Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002018-01-31 17:36:33 // 104690
...ehhez képest a két blogodból az egyik arról szól, hogy valami nem működik rendesen :-DD
Shadin2018-01-31 17:35:23 // 104689
Tegnap este volt frissen puceválva...
gecsa2018-01-31 17:24:47 // 104688
Nekem egyik alfámmal sem volt bajom.
Attis2018-01-31 16:55:30 // 104687
"Volt Fiat eredetű váltó csak 5 sebességes" " A GM együttműködésnek köszönhető". Együttműködés? Senki se haragudjon rám de a 2000-es évek (és még a 2010es évek eleje is) a FIAT háza táján csak ígérgetésekről szóltak. Lesz ez, lesz az, lesz nagy autó, lesz kis autó. Ami lett, az is évekkel később jött csak ki a sokadik meghirdetett dátum után.

Jóformán már a 147/156/GT-ben sem volt saját benzinmotor, amit nagyközönség is megvásárolhatott volna. (És akkor még 199x-et írtunk). TiBi mikor jött ki? 2008-2009?

De elég most is ránézni a termékpalettájukra: Lancia? megölték. Fiat? 500, Panda, Punto(van még?), Croma. Ez elég halvány. Bármely autógyártó ennél többet fel tud mutatni sajnos. :( A Giulia is éveket csúszott. Elég itt az Amorén néhány régebbi cikket kikeresni.

Pont úgy vagyok a GM együttműködéssel, mint amikor szeretjük szídni a Boscht, Valeot és társait. Ezt rendelte meg tőlük a gyár...(Minden eurocentet meg kell spórolni, nem baj ha a user szív majd később).

Imádom az Alfát, ha nem így lenne nem tartanék kettőt is. De véleményem szerint csapnivaló a FIAT manegementje (Marchionneval is az élen). Ígérnek fűt-fát, aztan csodálkoznak hogy Európában nem fogy a termék....még jó hogy nem fogy, senki sem vár éveket, arra ami nem is jön... :(

JTD motorok szerintem is királyok. Nekünk is volt (Puntoban). Jó kis motor az. :)
Piritu - 1.000.0002018-01-31 16:27:10 // 104686
Like :-)
" hülye hibákat hagytak benne." ami sokkal idegesítőbb tudott lenni, mint egy leállt motor. Engem pl az ülés nyekergése kergetett az őrületbe. Második próbálkozásra rá is jöttek és gariban megcsinálták. Mert ugye itthon nem szedhettem szét...
Piritu - 1.000.0002018-01-31 16:24:25 // 104685
Anno mielőtt a 159-et vettem már régóta aktív topik olvasó voltam. Fel is tettem a kérdést, hogy tényleg ilyen? És nem :-)
Piritu - 1.000.0002018-01-31 16:22:38 // 104684
"Elhiszem, hogy Neked volt gondod a 159-el, de azért azt is el kell ismerni típustól függetlenül, hogy sok esetben magának köszönheti az ember, ha valami idő előtt meghibásodik..." - Imádtam, és szerintem az új tulajnál is megfutja a 300k-t ugyan úgy gond nélkül, mint a családod autója. (Az 1,6TS-em is megfutotta bőven.)
Abban igazat adok, hogy a tulaj, az előélet sokat számít. Pont ezért írtam, hogy az új autóim közt volt vele a legtöbb tennivaló.
Ami természetesen még így is sokkal kevesebb volt, mint a céges hárombetűs német autókkal volt :-)
Szabister2018-01-31 16:10:55 // 104683
Grat az 59-hez. Nincs benne sok méter,nagyon szép állapotban van.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-31 16:10:40 // 104682
Volt Fiat eredetű váltó csak 5 sebességes. Örök életű, megölhetetlen. A GM együttműködésnek köszönhető, hogy nem fejlesztettek 6-ost belőle.

Továbbá a jtd motorok alapkonstrukciója az egyik legjobb a dízelek közt. Kiemelkedően megbízható, strapabíró motorok. Azért, hogy végül a 159-ben olyan lett amilyen az EU normák tehetők felelőssé. A konkurensek ha úgy nézzük tisztességtelen előnnyel dolgoztak. Mert az Alfa programja sajnos nem csalós. Egy elvetemült emisszióra kihegyezett rettenet. Szerencsétlen mérnök, aki rengeteg órát, napot töltött a motorok felett szerintem sírt a sarokban mikor nem látták. De így kellett megcsinálni, így kellett kiadni mert csak...
A felhasználónak meg nem maradt más eszköze, minthogy egr-t falaz, ha nem akar örökké szívni.

Az eredmény pedig: a külsős olvasó annyit ért meg, hogy 159 dízel=sz@r, GM=sz@r, csak a Tibi, ami meg 12-t fogyaszt pályán.
Pedig az igazság kicsit árnyaltabb.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-31 15:47:14 // 104681
A 159 az az autó, ahol az első tulaj garanciában mindent megcsináltat a következő tulajnak :-) Az enyémnek is van szép szerviztörténete, amiben egr, szívócső, kormánymű és generátor is szerepel. Mire a 100e belekerült, kb összeállt a vas. Tudtommal Enkának sem kellett semmit hozzányúlni a kötelezőkön kívül, de nekem sem egy felső lengőkart leszámítva. Ez már összesen 50e ajándék km. Legyek gonosz? Olyan, mint régen a Dacia-k. Megvetted, összeraktad, onnantól rendben volt :-)
Amúgy meg alapjában egy nagyon jó minőségű autó, korrektül megépítve, csak hülye hibákat hagytak benne. És mivel olasz, ezért egyértelműen megpecsételték a sorsát ezek az apró/nem is anyira apró hibák. Az emberek előítélete csak erre várt.. na ugye, hogy elromlik!

A szomszédom jó példa (két Suzukija van jelenleg, mert az megbízható). Mikor látta tavaly, hogy kábeleket forrasztottam a motortérben, és a zárhídon lévő rozsdát csiszoltam, alapoztam, festettem, végül is tök jogosan szólt be. "Szégyen azért egy 6 évas autónál". Ennyi, neki az olasz=minőségtelen. És ilyen szarságok miatt.
Ezek után hiába próbáltam rábeszélni egy 80e-t futott 2-es Punto-ra amikor második autót kerestek, inkább egy lekotlott Wagyoőrt vett meg. Most meg egy zsír új vitara-t.

Így aztán mi vagyunk a hülye különc Alfások, akiknek az autóját mindenki irigyli, de nem mernének ilyet venni soha. :-)
Zsolt1552018-01-31 15:46:20 // 104680
Teljesen egyetértek. "... Csak ha valaki benéz a 159-es topikba, akkor ott inkább az jön le a külső szemlélőnek, hogy dízelt ne vegyen...." vagy a "Dízelmánia" topicba. Ugyan az.
Kollégáim is JTD-t akart venni, de azt mondta, hogy beleolvasott pár fórumba és inkább egy benzines 147 lett nála a befutó. Harmadik éve használja gond nélkül a TS motorral.

Nekem hetedik éve van meg a 159 és nem érzem, hogy a legmegbízhatatlanabb autó lenne. Nagyon nagy gond viszont a sok hozzá nem értő, becsületes szerelő.
Macccy2018-01-31 15:36:14 // 104679
Hű. Tegnap este (bár sötét volt de) nem láttam retkesnek a PAZ-t, ez a fekete szín nagyon jól leplezi a rittyót a sötétben :)
Attis2018-01-31 15:32:32 // 104678
Giuntini írta lent, hogy a GM motorokkal van probléma. :) "Szerintem az a két Opel eredetű motor van, amit kritika érhet". Csak ha valaki benéz a 159-es topikba, akkor ott inkább az jön le a külső szemlélőnek, hogy dízelt ne vegyen.
Vagy akár pár hozzászólással feljebb: "A jól bevált jtd-k is megkapták a GM eredetű váltókat." Nem védem a GM-et, de az Alfa nem a GM-hez tartozik. Ha ennyire nem jók, akkor úgy gondolom nem stílszerű a GM-et szídni, hiszen a FIAT volt az, aki nem volt képes motorokat ÉS váltókat készíteni ide se. :(

Sok esetben kérdéses azért ez a megbízhatalanságos dolog is, mert rengetegen tetettek bele ilyen-olyan tuningot is, "nem bajha füstöl". A dízel nem arra való, hogy 5-10 km-es etapokat tegyünk meg a városban. Ez ugye aztán hozta magával a sűrű regeneket, eltömődött pdf-t stb stb. Mi lett a megoldás? Pdf ki, egr lefalaz.

Gondolom a mérnökök rengeteg órát, napot, évet töltöttek el a motorok felett, de nem jó az, majd én jobban tudom mi kell. (pölö ilyen mondjuk az olaj téma is) Van a családban egy 3000ccm-es dízel Mercedes, abban is van részecskeszűrő. Sosem lett chiptuningolva, nem lett kiszedve a részecskeszűrő, nem lett lefalazva ez egr....és még sem füstöl, hanem megy.

Én nem akarok senkit sem leszólni, főleg nem Téged, nem ezért írtam.

Elhiszem, hogy Neked volt gondod a 159-el, de azért azt is el kell ismerni típustól függetlenül, hogy sok esetben magának köszönheti az ember, ha valami idő előtt meghibásodik...
Piritu - 1.000.0002018-01-31 15:11:16 // 104677
Egy szóval se mondtam, hogy a GM motorokkal van probléma. (Mondjuk majdnem vettem 2,2JTS motoros Spidert.) Autókról beszéltem.

Jelenleg egy ugyan olyan motoros Giuliettával járok, mint a 159-ben volt. 106e km alatt a 159-el többször volt ennyi idő alatt gondom. Sokkal többet jártam garanciális javításra. Ennyi.

"megbízhatóság szimbólumai" - Tudomásul kel venni, hogy egy korszerű, bonyolult motor soha többé nem fog 500e km-t menni bontás nélkül. Az a vonat már régen elment. Ettől függetlenül vannak problémásabb és kevésbé problémás darabok.
Kazes☻2018-01-31 14:57:05 // 104676
Igen, arra... mert volt már egy QV így körbetörve még tavaly és ha jól emlékszem olyan 6 millából állt fel... a névről ugrott ez be, de az is lehet, hogy keverem. :)
Liquid2018-01-31 14:48:29 // 104675
nincs a közeledben valakinek 159-e? Az lenne a tuti.
Shadin2018-01-31 14:23:03 // 104674
Az enyémmel egy 7 centis kapuvason is csak előre lehet átmenni súrolva azt. Tolatva letépi az alját.
mezoba2018-01-31 14:22:05 // 104673
bocs most esik le a qv ra gondolsz :D ez csak össze törve lett javítva még nem volt.
mezoba2018-01-31 14:20:52 // 104672
az enyém összetörve? :O nem nem...
Kazes☻2018-01-31 14:19:19 // 104671
Nem ez volt már egyszer összetörve és megjavítva...és talán most már nincs tovább?!
mcs102018-01-31 14:16:51 // 104670
Egy 330d touring volt, de annak rövidebb az orra a 159-hez képest. Viszont az le volt ültetve. Nem is tudtunk vele leállni. Régen mikor készült akkor Lada volt csak:)
Attis2018-01-31 14:03:06 // 104669
Valamelyik Backstageben épp Csöri mondta, hogy a Multiair motorok sem a megbízhatóság szimbólumai. Most akkor a Giulietták és a Mitok is megbízhatatlanok? Mert számomra ez nem azt támasztja alá, hogy a GM motorokkal lenne csak probléma. Azért kíváncsi leszek majd, hogy mit mutatnak a Giuliák és a Stelviok 200.000 km után. ;)
Shadin2018-01-31 14:02:36 // 104668
Nincs időm hetente mosóba járni :-( Ez két hetes mocsok...
Shadin2018-01-31 14:02:05 // 104667
Most má' tiszta :-)
RomeoOne2018-01-31 14:00:33 // 104666
De jó mocskos, néha azért lemoshatnád :DD
Shadin2018-01-31 13:58:40 // 104664
Ha más autónál is már nyaldosta a hasát a beton akkor a 159-hez rendesen le kell bontani :-)
mcs102018-01-31 13:48:48 // 104663
Tocke és Liquid

Más hasonló típusú tengelytávú autóval probáltunk leállni, de ott csak szerencsére egy helyen nyaldosta a betont.
A dimenziós google-ra nem is gondoltam, jó tipp volt.
A kerék méretet majd beleszámolom, nem akarom kicentizni ha már úgy is fel kell verni a betont.

Köszönöm a gyors válaszokat és méréseket!
mezoba2018-01-31 13:43:58 // 104662
Rohmann Viktor de szerintem még az övé kétlem hogy marek kifizette, de ha találkozok vele rá kérdezek.
mezoba2018-01-31 13:41:06 // 104661
mióta nálam van még nem volt de akkor beiktatunk egyet. annyira csak nem fájhat :)
Shadin2018-01-31 13:36:04 // 104660
Jó az úgy, de ha még nem volt olajcsere akkor azt ne spórold meg, jobb nem lesz, de így a tuti...
Shadin2018-01-31 13:33:34 // 104659
Az volt az alapelvem, hogy soha nem veszek olyan autót ami már volt egyszer. Még márkában sem. Egészen addig amíg bele nem botlottam egy 164 V6TB-be. Majd beültem egy 156-ba. És most a harmadik 159-be. És nem tudok olyan autóba ülni, amibe elvágynék. Jelenleg az sem érdekel, hogy 5,2M-be van a 3,5M-es autóm, egyszerűen élvezem. Néha felbasz, de el nem válnék...
Kazes☻2018-01-31 13:32:02 // 104658
Akkor is...! ;)
Piritu - 1.000.0002018-01-31 13:19:28 // 104657
Váltóolaj mikor volt cserélve?
Piritu - 1.000.0002018-01-31 13:17:53 // 104656
"Erős túlzás, hogy a legmegbízhatatlanabb." A saját tapasztalaton nem ezt mutatja. A 0 km-esen vett Alfáim közül messze a 159-el volt a legtöbb bajom és a 159 hagyott a legtöbbször cserben...
Tocke2018-01-31 12:43:50 // 104655
Szia, én nagyjából ezeket a méreteket mértem 225/55 R16-os papucsokkal,

Első kerék közpétől az orr csúcsáig a hossz : 100 cm
Elől az orrcsúcsnál a földtől való magasság : 20 cm
Első keréknél a lökös és a föld távolsága : 17 cm
RomeoOne2018-01-31 12:30:46 // 104654
Miért, ez kié volt?
RomeoOne2018-01-31 12:30:25 // 104653
15-ért árul egy törött QV-t? Vicc :DDD
Liquid2018-01-31 12:14:34 // 104652
Az elsó túlnyúlása se kicsi, de nekem sok gondom volt már a tengelytávval is, vagyis a közepe ér le.
A google is barátod :)
Ezek szerint az első túlnyúlása 1m, a hátsó 96cm.
A lökös távolsága a földtől már többmindentől függ:
- ültetés (gyári TI, vagy utólagos)
- kerékméret
- extrák, mint pl. toldat stb.
Szabister2018-01-31 12:14:09 // 104651
Arról nem küldött :) Egy szett 18-as kereket vettem tőle és a fényképen háttérben ott volt a sajátja. Elkezdtünk róla beszélni mondja hogy 2 is van neki és akkor küldte róla a képet :)
mcs102018-01-31 12:06:11 // 104650
Sziasztok

A 147-es helyett fogok venni egy 159-est és a segítségeteket kérném. A garázslejárómat át kell majd alakítanom mert nem fogok tudni leállni vele, fent fog akadni az eleje valószínűleg. Előre megszeretném csinálni.

Mérne Nekem valaki egy- két adatot? Az alap adatokat tudom ami a tengelytávot, hosszt stb illeti.

A méretek amire szükségem lene:
1. Első kerék közpétől az orr csúcsáig a hossz
2. Elől az orrcsúcsnál a földtől való magasság
3. Első keréknél a lökös és a föld távolsága

(tudom Függ a kerékmérettől is) Oldalprofilból nézve eléggé felfelé ível az orra, még akár jó is lehet, de félő hogy sokkal hosszabb az orra mint a 147-sé.

Köszönöm!
mezoba2018-01-31 11:53:34 // 104649
a másik oldalát lécci :D ültem szegény autóba amikor még nem volt rommá törve. most ha jól tudom Mareknál áll?
αλφα2018-01-31 11:53:25 // 104648
Egyetértek. És hozzátenném, hogy 11 évesen is BMW-sek bámulják meg, gyerekek állják körül, vadidegenek fotózzák és osztják meg az Instán. Senki nem megy el úgy mellette, hogy rá ne nézzen. Aston Martin-osan szép darab.
mezoba2018-01-31 11:50:54 // 104647
Hideg be kicsit nehezebben veszi a váltóm az 1 es fokozatot mint meleg időbe valaki tapasztalt már ilyet? ( az hogy most plusz volt nap közbe is érezhetően könnyebben vette )
Szabister2018-01-31 11:47:06 // 104646
Off Egy qv giulia valakinek 15 misiért? :)
Zolibácsi2018-01-31 11:38:55 // 104645
Nézegettem alternatívát a 159 helyett mikor még nem volt megcsinaltatva, akkor is nehéz volt az igenyeimnek megfelelő autót találni, most hogy kész és egész jól megy, nem is tudom hogy mi lenne az alternatíva. De arra jutottam hogy veszek egy robogót nyárra inkább a városba.
Freemont okkal szemezgettem de még mindig drágák nekem.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-31 11:21:07 // 104644
A 159 rossz korszakban készült sok szempontból A dízeleket már akkor irreális környezetvédelmi elvárások sújtották, a benzinesek pedig sajnos nem jól sikerül GM származékok voltak. A jól bevált jtd-k is megkapták a GM eredetű váltókat. Sok lett a gyenge pont. Beteg és gyenge jts-ek, egr, dpf, szívócső problémákkal küzdő dízelek, halomra pusztuló váltók, tönkremenő kormányművek, generátorok. Ezeket kár kendőzni, az új konstrukcióval, Eu normákkal és új ipari partnerrel járó bug halmaz.. Ugyanakkor műszakilag a 156-nál nagyságrendekkel komolyabb autó jött létre. Viszont beülve, vezetve mást kapsz, mit amire számítasz.
Nekem is egy évembe telt lenyelni a békát, és elvonatkoztatni attól, hogy mit gondoltam Alfás érzésnek. Ez nem olyan. Mert szándékosan készítették kicsit elsőkerekes Maseratinak (én ezzel nyugtattam magam :-)) és küldték a német autópályafalók ellen harcba.
Aztán a húszezer km alatt nekem egy olyan autó mutatkozott be, hogy csak ámulok. Ebben a hanyag olasz virtust jól elföldelték, de ott van egy nagy kupac kényszermegoldás és egy másik kupac higgadt profizmus alatt. :-D Én nekiálltam kiásni, és nem bántam meg :-)

Az értékével meg ne foglalkozz. Eladni úgysem akarod :-)
csokagm2018-01-31 11:06:29 // 104643
Legalabb nem soros hibája.
Attis2018-01-31 11:06:25 // 104642
Erős túlzás, hogy a legmegbízhatatlanabb. Én inkább a megbízhatatlan előéletet emelném ki. Azért van nem kevés példány, aminek ismert az előélete és nagyon sokat lefutottak már. Csak hát a spórolás, meg a jó lesz ez bele....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak