Vermacy2013-09-06 08:53:23 // 40477
Asszem, Opeléknál 30 ezer és két év! Mintha ezt mondta volna kollégám, akinek ilyen van! Pedig ua a motor...
Vermacy2013-09-06 08:52:09 // 40476
Nem értelek félre! Értem Én, hogy megítéltek, mert egy "álmot" hajszoltok! Ha az Alfa nem tart lépést a korral, akkor tényleg a Saab sorsára jut és a jövő nem a 10 ezrenkénti olajcsere meg a misi gumi!
HA meg nem érted, mit miért teszek, akkor kérdezz és ne hozd fel! Az ütvarról pedig leírtam a TAPASZTALATAIMAT és nem a semmit mondó makacsságomat, mint pl. Te! Én kipróbáltam, leírtam, hogy milyen és hogyan használom! Miért fáj ez Neked vagy bárki másnak! Inkább köszönnéd meg, hogy helyetted kipróbálom és kommentelem! Úgy gondolom, hogy ennek a blognak erről kellene szólnia és nem egy-két nagyzoló, arcoskodóról, akik akkor érzik jól magukat, ha másokat fikázhatnak, mert nem úgy élnek, mint Ők!
A vezérlést miért nem cserélitek 20 ezrenként, meg az izzítógyertyákat 5 ezrenként? Az is törődés lenne...
HA meg nem érted, mit miért teszek, akkor kérdezz és ne hozd fel! Az ütvarról pedig leírtam a TAPASZTALATAIMAT és nem a semmit mondó makacsságomat, mint pl. Te! Én kipróbáltam, leírtam, hogy milyen és hogyan használom! Miért fáj ez Neked vagy bárki másnak! Inkább köszönnéd meg, hogy helyetted kipróbálom és kommentelem! Úgy gondolom, hogy ennek a blognak erről kellene szólnia és nem egy-két nagyzoló, arcoskodóról, akik akkor érzik jól magukat, ha másokat fikázhatnak, mert nem úgy élnek, mint Ők!
A vezérlést miért nem cserélitek 20 ezrenként, meg az izzítógyertyákat 5 ezrenként? Az is törődés lenne...
David | Centocinquantanove2013-09-06 08:04:25 // 40474
Azért valljuk be, hogy a Selénia egy kissé túl van misztifikálva, mintha az valami csodaolaj lenne. Nem is az ára miatt, de nálam is Castrol Edge vált be (Erhardtól függetlenül), nem akarok nagyon variálni. Pesze, egyszer ha épp csak Seléniát kapnék beleraknám azt is nyugodt szívvel, de nincsenek álmatlan éjszakáim az Edge miatt, habár a szakmai hozzáértésem nekem sem verdesi az eget.
mzo2013-09-06 07:55:43 // 40473
Na és akkor egy-két olaj, ami szabvány szerint is jó a diesel 159 Alfába a Selénián kívül:
FuchsTITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Eni I-sint FE 5W-30 (Agip olaj)
Meguin Compatible 5W30
Shell Helix Ultra Extra 5W-30
MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W-30
OMV BIXXOL special C2 SAE 5W-30
LIQUI-MOLY TOP TEC 4300 5W-30
MOL Dynamic Star PC 5W-30
Pl Castrolnak és a Mobil 1 nek nem találtam fiat 9.55535-s1 minősítésnek megfelelő olajat a kínálatukban, de olyan van ami teljesíti az ACEA C2-őt ami szintén megfelelő.
FuchsTITAN GT1 PRO C-2 5W-30
Eni I-sint FE 5W-30 (Agip olaj)
Meguin Compatible 5W30
Shell Helix Ultra Extra 5W-30
MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W-30
OMV BIXXOL special C2 SAE 5W-30
LIQUI-MOLY TOP TEC 4300 5W-30
MOL Dynamic Star PC 5W-30
Pl Castrolnak és a Mobil 1 nek nem találtam fiat 9.55535-s1 minősítésnek megfelelő olajat a kínálatukban, de olyan van ami teljesíti az ACEA C2-őt ami szintén megfelelő.
mzo2013-09-06 07:21:00 // 40472
Na akkor ez :) Bele tanulok lassan majd a Fiat követelményekbe is :)
Piritu - 1.000.0002013-09-06 07:15:12 // 40471
mzo2013-09-06 06:27:29 // 40470
Már minden csavart kiszedtem egyszer egyedül a váltónál lévő borítást nem mertem megbonatni, mert nem tudtam hogy ragasztva van e vagy valahol csavar fogja. Nem mertem erőltetni.
mzo2013-09-06 06:03:33 // 40469
Pityukoma, köszönöm szépen! :)
mzo2013-09-06 06:02:42 // 40468
Gyerekek, akkor utoljára olaj téma. :)
Most így hirtelen a Skoda -VW vonal szabányai/minősítései ugranak be (12 év Skodázás után) Ott az előírás a Long Life szervíz periódusú motorokkal szerelt autóknál a " VW 504 00/507 00 " Ez kell hogy szerepeljen az olaj dobozon! Ennyi. Kész. Nincs más lényeges. Rá lehet guglizni és biztosak lehettek benne, hogy nem fogtok találni köztük sem tescos/auchanes polcairól levehető olajat (leglábbis én még nem láttam), sem pedig 10w40-es mittudoménmit :) Ez ugyan így működik Alfáéknál is. Megvan a szabvány, ha jól rémlik így korán reggel akkor ACEA C2, vagy C3. Ez legyen a dobozon!
Szép napot mindenkinek!
Most így hirtelen a Skoda -VW vonal szabányai/minősítései ugranak be (12 év Skodázás után) Ott az előírás a Long Life szervíz periódusú motorokkal szerelt autóknál a " VW 504 00/507 00 " Ez kell hogy szerepeljen az olaj dobozon! Ennyi. Kész. Nincs más lényeges. Rá lehet guglizni és biztosak lehettek benne, hogy nem fogtok találni köztük sem tescos/auchanes polcairól levehető olajat (leglábbis én még nem láttam), sem pedig 10w40-es mittudoménmit :) Ez ugyan így működik Alfáéknál is. Megvan a szabvány, ha jól rémlik így korán reggel akkor ACEA C2, vagy C3. Ez legyen a dobozon!
Szép napot mindenkinek!
Pityukoma2013-09-06 01:05:30 // 40467
De szép emlékeket idéz ez a kép.....
Pityukoma2013-09-06 01:03:30 // 40466
Óvatosan felfele ki kell pattintani. Az előző HSZ-ben linkelt blogom 8. képén látszik milyen bolhák (fém) tartják a helyén. A csatikat pedig le kell húzkodni.
Pityukoma2013-09-06 01:00:18 // 40465
Szia bocs hogy későn reagálok, de most jutottam a géphez. Hátha segít az egyik Blogom. Itt eléggé szétrobbantottam anno :-DDD
Piritu - 1.000.0002013-09-05 22:33:37 // 40464
GTPeti2013-09-05 22:31:08 // 40463
Reméljük, így van. A 2.0-nál már volt tapasztalatuk végülis.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 22:29:17 // 40462
Gyanúm, hogy a kartergáz kezelése azért van megoldva a kormosban, hogy a gázolaj eltávozhasson. Az nyál elmegy, az olajat visszanyerik. Elég komoly cső vezet vissza a karterba.
GTPeti2013-09-05 22:26:09 // 40461
Ja... a gázolajjal higított motorolaj tényleg klassz dolog. :O
szosza, ebben lehet benne vmi. De valamiért mégsem olyan megnyugtató ez. :(
szosza, ebben lehet benne vmi. De valamiért mégsem olyan megnyugtató ez. :(
Piritu - 1.000.0002013-09-05 22:24:32 // 40460
Még egy indok, hogy ne írassa ki az ember :-))
.......................2013-09-05 22:19:13 // 40459
DPF es kocsikban nincs soha olajsàr ,mert a gàzolaj lemossa mindenhonnan ami a regenek soràn lejut a karterba is
így biztos lehet gagyi olajat is beletenni ,soha nem lesz koksz a motorban ,
Az màs kérdés hogy nem ken
így biztos lehet gagyi olajat is beletenni ,soha nem lesz koksz a motorban ,
Az màs kérdés hogy nem ken
Csabi2013-09-05 22:07:00 // 40458
Jó az amit az óra mutat...A légköri nyomás folyamatosan változik nincs fix érték...hegyekben jobban fog pörögni a turbód,ugyanahhoz a nyomás eléréséhez,mert ritkább a levegő, Hollandiában meg kevésbé :) de ezek hangyaf@sznyi különbségek :)
2.ben padlózd le...én ott mértem a legnagyobb turbonyomást...
2.ben padlózd le...én ott mértem a legnagyobb turbonyomást...
Piritu - 1.000.0002013-09-05 22:05:36 // 40457
Megint átlag userként gondolkodva:
A szerviz előírás "hiányban" azt teszi bele, amelyikkel a legtöbbet keres. (Tapasztalat, anno a 147-be is ezért került a MOL olaj a szombathelyi szervizben.)
Ha meg én veszem a legolcsóbbat teszem bele, mert az is megfelel az előírásoknak ráadásul az Auchanban/Tescoban is találok megfelelőt tuti.
Mindenki jól jár :-DD
A szerviz előírás "hiányban" azt teszi bele, amelyikkel a legtöbbet keres. (Tapasztalat, anno a 147-be is ezért került a MOL olaj a szombathelyi szervizben.)
Ha meg én veszem a legolcsóbbat teszem bele, mert az is megfelel az előírásoknak ráadásul az Auchanban/Tescoban is találok megfelelőt tuti.
Mindenki jól jár :-DD
GTPeti2013-09-05 22:01:13 // 40456
Igen, de az olajsár-képződés pl. egy olyan "paraméter", amit meglehet, hogy egyáltalán nem vagy csak közvetetten szabályoznak a jóváhagyások.
(Ha belegondolunk, ez egy hosszútávon gondot okozó jelenség, ami az autógyártóknak még tulajdonképpen érdeke is... Ha valaki olyan olajat tesz bele, ami ilyet okoz, akkor így járt. A szakszervízek várják szeretettel. Ezzel továbbra sem akarom azt mondani, hogy a "gyári" olaj feltétlenül a legjobb. De nem is rossz választás - főleg, ha a több kézikönyvben felsorolt alternatíva közül a jobbikat teszi bele az ember. Gondolok itt a 10W40-es "Turbo Diesel"-el használt JTD-kre.)
(Ha belegondolunk, ez egy hosszútávon gondot okozó jelenség, ami az autógyártóknak még tulajdonképpen érdeke is... Ha valaki olyan olajat tesz bele, ami ilyet okoz, akkor így járt. A szakszervízek várják szeretettel. Ezzel továbbra sem akarom azt mondani, hogy a "gyári" olaj feltétlenül a legjobb. De nem is rossz választás - főleg, ha a több kézikönyvben felsorolt alternatíva közül a jobbikat teszi bele az ember. Gondolok itt a 10W40-es "Turbo Diesel"-el használt JTD-kre.)
Csabi2013-09-05 22:00:39 // 40455
Gondolatok a DPF kényszerített regenről...:)
Kedden írtam, h kapott új vezérlőt(szoftvert) a vas, mivel ilyenkor minden tanult adat elvész, köztük a DPF telítettség info is,a szervizben jelezték, h vagy megcsinálják Ők kényszerítve, vagy menjek egy hosszabb távot egyenletes tempóban és magától fog regenerálni...az utóbbit választottam mivel a hazaút ~70km...
no nem regenerált, kezdtem aggódni, mert már ~1000km-t mentem regen nélkül és 22%-on állt a DPF telítettség (MES-ben) az új szoftver miatt.
Kerestem egy "nyugis" helyet és elindítottam a kényszerített regent.
A zöld vonal a DPF hőmérséklet: ~650°C
A sárga a nyomsákülönbség dp
3500as fordulaton

127mbar volt a max, 55-re vitte le (3500as fordulaton)
A saját véleményem, h a kényszerített regen a legjobb a DPF kiégetésre....fixen 650°C-on tartja a részecskeszűrőt és ez a lényeg.
Forgalomban ritkán tudod így elkapni...
Ahogy végeztem, elindultam haza 15km múlva észre vettem hoppá ez regenerál...100km kellett hozzá, h magától regeneráljon amit a szervizben is mondtak...csak én türelmetlen voltam, és nem vártam ki:)
A lényeg, h most aztán ki lett égetve rendesen...
Amit még észre vettem, h a kényszerített regen után 70%-ra állt be a telítettség... ezt Droberto is írta amikor ő csinálta. Az automatikus második után meg 20%-ra.
A vízhőfokot direkt néztem a regen közben 99fok volt a max de a mutató 90en állt mint a szög, pedig már egy osztással feljebb kellett volna lennie...ismert dolog,de azért ez gáz...
Kedden írtam, h kapott új vezérlőt(szoftvert) a vas, mivel ilyenkor minden tanult adat elvész, köztük a DPF telítettség info is,a szervizben jelezték, h vagy megcsinálják Ők kényszerítve, vagy menjek egy hosszabb távot egyenletes tempóban és magától fog regenerálni...az utóbbit választottam mivel a hazaút ~70km...
no nem regenerált, kezdtem aggódni, mert már ~1000km-t mentem regen nélkül és 22%-on állt a DPF telítettség (MES-ben) az új szoftver miatt.
Kerestem egy "nyugis" helyet és elindítottam a kényszerített regent.
A zöld vonal a DPF hőmérséklet: ~650°C
A sárga a nyomsákülönbség dp
3500as fordulaton

127mbar volt a max, 55-re vitte le (3500as fordulaton)
A saját véleményem, h a kényszerített regen a legjobb a DPF kiégetésre....fixen 650°C-on tartja a részecskeszűrőt és ez a lényeg.
Forgalomban ritkán tudod így elkapni...
Ahogy végeztem, elindultam haza 15km múlva észre vettem hoppá ez regenerál...100km kellett hozzá, h magától regeneráljon amit a szervizben is mondtak...csak én türelmetlen voltam, és nem vártam ki:)
A lényeg, h most aztán ki lett égetve rendesen...
Amit még észre vettem, h a kényszerített regen után 70%-ra állt be a telítettség... ezt Droberto is írta amikor ő csinálta. Az automatikus második után meg 20%-ra.
A vízhőfokot direkt néztem a regen közben 99fok volt a max de a mutató 90en állt mint a szög, pedig már egy osztással feljebb kellett volna lennie...ismert dolog,de azért ez gáz...
Dömpi (il dottore)2013-09-05 21:59:07 // 40454
hullanak is szét az új konstrukciók
mzo2013-09-05 21:56:56 // 40453
Na itt jön az amit írtam lejjebb, hogy tökmindegy a márka a lényeg, hogy a gyári előírásoknak szabványnak megfeleljen az az olaj. Legyen az Castrol Selénia Mobil1 Total vagy bármi. (GM-et már nem is mertem írni) :D
A volkswagen pl egyébként egész korrekt ilyen szempontból, ott nincs márka ajánlás, csak szabvány van előírva.
A volkswagen pl egyébként egész korrekt ilyen szempontból, ott nincs márka ajánlás, csak szabvány van előírva.
GTPeti2013-09-05 21:56:41 // 40452
Így van. És amit írtál kérdést, azt kétféleképpen lehet megválaszolni. B)
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:55:33 // 40451
Ezt senki sem tagadja.
A kérdés, hogy kell-e jobb, és hogy megéri-e kísérletezni az autóval.
A kérdés, hogy kell-e jobb, és hogy megéri-e kísérletezni az autóval.
Dömpi (il dottore)2013-09-05 21:54:51 // 40450
Basszus! Szándékosan fel akartam tenni egy bugyuta kérdést...erre tessék. Kiderül, hogy a kérdés nem bugyuta, és még műszakilag meg is van oldva.
Dömpi (il dottore)2013-09-05 21:49:29 // 40449
Na, akkor a 7végén csinálok egy újabb kört futó MES-el meg laptoppal, de ezúttal megpadlózom. Kíváncsi leszek meddig megy fel a turbónyomás a MES szerint, mert amit az óra mutat, az egy dolog.
.......................2013-09-05 21:48:17 // 40448
a Map szenzor méri a tengerszint feletti nyomàst is,
GTPeti2013-09-05 21:47:49 // 40447
Mert van nála jobb.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:47:02 // 40446
Nem hinném, a kormosnál még sose vettem észre a magasságot. (A TS-nél annál inkább érezni.) Szerintem a magasban többet "tesz hozzá" a turbó, hogy a végeredmény ugyan annyi legyen.
Bence2013-09-05 21:46:36 // 40445
A MES ezek szerint abszolút nyomást ír ki, ami ugye az atmoszférikus nyomás és a túlnyomás összege. Ezért a légköri nyomást (1013 mbar) kell kivonni az abszolútbúl, hogy megkapd a túlnyomást (amit a turbó tölt) ---ahogy a többiek is írták előttem.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:43:44 // 40444
"a Phedra gyári olaja a Selenia WR, a Pug 807-é a Total, a Citroené is az, a Fordban Ford olaj ugyan ez a blokk, " - Szerinted az átlag user szerinted tudja, hogy ezekben a kocsikban ugyan az a blokk van? Szerintem 95%-a nem. Innentől nem kérdés a dolog. Mindegyiknek az, amit a könyve ír.
pl. Asszony OFF-jában olajat cseréltem nemrég. Bementem a boltba és kértem amit a használati ír az ikszedik oldalon. (Ford olaj) Azt sem tudom mennyi-W-mennyis. Nem kell vele foglalkozni. Így egyszerű az élet. Minek bonyolítani? :-)
pl. Asszony OFF-jában olajat cseréltem nemrég. Bementem a boltba és kértem amit a használati ír az ikszedik oldalon. (Ford olaj) Azt sem tudom mennyi-W-mennyis. Nem kell vele foglalkozni. Így egyszerű az élet. Minek bonyolítani? :-)
Dömpi (il dottore)2013-09-05 21:42:48 // 40443
bocs, "turbója"
Dömpi (il dottore)2013-09-05 21:42:08 // 40442
Néztem amit belinkeltél. Ezek szerint, ha valaki a hegyekben lakik annak kevésbé hatékonyan működik a turbőja, aki meg a Holland mélyföldön, annak meg túltölt?
Milyen tengerszint feletti magassághoz tartozó légköri nyomásra állítják be a turbókat?
Milyen tengerszint feletti magassághoz tartozó légköri nyomásra állítják be a turbókat?
Dömpi (il dottore)2013-09-05 21:36:52 // 40441
nemtom, OFF-okkal nem foglalkozom :)
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:36:25 // 40440
"A tengerszinti légnyomás 1013,25 hPa (mbar)" - nem véletlenül ezt az értéket kell levonni? Szerintem erre jön rá, amit a turbó tölt.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-05 21:33:26 // 40439
én konkrétan azt teszem bele amit találok mögöttem jobb kézzel háttal ...az az Edge :))) nekem bizonyított 100e km-en
egyébként a Phedra meg Agip-ot kap de annál az autónál már feltettem a költői kérdést mivel ez eurovan2 a Phedra gyári olaja a Selenia WR, a Pug 807-é a Total, a Citroené is az, a Fordban Ford olaj ugyan ez a blokk, a Volvoban meg Castrol 0W30 ...szóval akkor melyik a gyári olaja?
egyébként a Phedra meg Agip-ot kap de annál az autónál már feltettem a költői kérdést mivel ez eurovan2 a Phedra gyári olaja a Selenia WR, a Pug 807-é a Total, a Citroené is az, a Fordban Ford olaj ugyan ez a blokk, a Volvoban meg Castrol 0W30 ...szóval akkor melyik a gyári olaja?
Csabi2013-09-05 21:32:59 // 40438
A légköri nyomást( ~1000mbar) kell kivonni a MES által mutatott értékből.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:31:47 // 40437
Inkább ez lehet az ok.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:31:21 // 40436
Nem hinném. Másfél-két évet ki kell, hogy bírjon bármelyik a kocsiban.
Dömpi (il dottore)2013-09-05 21:29:05 // 40435
Volt egy kérdésem pár napja. Tudna valaki segíteni?
MES/FES-ben, ha írja a turbónyomást, akkor ebből mennyit kell levonni, hogy megkapjam a valós turbónyomást? Valami ellenállási tényező, vagy mi miatt. Nem emlékszem pontosan, hogy 0,4-et, 0,6-ot, vagy 0,8-at?
Nekem a múltkor egy diagramban max turbónyomásnak 2390 mBar-t írt ki, de ez ugyebár nem a tényleges.
MES/FES-ben, ha írja a turbónyomást, akkor ebből mennyit kell levonni, hogy megkapjam a valós turbónyomást? Valami ellenállási tényező, vagy mi miatt. Nem emlékszem pontosan, hogy 0,4-et, 0,6-ot, vagy 0,8-at?
Nekem a múltkor egy diagramban max turbónyomásnak 2390 mBar-t írt ki, de ez ugyebár nem a tényleges.
Dömpi (il dottore)2013-09-05 21:23:28 // 40434
Én komolyan nem értem hogy miért ilyen bonyolult ez az olajügy?
Van egy gyári ajánlás, és csak 2-3 ezer Ft a különbség. Ezek után miért akar valaki nem Seléniát használni?
Tényleg nem vágom, de mindegy.
Van egy gyári ajánlás, és csak 2-3 ezer Ft a különbség. Ezek után miért akar valaki nem Seléniát használni?
Tényleg nem vágom, de mindegy.
GTPeti2013-09-05 21:18:13 // 40433
(Kieg.: Az első mondatom puszta feltételezés az olajok eltarthatóságából kiindulva.)
GTPeti2013-09-05 21:17:02 // 40432
Ha valami miatt, akkor tuti nem az állás miatt megy bele más olaj. Kizzo nemrég fejtegette, hogy miért is más egy bejáratós olaj (igaz ő régebbi motorok kapcsán). Persze ilyet "aftermarket" módban csak a legnagyobb spílerek használnak (motorfelújítás után).
David | Centocinquantanove2013-09-05 21:11:08 // 40431
Igen ebben lehet valami... Ha belegondolsz lehet, hogy ezért kerül bele először olyan olaj amilyen, mert elképzelhető az az eset, hogy miután lejön a szalagról egy autó az hónapokat áll egyhelyben a gyárudvaron, hajón, szalonban, stb. mire valaki elkezdi érdemben használni... Lehet, hogy hülyeség, csak ötletek...
Piritu - 1.000.0002013-09-05 20:56:00 // 40430
Arra is gyanakodtam, hogy szándékosan más a gyárilag betett olaj. Lehet, hogy a bejáratás miatt kell.
mizooo2013-09-05 20:54:53 // 40429
Igen ha összetörne valószínűleg kiesne belőle a fél Homasita :)
Piritu - 1.000.0002013-09-05 20:54:16 // 40428
Beteg. Tönkretett egy szép autót.