Fórum >> Típusok >> 159

Csosznorbert2012-03-03 10:45:07 // 19764
T vagy másnéven mezőgatdasági vontató, rövidebben traktor :D
De frissitettem emlékeim, ha késik a fékhatás annak két oka lehet. Ha többszöri benyomásra keményedik csak fel a pedál akkor:

1; szivárog a rendszer valahol
2; levegős a rendszer

A szivárgás feltünő oka: a pedált lenyomva szép lassan koppanásig beesik

A levegősödés feltünő oka: többszöri pumpálásra keményedik fel, és köv. fékezésnél ismétlődik a jelenség.
Piritu - 1.000.0002012-03-03 08:53:55 // 19763
Nem, mert abban előbb romlik el a cucc, mint cserélni kéne :-)
pl. váltó, hűtő, fék, kuplung munkahenger, klíma...
ALFI1562012-03-03 07:39:04 // 19762
Ha rugalmas a pedál akkor levegős.Akkor jó ha 1/3-áig benyomva felkeményedik.Szerintem a tiéddel folyadék gond lessz.Valamit nem jól csináltak betétcserénél.Cseréltesd le a fékfolyadékot.De ne ott ahol a betétet cserélték.Ha folyadék gond van akkor nem keményedik fel rendessen vagy csak a pedálút végén,késik a fék mert nem kiegyenlített a folyadék a csőrendszerbe.
ALFI1562012-03-03 07:34:43 // 19761
A cégesbe.De gondolom a sajátba te se így teszel.
zolee1452012-03-03 01:33:31 // 19760
Már ilyeneket tanítanak műszakin? Ha emlékeim nem csalnak nekünk a fék valami olyasmi volt, hogy van egykörös, meg kétkörös, és amúgy a középső pedál lenyomásával tudjuk működtetni.
Vagy nem figyeltem eléggé.:D

De amúgy minél több minden van az újabb autókban szerintem annál egyszerűbb lenne a műszaki oktatás. Tulajdonképpen egy mondat: ha a műszerfalon világítani kezd egy olyan lámpa amit nem te kapcsoltál be, vagy elalszik egy olyan amit nem te kapcsoltál ki akkor vidd szervízbe.
Csosznorbert2012-03-03 00:36:27 // 19759
T vizsgán épp a fékrendszert húztam, kb. egy éve, de meg nem mondanám most hirtelen a tutit :DDDD
Piritu - 1.000.0002012-03-02 22:34:49 // 19758
Egy kérdés, betétcserekor visszanyomták a dugattyút, vagy kieresztették a felesleges olajat és így csináltak helyet a vastagabb betétnek?
A múltkor volt téma, hogy az ABS rendszerek nem nagyon szeretik, ha visszafelé nyomják át rajta az olajat. Volt akinek ezért lett cserés.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 22:32:45 // 19757
A kérdés inkább az, hogy honnan került bele levegő.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 22:32:05 // 19756
Fékolajad mikor volt cserélve? Az elvizesedett fékolaj is okozhat érdekes dolgokat.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 22:30:43 // 19755
A géphez adott karbantartási terv alapján cseréljük :-))
Piritu - 1.000.0002012-03-02 22:26:21 // 19754
200-ig nincs gond, utána kezd érezhetően lustulni.
A tempomatot viszont nem lehet 185 fölé beállítani :-(
droberto2012-03-02 22:22:46 // 19753
Szerintem is levegő! Vagy legalábbis az biztosan! Ha légtelenítesz, akkor adj neki azzal a lépéssel friss folyadékot is! Hátul nem kell leszedni a kerekeket, hozzáférni! Ja és, ha te nyomkálod a pedált, akkor lábra gyúrjál rá! Mire én kinyomtam a 0,7 dl-t, beállt a lábam!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-02 22:10:30 // 19752
a mai világban bármi lehet :(
.......................2012-03-02 22:08:26 // 19751
6 éves autón főfékhenger?
de lehet csak levegős,köszi a tippet
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-02 21:45:36 // 19750
cseréltesd le a fékolajat első lépésben
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-02 21:45:00 // 19749
nem levegős a rendszer? vagy főfékhenger hiba lehet
.......................2012-03-02 21:40:12 // 19748
Help
van egy kis gubanc a nagy Brembo fékkel a Brerán
késve jön meg a fékhatás,kb 1 másodpercet késik
szerintetek mi lehet?
most volt betét elöl cserélve,kicsit jobb lett ,de nem OK

ja pedál is olyan nyoméspont nélküli,nem nagyon van határozott nyomáspontja
droberto2012-03-02 20:52:00 // 19747
Ha ez megnyugtat, olvasd el a blogomat! :) Én cseréltem mindent! :)
droberto2012-03-02 20:47:11 // 19746
A 10-es róka megszerette az (onlány) epert! Egyébként f.sz kivan a ravaszdival! Kb. az v.5 óta zabálja a megnyitott sok lap a 6 GB memóriám! Megdöglik az egész gép! GRRR!
droberto2012-03-02 20:42:02 // 19745
Remélem, azért pozitív hozadéka is lesz a klubtagságnak! :) Azért még ne temessük a kullungocskám...
ALFI1562012-03-02 20:05:36 // 19744
Most komolyan!Ti a többi folyadékot nem cserélitek csak az olajat?Mi van a szervó olajjal,fékolajjal,váltó olajjal,hütőközeggel?Azt miért nem cserélitek?
Imyx2012-03-02 20:04:56 // 19743
Ok, szuper! :-)
GTPeti2012-03-02 19:27:44 // 19742
Mennyi az a sebesség pályán, ahol még érezni, hogy nem erőlködik?
Piritu - 1.000.0002012-03-02 19:24:05 // 19741
A héten megint mentünk a Párduccal majd 2e km-t. Tökéletes utazóautó.
papajax2012-03-02 19:22:15 // 19740
Köszi szépen, de szerencsére megoldódott......:)
papajax2012-03-02 19:19:10 // 19739
Az autónak menni kell!:)
Csak a jó tippek segítettek a gyors megoldásban...:)
Köszönöm még egyszer.......:)
Tozo2012-03-02 17:48:25 // 19738
Szia!
Korábban rosszul írtam, javítanám magam:a piros színű olaj a jó (Selenia). Meg is nézheted milyen van a tiédben, ha nem piros akkor nagy valószínűséggel azzal lesz a gond :-)! Ha cserélteted az olajat, akkor mindenféleképpen tartályostól! Pár napja mondták szerelők, hogy van benne egy szűrő, ami kimozdulhat a helyéről és felhabosíthatja az olajat, ami szintén morgást tud okozni!
Üdv Zoli
Alfa 159 Zico2012-03-02 17:33:31 // 19737
Akkor bízom benne, hogy nálam is elég lesz egy olajcsere - elég ijesztő ez a hangos búgó hang a motorházból, na meg a szomszédok is érdekesen néznek a kocsira, amikor parkolásnál forgatom a kormányt....
Imyx2012-03-02 17:26:53 // 19736
Rákerestem, de nem találtam működőképes verziót, mindegyik kódot kért.
'''''2012-03-02 17:12:48 // 19735
Nekem is morgott a kormányom.ErHardnál kicserélték az olajat és azóta jó.
Alfa 159 Zico2012-03-02 17:04:59 // 19734
Sziasztok!

Pár napja kértem segítségeteket a "szerelőműhelyben" vélhetően szervóval kapcsolatos meghibásodás kapcsán ( pár perces használat után búgó, "síró" hang a motorház felől, kormány forgatása közben erősödő módon), ma elvittem a kocsit a szekszárdi Fiat szervizbe, ahol azt mondták,ki kell cserélni a szervó-szivattyút.

Mikor mondtam, hogy több 159-es kapcsán olvastam erről a hibáról és hogy a szivattyú csere nem feltétlenül oldotta meg a jelenséget, elbizonytalanodtak és megadták a pécsi Alfa szerviz egyik munkatársának a számát: beszéltem is vele és azt mondta, hogy 159-es típus-hibáról van szó és egy szimpla olajcsere - mondott egy új, ezt a hibát orvosló olajfajtát - (esetleg a tartály cseréje mellett) 100 %, hogy megoldja a problémát.

Csak azért írom ezt le, mert itt is olvastam hasonló hibajelenségről, hátha segít valakinek.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 11:36:08 // 19733
Gyors voltál :-)
papajax2012-03-02 11:32:51 // 19732
A tipp jó volt!!:)
Nem 100%-os a kompatibilitás, de a hibakódot tudtuk törölni .....
4.ik henger gyújtás kimaradás..
4új gyertya és minden megoldódott....
Köszönöm szépen!!:)
papajax2012-03-02 11:21:57 // 19731
Még nem,de esetleg megpróbálom!Köszi a tippet!
papajax2012-03-02 11:21:20 // 19730
És azt hol tudnám beszerezni?
Piritu - 1.000.0002012-03-02 11:20:53 // 19729
Nem próbáltál 156 1,8-ként rácsatlakozni?
Imyx2012-03-02 11:20:09 // 19728
Hm, az 1.8-nál tényleg nincs benne a motor. Esetleg Alfadiag progi? Mondjuk én sosem próbáltam, FES-t használtam mindig is.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 11:19:36 // 19727
Tényleg érdekes, az 1,8 TS-nél nincs is motor menüpont. 1.8JTS-nél már van.
papajax2012-03-02 11:03:47 // 19726
Köszi!
Az a baj, hogy a 3.3 és a 3.4.2 sem tud kommunikálni a motorral.
Visz mindent, kivéve a motort.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 10:15:16 // 19724
A FES ismeri a 1.8-as motort, legalábbis a 3.3-ban benne van.
papajax2012-03-02 10:13:31 // 19723
Tud valaki segíteni abban, hogy az 1.8mpi-vel melyik program kommunikál???
Kábel van, csak a jelenlegi progi nem ismeri ezt a motort......
Köszi előre is!
Piritu - 1.000.0002012-03-02 07:45:02 // 19721
Az éjjel hazajöttünk németből. Ahogy kell, pontosan 6,8-as átlagot hozott a Párduc 130 tempomattal Ausztrián keresztül.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 07:43:08 // 19720
A 156-omnál is ez volt a helyzet. Csak ott már a "gyári" nyomaték is eltekerte a kuplungot. Ki kellett cserélnem, mielőtt a box beugrott. Semmi baja sem látszott a kiszerelt cuccnak, viszont csere után érezhetően keményebb lett a kuplung. Tuti a rugó volt gyenge gyárilag.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 07:36:36 // 19719
"Hogy tudtad a firefoxot összehaverkodtatni az eperrel?"
Sehogy, az online a legutóbbi rókafrissítés óta megy magától. A telepített DVD-s el sem indul, ha nem az exploler az alapértelmezett.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 07:34:51 // 19718
Üdv a klubban! A kuplung nem bírja a megnövelt nyomatékot :-(
Piritu - 1.000.0002012-03-02 07:33:40 // 19717
Mégis ez lesz: -))
Csak hülye német neve van. A másik eper sportkipufogó részeként írja. 450gramm és 112 ójró .
droberto2012-03-01 23:12:14 // 19716
Nem hinném, hogy van róla külön rajz! Az eper is egy egységként kezeli, egyedül a fényszórókat körbeölelő műanyagelemet lehet leszedni.
droberto2012-03-01 23:06:53 // 19715
Igen, ez lényegesen egyszerűbb, kisebb térfogatú hűtő! Már csak azt kéne tudnom, hogy hol van?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak