tdemeter2019-02-18 19:55:44 // 114890
A felújítás után volt olyan, hogy 1300 km után kezdett el regenerálni .
tdemeter2019-02-18 19:54:51 // 114889
Bár nem tudom. hogy pontosan neked mi volt a szenárió, de az én autóm konkrétan zabált, füstölt, és rángatott. Ezek mindegyike megszűnt a felújítás után.
Annyira zabált, hogy volt, hogy 9-10 litert megevett országúton. Dönthettem, hogy eladás vagy felújítás.
Annyira zabált, hogy volt, hogy 9-10 litert megevett országúton. Dönthettem, hogy eladás vagy felújítás.
droberto2019-02-18 19:39:47 // 114888
Amikor én kiszedtem (HF leszedés miatt) arra jutottam, hogy nem éri meg a felújítás, sőt még az új IMA kódolás sem. Főleg, ha berohad és nehezen jön ki.
A normális helyeken (pl. Benedeczki Műhely), a nyúlást is hézagolják, ami akár többszöri padi ki-berakást jelenthet. Ekkor a javítás ára elérheti az 50-60et is. A korrózióról, nyak elvékonyodásról már nem is beszélve. A cseredarabos gyári új pedig 58+ÁFA.
Az esetleges nemgyári/silány alaktrész minőségről, szerelési hibákról nem is beszélve.
A normális helyeken (pl. Benedeczki Műhely), a nyúlást is hézagolják, ami akár többszöri padi ki-berakást jelenthet. Ekkor a javítás ára elérheti az 50-60et is. A korrózióról, nyak elvékonyodásról már nem is beszélve. A cseredarabos gyári új pedig 58+ÁFA.
Az esetleges nemgyári/silány alaktrész minőségről, szerelési hibákról nem is beszélve.
droberto2019-02-18 19:32:34 // 114887
Mielőtt elviszed cseréld fel őket, hogy kizárhasd a mechanikai hibát. Viszont az IMA kódokat ne felejtsd el átírni K-s kábellel.
A bent maradt réztömítésekre figyelj. Érdemes újat venni belőle cserekor is.
Ha viszi a hibát porlasztó, ha nem sajnos más a baj.
A bent maradt réztömítésekre figyelj. Érdemes újat venni belőle cserekor is.
Ha viszi a hibát porlasztó, ha nem sajnos más a baj.
αλφα2019-02-18 19:06:25 // 114886
Pont itt a lényeg. A gépkocsi SAJÁT TENGELYÉN kell elvégezni a szabályozást. A történet a következő. A szabályozást végző szakember mesélte. Egy Jaguar sportkocsira a gazdája már három szett vadonatúj féktárcsát vásárolt. Pár ezer kilométert követően azonban mindig rázni kezdett. (A cseréket ennél a szerviznél végezték.) Ekkor jobban utánajártak, mi lehet a probléma és rájöttek, hogy a hibát az ún. "változó vastagságú féktárcsa" hiba okozza. Ez, ha jól értettem, lényegében annyit jelent, hogy nem a féktárcsa "gyári hibás", nem az anyagával van baj, hanem a futómű geometriával. Ennek elég részletes szakirodalma van már. Ilyenkor hiába a csere, az újabb tárcsa is - általában 5-8 ezer kilométer távon belül - rázni kezd az egyenetlen kopás miatt. Értelemszerűen a normál felszabályozás (féktárcsa leszed, esztergán lemar) sem segít. A megoldás, hogy a tárcsát az autó saját tengelyéhez kell kalibrálni, beállítani. Olyannyira, hogy még arra is figyelni kell, hogy majdani kerékcseréknél ne forduljon el a féktárcsa az agyhoz képest, hiszen egy bizonyos pozícióra kerül beállításra. Szóval a szerviz megvette a Pro-Cut esztergát (több millió az ára, ezért csak egy van az országban, illetve még egy hasonló, de más típusú eszköz Debrecenben). És azzal végül jó lett a nagymacska fékje. Az enyém is tökéletes lett. Kívűl-belül egyszerre mar, de lehet csak egyik oldalt is finomítani. Század milliméterekről van szó, (az én esetemben 2 század a bal elsőn, 4 a videón látható jobb elsőn), így a biztonságot nem befolyásolja. Ha valaki hasonló problémával küzd, merem őket ajánlani. (Pedig nem kapok részesedést...) 35 ezer volt, remélem hosszú távon megérte.
antonov2019-02-18 13:22:04 // 114885
Igen, olvastam még régebben a sztoridat, írtam is neked annó ezzel kapcsolatban. Már csak egy szimpatikus helyet kéne találnom.
antonov2019-02-18 11:06:27 // 114883
Emlékszem a Te kálváriádra, ennek kapcsán átnéztem én is a csatikat. Én ott nem láttam hibát. Nálam a motor járásán igencsak észrevenni, hogy valami nem stimmel, hidegen hallhatóan kalapál az egyik henger. Ki fogom venni őket (remélem ki is jönnek), és elküldöm őket átvizsgálásra.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-18 10:49:45 // 114882
Nekem a csatlakozók elég rendesen befolyásolták a korrekciókat. Volt hogy beállt -5-re az egyik henger. Véletlenül néztem rá, amikor a csatikkal szenvedtem, a motor járásán nem tűnt fel. Érdemes kicsit megmozgatni, kontakt spray-zni és esetleg közvetlen ezután újra ránézni a korrekciókra. Ha változik, akkor nem biztos, hogy porlasztó hiba, vagy nem csak az.
antonov2019-02-18 10:25:12 // 114881
Köszi! Milyen más gond lehet még? Csati?
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-18 09:10:29 // 114880
A 2-essel lehet gond, a 4-es lehet hogy csak próbál még ellensúlyozni, eléggé tükörképe egymásnak a két görbe. Ha van türelmed, lehet a porlasztók cserélgetésével játszani. Vagy be kell méretni őket, hogy biztosan porlasztó gond e.
antonov2019-02-18 08:18:28 // 114879
Kicsit pontosítok a dolgon, ma munkába menet (Budakalász-Óbuda) csináltam egy új mérést, és grafikonba is szedtem. Itt látszik, hogy a kettes henger korrekciói alapjáraton,
majdnem elérik az 5-ös értéket is, a 4-es henger pedig -3.5-ös értékeket is produkál. Szerintem itt már nem kérdés a felújítás. Jól gondolom igaz?
majdnem elérik az 5-ös értéket is, a 4-es henger pedig -3.5-ös értékeket is produkál. Szerintem itt már nem kérdés a felújítás. Jól gondolom igaz?
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-17 22:04:05 // 114878
Persze, de a köztudott táblák közt nincs fojtószelepre vonatkozó. Soha senki semmit nem piszkál rajta. Az egr kiírásával ezek szerint önként megszűnik működni. :-)
Csabi2019-02-17 21:47:00 // 114877
Honnan tudod, hogy nem szorul? Szétszedted, vagy a működéséből, diagból?
Csabi2019-02-17 21:44:16 // 114876
Hát, ha már az EGR kiíródik akkor nem nagy kaland a fojtószelepnek egy 0-át vagy egy 1-et címezni. Akár külön is, de ehhez te értesz :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-17 21:25:52 // 114875
Na ezt nem tudtam, és igazából a programban sem láttam még táblát rá.
Gondolom az egr nyitással össze van kötve, nem külön vezérlődik, különben minden egr off-os autó befulladna. :-)
Gondolom az egr nyitással össze van kötve, nem külön vezérlődik, különben minden egr off-os autó befulladna. :-)
Szabister2019-02-17 21:18:58 // 114874
Az a baj,hogy nincs hibakód. Egr nem szorul már néztem. Mindenesetre köszönöm a segítésget.
Csabi2019-02-17 21:00:40 // 114873
Jaja a keresztben álló....Csak van olyan állapota amikor közbenső állapotban van.
Az EGR működésekor fojt-zár, hogy minél több kipuff tudjon visszaáramlani.
Az EGR működésekor fojt-zár, hogy minél több kipuff tudjon visszaáramlani.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-17 20:55:41 // 114872
Ez a szelep mit csinál egy dízelben?? Ez a leállításkor keresztbe álló
valami?
Vagy a swirl-ről van szó?
valami?
Vagy a swirl-ről van szó?
RomeoOne2019-02-17 20:14:09 // 114871
Milyen hibakódot dob? Elsőre azt mondanám, hogy simán csak vészmódba tette magát valami miatt.
Haddel2019-02-17 19:47:08 // 114870
Én is öentem ma egy kicsit itt a környéken,2 hete nem volt beindítva a gép,eléggé berozsdált a fék. De holnap megyek haza Budapestre,jó lesz már kicsit kocsikázni😃
Csabi2019-02-17 19:29:51 // 114869
A MESben pl szeretik máshogy megnevezni a végrehajtókat. A fojtószelep=áramláskorlátozó szelep , és fordítva. Szóval szerintem ez a helyzet itt is, a fojtószeleped 55% nyitottságú.
Egyébként ha lomha akkor javaslom elsőként az EGR-t megnézni...
Egyébként ha lomha akkor javaslom elsőként az EGR-t megnézni...
Zolibácsi2019-02-17 19:23:59 // 114868
Hétvégén le ugrottam Balatonra. Megjarattam a 159-et, borzasztóan jól megy :) volt egy szürke giulia is akivel együtt mentünk.
Szabister2019-02-17 18:54:50 // 114867
Sziasztok! Kis segítség kellene. A fojtószelep %-an milyen arányban áll a gázpedálal? Pár napja nagyon lomha lett az autó. Amíg nem ér rá a szerelő kicsit elkezdtem nyomozni. Lomhát úgy kell elképzelni gyakorlatilag úgy megy mintha szívó lenne. Turbo is csak 0.4barig tölt. Olyan mintha nem kapna elég levegőt a motor. Dpf tömődöttségem 42%. Ma megnéztem a fojtószelepet és az nem nagyon reagál a gázpedál lenyomására.
Alapjáraton is 5%-os nyitást ír és 14%-os gázpedál állásnál is.
Alapjáraton is 5%-os nyitást ír és 14%-os gázpedál állásnál is.
antonov2019-02-17 18:23:19 // 114866
Sziasztok!
Alapjáraton, 90 fokos víznél két hengernél 2-3, egynél pedig 1-2 közötti a korrekciós érték. Az nagyon durva? : )
Alapjáraton, 90 fokos víznél két hengernél 2-3, egynél pedig 1-2 közötti a korrekciós érték. Az nagyon durva? : )
Csabi2019-02-17 18:10:05 // 114865
Múltkor facebook hirdetésben láttam 23mm-es felszabályzott tárcsát. A kartárs eladásra hirdette... (28mm a gyári, a legkisebb megengedett 26mm, persze ebben van tartalék...)
"Minden tárcsának meg van a minimum vastagsága."
Mindig lesz olyan akit ez nem érdekel :)
"Minden tárcsának meg van a minimum vastagsága."
Mindig lesz olyan akit ez nem érdekel :)
berobbantam2019-02-17 17:53:25 // 114864
Szabadni szabad csak értelmetlen.Ha egyszer behullámosodott az elsô nagyobb fékezéskor ujra be fog.Ha meg csak elkolott akkor nem lehet szabályozni.Minden tárcsának meg van a minimum vastagsága.
Smith2019-02-17 13:12:39 // 114863
Azt írják, hogy nagyon drága, és ennyiért már akár új tárcsát is lehet venni. Vagy én értelmezem rosszul a szöveges részt. Meg azt is írja, hogy ha más okozza a rázást, akkor az új tárcsa kidobott pénz. De akkor ez a leszabályozás nem az?
Vannak, akik nem is hívei a szabályozásnak, sokfelől hallottam, hogy nem szabad.
Vannak, akik nem is hívei a szabályozásnak, sokfelől hallottam, hogy nem szabad.
αλφα2019-02-17 12:42:04 // 114862
Ha üt a fék, ráz a kormány...
https://youtu.be/pe62F_Jdals
https://youtu.be/pe62F_Jdals
Haddel2019-02-17 11:24:15 // 114860
Nálam még tél van😃
RomeoOne2019-02-17 11:05:46 // 114859
Mehet, csak az márciusi-áprilisi nagy havazáskor lesz majd szar :D
Smith2019-02-17 10:48:21 // 114858
Hey, most akkor itt a tavasz? Mehet fel a nyári???? :)
Szabister2019-02-15 14:46:52 // 114857
Nekem is ilyen van 🙂 Jobban tetszik mint a másik asszem az alfatex néven futott. Kiszakadt a vezetőülés?
pettinke2019-02-15 13:21:38 // 114856
annó úgy hívták a katalógusban, hogy "flokkolt szövet"
cscs2019-02-15 12:26:07 // 114855
sziasztok!
meg tudnátok mondani, hogy ennek a szövet anyagnak mi a neve?
cserélném/javítanám a vezető ülést.
(amúgy ez egy 2008-as 159 sw 1.9 16v-ben van)
köszi!
meg tudnátok mondani, hogy ennek a szövet anyagnak mi a neve?
cserélném/javítanám a vezető ülést.
(amúgy ez egy 2008-as 159 sw 1.9 16v-ben van)
köszi!
Csabi2019-02-15 12:09:29 // 114854
"Nem érződik túl feszesnek? Nem ráz?"
Áh dehogy. Úgy, hogy törve volt a rugó, és alsó hangon is legalább 20mm-rel lejebb volt ( a hátulja) nem volt lényeges különbség a komfortérzetben. Most érzem az új rugókkal, hogy lágyabb, nyilván a törött rugóhoz képest...
Áh dehogy. Úgy, hogy törve volt a rugó, és alsó hangon is legalább 20mm-rel lejebb volt ( a hátulja) nem volt lényeges különbség a komfortérzetben. Most érzem az új rugókkal, hogy lágyabb, nyilván a törött rugóhoz képest...
Shadin2019-02-15 12:08:39 // 114853
Du. kiderül, megyek az emberhez és jól megrángatjuk, meg megnézzük, hogy a feszített toronymerevítő milyen mértékben szól bele a kerékdőlésbe, ha egyáltalán.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-15 11:57:52 // 114852
Az úgy már nagyobb meló :-(
Komolyan csodálom a kitartásod. És még itt pár cartársét.
Szurkolok, hogy sima külső összekötő legyen csak.
Komolyan csodálom a kitartásod. És még itt pár cartársét.
Szurkolok, hogy sima külső összekötő legyen csak.
Macccy2019-02-15 11:47:05 // 114851
Nekem Bilstein B4 + Eibach PK elöl, hátul még gyári Shock + Eibach PK. Nem lobog a hátulja és azt se mondanám, hogy túl kemény. Nagy csöndben utazok, persze a szarabb aszfalt, úthiba már hallatszik, de nem ráz szét.
Shadin2019-02-15 10:38:34 // 114850
Telepakolva is stabil és marad elég komfort.
Az a baj, hogy lehet még jobb oldali axiál csukló is sőt akár kormánymű is :-(
Az a baj, hogy lehet még jobb oldali axiál csukló is sőt akár kormánymű is :-(
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-15 10:26:19 // 114849
Tudom...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-15 10:16:13 // 114848
azt nem csak utána futómű beállítás persze ha axiál... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-15 10:13:55 // 114847
Igen, az a bólogatás az fura nagyon, azt értem hánykódás alatt. Ha egyedül autózok (vagy csak elöl van utas), akkor nem vészes, leginkább fel sem tűnik. Ha viszont beülünk családilag, teli a csomagtartó, akkor már elég jól kiadja a vacakabb utakon.
Kormányösszekötőt cserélni gondolom nem akkora vész. :-)
Kormányösszekötőt cserélni gondolom nem akkora vész. :-)
Shadin2019-02-15 10:07:56 // 114846
Lányom is!
Shadin2019-02-15 10:07:45 // 114845
Emléxem :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-15 09:57:14 // 114844
hát igen az eibach + B8 ami erre gyárilag kéne, a gyári az inkább kamusport .. kanyarban elpattogós :( a pákozdi tesztkanyar jól kihozza a különbségeket :DDD
Shadin2019-02-15 09:54:11 // 114843
Nem vagyok mérvadó mert az egész keményebb ill. feszesebb, de nem baj mert kevésbé csapja oda a hasát, ha gyorsabban megyek fel vagy le egy fekvőrendőrre/ről. A Bilstein B8 vs. Ti kombó jobban lebegett mint a B8 vs. Eibach Pro-Kit (Bilstein B12), ez utóbbi feszesebb és jobban kihozza a különböző futómű alkatrészek lógását :-(
Én nem érzem kevésbé komfortosnak.Nem ráz jobban, sőt, sokkal inkább az aszfalthoz ragad, az egyenetlenséget is jobban tolerálja, nem billeg/bólogat a kasztni. Csak ne kopogna a kormányösszekötőm a jobb oldalon :-( Bár az inkább azóta szól amióta a toronymerevítőt beraktam. Viszont én a két típusú rugót nem vegyítettem...
Én nem érzem kevésbé komfortosnak.Nem ráz jobban, sőt, sokkal inkább az aszfalthoz ragad, az egyenetlenséget is jobban tolerálja, nem billeg/bólogat a kasztni. Csak ne kopogna a kormányösszekötőm a jobb oldalon :-( Bár az inkább azóta szól amióta a toronymerevítőt beraktam. Viszont én a két típusú rugót nem vegyítettem...
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-15 09:44:39 // 114842
Kiváncsi lennék, mert normál tereléssel nincs gond, de ha hátul sok a cucc, akkor hánykódik mint egy ladik a viharos tengeren. Nem ráz jobban hátul? Utasok nem panaszkodnak?
Shadin2019-02-15 09:09:08 // 114841
Így most megváltoztak az első-hátsó rugózási viszonyok :-)