Fórum >> Típusok >> 159

Halesz2011-04-25 14:28:24 // 13759
Ennek ellenére szerintem az utóbbi évek legpozitívabb cikke Alfáról...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-25 12:04:15 // 13758
érdekes hogy ugyan azon negatív dolgokat írják le amiket mi is tapasztaltunk...a gyári fék elnyúlik :( Na meg nem valami fényes a fogyasztása a 2.0-nak ...legalábbis a tesztelő gondolom kitolta a szemét :P
DrB2011-04-25 11:38:29 // 13757
Piritu - 1.000.0002011-04-24 22:09:57 // 13755
Lehet, hogy jobban át tud melegedni ott?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-24 22:04:19 // 13754
meglestem a turbó után van egyből nálad...
Piritu - 1.000.0002011-04-24 21:32:51 // 13752
Valamire rájöhettek, hogy nálam már más a DPF.
A futómű tényleg királyság. A 156-hoz képest a kanyarsebességet nézve brutál volt a Spider-é. No, a múltkor amúgy 159-es módra tettem be a Pókot az egyik ismert kanyarba és meglepődtem, hogy mind a négy kereke hangos sikoly kíséretében elegáns gumicsíkot rajzolt az aszfaltra :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-24 21:25:29 // 13751
szerintem ezek mondvacsinált dolgok folyamatos kormányzással sem lenne szabad tönkre mennie egy kormányműnek 100e alatt vagy közelében ...sem egy DPF-nek ...
hogy a pozitív dolgokról is beszéljünk a futómű viszont nagyon strapabíró lett az elődhöz képest :)
Piritu - 1.000.0002011-04-24 21:10:43 // 13749
"Akkor csak az 59-es tulajok nagy hányada balfsz" - ilyet nem mondtam sose. Mindössze azt, hogy a sok kormot termelő üzem (pl. kis fordulaton padlózva) csökkentheti bizonyos alkatrészek élettartamát. Ha sokszor tesz a tulaj ilyet, számíthat a hamarabbi cserére.
"Szóval csak az használjon ilyen autót aki a kanyarokon is egyenesen megy át" - ilyet se írtam. Tapasztalatom szerint jó néhány ember folyamatosa kormányoz, még egyenes úton is, ami feleslegesen igénybe veheti a kormányművet. Ha már szar konstrukció, akkor vigyázok rá.
"míg bemelegszik max. 1200-as fordulaton használja " pont ettől kormolódik :-DD
"Gyorsításnak semmi köze a kormányműhöz" - de van. Engedd el a kormányt és lépj oda 2-ben egy átlagos hepehupás, kátyús magyar úton. Az itt-ott betapadó kerekek ide-oda viszik a vasat. Ezt is a kormánymű tartja meg. (Ma mentem a 84-esen a Pókkal, hát érdekes dolog volt a nyomvályús szakaszon előzni. Szó szerint birkózni kellett a kormánnyal.)
Most már elárulhatnád a titkot, mert Karcsit nem ismerem :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-24 20:34:43 // 13748
Akkor csak az 59-es tulajok nagy hányada balfsz ezek szerint nem a konstrukcióval van baj :P
Szóval csak az használjon ilyen autót aki a kanyarokon is egyenesen megy át és a munkahelye minimum 20km-re van de addig is míg bemelegszik max 1200-as fordulaton használja :) Kár hogy nem így hirdették lehet nem ezt választottam volna....
Gyorsításnak semmi köze a kormányműhöz az a féltengelyekben lévő csillag bánja szerencsére azokat jól méretezték.
Kormányműről beszélj ismét Karcsival tud róla mesélni miért szarik be idő előtt....
Piritu - 1.000.0002011-04-24 20:07:53 // 13747
A szívósor és a DPF (még az EGR-t is ide venném) tuti nem "szereti" a kormot termelő üzemet. A 156-os tapasztalataim szerint ez a kis fordulaton kövér gáz esetének felel meg.

A kormányműnek se biztos hogy használ, ha valaki folyamatosan "vezeti" az autót, vahyis állandóan tekergeti a kormányt egyenes úton is. (Ültem már pár ilyen sofőr mellett) Esetleg a sok intenzív gyorsítás miatt sokat rángatják a kerekek a kocsit, ill. kormányt. (Nyomvályús úton még a 159-nél is érezhető a rángatás.)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-24 10:23:31 // 13746
nem növeli meg a fogyasztást miért tenné? ezen nem bukik meg zöldkártyán
DrB2011-04-24 10:03:05 // 13745
Amikor anno hengerfejet cseréltek nálam, a szívósorhoz is hozzá kellett nyúlniuk? Elképzelhető, hogy akkor kipucolhatták kérés nélkül?
DrB2011-04-24 10:01:52 // 13744
Ez mind szép és jó. Otthon. Nekem a németeknél kell műszakivizsgáztatnom, zöldkártyáztatnom a vasat. Nem tudom, itt kint hogy zajlik a vizsga, talán GTPeti tudja, de gondolom, "kicsit" szigorúbb, alaposabb az ellenőrzés.
ALFI1562011-04-24 09:50:18 // 13743
Fogyasztást miért növelné?Ezen kívűl van még felesleges alkatrész benne.EGR,katalizátor,dpf.Ezek ha szarakodnak vagy beszarnak nehogy bedőlj a lehúzós autószervíznek és újat vetessenek veled.Mehet kifelé az ablakon.Bár nekem minden megvan még.De hagyom is.Majd ha beszarik akkor megy ki.Én ezt már akkor amikor megvettem az autót körbejártam.Akkor még volt olyan aki azt mondta nem lehet kiíratni de már ő is rájött,hogy ki lehet.Sőőt!Meg is tette.
DrB2011-04-24 09:25:54 // 13742
Tehát a szívósor kiiktatás megnöveli a károsanyag kibocsátást. Ez nem bukik ki a zöldkártya (így hívják még?) vizsgánál? Illetve, gondolom, megnöveli a fogyasztást is, vagy nem feltétlen?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-24 09:23:23 // 13741
én meg vennék 159-et csak tudnám mivel kezdeném megvétel után
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-24 09:19:12 // 13740
pontosítanék sokkal többen vannak akiknek van baja de nem írják le. kíváncsi lennék vajon a user miben tudja befolyásolni egy szívósor vagy kormánymű és a DPF vagy a beálló vízpumpa hibáját ...mondjuk ha pl nem használja az autót akkor nagyban :) kíváncsian várom a válaszokat vagy lehet én vagyok a naiv esetleg nem olvastam el a kisbetűs részeket a használati utasításban
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-24 09:09:02 // 13739
igen ennyire egyszerű :) az a szerepe hogy kis fordulatnál kevesebb levegőt enged be ezáltal csökken a káros anyag kibocsájtás ...nem is értem minek a DPF a 166 a nélkül is euró 4....
'''''2011-04-24 08:08:18 // 13738
Egy szívósor nekem 80.000Ft volt szerelés nélkül.Elég nyitott állapotban fixálni vagy kiszedni a lapátokat.(ErHard már tudja) Ha azt amit ma tudok a dpf+ szívósorról tudtam volna két évvel ezelőtt,akkor sok bosszúságot, pénzt és időt spóroltam volna meg.
'''''2011-04-24 08:00:48 // 13737
Nekem optimalizálták a motort és vele együtt írták ki a dpf-et.Gyárilag a füst nulla volt.Most nagy gázadásnál már látok egy pillanatnyi füstkilövellést.Mondjuk,nekem kipuffdobom sincs,így még az sem szűri!Ha esetleg vizsgáztatásnál nagyon néznék,bármikor vissza lehet rakni a dpf-et (egy óra).
DrB2011-04-24 00:43:34 // 13736
Ennyire egyszerű? Az autó meg simán megy tovább? Ha ennyire felesleges alkatrész, minek kell az autóba? Mi a szerepe?
BadBoy2011-04-24 00:08:56 // 13735
Az auto 1.9, elnezest, hogy elfelejtettem.
BadBoy2011-04-24 00:07:54 // 13734
Akkor kezdjük a gyűjtést DPF ügyben:
ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva
Erhadr242 - 2,4 - 132e-nél szart be 1/3-os városi közlekedéssel és sosem jelzett hibát
DrB - 2,4 - 97 ezer km van most a vasban, 57 ezerrel vettem. A vashoz kapott szerviz számlákban nem szerepel DPF csere vagy tisztítás. Eddig nálam sem volt gond vele (kopp-kopp-kopp). Azt sem vettem észre, hogy égetne. De jó részt, legalábbis eddig, középhosszú és hosszú távokon (pályán) használtam, városi forgalom alig.
Paulus - 1.9 - 102.000 km új korától nálam, soha semmi, fele város.
ALFI156-2.4-A kocsiba 69.000km.van.Semmi gond a DPF-el még tisztítaní se tisztított és a kormánymű is gyári.Abba olajat lecseréltettem.
BadBoy147 - ez az édesapám Alfája, én 147-el járok DPF nélkul, nála 157-ezer kilométernél volt tisztitás szervizben, de abban az idoszakban 3-4 honap csak rovid tavon hasznalta az autot, hibajel akkor volt amikor mar nem lehetett beinditani. Azota semmi fele ilyen gond nem volt, most van az autoban 198 ezer kilometer. Azota az utak 2/3-a kozut es autopaly.

Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
ALFI1562011-04-23 22:57:05 // 13733
Akkor kezdjük a gyűjtést DPF ügyben:
ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva
Erhadr242 - 2,4 - 132e-nél szart be 1/3-os városi közlekedéssel és sosem jelzett hibát
DrB - 2,4 - 97 ezer km van most a vasban, 57 ezerrel vettem. A vashoz kapott szerviz számlákban nem szerepel DPF csere vagy tisztítás. Eddig nálam sem volt gond vele (kopp-kopp-kopp). Azt sem vettem észre, hogy égetne. De jó részt, legalábbis eddig, középhosszú és hosszú távokon (pályán) használtam, városi forgalom alig.
Paulus - 1.9 - 102.000 km új korától nálam, soha semmi, fele város.
ALFI156-2.4-A kocsiba 69.000km.van.Semmi gond a DPF-el még tisztítaní se tisztított és a kormánymű is gyári.Abba olajat lecseréltettem.

Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
ALFI1562011-04-23 22:53:32 // 13732
Semmibe.Nem kell kicserélni.Elég kiakasztani.
Piritu - 1.000.0002011-04-23 22:29:40 // 13731
A vége lemaradt:
A kocsi élete és problémái igenis user függőek IS...
Piritu - 1.000.0002011-04-23 22:23:13 // 13730
Megint oda kanyarodnék, ahová már a 159 vételemkor is tettem...
Ha az itteni fórumot olvasnám eszembe se juthatna 159-et venni, mert csak a gond van vele. DPF, kormánymű, LMM, és még mi minden nem romlik el... A gyártó meg különben is bolond, mert nem jó olajat ad a Vashoz, meg hülye karbantartási dolgokat ad meg...
Akinek nincs baja vele, az nem írja le. A felmérésre csak azért utaltam, hogy mindkét oldalt meg kellene kérdezni. A kép úgy teljes.

A 156 topikban is más hibák jöttek elő nálam, mint amit többik írtak (talán az EGR volt azonos). Valószínűleg a más felhasználás miatt. A kocsi élete és problémái igenis user függőek...
DrB2011-04-23 22:10:46 // 13729
Egy szívósor mibe fáj szereléssel együtt?
DrB2011-04-23 22:09:17 // 13728
Jelen, 95 ezernél... :(
DrB2011-04-23 22:07:58 // 13727
Rángatás, nálam egész finoman csinálta csak, hatodikban az említett fordulatszám környékén nálam is megvolt, nem sokkal a vas megvétele után, tehát 60 ezer környékén. Kérdeztelek is annak idején titeket, mi lehet ez? Aztán egyre gyakrabban bejelzett a check engine lámpa. Amit első két alkalommal kiütöttek a márkaszervizben, arra hivatkozva, hogy nem találtak semmit. De mikor harmadjára is előjött, akkor cserélték a LMM-t, ami aztán meg is oldotta a problémát nálam.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 22:06:14 // 13726
Tőlem azt mérsz fel amit csak akarsz én azt tudom mondani hogy mit keresnek sokan meg mi a hiánycikk a bontósoknál ez a kormánymű meg a szívósor...Bökőből is elég sok visszajáró ügyfelem van akinek 2.0-ja van az szopik vele akinek 6 henger azok meg nem. ...
ABS jeladót szinte csak azok keresnek akik elbsznak valamit kerékcsapágy cserénél :P
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:59:15 // 13725
Kezdjük el felmérni azt is, hogy az itteni tulajok közül kinek kellett kormányművet cserélni?
(...ettől függetlenül tényleg lehet, hogy hozzá kell írni a 159 kopó alkatrészeihez a fék, kuplung, stb. mellé...)
Nálad általában a problémás autók jelentkeznek. Akinek nincs vele baja, az nem megy cuccért. Én se mentem volna ABS jeladóért, ha nem vágom haza. Most ez azt jelenti, hogy a Spiderekben xar az ABS jeladó, mert a vevőid nagy %-ában cserélni kellet? :-DD
A viccet félre téve, a nagy számok törvénye értelmében a tapasztalataid tuti jeleznek valamilyen trendet.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 21:48:28 // 13724
ok most nem fogom felsorolni a tapasztalataimat :) talán egyet minden 59-ben kipusztul a kormánymű :(((
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:47:36 // 13723
Akkor kezdjük a gyűjtést DPF ügyben:
ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva
Erhadr242 - 2,4 - 132e-nél szart be 1/3-os városi közlekedéssel és sosem jelzett hibát
DrB - 2,4 - 97 ezer km van most a vasban, 57 ezerrel vettem. A vashoz kapott szerviz számlákban nem szerepel DPF csere vagy tisztítás. Eddig nálam sem volt gond vele (kopp-kopp-kopp). Azt sem vettem észre, hogy égetne. De jó részt, legalábbis eddig, középhosszú és hosszú távokon (pályán) használtam, városi forgalom alig.
Paulus - 1.9 - 102.000 km új korától nálam, soha semmi, fele város.

Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 21:46:09 // 13722
kimentem a pályára és 6-ban 2200-as fordulatnál el kezdett rángatni az autó de 5-8 fok alatt soha csak felette
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:45:19 // 13721
De, minden további nélkül előfordulhat, én csak saját tapasztalatból tudok beszélni. Amit látok a cégnél. 6-ból kettő megállt az elektronika miatt, egy motorcserés lett. Összesen alig mentek többet, mint én a 156-al.
DrB2011-04-23 21:44:47 // 13720
Nekem is ez jár a fejemben. Ha a saját megnyugtatásomra 15 ezrenként úgyis cserélném az olajat, akkor nem teszi meg a Pure Energy is???
DrB2011-04-23 21:44:32 // 13718
Nekem is ez jár a fejemben. Ha a saját megnyugtatásomra 15 ezrenként úgyis cserélném az olajat, akkor nem teszi meg a Pure Energy is???
Kompressz úr2011-04-23 21:43:44 // 13717
LFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva

DrB - 2,4 - 97 ezer km van most a vasban, 57 ezerrel vettem. A vashoz kapott szerviz számlákban nem szerepel DPF csere vagy tisztítás. Eddig nálam sem volt gond vele (kopp-kopp-kopp). Azt sem vettem észre, hogy égetne. De jó részt, legalábbis eddig, középhosszú és hosszú távokon (pályán) használtam, városi forgalom alig.

Paulus - 1.9 - 102.000 km új korától nálam, soha semmi, fele város.
DrB2011-04-23 21:43:13 // 13716
Mi volt a tünete, hogy beszart?
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:42:36 // 13715
Arra gondolok, hogy veszek dupla pénzért logizét, vagy 15 ezrenként cserélem a nem longizét.
DrB2011-04-23 21:41:59 // 13714
Akkor kezdjük a gyűjtést DPF ügyben:

ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva

DrB - 2,4 - 97 ezer km van most a vasban, 57 ezerrel vettem. A vashoz kapott szerviz számlákban nem szerepel DPF csere vagy tisztítás. Eddig nálam sem volt gond vele (kopp-kopp-kopp). Azt sem vettem észre, hogy égetne. De jó részt, legalábbis eddig, középhosszú és hosszú távokon (pályán) használtam, városi forgalom alig.

Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 21:41:44 // 13713
még annyi kiegészítés hogy már előbb is szarakodott csak nem tudta megmondani senki...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 21:40:55 // 13712
mert 59-be sosem cseréltek :)
Piritu - 1.000.0002011-04-23 21:40:45 // 13711
Akkor kezdjük a gyűjtést DPF ügyben:
ALFA159 - 2,4 - 70.000 km-nél csere sok városi üzemmel. Lámpa sose jelzett, szervizben kétszer manuálisan tisztítva
Erhadr242 - 2,4 - 132e-nél szart be 1/3-os városi közlekedéssel és sosem jelzett hibát

Kérjük az egész hsz-t bemásolni és hozzáírni a saját (jó/rossz) tapasztalatot.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 21:40:25 // 13710
már bocs de az első longlife ha arra gondoltál ha meg a sajátodra amit használsz nem tudja a C3-at :P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak