Fórum >> Típusok >> 159

joe752011-06-02 20:20:07 // 14340
Addig is kedvcsinálónak !
Hmm, de rég volt....:)
joe752011-06-02 20:12:46 // 14339
Az nekem csak 50 km....ott leszek! Addig megtanulok rajtolni is.:)
'''''2011-06-02 19:25:45 // 14338
Remélem jössz Kalocsára.Ott tesztelhetnénk a különbséget.
joe752011-06-02 16:43:58 // 14337
A visszaváltásnál tapasztalt jelenség sport fokozatban teljesen eltűnik. Ha olyan forgalmi helyzetbe kerülök, hogy hosszabb sort, - amiben több teherautó is van - akarok előzni, egyből átkapcsolok sport-ba, és akkor a gázpedál legkisebb pöccintésére is egyből reagál a váltó, és vált vissza egyet, kettőt, akár hármat is, mindig úgy hogy a legnagyobb gyorsulást kapd.
Én azt gondolom sőt ki merem jelenteni, hogy az aut. váltó a fellépő plusz fogyasztást leszámítva dinamikusabbá és kényelmesebbé teszi az autózást, minden forgalmi helyzetben!
joe752011-06-02 16:38:34 // 14336
Én ezt kétoldalú ragasztócsíkkal oldanám meg, bármely festék tapéta boltba kapható. Csak arra kell figyelni, hogy mindkét felület, a felirat, és a karosszéria felülete is tiszta és zsírmentes legyen amikor ragasztod. A szalagot pedig a feliratra való felragasztás után vékony szikével (tapétavágókéssel) vágd körbe, és úgy ragaszd a lemezre.
Laci.732011-06-02 16:17:53 // 14335
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mivel ragasszam fel a jtdm feliratot a karosszériára?
Ugyanis elmozdult, és szeretném fixen odaragasztani!! Előre is köszi!
'''''2011-06-02 13:54:18 // 14334
Remélem.Múlt héten kicserélték a termosztát hőgombáját.2500Ft volt,de már egy hónapja szívatott és letiltott.Csere után fordítva rakták be az LMM-et.Ugyan úgy ment az autó,csak kiírt egy hibaüzenetet.Már ki akartam cserélni amikor észrevettem,hogy a nyíl ami mutatja a levegő irányát,fordítva van.Megfordítottuk és azóta jó. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-02 10:10:37 // 14333
már nem is fogsz :PPP
'''''2011-06-02 10:02:52 // 14332
Igen,nekem a gázpedál,a turbónyomás és a dpf is módosított.A gázreakció késése meg minden autómata jellemzője,szerintem.A leírt hibákkal én még szerencsére nem találkoztam.(Nekem 76000Km van benne)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-02 09:59:23 // 14331
motordiagnosztika ecuscan progival meg kéne nézni a befecskendezéseket mindegyik érték közelít e egymáshoz vagy van e eltérés, lehet a nyitva van az egr indításnál amitől lehet ilyen jelenség, szívósor zárt állapotban van attól is lehet és nem utolsó sorban egy eltömődött DPF miatt is lehet....nálam az utóbbi miatt volt olyan érzés mint ha az 5 hengerből csak négy menne....
Corn2011-06-02 09:50:34 // 14330
Felváltásnál nekem is hibátlan, nem esik le a turbónyomás. A visszaváltáshoz kell idő.

Példa 1: Cammogsz a kamion mögött 40-nel. Végre van hely, lepadlózod. Fél másodperc kell, mire rájön hogy mit akarsz, és visszavált. Ezután egy másodperc a turbónyomás felépülése és az aszfalt felgyűrése.

Példa 2: Beesel a szűk kanyarba, előtte fékezel. Kanyar felénél gyorsítani akarsz. Fél másodperc múlva visszavált. Mire a nyomaték felépül, már kint vagy a kanyarból.

Ilyenkor nagyon jól jön a kézi mód :) A gázpedál késleltetésének kiírása (gondolom Nálad ez a helyzet) még jobb lenne, de azt még nem léptem meg, meg a dpf kiirtását sem.
Corn2011-06-02 09:43:19 // 14329
Kezd rendetlenkedni a motorom (2.4, 2007, valós 70.000km).
A motor ereje alapvetően rendben van. Gázadáskor viszont többnyire ránt egyet, és állandó stabil gázon is ritkán torpan, megremeg egy pillanatra, mintha kihagyna vagy rossz irányba dolgozna egy henger.
Ezen kívül indítás után kb. fél percig nagyon egyenetlenül jár: mintha az 5-ből csak 3-4 henger járna néha, a többi meg csak esetlegesen. 2-3 másodperc sima járás, utána rázkódás-durrogás 1-2mp-ig, majd megint pár másodperc sima járás. Fél-egy perc alapjárat vagy néhány méter autózás után ez megszűnik, és aznap már rendesen indul.
Ez utóbbi jelenség már régóta megvan, két márkaszerviz sem tudott érdemben kezdeni vele semmit. Sajnos Bukarestben még nem találtam hozzáértőt :(

Van valakinek ötlete, hasonló tapasztalata?
'''''2011-06-02 09:35:07 // 14328
Nekem a motoroptimalizálásnál úgy programozták,hogy váltáskor csak minimálisan esik vissza a turbónyomás.Nincs felépülési idő.
SKrisz2011-06-02 09:35:02 // 14327
A szélvédős bug-ot én nem észleltem. A többi amit írtál különösen igaznak találtam (tekintve, hogy a szín és a tetősín kivételével, kb 100%-os nálam a konfig egyezés).

Amin jót röhögtem az a combtámaszos téma. Velem ugyanez volt. Az első alkalommal amikor kihúztam a combtámaszt, kezemben maradt a műanyag keret. Azóta kaptam egy újat, de esélytelen maradásra bírni, így feladtam a küzdelmet vele :))
Corn2011-06-02 09:30:46 // 14326
Automata váltó téma: nekem qtronic + 2.4 van 4 éve, és nagyon örülök, hogy ezt választottam. Csak javasolni tudom :)

Előnyei szerintem:
- kényelmes, nyugis

Hátrányai:
- eszi a nyomatékot (egy kézi váltós 2.4-essel összehasonlítva úgy tűnt, mintha abban még legalább 25%-nyi Nm lenne)
- szerpentinen, forgalmas útra kikanyarodáskor, kickdownkor hosszú idő után indul csak meg rendesen (váltó gondolkodása+turbonyomás felépülése)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-02 09:04:46 // 14325
nem kéne annyit szívni :DDD
BeeGee2011-06-02 08:58:58 // 14324
Már el is felejtettem, milyen a 3.2, olyan régóta van kényszerpihenőn.. :)
Nem neveztem gyengének sehol, tényleg nagyon jó ez a konfig, váltó + motor.

Egy dolgot vettem észre, amit nem tudtam hova tenni; a szélvédő vezető előtti felső harmadában "pixeles" a kép. Csak állva látszik, és ha nem mozog a fej, háztetőkön, villanypóznákon, piroslámpákon. Ezt Ti tapasztaltátok?
Ez bug vagy vakítás enyhítő feature?
'''''2011-06-02 08:54:27 // 14323
Szerintem most már jól megy.Persze nekem semmi sem lenne elég! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-02 08:31:38 // 14322
naná átült a 3.2-ből és nem érezte az erőt :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-02 08:25:56 // 14321
pedig 30 X felett félárboc tartja a mondás :P
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-02 07:26:44 // 14320
de kettővel igen :)
Piritu - 1.000.0002011-06-02 07:13:07 // 14319
Egy dolog viszont kimaradt a cikkből.
A motornak más a karakterisztikája, mint az átlag dejzelnek. Nincs a 3ezertől kókadunk effektus. Sőt 3,5-től még rátesz egy lapáttal. Gondolom a nagyobb turbó miatt tudja ezt megtenni...
GEORGE2011-06-02 00:06:02 // 14318
3 literrel nem eszik többet, ne túlozzunk :-)
nem csak 300m mentem aut 159 2,4-el, szerintem sokkal jobb mint a kéziváltós verzió :-)
ALFI1562011-06-01 22:39:51 // 14316
Akkor úgy mondom.Én biztos nem vennék.Jó a váltó csak semmi plussz nincs ráhagyva.Meg minek fogyasszon 2-3literrel többet?
ALFI1562011-06-01 22:38:16 // 14315
Már volt szó erről.Ez egy rossz kalkulátor.Egy évre 44.000 egy 2.4-es 159 súlyadója.A biztosítás meg nekem 20.000
Totti (NagyVad)2011-06-01 22:20:49 // 14314
Ezzel a kalkulátorral valami nem kerek mert duplán számol!!!
GEORGE2011-06-01 22:20:07 // 14313
Nem értem ezt az automata utálatodat.....

inkább írd úgy, hogy neked soha nem kéne, de azt ne mond, hogy kerülje.

Amúgy meg egy frankó váltó van a 159-ben!
Bátran ajánlható megvételre!
Gábor792011-06-01 22:12:25 // 14312
Az hogy lehet? Kalkulátor szerint 2,4-esre (2008) 101ezer a súly(helyett teljesítmény)adó. Vagy ez nem egységes mindenhol?! 2006-os évjáratra mondjuk már "csak" 88ezer.
ALFI1562011-06-01 22:12:02 // 14311
Miért?Jól megy?
SD2011-06-01 21:37:17 // 14310
Ejj de jó cikk fogadjunk a BeeGee írta:)))

Az baj ha azt mondom a 18 éves 155-ösöm is hetet eszik pályán és 10-et városban?

És benzines, és twin-spark, és 2000ccm és 230k van benne és mindezt egy TV áráért.

Őőő és piros is:)))

De azért kéne szóval mégis csak fejlesztettek valamit mert én bizony bevállalnám:)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-01 21:16:15 // 14309
mit kell keményen fizetni? 40e a súlyadóm a biztosítás meg 23e...az sok?
Piritu - 1.000.0002011-06-01 21:11:12 // 14308
A súllyal nincs semmi gondja a motornak, 160 felett is vígan mozgatja, csak legyen turbónyomás, márpedig ott már van :-)
Piritu - 1.000.0002011-06-01 21:09:45 // 14307
Nem gyenge az, csak az euro5 miatt rettenetesek a gázreakciói. Van, hogy 4-5 mp is eltelik, mire engedi felépülni a turbónyomást. Pont ahogy írja, a főútra kikanyarodáskor érhetik kellemetlen meglepetések az embert, ha nem pörgeti a motort induláskor 1500 fölé.
Pl. azt sem értem, hogy padlógázas gyorsításkor, váltáskor miért engedi leesni nullára a turbónyomást. Évek telnek el, mire újra felépül.
Exbléx GT2011-06-01 21:05:07 // 14306
Hát érdekeseket írnak.... nem hiszem,hogy olyan rossz lenne az a 170le motor h gyengélkedne...hiába sok a súllya.
szerintem ők azt akarták volna h 300le legyen és akkor nem lenne ilyen gond :D de hát egy 2.0 motorról van szó és nem egy V6 dízelről... arról nem beszélve h ezt mindennapi használatra építették:)
U.I.: magyarokról az utolsó bőrt is lehúzza az állam és sajnos a teljesítményért keményen fizetni kell :(
Piritu - 1.000.0002011-06-01 20:33:52 // 14305
"így már pont azt sugalja az autó kinézte ahogy megy " - tehát kormos a hátulja, mert mint tudjuk ami megy, az füstű :-))
Csabi2011-06-01 20:31:35 // 14304
El sem merem képzelni hogy hogyan mehet DPF-nélkül...:)szóval ha nem jön össze a kisérletezés akkor élnék a lehetőséggel! :) Pontosan mit csinálna meg a srác a lakatos munkát is, vagy fúrással OFFolja a DPF-et? Esetleg egy telefonszámot tudnál adni hogy pontosan mit válal? Előre is köszi a segítségedet! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-01 20:11:35 // 14303
érdekes cikk de az itt felsorolt hibákkal szerencsére nem találkoztam :) voltak helyette mások de azok ki lettek iktatva és azt kell mondjam így már pont azt sugalja az autó kinézte ahogy megy :P
Bilux2011-06-01 19:59:34 // 14302
159 SW 2.0 JTDm: Hattyúdal főoldali képetphotoshop-ólja már meg a szerző, mert a lökhárítő olyan mintha le lenne nyúzva. A rossz fénytörés miatt...
'''''2011-06-01 17:29:30 // 14301
Próbáld ki az enyémet.Nekem már nem sok kolonc van benne.Ha tetszik elviszlek a sráchoz aki kiírt mindent.Szászváron lakik,neked sem távolság.
Ruszi2011-06-01 13:32:21 // 14300
Eladó
Csabi2011-06-01 12:12:44 // 14299
Ezt kipróbálom... úgy h közben fut az Ecuscan , és kiderül mennyit fog érni, kíváncsi leszek, de addig míg nincs a vezérlés és az olaj+szűrők kicserélve nem akarom annyira nyektetni az autót! A kézi reg-re meg csak rákészülök ha nem indulna az auto vagy esetleg letiltana, olvastam én is más fórumokon h volt akinek az alvázvédő kezdett el csöpögni...durva :)
Zsolti Cartárs beszúrt nekem egy youtubos linket ha valaki még nem látta volna:DPF kézi regenerálás:
http://www.youtube.com/watch?v=yymHZXMMtzM
http://www.youtube.com/watch?v=-DPO_3-MtPo&NR=1
Ha ezt 20-30percig csinálja akkor tényleg csak végszűkségben érdemes!
Köszi a segítséget! :)
1372011-06-01 12:02:06 // 14298
Egyelőre nyáron maradok az MX-5-ömmel (1500-7500-ig használható), tél előtt szándékoztam venni valamit.
joe752011-06-01 11:41:37 // 14297
Igen az jónak tűnik, én annak idején az 1.8 TS 156-al is megitattam a 10 litert vegyes használatban, városban akár a 12-öt is......:) Igaz én sosem soroltam magam a takarékos sofőrök közé..:))
SKrisz2011-06-01 09:39:30 // 14296
20 - 30 Km nem is lesz elég. Mielőtt "költségbe" vered magad, menj fel a pályára és folyamatosan 3.500 körüli fordulaton (nem kell 6.-ban lennie) menj min. fél órát vele. Ez idő alatt szépen kitakarítódik a rendszer. Egy próbát megér.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-01 09:28:50 // 14295
a gépi regenerálás többet árt mint használ alapjáraton pörgetik 4000-es fordulaton fél órát más márkánál már hallottam hogy leolvadt műanyag vagy gumi csövekről mivel hűtés így abszolut nincs :(
Szerintem írasd ki a pékbe a sok próbálkozás sokba kerül csak nem sok értelme van ...
Németh Laci2011-06-01 08:42:31 // 14294
Cartársak,

- nagy általánosságban arra lennék kíváncsi, hogy lenne-e kedvetek egy lightosabb gokartozásban részt venni valamelyik hétvégén a közel jövőben ?
Gábor792011-06-01 08:16:37 // 14293
Köszi a hozzászólást! Jellemzően azért betartom a sebességlimitet. Most 156 1.8SW benzines van, kombinált fogyasztásom 8.5l... szerintem egész jó. Persze ha lenne egy 2,4AU, akkor egészen más lenne a helyzet :-)
Csabi2011-05-31 22:53:49 // 14292
Üdv!
Egy hét használat után, egyre jobban kezdünk hozzászokni egymáshoz, kivéve a DPF nem gondolja így, ugyanis az egy hét alatt már 80%-ig eldugult, és az elmúlt két napban a reggeli indításkor kicsit nehézkesen akar életre kelni, 2-3s indítózás után röffen a gép, ma pl indításnál felgyullant a DPF ikon és egy szép korom füstöt lövelt ki, de aztán meg is szűnt és egész nap semmi gond!Hozzá kell tennem , h 56Ah/480A akksi van benne ami szerintem nagyon karcsú egy ekkora motornak! A 156 1.6TS emben volt ekkora! Csütörtökön viszem szervízbe(siófok) vezérlés cserére, utána megejtünk egy kézi regenerálást, már az új olajjal,remélem visszaugrik a DPF! Ahogy megfigyeltem nem nagyon használ a DPF-nek a viszonylag hosszabb távok megtétele sem(min 20-30km) mivel, 5-6ban alif pörög a motor 110-20nál, így ha regenerál is amit még eddig nem vettem észre, gyakorlatilag semmit nem ér!Talán a 92%-ban elhasználodott olaj is benne van?!
Erhard-ra hallgatva a xenon izzókat is kicserélem Supervision D1S 12e/db igaz azOSram is 14 lett volna, majd meglátjuk meddig bírja… a trafó problémák mennyire jellemzőek, és attól is pisloghat az izzó?
Valaki próbálta már kézi regenerálást az EcuScannal?
joe752011-05-30 21:33:49 // 14291
Gábor.
Én mint felhasználó nyugodt szívvel rábeszéllek a Q-tronic váltóra! Nagyon ügyes szerkezet, pontosan és gyorsan teszi a dolgát! Gyorsabban mint ahogy kézzel lábbal váltani tudnál. Többletfogyasztásra számolni kell, nekem jellemzően 10 l körül fogyaszt vegyes használatban és 8-9 körül hosszabb távú autópályás szakaszokon. Ha nagyon óvatoskodsz, és betartsz minden sebesség limitet leviheted 7 l körülire, de ez nem lesz jellemző!
Nekem már 40k van a vasban, de eddig semmi hiba, vagy arra utaló jel nem lépett fel, sem a váltóval sem egyéb mechanikai vagy elektromos rendszernél. Hibátlanul teszi a dolgát, eddigi legmegbízhatóbb autóm!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak