Fórum >> Típusok >> 159

Vermacy2013-09-06 13:53:03 // 40527
1000/hónapot Én Szuttyogi szervizkönyvében láttam, az ötezret itt említette vki. WAgon R+ és Ignis is így írta, a többinél nem néztem. Még 105S Skodánál rémlik az 1000 km :-)
Shadin2013-09-06 13:52:57 // 40526
Most megint ott tartok, hogy tele van a faxom és kiirtom ismét az EGR-t. De előtte szétkapom csontra a szívó oldalt és ha nem segít akkor a fújó oldalt is.
Shadin2013-09-06 13:45:58 // 40525
MAP MAP EGR DPF gázpedál és turbó geom. állító közvetlenül NEM okozza a rángatást. Ezeket próbáltam. Pillangó szelep lehet ludas?
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:11:18 // 40524
Akkor ők megint mást tudtak :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:06:21 // 40523
Hallgatunk szívesen.
Legalább pörög a topik, és alakulhatnak a vélemények.
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:04:33 // 40522
Nem az elfogadással van a gond, mindenki elfogadná, csak...
... tudni kell, hogy jó páran vettek itt már használt autót, amivel aztán finoman szólva is sz@ptak. Ráadásul a gondok nagy része a "gondos" előző gazdikra volt visszavezethető. Az Amore nagy rész erről szól/szólt. Innentől számomra érthető a reakció.
Én se szívesen vennék használt autót kísérletező kedvű gazditól. A dolgok általában később "hatnak" és a következő gazda fizeti ki az árát. (A 45/46 topikban pont most volt téma, hogy a miért nem viszik el a kissé bazárira tuningolt autót.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 12:58:08 // 40521
a fehérben 1500-nál cseréltek először olajat
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 12:57:26 // 40520
az a baj hogy eljutottunk odáig, hogy rángat az autó.... vegyél EGR-t ... jah még sem az :(
ezen kívül rángathat: DPF, leömlő, szondák, szívósor, porlasztó miatt is
Piritu - 1.000.0002013-09-06 12:52:30 // 40519
A gond alapvetően az, hogy az a bizonyos 5ezres első olajcsere nincs sehol leírva, innentől nem kötelező. Az eladáskor javasolja kereskedő.
Innentől simán lehet, hogy az autó élete első 20-35ezer km-ét valami teljesen mással teszi meg, mert ott it spórol az átlag user.
(A győri szervizben elég sokat beszélgettem az emberekkel és csuda dolgokat hallottam, hogy min spórolnak a userek.)
Piritu - 1.000.0002013-09-06 12:48:33 // 40518
Öregszem már, kezdek megnyugodni :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-06 12:43:35 // 40517
"A vezérlést miért nem cserélitek 20 ezrenként, ...? Az is törődés lenne..." - Talán én voltam az utolsó, aki itt NEM sűrűbben cserélte a vezérlést a gyári ajánlásnál. Az elmúlt 10 évnyi Amórés tagságom alatt folyamatosan csökken az átlagos periódus.Még néhány év és hozzáértő hozzászólás és mindenki átáll a 20ezes periódusra ott is :-DD
Shadin2013-09-06 12:36:09 // 40516
Az a fejlemény, hogy engedve a környezet nyomásának, visszaírattam az EGR-t és vettem bele egy új gyárit. A 2000 alatti késlekedés megoldotta a csere. Nem volt az elődje kormos, nem szorult, látszólag tök jó volt, de még sem. A rángatás pedig megmaradt. Úgyhogy kb. kidobtam 30 gurigát az ablakon. A többi itt.
Dömpi (il dottore)2013-09-06 12:27:11 // 40515
hány mm a profilmélység? referenciadatnak kellene
Liquid2013-09-06 12:19:15 // 40513
hú ez korrekt
Liquid2013-09-06 12:17:15 // 40512
még mindig nem vágom miért mondjátok ezt, ki misztifikál? én nem látam sose
mzo2013-09-06 12:12:57 // 40511
Addig is ime az "új" téli szettem, amit ma vettem:

panza2013-09-06 12:08:16 // 40510
Ezt én is bevállalnám!!! Nagyon ott van!
mzo2013-09-06 11:44:06 // 40509
Igen, igen! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 11:40:37 // 40508
ez az EGR is rejtélyes mizéria az 56-ban jtd még meg sem pucoltam, az Mjetben nem is láttam az 59-ben 1x volt puccantva de feleslegesen mert kokszos sem volt... no mi újság EGR ügyben?
David | Centocinquantanove2013-09-06 11:20:56 // 40506
És ebből megint mindenkinek csak az marad, meg, hogy az OLASZ autó kigyulladt...

Itt is annyi hülyeség olvasható, hogy csak na...
Shadin2013-09-06 11:16:21 // 40505
Cartárs korábban beillesztette az olajra vonatkozó részt a használatiból. Miről beszélünk?
Shadin2013-09-06 11:15:12 // 40504
Sztem jobb téma mint az olaj
Csabi2013-09-06 11:08:13 // 40503
Elég önző dolog, nem megoszatni...:))
Shadin2013-09-06 11:05:41 // 40502
Tessék, már bántanak is :-(
Sok fejleményem van EGR ügyben, ha esetleg érdekel valakit :-)
mzo2013-09-06 10:40:26 // 40501
Igazán nincs mit :)
Vermacy2013-09-06 10:39:27 // 40500
Nem vitatom és a kollégám szervizkönyvét sem kértem el. Csupán érdekelt, köszi!
Vermacy2013-09-06 10:38:32 // 40499
Pedig sztem pont ez lenne a lényeg, hogy megbeszéljük, ki mit gondol, mit tapasztalt és nem leh*jjjézni a másikat!
mzo2013-09-06 10:38:18 // 40498
Viszont... Sikerült megvennem a Téligumi szettemet felnivel együtt, köszönet érte Sasi cartársnak! :)
mzo2013-09-06 10:37:01 // 40497
A mi Corsánkban 2008-as évjárat DPF nélküli 1.3 cdti (multijet) biztos hogy 20.000 km / 1 év a szervíz intervallum. Ez 1000%. Más opelnél típusnál, más évjáratnál lehet 30.000 km, de nekünk az van amit írtam :)
Shadin2013-09-06 10:07:57 // 40496
Bocs ha félreérthető voltam :-(
Én nem merek be(le)szólni más témába. Pedig véleményem az van bőven :-)
Vermacy2013-09-06 10:05:32 // 40495
Ach so! Ott volt szó olajról is :o)
Shadin2013-09-06 10:03:05 // 40494
Balki írására reagáltam egy EOBD2 adapterre, ami MO-n rajtunk kívül (Balki, Alfi156, Shadin159) senki sem ismer, ill. nem szeretne használni.

"újdonság, h Mil lámpa nélkül közlekedek :D Shadin jóvoltából OSBbe dugható kis kütyü offolja az egr hibát. De ez jó DPF re is. Minek viszitek kiíratni a progiból mikor olcsóbban egyszerűbben van más megoldás is? :D"
Vermacy2013-09-06 09:57:27 // 40493
http://www.hir24.hu/netturi/2013/09/06/ujabb-lamborghini-egett-porra/#a3

"Az olasz szupersportautó a kínai főváros egyik körgyűrűjén gyulladt ki."
"Az olasz autógyártó tavaly másfélezer autót hívott vissza, tűzveszély miatt."

Tudtommal VW családos erőforrás hajtja...
Vermacy2013-09-06 09:47:54 // 40492
Szíved joga, Nekem is csupán a stílussal van gondom...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 09:46:12 // 40491
Tőlem nevezheted fikázásnak is én inkább viccesnek vagy nemíromle tartom ha valaki kamion módjára hajt egy 159-est és még ahhoz is hasonlítja bár a párhuzam így meg van a kettő között az biztos (mármint vezetésre) viszont szakmailag ami nincs alátámasztva érvekkel azok csak üres mondatok számomra lásd olajcsere hasonlóság...
Sosem kérdőjelezem meg senkinél milyen olajat, gumit, alkatrészt, milyen időközönként cserél már írtam remélem egyre több ilyen "gondos" gazdi lesz nekem csak jó :)
Vermacy2013-09-06 09:43:19 // 40490
Nem ez volt a lényeg, hogy megkapjátok, hanem... fogdjatáok el, ha vkinek más a véleménye, tapasztalata! Mint már írtam többször Én tapasztalatról írok és nem egy ismeretlen márka fikázásáról!
Vermacy2013-09-06 09:37:17 // 40489
http://tribologic.hu/hirek/az-uj-fiat-955535-motorolaj-specifikaciok-reszletei

http://www.motorolajbolt.hu/webbolt/parameter-search/form?product_type_id=2
Vermacy2013-09-06 09:32:33 // 40487
Auchanban vettem C3-as 5W-40es, 4 literes olajat a Puntóba...
Lehet kapni nagyáruházban is megfelelő minőségű olajat sőt, asszem, egyszer a budaörsi madaras tecsóban volt Selénia, de akkor még nem volt Alfám :)
Dömpi (il dottore)2013-09-06 09:25:09 // 40486
Na ezt most jól megkaptuk páran... :D
Dömpi (il dottore)2013-09-06 09:21:20 // 40485
Ezt én is bevállalnám!
Vermacy2013-09-06 09:14:45 // 40484
"Én komolyan nem értem hogy miért ilyen bonyolult ez az olajügy?"
Van egy gáyri ajánlás :
Amikor a fedcomp kijelzi!

Miért nem akkor cseréli mindenki?-)
Vermacy2013-09-06 09:12:41 // 40483
Vszínű, hogy nagyobb telítődésképességű olajat tesznek bele a gyárban, aztán az 1000es/hónapos (vagy amit előírnak) szervíz után lecserélik! A megmunkálásnál, összeszerelésnél óhatatlanul belekerülhet szennyeződés a motorba, mivel közel sem tisztatérben rakják össze! Ezzel garantálják, hogy egy esetleges fémsorja ne keringjen az olajrendszerben, hanem hordja ki magából a rendszer, majd az olajjal együtt cserélje le. Sztem ez így a technológiából adódóan normális.?
Vermacy2013-09-06 09:10:03 // 40482
Ez azért elég undi... persze ízlés dolga!
Vermacy2013-09-06 09:07:54 // 40481
Ezek szerint Te nem jól használod, mert 6 alatt nem "szabad/lehet'" fogyasztania! Fújj! :o)
Vermacy2013-09-06 09:04:07 // 40480
Remélhetőleg 30 körül állítják be :o)

Ezt annyira állítják, amennyire akarják vagy létezik egy limit ami fölé nem lehet menni? Limit nélküli verzióban már érthető lenne, ha nem jelezte az olajlámpát Nekem 90 után.
Utolsó szerviznél a srác mondta, hogy 110-nél vigyem vissza ismét olajcserére, de ezek szerint Ő sem nyomott 10 szervizperiódust a fedcompba...
Vermacy2013-09-06 08:57:23 // 40479
Azta! Nekem nem volt kanna!
Olajcsere után nyomott ki egy villáskulcsot, aztán berakta 1 kmer később vészprogramba. Olajcsere után ~1000kmen belül. Az akksi cellák voltak zárlatosak, annak cseréje megoldott minden hibát, DE ténylegesen nem volt semmilyen hibajelzésem 98-nál, mikor 60-nál volt olajcsere.
Igaz a "120" lámpácska sem gyullad fel a műszerfalon, amikor átlépem a speedlimitet...
Vermacy2013-09-06 08:54:36 // 40478
Ki által nem elfogadott? Amorésok által?

Kézikönyv mit is ír?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak