RomeoOne2016-05-08 16:43:43 // 82677
Értem. Mondjuk ha a gyártó szemszögéből nézem, akkor nyilván csak olyan ajánlást tennék, amivel nem sértem a saját érdekeim. Tehát gondolom az 5w40-el a DPF idő alatt gatyára ment volna és sokat kellett volna gariztatni, viszont az 5w30 nem bánthatja annyira a motort, hogy ebből angyobb problémák legyenek, ezért merem hozzá ajánlani. Persze x év után, gari leteltével már lehet, hogy a kicsi is számít. Na majd következő olajcserénél felvetem a szerelőnek a dolgot.
Piritu - 1.000.0002016-05-08 16:39:44 // 82676
Közelítsd meg másképp.
Az 1,9-es kormos motor a 156-ban dpf nélkül 5W40-es olajjal ment:

Aztán betették a 159-be egy dpf társaságában és rögtön 5W30 lett az előírás

Egyedül a 2,4-nél maradt a 40-es nem "C" olaj. Valószínűleg ténylegesen csak itt van szükség a 40-re a nagyobb teljesítmény és hőterhelés miatt.
Az 1,9-es kormos motor a 156-ban dpf nélkül 5W40-es olajjal ment:

Aztán betették a 159-be egy dpf társaságában és rögtön 5W30 lett az előírás

Egyedül a 2,4-nél maradt a 40-es nem "C" olaj. Valószínűleg ténylegesen csak itt van szükség a 40-re a nagyobb teljesítmény és hőterhelés miatt.
RomeoOne2016-05-08 16:27:47 // 82675
Csak nekem logikai bukfenc az, hogy a DPF-hez évekig csak a 30-as volt elérhető, de a motor, amit a DPF-fel terveztek, a 40-eshez készült? Szeretem én is az összeesküvés elméleteket, de csak addig, amíg nem kerül nekem pénzbe ;)
Piritu - 1.000.0002016-05-08 16:27:12 // 82674
Mekkora viták voltak itt pár éve box vs írás ügyben! Mert csak az írás a tökéletes, meg mennyire nem korrekt a box, mert a csak hamisítja az adatokat.
Aztán szép lassan kiderül, hogy mégse :-DD
Aztán szép lassan kiderül, hogy mégse :-DD
lui2016-05-08 15:59:50 // 82673
Ez így van. De már évek óta elérhető 40-es olajban is a DPF barát olaj, számtalan neves gyártótól. Így szerintem óriási hiba azt mondani, hogy a 30-as olaj a jó. Mindenkitől elnézést, de ez óriási hülyeség. Ezzel szó szerint folyamatosan kárt okoznak a motorban. Nem megyek bele a technológiai részletekbe, de ezek a motorok mind szerkezetileg, mind anyag szempontjából 40-es olajhoz lettek tervezve. Ezért ha valaki 40-es olajat használ ami nem DPF barát, max a DPF szűrőnek árt, de a motornak nem. A 30-as olajjal pedig fordítva, a motor minden porcikájának árt, viszont a sokak által szeretett DPF szűrő jól fogja érezni magát. Tehát C2-3-as 40-es olaj a megoldás.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 14:29:33 // 82672
dehogy nem, sőt arra van váltóchip is...:)
Giuntini2016-05-08 14:11:50 // 82671
Ebben tökéletesen igazad van, csak az automatát nem ajanlatos chippelni.
RomeoOne2016-05-08 13:49:15 // 82670
Garázsban tartotta és csak ünnepnapokon vette elő, hogy kevés kilométerrel és kiváló állapotban adhassa el majd a közép-kelet európai vevőjének jópár év múlva :DD
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 13:48:28 // 82669
ezzel vitatkoznék, nálam 80e km-nél nem volt letapadva semmi a DPF volt kukás és jót tett neki a chip, attól úgy ment ahogy elvártam tőle...
a TBi-nek is jót tett a novitec, még jobban megy, harap, száguld, szelel, süvít, f@xt hosszabbít kb 5cm-rel :DDD
a TBi-nek is jót tett a novitec, még jobban megy, harap, száguld, szelel, süvít, f@xt hosszabbít kb 5cm-rel :DDD
Zsoltikj ૐ2016-05-08 13:44:54 // 82668
azért vesz a külföldi drágább nagy dízelt hogy utána max évi 10ezret menjen vele :D
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 13:43:14 // 82667
azért jön mindenki a viszkozitással, mert mikor megjelentek a DPF-es autók 2005-ben nem létezett 5w40-es olajból ami tudta volna a c2, c3-as minősítést csak az 5w30-ak tudták... sőt most sem tudja sok gyári 5w40-es lásd selenia, elf, mobil stb...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 13:34:53 // 82666
az zsír de milyen szerelő az aki feltölti az olajat és nem húzza ki a nívópálcát megnézni mennyi az annyi? áhhhh....
a több olaj nem jó a rendszernek, kinyomhatja a szimeringeknél akár...
sajnos a használati utasítás, meg a feltöltési táblázat az első olajfeltöltést írja nem a csere mennyiséget :(
Az első olajcserénél én is így jártam a 2,4-nél bele töltöttem a 6L-et aztán nívón láttam ez a max felett van így engedtünk le fél lityit....
a több olaj nem jó a rendszernek, kinyomhatja a szimeringeknél akár...
sajnos a használati utasítás, meg a feltöltési táblázat az első olajfeltöltést írja nem a csere mennyiséget :(
Az első olajcserénél én is így jártam a 2,4-nél bele töltöttem a 6L-et aztán nívón láttam ez a max felett van így engedtünk le fél lityit....
Giuntini2016-05-08 13:22:49 // 82665
Ezt tényleg én is aláírom. Nekem soha nem ment így az autóm mint most. Aki panaszkodik a 2,4- re, hogy nem megy az elvárások szerint, az kezdje leragadt turbó geometriával és vákumproblémával.
A chipelés nem megoldás...
A chipelés nem megoldás...
RomeoOne2016-05-08 13:20:48 // 82664
Nekem is mindig ez jut eszembe, amikor ilyen 10 év körüli kocsit meglátok N-es rendszámmal, tehát külföldről behozott és 100k körüli kilométer van benne, hogy aki ezt így megvette el is hiszi, hogy ez tényleg ennyi? De inkább nem mondom, mert megbántani senkit nem akarok. Persze van lottóötös, de ennyire gyakori?
lui2016-05-08 12:50:25 // 82663
Kék füstöt kizárólag a motorolaj okoz, ha jó minőségű gázolajat tankolsz, tehát amit látsz az biztos hogy olaj. Ezt nem okozhatja az az 1-2 deci plusz betöltött motorolaj. Ez bizony mindenképpen valamilyen mechanikai problémára utal, és bizony lehet a turbó is. Biztos hogy ilyen kevés km van a kocsiban? Egy közel 10 éves dízel autóban ez gyanús... Egy modern dízel motort és egy turbót, sokkal kevesebb km alatt ki lehet nyírni, mint 90k.
thePupill2016-05-08 12:10:16 // 82662
Nekem sem higult fel az olaj , nincs benne gázolaj! hanem az okos szerelő aki csreélte le az olajat és ugye nem folyatta ki nullára rátölött még 6 litert és még olt is bennea reégiből.
most lelett engedve a motorolaj többlet ,ha beinditom olykor olykor kipufog egykis világoskék füst de enyhe amugy meg semmi füst. ha lepörgetem a fordulatot akkor full fekete a füst. és ha megyek vele akkor is fekete és nem sok. tehaát alapjáraton nyom kékest. izzzito gyergya vissszajelző ég de az csak gondolom az első inditásnál produkálhat ilyesmi füstöt meleg motornál nem. az autoba most van 95000 km gondolom a turbonak nem lehet baja ennyitől. dpf kinnvan és egr is és vannak irva a rendszerből. talán ez a kék füst lehetett a motor olaj többlettől vayg izzitó gyergya vagy tulsok uzemanyagot kap az is lehet kék sztem.
most lelett engedve a motorolaj többlet ,ha beinditom olykor olykor kipufog egykis világoskék füst de enyhe amugy meg semmi füst. ha lepörgetem a fordulatot akkor full fekete a füst. és ha megyek vele akkor is fekete és nem sok. tehaát alapjáraton nyom kékest. izzzito gyergya vissszajelző ég de az csak gondolom az első inditásnál produkálhat ilyesmi füstöt meleg motornál nem. az autoba most van 95000 km gondolom a turbonak nem lehet baja ennyitől. dpf kinnvan és egr is és vannak irva a rendszerből. talán ez a kék füst lehetett a motor olaj többlettől vayg izzitó gyergya vagy tulsok uzemanyagot kap az is lehet kék sztem.
lui2016-05-08 10:30:18 // 82661
Sziasztok!
Muszáj most már hozzászólnom a DPF-es, olajos történethez, mert egyre nagyobb a félrevezetés ebben a témában is. Nem a viszkozitástól függ az, hogy egy olaj használható-e DPF-es motorhoz, hanem az olajtól. Egész pontosan, minden olaj használható DPF-el szerelt motorhoz, ami rendelkezik a C2-es vagy a C3-as jóváhagyással. Ilyen olaj, ma már gyakorlatilag minden gyakran használt viszkozitásosztáyból megtalálható. Az hogy ne okozzon problémát a DPF-ben, az olaj adalékolásától függ, nem pedig a viszkozitásától!!! Seleniából csak a 30-as az aminek van C2-es jóváhagyása, ezért mondja sok Seleniás hogy azt kell használni. DE ezzel csak ártasz a motornak. Számtalan jobb olaj van a Seleniánál, ami 40-es és rendelkezik C2-es, C3-as minősítéssel. Tehát ha nem sajnálod a motorod, akkor csak bátran a 30-as Seleniát.
Muszáj most már hozzászólnom a DPF-es, olajos történethez, mert egyre nagyobb a félrevezetés ebben a témában is. Nem a viszkozitástól függ az, hogy egy olaj használható-e DPF-es motorhoz, hanem az olajtól. Egész pontosan, minden olaj használható DPF-el szerelt motorhoz, ami rendelkezik a C2-es vagy a C3-as jóváhagyással. Ilyen olaj, ma már gyakorlatilag minden gyakran használt viszkozitásosztáyból megtalálható. Az hogy ne okozzon problémát a DPF-ben, az olaj adalékolásától függ, nem pedig a viszkozitásától!!! Seleniából csak a 30-as az aminek van C2-es jóváhagyása, ezért mondja sok Seleniás hogy azt kell használni. DE ezzel csak ártasz a motornak. Számtalan jobb olaj van a Seleniánál, ami 40-es és rendelkezik C2-es, C3-as minősítéssel. Tehát ha nem sajnálod a motorod, akkor csak bátran a 30-as Seleniát.
Hardy2016-05-08 10:22:10 // 82660
Az a gond hogy ez engedély nélküli átalakítás amiért el kell venni. Meg soron kívüli műszaki vizsga.
Giuntini2016-05-08 08:45:42 // 82659
Ez már volt téma a fórumon, a 2,4-nél egyértelmű elírás volt. Nem lehetne Dpf-el 40-es olajat használni. Én még soha nem tapasztaltam olyat, hogy felhígult volna az olaj. Megvételkor cseréltél olajat? Ez attól hígul így fel, hogy sok rövid táv, és regen közben leállított motor. Most már mindegy, nincs benne a Dpf. Azért elvinném megnézetni a motort, nehogy ennek legyen komolyabb hatása. Ennyire felhígult gázolaj (ha nem cseréltél olajat megvételkor) nagyon nem jó... A Dpf kivételéről a zuzmókat leszámítva egy adalék; off-os eset, ellenörzésnél füstölt az autó, (ezért állították meg) levették a rendszámot szétszívatták és több százezerbe került míg visszakapták. Szerintem nem az a megoldás, hogy kivenni a Dpf-et. A hiba okat kell elhárítani. Ahogy kis hazánkban egyre szigorodnak a szabályok, előb utóbb nagyon elő fogják venni a kiherélt autókat.
thePupill2016-05-07 22:40:16 // 82657
Az igen! köszi az infót. na az tökrtént h nem rég kiszedettem dpf meg egrt a kocsiból
és ma megyek kanyarodok ki és spanom megállit h kéken füstöl a verdám alacsony fordulaton . eddig nem vettem észre semmi ilyesmit mivel a dpf felfogta a füstöt. a lényeg h úgy mentem a kocsival kb 10 ezer km hogy majdnem egy literrel több volt benne és ette az olajat. most leengedtünk nincs kék füst minden ok.A max fölött volt kb fél centivel az olajszint. lehet ettől most valami maradandó problémája a verdának szerintetek?
és ma megyek kanyarodok ki és spanom megállit h kéken füstöl a verdám alacsony fordulaton . eddig nem vettem észre semmi ilyesmit mivel a dpf felfogta a füstöt. a lényeg h úgy mentem a kocsival kb 10 ezer km hogy majdnem egy literrel több volt benne és ette az olajat. most leengedtünk nincs kék füst minden ok.A max fölött volt kb fél centivel az olajszint. lehet ettől most valami maradandó problémája a verdának szerintetek?
RomeoOne2016-05-07 21:53:58 // 82656
Sziasztok! Most vettem észre, hogy a fordulatszámmérő alsó felében nem ég a háttérvilágítás. Mennyire bonyolult a cseréje? Ugye nem kell hozzá lebontani az egész műszerfalat?
Angelo Bianco2016-05-07 21:50:29 // 82655
Sziasztok!
159 óracsoportot (km mutató, fordsz. mérő) hogyan szedem ki?! Hol kezdjem meg?!
Segítséget előre is köszi!!
159 óracsoportot (km mutató, fordsz. mérő) hogyan szedem ki?! Hol kezdjem meg?!
Segítséget előre is köszi!!
gpek2016-05-07 21:34:01 // 82653
Todorriskov2016-05-07 20:36:53 // 82651
Sziasztok!
Ma meglepődtem rendesen.... de gondolhattam volna rà.
Szóval még mindig nem sikerült megoldani a villogó kilóméteróra, vagyis a proxy rendezés kérdést. Nem működnek ugye az elektromos ablakok és tükrök elől és ma kiderült hogy az első ajtók be sem zàródnak!!
Egyik ismerősöm akarta meglesni milyen belül, kis nyitotta az ajtót nem tudta (hogy elvileg) zàrva van. Visított is a riszasztó!
Ekkor esett le, hogy az első ajtók nem zàrnak be gombnyomásra.
Úgyhogy most kulcsozhatok... Még szerencse, hogy két hétig senki nem próbàlt rà hogy berakjon pàr ajàndékot...
Mivel legtöbbször péntek du érek haza,elég nehéz szerelővel egyeztetnem.
Tudtok esetleg valakit, Zala, Vas, Győr-Moson-Sopron megyében aki tudna segíteni proxy rendezésben akinek esetleg a szombati nap is jó lenne?
Ma meglepődtem rendesen.... de gondolhattam volna rà.
Szóval még mindig nem sikerült megoldani a villogó kilóméteróra, vagyis a proxy rendezés kérdést. Nem működnek ugye az elektromos ablakok és tükrök elől és ma kiderült hogy az első ajtók be sem zàródnak!!
Egyik ismerősöm akarta meglesni milyen belül, kis nyitotta az ajtót nem tudta (hogy elvileg) zàrva van. Visított is a riszasztó!
Ekkor esett le, hogy az első ajtók nem zàrnak be gombnyomásra.
Úgyhogy most kulcsozhatok... Még szerencse, hogy két hétig senki nem próbàlt rà hogy berakjon pàr ajàndékot...
Mivel legtöbbször péntek du érek haza,elég nehéz szerelővel egyeztetnem.
Tudtok esetleg valakit, Zala, Vas, Győr-Moson-Sopron megyében aki tudna segíteni proxy rendezésben akinek esetleg a szombati nap is jó lenne?
Laca622016-05-07 20:01:58 // 82650
Sziasztok !
Hogyan tudom leszerelni a " kalaptartót " ? Valami rezeg ott hátul és zavar .
Köszönöm előre is !
Hogyan tudom leszerelni a " kalaptartót " ? Valami rezeg ott hátul és zavar .
Köszönöm előre is !
emGéza2016-05-07 19:59:29 // 82649
De tele tankolva 😂
emGéza2016-05-07 19:58:22 // 82648
Hasonlóan kezdte a hankok is. Most pedig a prémium kategóriát bírtokolja.
Invisible2016-05-07 19:26:16 // 82647
VTT-re is elhozhatnád, szívesen megnézném, ott kicsit családiasabb a hangulat :)
Laca622016-05-07 19:02:14 // 82646
Hiszek Neked , de miért ekkora a különbség ?
Kócosw2016-05-07 19:00:04 // 82645
Pontosan igy van,de ha a népautó konszern a skodákat nexenekkel szállitja gyárilag nem lehet a legalja...
Gergő2016-05-07 18:51:53 // 82644
Ha KUL-on nemis,de Alfacity-n ottleszünk,szívesen megmutatom.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-07 18:46:12 // 82643
5,5L kell bele
Laca622016-05-07 17:56:33 // 82642
6,4 a könyve szerint. Én is most készülök olaj és minden egyéb szűrő cserére.
emGéza2016-05-07 17:24:41 // 82641
Nem könnyű a "villanyvadász" élete. Olykor eltünik a 12V-ból egy pár valahol. A leghatékonyabb megoldás a relé. Jártam már én is így. A klímakompra 10V ment.
Olykor-olykor elég volt, de inkább nem.
Olykor-olykor elég volt, de inkább nem.
emGéza2016-05-07 17:12:23 // 82640
A minap bent voltam a gumimaxnál, az eladások 99%-át a linglong és a nexen páros
visszi. A nexen koreai...
Én sebring gumikkal vettem az autót és a vezetési stilúsomnak elegett tesz.
Most, hogy utána néztem , a "mislejn" csop. tagja , a kormorán ellenfele.
Na, ezek fényében, lehet vennék kormit is.
A hangsúlyt inkább az újra helyezem.
(azért van olyan kínai gumi, amit soha nem vennék. Pl minerva,sunny ...)
visszi. A nexen koreai...
Én sebring gumikkal vettem az autót és a vezetési stilúsomnak elegett tesz.
Most, hogy utána néztem , a "mislejn" csop. tagja , a kormorán ellenfele.
Na, ezek fényében, lehet vennék kormit is.
A hangsúlyt inkább az újra helyezem.
(azért van olyan kínai gumi, amit soha nem vennék. Pl minerva,sunny ...)
thePupill2016-05-07 16:18:44 // 82638
2.4 jtdm be mennyi a pontos motor olaj mennyiség? 6, 5 L körül emléxem
Kócosw2016-05-07 16:14:27 // 82637
Eddig nekem is elégnek tűnik :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-07 15:39:13 // 82636
akkor ilyet fogok venni jövőre, nekem ennyi elég is :D
Kócosw2016-05-07 15:18:07 // 82635
Nos akkor anno ígértem a nexenekről némi véleményt.Semmi olyat nem érzékeltem eddig amiért azt mondanám hogy nem ajánlom.Próbáltam zuhogó esőben 180 felett,szárazon 210 felett,teszi amit tennie kell.Sztem jo a tapadás,fékezéskor szárazon és esöben sem érzékeltem semmi olyat amiért köpködném a papucsokat.Meglátjuk a kopás milyen lesz.
Dzsozy2016-05-07 14:02:03 // 82634
Szép napot Mkinek. Mivel tegnap megadta magáta vas, ma szemrevételeztem. Megadta magát az első befefecskendező szelep. Az csak bontás után derül ki, hogy csak az O gyűrű, vagy maga az egész szelep kuka. Orrán száján nyomja a benyát ki. Érdemes bontottat szerezni, már ha van, vagy ajánlatos újat invesztálni?
Giuntini2016-05-07 13:19:39 // 82633
Akkor teljesen igazad van! A 2,4- nek jobb a 40. A turbójavítót megkérdeztem, hogy mit tesz a turbóval a 30. Azt mondta, ha 15 ezrenként cserélem az olajat, semmi bajt nem okoz. Mindig tele kell lenni a turbó miatt.
thePupill2016-05-07 13:06:58 // 82632
ez az olaj van hozzá irva gyárilag , de amugy kb egy hete nincs benne dpf
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-07 12:39:46 // 82631
grat hozzá akkor neked a kaposújlaki tali kötelező lesz, megnézzük hogy megy a 3.2-es :D
Gergő2016-05-07 11:22:55 // 82630
Üdv Cartársak!
Na jelentem megkaparintottam az itt már kitárgyalt Rosso 159 3,2 V6-ost,honosítottam,rendbevágtam.Remélem hosszú ideig fog szolgálni.Eddig úgy tűnik nagyon egyben van,feszes,iszonyúan ereje teljében van.
Na jelentem megkaparintottam az itt már kitárgyalt Rosso 159 3,2 V6-ost,honosítottam,rendbevágtam.Remélem hosszú ideig fog szolgálni.Eddig úgy tűnik nagyon egyben van,feszes,iszonyúan ereje teljében van.
Tiby1562016-05-07 10:23:35 // 82629
Üdv!
Hétfő óta én is egy 159-es boldog tulajdonosa vagyok. :) A kérdésem, hogy Ti milyen fejegységet ajánlotok a gyári helyett? Mindenképp bluetooth-os verziót szeretnék. Ha jól tudom kell egy interfész is (20 eFt + ) hogy tudjam a kormányról vezérelni. A szerelőm rá akar beszélni a multimédiásra, de nem tudom megéri-e a dupla árat.
Hétfő óta én is egy 159-es boldog tulajdonosa vagyok. :) A kérdésem, hogy Ti milyen fejegységet ajánlotok a gyári helyett? Mindenképp bluetooth-os verziót szeretnék. Ha jól tudom kell egy interfész is (20 eFt + ) hogy tudjam a kormányról vezérelni. A szerelőm rá akar beszélni a multimédiásra, de nem tudom megéri-e a dupla árat.
Hardy2016-05-07 10:00:13 // 82628
Nem is néztem, azt hittem diesel.