Fórum >> Típusok >> 159

Zozo852009-08-15 23:37:30 // 5514
Sziasztok
Le szeretném cserélni a 156-ot 159re (1.9jtd 120 Le)...van valami amire érdemes figyelni a vásárláskor?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-14 12:02:42 // 5513
zavarni persze hogy zavar lassan ha fingok azért is fizetni kell...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-14 10:27:13 // 5512
kérdés letudva 2.4 lesz....
GEORGE2009-08-14 10:06:45 // 5511
Már leírtad máshol is, hogy téged zavar a plusz adó.


Szerintem valódi 50 lóerő az újabbakban meg már 60 lóerő!! az igencsak jó plusz és megint elfelejted, hogy ott van még +80Nm is.
A fogyasztás többlet meg nem számottevő.
Ha azonos tempóval mondjuk 130-al vagy 100-al haladsz mindkettővel akkor meg 1 literen belül lesz a fogyi. ugyan is a nagyobb motornak nem olyan terhelés mint a kisebb motornak.

Pl saját példám 147 1.9 jtd 8v Horvátba menet 150 tempomattal 6,4-6,6 és ugyan ez a 156 2,4 mjet-el is!!! egyik 116 másik 175 lovas......még mielőtt kérdezed ugyan azokkal az emberekkel...

no meg köztudott, ha chip dobozt teszel bele akkor csökken a fogyi is :-))))))) Legalább is ezt állítják itt páran.

Nem vitatom, hogy annál az illetőnél 10-et evett a 159 2,4 mjet
Nálam egyszer evett 11-et a 159 2,4 aztán a másik alkalmakkor 8-8,5 mindig megjártam, ráadásul az én "lábammal"......
BeeGee2009-08-14 09:55:18 // 5510
A box is csak egy előre programozott általános beállítású löketet ad, az adatok meghamisításával. Először azt próbáltam én is, tényleg piszkosul ment a kocsi, de bp-győr viszonylatban tiszta korom lett a segge. A korom meg a VGturbók nagy ellensége.
A programozás jobban személyre szabható, finomabb trükkök vethetőek be, amik kímélik a hajtás láncot (nekem most csak cca 30%os gáznál jön a többlet, addig kb gyári beállítás, valamint a seb fokozatot is figyelembe veszi) Aztán pl a füstölést is Te döntöd el, megéri-e a plusz 35-40LE és atom füstös legyen, vagy elég plusz 20 füstmentesen. Most is füstöl a kocsi, de nem jobban mint egy 60K-t futott gyári dizel koromszűrő nélkül. Ja, és a használható tartomány is szélesebb lett, így hiába gyengébb az autó mint a boxal, de ugyanolyan menetdinamikát ad. És az ára kb az 1/3-a volt a steinhez képest.

Nekem ez a véleményem és ezek alapján értettem h biztonságosabb, engem legalábbis jobban megnyugtat a tudat. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-12 21:16:17 // 5509
fogadjunk hogy az írás :)
Kompressz úr2009-08-12 16:57:41 // 5508
És az mitől biztonságosabb?
GTPeti2009-08-12 16:19:23 // 5507
Fogadjunk, hogy remap lesz a válasz! :)
Kompressz úr2009-08-12 16:11:11 // 5506
Éspedig mi?
BeeGee2009-08-12 12:25:45 // 5505
Nekem nem jött be.
Van olcsóbb és biztonságosabb megoldás is nála :)
GTPeti2009-08-12 12:20:39 // 5504
Helyes. A Steinbauer jó cucc!!
Abarth2009-08-12 12:08:37 // 5503
Ha valakit érdekel van egy Steinbauer Pboxom 2.4es 159eshez! A fogyasztásra és a menetteljesítményre is jó hatással van :) Üti vele a 3.2es Brerat! :) ennyit róla..
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-11 21:52:22 // 5502
nem tudom kinek van itt a közelben 1.9es 159-e de majd kipróbálok egyet....áh a Gyulának van egy :) na holnap próba...a 150 lovas 156-om egész jól megindul :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-11 21:48:31 // 5501
szerencsére nem vág földhöz évi 40 rugó ...itt a kérdés hogy megéri e az a plusz 50ló a többlet fogyasztást meg a többlet regadót...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-11 21:44:50 // 5499
akinek volt az mondta hiszek neki hiteles ember :)
GEORGE2009-08-11 10:58:41 // 5498
Mikor iszok 10-et a 2,4??
szerinted az 1,9 meg majd 6-ot fog inni mi???
GEORGE2009-08-11 10:56:18 // 5497
Nem értelek téged.
Adott egy 159 1,9 mjtd meg egy 2,4 mjtd mindkettőt megtankolod és ha mind a kettőbe beleülsz akkor is lesz a 2,4 javára +50 lóerő és + 80Nm szóval akkor is sokkal jobban fog menni a 2,4.

Inkább mond azt, hogy neked sok a 2,4 után fizetendő luxus adó és ezért akarod az 1,9-et.
Ez egyenesebb beszéd mint hülye indokokkal példálózni...
Kompressz úr2009-08-10 22:28:33 // 5496
Mivel kedves nejemnek és nekem csak 1.9jtd-nk volt eddig, a 147-156 esetében ugyanazzal a 140 lovas jtd-vel a 156 érezhetően nehezebben indult meg.
ALFI1562009-08-10 22:27:13 // 5495
A 156-ba a 2.4m-jet jobban megy.
ALFI1562009-08-10 22:26:18 // 5494
Egyértelmü a 2.4!
Kompressz úr2009-08-10 22:21:31 // 5493
A fogyasztás passzolom. Megjegyzem a 4000 km-es német-olasz nyári túránk során az 1.9cel soha nem tapasztalt alacsony átlagfogyasztást tapasztaltam. Lehet, hogy nem csak városi legenda a magyar üzemanyagok csapnivaló minősége.
A szokásos 7.5es átlaghoz képest 6.5 alatt fogyasztott.
Dévid2009-08-10 22:19:41 // 5492
Akkora vashoz már illendő egy kis nyomaték, az meg a dízel sajátja ugye.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-10 22:18:00 // 5491
a 10l-es fogyasztás hatására?
Kompressz úr2009-08-10 22:16:41 // 5490
A nyomaték és a lovacskák a 2.4ben fölényesen legyűrik a kilókat. Hidd el.
Kompressz úr2009-08-10 22:16:01 // 5489
159est csak dízellel (mindkettővel) vezettem, de közeli ismerőseim a 2.2jts-től nem voltak elájulva
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-10 22:13:35 // 5488
mit nevezünk hajszolásnak? :) mondjuk a 2,4 elég súlyos üresen 1760kg, beleülök plusz tele tankolom majd 2t....
Dévid2009-08-10 22:08:47 // 5487
Teherautóba nagy dízelmotor való... Vállalhatnál házhoz szállítást is...
Kompressz úr2009-08-10 22:07:05 // 5486
Átlagos igényekhez elég az 1.9. Ha állandóan hajszolod a gépet, akkor 2.4jtd. De az igazából csak a hajszoláshoz kell. Minden más esetben elég az 1.9.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-10 22:04:35 // 5485
jah az tényleg nem sok...vacillálok az 1.9 kontra 2.4 között ....
Kompressz úr2009-08-10 21:54:04 // 5484
Mindegyiknél. A 1.9nél talán 50-70 kiló lehet, szerintem nem érdemi súlycsökkenés.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-10 21:51:45 // 5483
köszi az 1.9nél is? vagy az maradt 1500kg?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-10 21:20:12 // 5481
Kedves 159 tulajok Ti tudjátok mikor volt az autó "fogyása" azaz melyik évjárattól s melyik típusnál 2,4nél biztos az 1,9 is? előre is köszi a választ...
Szabeee2009-08-07 16:27:47 // 5480
ma Sátoraljaújhelyen jártunk.... üdvözlöm őket innen is!
Balázs156SW2009-08-07 09:12:00 // 5479
Ha valaki dizel 159-et cserélne 156 SW-re (2004-es, 88 ekm) érdekelne a dolog. Max. 50e km-ig.
Buksi2009-08-05 00:56:34 // 5478
Hát lettem volna a helyében, az biztos! ;-))
Bluestrain2009-08-01 21:52:37 // 5477
Hát mit látok délután a TV-ben? Sumi meglátogatta Massát a kórházban - egy piros 159 SW-vel!!!! Ennél jobb reklám nem is kell a márkának!
Buksi2009-08-01 12:59:36 // 5476






Kompressz úr2009-07-31 15:39:04 // 5475
Padova-Debrecen a fogyasztás 110 átlag mellett 6.1.
isa1562009-07-29 08:53:04 // 5474
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 159-be van e antenna erősítő? Ki cseréltem a fejegységet, és az új sokkal gyengébben veszi az adókat. Az a gond hogy az iso csatiról le rántjuk a régit, fel toljuk az újat csak elmélet. Át kell variálni az egész vezetékezést. Attól tartok, hogy valami nem kap tápot, aminek kéne. pl: antennaerősítő. Előre is köszönöm a hozzáértők segítségét.
isa1562009-07-29 08:07:47 // 5473
Egyszer sikerült 7 alá vinnem a fogyit, de az már megalázó volt ahányan megelőztek. Ha tolom neki, akkor is csak fél literrel eszik többet. Azért meg nem éri meg szüttyögni.
Kompressz úr2009-07-28 23:12:51 // 5472
90 és 130 között mentem, de hegynek fel.
GEORGE2009-07-28 21:38:03 // 5471
Végül is neked is az a véleményed mint "Haleszéknak" és nekem, csak te sokkal "finomabban" tálaltad :-)


Tehát megegyezhetünk abban, hogy a moci karakterisztikája dieseles, ami nem baj!!!!
Abban is egyezik a véleményünk, hogy sajna semmi hangja sincs :-(
És abban is, hogy magas a fogyi......egy másik 200 lovas 159 ami 2,4-es mjet 130-nál messze 9 liter alatt iszik tempomattal....ha meg taposod neki ahogy csak bírod 12 fölé sose megy a fogyi!!

Szóval jó ez a TBi nagyságrendekkel jobb a JTS-től!!
Kellett már ez a motor, de egyenlőre ennek a verziónak van egy alternatívája diesel fronton....
Buksi2009-07-28 18:46:59 // 5470


pettinke2009-07-28 14:23:12 // 5469
mennyiiiiiiiiiiiiiii?
olyat én még álmomban sem láttam... asszem 7,5nél lejjebb sose ment. bár én tolom neki mint a hülye :-)
Kompressz úr2009-07-28 08:33:16 // 5468
Jelentem az autóm úgy gondolta, hogy épp hazájában kéri a következő olajcserét, így tegnap (remélhetőleg) gondos olasz kezek által részesült új adag olajban.

Idefelé pedig eddig nem tapasztalt kedvező fogyasztást produkált az autó, Nürnberg-Padova távon, a hegyeken keresztül az átlag 4.8. volt. Tényleg lehet valami abban, hogy a magyar üzemanyagok nem a legjobbak...
Seriff2009-07-27 23:56:30 // 5467
Seriff2009-07-20 21:59:33 // 5466

Kompressz úr2009-07-17 16:49:12 // 5465
Részvétem, Giovanni lélekben nagyon nem volt, amikor az autódat összerakta :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak