Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-22 21:19:31 // 18659
akkor gáz ha nincs casco és cserélni kell saját zsebből :)
Szabi(kispalinagyobbikfia)2012-01-22 21:19:01 // 18658
Céges mondeo-n is ilyen a szélvédő. Télen nagyon hasznos, de engem pl zavarnak a szálak... :(
ALFI1562012-01-22 21:17:30 // 18657
Vékony szálak futnak.Ha nagyon nézel az ég felé látni.
Piritu - 1.000.0002012-01-22 21:16:22 // 18656
Nincs háló, az üvegre van felgőzölve egy vékony fémréteg, az a fűtés. Nem is látni.
ALFI1562012-01-22 21:16:14 // 18655
Ültél már olyanba amibe van?Észre se veszed.
GTPeti2012-01-22 21:15:09 // 18654
Ezt tényleg remek. Bár én sosem szoknám meg a hálót a szemem előtt. :)
ALFI1562012-01-22 21:13:22 // 18653
Nagyon jó,hogy nem kell kapargatni.1 perc és már olvad is le a legvastagabb jég is.
Piritu - 1.000.0002012-01-22 21:11:43 // 18652
Ismerős kókuszában is van.
droberto2012-01-22 21:10:45 // 18651
Én is csak Galaxy-ban láttam ilyet!
GTPeti2012-01-22 21:10:13 // 18650
Kettőstömegű + kuplungszett mondjuk olyan 130-150 (pontos árakért goto Ofi v. Erhard) + mdíj, ami szerintem 20-30eFt. (Csak tipp.)
GTPeti2012-01-22 21:09:03 // 18649
Abszolút így van. Szerintem korrekt árakon lehet hozzá alkatrészeket kapni. Amúgy, a kisebb szervízigényű autókhoz tartozik, akárcsak egy 156, vagy Marea JTD.
GTPeti2012-01-22 21:07:45 // 18648
Igazad van Alfi, a váltóolaj is jó ötlet!

200ekm után majd érdemes a generátort átnézetni és vmikor esélyes lesz a kuplungcsere, ajánlott a kettőstömegűvel egybekötni.
droberto2012-01-22 21:07:08 // 18647
Ilyenek!

Annyi, hogy facelift (2008.03.) előtt 30k-s ciklusok voltak!
Ha mindent cserélsz, akkor 150-200k-val számolhatsz. Persze, az alkatrészeken folyadékokon lehet spórolni, de nem érdemes! Én is most ilyenbe vagyok benne.
A szakszervíz hororr!!! 9K-s munkadíj!
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-01-22 21:06:40 // 18646
természetesen mint minden újabb autónál előfordulnak gondok , de ezeket természetesen orvosolja az ember .
én úgy gondolom , hogy az alfához sem drágábbak az alkatrészek , de javítsatok ki ha nem így van .
egy kettőstömegű és kuplungcsere kompletten milyen árban van ?
ALFI1562012-01-22 21:04:32 // 18645
Szerintem nem 100ezer után hanem akármennyivel is vesz az ember kocsit amivel kezdeni kell:Olajcsere,összes szűrő csere,vezérléscsere kompletten vízpumpástól,folyadékok cseréje,fék,hűtőközeg,szervó.Én a váltóolajat is lecserélném.
GTPeti2012-01-22 21:02:21 // 18644
A Marea hűtője a 110 lovas JTD-nél sokkal masszívabb egyébként. Na meg, duplaventillátoros is.
ALFI1562012-01-22 21:01:08 // 18643
Miért mihez lehet a fordon kívül?Szerintem semmihez.
GTPeti2012-01-22 20:58:51 // 18642
Nem tudom, hogy a 159-ben ugyanolyan gagyi fajta hűtő van-e. Mert a 156-ban elég tré, és idővel sajnos "elporlad". Na meg örök sláger a termosztát, ez 4 éves kor után szokott jönni. (Van akinél többet kibír.) No meg útfüggően a lengőkarok.
A többi típushibát pedig délelőtt már leírták a cartársak. ;)
(EGR, szívócső, tőcsavar, kormánymű, elszabadult szervoszűrő.)
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-01-22 20:55:01 // 18641
még egy kérdés :
100e után milyen szervízigényei vannak és mikor az autónak és kb milyen árban ?
GTPeti2012-01-22 20:52:28 // 18640
Múltkor volt szó róla, hogy a 8V-s JTD motorhoz vmi 40e körül van a full vezérlésszett... Oké, ehhez jön még az olaj+szűrő, az mondjuk 15eFt, a légszűrő az 4eFt és a munkadíj. A 200eFt az SZVSZ durva lehúzás.
droberto2012-01-22 20:52:16 // 18639
Tudomásom szerint 159-hez nem lehetett első szélvédő fűtést kérni, csak lapát lefagyás kiolvasztót.
ferike1592012-01-22 20:47:30 // 18638
Sziasztok!
Lehet utólagosan tempomatot szerelni 1.8 140 le benzinesbe?
Ha igen, mennyibe kerülhet?
droberto2012-01-22 20:36:47 // 18637
Milyen szélvédő fűtésed van? Törlő lapátok alatti fűtőszálas?
papajax2012-01-22 20:22:02 // 18636
Az enyémben nincs(progression),bár az enyém ilyen szempontból teljesen alap felszereltség.Azt tudom, hogy a kollégám stilojába sikerült berakni a gyári tempomatot, csak valami kábel kellett, meg a gyári kar, meg egy kis programozás, amit házilag megoldott és azóta tökéletesen működik a gyári visszajelzőkkel....
Pityukoma2012-01-22 20:18:04 // 18635
Igen jó :-) a többit majd telón megbeszéljük... :-)
Dömpi (il dottore)2012-01-22 20:13:42 // 18634
Szia! Nekem pont ilyenem van, mint amit venni akarsz: 159 1,9 Jtdm 8V, 120 LE. Az enyémben nincs B&M, és nincs tempomat sem, de van navi, tükörfűtés és első szélvédőfűtés, no és a klíma is csak manuális. Mindezek ellenére imádom!!! Szerintem egyáltalán nem lomha, legalább is az 1,6 16V-s Fiat Mareám után. Sokan azt mondák, jól jártam a 8V-vel, mert a 16V-s sokkal komplexeb, így több vele a baj is. A 8V-s nagyon stabil szerkezet.
Eddig csak 3 hónapos tapasztalatom van vele, de az összességében pozítív. Az enyém Rómából jött, nem belföldi. A km stimmel.
Amennyiben a tiédben stimmela km, akkor tudd, hogy 110e-nél elvileg kellett cserélni a generátorszíjjat, 140e körül pedig vezérléscsere következik, ami zsebbenyúlós lesz (100-200e Ft között van a szórás). Az enyémen épp a hétvégén lesz majd cserélve.
Ha megveszed, kezd olajcserével és ha belefér cseréltesd ki a vezérlést is, biztos ami biztos.
Nekem a km-állást 7500 Ft-ért olvasták ki Szolnokon a Fiat márkaszervízben, meg persze átnézték a kocsit.
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-01-22 20:13:36 // 18633
nagyon jó :)
kedden neked megfelel ?
Piritu - 1.000.0002012-01-22 20:08:25 // 18632
Én is így vélekedtem, aztán a 147-ben volt. Azóta csak tempomatos kocsit veszek. (Jó a Spider kivétel, de már gondolkodtam a dolgon)
Piritu - 1.000.0002012-01-22 20:05:35 // 18631
Emlékeim szerint a fészliftesben alap, de rosszul emlékeztem.
A Dist felszerelésnek része.
Pityukoma2012-01-22 20:05:04 // 18630
Ha gondolod és nem veszed tolakodásnak én elmegyek veled a fehér útit megnézni. Talán ketten többet látunk. A héten délután dolgozok 13ó-tól. A délelőtt jó nekem akár holnap is. Külön nem megyek el, mert rontom az esélyeid az alku szempontjából, még azt hiszi hogy kapása van.
GTPeti2012-01-22 20:02:28 // 18629
A 159 egy elég robosztusan megépített autó. Én még nem mondanék le róla!
Utángyártott karosszériaelemeket viszont ne engedj feltenni!! Csakis gyári, vagy bontott.
Dömpi (il dottore)2012-01-22 20:02:25 // 18628
nos az én 159-emben nincs, és nekem nem is hiányzik...ritkán pályázok és az M0-án is évente 2-3x járok - akkor általában céges kocsival.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-22 19:57:54 // 18627
miért ha jól megcsinálják és a nyúlvány nem ment el akkor mi baja lenne?
droberto2012-01-22 19:57:18 // 18626
Akkor szerencsés volt, aki tőled vette!
Egyáltalán nem jobb, sőt. Félreértettél. Az a jó, ha te hozod be. Nyugaton nagyobb a választék, és pontosabb és hitelesebbek a kinti eladók. Még talán a kereskedők is. Kint is vannak zsiványok. Főleg a keleti országokból beszabaduló kupecek. A törökök a legrosszabbak.
A magyar használtpiacon levő 159-ek, 90%-a külföldi! Mo-on kevés 59-adtak el. Sajnos!
A KM nem kamu, de ez az átlag! A kintiekben mindenképp!
papajax2012-01-22 19:55:44 // 18625
Nincs mindegyikben tempomat, viszont be lehet rakni a gyárit....
droberto2012-01-22 19:44:22 // 18624
A szerződésbe minél több mindent írjatok be! Így később, egy esetleges hiba esetén, egyszerűbb lesz a helyzeted! Garancia, KM-állás, és annak valódisága...stb.
Kereskedő = bizalmatlanság!
A használtkereskedő, vagy nem ismeri a tényeket, vagy ferdít, szépít, vagy ha gátlástalan fajta hazudik is!
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-01-22 19:35:10 // 18623
háát igen , nem lesz egyszerü .
igazából a kompromiszum nem gond :)
viszont azért minden javítható csak valami nagyobb tételbe nem szeretnék az elején belefutni . gondolok itt : turbo , motor , kuplung , kettős tömegű , stb .
természetesen ne legyen nagyon sérült/javított .
persze erre senki nem tud garanciát vállalni .
Kompressz úr2012-01-22 19:33:43 // 18622
Az enyémben 113 ezer volt 5 és fél év után, ma vitték el. Érdekes módon szó nélkül elhitték, ahogy elhitték eddig azt is a vevők, hogy a korábban hároméves autóimban nem volt több 55-65 ezer kilométernél (pedig a többség dízel volt).
Ex katedra kijelenteni, hogy a külföldről behozott autó jobb mint a hazai, meg azt, hogy 30-40.000 km alatti éves futásteljesítmény kamu, kicsit erős.
Azt viszont aláírom, hogy a hazai autópiac tele van ipari hulladékkal, nehéz jó autót kifogni.
droberto2012-01-22 19:29:49 // 18621
Nem ismerlek, de a legnehezebb a ilyenkor, hideg fejjel, racionálisan gondolkodni! A lényeg, hogy nézz meg minél többet, ne kapkodd el a vásárlást.
Előbb utóbb összejön! Ja, és biztos, hogy lesz valami kompromisszum!
droberto2012-01-22 19:26:52 // 18620
Szerintem is megoldható, de az aftersale biztos nem lesz olyan mint a gyári!
A márkaszervizesek meg az ilyen gyári utólagos beépítésekkel leráznak. Én a B&M -re, és Nav-ra kértem ajánlatot és puhatolóztam, hogy a kábelezés ott lehet-e? A NS, és az M5 -is lerázott, hogy utólag nem beszerelhető, de azért a motyót kiajánlották. Mondanom sem kell, lefordultam a székről!
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-01-22 19:23:11 // 18619
köszönöm a választ .
tudom , hogy nem könnyű jó alfát venni , de csak sikerül valami jót kifognom .
Pityukoma2012-01-22 19:21:26 // 18618
Amikor vettem az enyémet nekem is az egyik szempont volt a tempomat. Szerintem állati jó dolog. A sógorom H Astrájába utólag lett berakva.- egy kapcsoló és egy programozás. Cca 30K volt 2009-ben. Én szereltem be DAF-ba szintén 1 kapcsoló és egy programozás. Valami márkaszervizben kéne érdeklődni szerintem az 59-be is megoldható.
droberto2012-01-22 19:19:05 // 18617
Lehet ilyen, az enyémnél is hasonló volt! Nem adták el egyből, teszt, vagy bemutató autó volt!
droberto2012-01-22 19:06:52 // 18616
Mindenkinek mások a szempontjai vásárláskor!
Nekem a legfőbb dolog a kaszni sérülésmentessége volt. Nyilván a használatból eredő karcok, egy-egy parkolási heg belefért a történetbe, mivel használt autóról beszélünk. Javított autót nem szerettem volna venni. Tapasztalataim szerint kevés az a műhely, aki kompromisszummentesen javít, fényez. Még külföldön is ritka! Találkoztam olyan nepperrel, aki csak ilyen Alfákat hoz be. Volt nála egy, az siralmas volt. A fő részei javítottak voltak. Futómű, nyúlvány, A-oszlop töve (itt a legerősebb az autó), küszöb és ennél fogva, a kinyílt légzsákok. A légzsákok cseréje, az autó nagymértékű szétszedésével jár. Ezzel még nem is lenne gond, de az összerakásnál minden össze van okádva. Mivel a kereskedő keres az autón, ezért a szaki még ha akarná, se tudja a gyári, precíz állapotot helyreállítani. Ezen okok, sorozatos hibák és zörgések forrásai!
A legfontosabb szerintem az előző tulaj használati kultúrája. A belső tér eredeti állapotának megtartása, az előírt karbantartások, valamit a szervizkönyvben nem leírt szabályok (pl.: bemelgedés, olaj, turbó) betartása. Ezért a legszerencsésebb, magánszemélytől vásárolni. Ilyenkor a gazdán keresztül az autó állapota is jobban megismerhető.
A nepperek 95%-ban visszatekerik az órát. A linkelt autó is gyanúsan tekert. Nem hiszem el, hogy öt év alatt csak 116K-t mentek vele. Ha valaki 9 milliós prémium márkát vesz, az minimum évi 30-40K-t megy vele. A kivétel elenyésző!
A km-t valószínűleg tekerték, ha a FES nem annyit mutat, mint ami az órában van. minimális eltérés megengedett!
A sok használat általában a kuplungpedálon, a szőnyegen, az ajtó behúzón, a váltógomb bőrözésén és a kormány fényességén látszik.
Láttam olyan 59-et 100k km-rrel! aminek szőnyegén bitang nagy lyuk tátongott! Biztos tűsarkúban vezették... Kac-kac
Használt autónál nem a km a lényeg szerintem. Sokkal inkább az állapot és a kötelező karbantartások betartása.
Aminek nem volt szervizkönyve, engem már nem is érdekelt. A szervizkönyv nem garancia, de okot ad a bizakodásra.
Néztem olyan 6 éves, MO-i!, 3. gazdás 156 SW-t amibe csak 110k km volt és nem volt szervizkönyve. Uraim, én meg most jöttem a 6:20-al. Ja, a FES 10K km-t mutatott! Anyádat!
Vásárlás előtt mindenképp kérj alvázszámot, és a Fiat MO-tól informáld le a kocsit, majd a kapott adatokat vesd össze a szervizkönyvvel. A pecsételt szervizek helyén is lehet informálódni.
A felszereltség egyéni dolog. Itt a szűrések viszont itt veszélyesek lehetnek, mert lehet, hogy egy apróság miatt, marad le az ember, egy egyébként kifogástalan autóról.
Motor! Én mindenképp csak a 16V-eseket nézném, a már említett tömeg/lóerő arány, és korszerűsége miatt is.
A legjobb külföldről behozni autót, mert ott nagyobb a választék, és több az esély a valódi állapot megismerésére. (Km, magánszemély...stb).
A jelenlegi kedvezőtlen árfolyam miatt, viszont az árak most magasak, ami meglátszik a hazai használtpiacon is. A jobb, 265-ös EUR-val, nyáron behozott vasak már elfogytak a piacról.
Konkrétan!
Ha nem értesz hozzá, vigyél magaddal szakembert, vagy vidd szervizbe egy általános kivizsgálásra.
Amit nézz: Diagnosztika (km, koromszűrő, olajcserék, hibakódok), futómű, fékbetét, féktárcsa, gumiabroncs, lengéscsillapító, festékréteg vastagság, akkumulátor, motor hangja, olajfolyás.
Ezek esetleges hibájával, alkuhelyzetbe kerülhetsz.
Sok szerencsét!
Piritu - 1.000.0002012-01-22 19:00:02 // 18615
...el is adta, hogy vehessen egy másikat egy magánembertől :-DD
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-01-22 18:52:46 // 18614
reméljük a legjobbakat .
de ha jól emlékszem te is csepelen vetted egy kereskedésbe , nem ?
Piritu - 1.000.0002012-01-22 18:50:43 // 18613
Az M0 is egy jó példa arra, hogy hol célszerű a tempomat. Ráállítod és nem kell állandóan a sünöket vagy az órát lesni.
Én a GPS szerint 80-ra szoktam állítani és szép nyugodtam végiggurulni.
ALFI1562012-01-22 18:49:10 // 18612
Nem látok rémeket de a Fehér úti kereskedésről még jót nem hallottam.De hajrá!Mondjuk én kereskedésből ha tehetem nem vennék.
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-01-22 18:24:29 // 18611
igen , egyébbként sokat járok az M0 és autópályán és nagyon kényelmes dolognak tartom .
Piritu - 1.000.0002012-01-22 18:23:41 // 18610
Nekem van, de messze vagyok Bp-től :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak