Fórum >> Típusok >> 159

BeeGee2005-12-15 18:30:25 // 401
Oppsz, ez kínos! Giorgio Giugiaro-ra gondoltam! :) .. Bertonét könnyebb leírni :)
vipex2005-12-15 18:26:23 // 400
BeeGee, "Aztán jött Bertone" ugye itt Giorgio Giugiaro -ra gondolsz :-)) mert a Bertone cégnek semmi köze a 156-hoz na pont ez a Giorgio Giugiaro tervezte a 159-et :-))) "De aztán jött az exBmw-s csóka" gondolom Karl-Heinz Kabfell re gondolsz de neki semmi de semmi köze a 159-hez max annyi, hogy a gyártás során már ő írányította az AR-t egy darabig, és neki talán a minőségbiztosítás fejlesztését és az értékesítési hálozat javítását köszönheted , most egyébként a Maserati főnöke. A 159 tervezése megálmodása alatt Daniele Bandiernak hívták a AR első emberét és olasz az úriember a 159 az ő gyereke. A formát pedig 2002-ben látthattad először a Brera tanulmányautón. Én remélem, hogy a befojt pénzeken Bertone , Pininfarina az Italdesign ( GG cége ) és a Centro Stile is nagyon szép autókat fog tervezni, mint ahogy tették eddig is.
Tedi2005-12-15 18:26:17 // 399
Ámen :) Egy pici igazítás rajta: a faceliftet Giugiaro csinálta, nem Bertone ;) Egyébként a 156 faceliftre szavazok :)
Tedi2005-12-15 18:24:13 // 398
Erre én is meg mernék esküdni. A 156-ost megjelenése után vitték, mint a cukrot. A 159 viszont... annak ellenére, hogy már rendelhető, még így is estek az Alfa eladásai az olasz piacon. Legalábbis a novemberi gyorsjelentés alapján.
Alfista2005-12-15 18:08:57 // 397
Amint azt nemrég írtam, az eladások egyenlőre nem valami rózsásak! De sok szerencsét a 159-nek. Bármennyire is szidjuk, ez is Alfa. Mindenki elmondja a véleményét, vitatkozunk róla és ez így nagyon jó! Éljen az Alfa Romeo! Bocsi a rossz poénért!
BeeGee2005-12-15 18:00:37 // 396
Németek=racionalitás :) Pont azok a dolgok vesztek ki a 159ből, amit az eddigiekben szerettünk. DaSilva öncélúan eljátszadozott a vonalakkal (szerintem a világ legszebb tükre ennek az autónak van), a mérnökök alátoltak egy fasza futóművet és elegendő teljesítményt, a marketingesek kicsit vakarták a fejüket, aztán elmentek sziesztázni. Aztán jött Bertone, szükségesen morcosabbá tette, a seggén a legeslegegyszerübb trükköket bevetette, hogy frissebbnek hasson (legyen párhuzamos a hátsó lámpa széle a világítótestekkel, mekkora ötlet). Szerencsére nem tette tönkre teljesen. A mai napig élvezettel legeltetem a szemem rajta. De aztán jött az exBmw-s csóka, utasításai alapján kiizzadta magából a 159et, ami egy ijesztő, de amúgy feledhető fomát eredménezett, tele kompromisszummal. (Én spec nem szeretnék minden este frászt kapni a garázsban a kocsi tekintetétől.) És miért hasonlít ennyire a Brerára? Dolgozzon már meg a pénzéért. Mindenesetre azt tippelem, hogy sokat fognak eladni, Alfás berkekben rekord lesz az autó, mert amúgy jó kocsi. És remélem hogy az így befolyt pénzeken nem Bertone fog szép kasztnikat tervezni, hanem Pinin vagy a Centre. Ja, és természetesen a 156! :)
Alfista2005-12-15 17:59:02 // 395
Vipex A 159 nagyon jó járgány! A baj az, hogy inkább a 166-osra hajaz. Egybemosódik a kategória. A 156-os méretei még éppen beleférnek a passzentosabb miliőbe, sportosabb. A 159, már egy szép nagy családi autó. Szerintem ezért is krizizálják.
Giorgio2005-12-15 17:51:02 // 394
Persze, persze, én csak kellően kisarkítottam a dolgot. A összehasonlítás elfogadva! :) (Lesz majd aki beleköt!) Amiben nem jó az első látásra sem tűnt jónak. De ha már Te is mondod, aki ült benne...
vipex2005-12-15 17:44:15 // 393
Giorgio, én nem szeretnék olyat mondani hogy Alfább meg nem Alfább ez így nagyon dúrva, de ilyen szempontból sokkal Alfább mint a 156 hiszen az Fiatabb ez meg inkább Alfább Egyébként amiben jobb mint a 156 - Jobb futómű - Merevebb karosszéra ( sokkal merevebb nyoma sincs a 156 nyeklésének nyikorgásának ) - Jobb anyagminőség ( a fém az most fém a középkonzolon nem pedig festett műanyag, a fa mostmár fa nem pedig műanyag a középkonzolon ill. kormány , Frau bőrkárpit eddig csak Maserati és a Aston Martin használta, az Alfatex sem ugyan az mint pld az enyémben ) - Alacsonyabb ülésmagasság - Nagyobb belső tér ( főleg elöl, de azért hátul is ) - Hosszab támasz a combnak ( hosszab előlapú ülések ) - Nagyobb csomagtartó ( mondjuk nekem mindegy ) - Jobb benzin motorok - a 2.4 JTDm 200LE - Q4 ELÉRHETŐ NEM CSAK "KIS" DIESELEKHEZ!!!!! ( azt hiszem a legnyomósabb) - Biztonságosabb ( ugyan a 156 nak nincs töréstesztje ) - Rövidebb utón járó pontosabb váltó Amiben nem olyan jó - Nehezebb - Alapáron "béna" kormány - A V6 motor csúnya ( már índítom is Szívócső design vállalkozásomat :- ) - DRÁGÁBB !!! És amiben pont olyan jó: :-)) - Ütős design nem tudnám megmondani melyik tetsz jobban :-)
Mike.2005-12-15 17:27:55 // 392
Ja, beindult a szavazás? Akkor én is az új 156 mellett voksolok. :-)
Alfista2005-12-15 17:07:14 // 391
Formailag nekem is jobban bejön a 156 faceliftes!:)
Giorgio2005-12-15 17:05:02 // 390
Fuhh, jaja! A faceliftes 156 mindent üt!! :-))
Mike.2005-12-15 17:04:08 // 389
Én most is mernék még fogadni, hogy nem érik el a 156-os eladási adatait. Még akkor sem, ha az USA-ban is forgalmazzák. Mondjuk ez az utóbbi lehet, hogy kicsit merész kijelentés volt. :-)
Giorgio2005-12-15 17:03:46 // 388
Nah, kíváncsi vagyok mi lesz a vége ennek a 159 vitának! :) A nagy kérdés az ,hogy mitől "alfább", vagy éppen mitől nem alfás a 159-es. Szerintem a két oldal szószólói erről írjanak véleményt. 159 haters vs. 159 lovers ! LLLET'S GET RRREADY TO RUMBLE!!!!
Mike.2005-12-15 17:01:13 // 387
Engem nem a média befolyásolt. Nekem csak szimplán nem tetszik az autó a böhöm mérete miatt. Más dicsőiti a középkonzolt, nekem nem tetszik. Ugyan így a tükör a kormány, sőt a hátsó ajtókilics sem tetszik. De ez nem baj szerintem. Vagy igen? Olyan autót ami mindenkinek tetszik úgysem lehet gyártani. :-) Nekem, még mindig jobban bejön az újabb 156-os. :-)
Alfista2005-12-15 16:55:49 // 386
Valóban, a 159 nem németesedett el, hanem kicsit racionálisabb autó lett. Sok mindenen fanyalgunk, aminek oka van! Most, Alfa Romeoéknál több autót szeretnének eladni, ami a jelen mutatók szerint nem rózsás. Csak kb adatokat tudok, de a 156 hasonló időszakában jobban fogyott!
vipex2005-12-15 16:42:14 // 385
"Szerintem az a baj a 159-el, hogy kicsit tetszik vagy sem mondjuk ki elnémetesedett!!:-(" de komolyan mitől?? jóval kevesebb német alkatrésztől? a sokkal jobb futóműtől? a 8C ihlette belsőtől ( nem én mondom hanem aki tervezte ) vagy mitől de komolyan??? A legfájobb az egészbe nekem, hogy a sületlen újságírók nyomják a hülyeségeket hogy pld Opel motor és itt már is mindenki mondja utánnuk, meg hogy ez már németes és ezt is, de komolyan mikor a Brera tanulmány megjelent mindenki a földre borult, én komolyan nem hittem, hogy minden generécióváltáskor ez van de most már másodszor élem meg ezt ( mondjuk a Transaxle áttérni elsőkerekesre ott az nagyon merész volt, ez ahoz képest piskóta ) :-(( tényleg ennyire hat a média mindenkire?
GEORGE2005-12-15 12:10:30 // 384
Ez sajnos tényleg elég nagy probléma, de sajnos ez van .-(
Vinnie2005-12-15 12:08:22 // 382
Baj az, hogy nem sok futkozik belôle itthon, kintrôl hozni meg.... Regadó....Kizsákmányolás!!!!!!
GEORGE2005-12-15 12:04:40 // 381
Majd kifogsz belöle egy nagyon megkimélt 2-3 éves 3,2 -est aztán benevezel rá! :-))
Vinnie2005-12-15 12:03:03 // 380
Nem a 156-os alapokkal van a bajom.Az a problémám, hogy azt vegyítették 147-essel. Attól még jó lenne a fenekem alá! :))) Tudom, hogy nem teljesen 147-es az eleje, de nagyon olyan.Mocitetô, elsô sárvédôk teljesen 147. de lehet tévedek.Miért nem 156?De a legnagyobb gondom, a müszifal. 156-osét akarom bele!:)))) Számomra meg az a hátránya, hogy drága.Mármint a 3.2 V6.Az nagyon kéne!!!
GEORGE2005-12-15 11:54:01 // 379
Szeva! Szerintem az a baj a 159-el, hogy kicsit tetszik vagy sem mondjuk ki elnémetesedett!!:-( Elég fájó ez nekünk, és tagadni is lehet, meg cáfolni is, meg átsiklani felete, meg kimagyarázni, de akkor ez az igazság! Nem hoza a belseje azt a hangulatot amit az elödje a 156-os!! Részemről nem tetszik a viszonylagos nagy hasmagassága nézzétek csak meg oldalról! Szemből brutális a gép oldalról és háturól kevésbé az! :-( Az hogy "jó" autó azt nem vitatom, ha tényleg előrébb léptek a technikai fejlesztésekkel, akkor jó is kell hogy legyen, mivel a 156-is jó volt és jó is! ......ja és ezek csak szerintem .-)
GEORGE2005-12-15 11:46:12 // 378
Szeva! a GT egyik általad sorolt problémája a 156-os alapok!? Milyen értelemben probléma ez??? Asszem ez inkább pozitivum mint probléma lenne! Az is tény, hogy a müszerfal a 147-bőljött de 100%-ig azért nem egyezik meg szintúgy mint a kocsi eleje sem, hasonló de mégis teljesen más! Szerintem: A GT egy szép autó, sportos kinézettel, több bevált főegységből összerakva /156-147 / ,ha Gt melett döntök akkor azért fogom tenni mert ebből a tipusból kevesebbet látni nap mint nap. Számomra egy hátránya van máig, hogy még nem adják hozzá a 2,4 MJet mocit:-( Ha ezt megkapja akkor nagy gondolkodásban leszek, hogy 156 2,4 Mjet vagy GT 2,4 Mjet! :-) De bár már a válogatásnál tartanék:)
zolee1452005-12-15 11:04:05 // 377
mitől Alfa egy Alfa? A német elektronikától ami folyton beszarik? Az elsőkerékhajtástól? A gyenge minőségű műanyagok használatától? Végre itt van egy olyan autó, amit nem kell hétvégenként elemeire bontani, mégis megy, erre mindenki fikázza. Az hogy kicsi esetleg benne a hely hátul sztem baromi egyszerűen megmagyarázható: a 159-est alapból alkalmassá tették a 4WD-re, nem úgy mint a 156-ost, bár az is kisebb a kategóriatársaknál. Az 5csillagos törésteszt engem jobban érdekel mint 200kg mínusz. A motor kinézete másodlagos, ha nem kell állandóan nyitogatni a motorteret.:))) A hangja a lényeg, az meg állítólag nem rosszabb mint volt. Amúgymeg nagy rakás szar a 159-es, majd akkor kezdem dícsérni ha lesz rá pénzem.:)))
TtK2005-12-15 09:48:02 // 376
OPEL!!! :)))) Btw. igazad van. Az alu blokk láncos vezérléssel mindenképp előrelépés a szíjas vasblokkhoz képest, opel ide, vagy oda. Ami egyébként nem Opel, hanem GM Powertrain. Egy sor autóban alkalmazzák pl. SAAB, Cadillac, Pontiac. A lényeg a hengerfej és a vezérlés és ez a kettő Alfább már nem is lehetne. Még egy adalék: kinn voltam pár hétig Kanadában és egy Pontiac Montana SV6-ot hajtottam (az adatlapomon megtekinthető). A motorja szintén GM Powertrain, de 3,5 literes. 200 ló, 87-es benzinnel megy. Az Alfa motor paraméterei ismertek. Akkor mennyit is számít a blokk?
Vinnie2005-12-15 09:20:33 // 375
Nekem a GT-vel az a gondom,h n tum hova tenni.Szép is, meg annnyira nem is.Azért nagyon elfogadnám!Probléma gyökere: 156-os alapok, aztán belül kapok 147-es mûszerfalat, 156-os jobb lett vna.Kívûl: Majdn teljesen 147-es,az elejére gondoltam.Oldalt, hátul, felûl,alul gyönyörû!Akkor is jöhetne.Határozott, mi? :))
Mike.2005-12-15 09:11:04 // 374
Én is így vagyok ezzel. Ez a 159 nem jön be nekem! :-)
GEORGE2005-12-15 08:51:05 // 373
Ugyan így gondolom én is! A következő Alfám a model frissítés utáni 156-os vagy egy GT lesz! Aztán megvárom a 159 model frissítését, hogy az milyen lesz belüről! :-)
vipex2005-12-15 07:56:49 // 372
Még egyszer valaki leírja, hogy Opel és szíszédülést kapok :-)))))
Vikk752005-12-14 23:59:36 // 371
Hát elolvastam a hírt. Asszem rég hidaltam már ekkorát... Hihetetlen. Az ember pont az ellentetjét olvassa amit várna a különböző nemzetíségű zsűri tagoktól. A németekben meg kellemesen csalódtam, csak egy volt aki 6 pontnál kevesebbet adott, ez tényleg megdöbbentő. Az olaszok meg no comment. Vagy ezt direkt így csinálták? Össze akarják zavarni az embert? Esküszöm már erre is gondoltam. A magyarok meg szokás szerint...na mind1. Ha a swift lett volna a döntős az kapott volna 11 pontot is. Na mind1 mostmár, nem mérgelődök, inkább lemegyek a kertbe megnézem a vasat és már meg is nyugodtam. Voala!
kando.2005-12-14 23:10:16 // 370
A jó újságíró jó időzítése és témaválasztása :-))) De tényleg érdekes vita kerekedett belőle ki (még ha az apropója nem túl vidám...)
Halesz2005-12-14 23:08:22 // 369
Végre arról szól egy fórum, amire való! Igazi vita van, és tök érdekes! :) Komolyan élvezetes volt végigolvasni!!!
Giorgio2005-12-14 23:06:14 // 368
Osztom!
Tedi2005-12-14 22:19:13 // 367
..., akkor most nem írom ezeket a sorokat :) Na csak sikerült befejezni :)))
Tedi2005-12-14 22:18:13 // 366
Hát Vipex, én inkább ülök egy félig Fiatban, mint félig Opelban :) Az legalább házon belül van. :D Nem lenne semmi bajom a 159-cel, ha kicsit több CS feeling lenne benne. gyönyörűűű, ez vitathatatlan. És a motorban is van digó fejlesztés. De ha nem lenne ilyen qrva nehéz és a belteret picit jobban megdolgozzák.
vipex2005-12-14 22:04:55 // 365
"folyamatosan változtatható vezérlés" csak változó a változtatható za a UNIAIR/MULTIAIR nagy az lesz a nagy áttörés jó lenne ha ilyet Alfában látnánk elöször
Giorgio2005-12-14 21:32:21 // 364
Szerintem is. Mondtam hogy nem kukacoskodni akarok.
vipex2005-12-14 21:27:40 // 363
Nem is mondtam, hogy nem a GM a Holden cég részvényese magyarul egyik tulajdonosa a Holden nagyon de nagyon sok motorblokkot gyárt a legtöbbet a világon és többet a GM konkurenseinek mint neki de üzlet az üzlet, de még egyszer mondom egy lényegtelen dogon vitatkozunk
vipex2005-12-14 21:25:06 // 362
Teddy, akkor neked Fiatod van Fiat motor Fiat padlólemez :-PPPP Annyiszor leírtam ezt anno akkor is amikor a 145 155 öket fikázták az "ős alfások", hú de rég volt asszem olyan 99 táján, hogy ezek nem a meghatározó alkatrészek most ugyan az a téma csak más embereknek írok, és az "ős alfások" már a 145 155 147 156 öt hajtók mivel GTV/75 csapat nagyon megfogyatkozot :-(((( legalább is a hangjuk
Giorgio2005-12-14 21:23:53 // 361
Te, vipex figyu má' nem kukacoskodni akarok, de a Pontiac GTO meg a Holden Monaro dettó ugyanaz. Kinézetre és motorikusan is. Namármost a Pontiac mint tudjuk GM termék, csakúgy mint az OPEL, tehát meg is van a kapcsolat az OPEL és a Holden motor között. Szerintem.
BeeGee2005-12-14 21:19:59 // 360
Szerintem a manuálokra ne vegyél mérget :) A 146omban kb 2,8 at lehetett pörgetni a kormányt, a 156ban pedig 2,25-öt.
vipex2005-12-14 21:19:51 // 359
Valószínüleg igen, hiszen motorblokk gyártó is elég kevés van de mivel jobb volt az eddigi fiat acél blokk???? ennek az alkatrésznek az egyetlen szerepe hogy biztsoítsa határolja az égésteret, hogy az hogy megy végne arra semmi ráhatásan nincs minahogy az égéstér alakjára sem, hiszen jelenleg minden dugattyús motos oldala hengerpalást :-))) az égéstér alakját maga a dugó ill henger a hegerfely kiképzése alakítja a másik fontos dolga a blokknak, hogy könnyű legyen és strababíró az aluminium meg jóval könnyebb mint az acél nem? Amotor hangjára meg végképp nincs semmilyen hatással ez egyt ipikusan olyan alkatrész amit tömegbe éri meg gyártani ergo meg kell venni kivéve az extrém eseteket ( szuper sportautók, egyedi motork, versenyblokkok stb ) De ha blokk, most olyan nagy baj miért nem olyan nagy baj az eddigi Bosch vezérlés, hiszen eddig csak ez volt és még sem mondta senki, hogy az Opeltól kezdve kitudja még hény autóban ilyen van ( mondjuk itt is maga a program a lényeg :-)) ) Egyébként ma meg egyetlen alkaltrész sem az autógyárakban készül pld a Ferrari Blokk az Alcoa gyártmány mint ahogy a karosszéria elemek is még sem halottam, hogy szar magyar autó :-)))
Tedi2005-12-14 21:18:49 // 358
"A BLOKK AZ EGYETLEN ALKATRÉSZ AMIT A HOLDEN GYÁRT ÉS NEM OPEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Szvsz ez már éppen elég nyomós érv ahhoz, hogy némileg felemeljük a hangunkat :)) Az meg már végképp oktávváltásra adhat okot, hogy a gyönyörűsges szívőcsövek eltűntek, ezzel együtt alátvány is gyérebb lett. Szarom bele, hogy szívó és kipuff oldalon folyamatosan változtatható vezérlés meg közvetlen benzinbefecskendezés...
GEORGE2005-12-14 21:18:43 // 357
2,2 vagy 2,1 érzésre nehéz jót irni4 :-)
vipex2005-12-14 21:10:49 // 356
A 145/146 ben 2.1 a kormány kivétel a Boxerek ott ha jól emlékszem 2.7
GEORGE2005-12-14 21:07:14 // 355
Eddig nem volt az Alfának 2,2 mocija ellenben az opel vectákban B Vecrákban igen. Szerintem az alapot az Alfa és az poel is a Holdentől veszi, nem?
GEORGE2005-12-14 21:02:46 // 354
Elöbb elirtam hogy a 156-nak 2,8 a kormány fodulata! Bocsi mindenkitől! Ez eddig általam vezetett 156-nak mind 2 szer lehetett körbetekerni a kormányát +még egy egészen picurkát. A 146ti-ben szintén.
vipex2005-12-14 20:59:03 // 353
"Sajna a 2,2 moci nem Alfa moci mintahogy a 3,2 sem az már" Egy de egy példát mutassatok amelyik autóban csak egy kicsit is hasonló motor van!!!!!! Pláne Opelt egyetlen egy Opel motor sem közvetlen befecskendezéses, egyetlen Opel motor sem folyamatosan változó szelepvezérlésű pláne nem szívó és kipufogó oldalon, mindezt együtt pedig még egyetlen utcai motorban sem tudtok mutatni akkor hogy is van ez ???? De komolyan ne keljen már elmondanom még egyszer hogy egy motor meghatározó eleme a hengerfej és a motorvezérlés a JTS motorokban a hengerfejet az AR csinálja míg a motorvezérlő elektronikát mostmár a MagnettiMarelli ellenben az eddigi Bosch-al A BLOKK AZ EGYETLEN ALKATRÉSZ AMIT A HOLDEN GYÁRT ÉS NEM OPEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A 156 -nak pedig 2,8 a fordulóköre legalább is amikkel eddig mentem azoknak mind 2,2 inkább! Beszkennelhetem neked az én 156 Manuálját a gyári adat ez!!!! mint ahogy a 159-be is
GEORGE2005-12-14 20:41:20 // 352
Sorry csak elirtam!! Szerintem ne vitatkozzatok ... Sajna a 2,2 moci nem Alfa moci mintahogy a 3,2 sem az már. Bizony az opelokban is eme mocik vannak bár ugytudom a hengerfejben különböznek! Bele kell törödni sajnos. :-( A 156 -nak pedig 2,2 !!! a fordulóköre legalább is amikkel eddig mentem azoknak mind 2,2 inkább! A 146 ti ben is 2,2 a kormány tekerhetősége.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak