Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2018-08-07 11:50:45 // 110840
Elképzelhető hogy az akksi gyengélkedik. A megtorpanás sok mindentől lehet... Írt proginál, aztán lehet bármi. MAP szenzor, még légmennyiségmérő is lehet. Sok minden.
Laczkog2018-08-07 11:45:34 // 110839
A T Alfátok is szokott random hibaüzeneteket kibobálni? Heti egyszer panaszkodik valamire kiégett izzó, kevés olaj, elpusztult hillholder. Minden üzenet kamu volt eddig, meg is szűntek, amint újraindítottam a kocsit. Mintha Windows 95 lenne a rendszerem:)

A második inkább érdekes, kettesben mintha gyorsításkor egy pillanatra betorpanna, kihagyna a motor, olyan 2000-2200 környékén. Nem mindig, egyszer-egyszer éreztem. Ez mitől lehet.

Amúgy patent a gép, negyed év után teljes az öröm:)
Liquid2018-08-07 10:41:28 // 110838
nem ismerem, de túltolta kicsit a hótolót :)
Shadin2018-08-07 10:16:48 // 110837
Nem rég merült fel itt hasonló probléma, hogy az indítózás veri a biztosítékot. Nyomoztunk is az ügyben, ott a bendix vezetéke volt kontaktos. Érdemes megnézni. A kormányoszlopon lévő elektronika vezérli a behúzót, annak a biztosítéka szállt el, ha az működik akkor a behúzó az indítót már direktbe az akkura kapcsolja.
PBali2018-08-07 10:14:18 // 110836
Hali, én beszélgettem párszor a sráccal (itt Győrben melózott/melózik az egyik benzinkúton), nemrég még árulta a kocsit, de mikor pár hete rákerestem, nem találtam a hirdetések között. Mondjuk ennyire "vad" kinézettel én nem láttam az autót. Amoréról nem ismerős, de ettől még lehet, hogy regisztrált.
ZoliNix2018-08-07 10:06:13 // 110835
Ezt még megpróbálom, meg javasolták hogy hagyjam kihűlni, talán még egyszer elindul.
ZoliNix2018-08-07 10:04:45 // 110834
Az akksi 1 hónapos és indításkor minden "fény" normális, de köszi.
RomeoOne2018-08-07 09:53:24 // 110833
Ja, és fb alapján Horváth Lőrinc a tulaj
RomeoOne2018-08-07 09:50:17 // 110832
Ő köztünk van?
Elvileg győri, talán Liquid ismeri:
kép1
kép2
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-07 09:38:50 // 110831
rakd be 4-be és tologasd meg előre, hátra utána indítsd, el szokta kapni és haza tudsz menni
pettinke2018-08-07 09:33:18 // 110830
még mielőtt szétszeded, mérd meg az akku feszültségét indítózás közben. ha nagyon leesik, akkor inkább akkut cserélj...
ZoliNix2018-08-07 09:12:28 // 110829
Szebb reggelt Srácok!
Ma reggeli öröm, behalt az önindítóm.
Behúz, de meg sem nyikkan.
Lidl parkolóban áll, le lehet szedni akna nélkül?
Nagy sz.pás?
PBali2018-08-07 09:06:09 // 110828
Csatlakozom, nálam a 2 literes dízel 6-8,5 között változik, használattól függően, 19-es felnivel. De átlagban nekem is cca. 7,5l/100 km.
Amit Yani ír, az biztosan igaz, de ahhoz valóban "ideális" dízel körülmények kellenek.
Erre vonatkozóan Piritunál vannak hiteles adatok, elég sok km-en át. :-)
1.75 TBi-ről nem tudom vezet-e valaki ilyen precíz nyilvántartást, de én nem találkoztam vele...Bár szívem szerint az én autómban is az a motor lenne.
Még eszembe jut róla egy Totalcar cikk, aminek a címe: "Dugóban jön meg az étvágy" :-)
Olyan százszor elolvastam minden vonatkozó tesztet/blogot anno én is...
RomeoOne2018-08-07 08:38:01 // 110827
Na most én leszek az aktuális Erhard :DDD

6.2-6.5-tel azért csak nem nagyon hajtva megy el. Nekem 7.5-et kajál inkább.
yani🍀2018-08-07 08:21:35 // 110826
Talán Shadin és én vagyok akinek volt-van mindkettő motorral tapasztalata. Bármelyiket tudom ajánlani, attól függően dönts, hogy mire fogod az autót használni. Ha hosszabb távra, napi 30-40 km és nem város, akkor a 2.0. Ha ennél jelentősen kevesebb, akkor a Tibi. A 2.0 jóval kevésbé érzékeny ugyan a városi használatra, mint az elődei, de a DPF és az EGR ebben is benne van, és azoknak nem igazán tesz jót, ha nem melegednek fel rendesen. A 2.0 6,2-6,5l átlaggal elmegy a Tibi 9,5-10 alatt nem nagyon jön ki.
kispeterz2018-08-07 05:41:36 // 110824
Sziasztok!
Év elejére tervezünk egy nagyobb, családi autót vásárolni.
Megosztanátok velem, hogy milyen tapasztalatok van a 2.0 jtdm és 1750 tbi motorral szerelt autókkal? Beleértve a fogyasztást is.
Előre is köszönöm!
yani🍀2018-08-06 19:52:24 // 110823
Bento2018-08-06 14:35:23 // 110822
A 147-es dízelnél ezt a hibajelenséget a venti első fokozatának hiánya (előtét ellenállás hiba) okozta. Kicseréltem, két évig patent volt 40 fokban is, majd ismét megdöglött az ellenállás. Csere és azóta ismét oda van szögezve a mutató a 90 fokos osztáshoz.
Szabolcs 1592018-08-06 10:47:29 // 110821
Köszönöm szépen
droberto2018-08-06 09:46:34 // 110820
Gratulálok én is! :)
Tommaso 1592018-08-05 21:20:29 // 110819
Szia!

Kisityu átküldte köszi :-)
Szabolcs 1592018-08-05 11:03:24 // 110818
Köszönöm szépen,
Haddel2018-08-05 11:01:53 // 110817
Gratulálok itt is!
Nem semmi ,Stelvio mellé Giulia!😃
Szabolcs 1592018-08-05 10:39:15 // 110816
Köszönöm szépen, 1 hét alatt eladtam patika állapotú volt kevés kilométerrel
PBali2018-08-05 10:37:11 // 110815
Gratula az új vashoz, szép ebben a szürkében is nagyon. A 159-est láttam,hogy hirdetted, hamar elment. Irigylésre méltó a géppark!✌🏻😎
Szabolcs 1592018-08-05 09:10:16 // 110814
159 es korszakom tegnapi nappal lezárúlt, giulia super 2,2 jtdm lett az utód
Don Gombóc2018-08-05 08:35:00 // 110813
Ők is meglátták benned a látens BMW fant. :-)
'''''2018-08-05 08:16:11 // 110812
Nálam a 159-nél volt olyan,hogy néha ingadozott,picit felfelé elmozdult.Termosztát csere után jó lett.Azóta sem hengerfejes.
Zselé2018-08-04 22:04:25 // 110811
27 fok: 30 perc; 39 fok 10 perc.. 37 fok: 40 percig semmi gond, de előtte csak andalogtam
Csabi2018-08-04 21:48:38 // 110810
Legutóbb már elég volt a 27fok is, akárhogy is nézzük az nem egy kánikula.
Azért is írtam ,hogy 159-nél a "kicsit elmozdul" a mutató az 110fok...mert sajnos addig fixen 90-et mutat...
Haddel2018-08-04 21:39:17 // 110809
Minek ellenség ,ha vannak barátok is?!😃
Zselé2018-08-04 21:38:47 // 110808
HF-re kell gyanakodnom szerintetek?
VKG231!!! (156+75)2018-08-04 20:32:03 // 110807
Kizárt, hogy rossz lenne a termosztátja, nem pici elmozdulás lenne a tünet, és nem is így. Plusz általában nyitott állásban ragadnak meg az alfákon a termosztátok, de az meg tutibiztos, hogy ha megragad akkor nem ilyen erőltetést követően bújna elő csak. Hanem folyton forralná.

Amúgy a 156-on látszik ha az ember üti-vágja melegben városban... de ott a mutató a valóságot mutatja :)
Shadin2018-08-04 18:47:08 // 110806
Amikor az én HF-em javításon volt, én szedtem ki a tőcsavarokat és ebben a jószágban nem tűnt úgy, hogy ragasztva lett volna. Attól persze lehet. Meg sem fordult a fejemben hasonló, pedig egyszerű lett volna beragasztani amikor le volt kapva.
Tom_1562018-08-04 18:42:10 // 110805
szerintem nincs nagy baj, majd 40 fokban ha araszolgat az ember és elmozdul a mutató egy picit. Nekem is volt már rá példa határátkelőn nagy melegben, dombon felfelé araszolgatva, klímával. Nem nyúltam hozzá magától visszaált a mutató, lehet a termosztát már nem az igazi.
Piritu - 1.000.0002018-08-04 18:32:31 // 110803
A biztonság kedvéért az összes csavart kicseréltem és beragasztottam.
Piritu - 1.000.0002018-08-04 18:31:17 // 110802
A hosszú évek eltuntettek a gyári ragasztast. Sima menetragasztot hasznaltam.
tommmyboi2018-08-04 18:14:17 // 110801
Sziasztok!
Sürgős segítségre lenne szükségem! 2 napja a garázsban állt a kocsi lehúzott első ablakokkal. Ma elindultam vele egy hosszabb útra, és amikor később megpróbáltam felhúzni az ablakokat egyik sem mozdult (még a hátsókat se tudom működtetni). Pár hete jártam már így, akkor a kulcsról fel tudtam húzni, de most ez se ment. Kattanni kattan minden ajtónál gombnyomásra. Hibaüzenetet nem dobott. A neten leírt resetelést próbáltam. Akksi levételt/töltést szintén. Kb. 2 hónapja kellett cserélnem a jobb hátsó ablakemelő szerkezetet.
Valakinek ötlete?

Segítsetek mielőtt az asszony rámgyújtja a garázst! :-)
Köszi előre is!!
Csabi2018-08-04 12:51:14 // 110800
Meleg hatására a víz , főleg a nagyobb térfogata miatt jobban kitágul és az esetleges levegőt fogja összenyomni, nem fordítva.
Csabi2018-08-04 12:47:03 // 110799
Sajnos, nem sok jót vetít előre. Semmilyen körülmények között nem szabadna elmozdulnia a mutatónak. Ha már elmozdul a mutató, akkor kb 110°C körül van a hőfok...
Azért kell 15-30perc míg megmozdul, mert annyi időbe telik, míg az összes hűtővized felmelegszik arra a kb 110°C-ra álló, araszoló autónál...
Ahogy írod azt veszem le, hogy teljesen mindegy, hogy megy-e a klíma vagy sem. Mindkét verzióban előfordult már a hőfok emelkedés...szóval működő venti mellett is :(
A koszos hűtő szerintem nem okozhat ilyen melegedést, ilyen esetben először a klímán vennéd észre a hűtés romlást, az sokkal érzékenyebb rá.
Egy hűtőmosás, visszafúvatással nem vesztesz semmit...
Shadin2018-08-04 11:53:29 // 110798
Meg ezek után hogy lehetek biztos benne, hogy a "maradék" kúszó olaj a tömítés lamellái közül jön és nem a többi tőcsavar mögül?
Shadin2018-08-04 11:13:48 // 110797
Ha hozzá sem volt nyúlva akkor az gyárilag volt elbaltázva? Szarolasz? :-(
Mivel ragasztottad?
kisityu2018-08-04 09:07:04 // 110796
A hűtő menetirány szerinti bal felső sarkában van egy fekete műanyag csavar ami keresztirányban be van vágva. Egy nagyméretű kereszthornyos csavarhúzó fejjel felszerelt racsnis kulccsal férsz oda. Képet csak este hét felé tudok lőni. De megtalálható.
Zselé2018-08-04 08:10:03 // 110795
Én úgy tudtam, hogy nem kell a hűtőt légteleníteni. Hogyan lehet?
kisityu2018-08-04 06:44:03 // 110794
Próbáltad a hűtőt lelégteleníteni? Lehet,hogy van benne egy kis levegő ami a meleg hatására kitágul és még több vizet szorít ki a hűtőből.
Giuntini2018-08-04 02:29:39 // 110793
Mindenkinek köszönöm a jókívánságokat! Tudjátok mit kaptam a barátaimtól? Egy BMW Z4 modellt:(
Zselé2018-08-03 23:05:55 // 110792
Sziasztok,

Most jöttem haza a nyaralásból, és itt meg is kell jegyeznem, hogy egy olyan autóm nem volt még a 159-esen kívül, amibe Opatijába beszálltam a tengerparton, majd Siófoknál jutott először eszembe, hogy hoppá, meg sem álltunk pihenni :D

Viszont a néhány héttel ezelőtti vízmelegedés probléma a Lucko fizetőkapu előtti dugóban ismét utolért...

A legutóbbi és a mostani (összesen két alkalom volt eddig, hogy elmozdult a mutató a 90-től egy osztást felfele) a következő összefüggéseket találtam:

- Mindkét alkalom több száz km autópálya tempó utáni hirtelen megállás során jelentkezett. Az első alkalommal 15 percig bírta a hűtés, akkor a külső hőmérséklet 39 fok volt. Ma csak 27 fok volt, 30 perc után mozdult meg a mutató.
- Most -mivel semerre nem volt menekülés - rákapcsoltam max-ra a fűtést. Azonnal le is ugrott a 90-es értékre a mutató és ott is maradt. Szétperzseltem a lábamat, mire ledöcögött a sor, aztán ahogy lett menetszél, hideg ismét, nem is volt gond.
- Volt egy "teszt' az utazás előtt, amikor 40 perces dugóba kerültem be 37 fokban, és nem mozdult el a mutató. Előtte viszont csak 60-70km/h-s tempót mentem. Arra gondolok, hogy valahogy a nagy teljesítményleadással keletkező hőt nem bírjuk kezelni...

Szerintetek merre nézelődjek? A ventillátor a klímával megy, nélküle mintha nem menne.. (kiszálltam az autópályán ahogy megállt a sor, de olyan hangzavar volt, hogy nem hallottam rendesen, megy-e klíma nélkül) ilyen létezik? A kiegyenlítőtartályban hidegen a minimum szinten van a folyadék, melegen kb a maxon. Ha töltök bele hidegen, akkor is pár nap alatt visszaáll ugyanoda, ott viszont már több hete (a repedt tartály kicserélése óta) nem fogy tovább...

Gondoltam még a hűtőre. Igen sokat pályázok, rengeteg bogár van beledögölve a klímahűtőmbe, tán kisebb sasok is... Csak azt nem értem, miért nincs gondja azonnal a dugóba, miért kell neki 15-30 perc?

Ha van tippetek és megosztjátok velem, megköszönöm!
Kazes☻2018-08-03 21:03:07 // 110791
És legalább családon belüli...! :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak