Fórum >> Típusok >> 159

ALFI1562011-05-05 21:38:06 // 13909
Töltsétek vissza az eredeti gyári programot.Ha meg van.Nézd meg azzal mit csinál.Lehet a program a ludas.Annál is le szokott tiltani.
1372011-05-05 21:05:43 // 13908
Az automata is 440nm-t bír.

http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

Ennek ellenére a bazinagy turbólyuk miatt városban kézivel gyötrelem volt nekem a 2.4, ezt valszeg az automata erősen enyhíti. A váltási idő meg majdnem mindegy, mivel szintén a turbólyuk miatt mindenképp sok idő telik el, mire váltás után újra felépül a nyomás.
DrB2011-05-05 20:21:27 // 13907
Ma esett át, sikeresen a vas a műszaki és zöldkártya vizsgán. Ennek keretében megejtettem az olaj- és szűrő cseréket is. Maradtam a gyár által is előírt Pure Energy 5W-30-nál, úgyis 15 ezrenként cseréltetek. Megnézettem velük az EGR szelepet is, nincs-e elkoszolódva. Semmi gondja nem volt. Legutóbb tavaly januárban nézték meg ugyanebben a szervizben, akkor építették bele a szűkítést. Akkor került bele először az 5W-30 is. Majd az azt követő nyáron nézte át Csöri a vasat, az EGR akkor is rendben volt. S most sem volt elkormolódva. Remélem, a szívósor, turbó, stb. sincs jobban elkormolódva.
'''''2011-05-05 19:50:10 // 13906
Remélem jössz aug.20.-án Kalocsára.Ott szavadon fognálak és akár cserélhetnénk is egy kört.Addig ki kéne találjam mi baja az enyémnek,mert minden második kigyorsításnál letilt.Neked meg addig is sok élvezetteli kilométert! :-)
joe752011-05-05 14:23:08 // 13905
Amíg ki nem próbáltam, és is szívtam a fogam rendesen, tele voltam kétségekkel, de elmúlt! :)
SKrisz2011-05-05 14:20:42 // 13904
Hmmm... nekem azért ez elég meggyőző :))
joe752011-05-05 14:10:25 // 13903
Nah...180-nál elfogyott az út, ill éles jobbos jött....Igy váltunk mi...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 14:07:17 // 13902
ok majd mi is gyorsulunk egyet megnézem mit tud az automata :P
joe752011-05-05 14:03:34 // 13901
Kimentem egyet gyorsulni, vittem mobilt is már töltődik a youtube-ra! Ha fent van linkelem..:)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 13:57:19 // 13900
akkor nem tud gyorsulni a barátod :) papíron egyforma az SW meg a normál automata
SKrisz2011-05-05 13:57:08 // 13899
Ez a vágott verzió, amit még az ember "jószívvel" kitesz a netre, hogy akárki láthassa (nyilatkozatot is aláirattak velünk, hogy a felvételeken történetekért, csakis a vezetőt terheli felelősség :)) Azért voltak itt olyan cifrább dolgok is, amik jobb ha csak nekem vannak meg :) A srác aki mellettem ült, már ismerős volt és bizony mint mitfárer eléggé belevitt / engedett olyan helyzeteket, amik erős idegrendszert kívántak :) Pl. amikor Maranello belterülete épp áthelyeződött a német autópálya korlátozás nélküli szakaszára és 200 közelében futott a sebességmérő... Qrva nagy élmény ez a vas. Ha lehetősége van bárkinek kipróbálni, ne szalassza el! Brutális és maradandó nyomot hagy az emberben :))
SKrisz2011-05-05 13:51:09 // 13898
Ez így van! :)
SKrisz2011-05-05 13:50:45 // 13897
Értem én, csak ha azt akartam én is "jelezni" hogy ugyan van xar is ebből a műfajból, de van etalonnak tekinthető is! :)
joe752011-05-05 13:46:25 // 13896
Hú bazze, ez állat lehetett.....:)
joe752011-05-05 13:43:29 // 13895
A múltkor ökörködtünk a haverommal akinek szintén 2,4 Mjdt 159-ese van, csak az övé SW, és kézi 6 gangos, míg az enyém ugye 6 gangos Q-trinic. Gyorsultunk, csak úgy, és minden váltásnál kicsit otthagytam. Ez a Q-tronic váltó, még normál/winter állásban is gyorsabban vált, mint amit a sima kézi váltóssal el lehet érni. Sport fokozatban, meg még rátesz egy lapáttal. Szóval ez az aut. váltó, nem hogy elvenne, inkább fokozza a dinamikus haladást. Én imádom, pedig sosem hittem volna! Kételkedőknek ki kell próbálni, köze sincs a régi q-system-es borzalomhoz, sem a selespeed-hez!
És csak bízni tudok abban hogy GEORGIO barátomból a próféta szólt, a tartósságot, és a megbízhatóságot illetően! :)
Blade2011-05-05 12:38:58 // 13894
Azért azt tegyük hozzá,hogy a Ferrari váltója a világ legjobb váltója , és nem is autómata, bár tud úgy is viselkedni:))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-05 12:20:20 // 13893
üzemanyag...bár azt 40e-ként is ráér
DrB2011-05-05 12:13:10 // 13892
Srácok! Olajcserénél milyen szűrőket cseréltessek még? Légszűrő, pollenszűrő? Van még valami???
.......................2011-05-05 11:39:10 // 13891
GEORGE

..én is Breákat nézegetek,és dieselt,de egyetértek ,hogy a mai nagy nyomatékú dieselek nek a váltó a gyenge pontja,
mennyire biztos az ,hogy a 159 automatája megeszia 600Nm ert is,
mert ha így van akkor csakis azzal venném..
'''''2011-05-05 10:48:45 // 13890
A Ferrarit direkt nem hoztam fel.Annak ellenére,hogy olasz,nem lehet egy lapon emlegetni egy 159-es autómata alfával!
SKrisz2011-05-05 10:17:34 // 13889
A másik oldal meg a füles megoldásra a Ferrari. Én próbáltam 3 ilyen "füles" Ferrari-t, de valahogy semmit nem vett le az élményből. Sőt! Sokkal komolyabb munkát végzett, mint amit én valaha is tudnék és bizony ez olyan feelinget eredményezett, ami felülmúlhatatlan :)))

Íme egy kis "füles" Ferka tesztvezetése by SKrisz :)

Füles Mackó :))

Érdemes kis hangot is adni rá :))
'''''2011-05-05 09:49:11 // 13888
Én is az automata ellen szavazok.Szerintem nem is gyorsul úgy és a fíling is kicsit öreguras,nem alfás.A kis "füleket" csak selesspid alfán és faterom mercijén meg bmw-jén próbáltam.Nekem mind nagyon illúzió romboló.Hatvan éves koromban talán,de addig biztos nem vennék automatát.Ez csak személyes vélemény! :-)
Kompressz úr2011-05-04 22:42:28 // 13887
Városban automata váltó rulez :-)) Meg a kickdown is... :-))
GEORGE2011-05-04 22:13:11 // 13886
Akkor írd azt, hogy te nem szereted:-)
Amúgy az automata is akkor vált amikor te akarod, csak a gázpedállal kell "játszani"
Vagy, át kell kapcsolni kézibe és akkor te váltod a 6 fokozatot.
2009-től rendelhetőek ezen automaták kormányról kapcsolható fülekkel, úgy még élvezetesebb.

Amúgy pont a kézi váltó az egyik gyenge pontja a 2,4 JTDM-nek, mert 400Nm-es és a motor is annyi........
Ez a japán váltó meg 600Nm-es anno a 3.0 V6 jtd miatt vette meg az Alfa, tehát evvel a váltóval inkább nem lesz gond.
ALFI1562011-05-04 22:09:05 // 13885
Az övé autómata.Ahoz képest nem rossz.
ALFI1562011-05-04 22:08:15 // 13884
Én szeretek akkor váltani amikor akarok.És minek az a plussz 1-2 liter fogyasztás?Meg nállam még ha nincs is baj velük egy plussz meghibásodási lehetőség.
GEORGE2011-05-04 22:07:00 // 13883
Szerintem nagyon is rendben van a fogyid.
Nézd azt is, hogy 210 lovacsak, 19-es kerekek nem ép virsli gumikkal, plusz automata.
kíméld a verdád, mert megveszem tőled :-)))))
GEORGE2011-05-04 22:04:41 // 13882
miért is baj az, hogy automata???
ALFI1562011-05-04 22:03:01 // 13881
Csak a 2.4-eseket néztem meg.Álltalába egy a baj:Hogy autómata!
Az első.Leütött,leamortizált xar!Már akkor a Tatabányai nepperek árulták amikor 1.5 éve néztem.Törött volt.Második gyenge felszereltség.A harmadik egy visszavett kocsi.Negyedikbe rengeteg a km.
joe752011-05-04 21:58:51 // 13880
A sógoréknál nem tankoltam, igazából csak a németeknél, de ott 3x, és volt esso, avia, shell, mikor melyik jött sorba.....de a diesel kint is 1,48-1,51 Euro, nem ócsó...:(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-04 21:54:42 // 13879
nekem állandó 7.6 mostanság majd nem soká megyek ki megnézem kint mennyi az annyi...még tavaly osztrák nyállal tempomat 150 8.3-as fogyi volt most meg 7.6
joe752011-05-04 21:48:24 // 13878
Eddig egy szinten fogyasztott, aztán kint is, mindhárom kinti tankolásnál, aztán most visszaállt! :(
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-04 20:57:00 // 13877
érdekes mert mi is járunk ki és nem vettem észre fogyasztásbeli különbséget...mielőtt eltömődött a DPF-em akkor voltak ilyen literes kihágások, mióta nincs azóta beállt egy értékre
joe752011-05-04 18:46:56 // 13876
Üdv. Mint valami újonc megosztom tapasztalataimat, hiszen gyakorlatilag túl estünk az első húzós, rövid idő alatt teljesített hosszú távú túrán. Úgy esett, hogy egy üzleti ügy miatt Frankfurtba kellett mennem, és a körülmények úgy hozták, hogy ez egy Szombatra esett, az elmúlt Szombatra! Emiatt beszerveztem magamnak egy hosszú hétvégét, és az üzleti megbeszélés után, még aznap go Svájc, Luzern! Szép kis kör! Pénteken épp hogy elmúlt éjfél, elindúltam. Az első etap 720 km volt. Ez az osztrák német határhoz kb. 100 re- német oldalon, egy Esso kúton ért el. Mivel éjjel vezettem, jól haladtam úgy is, hogy a tempóm 140-150 Km/h volt, a korlátozásoknál még annyi sem. Ezt a 720 km-tert nem egész 6 óra alatt toltam, le, a GPS pedig 9.30-as Frankfurti érkezést jósolt. Az baromi korai lett volna a megbeszéltekhez képest, így úgy döntöttem szunyálok. Ja ez az etap 59 liter gázolajba került, ami 8,2 -es átlag, nem túl fényes, tekintettel a viszonylag alacsony, és állandó tempóra. 3 óra alvás után indúltam neki, annak az útnak amit a GPS eredetileg közel 3 órára jósolt alig több mint 2 óra alatt tettük meg, felvettem a forgalom ritmusát, ill. volt hogy én diktáltam..:) Ami furcsa volt az, hogy a lényegesen dinamikusabb tempó értsd, nem egyszer 200+ km/h, gyakorlatilag nem hozott számottevő fogyasztás növekedést....hihetetlennek tünt. A Frankfurti megbeszélés után irány Luzern! Szintén eszement tempó, leszámítva az utolsó kb. 150 km-tert, amit folyamatos útjavítások miatt 80-120-al teljesítettem. Eredmény 690 km-re 58l gázolaj...hmmmm Nem passzol ez....Mindegy Svájci határ elött teletank, át Svájcba, ahol illik betartani minden határt, ugyanis szinte folyamatosan mérnek fix, ill. mobil eszközökkel. Ott a pályán a max. 120 km/h, na ez itt szinte 100%-osan betartottam mindent, ha 80, akkor annyi, ha 100 akkor ennyi. Hazaúttal együtt 3 napot töltöttem kint, sokat kocsikáztam ez alatt, kb. 500 km-tert, hazafele München elött tankoltam 840 km-re 59l!!! Ez 7 literes átlag, és mivel volt benne kint város is gazdagon olyan értéknek számít számomra, amit elvárnék. Hazafele München - től ill. a tankolástól átjöttem Magyarországra, és a határtól kb. 50 -60 km-re tankoltam. Ez megint csak az a többnyire eszement tempóhoz tartozó 8,2 körüli átlag. Viszont az azóta itthon megtett valamivel több mint 300 km, és a féltankot jelző üzemanyag szint mutató azt jelzi hogy visszatértünk a 10l-es átlaghoz....
A faszért nincs nálunk olyan üzemanyag mint kint nyugaton? A különbség több mint szembetűnő, és baromira idegesítő!!
Amúgy maga a túra hibátlan volt, az autó tette a dolgát falta a kilómétereket, imádtam. imádom! A GPS szerint a max. sebességem a 4 napon 231 km/h volt, még szerencse hogy volt Német etap gazdagon! :)
cseko762011-05-04 13:44:36 // 13875
A 4. -nél közel 200.000 km van több info nem is érdekelt belőle. talán még annyi, hogy téli gumik vannak rajta...
Kompressz úr2011-05-04 13:21:49 // 13874
Köfi :-), duplán is.
GEORGE2011-05-04 13:15:08 // 13873
nem olvastam :-)))))))

De ezennel továbbítva Laci barátomnak :-)
Kompressz úr2011-05-04 13:13:04 // 13872
Hirdetést nem olvasol az amorén? :-D
Mézesmadzag úr hirdetése
GEORGE2011-05-04 13:05:10 // 13871
ára?
egyéb infó? :-)
Kompressz úr2011-05-04 13:01:52 // 13870
A 7. autó az nem disctinctive, hanem csak progression felszereltségű.
Kompressz úr2011-05-04 13:00:28 // 13869
Vegye meg az enyémet! :-D
GEORGE2011-05-04 13:00:15 // 13868
millió autó eladó, meg is látszik az árakon......

Amúgy próbáltam többször is nekem bejövős ez az autómata
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-04 12:33:18 // 13867
de olcsók az automaták ...
GEORGE2011-05-04 12:18:33 // 13866
Sziasztok.
A kollégám fia szeretne venni 159-et.
Az alábbiakat szemelte ki.
Valaki tud valamit valamelyikről?

2.4-ek:

1-es
2-es
3-as
4-es

1.9-ből is nézett párat.

5-ös
6-os
7-es
8-as

Satti a 8-nál valós a 75e km????? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-02 21:51:57 // 13865
az Egomi is jó volt...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-02 21:43:35 // 13864
áh nem vagyok hozzá elég öreg :P
ALFI1562011-05-02 21:38:07 // 13863
Egyetlen egy jó volt benne.Az a csárda amit Mike ajánlott.A dunaparton.
ALFI1562011-05-02 21:37:10 // 13862
Nekem közel se tetszett annyira.Valahogy Kapos az Kapos.Pedig Kalocsa negyed annyira van nekem távba.
SKrisz2011-05-02 21:34:42 // 13861
Volt az, csak épp Kalocsán. Ott is ugyanolyan jó volt, mint Kaposon :)
Piritu - 1.000.0002011-05-02 21:34:33 // 13860
Nocsak, te is kabriót veszel? :-O
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak