Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:27:53 // 13690
Az, hogy ki a tulaj lényegtelen. A garancia nem a tulajdonos személyén múlik. A 147-ben okozott kárt is kifizettettem velük. (Már csak azért is, mert figyelik, hogy a többi céges bömbi vagy a Párduc kerül többe.)
SKrisz2011-04-23 20:24:02 // 13689
Ha nem haladsz, nincs terhelés alatt a motor, akkor a tisztást megnövekedett alapjárattal végzi (túlfogyasztással).
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:22:38 // 13688
mitől menne fel az alapjárat? :) valamit nem értek..
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:22:26 // 13687
Mondjuk nem egy szép dolog hogy a usernel kell a Vasra figyelni :-(
Bár az se szép, hogy egy-két márkánál a kocsinak kell beparkolni a userek helyett :DD
Bár az se szép, hogy egy-két márkánál a kocsinak kell beparkolni a userek helyett :DD
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:21:53 // 13686
annyiban hogy itt tud arra hivatkozni hogy a gép megpróbálta csak Te leállítottad harmadszor is a folyamatot pl...de nem is Te fogod ha nem a céged, nem mind1 akkor? persze ne legyen semmi baja majd 100e után :PPP
SKrisz2011-04-23 20:21:39 // 13685
Miért kellene állandóan a computert figyelni? Ha magas az alapjáratom, akkor tudom, hogy takarít és kivárom a végét. Ha meg menet közben történik, úgyis végigcsinálja, akkor nincs gond, nincs mire figyelni.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:21:00 // 13684
...ennyit a környezettudatosságról :-DDD
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:19:51 // 13683
Velem nem fogják kifizettetni. A szerződésben fehéren feketén áll minden.
Mint mondtam a 156-nál a katalizátort is cserélték szó nélkül, az mennyiben más?
Mint mondtam a 156-nál a katalizátort is cserélték szó nélkül, az mennyiben más?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:19:30 // 13682
persze és Te úgy vezetsz hogy fél szemed a compot nézi állandóan....
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:18:42 // 13681
mondjuk engem nem érdekelne megmondtam ha gond lesz vele kitisztítom örökre :P
SKrisz2011-04-23 20:18:03 // 13680
A relevánsan megnövekedett alapjárati fordulatszám elég egyértelmű jelzés szerintem. Csak mondjuk ezt nem árt tudni, hogy van ilyen folyamat.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:17:47 // 13679
felizzik a lámpa :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:17:43 // 13678
kérdezd Karcsit tud mesélni :P emberünkkel megvetették az újat lazán...
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:16:45 // 13677
Mondjuk a gari az él, a szerződés szerint csak a kopó alkatrészekre nem vonatkozik (fék, kuplung és társai) a DPF nincs a listában. Anno a katalizátort is cserélték szó nélkül :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:16:24 // 13676
igen és 59-nél mi figyelmeztet? :) a nagy nulla...
SKrisz2011-04-23 20:15:10 // 13675
Shell volt benne végig. User hiba pl. amikor az autó tisztítana de a user szarik bele / azt sem tudja mi történik és nem hagyja végigcsinálni a folyamatot. Az off -os esetkeben, a DPF cserék 90%-a, ilyen "használat" miatt volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:14:54 // 13674
sokaknak :((( valakinek 40e-nél adta be a kulcsot és no gari...
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:14:49 // 13673
"user proléma" - még a vétel előtt közölték, hogy a rövid távokat nem díjazza a DPF. Meg hozzá tenném, hogy szerintem a korom termelő hajszolt üzemet sem. (pl csipsz)
Piritu - 1.000.0002011-04-23 20:12:18 // 13672
Mondjuk érdekes lenne itt a 159 tulajok közt egy kutatást végezni, hogy kinek és hány km-nél volt gondja a DPF-el. (esetleg azzal együtt, hogy ki csipszelte meg a Vasat) Személy szerint, eddig 10e km-t tettem meg vele és nem tűnt fel, hogy "égetne".
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:09:55 // 13671
kis offosodba milyen olajat raktak? :) user hiba? ugyan mi, erre kivi lennék :D
SKrisz2011-04-23 20:07:19 // 13670
OFF
Megmondom őszintén, ez a DPF probléma véleményem szerint egy felfújt lufi. Az előző autómnál is mindenki óva intett, hogy jajj nagyon vigyázz, mert így a DPF, meg úgy a DPF, meg ennyi csere volt, meg annyi csere volt stb... stb... Ehhez képest 100.000Km alatt egyszer kellett 2 perces, gépkönyv szerinti móson, használat közben, takarítást csinálni (ergo kiégetni) és ennyi. Az autóban most is tökéletes mindeden. Nekem azért van egy elég erős érzésem, hogy a DPF problémák nagy része user problémára vezethető vissza.
ON
Megmondom őszintén, ez a DPF probléma véleményem szerint egy felfújt lufi. Az előző autómnál is mindenki óva intett, hogy jajj nagyon vigyázz, mert így a DPF, meg úgy a DPF, meg ennyi csere volt, meg annyi csere volt stb... stb... Ehhez képest 100.000Km alatt egyszer kellett 2 perces, gépkönyv szerinti móson, használat közben, takarítást csinálni (ergo kiégetni) és ennyi. Az autóban most is tökéletes mindeden. Nekem azért van egy elég erős érzésem, hogy a DPF problémák nagy része user problémára vezethető vissza.
ON
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:01:29 // 13669
biztos nem hülyék mivel a DPF-re végül is nincs gari azaz nem tudod elintézni...viszont nagyon sokan szívnak vele vagy is idő előtt tönkre megy :P
SKrisz2011-04-23 17:09:51 // 13668
Köszi :) Mindenestre én is utánanézek a dolgoknak erőteljesen majd.De én azt hiszem maradok az Alfa által előírt Selénia mellett az első cserénél. Ennyire csak nem hülyék azok a mérnökök, akik a technikai speckót összerakták...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 17:09:01 // 13667
hülyeséget írtam nem kell hogy tökéletesebb legyen az égés ha nem az olaj megfogja a kormot....
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 17:07:32 // 13666
én a Castrol Edge-t használom mert az tudja sz összes szabványt mint a Multipower Specs csak lényegesen olcsóbb....de mivel már nincs DPF-em ezért innentől mehet bele az 5w40 is csak attól jobban kormolna....ezért maradok az 5w30-nál :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 17:05:15 // 13665
az hogy az olajnak kéne tudnia a C3 minősítést ami a korom megkötést hivatott ellátni a pure sem tudja az a másik vicc ...mi lesz tőle? az hogy nem olyan tökéletes az égés a korom meg lerakódik és eltömíti a DPF-et időnek előtt....
DrB2011-04-23 10:41:54 // 13664
Kösz az infót! Egyébként nem "gyilkolom" a vasat, értem ezalatt, nem megyek pályán tartósan 180-200-zal, mivel a pályázásaim nagy része a csehekhez és a szlovákokhoz esik. Most Ausztrián keresztül jöttem, a német szakaszon (kb. 450 km), 160-180 között jöttem, eközben dobta be a figyelmeztetést. Nekem gyanús, hogy legutóbb elfelejtették kinullázni... Na mindegy, így is tervben volt az olajcsere.
Szóval te a Selenia Multipower Specs-et javallod az Energy Pure-ral szemben még akkor is, ha eleve 15 ezrenként cseréltetek? Vagy van valami harmadik, nem Selenia tipped?
Szóval te a Selenia Multipower Specs-et javallod az Energy Pure-ral szemben még akkor is, ha eleve 15 ezrenként cseréltetek? Vagy van valami harmadik, nem Selenia tipped?
SKrisz2011-04-23 08:55:41 // 13663
Thx! :)) A tényeket itt is leírják, de a miértre itt sem kaptam választ. Nem értem még mindig a mechanizmust, ami összekapcsolja a motorolajat a részecskeszűrővel.
SKrisz2011-04-23 08:15:14 // 13661
Ezt értem, hogy a könyv mit ír. Azt nem értem, hogy az olaj hogyan kerül bármilyen kapcsolatba a részecskeszűrővel. Mert ha az üzemanyag minőség lenne a döntő az világos, de az, hogy az olajtól hogy tud eltömődni, azt nem értem. :(
ALFI1562011-04-23 08:12:48 // 13660
Az,hogy amit a könyv ír (WR) az nem jó.Az sürübb és eldugul.A pure jó neki a részecskeszűrő végett.Már talán a szakszervízek is tudják.Egyébként az összes részecskeszűrősbe a pure vastagságu olajat teszik mindegy,hogy merci,bmw vagy ford.
SKrisz2011-04-23 08:09:24 // 13659
Az, hogy milyen olajat használsz, mi köze van a részecskeszűrőhöz?
ALFI1562011-04-23 08:06:39 // 13658
Én meg maradok a pure-nél.15-20 ezret az is tud.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 07:41:17 // 13657
szerintem nyugodtan mehetsz vele oda meg vissza :) én már 55e km-et tapostam az 59-be és kb 15-20e-ként cserélem az olajat sok a város, rövidtáv, pályán sem a nyugis tempó :) Eddig soha nem jelzett a copm hogy cserélni kéne az olajat! Szóval nálad valami más gebasz lesz ha csak a 10e km-ből nem 200-zal toltad végig és szerinte megégett az olaj :P
Egyébként kedvenc témánknál maradva csak egyetlen Selenia olaj tudja a longlife minősítést azaz a hosszú csereperiódust:
klikk...
a táblázat alján ott vannak a minősítések ...a Multipower Specs amit ha jól tudom nem használ senki :P Na ezért szarok a Seleniára azaz szartam most már ismét mehetne bele a wrd ami miatt fúrni kellett a szűrőt de lehet maradok más olajnál :DDD
Egyébként kedvenc témánknál maradva csak egyetlen Selenia olaj tudja a longlife minősítést azaz a hosszú csereperiódust:
klikk...
a táblázat alján ott vannak a minősítések ...a Multipower Specs amit ha jól tudom nem használ senki :P Na ezért szarok a Seleniára azaz szartam most már ismét mehetne bele a wrd ami miatt fúrni kellett a szűrőt de lehet maradok más olajnál :DDD
DrB2011-04-22 23:20:22 // 13656
Kösz a sok észrevételt az olajos kérdésben. Az nem kérdés, ahogy visszaérek Németországba, rögtön cseréltetni fogom az olajat. Eleve 15 ezernél terveztem. Amióta nálam van az Alfa, 15 ezrenként kapja az olajcserét.
Tegnap, Németországból haza felé dobta be az olajcserés figyelmeztetést. A három napos ünnep miatt nem megoldható az olajcsere, csak ha visszaérek Németországba. A visszaúttal együtt kb. 2 ezer km kerül a vasba a figyelmeztetés megjelenésétől számítva. A mostani olajban kb. 12 ezer km van. Ennek 75% közút és autópályázás. Az autópályázás nálam nagyrészt 140-es sebességtartományt jelent, mert a cseheknél és szlovákoknál nem nyomom neki. A maradék 25% rövid távok.
Szóval, nyugodt szívvel vághatok neki a visszaútnak, s mehetek normál tempóban (sógoroknál 140 körül, németeknél 160-180) vagy kímélő üzemmódban tegyem meg a visszautat (1000 km)???
Mekkora ráhagyással dobja be az olajcserés figyelmeztetést, tudja ezt valaki pontosan?
Tegnap, Németországból haza felé dobta be az olajcserés figyelmeztetést. A három napos ünnep miatt nem megoldható az olajcsere, csak ha visszaérek Németországba. A visszaúttal együtt kb. 2 ezer km kerül a vasba a figyelmeztetés megjelenésétől számítva. A mostani olajban kb. 12 ezer km van. Ennek 75% közút és autópályázás. Az autópályázás nálam nagyrészt 140-es sebességtartományt jelent, mert a cseheknél és szlovákoknál nem nyomom neki. A maradék 25% rövid távok.
Szóval, nyugodt szívvel vághatok neki a visszaútnak, s mehetek normál tempóban (sógoroknál 140 körül, németeknél 160-180) vagy kímélő üzemmódban tegyem meg a visszautat (1000 km)???
Mekkora ráhagyással dobja be az olajcserés figyelmeztetést, tudja ezt valaki pontosan?
Piritu - 1.000.0002011-04-22 23:01:24 // 13655
Ott a két évet értük el előbb :-)
ALFI1562011-04-22 22:49:37 // 13654
Sajátodba biztos nem így tennél.Ahogy nem is így teszel a spiderrel.
Piritu - 1.000.0002011-04-22 22:47:26 // 13653
Eddigi tapasztalataim alapján tartom magam a gyár előírásaihoz. Gyári cuccot bele és amikor ajánlják. Eddig bevált.
Piritu - 1.000.0002011-04-22 22:42:57 // 13652
OFF
A 156-ot lehetett a -/+ gombokkal
ON
A 156-ot lehetett a -/+ gombokkal
ON
ALFI1562011-04-22 22:42:55 // 13651
Én sose tennék így a kocsimmal ahogy az előírás a szervízkönyv írná,ajánlaná a szervízt.30ezrenként olajcsere meg minden másodiknál 60 ezrenként üzemanyagszűrőcsere meg 120 ezrenként vezérlés csere.Kivéve ha céges.Abba én se 10ezrenként cserélnék.
Piritu - 1.000.0002011-04-22 22:42:16 // 13650
Azért nem mondtam biztosra, mert Egomban pár szót dumáltunk Erharddal és meglepődtünk, hogy pár dolog változott. Pl az én DPF-em már nem a kocsi alatt van, hanem elöl a leömlőbe.
ALFI1562011-04-22 22:40:02 // 13649
Nem csak a tiedet az összes autót csak ha rádugod gépre lehet nullázni.
Piritu - 1.000.0002011-04-22 22:38:04 // 13648
Már most kevesebbet ír, olyan 25 körül tart a visszaszámlálás. A német autópályán minden km legalább 2-t ért a számolásban. A 35-öt szerintem sose éri el a fedélzeti :-)
Piritu - 1.000.0002011-04-22 22:36:27 // 13647
Szerintem simán lehet, hogy 12 után kéri. A kereskedő nyíltan megmondta, hogy a kormos 159 nem rövid távra való.
Én lecserélném, ennyit megér a dolog. A legközelebb meg meg kell nézni, hogy nullázták-e. Az enyémet csak számítógéppel lehet nullázni, valószínű a többit is. Ha nem dugták rá, akkor nem volt.
Én lecserélném, ennyit megér a dolog. A legközelebb meg meg kell nézni, hogy nullázták-e. Az enyémet csak számítógéppel lehet nullázni, valószínű a többit is. Ha nem dugták rá, akkor nem volt.
ALFI1562011-04-22 22:32:36 // 13646
Akkor ebbe ha nem jelez nem kéri elöbb akkor 35ezrenként fogod cserélni?
ALFI1562011-04-22 22:31:58 // 13645
Igen de ha olajcserénél nem nullázták ki?Azért 12 ezer után nem hinném,hogy jelez.Mindjuk én lecseréltetném személy szerint.Én nem válalnák be több ezret még.
Piritu - 1.000.0002011-04-22 22:19:18 // 13644
Nem nulláról indul, a 2,0 35-ről visszafelé, legkésőbb 35e után jelez :-)
Piritu - 1.000.0002011-04-22 22:17:48 // 13643
A kocsi MOST kéri a cserét, erre még 3000 km-t javasol menni, akkor ez mi, ha nem buzdítás a "többet menésre" ? :-)
(én pl. eddig mindig betartottam a gyár által előírt csereperiódust)
(én pl. eddig mindig betartottam a gyár által előírt csereperiódust)
ALFI1562011-04-22 22:13:45 // 13642
Hol cseréltetted?Szerintem nem nullázták ki.
ALFI1562011-04-22 22:12:54 // 13641
Szerintem nem mondta,hogy mehetünk többet és szerintem senki nem tartja be a gyár 30.000km-enkénti olajcserét.