Shadin2012-04-10 12:56:19 // 20590
Azért ez is fura: LINK Fiat márkaszerviz.
Tibcsi1662012-04-10 11:09:31 // 20589
Szerintem is a remap a legjobb megoldás. Tudok garantáltan jó chipes embert! Már kb. 5 éve ismerem (használom) és sose volt vele gond. Itt is csinált már néhány cartársnak remap-ot és bátyám VW-ét is nagyon jól megcsinálta. A mostani vasamban is van kb. 3 hónapja.
Tibcsi1662012-04-10 10:49:59 // 20588
Ez így van, nincs mit agyalni rajta.. A tiszta, új DPF is egy fojtás!!
A tapasztalat is ezt igazolja ;)
A tapasztalat is ezt igazolja ;)
Tibcsi1662012-04-10 10:45:13 // 20587
Sziasztok
Most húsvétkor rámértem az első féktárcsákra és elég vékonyak :( Nektek menyit bírt ki a gyári nagy (2.4JTDm) féktárcsa?? Jóóó.. tudom ez sok dologtól függ, de azért kíváncsi lennék a tényekre. Ebből tudnék következtetni a kocsi valós km-ére.
Mit gondoltok milyet vegyek?? Találtam egy elég jónak tűnő és nem is túl drága tárcsát. EBC Turbo Groove. =29eFt. Volt már valakinek ilyen? Tapasztalat?
Most húsvétkor rámértem az első féktárcsákra és elég vékonyak :( Nektek menyit bírt ki a gyári nagy (2.4JTDm) féktárcsa?? Jóóó.. tudom ez sok dologtól függ, de azért kíváncsi lennék a tényekre. Ebből tudnék következtetni a kocsi valós km-ére.
Mit gondoltok milyet vegyek?? Találtam egy elég jónak tűnő és nem is túl drága tárcsát. EBC Turbo Groove. =29eFt. Volt már valakinek ilyen? Tapasztalat?
Graben&Zsu2012-04-10 08:57:50 // 20586
Kb 2hónapja én is kiszedettem,kiirattam a VW Crafter-ből 163LE a részecskeszűrőt mert elég gyakran regenerált+ 12,5-13litert kényelmesen 100-110-el megette!
Jelenleg 8,3literrel elégedetten elkocsikázok,110-es tempóban,plusz mindegy hogy üresen vagy 1,3tonnával tolom!Ez azért pozitívum!Elégedett vagyok!
Jelenleg 8,3literrel elégedetten elkocsikázok,110-es tempóban,plusz mindegy hogy üresen vagy 1,3tonnával tolom!Ez azért pozitívum!Elégedett vagyok!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-10 08:06:22 // 20585
nyugodt lehetsz benne hogy így van miért lenne másképp ... nincs regen tehát nem locsolja a nyálat, nincs fojtás ezért jobban megy...
droberto2012-04-09 23:55:31 // 20584
Azért én ezt a "nő a teljesítmény és csökken a fogyasztás" dologra kíváncsi lennék!
Halálközeli DPF-nél biztos így van....
Halálközeli DPF-nél biztos így van....
droberto2012-04-09 23:50:58 // 20583
Én a helyedben biztos kipróbálnám a Castrol SLX Professional C1-et! Te már úgyis "átálltál", EDGE-vel jársz!
Csabi2012-04-09 23:40:55 // 20582
pont ezért lesz a köv. olajam C1 :)
droberto2012-04-09 23:37:45 // 20581
Szép kép! Mindkettőt imádom. A szemléltet és a szemlélőt is! :)))
droberto2012-04-09 23:31:58 // 20579
Annyi volt a gond hogy a '"kisebb egyenlő" jelet egymás után leírva nem értelmezi szerverünk... :)
droberto2012-04-09 23:29:30 // 20578
Az olajkérdés, sosem lerágott csont...
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPas) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken (magasabb hőmérsékleten), és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (≤ 0,8 %), foszfor (0,07 – 0,09 %) és kén (≤0,03 %) tartalom)
C1, C4 = low SAPS - szigorúan korlátozott szulfáthamu (≤ 0,5 %), foszfor (≤0,05 %) és kén (≤ 0,02 %) tartalom)
Magyarán a Multipower C3 nem rosszabb olaj, sőt…
Az olajkiválasztás lényege, mindig a gyártó által ajánlott specifikáció betartása! Ez nálunk a diseleknél (tudomásom szerint már az öt hengernél is) a FIAT 9.55535-S1. Ez 5W-30-at és C1, C2-őt ír elő.
Mivel legjobb tudomásom szerint a Seléniának nincs 5W-30-as viszkozitásban C1-es (és C4-es se) olaja, ezért én a kenésbiztonság, és az egyforma SAPS miatt a WR PE és a Multipower C3 közül az utóbbira szavaztam. Ha majd drasztikusan növeli fogyasztásom majd visszatérek a C2-re.
Nézegettem a Castrol SLX Professional C1-et, de nem mertem belevágni.
Jó lenne ha a Petronas is hozzátenne egy kis zsozsót egy ilyen C1-es kifejlesztésére...
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPas) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken (magasabb hőmérsékleten), és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (≤ 0,8 %), foszfor (0,07 – 0,09 %) és kén (≤0,03 %) tartalom)
C1, C4 = low SAPS - szigorúan korlátozott szulfáthamu (≤ 0,5 %), foszfor (≤0,05 %) és kén (≤ 0,02 %) tartalom)
Magyarán a Multipower C3 nem rosszabb olaj, sőt…
Az olajkiválasztás lényege, mindig a gyártó által ajánlott specifikáció betartása! Ez nálunk a diseleknél (tudomásom szerint már az öt hengernél is) a FIAT 9.55535-S1. Ez 5W-30-at és C1, C2-őt ír elő.
Mivel legjobb tudomásom szerint a Seléniának nincs 5W-30-as viszkozitásban C1-es (és C4-es se) olaja, ezért én a kenésbiztonság, és az egyforma SAPS miatt a WR PE és a Multipower C3 közül az utóbbira szavaztam. Ha majd drasztikusan növeli fogyasztásom majd visszatérek a C2-re.
Nézegettem a Castrol SLX Professional C1-et, de nem mertem belevágni.
Jó lenne ha a Petronas is hozzátenne egy kis zsozsót egy ilyen C1-es kifejlesztésére...
droberto2012-04-09 23:17:35 // 20577
Ezt most nem értem...
droberto2012-04-09 23:17:00 // 20576
Az olajkérdés, sosem lerágott csont...
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPas) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken (magasabb hőmérsékleten), és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPas) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken (magasabb hőmérsékleten), és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (
droberto2012-04-09 23:12:47 // 20575
GRRRR! Kipróbáltam az előnézetet! Nem kellet volna. Szétkapta az üzenetemet! Még, jó, hogy beraktam Wordbe....
Kis türelmet kérek!
Kis türelmet kérek!
droberto2012-04-09 23:10:59 // 20574
Az olajkérdés, sosem lerágott csont...
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPa) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken, magasabb hőmérsékleten és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPa) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken, magasabb hőmérsékleten és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (
Pityukoma2012-04-09 23:05:43 // 20573
Pityukoma2012-04-09 23:02:03 // 20572
Kérdeztem már erről és azt mondta hogy sok esetben jobbak mint nyugati társai. Tényleg a marketingben vannak elmaradva de nagyon. Ez olyan mint amikor nem tudok feltépni egy túrórudit mert a csomagolása sz@r viszont a benne lévő cucc jobb mint amit könnyedén kibontok. Visszatérve a témához a Waberer's-nél üzemelő DAF-ok ban is MOL olajat használnak és egyetlen egyszer sem volt olaj minőség miatti motor vagy részecske szűrő hiba. Ott 120K a csereperiódus. (13000ccm/35l olaj).
GTPeti2012-04-09 22:44:04 // 20571
Ha már ismerősöd, megkérdezhetnéd, hogy mi a(z őszinte) véleménye a MOL olajokról. Tényleg érdekel, hogy megpróbálnak-e versenyezni a nyugati gyártókkal. (S ha igen, miért nem jó a marketingjük...)
Pityukoma2012-04-09 22:40:32 // 20570
Köszönöm :-) a HSZ14705-ben ajánlottam anno, de le lettem hurrogva:-( Én is sokat olvastam a témáról, maradtam a WR PE-nél. Megkérdeztem a MOL egyik olaj fejlesztéssel foglalkozó mérnökét (munkakapcsolatban vagyok vele) hogy multipower C3 vagy WR PE C2 és az utóbbit hagyta jóvá a vasamhoz. Nem tettem közzé mert úgy éreztem hogy lerágott csont a téma és nem akartam vitázni róla.
droberto2012-04-09 22:30:05 // 20569
A Remap a legjobb megoldás. De meglehetősen rizikós a sok kókler miatt!
A linkelt terméket felejtsd el szerintem. Csak a rail nyomást állítja, a levegőt nem. => DPF error! Egyszerűen megfojtja!
Ha box akkor Novitec, vagy valami más márkás!
Nekem van, de most kiszedtem a kullung miatt, egyszerűen nem viselte el a +40 Nm-t. Most tesztelem a vasat nélküle, azt szerintem új kullung lesz belőle.
Itt leírtam a tapasztalataimat!
A linkelt terméket felejtsd el szerintem. Csak a rail nyomást állítja, a levegőt nem. => DPF error! Egyszerűen megfojtja!
Ha box akkor Novitec, vagy valami más márkás!
Nekem van, de most kiszedtem a kullung miatt, egyszerűen nem viselte el a +40 Nm-t. Most tesztelem a vasat nélküle, azt szerintem új kullung lesz belőle.
Itt leírtam a tapasztalataimat!
GTPeti2012-04-09 22:28:17 // 20568
Na ez az amit soha nem tennék be.
Egy Novitec, G-tech, vagy Steinbauer box az jó, de egy ilyen óccó noname...
Egy Novitec, G-tech, vagy Steinbauer box az jó, de egy ilyen óccó noname...
Piritu - 1.000.0002012-04-09 22:25:21 // 20567
A 156 1,9 mjettel mentem 53e körül boxal. Nagy királyság. Anno az enyém állítható volt és nem is a max teljesítményre tekertem. Pár kérdést vet fel a dolog:
1. Mit szól hozzá a kuplung? (Anno a 170 lovas verzióét rakattam be, azzal gondom nem volt.)
2. Mit szól hozzá a kettős tömegű?
3. Mit szól hozzá a dpf?
1. Mit szól hozzá a kuplung? (Anno a 170 lovas verzióét rakattam be, azzal gondom nem volt.)
2. Mit szól hozzá a kettős tömegű?
3. Mit szól hozzá a dpf?
Petya159ti2012-04-09 22:20:12 // 20566
Tuning box-al kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Olcsóbb mint a computeres állítás és elvileg erősebb is lesz az autó.
http://tuning-box.hu/alfa-romeo-tuningbox-tuning-box/141-alfa-romeo-159-tuningbox.html
Olcsóbb mint a computeres állítás és elvileg erősebb is lesz az autó.
http://tuning-box.hu/alfa-romeo-tuningbox-tuning-box/141-alfa-romeo-159-tuningbox.html
Piritu - 1.000.0002012-04-09 22:17:32 // 20565
Kösz az ajánlást, de nálam csak Selenia jöhet szóba :-)
Petya159ti2012-04-09 22:06:27 // 20564
Helló!
Én is megkérdeztem több olaj forgalmazót és a c2 est ajánlotta mindenki.
Ajánlom a Fuchs titan gt 1 pro c2-t.
Jó alfázást!
Én is megkérdeztem több olaj forgalmazót és a c2 est ajánlotta mindenki.
Ajánlom a Fuchs titan gt 1 pro c2-t.
Jó alfázást!
Piritu - 1.000.0002012-04-09 21:57:28 // 20563
Az elmúlt két nap ilyen oldalainak a tanulmányozása során már nem bánom hogy a szerviz a C2-est hagyta beletölteni és a Multipowert nem. Egyre kevésbbé vagyok meggyőződve, hogy a C3 jobb, mint a C2. Felvetődött bennem az is, hogy mégse hülyék a gyáriak, hogy a c2-t írják elő???
Csabi2012-04-09 21:53:10 // 20562
Ezen leírások alapján jobb a SeleniaWR (C2) mint pl a Castrol Edge C3... :)))
Piritu - 1.000.0002012-04-09 20:23:17 // 20561
Piritu - 1.000.0002012-04-09 20:10:15 // 20560
Piritu - 1.000.0002012-04-09 19:44:27 // 20559
Piritu - 1.000.0002012-04-09 19:36:29 // 20558
Indításkor a két óra közti kijelzőn megjelenik a B&M logo. Ja, meg USB aljazat a kesztyűtartóban.
Pityukoma2012-04-09 19:21:58 // 20557
Szia én EZT rendeltem. Ha megjön, beszámolok róla. Remélem stimmel rá, mert nem szeretnék fúrni faragni csak felcsavarozni és kész. Bár tudom erre kevés az esély. Droberto cartárs alaposan körbejárta a kérdést. Ahogy beszámolt róla nem volt egyszerű, de a végeredmény kárpótolta a nehézségekért :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-09 18:19:04 // 20556
nekem teljesen mind1 ki mit használ tőlem azt raktok bele amit akartok :) max úgy jártok mint én meg jó pár sorstárs
Petya159ti2012-04-09 15:30:30 // 20555
Szerintem a részecskeszűrő kiiktatása a legjobb megoldás.Nő a teljesítmény,csökken a fogyasztás és nincs több regenerálásos probléma.Több autón alkalmaztuk már és jól működnek azóta is.:)
Csabi2012-04-09 15:23:36 // 20554
Áruld már el honnan vetted ezt a korommegkötést? :) Akárhol olvasgatok a "C"-s minősítések után sehol nem találok ilyet...:)
Petya159ti2012-04-09 14:38:10 // 20553
Én több olajcég ajánlását megnéztem és a c2 irja a 1.9 jtdm 16v-be.
Elvileg a C2 tudja ami kell a részecskeszűrőnek.Én pl:Fuchs 5-30 C2-t használok.
Elvileg a C2 tudja ami kell a részecskeszűrőnek.Én pl:Fuchs 5-30 C2-t használok.
Kardosdoktor2012-04-09 09:56:16 // 20551
Sziasztok!
Hol tudok szerezni a gépemre egy szép, gyári króm kipufogóvéget?
Jó locsolkodást!!!
Üdv: Kardosdoktor
Hol tudok szerezni a gépemre egy szép, gyári króm kipufogóvéget?
Jó locsolkodást!!!
Üdv: Kardosdoktor
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-09 08:29:57 // 20550
a C3 tudja a korommegkötést a C1, C2 nem....ez a lényeg a DPF-nél pl
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-09 08:28:03 // 20549
ha van usb kulcs a kesztyűtartóban akkor van blue & me is ha jól tudom együtt jár...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-04-09 08:28:01 // 20548
ha van usb kulcs a kesztyűtartóban akkor van blue & me is ha jól tudom együtt jár...
Petya159ti2012-04-08 22:50:45 // 20547
Sziasztok!
Tud valaki tanácsot adni,hogy honnan tudom meg van e bluetooth az autómba?
Hol van ez feltüntetve?Menüben vagy a fejegységen?
Tud valaki tanácsot adni,hogy honnan tudom meg van e bluetooth az autómba?
Hol van ez feltüntetve?Menüben vagy a fejegységen?
Piritu - 1.000.0002012-04-08 21:08:59 // 20546
Holnap újra útra kelünk, kb. 1000 km vár reánk :-))
Csabi2012-04-08 21:05:20 // 20545
akkor túl logikus lett volna, ha így osztályozzák..:) C1 C4 tartalmazza a legkevesebbet, de mégis a C2-C3 a legelterjetebb...
Shadin2012-04-08 20:54:33 // 20544
nem , ez sem igaz így...
Shadin2012-04-08 20:49:00 // 20543
Köszi, akkor én is jól látom, hogy a C1 a legjobb és csökken C4-ig.
Csabi2012-04-08 15:53:37 // 20542
Érdekes olvasmányra találtam a kérdésed kapcsán...:) katt
nagy tévedésben voltam eddig, azt hittem hogy a C3-as olaj tartalmazza a legkevesebb szulfáthamut s egyebet.... közben pedig a C1...
a másik érdekes dolog az alacsony kéntartalmú gázolajok ajánlása, magyarán tankolj prémiumot, ha azt akarod hogy hosszú élettartamú legyen a DPF-ed...:)
nagy tévedésben voltam eddig, azt hittem hogy a C3-as olaj tartalmazza a legkevesebb szulfáthamut s egyebet.... közben pedig a C1...
a másik érdekes dolog az alacsony kéntartalmú gázolajok ajánlása, magyarán tankolj prémiumot, ha azt akarod hogy hosszú élettartamú legyen a DPF-ed...:)
Shadin2012-04-08 10:15:37 // 20541
Sziasztok!
Elvileg lerágott csont, de azért inkább kérdezek.
A Selenia oldala és az ASEA szabvány szerint a WR PE 5w-30 (C2) magasabb minőséget képvisel mint a C3-as olajak, amik az MB és VW és egyéb német autók "szabványa".
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/mainfs_omot.htm
Nekem most PE van benne, de lassan cserélni szeretném. Nincs vele gond, DPF regen átlag 900Km-enként, EGR-nél minimális korom.
Van valakinek tapasztalata Multipower C3-as olajjal?
köszi
KZ
Elvileg lerágott csont, de azért inkább kérdezek.
A Selenia oldala és az ASEA szabvány szerint a WR PE 5w-30 (C2) magasabb minőséget képvisel mint a C3-as olajak, amik az MB és VW és egyéb német autók "szabványa".
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/mainfs_omot.htm
Nekem most PE van benne, de lassan cserélni szeretném. Nincs vele gond, DPF regen átlag 900Km-enként, EGR-nél minimális korom.
Van valakinek tapasztalata Multipower C3-as olajjal?
köszi
KZ