Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002011-05-08 20:36:11 // 14002
Gratula a k-hoz! :-))
Piritu - 1.000.0002011-05-08 20:35:27 // 14001
Majd elfelejtem, az olajra meg azt írta ki, hogy 78 %-os még. (kb 8 ezret mentem a csere óta.)
joe752011-05-08 20:34:34 // 14000
Jössz erre a 28.-i Komáromi bulira?? Én tervezem, ott szívesen átengedem egy próbakörre.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-08 20:34:10 // 13999
csak elektronika nem csinál plusz 20%-ot program inkább...nekem nincs 230 lovas sem az biztos de én nem is kértem rá plusz lovakat a lendkerék meg a féltengelyek miatt...nem is rázza be :)
joe752011-05-08 20:31:14 // 13997
Ebben is van valami elektronika, ami nem Novitec, viszont benne volt, így vettem....:)
Piritu - 1.000.0002011-05-08 20:30:57 // 13996
Soha semmit sem vettem észre, pedig figyelem a fogyimérőt. A legtöbbször országút és autópálya a menetvonal.
A szervizes szerint nálam már "csak" 12 liter körül ír ki, ha tisztít. Más a DPF-em, elöl van a leömlőben.
ALFI1562011-05-08 20:30:38 // 13995
Csak óvatossan.Én nem mertem még ráíratni.Kuplung,váltó,hajtás nem bírja.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-08 20:30:21 // 13994
no majd meglessük az a 240 lovat :)
joe752011-05-08 20:29:06 // 13993
Nem csoda, csak nekem is van 240 LE-m...:) Állítólag! ;)
joe752011-05-08 20:28:20 // 13992
Ugye nekem sorrendben volt 156 1.9 MJTD, 166 2,4 MJTD, ill, most a 159 2,4 MJTD....
A 156 az első szériés 140 LE-s volt, a 166, 175 LE-s, míg ez 200 LE, mivel az automata nem kapta meg a 210 LE-s motort.....bánat tudja miért....
A 156ba, a 166-ba is volt nekem Novitec elektronika, én vettem bele. A 156-os 165-170 LE, a 166 állítólag 205 LE lett tőle. A legjobban a 156-on érződött a többlet teljesítmény, gyorsulás tekintetében. Esküszöm hogy jobban gyorsult mint a 166, ami inkább a 100 fölötti tempónál lett maggyőzőbb. Viszont az igazsághoz hozzátartozik még egy dolog. A 166-nál is, ill itt a 159-nél is folyamatosan be van kapcsolva a kipörgésgátló, ugyanis anélkül állandóan kipörgeti a kerekeit, egy egy padlógázas, 2.-3. fokozati gyorsításnál.
A 159-nél kipróbáltam, hamar visszakapcsoltam, mert elfüstöli a gumikat, pedig a Ti-be a Q2-es diffi van. Így viszont valszeg az elektronka több kakaót enged mint annó a 166-nál, ezért is van az, hogy min. gyorsul úgy 100-ig mint a 156-os, utána meg viszlát jó utat....
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-08 20:26:20 // 13991
200-ig nekem sincs gondom velük fölötte kijön a 6 henger no meg a 235 ló ereje...bár lehet neked csoda 200 lovasod van :)
Piritu - 1.000.0002011-05-08 20:24:30 // 13990
Akkor nincs mese, meg kell szerveznetek újra Dunaújvárosban a talit :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-08 20:24:15 // 13989
a 210 lovasban más a turbó, a porlasztó meg a magas nyomású is...no meg a program is
imi1562011-05-08 20:21:28 // 13988
Aha,értem.
.............és akkor ezzel azt is meg lehet nézni,mikor tisztított a dpf.
Egyébként én már sokszor észre vettem,mikor tisztított.
Épp a minap is,mikor kb egy hét városi közlekedés után megkínáltam kicsit országúton.Mihelyt elérte az üzemi hőmérsékletet,tisztított.Ilyenkor szoktam figyelni a pillnatnyi fogyasztást.Mutatott 25-27 litert.
Amin még észre lehet venni,hogy tisztít az,hogy kicsit magasabb alapjáraton jár a motor és a turbónyomás-mérő mutatója is az első osztáson áll alapjáraton is.
Ilyenkor nem állítom meg a gépet,inkább még megyek vele viszonylag magas motorfordulaton,hogy be tudja fejezni a tisztítást.
'''''2011-05-08 20:19:37 // 13987
Ja,Alfinak más írta.Nekem és ErHardnak ugyan az a srác csinálta,csak neki az egr-t is kiírta és még több lovat is kapott mint én.Persze ezt rövidesen orvoslom! :-)
Piritu - 1.000.0002011-05-08 20:19:22 // 13986
A dolog nem arról szól, hogy nem megy, hanem arról, hogy hogyan indul meg. A jelenség leginkább 1-2-ben feltűnő. Nekem se tűnne fel, ha nem ülnék át néha a jó öreg euro II-es motoros Spiderbe. Ott ha csak gázadásra gondolok már megemeli az orrát.
ALFI1562011-05-08 20:16:18 // 13984
Így van!Megy is nincs vele gond.Mi az indulásról beszélünk.Nem egy startolós autó.Az 1.9 m-jet 156 elveri.De ahogy mondod menetközbe az 530D vagy a 3.0 A6 nem tud ellépni.Sőőőt!
'''''2011-05-08 20:14:48 // 13983
Szarakodik a netem,de megjöttem.Szóval,a programot automatikusan nem frissítik,nekem sem tették soha.Véletlen tudtam meg,hogy van másik,de az csak kicsivel jobb,bár érezhető!A dpf-em a csak rövid távú városi használattól dugult el,nem volt köze a tuningnak hozzá,az utána lett ráírva.Most az autóm lejjebbről húz(1700),de utána nehéz az útra vinni az erejét.A gázreakció is módosítva lett,közvetlenebb.Mivel se dpf,se kipuffdob,ezért jobban füstöl,de még messze az elviselhető tartományban.Indításkor lő ki egy kis füstpamacsot de lehet a rossz izzítógyertya miatt.Minden cuccot úgy vettem ki,hogy bármikor visszaszerelhetők.
Tehát: -ha te pályán is sűrűn használod,akkor nem hiszem,hogy a program módosításával gond lesz a dpf-el.
-ha kint csak vizsgáztatásnál nézik,bármikor ideiglenesen vissza rakható és írható minden.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 20:13:32 // 13982
Csatlakozó típus. Van I-es és II-es szabvány. Ezen keresztül lehet felcsatlakozni a kocsi számítógépére.
Egy USB-ODB II így néz ki:
joe752011-05-08 20:11:04 // 13981
Csodálkozva olvasom a 2,4-es 159 tulajok lomhaságról szóló kommentjeit, főleg indulást követően. Igaz hogy az enyém 2009-es un. facelift, és némi súlyfaragást szenvedett el, az első generációhoz képest, de nekem a tapasztalatom menetdinamika terén hihetetlen pozitív. Akár városban, akár országúton, vagy pályán, mindig minden forgalmi helyzetben előjön a vadállat a gépből, és kétséget nem tűrően lódul meg. Épp péntek este ecseteltem Larini barátomnak, hogy mennyire durván megy a gép, hogy BMW 530d-k Audi A6, 3.0 D-k nem képesek lépést tartani , vagy ha én megyek utánuk, nem képesek ellépni, és pár 100 m után, udvariasan húzódnak le előlem.............
Szóval fura.....
imi1562011-05-08 20:08:31 // 13980
Szia:)!
Megkérdezhetem,hogy mi ez az "ODB"?
Erről még nem hallottam.
ALFI1562011-05-08 20:04:15 // 13978
Majd ha lessz valami találkozó vagy találka hozd el.Rányomjuk az enyémre is.Kiváncsi vagyok rá.Én se vettem eddig semmit észre de nem is tudom mit kellett volna.Bár nem is nagyon érdekel.Gondolom teszi a dolgát rendessen.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 19:48:04 // 13977
Fogtam az ODB csatit és rádugtam a Párducra.
Nos, tisztitja a DPF-et rendesen. Az előző 5 között átlag 959 km-t ment. Az utolsó 5 összesen 629 mp-ig tartott. Utoljára 295 km-el ezelőtt tette.
Soha semmit sem vettem észre...
1372011-05-08 19:43:54 // 13976
Annak idején, a vásárlás után kb. 2 hónappal én is elvittem remapra az autót, itt is beszámoltam róla. Aztán vissza is írattam. Nagyjából annyit hozott, hogy a már addig is használt tartományon belül erősebb lett, viszont a gázreakció ugyanolyan szar maradt, 2000 alatt ugyanolyan halott volt. Viszont gondolom az erősebb kormolás miatt gyakrabban tömődött el a DPF, úgyhogy vissza is írattam.
2008 óta van egyébként új program, a 210-esekben más a turbó is. Állítólag újabb fejlesztés. Próbáltam azóta ilyen verziót is, ugyanolyan fostalicska 1-2 ben.
ALFI1562011-05-08 19:42:54 // 13975
Gyorsan megváltozott.De ő tudja.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 15:53:04 // 13974
Nem, elkapta a vírus, csak a családi helyzet teszi szükségessé.
DrB2011-05-08 15:40:48 // 13973
Bocs, erre már válaszoltál. :)
DrB2011-05-08 15:40:02 // 13972
És neked miben változott ill miben nem a menetdinamika?
ALFI1562011-05-08 15:07:17 // 13971
Ilyen hamar ráunt?
ALFI1562011-05-08 15:05:53 // 13970
Nem ugyan ott lett írva.Nekem semmi kormolás nincs.De nekem minden bent van.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 14:31:05 // 13969
Valószínű, hogy az eu5 miatt is.
Mondjuk a 156 után észre lehet venni, hogy maga a turbó is nagyobb. Nehezebben pörög fel, de nagy fordulaton se fullad ki. Kis fordulaton meg nincs elég kipufogógáz megpörgetni.
DrB2011-05-08 13:50:24 // 13968
Hát ez meggyőző, de mindezt idekint, hogy lehetne akár csak részben, de a hivatalos utat betartva... Na, majd beleásom magam a német alfás fórumokba, mi itt a módi. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-05-08 13:19:36 // 13967
Beszámoló: mikor minden a gyári volt volt a szenvedésem a rángatással ami kb heti 1x jelentkezett 5-6-ban olyan 2200-es fordulatnál végül voltam vele x helyen és mindenki mást mondott az autó hibát nem jelzett ezért kicseréltem az EGR-t, a LMM-őt, ki lett pucolva a szívósor de semmi sem változott max 1-2 hére...ahogy jött a hidegebb idő úgy maradt el a pár perces rángatózás, 5 fok alatt meg teljesen abba maradt, sokkal jobban ment az autó harapott ahogy kellett, az új LMM-vel jobban is gyorsult. Adatokban az autó olyan 2000-es fordulattól kezdett el húzni az átlag fogyi meg olyan 8,5-9L között volt.
Jött a tavasz ismét előjött a rángatás akkor lett elegem ebből a játékból Alfa 159-es tagunk segített végül is az Ő útjára léptem. Kiírták a DPF-et meg az EGR-t a szívósort meg leakasztottam hogy mindig fullon kapja a levegőt (először nem kötöttem le csak leakasztottam de ahogy szív a blokk majdnem teljesen elzárta a lapátkákat 3000-es fordulat felett nem húzott ezért kell lekötni vagy kiszedni a lapátokat ), kiszedték a programból az euró 4-es hülyeségeket (késleltetett gázpedál reakció, hullámzó befecskendezés) 2%-ot emelt a töltőnyomáson....mikor elkészült az autó a próbaút alatt még jobban rángatott még az nap Banán segítségével lekaptuk a DPF-et és nemes egyszerűséggel átfúrtuk, azóta nem rángatott egyszer sem no meg 1700-tól húz leszabályzásig egyből, a fogyasztás 7,6L lett kormolni természetesen kormol mivel nincs benne szűrő sima katalizátorral ezt is lehet orvosolni.
Ég és föld lett az autó viselkedése, menet teljesítménye, fogyasztása ...ismét cuore sportivo nekem meg fülig ér a szám :P
DrB2011-05-08 13:04:29 // 13966
Miértet tudod? Az Euro 5 norma miatt?
vm2011-05-08 13:02:12 // 13965
Ja, kapáska ;-)
Piritu - 1.000.0002011-05-08 12:44:14 // 13964
Nem az önsúly. A turbónyomást láthatóan lassan hagyja felépülni a comp.
Norby2011-05-08 12:26:55 // 13962
Eladó a régi autód?
Piritu - 1.000.0002011-05-08 12:13:02 // 13961
A síalagút felé inkább a védelem miatt fordítanám a hangszórót.
DrB2011-05-08 11:55:06 // 13960
Simán csak a nagy önsúly lenne az oka? Korábban beszéltük itt, hogy lomha a gázpedál reakció, s hogy mindez a környezetvédelmi előírások teljesítése végett van így. Na, meg ahogy 159 és Erhard élménybeszámolóiból kivesezm, az általuk használt új program ebben is segített.
DrB2011-05-08 11:52:56 // 13959
Ugyanott írattátok 159 cartárssal a programot? Miben javított nálad? Kormolás?
vm2011-05-08 11:49:15 // 13958
Itt ugyan offos vagyok ;-), de én pl. hihetetlen mérnöki innovációval fogtam, és hanyattvágtam a ládát, hogy a hangszóró felfelé nézzen a kalpagtartóra.



A régiben egyébként olyan láda volt, mint amit tervezel, de szub-nál igazából nincs jelentősége az iránynak.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 11:41:27 // 13957
Van előtte két vaspálca, a nagyobb csomagok ellen elég. Ha meg sok kicsi van, ami veszélyt jelentene, akkor elfektetem és felfelé van a membrán.
Tervben van egy új szélesebb és vékonyabb láda, amiben a membrán előre néz a háttámlával párhuzamosan lévő ferde oldalon, a síalagút felé és abba szól.
Piritu - 1.000.0002011-05-08 11:33:32 // 13956
Sőt nekem se, pedig tuti hogy a legújabb progi van rajta :-)
Hidegen még keservesebb elindulni vele, van hogy a gáz és a megindulás között 3 mp is eltellik :-((
Piritu - 1.000.0002011-05-08 11:27:56 // 13955
Nem, golyóálló, kevlárból van :-)
ALFI1562011-05-08 11:21:58 // 13954
Nekem a DPF bent van.Meg a kat. meg minden.A program át van írva.Ugyan úgy megy a kocsi mint ALFA159-é.Állóhelyzetből a 156 1.9m-jet 1-2 autóval megy el.Menetközbe keményen megy.
DrB2011-05-08 11:18:57 // 13953
Szóval, elindulásnál neked sem lő ki, mint egy ágyugolyó. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak