csokagm2018-02-28 17:54:11 // 106240
Én úgy tudom a kettostomegu miatt is jo ha nyomjuk. Inditasnal elvileg nagy erok hatnak ra ha nem nyomod. Nem ertek hozza mondták.
berobbantam2018-02-28 17:47:33 // 106239
Kuplungot mindíg nyomunk indítózáskor.Az önindítónak így könnyebb mert nem tekeri a nyeles tengelyt.Legalábbis 30 egynehány éve ezt hazudták😀
Liquid2018-02-28 17:46:53 // 106238
gyenge vagy :)
Chuck Norris nem is indítózik, csak beindul magától a motor
Chuck Norris nem is indítózik, csak beindul magától a motor
gecsa2018-02-28 17:39:26 // 106237
Én sosem izzítottam, mégis mindig pöccre indult. :D
Liquid2018-02-28 17:38:30 // 106236
wow, alapos vagy :)
nálam ez úgy zajlik, hogy:
- semmit se csinálok :)
nálam ez úgy zajlik, hogy:
- semmit se csinálok :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-02-28 17:19:07 // 106235
Azok az adagolós tdi motorok a leg jobban el talàltam dízelek. Sajnos a jtd üzemi hőfokon is többet teker mire indul.
Shadin2018-02-28 17:10:03 // 106234
Kéziféket sosenem húzunk és kuplung/féket mindig nyomjuk indítózásnál, utóbbi elhagyható ha -10°-ban húzunk mégis kéziféket :-)
Giuntini2018-02-28 16:39:55 // 106233
Nekem minden dízelem rögtön beindult. A Croma 2.5D, TD, a Marea 1.9 is. Annyi volt a trükk, hogy először izzítás nélkül megforgattam, majd utána izzítottam. -20-ban is indult.
Piritu - 1.000.0002018-02-28 16:31:01 // 106232
és a 35-höz még az is, hogy "A következők állapotának és épségének szemrevételezéssel történő ellenőrzése:... gumi alkatrészek (védőharmonikák, tömlők, perselyek stb.)", de szerintem nem is ez a lényeg.
Ha egyszer már valamiért emelőre került a vas célszerű körbenézni alatta. Egy egyszerű olajcserénél, sőt a gumisnál is amikor nincs rajta a kerék könnyebben lehet sérült alkatrészeket találni.
Ha egyszer már valamiért emelőre került a vas célszerű körbenézni alatta. Egy egyszerű olajcserénél, sőt a gumisnál is amikor nincs rajta a kerék könnyebben lehet sérült alkatrészeket találni.
gecsa2018-02-28 16:19:30 // 106231
Nálam el szokott menni egy nap a téli felkészítéssel. Amiket én szoktam csinálni:
Alapos takarítás
Waxolás
Bőrápolás
Zárak olajzása
Ablakcsúszkák szilikonozása
Kézifék ellenőrzése
Fagyálló ellenőrzése
Szélvédőmosó ellenőrzése
Aksitöltés
Klíma ellenőrése
Még sosem ért meglepetés.
Alapos takarítás
Waxolás
Bőrápolás
Zárak olajzása
Ablakcsúszkák szilikonozása
Kézifék ellenőrzése
Fagyálló ellenőrzése
Szélvédőmosó ellenőrzése
Aksitöltés
Klíma ellenőrése
Még sosem ért meglepetés.
gecsa2018-02-28 16:09:50 // 106230
A fékeket 35 ezrenként írja, a kéziféket először 35 ezernél, majd 70 ezrenként hozza külön sorban kiemelve!
Piritu - 1.000.0002018-02-28 15:56:36 // 106229
Vannak olyan dolgok, amivel csak azután foglalkozik az ember, ha már megszívta.
Ilyen a kézifék bovden, de a téli ablakmosó is. Akinek már fagyott be a hátsó mosója és csak tavasszal engedett ki, az figyel rá :-))
Ilyen a kézifék bovden, de a téli ablakmosó is. Akinek már fagyott be a hátsó mosója és csak tavasszal engedett ki, az figyel rá :-))
Piritu - 1.000.0002018-02-28 15:52:22 // 106228
Nem véletlenül írja a karbantartási terv a fékek ellenőrzését is. Azt meg ugye nem kell okvetlenül télen csinálni, meg emelőre is mehet olyankor...
Piritu - 1.000.0002018-02-28 15:48:56 // 106227
"Nem húzunk mínuszban kéziféket :-(
Leginkább sosenem..."
Azt azért még elérhetnéd, hogy a kéziféket be nem húzók miatt a többieknek ne kelljen féket/kuplungot nyomogatni indítózáskor :-)
Leginkább sosenem..."
Azt azért még elérhetnéd, hogy a kéziféket be nem húzók miatt a többieknek ne kelljen féket/kuplungot nyomogatni indítózáskor :-)
antonov2018-02-28 13:31:15 // 106226
Nekem az 1.7 D Tipo volt ilyen. Az 1.8 D Escort és a 2.5 TD Omegánál nagy öröm volt ha beindultak. Szóval ha egészséges a cucc, a -7 nem jelenthet különösebb gondot.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-28 13:10:59 // 106225
Hát... nekem az ezüst jtd volt az indulás bajnok. -13-ban pöcc röff mindenféle trükk nélkül, bárhol, bármikor. Jó porlasztók, feltöltött akksi, ennyi a kritérium. A rettenetesen öreg TD is beindult eddig simán ilyen nagy hidegekben is, különösebb nyögés, tekerés nélkül. Annyi, hogy nagy fehér füstfelhőt gyárt hozzá, aztán fél percig az adagolónak fogalma nincs mi van, lábbal kell tartani az alapjáratot. De már ez sincs, mióta tél immunissá tettem. A szomszéd srác erősen figyelt, hogy hogy csinálom, hogy -12-ben beülök, felet se teker az önindító és stabilan halkan kattog a dízel. Semmi füst, semmi nyögés. :-D Majd elárulom neki a cselt :-)
A 159-et idén nem indítottam még igazán hidegben, de tavaly nem volt gondom vele, azonnal indult az is, nem drámázott. Sőt, egyszer lemerült akksival is bedolgozta magát, na azt a mutatványt megcsodáltam :-) Megnyomtam a gombot, hallottam az önindító szánalmas nyögését. Egy normális autónál itt vettem volna le a gyújtást. Ennél azóta sem tudom, hogy le lehet e. Úgyhogy ültem és vártam mi lesz a vége :-) Na az volt olyan, hogy kb hengerenként indult be. Az önindtó olyan másfél másodpercenként tudta körbeküzdeni magát, aztán úgy körönként egy henger csatlakozott segítségnek. Egyszer csak feléledt, járt. Nem hittem, hogy összejön neki :-D
Szóval szerintem a dízelnek a hideg nem okoz akkora gondot, mint amekkora téma :-)
A 159-et idén nem indítottam még igazán hidegben, de tavaly nem volt gondom vele, azonnal indult az is, nem drámázott. Sőt, egyszer lemerült akksival is bedolgozta magát, na azt a mutatványt megcsodáltam :-) Megnyomtam a gombot, hallottam az önindító szánalmas nyögését. Egy normális autónál itt vettem volna le a gyújtást. Ennél azóta sem tudom, hogy le lehet e. Úgyhogy ültem és vártam mi lesz a vége :-) Na az volt olyan, hogy kb hengerenként indult be. Az önindtó olyan másfél másodpercenként tudta körbeküzdeni magát, aztán úgy körönként egy henger csatlakozott segítségnek. Egyszer csak feléledt, járt. Nem hittem, hogy összejön neki :-D
Szóval szerintem a dízelnek a hideg nem okoz akkora gondot, mint amekkora téma :-)
Macccy2018-02-28 12:11:30 // 106224
A körülményekhez képest? Határozottan igen. Van a régi 1.9 off4-esem, az az etalon, 420e km és majdnem 19 év elteltével is előbb röffen be a motor, mint meghalllanám az indítómotor hangját. Na ma reggel (igaz 2 órával az Alfa előtt) ő is megérezte a hideget, pici tekerésre beindult, de aztán le is állt és csak másodikra maradt úgy. Na az 1.9 JTDm motor meg egyébként sem indult sose annyira "pöccre", főleg nem az izzítás-gate időkben. Szerintem ami ilyen zimankóban így indul, az jól nyomja.
A hó lesöprése közben szinte fagyási sérüléseket szereztem az ujjaimban, tehát én nem indulok olyan jól, mint a JTDm.
A hó lesöprése közben szinte fagyási sérüléseket szereztem az ujjaimban, tehát én nem indulok olyan jól, mint a JTDm.
antonov2018-02-28 11:31:48 // 106223
Ez egy jó indulás? : D
Kéziféket amúgy én úgy szoktam megoldani, ha ne adj isten így járok, bár én sem használom a kézit, hogy rángatom mint a barom és akkor megmoccan.
Kéziféket amúgy én úgy szoktam megoldani, ha ne adj isten így járok, bár én sem használom a kézit, hogy rángatom mint a barom és akkor megmoccan.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-28 11:08:08 // 106222
Perfetto :-)
Macccy2018-02-28 10:59:34 // 106221
Ezt tudom, de a lejtő miatt para, na meg a múltkor amikor vezérlést cseréltünk nem kellett olyan nagyon nagy erő, hogy átfordítsam a mocit főtengelyen, azért is nem mertem a kompresszióra bízni a fékezést.
Levittem a térnél a rendezvényközpont mélygarázsába, délután 4ig olvadozhat. Egyébként lefelé úton már kevésbé éreztem, hogy fogja, szinte megszűnt, de a kézifék bowden még mindig laza az első pár centin, szóval olvadjon csak. A VDC, ABS, ASR stb. hibákat lesípolta beindításkor, de aztán 50 méteren eltűntette mindet, tehát cleared.
Apropó indulás: -7 °C, ugye 24 órát állt csóri és előtte se mentem többet 400 méternél. A körülményekhez képest szerintem jól indult, csak 1 izzítást engedtem neki direkt, lássam mit tud. Forgat forgat forgat beröföf neemröf forgat beröföf nemröf beröföf nem deröföföföf és ment is, gyönyörűen mind a 4 henger. Másik utcában a jó öreg TáDéi technika ennél többet nyögött.
Levittem a térnél a rendezvényközpont mélygarázsába, délután 4ig olvadozhat. Egyébként lefelé úton már kevésbé éreztem, hogy fogja, szinte megszűnt, de a kézifék bowden még mindig laza az első pár centin, szóval olvadjon csak. A VDC, ABS, ASR stb. hibákat lesípolta beindításkor, de aztán 50 méteren eltűntette mindet, tehát cleared.
Apropó indulás: -7 °C, ugye 24 órát állt csóri és előtte se mentem többet 400 méternél. A körülményekhez képest szerintem jól indult, csak 1 izzítást engedtem neki direkt, lássam mit tud. Forgat forgat forgat beröföf neemröf forgat beröföf nemröf beröföf nem deröföföföf és ment is, gyönyörűen mind a 4 henger. Másik utcában a jó öreg TáDéi technika ennél többet nyögött.
Liquid2018-02-28 08:23:36 // 106220
Ki kell cserélni, aztán nem lesz vele gond újabb 10 évig.
Morfiusz Cédula2018-02-28 08:21:36 // 106219
Nekem a 156-nál fagyott be, a 159-nél még nem, pedig használom, mert lejtős helyen szoktam megállni. De lehet, hogy nem fogom, azért az nagy szívás, ha befagy...
Shadin2018-02-28 08:04:09 // 106217
Én úgy tudom h KKL kábellel lehet csak írni, ELM327 nem tudja.
Shadin2018-02-28 08:02:03 // 106216
Egyesbe tett autó ami ráadásul dízel, nem igazán fog elgurulni. Ha pedig rükvercbe teszed akkor meg pláne nem. A fékbetét amikor hozzáragad a tárcsához az kb. "normális" jelenség, a kézifékbovden végén a porvédő sérülése a 159-nél meg csak idő kérdése, mondjuk típushiba. Én ezért nem húzom be soha.
Gazdee2018-02-27 22:37:26 // 106215
Nekem meg pont az a gyengém!
Liquid2018-02-27 22:26:26 // 106214
nice, csak ne lenne ez a beige belső :(
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-27 22:07:22 // 106213
de igényes lettél, mit nem értesz :)
Chris1592018-02-27 21:55:19 // 106212
Napokban én is tapasztaltam a kézifék befagyást, valami elbaxxott szar konstrukció ez, eddig egyik autómnál se fagyott be pedig volt már párhoz szerencsém.
Jobb hátsó kereket fogta rendesen, éreztem erőlködik szegény
Lehasaltam a kocsi alá és egy erős vízpumpafogóval vissza feszítettem alapállapotba. Porvédők kirepedezve...Kicsit melegebb lesz kezdem én is a wartburgos megoldással.
Jobb hátsó kereket fogta rendesen, éreztem erőlködik szegény
Lehasaltam a kocsi alá és egy erős vízpumpafogóval vissza feszítettem alapállapotba. Porvédők kirepedezve...Kicsit melegebb lesz kezdem én is a wartburgos megoldással.
Gazdee2018-02-27 21:53:45 // 106211
Sziasztok!
Ha valaki keres egy ütős kis gépet!!!!
Még én is elgondolkoztam rajta!
Ma találtam a neten! Semmi hasznom nem származik belőle!
https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/alfa-159-q4-allrad-241130888/
Lefordítva a hírdetés lényegét:
2007 -es Alfa 159 3.2 JTS Q4 260 lovas
135.000 km, eddig az összes szervize megvolt
hibátlan állapot, mint az új, full extra
8 alukerékkel
Mindent tud és beint a Fritzeknek!
6300 Euro
Üdv.
Ha valaki keres egy ütős kis gépet!!!!
Még én is elgondolkoztam rajta!
Ma találtam a neten! Semmi hasznom nem származik belőle!
https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/alfa-159-q4-allrad-241130888/
Lefordítva a hírdetés lényegét:
2007 -es Alfa 159 3.2 JTS Q4 260 lovas
135.000 km, eddig az összes szervize megvolt
hibátlan állapot, mint az új, full extra
8 alukerékkel
Mindent tud és beint a Fritzeknek!
6300 Euro
Üdv.
atis_166jtd2018-02-27 21:26:41 // 106208
Látom a bowden itt is lefelé áll nem csak a nagyvadnál. Én azt csináltam, hogy levettem a tartót, arrébfurtam a jukat, hogy fölfelé áljon. Azóta nem megy bele a víz.
gecsa2018-02-27 21:12:27 // 106207
Azóta nem nyikorog, és elinduláskor sem ragad be. A végsebesség is megnőtt tízzel.
Liquid2018-02-27 21:10:25 // 106206
és mit a tapasztalataid? jó? :)
gecsa2018-02-27 21:07:54 // 106205
Azt vettem én is a múltkor! :)
Liquid2018-02-27 20:41:19 // 106204
féktárcsazsírra gondolsz? :D
gecsa2018-02-27 20:40:59 // 106203
Így sokkal könnyebb bejuttatni a wd40et. :) de, ha csak tényleg a fagy akasztotta meg, akkor nem kell alámászni, elég tenni alá forró vizet.
Haddel2018-02-27 19:03:35 // 106202
Szabister2018-02-27 18:46:23 // 106201
csokagm2018-02-27 18:35:08 // 106200
Azért ennek így van értelme, nyilván más számít veszfekezesnek szarazon meg ebben az időben.:)
Macccy2018-02-27 18:34:50 // 106199
De eleve nem értem, meg még nem is láttam önmagam szemével, hogy hogyan áll az a getra kézifék kötél, hogy bele tud folyni a víz. Gondolom nem okosan fentről lefelé ér oda, hanem ügyesen lentről felfelé áll, hogy jól megállhasson benne a lé :D Gyárit ilyenből biztosan nem raknék rá, pontosan azért, mert a gyári megoldás a rossz, ezért a sok befagyás, berohadás.
Ki kéne szárítani, aztán teflonos sprayt adni neki, aztán ahogy mondtad kitömni szilikonzsírral, kinyomni szilóval, betonnal fedni és lezárni valami tuti cuccal. Na akkor talán nem állna be pár évig :)
Ki kéne szárítani, aztán teflonos sprayt adni neki, aztán ahogy mondtad kitömni szilikonzsírral, kinyomni szilóval, betonnal fedni és lezárni valami tuti cuccal. Na akkor talán nem állna be pár évig :)
Vittorio1592018-02-27 18:29:44 // 106198
Macccy2018-02-27 18:28:51 // 106197
Hááát ezekkel a fújkákkal az a baj - azon túl, hogy oda is kellene férkőzni ugye egy lábán álló autónál, havas placcon - hogy X százaléka víz, az alkohol meg társai az jópofa először, aztán ami visszamarad az másodpercekkel később odafagy. Leginkább ki kellene szárítani, kimelegíteni. WD-40 az asszem kizárná a vizet, dehát akkor is melegíteni kéne előbb, no meg odaférni ..
Haddel2018-02-27 18:25:25 // 106196
Hu kézifék bowdent nagyon utáltam cserélni a 159-en . Szétszedni a fél belsejét.. Aztán a következő sokk az volt ,mikor vagy rá másfél évre ,kerékcserekor észre vettem ,hogy elporladt a gumiharang a bowden végéről.Pedig gyárit vettem ,aranyáron. De aztán a Shadin féle Wartburg gumiharangos javítást eszközöltem ,jól tele tömtem zsírral,azóta is hibátlan ,behúzom bátran hidegben is . De majd tavasszal kerékcserekor ismét ellenőrzöm.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-27 18:20:02 // 106195
Valami szélvédő fagymentesítővel nem lehetne jól megfújkálni? Be a gumi porvédők alá is. Hátha segít neki. Vagy infra lámpa.. nem tudom. Még az ezüst 146-nál szívtam ilyennel egyszer, nem emlékszem a megoldásra.
Csabi2018-02-27 17:54:13 // 106194
Ma én is észre vettem, hogy viszonylag hamar bevillog. Mégsem lassulásra aktiválódik, mert amikor fékeztem az 5cm havon annyi fékhatás volt mint (~) sima úton a motorfék :)
Mondjuk engem nem zavar, had villogjon :)
Mondjuk engem nem zavar, had villogjon :)
Szabister2018-02-27 17:36:02 // 106193
Enyém is fog egy kicsit. Tavasszal amúgy is teljes csere lesz hátul betét + tárcsa. Néztem a bowden csere műveletét. Hát eléggé szét kell bombázni a verdát. Első körben gumiharang cserét kipróbálom :)
Macccy2018-02-27 17:33:17 // 106192
Ez sajnos nem pont ilyen .. Mentem vele előre-hátra, cibáltam a kart (azzal picit javult) és amíg hazagurultam melegítettem is rajta, de hát ha a bowden van tényleg befagyva és amiatt áll meg, akkor arra sokat nem olvaszt rá a forró tárcsa. Valami hőlégfúvóval kéne megijeszteni, de hát azom sincs.
Mindenesetre elég szarul lehet kitalálva, mert amennyire láttam ezeknél az autóknál nem ritka a bowden probléma. Az öreg offosnál 10 év alatt egyszer se fagyott be a fék ... bár annak is beállt idővel a hátsó nyereg csutkára :)
Mindenesetre elég szarul lehet kitalálva, mert amennyire láttam ezeknél az autóknál nem ritka a bowden probléma. Az öreg offosnál 10 év alatt egyszer se fagyott be a fék ... bár annak is beállt idővel a hátsó nyereg csutkára :)
Szabister2018-02-27 17:32:59 // 106191
Köszi a részletes beszámolót ;)