Fórum >> Típusok >> 159

yani🍀2018-10-02 22:39:16 // 112109
Vagy rendhagyó módon, előre tekerik az óráját:-)
yani🍀2018-10-02 22:37:21 // 112108
Na, ezt sem innen fogják megvenni:DDD
Természetesen korrekt, hogy jelezted, félre ne értsd!
Zolibácsi2018-10-02 22:32:46 // 112107
Csak jelzem, nem tudom erről van e szó, de szerelőm mondta kb egy hónapja, hogy lesz egy 159 1,8 tbi nagyon szép állapotban 70 ezer körüli futással, na azt véletlenül se vegyem meg mert a motorját éppen vakarják össze, széthajtották. Remélem nem ez az....
ZoliNix2018-10-02 20:58:51 // 112106
Nem lehet hogy elszakadt az egyik bowden?
Giuntini2018-10-02 20:53:19 // 112105
Sziasztok!
Kinek van ilyen tapastalata, hogy egyik pillanatról a másikra a kézifék iszonyúan magasan fog, és alig?
Haddel2018-10-02 19:58:45 // 112104
Ez tényleg nagyon szép! Elfogadnám!
yani🍀2018-10-02 19:51:43 // 112103
Szép. Nagyon szép.Legalábbis a képeken. Nála soha nem lehet tudni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-02 19:45:57 // 112102
Ezzel kapcsolatban egy pozitív tapasztalat. A nagyobbik lányom és a feleségem is rosszul van a kanyargós utakon. Vagyis volt. A 159-ben soha semmi baja nem volt egyikőjüknek sem az elmúlt 2 évben. Se hányás, se szédülés, semmi. Akkor sem, ha tolom rendesen.
Atesz1592018-10-02 19:11:26 // 112101
Hogy Újpesten mi fullad benn!

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_tbi_ti_79e-km_8c_rosso_comp-13475110
LordHowe2018-10-02 14:18:37 // 112100
Sziasztok!
Tudtok abban segiteni esetleg, hogy kit erdemes keresni serult 159-essel kapcsolatban, ha esetleg eladnam. Esetleg itt, vagy van valakinek jo tippje ki vesz serult autokat normalis aron?! (vagy maganak, vagy nyereszkedni, nekem mindegy)
Nem dontottem meg el, hogy megcsinaltatom, vagy eladom. Szeretem, imadom, de belecsusztam az elottem levobe es kocc, a megcsinaltatastol meg fazom kicsit, hogy sikerul, szepen e, stb...
Koszi szepen!
antonov2018-10-02 13:18:37 // 112099
Én is az ő leírása alapján csináltam, minden oké volt.
Tocke2018-10-02 12:42:26 // 112098
Most olvastam, hogy Pityukoma hogyan csinálta. Hát így tényleg egyszerűbbnek tűnik, elvileg ugyanúgy kitisztul a rendszer és ha nem lenne megfelelő, meg sem osztotta volna velünk.
Tocke2018-10-02 12:32:49 // 112097
Valószínűleg így csinálom, leveszem a szervocsövet alul, utána átforgatom a kormányt és lehet egy deci tiszta olajjal át is "mosom", mielőtt beleöntöm a többit.
PBali2018-10-02 12:01:18 // 112096
Amikor én vettem, csak TYC volt elérhető, mást nem tudtam rendelni. Gyárit nem néztem, de ez is teljesen jó. Több tulajnál is láttam, hogy ilyet tett bele.
ZoliNix2018-10-02 11:56:47 // 112095
Nekem azt mondta az Ember hogy le kell szedni a szervócsövet hogy minden le tudjon folyni.
De ha jól emlékszem Pityukoma írt róla, azt hiszem Ő kinyomatta a szivattyúval....
Liquid2018-10-02 11:51:31 // 112094
Készíttettem lépésálló szigetelésből illeszkedő cuccot a TI hátsóülésbe, hogy az majd kiegyenesíti, de nem működött. Tettem alá plédet hajtogatva. Viszont a kagylósításba megy bele az ülés, így középen kicsi hely marad, oldalra tolni meg nem tudod, mert akkor ferdén áll az ülés.
Tocke2018-10-02 11:48:21 // 112093
Okés, köszi. Az olaj du-ra megvan, megpróbálom teljesen leengedni a rendszerről.
Liquid2018-10-02 11:40:58 // 112092
sajna nem tudom mi a hivatalos menete, nem voltam ott...
LacUS2018-10-02 10:06:56 // 112091
Köszönöm :) Az a baj,hogy sokat mennénk együtt, és a párom rosszul lesz ha hátul ül. Lehet majd bepróbálom egybe. A másik baj,hogy nyilván TI-ket néz először az ember :D És itt a cartárs írta,hogy ott meg esélytelen. :(
Tocke2018-10-02 09:13:10 // 112090
Köszi, megpróbálom. Elég, ha kiszívatom a tartályból vagy van valami más módja is a cserének?
Roll19832018-10-02 09:08:12 // 112089
Ködfényszórókból van valami bevált márka? A mostaniak nagyon besárgultak, így cserélném őket.
Roll19832018-10-02 09:07:05 // 112088
Köszi, fotók alapján tényleg közel van a gyárihoz.
Roll19832018-10-02 09:06:41 // 112087
Igen, a szinter nekem is eszembe jutott már. Futok egy kört a városba és kiderül, hogy mit vállalnak az itteni szakik, amint lekerülnek a felnik az autóról.
PBali2018-10-02 08:25:33 // 112086
Hali, Morfiusz Cédula csináltatta meg antracit szürke színben (blogjából emlékszem), selyemfémű lakkal, az szerintem nagyon szép lett a képek alapján és közel áll a gyári színhez.
Liquid2018-10-01 20:13:20 // 112085
elsőre cserélnék folyadékot
Tocke2018-10-01 19:06:18 // 112084
Srácok, elkezdett nyöszörögni a kormányművem. Kis sebességnél, vagy álló helyzetben enyhe nyöszörgést hallok és érzek is vibrációt a kormányon. Az olaj nem habosodik, 4 éve volt tartály és olaj is cserélve. Az olajszint a minimum jelen van. Annyi még, hogy preventív jelleggel 3 hete kapott a kormánymű zsírzást és új gumiharangokat. Szépen hálálja meg a dög :-(
Van valami tippetek, mi lehet ez? Köszönöm.
RomeoOne2018-10-01 16:22:02 // 112083
Végül ráböktem egyre, a végeredmény sztem kicsit sötétebb lett
Ez talán félreérthető. Azt akartam mondani, hogy egyet kiválasztottam, hogy hátha az majd olyan lesz, mint a gyári sötétebb fényezés (mint a Warbié is), de a végeredmény ahhoz képest sötétebb lett. (és nem a színkártyához képest lett sötétebb)
RomeoOne2018-10-01 16:19:30 // 112082
Én érdeklődtem pár helyen, de azt mondták, hogy fényező egy felnivel nem áll le kínlódni, mert ugyanannyit tud érte elkérni, mintha egy elemet fújna le és 10x akkora munka.
Marad a szinterezés. Annál is marha nagy a színválaszték. Én is hasonló színt akartam, mint a gyári sötétebb fényezés, de egy színkártyán látva ezer színt egymás mellett, marhára nem fogsz tudni választani.
Végül ráböktem egyre, a végeredmény sztem kicsit sötétebb lett. De még nem láttam a kocsin, mert tavasszal csináltam és most fog először felkerülni. Én azt javaslom, hogy nézd ezeket a kékes szürke színeket a kártyákon és a világosabbakra törekedj. A felnin úgy is sötétebbnek fog mutatkozni. meg nagyon finomszemcsés porfestéket válassz.
blog
Roll19832018-10-01 15:59:08 // 112081
Ha lekerülnek a nyári Ti felnik az autómról, akkor kapnak egy felújítást, mert a korábbi svájci tulaj néhányszor megjelölte őket. A terv az, hogy erről a sima ezüsttől elbúcsúzok és azt a sötétebb színt választom, ami WarbiRunner felnijén is van. Mi lehet ennek a színkódja, tudja valaki?
RomeoOne2018-10-01 15:17:36 // 112080
Nem vagyok amúgy gumis, csak egy ideje már eléggé elmerültem a témában. Sztem jobban, mint itt a fórumon bárki más. De ha van, aki nálam hozzáértőbb, esetleg a Continál, az Apollo-nál, a Hankook-nál stb. dolgozik, én szívesen átadom a terepet :D
Liquid2018-10-01 15:13:08 // 112079
húú de hétfő van, ez valóban csak nyomtatási nézet :)
Asszem jobb lesz ha nem imitálom tovább a munkát :)
RomeoOne2018-10-01 15:08:06 // 112078
Ugyanazokat a gumikat nézed, csak annyit csináltál ,hogy a másodikon kikattintottad, hogy az XL-es indexet ne jelenítse meg a táblázatban :DDD
Liquid2018-10-01 15:02:25 // 112077
Jaaa, hogy te vagy a gumis is :D
Igen valahogy úgy van, hogy egy adott mérethez 1 vagy 2 súlyindex tartozik, és ahol van kettő ott a nagyobbat XL-nek hívják.
Viszont akkor ezt hova helyezed el a világképben? :)
Az Uniroyal oldalán nézegettem a products alatt.
Az egyik XL a másik nem, a súlyindex pedig egyforma :)
Morfiusz Cédula2018-10-01 14:52:38 // 112076
Ahogy írod, a Pirelliből _elvileg_ van ebben a méretben (235/40R19) nem XL, nekem tavasszal viszont nem sikerült beszereznem, mindenhol csak XL-et tartottak.
RomeoOne2018-10-01 14:30:27 // 112075
Valaki, gumihoz értő igazán felszólalhatna végre :)
Itt vagyok, nem tűnik fel? :DDD

Egy adott méretnek van egy súlyindexe. Nincs olyan, hogy 235/40R19-ből van 88-as, 91-es meg 92-es.
Az fixen 92-es, ha nem XL.
Az XL, meg erősített oldalfal, pontosabban eXtra Load, nagyobb terhelhetőség, tehát nagyobb súlyindex. Az adott méretnél 96. De amúgy az is fix egy adott méretnél, nincs 95-ös meg 98-as XL ezen a méreten. Ilyen egyszerű.
Liquid2018-10-01 14:19:01 // 112074
Nem is mondtam olyat :)
Ahogy én értem, az XL konkrétan egy adott méret legnagyobb súlyindexe utáni lépcső.
A téligumim pl. 98V XL (Nexen Winguard Sport 235/45R18)
A nyári pedig 98Y XL volt (Uniroyal RainSport 3 245/40R19)
Valaki, gumihoz értő igazán felszólalhatna végre :)
RomeoOne2018-10-01 14:00:57 // 112073
Akkor az bizony XL
RomeoOne2018-10-01 14:00:48 // 112072
Nem. Egy adott gumiméret determinál egy súlyindexet. Az XL-es változat pedig a méretre jellemző nagyobb súlyindexet. Ez (majdnem 100%-ra biztosan mondom, hogy) minden esetben +4 szokott lenni.

235/45R18-on 94 a sima, 98 az XL
235/40R19-en 92 a sima, 96 az XL
stb.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-01 13:48:27 // 112071
Áhh sht...nem 92. Hanem 96 Y, ahogyan a gyári szerelésű is.
Liquid2018-10-01 13:44:04 // 112070
az XL a súlyindex mellett van, tehát 96-osból pl van ilyen és olyan is
RomeoOne2018-10-01 13:29:41 // 112069
A 92-es nem XL-es. Érdekes, mert a gyári honlap nem mutat nem XL-es változatot.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-01 13:27:16 // 112068
A Satin szerintem nem XL-es, nem látok rajta ilyen jelzést 92 Y. Az a 2.5t terhelhetőség elégnek tűnik :-)
A gyári Conti SC3 sem volt xl-es amúgy. Annyit tudok, hogy legközelebb is pont ilyen gumit vennék. Nagyon sokkal halkabb, nem kopik durván, és kényelmesebb mint a Contik voltak.
Roll19832018-10-01 12:59:49 // 112067
17-est keresek a téli felnire.
RomeoOne2018-10-01 12:48:29 // 112066
Most direkt átnéztem pár márkát 235/40R19-ben

Continental:
A Conti Sportcontact3-ból van elvileg nem XL-es (tehát 92-es súlyindexű) gumi. De tekintve, hogy már az SC6-nál járnak, ez azért beszédesnek is mondható.

Michelin:
Nyári gumiból nincs nem XL-esük a méretben. Csak téliből egy minta. N0-s indexxel, azaz Porsche homologizáció.

Pirelli:
Itt relatíve van választék, P Zero-ból és P7 Cinturato-ból is a gyártói honlap szerint van 92-es súlyindex.

Dunlop:
Sport Maxx RT-ből van 92-es indexű. Ennél is beszédes, hogy a legfrissebb minta az RT 2

Vredestein:
Nincs nem XL-es

Goodyear:
Az Eagle F1 Asymmetric 2-ből van 92-es súlyindex. Megjegyzem, hogy ennél a típusnál is a 3-as jelzésű a legújabb minta.

Bridgestone
A Potenza RE050A-ból van 3 fajta XL-es és egy fajta nem XL-es. Ez utóbbi G-s üzemanyag indexű, szóval valószínűleg kopik gyorsan. Biztos tapad is. Ez is elég sportautó használatot sejtet. Amúgy ez sem egy friss minta.

Hankook:
Nincs.


A fentebbiek alapján tényleg levonható a következtetés, hogy nem nagyon erőltetik a nem XL-est ebben a méretben. Kimondottan sportkocsikra van nem XL-es ebben a méretben. A Pirellin kívül az újabb abroncs mintákból nincs is, csak XL.

Simán el tudom képzelni azt is, hogy fejlesztettek ezen a részén is annyit, hogy nincs számottevő különbség és elmúltak már azok az idők, mikor az XL-es egy batár gumi volt, ami rontotta a menetdinamikát.
Liquid2018-10-01 12:26:41 // 112065
javítom magam: van de nagyon kicsi a merítés
Smith2018-10-01 12:17:34 // 112064
Bárhol kapható, nekem Csöri rendelte mikor cserélte is, volt vagy 400 Ft. :)
Liquid2018-10-01 12:16:33 // 112063
19-esben szerintem csak XL-es van. Tehát nem rontanak, mivel eleve avval van szerelve :)
RomeoOne2018-10-01 12:06:41 // 112062
Nem mondanám, hogy nem lehet komolyan venni. Nem törvényszerű, hogy XL-esnek kell lennie. Csak ebben a méretben már simán drágább a nem XL-es, mint az XL-es.

Nekem Vredestein Ultrac Vorti van most fent, ami kvázi sportgumi és a folyamatos pályahasználattól nagyon gyorsan kopik is. Ez a második szezonjának a vége lesz és vakargatom a fejemet, mert ha vissza is rakom a következő nyárra, abból már max 2-3 hónapot fog kibírni. Szóval majdnem 2 szezon alatt lefutottam az új abroncsaim. Igaz, nem is tudtam soha különösebben zavarba hozni, ha tapadni kellett.

Na, de hogy az első részhez visszakanyarodjak, a felvázolt okból kifolyólag nézegettem a Pirelli P Zero új sportváltozatát, mert iszonyúan tetszik a mintája. Az én méretemben van XL-es nagyon drágán, meg nem XL-es kibaszott drágán. Az utóbbi N1-es jelölésű, azaz Porsche-re homologizált abroncs. Szóval az XL-es a kommersz, a nem XL-es meg a drága, speckó abroncs. Nem mondanám komolyan vehetetlennek.
RomeoOne2018-10-01 12:00:39 // 112061
Amúgy azok az Satin abroncsok XL-esek? Az enyémek azok és annak is ilyen az oldalfala. Igazából olyan, mint ha masszív peremvédője lenne. Egy fokkal nyugodtabb is vagyok padka mellé parkolásnál mert az abroncs oldalfala éri el legelőször a padkát és ha nem lendülettel parkolok, akkor hamarabb észreveszem, hogy túl közel vagyok, mint hogy baja lenne a felninek.
ZoliNix2018-10-01 11:56:37 // 112060
Srácok!
Aki otthon cserél kerékcsapágyat mindenki nyomatékkulcsot használ?
Vagy csak érzésre?
Az elsőt még cseréltettem, de nem várnék a szerelőre a hátsónál, hosszú a sor.
Ehhez még nem merek olyan bátran hozzányúlni mint a régebbi autóimhoz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak