Coolby2012-09-05 16:00:21 // 24090
Ez volt nekem is az első észrevételem, de amikor én ilyennel találkoztam, akkor az alapjáraton üresben kuplung fel-le engedésnél is érezhető volt, Tibcsi166-nál ilyet nem éreztem, bár én se zárnám ki ezt az eshetőséget...
.......................2012-09-05 15:29:15 // 24089
Motorféken is,
kettöstömegü jó?
kettöstömegü jó?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 14:58:26 // 24088
másnak meg igen :)
ALFI1562012-09-05 14:43:25 // 24087
Komolyan mondom a mai napig elmosolyodok mikor eszembe jut,hogy vannak ekkora verebek akik megeszik,hogy évekig áll a kocsi a szalonba.Ráadásul olyan embertől aki évek óta így árul autót a Fiat Darázs papírozásával.
'''''2012-09-05 14:33:24 // 24086
Nekem nem volt gyengébb vagy rángatás,csak kifújt a tőcsavar töréstől.
droberto2012-09-05 14:32:24 // 24085
Mindenkinek volt Tipo-ja? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 14:31:13 // 24084
leömlő tőcsavar törés miatt is lehet, ha fars levegőt kap vagy porlasztó
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 14:29:37 // 24083
pedig sanszos :(
'''''2012-09-05 14:02:40 // 24082
Tegnap láttam épp egy ilyen kerámia motoradalékos reklámot.Ott épp munkagépeknél használták és állítólag kevesebbet evett a lötyitől.Próbáltál már az alfába hasonlót?Valaki esetleg?
Tibcsi1662012-09-05 13:58:35 // 24081
Igen, a tolóerő nem ugrál, a kocsi kb. egyenletesen húz. A motor ugrál jobbra-balra, nagyjából így lehet érezni. És persze ilyenkor sokkal gyengébb húz mint szokott.
GTPeti2012-09-05 13:43:28 // 24080
A kormányműbe való Xado-t pont Erhard említette itt meg, pár éve. :)
Fémkerámia adalék, kormányműhöz is van megfelelelő. Segíti a kenést. Én már vettem, bár még nem töltöttem be. (Más alkalmazásokban nekem hasonló [értsd: Xado v. Rimet] adalékokkal csakis pozitív tapasztalataim vannak.)
Fémkerámia adalék, kormányműhöz is van megfelelelő. Segíti a kenést. Én már vettem, bár még nem töltöttem be. (Más alkalmazásokban nekem hasonló [értsd: Xado v. Rimet] adalékokkal csakis pozitív tapasztalataim vannak.)
Coolby2012-09-05 13:39:27 // 24079
Én talán annyit tennék hozzá, mint tapasztalás, hogy én a rángatra először úgy gondoltam, amikor Tibcsi166 mondta, hogy előre-hátra, de ez a rángatás egyértelműen balra-jobbra irányú anyósülésről érzékelve... Így van nem, Tibcsi166? Nem tudom ez így segít-e az azonosításban esetleg...
Tibcsi1662012-09-05 11:43:55 // 24078
Tegnap Coolby-val teszteltük a vasakat. Nálam elég szomorú a helyzet :( Rángatás eléggé erősödik!!! Kicseréltük egymás vasából a légtömegmérőt és a MAP szenzort. Rángatás nem szűnt meg. Nálam EGR lezárva, DPF nincs, pillangószelepek kiakasztva, szívósor pucolva kb. 2 hónapja.
A következő a jelenség. Amikor hideg a motor, elég jól megy, semmi probléma. Ahogy bemelegszik 1000-2000 között ha nyomom neki nagyon rángat, 2000fölött meg néha kisimul, de nem mindig. De meleg motornál is van néha, hogy 100% jól megy rángatás nélkül. De sajnos most már egyre ritkábbak ezek a rángatás nélküli időszakok. És ami fontos, hogy motorféken is rángat!!
Van valakinek ötlete??
A következő a jelenség. Amikor hideg a motor, elég jól megy, semmi probléma. Ahogy bemelegszik 1000-2000 között ha nyomom neki nagyon rángat, 2000fölött meg néha kisimul, de nem mindig. De meleg motornál is van néha, hogy 100% jól megy rángatás nélkül. De sajnos most már egyre ritkábbak ezek a rángatás nélküli időszakok. És ami fontos, hogy motorféken is rángat!!
Van valakinek ötlete??
Tibcsi1662012-09-05 10:00:53 // 24077
Elvileg jelez a comp. ha valamelyik elszállt. De ha nem jelez, az nem jelenti, hogy mindegyik OK. Ellenállás mérővel elvileg meg lehet mérni egyenként. Nem tudom mennyi a helyes érték. Nálam a Fiat Tipo-nál 0,6 Ohm-ra emlékszem. Itt is lehet hogy hasonló. Ha legközelebb összefutunk, megmérhetjük, van műszerem.
Coolby2012-09-05 08:45:49 // 24076
Izzítógyertyát nem néztük... Azt, hogy tudom legegyszerűbben csekkolni és kizárni a hibakörből?
Coolby2012-09-05 08:45:01 // 24075
Az nem lenne egy jó kimenetel és porlasztó hibának ennyi lenne csak a jele? Eddig nyugtatott, hogy csak LMM hiba lesz...
Csabi2012-09-05 08:32:16 // 24074
170volt Erhardtól...Xado? nem hallottam , mit tud?
Csabi2012-09-05 08:30:15 // 24073
Nem hinném, h a sírás lenne az előjele a kormánymű halálának... Nálam annyi előjele volt hogy a bal oldali kormány gumiharangnál épphogy szivárgott az olaj, nem is tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, aztán egyik napról a másikra azt vettem észre hogy elfogyott a tartályból az olaj => a szervízig (~8km) 1l szervolajat nyomott ki...
Szóval simán érhet bárkit komolyabb előjel nélkül hasonló eset
Szóval simán érhet bárkit komolyabb előjel nélkül hasonló eset
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 08:27:10 // 24072
tegyél az üzemanyagba Castrol TDA-t, ha megszűnik a reggeli rángatás akkor porlasztó elhalálozás lesz
.......................2012-09-05 08:11:59 // 24071
Izzítógyertyákat néztétek?
Coolby2012-09-05 08:05:00 // 24070
Sziasztok!
Tegnap Tibcsi166-tal nézegettük kicsit vasakat FES-sel, próbáltuk kideríteni mi nála a probléma, inkább kisebb, mint nagyobb sikerrel. Viszont döbbenet volt látni, hogy hogy néz ki nálam kb 1 hónapja tisztított MAP szenzor, összehasonlítva Tibcsiével, akinek le van dugózva EGR. Ugye nálam pedig csak szűkítő van...
Viszont még egy érdekes dolog kiderült, nekem tökéletesen működik LMM-em (amit 1,5 hónapja szervízben kiolvasva hibásnak találtak, bár lehet valami fűtésizé hibajele volt), nincs is hibajel FES szerint, adatokat is rendben adja az LMM. Ettől lehet, hogy hidegen akkor nem jól működik, de akkor miért nincs tárolt hibajel?
Szóval a lényeg a lényeg, hogy mi okozza nálam a hidegen indításnál a 15 mp-ig tartó ugráló alapjáratot és kék füstöt? Hogy derítsem ki? Esetleg hidegen indítva milyen értékeket figyeljek FES-en?
Tegnap Tibcsi166-tal nézegettük kicsit vasakat FES-sel, próbáltuk kideríteni mi nála a probléma, inkább kisebb, mint nagyobb sikerrel. Viszont döbbenet volt látni, hogy hogy néz ki nálam kb 1 hónapja tisztított MAP szenzor, összehasonlítva Tibcsiével, akinek le van dugózva EGR. Ugye nálam pedig csak szűkítő van...
Viszont még egy érdekes dolog kiderült, nekem tökéletesen működik LMM-em (amit 1,5 hónapja szervízben kiolvasva hibásnak találtak, bár lehet valami fűtésizé hibajele volt), nincs is hibajel FES szerint, adatokat is rendben adja az LMM. Ettől lehet, hogy hidegen akkor nem jól működik, de akkor miért nincs tárolt hibajel?
Szóval a lényeg a lényeg, hogy mi okozza nálam a hidegen indításnál a 15 mp-ig tartó ugráló alapjáratot és kék füstöt? Hogy derítsem ki? Esetleg hidegen indítva milyen értékeket figyeljek FES-en?
direttore2012-09-04 23:46:27 // 24069
Néha a szakértő is hibázik....de annak ára van :)))
GTPeti2012-09-04 23:22:19 // 24068
Mennyi volt az új?
A Xado-ról hallottál már?
A Xado-ról hallottál már?
Kardosdoktor2012-09-04 23:02:06 // 24067
Oké, így már más... :-)))
droberto2012-09-04 22:53:55 // 24066
Természetesen! Nem azért mondtam! Csak hirtelen elképzeltem...
Kardosdoktor2012-09-04 22:46:15 // 24065
Köszi! Protokoll (az én szakmámban): általánosan elfogadott eljárás. Nem biztos, hogy ezt a kifejezést használnám a szervízben, de ne lovagoljunk a szavakon, sztem így is érthető volt.
Üdv: P
Üdv: P
Csabi2012-09-04 22:36:33 // 24064
Hali!
kb két hónapja cseréltem kormányművet, nekem is elnyomta az olajat az egyik oldalán. Felhívtam a két "legnagyobb" kormányművet felújító céget mindkettő hallani sem akart róla... részben azért mert állításuk szerint nagyon macera.A javítási költség a duplája egy másik kormányműhöz képest(75-80e) és nem tudnak garanciát vállalni a javításra....
Így döntöttem az új mellett... szóval más alternatívát nem nagyon tudok, ha hosszabb távra tervezel a vassal.
kb két hónapja cseréltem kormányművet, nekem is elnyomta az olajat az egyik oldalán. Felhívtam a két "legnagyobb" kormányművet felújító céget mindkettő hallani sem akart róla... részben azért mert állításuk szerint nagyon macera.A javítási költség a duplája egy másik kormányműhöz képest(75-80e) és nem tudnak garanciát vállalni a javításra....
Így döntöttem az új mellett... szóval más alternatívát nem nagyon tudok, ha hosszabb távra tervezel a vassal.
Kardosdoktor2012-09-04 22:28:07 // 24063
Hát ez így elég lehangoló! :-( Én is inkább cserélek, hátha nő az élettartam! :-)
droberto2012-09-04 22:25:08 // 24062
No ez az a dolog aminek bátran neki mernék állni! Vagy keressél egy megbízható szerelőt!
A többit meg beszéld meg Erhard-al, biztosan segít mindenben! :)
"szakmailag elfogadott protokoll" - ez teccik'! Odamennél a márkaszervízbe ezzel (a szöveggel), azt hiszem elhajtanának, azt jól kiröhögnének!
A többit meg beszéld meg Erhard-al, biztosan segít mindenben! :)
"szakmailag elfogadott protokoll" - ez teccik'! Odamennél a márkaszervízbe ezzel (a szöveggel), azt hiszem elhajtanának, azt jól kiröhögnének!
droberto2012-09-04 22:19:26 // 24061
Két kanállal habzsolod az életet! :)))
GTPeti2012-09-04 22:11:55 // 24060
A hivatalos forgatókönyv:
- Ne cserélj benne olajat sosem, hiszen élettartamra szól.
- Meghibásodás esetén keresse fel a legközelebbi márkaszervízt.
- A szervíz váltót nem javít, de készséggel beszerzi a gyári pótalkatrészt. (Ami egy kpl. váltó.)
- Nem annyira jelentéktelen összeget a kasszánál hagy.
- Boldogan távozik.
- Ne cserélj benne olajat sosem, hiszen élettartamra szól.
- Meghibásodás esetén keresse fel a legközelebbi márkaszervízt.
- A szervíz váltót nem javít, de készséggel beszerzi a gyári pótalkatrészt. (Ami egy kpl. váltó.)
- Nem annyira jelentéktelen összeget a kasszánál hagy.
- Boldogan távozik.
Kardosdoktor2012-09-04 22:08:29 // 24059
Köszi a hozzászólást! Én magam is gondoltam, hogy ezek a kenőanyagok egyszer elfáradnak (álltában is, használva is) és ezért cserélni kell, de vajon ki az aki hitelt érdemlő módon, megfelelő szakértelemmel ezt meg is teszi? Van azért nehány bizonytalanság még ezzel kapcsolatban: az adott szerelő jó olajat tesz-e bele, ha én viszek gyárit, hány l-t vegyek, mivel mint említettem nem mind jön le a csere során? Vágom én, hogy cseles házi módszerek segithetnek (olykor), de csak van erre egy szakmailag elfogadott protokoll, nem csak a légből kapott ötletek alapján végzett mókolás!
Üdv: P
Üdv: P
Vermacy2012-09-04 21:56:07 // 24058
Én gyönyörködni vettem az autót. Akkor már a szerviz is legyen szemrevaló ;-)
ALFI1562012-09-04 21:44:45 // 24057
De,hogy-hogy nem vette észre ha egyszer szakértő?Annak azért van hangja már jóval elötte is amikor el kezd sírní.
droberto2012-09-04 21:41:52 // 24055
Ha így vesszük, cserekor hígítunk mindent. A motor-, a szervóolajat, a fékfolyadékot... stb.
Azt meg nem hiszem, hogy szétszedéssel lehet csak leengedni teljesen. Biztosan vannak trükkök amikkel a jó része kiszedhető. Pl.: ez.
Van egy mondás: nemakarásnak nyögés a vége. Szerintem.
Egy szó mint száz: minden kenőanyag degenerálódik, még akkor is ha nem használod. Én cserélnék az tutti!
Azt meg nem hiszem, hogy szétszedéssel lehet csak leengedni teljesen. Biztosan vannak trükkök amikkel a jó része kiszedhető. Pl.: ez.
Van egy mondás: nemakarásnak nyögés a vége. Szerintem.
Egy szó mint száz: minden kenőanyag degenerálódik, még akkor is ha nem használod. Én cserélnék az tutti!
GTPeti2012-09-04 21:27:20 // 24054
"Van értelme egyáltalán a teljes mennyiség cseréje helyett "hígitani" a benne lévó anyagot."
Ha ez kérdés volt: SZVSZ van!
Ha ez kérdés volt: SZVSZ van!
Corn2012-09-04 21:16:24 // 24053
Hallgatom én is ám...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-04 21:07:56 // 24052
megadhatom a számát a szerelőnek majd elmeséli mi, merre, hány óra meg a számokat is elmondja
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-04 21:06:05 // 24051
arra munkára meg van a megfelelő hentes én csak a szállító vagyok :)
Kardosdoktor2012-09-04 21:05:49 // 24050
Sziasztok!
Nekem is Q-tronic váltóm van és én is beszéltem automata váltó szerelésével, karbantartásásval foglalkozó szakemberekkel és eléggé megoszlottak a vélemények. Az egyik álláspont, amit Corn is említett, hogy Aisin ez, jó kis japán szerkezet, nem kell benne olajat cserélni a teljes élettartam alatt (megjegyzem az Aisin gyári ajánlása is ez), bár így lehet, hogy 200e km-nél megfekszik és ennyi az "élettartam" (de lehet, hogy folyadélcserétől függetlenül is megfeküdne az időzített avultatás miatt). A másik vélekedés meg az, hogy kell: úgy 7 l váltóolaj jár bele, de kb. 3l ereszthető csak le belőle. Akkor tudják csak a teljes mennyiséget cserélni, ha szétszedik, azt meg csak akkor kell ha meghibásodik. Van értelme egyáltalán a teljes mennyiség cseréje helyett "hígitani" a benne lévó anyagot. Ami meg az intervallumot illeti 60-80e km-t mondanak, a 40e km egy kicsit túldimenzionált! Vajon hol az igazság?
Üdv: P
Nekem is Q-tronic váltóm van és én is beszéltem automata váltó szerelésével, karbantartásásval foglalkozó szakemberekkel és eléggé megoszlottak a vélemények. Az egyik álláspont, amit Corn is említett, hogy Aisin ez, jó kis japán szerkezet, nem kell benne olajat cserélni a teljes élettartam alatt (megjegyzem az Aisin gyári ajánlása is ez), bár így lehet, hogy 200e km-nél megfekszik és ennyi az "élettartam" (de lehet, hogy folyadélcserétől függetlenül is megfeküdne az időzített avultatás miatt). A másik vélekedés meg az, hogy kell: úgy 7 l váltóolaj jár bele, de kb. 3l ereszthető csak le belőle. Akkor tudják csak a teljes mennyiséget cserélni, ha szétszedik, azt meg csak akkor kell ha meghibásodik. Van értelme egyáltalán a teljes mennyiség cseréje helyett "hígitani" a benne lévó anyagot. Ami meg az intervallumot illeti 60-80e km-t mondanak, a 40e km egy kicsit túldimenzionált! Vajon hol az igazság?
Üdv: P
Liquid2012-09-04 21:04:28 // 24049
az igaz, de azzal már sok a munka, meg piszkos is :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-04 21:03:57 // 24048
feldarabolva sok belefér :)
Liquid2012-09-04 21:02:26 // 24047
de a csomagtartóba nehezebb belerakni a hullákat :D
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-04 21:00:21 // 24046
abban nagyobb a hely :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-04 20:59:41 // 24045
nekem semmi jele nem volt egyszer csak leesett
DrB2012-09-04 20:50:33 // 24044
A bal hátsó ablak jó nagyot kattan minden felhúzáskor, kivéve, ha esős időben nedves. Ez már a beszarásnak a jele? Ezt is meg akarom nézetni eyébként a 120 ezres szerviz keretében.
direttore2012-09-04 20:46:56 // 24043
Hali, de neked kevés km-es az autód, hogy-hogy már kormányműves???
Piritu - 1.000.0002012-09-04 20:45:45 // 24042
?? :-O
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-04 20:37:24 // 24041
Kinéztem egy jó kis 66-ot :)
Online tag
4
Vendég4
482
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...