Piritu - 1.000.0002012-11-21 20:25:19 // 27140
Tuti gáz van. A pedálnak sose szabadna a padlóig mennie. Főfékhenger? (Mielőtt a Spideren cseréltem puha volt a pedál, mintha levegős lenne, de nem az volt.)
Piritu - 1.000.0002012-11-21 20:22:53 // 27139
Nem tudom, de emlékeim szerint nagyon olyan, mint ami rajta volt.
Shadin2012-11-21 20:17:06 // 27138
Srácok!
Járó motornál a fékpedál benyomható tövig, eközben a tartályban a szint lejjebb megy nem sokat, kb. 1mm-t. Ha elengedem a pedált visszamegy a szint az eredetire. Csak nekem nyomható tövig a pedál vajon vagy más cartársnál is? Alapjárat, kézifék behúzva, fékpedál felpumpál mintha légtelenítenék, majd bivalyból, de egyenletesen nyomva szépen megy be a pedál a végén pedig az "ütköző" fogja meg.
Bármilyen észrevétel, tapasztalatot várok, ha van.
Köszi!
Járó motornál a fékpedál benyomható tövig, eközben a tartályban a szint lejjebb megy nem sokat, kb. 1mm-t. Ha elengedem a pedált visszamegy a szint az eredetire. Csak nekem nyomható tövig a pedál vajon vagy más cartársnál is? Alapjárat, kézifék behúzva, fékpedál felpumpál mintha légtelenítenék, majd bivalyból, de egyenletesen nyomva szépen megy be a pedál a végén pedig az "ütköző" fogja meg.
Bármilyen észrevétel, tapasztalatot várok, ha van.
Köszi!
droberto2012-11-21 19:28:56 // 27137
Ez is olyasféle, mint a PG159.
Piritu - 1.000.0002012-11-21 19:25:24 // 27136
Nekem amikor Csöri a Spideren cserélte a gumiharangot ezt a készletet hozta:
ebben benne volt a bilincs is
Itt meg is találtam.
ebben benne volt a bilincs is
Itt meg is találtam.
droberto2012-11-21 19:25:23 // 27135
"Sajnos a km. kisebb mint a gyári" - Sorry, ezt most rosszul írtam. A féltengelynél levő bilincsek km-e nagyobb mint a PG159. Az, PG167 Havy Duty, 10 x 0,8 és 10 x 1 mm-es keresztmetszettel.
droberto2012-11-21 19:20:18 // 27134
Csak arra kell vigyázni, hogy ne magyar koppintást vegyed, mert az silány hamisítvány, horganyzott pléhh biliacél, melynek sorjája szétvághatja a gumit!
Ezeknek a típusa PG 159
Mérettartomány x keresztmetszet
25.0 – 50.0 mm 7.0 x 0.8 mm
40.0 – 110.0 mm 7.0 x 0.8 mm
Sajnos a km. kisebb mint a gyári, és szorítóereje kb negyede a PG 167-nek. :(
Az előbb elrontottam az Oetiker katalógus linkelését. Itt van.
Ezeknek a típusa PG 159
Mérettartomány x keresztmetszet
25.0 – 50.0 mm 7.0 x 0.8 mm
40.0 – 110.0 mm 7.0 x 0.8 mm
Sajnos a km. kisebb mint a gyári, és szorítóereje kb negyede a PG 167-nek. :(
Az előbb elrontottam az Oetiker katalógus linkelését. Itt van.
droberto2012-11-21 19:11:46 // 27133
Én is benne vagyok a témában nyakig, de a bilincskérdésen még nem jutottam túl!
Előtte megosztom tapasztalataimat:
- Nekem ZF van benne, állítólag létezik TRW is.
- A fogaslécet nem tudod bezsírozni, csak a kormányrúd végén lévő gömbcsuklót és a kormány rudat.
- Csabii159 tönkrement kormányművén ez utóbb korrodálódott el és így már nem biztosította a körülötte levő teflongyűrű a tömítettséget.
- Hál' Istennek az én rudam még ép.
- Ha végzek a melóval majd elkészül a blogom is. Előzetesen annyit, hogy nálam a csuklón már kezdett a zsír megszáradni. Amit tudtam letöröltem, majd újrakentem. De nem a Tutela MRM 2-vel, hanem a Tutela All Starral. Ezt majd kifejtem, hogy miért, de előzetesen annyit, hogy a benne lévő az All Starhoz hasonlított legjobban. A rúdra is ezt tettem.
Szóval bilincs: A gumi átmérője 55 mm. Gyárilag az Oetiker által kifejlesztett füles bilincs van, ami igen profi. Itt olvashatsz róla magyarul is. Sokkal jobb mint egy AWAB bilincs. Nagyobb szorítóereje van, rozsdamentes (1.4301), nem sorjás, rendesen beleül a gumi nút-ba, a végtelenítésnél nincsen lépcső és szétfordulás ellen többszörösen védett. A hátránya, hogy 1x használatos és felrakásához spéci fogó kell. Én már vettem, hozzá egy ilyet.
Szóval a bilincs: A bilincs típus Oetiker PG 167; Bilincs keresztmetszet 7 x 0,6 mm; Cikkszáma: 16700063; Referencia száma: 056.0-706R; Méret tartomány: 52.8 – 56 mm; Fül belső szélesség: 10 mm.
A bibi ott van, hogy ilyen bilincset nem adnak el csak 100-asával. Beszéltem az importőrrel is.
A gyáriak meg bek@phatják. eLearn-ben nem találtam bilincset és féltengelyporvédőkhöz is csak többet lehet venni egyszerre, persze azt is aranyáron.
A Bárdis alkatrész dealereknél lehet venni az Oetikernek az egyszerűbb PG159 típusú un. féltengelygumiharang bilincset. Én is vettem belőle, hogy legyen. :) Két mérettartományban létezik.
Szóval én itt tartok a dologban. :)
Előtte megosztom tapasztalataimat:
- Nekem ZF van benne, állítólag létezik TRW is.
- A fogaslécet nem tudod bezsírozni, csak a kormányrúd végén lévő gömbcsuklót és a kormány rudat.
- Csabii159 tönkrement kormányművén ez utóbb korrodálódott el és így már nem biztosította a körülötte levő teflongyűrű a tömítettséget.
- Hál' Istennek az én rudam még ép.
- Ha végzek a melóval majd elkészül a blogom is. Előzetesen annyit, hogy nálam a csuklón már kezdett a zsír megszáradni. Amit tudtam letöröltem, majd újrakentem. De nem a Tutela MRM 2-vel, hanem a Tutela All Starral. Ezt majd kifejtem, hogy miért, de előzetesen annyit, hogy a benne lévő az All Starhoz hasonlított legjobban. A rúdra is ezt tettem.
Szóval bilincs: A gumi átmérője 55 mm. Gyárilag az Oetiker által kifejlesztett füles bilincs van, ami igen profi. Itt olvashatsz róla magyarul is. Sokkal jobb mint egy AWAB bilincs. Nagyobb szorítóereje van, rozsdamentes (1.4301), nem sorjás, rendesen beleül a gumi nút-ba, a végtelenítésnél nincsen lépcső és szétfordulás ellen többszörösen védett. A hátránya, hogy 1x használatos és felrakásához spéci fogó kell. Én már vettem, hozzá egy ilyet.
Szóval a bilincs: A bilincs típus Oetiker PG 167; Bilincs keresztmetszet 7 x 0,6 mm; Cikkszáma: 16700063; Referencia száma: 056.0-706R; Méret tartomány: 52.8 – 56 mm; Fül belső szélesség: 10 mm.
A bibi ott van, hogy ilyen bilincset nem adnak el csak 100-asával. Beszéltem az importőrrel is.
A gyáriak meg bek@phatják. eLearn-ben nem találtam bilincset és féltengelyporvédőkhöz is csak többet lehet venni egyszerre, persze azt is aranyáron.
A Bárdis alkatrész dealereknél lehet venni az Oetikernek az egyszerűbb PG159 típusú un. féltengelygumiharang bilincset. Én is vettem belőle, hogy legyen. :) Két mérettartományban létezik.
Szóval én itt tartok a dologban. :)
Shadin2012-11-21 19:10:32 // 27132
A felső képnek megfelelőt árul nálunk a Bárdi kirendeltség két méretben az egyik hosszú a másik rövidebb és méretre vágható. Átmérőben lefedi az igényeket. Filléres tétel, én is most készülök venni. Mikorra kell?
Pityukoma2012-11-21 18:08:48 // 27131
Sziasztok :-)
Kormánymű fogasléc zsírzás előtt állok. Ma próbáltam a motor mögött lenyúlva megmérni mekkora bilincset kell vennem. Én 57mm-t mértem, de nem vagyok biztos hogy nem állítódott el a tolómérőm míg kihúztam a motor mögül.
Esetleg tudja valaki közületek a méretet? Nehogy mellé nyúljak és szétszedem, de rossz méretű bilincset vettem.
Illetve hogy csak ilyen jó rá (most ilyen van rajta):
Vagy esetleg fel tehetek rá ilyen fajtát is:
Bocs az életlen képekért.
Kormánymű fogasléc zsírzás előtt állok. Ma próbáltam a motor mögött lenyúlva megmérni mekkora bilincset kell vennem. Én 57mm-t mértem, de nem vagyok biztos hogy nem állítódott el a tolómérőm míg kihúztam a motor mögül.
Esetleg tudja valaki közületek a méretet? Nehogy mellé nyúljak és szétszedem, de rossz méretű bilincset vettem.
Illetve hogy csak ilyen jó rá (most ilyen van rajta):
Vagy esetleg fel tehetek rá ilyen fajtát is:
Bocs az életlen képekért.
Pityukoma2012-11-21 17:24:48 // 27130
Shadin2012-11-21 17:24:39 // 27129
még nincs konkrét időpont, kb 1 héttel korábban kell jelentkezni. megvárom a fizut.
Shadin2012-11-21 17:04:46 // 27127
Amíg működik és nem rágat be. Egyébiránt a Bárdinál 135000 FT egy részecskeszűrő, azaz a 40%-ommal 81000. Az nem vészes. Kicsit túl van hájpolva a több százezres duma.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-21 16:55:53 // 27126
dpf marad....egy darabig :)
Shadin2012-11-21 16:36:36 // 27125
Beszéltem Szabival, meg fogom csippeltetni, dpf marad.
Vermacy2012-11-21 15:50:55 // 27124
Nekem is ilyen van és nagyon tetszik. Most ez a téli garnitúra...
.......................2012-11-21 14:18:12 // 27123
nem bele való,
minek?
a teljesen szintetikus olajoknak pedig rosszabb a kopás elleni védelme mint a félsz,
vagy ásványiaknak
nem ajánlott
minek?
a teljesen szintetikus olajoknak pedig rosszabb a kopás elleni védelme mint a félsz,
vagy ásványiaknak
nem ajánlott
'''''2012-11-21 13:26:54 // 27122
Próbált már hasonlót valaki?
Shadin2012-11-21 12:49:54 // 27121
Akkor 0w40 fullsyntetic.
'''''2012-11-21 11:49:29 // 27120
Nekem már nincs dpf-em. :-) Viszont turbóm van.
Shadin2012-11-21 11:36:26 // 27119
0w30 c2-3 tök jó lehet a dpf-nek de nem annyira a turbónak :-)
'''''2012-11-21 11:35:09 // 27118
Lehet,hogy az utolsó számot elértettem de az első biztos,hogy 0-ás volt.
Shadin2012-11-21 11:26:29 // 27117
Hár az 50-es az melegen "vastag", tehát nem lehet igaz... legfeljebb a turbónak jobb meg nem fogy.
'''''2012-11-21 11:17:15 // 27116
Hétvégén a T5-ös transzporter tulaja beszélt nekem a 0w50-es olajról.Állítólag sokkal jobban megy azzal a verda.Én nem ismerem.Vélemények?
droberto2012-11-21 09:30:01 // 27114
Most megnéztem az 59 kezelésijét, de abban nincs benne, de úgy emlékszem, hogy le szokták írni, hogy x %-ot (talán 10), csalhat lefele is és felfele is! Gondolom ezt védekezésből írják, le nehogy támadhatóak legyenek egy esetleges gyorshajtási ügyben.
Egyébként nem nagyon emlékszem olyanra, hogy a sebességmérő fefele "csalna".
Egyébként nem nagyon emlékszem olyanra, hogy a sebességmérő fefele "csalna".
droberto2012-11-21 09:26:24 // 27113
Ez így van! De nagykerék felrakástól, ez már a User felelőssége/hülyesége.
Liquid2012-11-21 09:18:46 // 27112
alapvetően mindegyik óra csal, szerintem azért hogy ne fordulhassonl elő olyan eset hogy többel mész valójában mint amit az óra mutat
Kazes☻2012-11-21 09:15:15 // 27111
Véleményem szerint azért, hogy kevesebbel menjen az autó mindig, mint amennyit a km óra mutat és maradjon is így, ellenkező esetben jól szívatja magát az ember. A randőrnek hiába mondod, hogy az órád így meg úgy... csekk. :)
Shadin2012-11-21 09:01:13 // 27110
Én nem értem a sajátom. Ma reggel gyorsan (7Km) elérte a 80 fokot, de ott lelassult ill. megállt. Felmentem a pályára ahol hamar felment 90-re. Beértem Pestre ahol döcögős tempóban 80-90 között mocorgott. Kint 6 fok volt. Most akkor ez jó, vagy rossz?
Tibcsi1662012-11-20 23:41:09 // 27109
Nem értem ezt a hőmérő problémátokat :) Ha 90 fokot mutat és ott ragad akkor 100% jó a termosztát. Ha le föl ingadozik akkor valami baj van vele. Mindegy, hogy +30 fok vagy -20 fok van nekem akkor is 90 fokon marad!!
Ha pl. valakinek csak pályán megy fel a mutató 90 fokra akkor ott gond van. És persze akkor is ha bármikor felmegy 100ra.
Az hogy elektronikusan átlagolja a pillanatnyi hőfokot egy bizonyos időátlagban, annak semmi jelentősége. Max. annyi az előnye ennek, hogy nem ugrál le fel +- 3-4 fokot a hőmérő, ahogy a termosztát dolgozik.
Ha pl. valakinek csak pályán megy fel a mutató 90 fokra akkor ott gond van. És persze akkor is ha bármikor felmegy 100ra.
Az hogy elektronikusan átlagolja a pillanatnyi hőfokot egy bizonyos időátlagban, annak semmi jelentősége. Max. annyi az előnye ennek, hogy nem ugrál le fel +- 3-4 fokot a hőmérő, ahogy a termosztát dolgozik.
Tibcsi1662012-11-20 23:26:16 // 27108
Ez így van. Én biztos nem járnék 205/55R16 gumival, még akkor sem, ha ráférne a vasamra.!!! A 166-omon ilyen gumi volt és ott is kicsinek éreztem sokszor, pedig az min. 2-300k-val könnyebb volt. Az én órám a 235/45R18-as gumival csak 1km/h csal tehát nekem ez a gyári méret ;)
Persze mindenki azzal jár amivel akar. A cipőink sem egyformák.. :):)
Persze mindenki azzal jár amivel akar. A cipőink sem egyformák.. :):)
Csosznorbert2012-11-20 23:05:44 // 27107
Nem vészes kanyar. Csalóka a kép (mert polisz):D másik irányba simán megy 180-al. Mióta itt is mérnek, asszem jobb lesz az 90-el :))))))))
Csosznorbert2012-11-20 23:00:15 // 27106
a KÖBE miért egy 159-el reklámozza magát? vazz lökös letörve, kutya tutul..... de ugatja a vétkes rendszámot :)
Dömpi (il dottore)2012-11-20 22:07:36 // 27105
egyetértek!
droberto2012-11-20 21:57:53 // 27104
Ahogy számolom a tömeg/teljesítmény arányt, a 47 a legjobb. Bár azért a teljesítményérzet több összetevős. Szerintem ezek közül a TS a legsportosabb karakterű.
Pityukoma2012-11-20 21:01:44 // 27103
Az autót nem ismerem, de a céget igen. Óratekergetők!!!!! Az előző vasam náluk vettem. Az órája 73ezret mutatott, szervizkönyv sehol. Viszont az eredeti lizing szerződést nem dobták ki belőle. Amiben az utolsó bejegyzés 120ezer volt, egy hónappal azelőtti dátummal mint amikor már én láttam -pancserok-. Végül megvettem, mert így már tudtam a valós km-t. Majd egy évvel később idézést kaptam az ügyészségre. "Elfelejtették a reg adót befizetni"
Úgyhogy ha ott veszed csak körültekintően!!!
Úgyhogy ha ott veszed csak körültekintően!!!
droberto2012-11-20 20:51:55 // 27102
Így van!
A téli gumijaim szemmel láthatóan megdagadtak, amikor 2 bar-ról felfújtam őket 2,7-re.
A téli gumijaim szemmel láthatóan megdagadtak, amikor 2 bar-ról felfújtam őket 2,7-re.
Piritu - 1.000.0002012-11-20 20:45:22 // 27101
Még egy apró megjegyzés.
Ugyan az a gumi is változhat átmérőben akár 12 mm-t a kopás függvényében. A keréknyomás miatti változásról nem is beszélve.
Ugyan az a gumi is változhat átmérőben akár 12 mm-t a kopás függvényében. A keréknyomás miatti változásról nem is beszélve.
droberto2012-11-20 20:25:37 // 27100
Ezen a váltóméret dolgon sokat gondolkodtam (már az előző autómnál is).
Anno még csak táblázatok voltak, mostanra megjelentek a kalkulátorok is.
De miiért is van ez kitalálva ez az egész? Nyilván nincsen két egyforma átmérőjű kerék. Miért pont 2,5% eltérés megengedett? A nagyobb kerék egyértelműen jobban igénybe veszi a futóműalkatrészeket, a kerék és toronycsapágyat valamint a lengéscsillapítást. De tulajdonképpen a nagy kerék felrakását csak a hely szabja meg. Kormány elfordításkor, rugóösszenyomáskor nem érhet belül a doblemezhez, kívül a sárvédőhöz. A gyáritól kisebb kerék pedig veszélyes lehet, mert az könnyen túlterhelhető és nincs vele megfelelő tapadása az autónak.
A km óra csalás pedig általában minimális, főleg úgy nincs jelentősége, hogy általában azok kevesebbet mutatnak, mit a valós sebesség.
Picit olyan ez az egész mint a felninél az ET szám. Ha kisebb, növeled a keréktávolságot és ezzel a stabilitást, ha nagyobb, akkor pedig az alkatrészeket veszed kevésbé igénybe.
Anno még csak táblázatok voltak, mostanra megjelentek a kalkulátorok is.
De miiért is van ez kitalálva ez az egész? Nyilván nincsen két egyforma átmérőjű kerék. Miért pont 2,5% eltérés megengedett? A nagyobb kerék egyértelműen jobban igénybe veszi a futóműalkatrészeket, a kerék és toronycsapágyat valamint a lengéscsillapítást. De tulajdonképpen a nagy kerék felrakását csak a hely szabja meg. Kormány elfordításkor, rugóösszenyomáskor nem érhet belül a doblemezhez, kívül a sárvédőhöz. A gyáritól kisebb kerék pedig veszélyes lehet, mert az könnyen túlterhelhető és nincs vele megfelelő tapadása az autónak.
A km óra csalás pedig általában minimális, főleg úgy nincs jelentősége, hogy általában azok kevesebbet mutatnak, mit a valós sebesség.
Picit olyan ez az egész mint a felninél az ET szám. Ha kisebb, növeled a keréktávolságot és ezzel a stabilitást, ha nagyobb, akkor pedig az alkatrészeket veszed kevésbé igénybe.
Liquid2012-11-20 20:13:32 // 27099
egyébként nem feltétlenül fog beleérni, mert a nyári 19-es se ér bele, a 17-es meg kisebb ergo van még tartalék
Liquid2012-11-20 20:12:43 // 27098
ez jogos, ezt a futóművet nem adom! :)
inkább parázva megyek szar utakon
inkább parázva megyek szar utakon
droberto2012-11-20 19:52:04 // 27097
Egyetértek veled, túl kicsi egy ekkora tömegű és teljesítményű autóhoz!
De az is igaz, hogy a gazdaságisok nem ösztönözték a mérnököket, hogy gyárilag olyan méretű gumit válasszanak ami elterjedt, és eképp elérhető árú. Bár SZVSZ ez is inkább a gazdászok bűne, mert egy mérnöknek van ennyi esze. :)
De az is igaz, hogy a gazdaságisok nem ösztönözték a mérnököket, hogy gyárilag olyan méretű gumit válasszanak ami elterjedt, és eképp elérhető árú. Bár SZVSZ ez is inkább a gazdászok bűne, mert egy mérnöknek van ennyi esze. :)
droberto2012-11-20 19:43:28 // 27096
Természetesen én is arra gondolok a felni ebből a szempontból csak egy összekötő.
droberto2012-11-20 19:41:34 // 27095
Bocs a határozó lemaradt. :)
Ha egy autót a gyártó kiad Ø632-205 mm-es és Ø671-235 mm-es gumival is, akkor szerintem ez a váltóméret dolognak az égvilágon semmi értelme nincs. Ami más a 19"-nál, az a rugó és a lengéscsillapító.
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
Ha egy autót a gyártó kiad Ø632-205 mm-es és Ø671-235 mm-es gumival is, akkor szerintem ez a váltóméret dolognak az égvilágon semmi értelme nincs. Ami más a 19"-nál, az a rugó és a lengéscsillapító.
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
GTPeti2012-11-20 19:38:27 // 27094
Fenntartom: a 205/55R16 NEM való a 159-re. Azt a méretet a gazdaságisok írták bele a manuálba, nem a tervezők... Igen, a 4cm átmérőkülönbség miatt.
GTPeti2012-11-20 19:37:31 // 27093
Nem a felni, hanem a gumi átmérője számít. Az az amit nem szokás variálni.
droberto2012-11-20 19:37:18 // 27092
Ha egy autót a gyártó kiad Ø632-205 mm-es és Ø671-235 mm-es is, akkor szerintem ez a váltóméret dolognak az égvilágon semmi értelme nincs. Ami más a 19"-nál, az a rugó és a lengéscsillapító.
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
droberto2012-11-20 19:29:26 // 27091
Ha a 19-es 235-ös gumi nem ér bele, akkor egy 17-esből egy ballonosabb sem fog beleérni.
Nekem nem kellene ti rugó, de ha gyárilag ültetve lenne, biztos nem cserélném ki "hagyományosra". Már csak azért sem, mert akkor csillapítót is illene cserélni.
Nekem nem kellene ti rugó, de ha gyárilag ültetve lenne, biztos nem cserélném ki "hagyományosra". Már csak azért sem, mert akkor csillapítót is illene cserélni.