Fórum >> Típusok >> 159

emGéza2016-05-06 07:41:24 // 82577
Én a 235/50-et venném .+10 mm-rel nagyobb a 225/50-nél .
És lesz@rnám a márkásat. 17ezeré már van...
Most sebring van rajta és, csak a méretével (225/45) van gondom.
Igaz, csak városban használom,autópályán hosszúzva lehet nem bírná.
Szóval az én véleményem is megváltozott. Simán vennék Linlongot, Sebringet,
Nankangot, Nexent.
Ricsi 1472016-05-06 06:57:53 // 82576
Hat akkor nagyjabol 3 szezonnal lehet szamolni... De ahogy tegnap este neztem ez az uniroyal is ki esik mar az ara miatt, 235 bol ez is siman bele ferne.
Ricsi 1472016-05-06 06:31:31 // 82575
Az a durva hogy 235/45-be siman megtudnam venni, de ebben a 225 os meretben 10 000 dragabb/db... :/
Giuntini2016-05-05 23:39:17 // 82574
Én eddig a Michelinnel kb. 25 ezret mentem, de szerintem még 20-25 ezret simán kibír.
Liquid2016-05-05 23:27:15 // 82573
Hogy mennyire kopós azt nem tudom megmondani, meg amúgy is már méretnél eltérhet.
A Conti 3 szezont bírt és a belső részén elérte a kopásjelzőt. Ez kb. 20-25e km kicsit lehet hogy több, nehéz megsaccolni. Ennyit ment nálam, júliusban vettem a szezon közepén, és akkor tavasszal szerelte fel az előző tulaj.
Ricsi 1472016-05-05 23:09:02 // 82572
Goodyear helyett bridegstone-t akartam irni.
Ricsi 1472016-05-05 23:07:53 // 82571
Uniroyal is a kiszemeltek kozott van, kopni mennyire kopik? Igen a conti az jo, 147-en az van, de az most sajnos nem fer bele, ez miatt a michelin sem meg a goodyear sem. Augusztusban jon a baba ugyhogy most nem lehet tul koltekezni.... :) De valoszinuleg egyebkent ezek kozul valasztanek ha nem szamitana az aruk... Holnap megyek a gumishoz aztan meglatjuk o mit tud milyen aron...
Hardy2016-05-05 22:49:32 // 82570
En is szoktam nézni. Így látom ha valami haldokolna. Mert akkor megnő. En kiszallaskor szoktam meghallgatni nem regeneral e. Mar többször volt hogy pont akkor kezdte el vagy folyamatban volt mikor megálltam. Így járattam egy kicsit. Legutóbb iszonyúan éhes voltam es alig vártam hogy bemenjek a KFC be. Nem akkor kezdte el...
Giuntini2016-05-05 22:42:43 // 82569
Én a Michelin Primacy 3-at nagyon ajánlom. Ára igaz magasabb, de nagyobb futásteljesítménnyel is lehet számolni. Szárazon és esőben is egyaránt stabil, ragad az úthoz, hihetetlenül simán fut. gördülési zaja nagyobb (meglepő) mint amit egy Michelintől elvárnánk, gyanítom a gumikeverék miatt. Az ADAC teszt szerint a várható futásteljesítmény 45 ezer km, ami jóval magasabb mint a konkurenciáé.
Liquid2016-05-05 22:30:50 // 82568
Hát ez valahol hitkérdés :)
19-ben most Uniroyal RainSport3 van fent, az igen jó cucc, vízen szárazon egyaránt. Nyáriban ezenkívül Conti SC5-tel van tapasztalatom, az szintén jó, de sztem túl van árazva.
Dömpi (il dottore)2016-05-05 22:28:04 // 82567
igaz nekem 235/40 ZR19, de a Bridgestone Potenza ER050a nekem nagyon bevált, és ár/érték arányban is jó
Ricsi 1472016-05-05 22:22:29 // 82566
Asszem akkor marad ez a 225/50. De melyik gumi legyen, arra valami otlet? :D
Ricsi 1472016-05-05 22:18:21 // 82565
Köszi, ez jo :).
Liquid2016-05-05 22:13:43 // 82564
A 225/50 az alap szerintem, mivel ez a nagyfékesek mérete. Olyat nézz ami ennél nem kisebb átmérőben. Mondjuk ha nem TI vagy ültetett akkor elvben lehet alá menni, de le fog érni... Nekem pl. 225/55R17 van télre.
Invisible2016-05-05 22:12:05 // 82563
a gyári 17es felni 7,5" széles, amire elvileg 225 mm-nél szélesebb abroncsot nem lehet felszerelni
Dömpi (il dottore)2016-05-05 22:07:20 // 82562
én mindig nézem, hogy tudjam mikor regenerál...tegnap pl. pont akkor kezdte el, mikor 3 km-re voltam a munkahelytől, úhygogy a körforgalomban megfordultam, vissza a 2x2-sávosra és mentem egy újabb kört. Pont mértek a zsaruk az új VÉDA-val, biztos néztek egy nagyot, hogy újra jön az ezüst alfa a fekete csíkkal a motorháztetőn (újabban elég feltűnő lett a kocsim) - jut is eszembe, néhány bloggal még adós vagyok
Invisible2016-05-05 22:07:13 // 82561
Itt egy váltóméret kalkulátor, talán segít :)
Invisible2016-05-05 22:04:46 // 82560
igen én is így vagyok vele :D átlagfogyira néha ránézek egy-egy hosszabb út végén, de azon kívül nem is nyomok trip gombot, inkább élvezem a vezetést :)
Ricsi 1472016-05-05 22:03:44 // 82559
Mekkorat kellene akkor? 225/45 se ok? Csak mer ez a 225/50 eleg "bena" meret 5-10 ezerrel dragabb... :/
Csabi2016-05-05 21:55:51 // 82558
Nálam is szenvedett vele a szaki, de megoldotta melegítéssel, aztán nagy nehezen kiütötte...
Liquid2016-05-05 21:52:08 // 82557
én se nézegetem úgysincs semmi értelme :)
Invisible2016-05-05 21:48:09 // 82556
nálam nem tudom, mert nem szoktam pillanatnyi fogyasztást nézni
Kolci2016-05-05 21:45:12 // 82555
2 nél kevesebbet nem ír ki, akkor sem ha épp kevesebbet enne, ez így van programozva.
Ráadásul néha vicces értékeket ír ki, s majd mikor kezd kifogyni a tank akkor próbálja utolérni a reális értékeket.
Dömpi (il dottore)2016-05-05 21:40:07 // 82554
nekem kinyomott kuplunggal 2,0 mint alapjáraton
Kolci2016-05-05 21:39:30 // 82553
Igen így van, csak nem szabad 1000 környékére engedni a fordszámot, mert akkor megzavarod szegény compot :)
Ha visszaváltogatsz akkor tovább tudsz spórolni, de az meg a kuplungot és a kéttömegűt foglalkoztatja.
Kolci2016-05-05 21:37:03 // 82552
Nekem se tűnt fel sokáig :)
Jól látod, teljesen más értékeket ír ki vezetési stílustól, szokásoktól függően.
Ha késésben vagyok akkor lazán ír ki 28 lityót :)
Invisible2016-05-05 21:33:05 // 82551
elvileg motorfékkel kevesebbet fogyaszt, mint kinyomott kuplunggal
Dömpi (il dottore)2016-05-05 21:20:59 // 82550
logikus amit írsz, lehet eddig is ezt csinálta, csak nem tűnt volna fel?
annyi biztos, hogy kb. ősszel változtattam a vezetési stílusomon, ugyanis előtte a motorféket szinte nem is használtam, egyből kitoltam üresbe és fékeztem, míg kb. ősz óta igyekszem motorféken leengedni a nyomatékminimum közelébe és csak ott kuplung+fék
lehet ez okozza, hogy másként - az eddigiekhez képest eltérő módon - mutatja a pillanatnyi fogyasztást?
Liquid2016-05-05 21:18:29 // 82549
Jól gondold meg hogy valóban ezt a méretet akarod-e!
-13 mm a 225/50R17-hez képest, én nagyobbat vennék.
Kolci2016-05-05 21:15:21 // 82548
Üzemanyag kell az alapjárathoz is :)
Nekem mindig így csinálja, akkor is azt számolja, hogy a moci elhasznál x liter üzit, közben meg haladsz. Ezt vetíti ki 100 km-re.
Dömpi (il dottore)2016-05-05 21:11:31 // 82547
és kinyomott kuplungnál miért adagolna üzemanyagot? csak gurulok és közben enyhén ráfékezek...ilyenkor nem fulladhat le amúgy sem
Dömpi (il dottore)2016-05-05 21:09:53 // 82546
értem, de akkor ezt az előző 2 évben miért nem csinálta?
Kolci2016-05-05 21:06:53 // 82545
Kb. 1200 ford percnél rá ad egy kis gázt a comp, hogy le ne fulladjon. Benzineseknél ez a motorfék, hogy nem ad üzemanyagot olyan 1500 ford percig van. Na már most 850 ford percnél már nyomja a naftát erősen, és ahhoz képest lassan mész, ezért 100 km-re vetítve nő a fogyi.
Dömpi (il dottore)2016-05-05 20:53:38 // 82544
Nekem időnként előfordul, hogy bedugom a kulcsot, de nem adja rá a gyújtást...sőt, semmit sem csinál.
Ekkor kiveszem a kulcsot, újra bedugom, és minden rendben.

Ki érti ezt?
Ricsi 1472016-05-05 20:45:53 // 82543
Mennyivel? Multkor asszem valakinel lattam, hogy 235/45 lett, annyira nem tunt alacsonynak.
Dömpi (il dottore)2016-05-05 20:44:31 // 82542
Sziasztok!
Valaki tapasztalt már olyat, hogy lassításkor motorféken kb. 800-850-es nyomatékig visszaengedés után, mikor kinyomod a kuplungot, kirakod üresbe, ráfékezel (mert odaérsz a kereszteződéshez), és ilyenkor a pillanatnyi fogyasztás először tartja a 2,0 értéket, de még fékezés közben elindul felfelé: 3,1 -> 3,9 -> 4,2 -> 4,7 -> 5,5

Régen ezt csak akkor csinálta, amikor regenerált. Ilyenkor ugye egyesben indulás után, majd behúzva kettőbe, pillanatok alatt kiírt 40,0 vagy akár 50,0 l/100 km-es pillantnyi fogyasztást, majd elérve egy kényelmes fokozatot és sebességet a szokásos 5-7 liter helyett 10-12 litert mutatott a regen miatt.
Most viszont egyesben indulás után, majd behúzva kettőbe a rendes 10-12 litert írja ki, elérve a kényelmes fokozatot és sebességet pedig a szokásos 5-7 litert.

És ezt a fékezés során felfelé menő pillanatnyi fogyasztást újabban szinte mindig produkálja. Ma is ezt játszotta, pedig tegnap regenerált. És amúgy sem lehet, hogy egyfolytában regenerálni akar.

Mit nézzek meg? EGR? LMM? MAP? Esetleg valami mást?
FES-el mit diagoljak?

Tavaly ősszel már játszotta ezt, de miután ki lett cserélve januárban a termosztát és a kézifékkötél (ez utóbbi kicsit szorult és enyhén fogta a bal hátsó kereket), a fenti tünet elmúlt. Akkor azt hittem, vagy a szoruló kerék, vagy az áteresztő termosztát okozza.

Várom az ötleteket!
Köszi előre is!

(amúgy teljesen jól megy, semmi rendkívüli tünet, csak kicsit sokat fogyaszt most)
Invisible2016-05-05 19:01:55 // 82541
Ez a piros bőr még mindig tetszik, gyönyörű :)
Shadin2016-05-05 19:01:19 // 82540
Kocka :-)
emGéza2016-05-05 17:54:39 // 82539
Alacsony lesz a 45-tel!
Ricsi 1472016-05-05 17:43:26 // 82538
Sracok! Gumikat kell vennem, de nem tudok egyenlore donteni. 235/45 R17-es meretben neztem oket.
Ezek kozott vacilalok:
Hankook v12
Yokohama v105
Uniroyal rain sport 3
Pirelli nero
Szova ha tudtok segitsetek :D
Pityukoma2016-05-05 15:26:15 // 82537
Mert megérdemled /-li :-) Mint a salamon töke :-)
Giuntini2016-05-05 14:52:32 // 82536
A mai nap ténykedése; polírozas, bőrápolás.
Liquid2016-05-05 13:14:58 // 82535
eBay, Ali stb, ahol épp van és olcsóbb :)
yani🍀2016-05-05 12:30:05 // 82534
Az Aliexpress a legolcsóbb. Itt is árulnak az Adok-veszek topicban többen is. Az árak között erős 2-es szorzó van.
ProdyG2016-05-05 12:03:14 // 82533
A gyári 17-es méret és a gyári 19-es kerékátmérők közt 14mm a difi, de mivel én 245/40 R19-es gumikat vettem (hogy ne legyen annyira peres) így a difi már 22 mm, ami nem kevés. Ezt látom is az átlagfogyasztáson.

Megvizsgálom majd a dolgot GPS-es sebességmérő progikkal, hogy melyik kerék áll közelebb a valósághoz (szerintem a 19-es fog). Ha jól gondolom, minél közelebb áll a kocsin a sebességkijelző a valós, GPS által mért sebességhez, annál pontosabb minden szám (jelenlegi/átlagfogyasztás, megtett km stb...)

Más: ha már szóba került, előre és hátra gyári alfa emblémát (csak magát az emblémát) honnan érdemes venni? nálam is kicsit kopottak már... köszi!
Liquid2016-05-05 11:08:20 // 82532
A hátsónál először szét kell szedni az egész gombot, és akkor már nem kell vigyázni rá annyira. Úgy emlékszem szétszedhető relatíve egyszerűen.
yani🍀2016-05-05 10:43:49 // 82531
Próbáld meg csavarlazítóval befújni (persze a tárcsára ne menjen), és néhány óra múlva egy kiütő szerszámmal megpróbálni.
Nekem volt olyan ismerősöm, aki nem vette ki a pálcákat kicsúszás ellen biztosító szegeket és addig verte a pálcákat, amíg azok teljesen tönkre nem mentek.
Giuntini2016-05-05 10:18:36 // 82530
Nagy Brembós cartarsak felé lenne kérdésem. Megvettem a gyári fékbetéteket, gondoltam sity-suty ki lesz cserélve. Nem volt még rajta fékbetét cserélve, mióta nálam van. Na ismét itt talalkoztam a métellyel. A barom osztrak a féknyereg tartó pálcikákat egyszerűen beleverte gondolom egy csepp zsír nélkül. Úgy tudom, több nagyfékesnél volt hasonló eset. Meg sem mozdulnak, úgy be van gyógyulva. Mi lehet a megoldás. A gyári javítókészlet 17 ezer pénz, és előtte le kéne flexelni. Mi a fene lenne a jó megoldás? Tegnap az érdi bontósokkal beszéltem, ők olcsóbban hoznanak, de a flexelés nagyon nem tetszik. Nincs más mód kioperálni?
yani🍀2016-05-05 10:11:56 // 82529
Én megfúrom egy 5mm-es fúróval, majd a furaton keresztül alányúlok egy csavarhúzóval és finoman lefeszegetem. A hátsónál vigyázni kell, mert a csomagtérnyitó gomb könnyem el tud pattanni és akkor azt is lehet cserélni. Mindenképpen a gombhoz képest kell feszíteni, akkor nem tud eltörni. Ha megmelegíted előtte , akkor könnyebben elengedi a ragasztó.
Liquid2016-05-05 09:57:09 // 82528
Lefeszíteni nem nagyon lehet mert meg fog sérülni a krómozott keret. Én úgy csináltam, hogy megfúrtam középtájon ahol nincs semmi mögötte, és a lyukból kiindulva feszítettem le a plakettet, természetesen csak szétbarmolva jött le. Ezután takarítás és mehet fel az új.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak