Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002012-02-14 20:00:24 // 19311
Kösz, most megnyugodtam, hogy mégis működhet. Nem csak a kiírás és a flex a megoldás :-)
Csosznorbert2012-02-14 19:56:46 // 19310
Az enyém is lassan 6 éves, de a hótól eltekintve ugyanolyan a pufim mint Piritué. És van 184.000 kilóméterem. :))))))
Pityukoma2012-02-14 16:09:33 // 19309
Szép napot nektek :-) SKrisz ez egy nagyon jó kép! Nekem nagyon tetszik :-) A 2013-as naptár jan v. febr. hónapjára is kiváló :-)
SKrisz2012-02-14 07:16:52 // 19308
Azt bizony! 'reggelt! :)

Piritu - 1.000.0002012-02-14 07:11:03 // 19307
Jó reggelt mindenkinek! :-)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 22:49:41 // 19306
Jó éjt mindenkinek!
Pityukoma2012-02-13 21:28:24 // 19305
Ezt is jól kiveséztük :-) Jó éjt, sziasztok :-)
Pityukoma2012-02-13 21:14:03 // 19304
Háááát őőőőő tán egy picit :-) főleg amikor a kerekét kell felraknom 120kg :-(
Pityukoma2012-02-13 21:12:02 // 19303
Más kategória, napi 7-800 km bekapcsolt tempomattal. Van amelyik 4 éves korára eléri az egy misit de azt 4 kézzel űzik.... A CR injektorok tényleg meghalnak 500k körül. Az első tünet: melegen nehezen indul. Az egy misit csak a hengerenként 1pumpa+1injektor tudja. Sajnos a miénk nem olyan:-( de nem elégedetlenkedek hiszen minden vele töltött percet imádok :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 21:11:53 // 19302
jó de akkor se hasonlítsunk kamiont szemlyautóhoz jó hogy elmegy egy porlasztó 1 mihályt pl mennyit forog 90-en? hány bárral tol? nálunk ki van hegyezve minden egy Man TGA 35.530 pl 12800cm3 meg 530 ló az 59 meg 2400cm3 és 200 ló.. érzel némi különbséget :)
Pityukoma2012-02-13 21:05:19 // 19301
ez jó ezt megjegyzem :-)
Csabi2012-02-13 21:00:50 // 19300
Azért én megnézném azt az 1000000km-t futott új generációs CR injektort, hogy mennyire van az rendben...:)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 20:51:36 // 19299
Ere mondta az egyik Cartárs: "Akinek tellett majomra, teljen banánra is!" :-D
Pityukoma2012-02-13 20:48:35 // 19298
így van kamion, az adBlue-t is előszeretettel helyettesítik vízzel. Nem feltétlenül kell hozzá, mert van common rail rendeszerű is ( MAN, Renault, DAF7.5t) ami tudja az euro5-öt.
Pityukoma2012-02-13 20:44:07 // 19297
Sajnos senki sem vallja be az EZ MI AMI A TANKBAN VAN kérdésemre hogy hol és mit tankolt. Szín és állag szemmel, szaggal tudom csak vizsgálni. A labor vizsgálatot soha senki nem kérte még. Tehát tudják hogy ludasak a dologban. Én nem javaslok semmilyen tüzelő anyag adalékot, csak a kúton való tankolást. Van olyan ismerősöm akinek már több mint 1000000km van a motorban és az injektorok még nem voltak kivéve. Viszont új kora óta ő jár vele és csak kúton tankolt :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 20:41:06 // 19296
nagyvas = kaminyon? ott adBlue-t használnak teljesen más rendszer mint nálunk
Csabi2012-02-13 20:33:14 // 19295
Na pontosan ezaz ami engem is foglalkoztat mostanában, hogy mitől is lehet olajos a turbo elött a légcső....alfás oldalakon(külföldieket is beleértve) nem találtam a témával kapcsolatban leírásokat viszont volvos oldalon többen írták hogy az eltömődött kartergáz-szeparátor miatt a turbo szépen megtudja szívni az olajat így elárasztva az egész szívórendszert, a coolerben felhalmozódva stb.stb aztán jöhet a dpf és társai...
Az alfa is módosított a szeparátoron ezért a következőkben cserélni fogom aztán kiderül... Vélemény?
Piritu - 1.000.0002012-02-13 20:28:59 // 19294
"a mindenféle betankolt "lónyáltól" - ezen mit értesz? Mert volt már itt olyan szerelő Cartárs, aki pl a Spurival (meg a hasonló csodaadalékkal) kezelt motorokból élt meg...
Piritu - 1.000.0002012-02-13 20:25:21 // 19293
Ezek szerint :-((
Pityukoma2012-02-13 20:10:40 // 19292
Úgy tudom hogy a prémium nyálak teljesen kénmentesek, ami tényleg jól esik a befecskendező rendszernek. De ha a DPF-et óvja "csak" már megérte. Nekem csak nagy vasakban van tapasztalatom és ott 1.1misi a kat. úgyhogy ha benyögöm hogy csere érett tényleg dobnak egy hátast a gazdik (amit megértek). A tapasztalat viszont azt mutatja hogy 10-ből 8x sikerül életre kelteni gőzborotva ill. hűtő rendszer tísztító kombinációjával. Úgyhogy nem mindig kell temetni az eltömődött szürőt :-) Néhány ritka kivételtől eltekintve mondhatom hogy a mindenféle betankolt "lónyáltól" megy tönkre. A ritka kivétel a turbó hiba amikor telenyomja m.olajjal. Épp most csinálok egyet amit hordágyon hoztak, a csővégén folyt ki az olaj, a coolerből 5! liter olajat öntöttem ki. A tulaj nem kérte csak a turbó cserét, majd meglátom mi lesz a vége. ha esetleg érdekel titeket majd referálok. :-)
direttore2012-02-13 19:56:37 // 19291
Akkor ez nálad van így, az enyém szépen tartja a meleget belül is, meg a motor is:)))
.....2012-02-13 19:35:01 // 19290
Ennyire rozsdás? :)
Csabi2012-02-13 19:33:27 // 19289
Jelentős fogyasztás csökkenést nem érzékeltem, főleg nem annyit mint pl amivel a spurit, vagy a premiumokat reklámozzák, viszont a tapasztalatom szerint tisztább az égés, nincs annyi korom...ezen oknál fogva szavazok a premiumra és az adalékra. +szeretném hinni hogy mindezek jobban kenik a nagynyomásút is...
Pityukoma2012-02-13 19:26:54 // 19288
Az enyémet inkább nem kapom lencsevégre, mert elszégyellném magam :-O
GTPeti2012-02-13 19:26:40 // 19287
Jól mondja Piritu. Bár... én régen is használtam néha V-Powert és attól anno nem volt olyan szép a motorhang mint 2T+sima dízellel. Utóbbi hatása még erősebb.
Csabi2012-02-13 19:25:52 // 19286
A szervizkönyv "elveszett" amikor felszámolták az SPQR-t, szóval ilyen infóim nincsenek.
A fogyasztásom pedig a DPF-re és a regenekre írom, de ha azt nézem hogy az 1.6-os 156-osom is ennyit evett, igaz benzinből, akkor még örülök is :)
direttore2012-02-13 19:24:00 // 19285
Szép rozsdás a dob 1,5 év után:))))
Pityukoma2012-02-13 19:21:35 // 19284
Sziasztok :-) megosztanám tapasztalatom veletek üza. témában. Jó pár évvel ezelött próbáltam egy 13600ccm magasnyomású diesel motorral teljesítménymérő padon kalibrált mérő edénnyel, prémium és normal gázolajat. A mért idő másodpercre ugyan annyi volt mindkettőnél amikor ledadogott a motor. Azért néha én is teszek bele a jobbikból, mert a hangja tényleg lágyabb. A sajátomnál sem vettem észre hogy többet mennék el vele. De lehet hogy lábfüggő is, viszont a mérésem ugyanazon a padon ugyanaz a motor közvetlen egymás után mérve nem mutatott sem leadott teljesítményben sem időben különbséget.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 19:05:28 // 19283
Még az átlagsebességet, menetidőt, comp által számolt fogyit is írom :-DD
A lábamban ennél az 50 km-nél sokkal több van tankolásonként. Ha csak 5-el feljebb teszem a tempomatot országúton, már több a különbség.
(A múltkor Ausztrián át oda púderrel, vissza sima nyállal tempomatos 130-al gyakorlatilag ugyan annyi jött ki.)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 19:04:05 // 19282
én meg normál gázolajat tankolok semmi adalék igaz csak ömv vagy shell mióta nincs DPP plusz fokokban 7l az átlag most meg hidegben 7,5...a külföldi naftával sem tudtam jobb fogyit csiholni soha semmikor pl ...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 18:58:33 // 19281
nem biztos nézd meg a szervizkönyvét én rosszul lettem mikor megláttam...Skull-nak végig edge 5w30-at raktak bele pl
SKrisz2012-02-13 18:57:11 // 19280
Én az első tankolás óta írom, hogy mennyit tudok menni egy tankkal. Mindig (na jó az esetek 95%-ban) 60 liter felett tankolok és mindig tele. Ha púder van benne, akkor min. 50Km mel tobbet megyek, pedig az arányok (város vs országút) szinte mindig azonosak. Most így 30.500Km után, nekem a vépúder továbbra is az előtérben lévő üzemanyag :)
Csabi2012-02-13 18:57:04 // 19279
Miután megvettem utána került csak bele C3, addig Alfás tulajdonú vas volt,gondolom hogy 95e km-ig Ő is WRD-t kapott.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:56:17 // 19278
Szerintem nem éri meg a hat évet. 200-220ezernél megy. Már egyesek fenik is már rá a fogukat :-)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:55:02 // 19277
Viszont túl van 44e km-en :-))
(A regenerációnál elvileg a nagy molekulájú korom egész kis méretűre ég el, ami ne látszik. Egyesek szerint pont ezért veszélyesebb a tüdőre.)
Csabi2012-02-13 18:52:52 // 19276
Az én kipuffom csak a két regen között ilyen, a regenerációk alkalmával kormos lesz...valahol csak kijön ami addig bent maradt :) A Tied még 1,5éves sincs, majd 6éves korában is dobj egy képet róla, akkor muszáj lesz kormosnak lennie :))
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:52:42 // 19275
Többször próbáltam a 156-al is, meg ezzel is. Ugyan annyi fogyott. Most is az van benne, a hideg miatt kapta kárpótlásul, mert a garázsban a Pók van. Tény, hogy nem kerreg annyira. (Peti szerint ugyan ez a hatás a 2T-vel is.)
SKrisz2012-02-13 18:46:31 // 19274
Én már hónapok óta vépúdert tankolok. Árban a vége édsemindegy, mert amennyivel többe kerül, annyival többet is tudok menni vele, a motor hangja viszont ég és föld. Nekem bizonyított :)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:41:09 // 19273
Bilux elvitte a volt vasamat (156) egy ilyen mérésre. 190ezerrel a háta mögött is teljesen együtt voltak az injektorok. (A tankolási rendszeremet az előbb írtam.)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:39:30 // 19272
Szinte csak hagyományos nyálat tankolok, néha a jobbikból. Adalékot sose.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:36:40 // 19271
Az enyém havas. Ez a "tiszta" :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 18:27:47 // 19270
na akkor ezért jó a DPF az olaj miatt....nekem meg a fos WRD-t rakták bele az idióták :(((
Csabi2012-02-13 18:26:25 // 19269
Amikor megvettem sima gázolajat tankoltam akkor kb 500km után regenerált(30-40% város mellett), ha hosszabb távokat mentem akkor volt nagyobb az átlag.(6-700)
Az olaj az elejétől C3 volt ( castrol edge 5W-30)
Szerintem a max átlagot ilyen használat mellett így lehet elérni, a spuri is meg a prémium is hozzátesz...;)
Csabi2012-02-13 18:17:12 // 19268
Nyáron átlag 7,5-8lityi, most a hidegekben 8,5-9. Nem kell mondanom hogy mióta ezt nyomom alapjárati ingadozás nincs, -21ben is gond nélkül indul, és ami talán fontosabb az injektorok is együtt futnak, nincs gigakorrekció! :)
droberto2012-02-13 18:16:55 // 19267
Akkor itt az ellenpélda! Tisztelet Csabiii159-nek! :-))
És az nem lehet, hogy csak a spuritól van a ritka eltömődés és nem a prémiumlétől?
Milyen olajjal jársz?
SKrisz2012-02-13 18:15:42 // 19266
Aham... erre nem is gondoltam volna. De logikusan hangzik :)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:11:52 // 19265
Mennyit fogyaszt ebből a turmixból?
Csabi2012-02-13 18:09:10 // 19264
A regenerálás nagyban függ attól is hogy mit tankolsz, milyen az égés, tapasztalatból és hetenkénti ecu "turkálásból" mondom... 30-40% városozással evoneo-val +spuri keverékével 1200km az átlagom.(10 tank átlagából) Mindez a napokban bizonyosodott be,amikor is kifogytam a spuriból , és csak simán az izmosabb dizelt tankoltam, így a regeneráció már 700km után bekövetkezett. Tudom, hogy így jóval drágább az autózás, de a szívósorom nem panaszkodik, és az EGR-em is csak fekete,korom lerakodásnak nyoma sincs...
110e km (óra szerint, a valóságban ki tudja) után is a regeneket követően 20%alá pucolja ki, szóval nem nagyon látom hogy itt egyszer is kuka lenne a DPF...:)
droberto2012-02-13 18:08:33 // 19263
Nem sok kedvel, de majd lenyúzom róla a bőrt és majd mondom a diagnózist! Most kéne a cucc, de ilyen hidegben nem fogok nekiállni!
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:04:52 // 19262
Mármint, hogy meddig megy el a Párducban :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak