Fórum >> Típusok >> 159

.......................2012-10-09 17:51:43 // 25590
váltóolajszint OK?
droberto2012-10-09 17:48:17 // 25589
Úgy emlékszem nem! (Majd legközelebb jobban eljátszok vele, megfigyelem, hogy pontosabb képet kapjunk)
droberto2012-10-09 17:45:55 // 25588
1-be, 2-be hallom és csak alacsony fordulaton. E felett már nem hallani...
.......................2012-10-09 17:44:40 // 25587
gázelvételnél nem szünik meg?
.......................2012-10-09 17:44:05 // 25586
ebben nagyon tévedsz,pont a 159 ben lett 2,4 20V ben erösített a hajtókar és az olajpumpa,
simán kibírja a tuningot
egyetlen szük keresztmetszet a váltó bemenö nyomatéka 400Nm
droberto2012-10-09 17:43:31 // 25585
Váltóra gondolsz?
.......................2012-10-09 17:41:05 // 25584
minden fokozatban csinálja?
Dömpi (il dottore)2012-10-09 17:39:55 // 25583
Úgy döntöttem két ekkora anyahajó (159sw + 166) nagy egy családba, úgyhogy inkább keressünk a főnökasszonyvank egy 147-et.
A 159-re már annyit költöttem és annyi mindenen túl vagyunk együtt, hogy csa akkor válok meg tőle, ha szétesik alattam és úgy lábbal kell hazatekernem, mint a Flinstones-ban :)
Amúgy meg belegondoltam, hogy egy 2,4 jtd felhúzva 210 LE-re mit kaphatott már? Elég a Novitec box-os tuninggal menni 10 ezer km-et, annak a motornak olyan mintha 50 ezret raknál bele. Egy 2,4-es 166-os motor nem annyira szereti ha feljebb húzzák.
Én úgy tudom egy szolíd chiptuning-ot az 1,9 8V vagy 16V szépen elvisel, de a 2,4 már nem igazán szereti...legalább is hosszabb távon.
Dömpi (il dottore)2012-10-09 17:34:03 // 25582
én is hallok egy enyhe, alig észrevehető sustorgó hangot, olyan, mint mikor valami forog és valami más hozzáér. Már én is mindent kicseréltem, mégis megvan. De mostmár lesz*rom!
Egyébként nem a kettőstömegű, mert azt már cseréltem... de hát te tudod.
FRC2012-10-09 16:13:49 // 25581
KÖZÜLETEK VALAKI NEM HAGYOTT EL EGY FEKETE BICSKAKULCSOT?
SZEGEDEN, KB. 1 HÓNAPJA!
.......................2012-10-09 14:33:20 // 25580

itt

látható miért is fontos a stabil sávválta´si reakció
Vermacy2012-10-09 11:32:22 // 25579
Kollégáimnak ezzel tömtem be a száját. Sok BMW buzi, akik csak vágynak rá, hogy legyen, azátn meg az olasz sz*r nekik, mert nem német...

Vegyetek csak németet, Suttyók! - mondtam nekik, majd Én megveszem olcsóbban az olaszt, mert az kevesebben keresik... >:-)
Vermacy2012-10-09 11:30:45 // 25578
Hali!

Nekem is hidegen sípol, de alig észre vehetően. Sztem pöpec hangja van, de leszoktam róla, mert hidegen próbálok turbó nélkül gurulni ill. nem agyoncsapni. Melegedjen fel szépen, aztán próbálom leállítás előtt lehűteni...

Melegen semmi hangját nem hallom, csak azt, hogy húzza az 1,6 tonnát...
.......................2012-10-09 07:58:08 // 25576
A futómű etalon ,hisz elöl is 4lengőkaros
Egyedül az Audi A4 nek van még ebben az osztàlyban több lengőkaros f je,az ezrópai gyártók közül
de még a 3 as BMW in Mcpherson elöl
A reno laguna meg hàtul csatolt lengőkaros
Tibcsi1662012-10-09 01:11:07 // 25575
Enyém is 4 évet bírt.
Tibcsi1662012-10-09 01:07:06 // 25574
A 166 jó kis autó! Típushibáról én nem nagyon tudok, biztos van, de nem annyi mint a 159-nek. Legalábbis nekem nem volt olyan amiről ezt gondolnám (múltkor már írtam milyen hibáim voltak)

Persze a 159 is nagyon jó, legalábbis csomó dologban sokkal többet tud mint a 166, persze ezért kicsivel több hiba jár hozzá :) Ha igazán erős motort akarsz akkor 159 2,4JTDm 200-210LE. A 166 2.4JTD kb. hasonló lesz mint a 159 1,9JTDm 16V 150LE. Tudom neked 8V van, ahhoz képest persze kicsit erősebb.
droberto2012-10-09 00:06:32 // 25573
Négy éves, még gyári! Hamarosan cserés lesz!
droberto2012-10-09 00:01:23 // 25572
Én torxal szedtem le! Nem tapasztaltam problémát.
Én ezekkel szerelek:
Dugókulcs készlet
Torx készlet
GTPeti2012-10-08 23:47:10 // 25571
Igen, egészen valószínű, hogy lemegyek Pécsre tárcsanézőbe. :))

Azt nem tudod véletlenül, hányas fejű Ribe csavar van benne. (Ugyan adtak az új tárcsához is csavarokat, de mivel [még] nincs Ribe készletem, így nem tudom hányas való hozzá. Ha netán mégsem kpl. készletet vennék.) Vagy te Torx-szal tekerted őket?
droberto2012-10-08 23:44:01 // 25570
Mivel mély a hang, ezért csak annyit hallok, hogy előröl.
droberto2012-10-08 23:42:31 // 25569
"Leállításkor nem ráz be, ha nem nyomod be a kuplungot?" - Szerintem nem, de ezt meg kelle néznem!
droberto2012-10-08 23:41:38 // 25568
Ha nem lendkerék, akkor mi?
Váltási technika: Már minimalizáltam én is, de ez is zavar, hogy erőlködni kell.
droberto2012-10-08 23:39:14 // 25567
A csere nem nagy kunszt, jó szerszámmal könnyen abszolválható. Visszarakáskor kell figyelni, hogy rendesen a helyén legyen minden.
Nem tudom, hogy melyik milyen. Én Dayco-t vettem mert az a gyári, és Erhard olcsón hozta.
A Conti úgy hallom nem rossz minőség.
Nehezen tudom elképzelni, hogyha a gyáriban nincs retesz, akkor bármelyik másikban lenne.
Viszont a pécsi szerelősráchoz ha lemész bármikor megnézheted, mert nekem félretette a gyárit és a Gates-et is. :) Megtalálod, hisz 18 éve egy helyen van! :)))
droberto2012-10-08 23:26:58 // 25566
Gyorsításkor (és talán alapjáraton) figyeltem meg leginkább! A motorfékben nem vagyok biztos, de talán akkor is hallható. Nagyon finom hang, nem veszi észre mindenki. Az viszont biztos, hogy korábban ilyen hangot nem adott. Kb. 1 hónapja hallom.
GTPeti2012-10-08 23:24:16 // 25565
Én meg pont most olvastam el a blogodban a csere menetét. Most nekem van egy olyan tézisem, hogy a 4 szegescsest, vagyis a kapható tárcsák min 50%-át a Dayco gyártja. Aztán van a Conti-féle, amin nincs 4 szegecs és a futottak még (Imperium, Optimal, stb.).
droberto2012-10-08 23:22:45 // 25564
Gondoltam, hogy odaírjam, hogy: Hé, villamosmérnökök! :)))
droberto2012-10-08 23:19:22 // 25563
Pont most olvastam az ottani hsz-ed. :)
Látom te sem unatkozol! :)
A szétvágott tárcsa!
A tárcsa csere!
Néhány fotót küldök mailben is!
GTPeti2012-10-08 23:13:29 // 25562
Az kizárt, mert nem tudom. Lehet, hogy tényleg felgajdulnak. :)

Hány éves az akksi?
Tozo2012-10-08 23:04:11 // 25561
És honnan jón? Balról és előröl?
droberto2012-10-08 23:02:53 // 25560
Akkor milyen épeszű magyarázatot tudnál rá mondani, hogy töltés után vagy 2-300-al kevesebbet forog az önindító?
Tozo2012-10-08 23:02:18 // 25559
Ez a klattyanás nekem új lendkerékkel is megvan. A megfelelő váltási technikával ez minimalizálható. Leállításkor nem ráz be, ha nem nyomod be a kuplungot?
droberto2012-10-08 23:01:26 // 25558
Szerintem ezt a videót ebben a Topicban bőven 40 felett linkelték, ahogy így olvasom vissza a hsz-okat (még .~4500 vissza van)!
Nagy dicsőség, hogy az általában egoista németek ezt így leadták.
Legalább tudják az újak, hogy milyen frankó az 59 futóműve! :)
Csabi2012-10-08 22:58:59 // 25557
Motorféknél morog, vagy amúgy is?
GTPeti2012-10-08 22:57:09 // 25556
Ezen az utolsó mondatban írt szakkifejezésen még nevetni fogok egy ideig, ha eszembe jut. :))
GTPeti2012-10-08 22:55:37 // 25555
"Lehet töltéskor felgajdulnak a lerakódott szulfátok?"
Neeem. :))


Más. Nincs véletlenül képed a régi és új szíjtárcsádról? Írtam a Műhelytopicba evégett.
Marklar1552012-10-08 22:51:56 // 25554
droberto2012-10-08 22:48:17 // 25553
És ha már a panaszkodásnál és a hangoknál járunk, akkor Csabi159 megemlítette, mikor elkötötte a vasat, hogy az övéhez képes, milyen hangosan huhog a turbó, alacsony fordulaton (főleg nem üzem meleg motornál). Más 1.9-eseknél is megfigyelhető ez?
droberto2012-10-08 22:45:50 // 25552
Egyébként egyre jobban idegesít a lendkerék klattyanása 1-2-3-ba váltáskor.
Tudom, hogy nem új autó, de szeretem, ha valami mechanikailag feszes!
droberto2012-10-08 22:43:52 // 25551
KUL-on mikor a lendkerékről beszélgettünk, nagy izgalmamban elfelejtettem megkérdezni, hogy amikor lefullasztom a motort egy akkorát (fémeset) üt valami, hogy majd elszáll. Ez a kettőstömegű, vagy csupán a motortartó bak?
droberto2012-10-08 22:41:16 // 25550
Újabb hangra lettem figyelmes: Már régóta hallom, de már nagyon idegesít. Tekintetbe véve, hogy már mindent kicseréltem.
A hang morgás zúgás jellegű, meglehetősen halkan alacsony fordulatnál hallható. Forgó mozgást végez az előadója, 1000-es fordulatszámnál, kb. 180-240 1/min a fordulatszáma, mely a fordulat növekedésekor gyorsul. Üresbe kitéve a váltót nem hallom.
Mit kéne még kicseréljek?
droberto2012-10-08 22:34:37 // 25549
Tök frankó, hogy az EGR keresztmetszet csökkentésének útját így kijártad magad. :) Grat hozzá!
Bundázott Xenon: :)))
Az akksi engem is szivatni fog! KUL előtt a sok matatás miatt is gondoltam rátöltök. Erre meg alig akart beindulni olyan lassan tekert szombat reggel. Úgy rémlik ez nem az első ilyen eset. Lehet töltéskor felgajdulnak a lerakódott szulfátok?
droberto2012-10-08 22:29:32 // 25548
Ezzel a kapargatással jót tesz a fényezésnek meg mindennek.
droberto2012-10-08 22:28:47 // 25547
Konkrét példát én személy szerint nem hallottam, hogy bárkinek is 100-200 k km környékén letérdel a befecskendező rendszere. De szerintük ez erősen használat függő:

"Hibák, megoldások:



Magas résolaj:

Az ún. golyófészek kopása az elsődleges indok. A nyomópálca kopás szintén hozzájárul a hibához. A fúvókatű berágódása és az injektorház kopása, repedése is előfordul.

A golyófészket olasz technológiával fel lehet polírozni, illetve a bosch ígéri, hogy újként is lehet rendelni a jövőben. (Néhány típushoz már vásárolható. 2011-07-27) Addig marad a felújítás. A nyomópálca problémás, mivel nem javítható és nem kapható (a bosch szintén ígér…)!!! Ha kopott, akkor csak egy másik injektorból való nem kopott pálcával helyettesíthető. Fúvókákat már lehet kapni.



Túl kevés-túl sok szállított mennyiség:

Általában fúvóka probléma. A mágnesszelep és a fúvókatű hézagolása is javít a helyzeten.

Árak:

Az injektor felújítások, beállítások árai 25 000-45 000Ft között mozog.

Néhány típushoz új injektorok 55 000Ft/db áron kaphatók.

A fenti összegek nettóban értendők!"
droberto2012-10-08 22:19:43 // 25546
Lehet, hogy érdesebb lenne a gyárinál, de SZVSZ szerint rondább nem lenne, csak jobban tapadna. :)))
Látni kéne és ki kéne próbálni.
Csosznorbert2012-10-08 22:15:44 // 25545
lenne időm akkor szombaton beugranék csak ugy kötekedni egyet.... :D ismerem a neppert.... nagy spiler, tőlem a régi offom vette meg.
Liquid2012-10-08 21:56:54 // 25544
igen alapvetően igazad van, inkább arra akartam kilyukadni amit te is írtál, hogy nyugateurópában azé bele tudnak zörgetni 150k-t pár év alatt, monjdjuk ami azt illeti Mo-n se lehetetlen, pl. sógorék 147-ese 2009 tavaszi és tavaly decemberben vették 110e km-rel.
.......................2012-10-08 21:55:19 // 25542
Ha vàrosban kínozod jön 100k nàl màr,ha autópàlyàn 300k is megfutja hiba nèlkül,
Kihagytad az injektor ,befecskendező gondokat
Meg a fèltengely
Csosznorbert2012-10-08 21:49:56 // 25541
Általános tapasztalat, hogy 200 k km felett nagy eséllyel jönnek az alábbi - egyébként egyenként sem kis értékű - hibák:
- DPF ---lekopogom, rövid döcögös szakaszokon eddig kusban van, (bár már2x állitotta le a kocsit inditás után )
- EGR ledugózva 2db, 9mm likkal
- Szívósor: hmmm majd télen
- Turbó eddig lekopogom azt is :D
- Kuplung: szintén kopogom
- Lendkerék: talán halani már néha a koppanást
- Főtengely ékszíjtárcsa: múltkor 2 db-ba kaptam, fejvakarás után visszatettem... azóta megy :DD
- Kormánymű: no olaj
- Féltengely: semmi hiba
- Felső lengőkar:valami kezd kopogni kanyarban bal oldalt
- Xenon izzó: bundázott van, eddig hibátlan
- Akkumulátor: még gyári, de szivatni fog ha nem cserélem tél elött :D

és mindehhez van 198200 km a vasamban,(pontosabban a lizingcégében) :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak