Fórum >> Típusok >> 159

Imyx2012-11-19 17:40:49 // 27040
Jó kérdés. Én lecserélném, biztos ami biztos alapon. És akkor nyugodtan alszol. Egy hozzáértő szerelő, aki ért hozzá, szemrevételezéssel tud mondani véleményt a vezérlés állapotáról, de ha azt mondja, hogy szerinte jó állapotú a szíj, stb azt gondolom, még így is kockáztatsz.
Ha megvan a gép,majd eldöntöd :).
Dömpi (il dottore)2012-11-19 17:13:10 // 27039
vezetett szervízkönyve van (HSZ27027), a 60ezres szervíz be van pöcsételve ... bár ki tudja az olaszok mennyire vették komolyan?
Imyx2012-11-19 17:10:43 // 27038
Na, ezt még nem hallottam senkitől, köszönöm az infót, ezt jó tudni.
Dömpi (il dottore)2012-11-19 17:10:05 // 27037
vegyes, nézünk mi mindent, ami erősebb az 1,25-ös fiestánál...asszem van miből választani :)

Az asszony több lóerőt akar maga alá ... úgy tűnik én kevés vagyok :)
.......................2012-11-19 16:47:54 // 27036
csökkentett súrlódású a motor ,amit keskenyebb gyürükkel érnek el,
kisebb belsö súrlódás= nagyobb leadott teljesítmény
ez egy bevált gyakorlat a pörgös benzineseknél,
a BMW 330i ,is ilyen

az is eszi az olajat...
Imyx2012-11-19 16:44:34 // 27035
Vagy kopott olajlehúzó gyűrű :). De a TS-re jellemző, hogy csipegeti az olajat magas fordulaton.
Imyx2012-11-19 16:42:13 // 27034
TS motornál 60.000 km-ként kell vezérlést cserélni, (utólag a gyár módosította az intervallumot.) Kalkuláld bele ezt is, ha esetleg 60.000 km-nél nem ejtették meg, ami nem lenne csoda :-).
droberto2012-11-19 16:33:47 // 27033
Miért eszi? Szelepszár szimering?
droberto2012-11-19 16:25:01 // 27032
Ez igaz, de cserében van 8 gyertya és vezérlés módosító, melyek cseréje nem filléres tétel.
Ezeknek nem ismerem a csereintervallumát, de 60 és 100k km közé tenném.
.......................2012-11-19 16:24:37 // 27031
rendszeresen az olajat názegesd, 500 km enként
a nöket ez nem érdekli,
könnyedén nívó alá fut
droberto2012-11-19 16:22:55 // 27030
A múltkoriak nem dízelek voltak?
droberto2012-11-19 16:22:33 // 27029
Ezt benéztem, aszittem' dezső. :)
Dömpi (il dottore)2012-11-19 16:01:01 // 27028
benzines a kicsike - 1.6 TS
nuku kettőstömegű, nuku turbó, nuku DPF :)

ideális a csirkének :) :) :)
Dömpi (il dottore)2012-11-19 15:58:43 // 27027
Elvileg ugyebár a 80e-res szervíz előtt áll:
- első/hátsó fékbetét ellenőrzés (ahogyan néztem, még nem cserélendő)
- levegőszűrőcsere
- motorolaj és olajszűrő csere
- fékolaj feltöltése (én inkább lecserélem)
- elektronika diagnosztikája
- váltóolaj szintellenőrzés (inkább ezt is lecserélem)
- pollenszűrő csere

vezérléscsrét 120e km-nél, gyertyacserét (1.6 TS) 100e km-nél ír a könyv.

Ez azért nem olyan vészes - 60k körül kijön.
A pacskerok egyébként 2011-es évjáratúak és nagyon jó állapotban vannak...kár hogy nyáriak, úgyhogy télit szerválni kall, ha megvesszük.
.......................2012-11-19 14:41:55 // 27026
lendkerék minek kellene?
a még sima,és nem kettöstömegü
droberto2012-11-19 14:02:32 // 27025
Akko' kell neki egy általános átvizsgálás és egy Diag.
Egy nagyszerviz 150-200k + esetleg kuplung és lendkerék. No, meg a váltócipő. :)
droberto2012-11-19 13:54:37 // 27024
Nekem is teccik'! :)
Dömpi (il dottore)2012-11-19 13:40:59 // 27023
Más (HSZ 50086) is nézte már és jónak találta.
Pityukoma2012-11-19 13:36:26 // 27022
Jónak tűnik a képekről. + még ez a kétszínű kárpit nekem speciel még tetszik is. Ja és a 120 lovas ráadásul :-)
Szurkolok.......
Pityukoma2012-11-19 13:33:46 // 27021
Persze, szerintem azzal is megoldhatod nagyhirtelen.
Dömpi (il dottore)2012-11-19 13:27:02 // 27020
Vezetett szervízkönyve van, belü minden okés, sehol nincs olyan kopásnak nyoma, ami az írt km-nél nagyságrendileg többre utalna, és ellenkezőleg sem, azaz nincs túl szép (értsd túl új) állapotban sem, ami arra utalna, hogy újra cserélték volna pl. a váltógombot, vagy újrabőrözték volna a kormányt.

Természetesen, ha megveszem, akkor addig egy fillért sem adok ki a kezemből, amíg aknára nem állítom a kocsit. De ehhez majd valakit magammal kell vinnem, mert ez már meghaladja a tudásom.
droberto2012-11-19 12:51:26 // 27019
Az oszlopsérülésekkel nagyon körültekintőnek kell lenni. Persze lehet, hogy csak nekidőlt valami (gereblye - :)), de nem árt az óvatosság.
Az oszlopok gyakorlatilag bármilyen irányú erős ütéstől sérülhetnek. Pl. a C behorpadhat egy frontális, az autó alját ért balesettől.
Ilyenkor nem árt megnézni az utascella esetleges deformálódását, ajtó/sárvédőhézagok és ajtócsukódás.
Csak annál az egy oszlopnál mértél ilyen magas értéket?
Lehet olyan is, hogy negyedcserés volt az autó. Ezt legkönnyebben az oszlopok belsejénél vagy a lemezek összelapolásánál láthatod (már ha engedi a tulaj lehúzni a gumikédert). A fényezők ritkán dolgozzák csak össze a nem látható helyeken.
A hegesztéseknek és a gyári tömítőanyagoknak mindenhol egyformának kell lennie. Érdemes a másik oldallal összehasonlítani. Ja, és ne légy rest, rendesen nézz/feküdj alá. Alaposan nézd át, mert sok kíntól óvhatod így magad. Ha nem homogén az alvázvédelem, tömítőanyagok, akkor szinte biztosra veheted, hogy komolyabb sérülése volt az autónak.
Egyébként az autó szépnek tűnik a képeken.
A beltér nincs nagyon lelakva? Ülés, kormány, pedálok ajtó?
Szervizkönyv, leinformálás megvolt?
Dömpi, kezdesz profi autónepperré válni! :)
Dömpi (il dottore)2012-11-19 12:25:35 // 27018
Tudomásom szerint nem ott lakik.
Amúgy ismered az ipsét?
droberto2012-11-19 12:20:27 // 27017
Neked kell eldöntened! Én a Fortum készletet 15-ért vettem, fájó kiadás volt. Nem bántam meg!
Bár hozzáteszem, akkor már megvolt a 1/4", és 1/2"-os dugóskulcs készletem.
Most egy beszállítónk ezt a King Tony Ribe fejkészletet ajánlotta.
Dömpi (il dottore)2012-11-19 11:26:39 // 27015
Sziasztok!
Kinéztünk az asszonynak egy 147-est.
Kecskemét mellett, egy Fülöpjakab nevű településen árulja egy fickó, a kocsi kint van egy tanyán.
Olaszból behozott, féktárcsáknak nincs válla, fékbetétek még elég vastagnak tűnnek, hangja szép, törve nem volt (festékréteg mindenütt 090-130 mikron közötti) kivéve a jobb oldali "C" oszlopot. Ott el van tüntetve egy horpadás, festékréteg 620 mikron.
Vezetőülés felőli ajtón a fogantyú nem kopott, minden működik benne!

Ami zavar: ennyiért túl szép ahhoz, hogy igaz legyen! Meg miért dugdossa egy tanyán?
Ruszi2012-11-19 11:25:21 // 27014
Úgy látom mindenkinek meg van a saját célszerszámai én ezt használom:
Shadin2012-11-19 11:15:22 // 27013
Ezeken gondolkodtam:

Fej készlet

Kulcs
Shadin2012-11-19 11:13:09 // 27012
Most kizárólag a hátsó nyereg lenne a cél.
droberto2012-11-19 11:10:33 // 27011
Szerintem egy fej azért praktikusabb/univerzálisabb, mert tetszőlegesen toldható, ha a hely úgy adja ki.
Bár kétségtelenül van olyan, amikor csak a kulccsal férsz csak oda. Lásd: felső lengőkar, 1.9-olajleeresztő.
Ha sokszor tekersz egy jól hozzáférhető kötőelemet, akkor a racsniskulcs elvitathatatlanul praktikusabb. De csakis a jó minőségű!
Shadin2012-11-19 10:59:31 // 27010
Praktikusabb lehet a kulcs ide mit a bitfej? 1800HUF egy E10-12 kulcs a szomszédban. Készletet nem akarok venni (egyenlőre).
Coolby2012-11-19 10:35:33 // 27009
szerintem ő volt az :)
droberto2012-11-19 10:00:42 // 27008
2.4, sokküllős 17"-es felni, tetősínnel?
Akkor az az olimpikonunk, a Kovács Anti volt!
Pityukoma2012-11-19 09:52:48 // 27007
Segítsük egymást Cartársak elvet vallom :-) Örülök hogy segíthettem :-)
Coolby2012-11-19 09:18:03 // 27006
Behr. Erhard ajánlása szerint, az Alfa gyári beszállítója.
.......................2012-11-19 09:14:05 // 27005
milyen márka került bele?
Coolby2012-11-19 08:39:44 // 27004
szerintem többet is ;) ő nagyon olcsó és minden olyan dolgot teljes nyugodt szívvel bízok rá, ami mechanikus szerelés és megvan, hogy mit kell csinálni. Diagnosztikát és úgy általában elektronikus dolgokat annyira nem bízok rá... De pl komplett kuplung, kettőstömegű cserét, ilyen jellegű bármit megcsinál és olcsó...
Pityukoma2012-11-19 08:33:13 // 27003
Az tényleg nem volt drága. Másfél órát biztos eldolgozott vele.
Coolby2012-11-19 08:31:53 // 27002
jahh és tényleg. Ezt lehet Droberto tudja, de kivel kergetőzhettem egy kicsit Paksnál? LTZ valami rendszám Szép kombi 159, aztán bekanyarodott az erőműhöz...
Coolby2012-11-19 08:29:10 // 27001
egyébként nem készült dokumentáció a cseréről, mert végül vidéki szerelőm csinálta, mert nálunk családi banzáj volt. A végén a kis hűtőfolyadék pótlásért és munkadíjért 6e HUF-t kért, és megemlítette, hogy azért nem olyan egyszerű a termosztát csere, mint a legtöbb autón, elég fos helyen van. jahh mert akksit se merte kivenni, pont azért, mert tudta, hogy nincs code kártyám és nehogy miatta szopjak :)
Pityukoma2012-11-19 08:26:56 // 27000
Kamionokhoz, oda kell a kraft. A lazításhoz kell inkább az erő. A meghúzás úgyis nyomaték kulccsal van. A stahlwille gépi dugói bírják a kiképzést.
Shadin2012-11-19 08:26:42 // 26999
Isten vagy! Köszönöm!
Pityukoma2012-11-19 08:17:53 // 26998
Kössz :-) ezt benéztem :-( utoljára a 23K sikerült. Ez most olyan volt mint neked a 25K hsz-ed .-)
Coolby2012-11-19 07:52:07 // 26997
Jó reggelt!

Hétvégén megejtésre került a termosztát cserém. Egy dolog biztosan kiderült, szar volt a termosztátom. Azóta gyorsan és szép egyenletesen melegszik be (nem szambázik még 60-70 fok környékén kicsit oda vissza), közúton, városban, mindenhol mutató szerint szépen tartja a 90 fokot, mintha oda lenne szögelve.

Ezzel télre kicsit segítettem a vasnak üzemi hőfokon működni.

Erhard-nak köszi az alkatrészt!
Piritu - 1.000.0002012-11-18 22:44:31 // 26996
gratula a k-hoz! :-)
Pityukoma2012-11-18 22:41:34 // 26995
Jó éjszakát Cartársak :-)
GTPeti2012-11-18 22:40:27 // 26994
Egyébként hova kell 740Nm? És milyen dugókat tesztek rá, amik bírják?
Pityukoma2012-11-18 22:34:14 // 26993
Az ár/érték arány miatt döntöttünk így. Már 2 éve használjuk iparszerűen és még egy sem adta be a kulcsot. Meddig bírják még? Ki tudja?
Annak idején az Atlas Copco gépeket is az áruk (murva drága) cseréltük a CP-re.
GTPeti2012-11-18 22:25:22 // 26992
Nem semmi.. CP-ről KS-re? Tudtommal a KS csak egy európai brandje kínai szerszámoknak. Amiket persze az importőr a jelek szerint gondosan választ ki.
Szerintem hosszútávon visszatértek a CP-hez. Csak tipp. :)
Pityukoma2012-11-18 22:20:17 // 26991
A cégnél kéziszerszámokból csak a Stahlwillehasználhatunk. Viszont a légszerszámoknál nincs megkötve a kezünk. Ott a Chicago Pneumatic-ról váltottunk már egy ideje a KS Tools gépekre. Ezidáig nem csalódtunk bennük. Brutál erősek pl: amit belinkeltem az is 740nm az 1/2"-os!!!
Ez a készlet amit vettem tavaly volt leértékelve 18K-re. Szerintem korrekt ár 1/4" + 3/8" + 1/2" -os készletre.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak