Az utóbbi pár napban megküzdöttem,a már párszor emlegetett műanyag légtelenítő csavarral...Mindenekelőtt javaslom minden 159 tulajnak akinek 2007 08 havi gyártás előtti a vasa, h ellenőrizze neki milyen csavar van a hűtőkollektorban...
A történet:
Pénteken nézegettem a motorteret és feltűnt, h a kiegyenlítő tartályban min. jelzés alatt van a hűtőfolyadék, akkor már gondoltam, h a légtelenítő csavar lesz a gond okozója...mert enyhén szivárogni szokott a folyadék az ominózus helyen.
A beazonosítás végett itt egy kép, azoknak a Kartársaknak akik még nem foglalkoztak a dologgal...a piros négyzetben a légtelenítő csavar...ami fém itt már nem lesz gond.

Visszatérve,ahogy hozzányúltam a csavar fogantyújához az szépen levált a csavarról és a kezemben maradt...ezzel nem kicsi sokkot kaptam :)

Ezzel nem is lett volna túl nagy gond, ha a csavarban nincs egy 3-4mm-es furat egészen a kezemben maradt részig...ergo hiába maradt bent a csavar a hűtőrendszeren lett egy lyuk. Ideiglenesen egy csavart hajtottam a kis furatba menettömítővel együtt. A probléma megoldódott egy időre...
Szombat vasárnap a megoldást kerestem....Első körben naivan gondoltam, h rendelek egy gyári fém csavart 2000Ft-ért, kibányászom a műanyag csavart, betekerem az újat és minden happy...na nem így lett...
Az amorén nem találtam érdemi infókat az üggyel kapcsolatban, viszont a brit társoldalon nem kevés topic foglalkozik az üggyel...lehet olvasgatni besült dugattyúkról, hengerfejekről az elvesztett hűtővíz miatt, amit ez a kis műanyag csavar, pontosabban annak fedelének a leválása okozott...
Rövidre fogva... a gyári fém csavar nem jó a műanyag helyére,mert olasz barátaink a problémát felismerve 2007-től nem csak a csavart de a hűtővíz kollektort is megváltoztatták amibe már más menetemelkedésű menetet vágtak. Műanyag M10x1,25 fém M10x1,5 ismét sokkot kaptam amikor ezt olvastam...A gyári megoldás a problémára:
-vegyél egy új módosított kollektort 50ezerért szereld/szereltesd be és mehet az új csavar és mindenki boldog...Most komolyan,ez normális? :) Több embernek garanciába így csinálták meg...
Végezetül a méretek ismeretében, csak egy csavar kell és a probléma letudva.
Igen ám de M10x1,25 -ös csavart találnom a környéken nem volt egyszerű feladat...3 "nagy" csavarboltból az egyikben volt Egy darab M10x1,25X30 röhely, de azért megvettem 80 azaz nyolcvan forintért....rozsdamentest szerettem volna, de erről az álomról letettem (ebayen rendeltem 4db M10x1,25x12 A2 csavart)
Mivel a vett csavar hossza 30mm volt , de csak 10-12mm hosszú kell, így még azzal is mókolni kellett! :)
A képen már a "kibányászott" csavar is látható...roncsolás mentesen nem jött ki...

A helyére került az új csavar egy 'o'gyűrűvel menettömítővel, és a történet véget ért! :)
