Fórum >> Típusok >> 159

Coolby2013-02-05 13:13:43 // 30240
Sziasztok!

Hétvégén esedékes lesz a lendkerék, kuplung csere az autón. (Amúgy érdekes, mert egy ideje a pedálon érezhető rezgés megszűnt és alig van jelensége a dolognak, kb leállításnál csak az oldalirányú rántás)

Node, amiben segítséget szeretnék kérni, hogy olvasgattam, hogy milyen folyadékokból, milyen mennyiségre van szükség, de nem állt össz a kép. Tudtok segíteni? (Node jó, nem találom, amit összeírtam, így kezdem előlről)

Szóval váltóolaj, fékfolyadék, szervóolaj típusa és szükséges mennyisége érdekelne.

Most nekiállok közben újra utánanézni...
Pityukoma2013-02-05 12:31:56 // 30239
Sziasztok,
Ma egy érdekes jelenséget vettem észre: villogott a km számlálóm. Kb egy 5km-es úton végig. Leállítás, újra indítás után már nem. Egyebet nem vettem észre a működésben. Mintha már egyszer említett volna valaki ilyesmi parajelenséget. Tudjátok esetleg mit akart a tudtomra hozni szeretett vasam?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-02-05 11:30:00 // 30238
A pormentes szoba árát igyekeznek is gyórsan visszaszerezni. Nekem egy tömítést a cr pumpámba 45e ft ért akartak ki cserélni, persze szereltessem le én az autóról ők ilyennel nem időznek. Miután a szerelőm levette a pumpát a motorról azt a 4 db torx csavart nem volt nehéz kitekerni és kicserélni azt a kis tömítést. Ugy hogy az anyukájukat magukévá tehetik a pormentes szobájukba :)
Shadin2013-02-05 11:10:42 // 30237
Nos a többszöri izzítás + gyengébb akku eredményezheti az üzeneteket. Nekem, ha sokáig áll és már nem 100-as az aksi, indításkor ugyanezeket dobálja...
.......................2013-02-05 09:46:43 // 30235
Györben az Interdiesel
befektetett sok 10 millát gépekbe és pormentes szobába
Tozo2013-02-05 09:33:34 // 30234
Üdv,
nekem ők pörgették ki az injektoraimat 1,5 éve, hidegindítási problémák miatt. 20k volt a ki- és beszerelés, és kb 1,5 óra.Nekem mint laikusnak, elég ügyesnek tűntek. Aztán kiderült, hogy az izzítógyertyák voltak rövidek a motorban, összes 2008 előtti 8V-ét érintő dolog állítólag, szóval akinek nehezen indul a vasa, érdemes első körben ellenőrizni a gyertya típusát!
Zoli
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 09:29:07 // 30233
szerencsére Alfáéknál amúgy sem jellemző a porlasztóhalál :) Egyébként meg tényleg mindenki arra költ amire akar én is felvázolom mit miért nem tennék :P
droberto2013-02-05 09:24:34 // 30232
A te szavaiddal élve: "Mindenki azt csinál amit akar!" :)
Mindenki saját pénztárcájának kovácsa. :)
Én csak vázoltam a lehetőségeket.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 09:15:13 // 30231
én meg soha nem fogok felújíttatni porlasztót inkább veszek gyári vagy bosch felújítottat ...ez a szerviz befektetett 20-40-60 millát egy pormentes szobába?
droberto2013-02-05 09:10:17 // 30230
Egyébként, ha már így rákérdeztél az érdi BmS-el régóta szimpatizálok. Nem ok nélkül azt hiszem (ha elolvasod)... :)
droberto2013-02-05 09:03:35 // 30229
Pont ugyanerre céloztam.
És hogy Novoth Tibort idézzem: "Mivel a dízel részegységek felújítása jó üzlet, sokan foglalkoznak ezzel. Az árverseny is nagy, de ebben az esetben nagy a valószínűsége, hogy a drágább beszállító jobb. Én csak olyan felújított befecskendezőt építek be, amiről tudom, hogy olyan műszerekkel végezték az ellenőrzését, ami képes kompenzálni az említett eltéréseket."
Személy szerint egyet sem ismerek (hál 'Istennek).
A Denso egyébként foglalkozik Bosch rendszerek felújításával?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 09:03:11 // 30228
az izzítókat nem kell kivenni rá lehet mérni a helyükön is, porlasztót igazán csak a szaki tudja bemérni meg tisztítani kb 5rugó/db a bemérés arra vigyázz hogy ugyan oda kerüljenek vissza a porlasztók ahonnan kiszedted meg új tűzkarikák legyenek a polcon
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-05 08:27:22 // 30227
csak hogy a dolgokat helyre tegyük a felújításhoz tisztatér kellene nem Józsibácsi sufniműhelye én ismerek egy ilyen helyet szfváron úgy hívják hogy Denso...Ti hányat ismertek?
droberto2013-02-05 07:22:37 // 30226
A legfontosabbat kihagytam: A megelőzést, ami jó minőségű gázolajat és minőségi üzemanyagszűrőt jelent (pl.: Mann Filter).
droberto2013-02-05 07:19:27 // 30225
a Bosh féle CR rendszer legérzékenyebb része a szelep ülék. Ha nagyok a korrekciós értékek, akkor jön a baj csőstül. Ilyenkor szokás cserélni, de az irodalom szerint 1 felújítható. A felújítást ajánlott profikkal végeztetni, akik új IMA kódot adnak a felújított szelepnek.
A beavatkozás előtt ajánlatos beméretni befecskendezőket, vagy min. résolajat nézni.
droberto2013-02-05 07:08:45 // 30224
Én hidegben néztem. Akkor a legkedvezőtlenebbek a körülmények.
GTPeti2013-02-04 22:11:17 // 30223
Előbbi komoly, tényleg van. Viccnek kicsit durva lenne. :)))

De a gondolattal eljátszhatunk... Nyomsz egy kövéret és az egész buszmegálló eperföldön találná magát. Lenne egy flash. :)
_ÁRPÁD_2013-02-04 22:07:06 // 30222
Holnap átolvasom :) De most elköszönök mert itt van mindjárt reggel 5-óra és kezdődhet a nap :)

További szép estét mindenkinek!
Gábor792013-02-04 22:06:27 // 30221
Kösz a tippet! Volt egy időben, hogy többször izzítottam (gondoltam jó lesz neki, ha melegebb)... Kb. 4-szer izzítottam, majd indítottam és rögtön hibaüzenetet dobott: P0380 Preheating Control Unit, illetve P0230 Fuel Pump Relay Command.
Aztán beindítottam egy párszor egyszeri izzítással, és a hibaüzenet eltűnt. Ezt többször is kipróbáltam, mindig így működött (többszöri izzítás hibaüzenet, egyszeri izzítás törli a Check Engine-t).

Izzítógyertyákat hogy lehet tesztelni? Kivettük, rátettük aksira, izzított mindegyik. 1db Bosch van benne, 2db gyári, meg mostmár 1db Champion (ez új).

Porlasztó: ezt szakember tudja csak tisztítani speciális körülmények között vagy házilag is megoldható? Valaki írt felújítást... ennek vajon milyen költsége lehet?

Köszi minden segítséget!
Piritu - 1.000.0002013-02-04 22:04:09 // 30219
Én amikor néztem, nulláról indult, és beállt valamilyen értékre.
GTPeti2013-02-04 22:03:15 // 30218
Létezik eperillatú és színezetlen (citromsárga) 2T is. Teccikérteni? :)
Piritu - 1.000.0002013-02-04 22:02:42 // 30217
Ha elkezdik, akkor a Pók nem nagyon fog magyar benzint kapni. Legfeljebb többet megyünk a sógorékhoz kirándulni a magyar célpontok helyett. Bár az út minősége miatt is indokolt arrafelé menni :-(
Piritu - 1.000.0002013-02-04 22:01:03 // 30216
Javaslom a blogomat a Párducról :-)
Piritu - 1.000.0002013-02-04 21:59:58 // 30215
Kettőnek :-P
(Meg van egy nem aktív tagnak is.)
Gábor792013-02-04 21:56:39 // 30214
Hát komolyan mondom hihetetlen ez az autó: reggel gondoltam készítek felvételt a hidegindításról... erre gyönyörűen pöcre indult... de legalább felvettem :-)
Na majd holnap reggel újra próbálom :-)

Befecs korrekció: tehát akkor hidegindításkor nézzem, hogy milyen értékeket mutat? Vagy melegen is?
_ÁRPÁD_2013-02-04 21:39:03 // 30213
:D A kipup.hangot meg nyomatom a hangszóróból :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-04 21:32:57 // 30212
egy embernek van szóval csak ő tud mesélni :)
GTPeti2013-02-04 21:32:56 // 30211
Ha csak feliratot akarsz cserélni, akkor kreatívkodhatnál egyet, mondjuk 4.2 JTDm-ként felragasztva. :)))))
Dömpi (il dottore)2013-02-04 21:32:45 // 30210
Majd arra leszek kíváncsi, hogy a színezgetés mit fog okozni...nem áran, mert azt borítékolom, hanem motorélettartamban.
_ÁRPÁD_2013-02-04 21:28:15 // 30209
Valószínű ebben az évben még lecserélem a 156 feliratot egy 159-re... Csak még nem tudom maradjak a kicsi dízelnél vagy a nagyobb testvérre pályázzak.
Esetleg a 2.0 JTDM 16V? igazából errefelé gondolkodom, de még van vagy fél év mire eljutok odáig. Mi a véleményetek a 2.0-ról?
Zselé2013-02-04 21:22:26 // 30208
Sziasztok,

Ma találkoztam egy komoly jelölttel.. :) Elkezdtem számolgatni, kérdés, hogy milyen típusú vezérlés szettet érdemes venni bele (vízpumpával persze)?
_ÁRPÁD_2013-02-04 21:20:10 // 30207
Éppen akkor nem "kezdtem" ki senkivel (nem szokásom) , csak igen-igen siettem. De volt aki jobban sietett :D
Piritu - 1.000.0002013-02-04 21:15:34 // 30206
Ezért kell gyorsabban menni :-P
(Viszont nem árt tudni, hogy milyen kocsival lehet "kikezdeni". pl. V8 AMG-vel felesleges leállni, ilyenkor maradhat a tempomat 160-on.)
_ÁRPÁD_2013-02-04 21:15:16 // 30205
uppsz... környékén akart lenni. Már kicsit fáradt vagyok :(
_ÁRPÁD_2013-02-04 21:12:26 // 30204
Igen , csak ott van olyan is aki levillog 210 környékény .... már volt rá példa :(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-04 21:09:50 // 30203
benyás autóm nem volt már lassan 1 generációs korkülönbség óta :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-04 21:06:48 // 30202
én Shell vagy ÖMV néha becsúszik egyéb kút is és az a földöntúli megmagyarázhatatlan érdekesség, hogy mindig ugyan annyit eszik az autó most télen 7,6 ami a xadonak köszönhető tán ....van pár ügyfél pl jó ismerősöm barátnője most egy régi fasztrát használl eddig 150km-en evett 0,5l olajat megkezelte xadoval és azóta nem eszi az olajat ...ez itt a reklám helye, hulya :P
Dömpi (il dottore)2013-02-04 21:05:28 // 30201
Én hosszú évekig Cegléden az OMW kútnál tankoltam a Fiatba a benyát. Ott a sima 95-ös olyan minőségű volt, mint máshol a 98-as. Időközben OMV-ből Avanti, majd ENI kút lett, de csak a franchise változott, a tulaj, és a minőség nem változott. ott kezdtem az Arkangyalt is tölteni, de a nyáron egyszercsak bezárt. A tulaj felhalmozott több 100 millás adósságot, majd egyik nap gondolt egyet és főbelőtte magát.
Azóta 2x próbáltam a MOL-t, 1x normál dieselt és 1x prémiumot, mejd ugyanezt eljátszottam a shell-el. Mind menetteljesítményben, mind fogyasztásban a shell prémiumdízele vitte el a pálmát.
De mindez nálam. Az, hogy kinek melyik nyál jön be, SZVSZ nagyon autófüggő (nem típus és nem is motorfüggő), hanem autónként is és emberenként (értsd: vezetési stílusonként) is egyedi. Szerintem.
Piritu - 1.000.0002013-02-04 21:01:27 // 30200
Nem hinném, hogy csak 2T, a színe és az állaga is más.
Piritu - 1.000.0002013-02-04 20:58:02 // 30199
Én pár éve vettem egy CTEK töltőt. Jó cucc. Már megmentett két akksit a kidobástól. A kerti traktorét már két évvel hosszabbította meg. Ilyenkor télen a Spideré van rajta felváltva a trakeszéval. (Meg néha az asszony OFF-ja egy-egy hétvégére.)
GTPeti2013-02-04 20:53:07 // 30198
"A vépúderben tényleg "van valami"." Nincs esetleg tipped, hogy mi lehet. Segítség, hogy én kérdeztem. :)
Piritu - 1.000.0002013-02-04 20:52:18 // 30197
A német autópályán nem árt néha megmutatni az OFF-oknak, hogy hová tegyék magukat :-DD
Liquid2013-02-04 20:49:26 // 30196
én kb. minden 2. tankolást Bécsben az Avantinál ejtem meg, a többit meg Győrben a Metronál.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-04 20:48:18 // 30195
én is kipróbáltam mikor kiugrottunk Horvátországba s a tapasztalat, nem ment jobban az autó, még kevesebbet sem fogyasztott ellenben drágább volt :P
Alfonis2013-02-04 20:48:14 // 30194
1 éves akksi? :O
Dömpi (il dottore)2013-02-04 20:41:26 // 30193
Én most télen csak shell premium dieselt adok neki. Majd tavasztól állok be "a minden 3. tankolás csak prémium" szisztémára.
Amúgy meg tervezek akku cserét, de még nem most...még várok 1 évet. Elvileg új akkuként került bele, amikor megvettem. Az orrom előtt tették bele és addig vertem az asztalt, amíg adtak egy papírt az 1 éves garanciáról. Most járt le november végén. Lehet kicsit rá kellene töltenem a hétvégén.
Alfonis2013-02-04 20:18:56 // 30192
na élő tapasztalat! :) Milyen sok Győri van :)
Mekkora problémák nem megy 200 felé :D ... biztos a 83 ason :D
Piritu - 1.000.0002013-02-04 17:42:30 // 30191
A vépúderben tényleg "van valami". Még anno a 156-al kb. 10e km 130-as autópályázás után kitévedtem németbe. Megküldtem a Vasat, de nem akart 2k fölé menni. Hazajöttem, go a szervizbe. Megerősítettek, hogy tényleg nem megy 2k fölé (vajon Győr környékén hol próbálták ki?), de semmi baját sem találtak. Jobb híján bepróbálkoztam egy teletank vépúderrel. Az út közeben újra németbe vitt, és láss csudát. Egyszer csak elindult a vas és újra hozta a régi formáját. Azóta minden negyedik-ötödik alkalommal ilyet kap.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak