Fórum >> Típusok >> 159

Vittorio1592019-01-27 21:23:06 // 114309
Croma 2.4 egy az egyben ugyanez a motor, viszont árban sztem nincs különbség
Haddel2019-01-27 19:03:28 // 114308
Lehet nem ártott volna már kiüregvédőzni a kocsit. Tavasszal meg is csinálom..
Balu19902019-01-27 11:47:33 // 114307
Ez a gyenge anyag egy érdekes téma, érdemes lenne megkérdezni egy hegesztőmérnököt erről mert én csak egy anyagmérnök vagyok. Nagyon nehezen hiszem el, hogy ezt a típusú hengerfejet nem tudják annyira feszültségteleníteni, hogy a felrakás után a hegesztés ne viselkedjen úgy mintha a hengerfej része lenne.
Tény, hogy léteznek nehezen hegeszthető alumínium ötvözetek, de kétlem, hogy az olaszok egy olyan motorkomponensnél aminél gyakori az ilyen típusú javítás ilyen ötvözetet használtak volna.
Az a másik kérdés a felrakás technológiája (ide kellene a hegesztőmérnök), a felmelegítés, a használt hegesztés (pálcatípus), a hegesztés időtartama és mélysége.

A 166 hengerfejnél szükséges valami plusz átalakítás? Mondjuk ezt se egyszerű bontottan találni.
Giuntini2019-01-27 10:31:28 // 114306
A fő probléma, hogy gyenge az anyag. A repedést meg tudják csinálni, de mellette legyengül az anyag. Törvényszerű, hogy mellette megreped. Én nem kisérleteznék, mert egy hf felújítás alsó hangon 100 ezer. Tehát vezérlés cserével 4-500 ezer. Egy bontott 166 hf 150 ezer körül van. Ha 10-20 ezer km után újra megreped a hegesztés mellett, ugyanannyit vagy még többet ismét rá lehet locsolni. Nem kísérleteznék! Esvének tökéletesen megy a 166 hf-el.
☻SKULL☻2019-01-27 09:35:49 // 114305
Üdv !!! nem tűntem el itt vagyok naponta viszont nem szoktam belépni, csak úgy olvasgatok.
Liquid2019-01-26 21:38:25 // 114304
Szeva Jani! Nagyon eltűntél :)
☻SKULL☻2019-01-26 21:17:56 // 114303
én szoktam az ePER-ől redelni a Pozsonyi Auto-Impex, s.r.o.-ban szoktam átvenni.
Zolibácsi2019-01-26 21:17:36 // 114302
Meg a 166 185 lovasa is jó. Mert ugyan az a hf tömítés is.
Amúgy van egy hengerfej javító kontaktom. Mikor kérdeztem az enyémet azt mondta ilyet még nem csinált. De ha oda viszem meg mondja hogy javítható vagy sem. Hozzá tette hogy legtöbbször azért lesz rossz mert a motor blokkot is sikolni kellene. Hogy tökéletes legyen. Aztán én vettem újat
Balu19902019-01-26 21:12:42 // 114301
Hétfőn ebben a témában fogok tudni válaszolni, mert a helyi fiat márkaszevízen keresztül lekérdezem (elméletileg a Croma 2.4 jtd ugyanez), ha ők tudnak szerezni emberi áron akkor az lesz.
Piritu - 1.000.0002019-01-26 21:10:31 // 114300
Csak azt furcsállom, hogy az itt említett szerelőknek - akik szintén az ePER-ből nézik ki a cikkszámokat - még nem jutott eszébe onnan rendelni, inkább azt mondják hogy nincs.
Rendelt már valaki onnan valamit?
Nem csak azért írja hogy van, mert nincs lecserélve még egy újabb verzióra?
☻SKULL☻2019-01-26 21:04:06 // 114299
Na sklade: Áno / Raktáron: Igen
Balu19902019-01-26 21:02:33 // 114298

Lemaradt
Balu19902019-01-26 21:01:22 // 114297
Ezekszerint országon belül változik mert nekem még drágább. :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-26 21:00:16 // 114296
156 2.4 hengerfejet kell feltenni, ilyet is csináltak már nem egyet és jó. A felújítás meg érdekes.. pont csak ez az egy autó lenne aminek nem lehet felújítani? Nincs olyan, hogy nem lehet, csak a megfelelő embert, technológiát kell megtalálni.
☻SKULL☻2019-01-26 20:56:30 // 114295
ezek szerint nalatok többet ér az euro :o) én úgy látom hogy raktáron van, tehát rendelhető.
Piritu - 1.000.0002019-01-26 20:53:17 // 114294
Tuti működik a dolog? Nálam olcsóbb...
Zolibácsi2019-01-26 20:48:17 // 114293
baz+.... sajnálom....kitartást....
Liquid2019-01-26 20:45:04 // 114292
köszi, így már világos :)
Piritu - 1.000.0002019-01-26 20:22:48 // 114290
5 906,68 € :-O
Ennyiért már komplett autót is lehet kapni...
Balu19902019-01-26 20:12:18 // 114289
Tudom nagyon jól, ismerem a sztoritokat, az elmúlt napokban átolvastam egy párszor. Hétfőn megpróbálkozom utánna járni, hátha márkaszervizek tudnake valahonnan szerezni.

Időközben erre találtam, nem tudom mennyire hiteles és igaz, de ha igaz akkor még Európa eldugott szegleteiben van még hengerfej.
https://www.fiatdalys.lt/en/catalog/part/71753829

Sajnos ez bukta akárhogy nézzük, így megpróbálom a legjobbat kihozni belőle. Ha minden kötél szakad akkor marad a felújítás.
Giuntini2019-01-26 20:04:09 // 114288
Sajnos ezt csinálják! Egyáltalán nem egyedi az eseted. Nincs adásvételi, csak egy számla (jó esetben) a külföldi eladótól, és a kereskedő neve sehol sem szerepel.
A másik dolog, nem szabad felújítatni a hengerfejet!!!!! Azt mondják csináltak már nem egyet, es egyiket sem vitték vissza. Persze, ez a duma! Rögtön elpasszolták! Nem lehet felújítani!!!! Higgy nekünk, akik ezt megjárták! Nekünk higgy, és ne a szerelőnek, aki nem biztos hogy jól ismeri a 2,4-et. Csöri megmondta, mindegyik felújított újra megreped! DZ-ek is megmondták! Az Alfáriumosok is! Azt csinálsz amit akarsz, de nem lesz jó!!!!
Ma volt a Club-nak egy találkozója, es beszélgettem Ofi-val, az Elaforg igazgatójával. Nincs több új 2,4 hengerfej. Azok, amiből en szereztem, az utolsók voltak. Nem tudom, hogy mi lenne a megoldás, de szerintem csakis a feljelentés. Nekem ez a törés is gyanús!
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-26 18:44:40 // 114287
Hát nagy geccik... az biztos mivel a dobós cég is a saját nagy valószínűséggel hajléktalanra téve...
Balu19902019-01-26 18:37:38 // 114286
Sajnos igen. Ha nem lett volna hibás a kocsi ez soha nem derül ki, de így egy nagyon belenyúltam a kakiba. Ha van valami fejlemény megosztom veletek.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-26 18:30:47 // 114285
Létezik az csak dobós cég :(((
Balu19902019-01-26 18:30:01 // 114284
Megtörtént ez is, a céget tavaly alapították, egy fővel. Szóval egy fiktív cégről van szó valószínűleg. Nem adnak elrhetőséget a céghez (nem is létezik valószínűleg). Úgyhogy ha nem kapok hétfőig semmi elérhetőséget, akkor majd a rendőrök kiderítik.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-26 18:25:31 // 114283
Nézd meg céginfon mikor alakult a cég aki eladta neked... van bizós értékesítés...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-26 18:07:32 // 114281
Ki volt az eladó az adásvételin magán ember vagy cég?
Balu19902019-01-26 17:37:57 // 114280
Kedves Cartársak.

Folytatnám történetem, valamint megosztanám az autóm vásárlását, mindenki tanuljon az én hibámból.

Nos az utolsó infótok az az autómról, hogy 95 % hogy hengefejes az autó. Azóta egy métert se ment a kocsi.

Kezdek mindent az elejéről, hogy még tisztább legyen a kép.

Nos egy ideje terveztük az autóvásárlást, mindenféleképpen 159-est akartunk dízelbe. Egy novemberi napon megjelent egy hírdetés a hahun. Pont amilyet keresünk, még a költségkereten belül. Másfél hónapnyi örlődés után megszületett a döntés, irány a bank. Megvan a pénz, elmentünk megtekinteni a kiszemeltet 2018.12.21.-én, a képek nem hazudtak, olyan állapotban volt amilyenben leírták. Próbaút, minden rendben, fékek gyengék, gumik rosszak. Oké vállalható plusz költség, ez minden használt autónál megvan. Megalkudtunk, lefoglalóztuk, kaptunk egy papírt a foglalóról (később ennek még szerepe lesz), megkértem őket, hogy téligumit szerezzenek a kocsira és hogy átutalással fizetnék, rendben mindent a vevőért. Sajnos közölték, hogy ebből csak januárban lesz autó mivelhogy holland a kocsi és a honosítás sok idő, oké elfogadtam. Január 11. csörög a telefonom, január 13.-án (vasárnap) mehetek a kocsiért, itt közölték, hogy készpénzzel kellene fizetni (állítólag a könyvelő keveri a dolgokat) és téli gumi nem lesz a kocsihoz. Nagyszerű, elmormoltam egy pár fohászt, hogy ne essen a hó. Mázlim volt nem esett.
Vasárnap megjelentünk a kocsiért, adás-vételit megkaptam (később ennek is jelentősége lesz), kifizettem a kocsit, megkötöttük a garanciát. Elindultunk haza, semmi gond a kocsi egy álom, jól megy kényelmes, olyan amilyennek kell lennie.
Január 14. hétfő, elindultam a dokihoz kb 30 kilométerre, mert elég beteg voltam. Az út felénél az autó szól, hogy állj meg mert túl meleg a hűtővíz. Nagy nehezen elküzdöttem a kocsit még egy pár kilométeren, de nem erőltettem tovább. Oké, a garancia magában foglalja a mentést az elmondottak szerint, hÍvom a számot, nos ez a garancia nem foglalja magában a mentést és a kifizetés se úgy van, ahogy azt a kereskedésben elmondták. Rendben, a maradék 3 kilométert lépésben megtettem meg megállva.
Hibafeltárás, nincs a kocsiba víz, mi a fene. Termosztát hibára gyanakodtunk vagy vízpumpa hibára, meg is rendeltem a termosztátot, de úgy voltam vele, hogy akkor a vezérlés és olajcserét is megcsináltatom a szerelővel. Oké, rendszer feltölt, légtelenít és irány a szerelő. Január 16.-án szerdán megkapta a szerelő az alkatrészeket (innen is köszönet az Elaforg Kft.-nek a nagyon rugalmas szállításért). Január 19.-ei történéseket ismeritek, biztossá vált a hengerfej hiba.

Innentől veszitek fel újra a történet fonalát. Nos Január 20. hívom a kereskedést, hogy mi a helyzet, egy nagy hűha volt a reakció és megkaptam a tulaj számát, akit január 21.-én hívjak mert külföldön van. Oké, hétfőn hívom a "főnököt", nos elmondom a bajom, hogy eladtak nekem egy hibás terméket és innentől válik érdekessé a sztori. A válasza nemes egyszerűséggel annyi volt, hogy egy pár tömítés csere megoldja a gondot és ez amúgy se az ő baja, mert NEM TŐLE VETTEM A KOCSIT. Mondom mi a fene, állítása szerint én papíron és szóban is tájékoztatva lettem arról, hogy bizományi értékesítés történt. Nos sehol se lettem tájékoztatva, állítása szerint a foglalós papíron rajta van (nincs rajta). Nos semmi baj, adja meg a tényleges eladó elérhetőségeit, nem kaptam semmit. Mikor a fogyasztóvédelemmel kezdtem fenyegetőzni, akkor küldött egy személyigazolvány és lakcímkártya másolatot, egy cégbélyegzővel és egy dátummal, hogy ez a cég aki leadta nekik az autót értékesítésre 2018.12.20.-án (mégegyszer megjegyzem a hírdetés novemberben került fel). Elérhetőség továbbra sincs, most úgy áll a dolog, hogy legyen nyoma a megkeresésnek ez ügyben kaptak egy e-mailt, jogász által megfogalmazva (érezzék a törődést). Ha erre se reagálnak, rendőrségi feljelentés, fogyasztóvédelmi bejelentés és egy pár kedves cikk a vezess.hun és totalcar.hun.

Időközben úgy döntöttem, hogy felhasználva a garanciát megcsináltatom a kocsit. Szakszervizet keresek akik mindent írásba foglalnak (a későbbi jogi eljárás érdekében), sajnos a pénzügyi és időbeni lehetőségek miatt felújítatom a hengerfejet (tudom lutri de megkockáztatom). Találtam itt a környéken egy céget akik már javítottak nem egy 2.4-es hengerfejet (eddig nem mentek vissza hozzájuk, hogy nem jó), úgyhogy teszek egy próbát, plusz így még egy pár dolgot megcsináltatok a gépen.

Január 25. szomorúan kellett konstatálnom, hogy a kocsi amivel majd egy hete nem mozdultam összelett törve a parkolóban (nem nagy a hiba de kell egy horpadás eltávolítás, egy karc eltávolítás és egy teljes polír). Oké rendőr kihív, felvették a jegyzőkönyvet de nem bíztattak semmi jóval.

Úgyhogy kedves Cartársak, aki kocsivásárlásra adja a fejét, kerülje el a kereskedőket. Ha mégis kereskedőtől vesztek autót, mostmár ne csak szerelőt vigyetek magatokkal, hanem jogászt is, mert átvernek, ahol csak tudnak. Háromszor nézzétek át az adás-vételit, mindenre kérdezzetek rá.

A kereskedés nevét és címét egyenlőre nem teszem közzé, de ha nem halad az ügy megosztom veletek ezt az információt is.
Giuntini2019-01-26 09:52:20 // 114279
Köszönöm a magyarázatot! Ezt én sohasem tudtam volna így elmagyarázni, és ezért minden szerelő ágál ez ellen a baromság ellen, hogy terheletlenül maximumra felpörgetni a motort. Ezért veszélyes a kényszerregen is a motor szempontjából.
liusz2019-01-26 07:19:43 // 114278
Egy ilyen motor alkatrészeinek alapvetően kétféle terhelének kell megfelelnie. Első a tömegerő. Ha ide-oda mozgó alkatrészről van szô , akkor dupla fordulat dupla erőt jelent neki. A forgókra dupla fordulat negyszerest. Ebből látszik , hogy fodulatra valóban érzékenyebb a cucc. De ez csak, abból adódik , hogy forog a motor semmi gázadás. Ha ehhez még a gázt is nyomjuk, akkor csak a munkavégzéskor, tehát robbanási ütem közben motornyomaték arányosan a hajtókarban rúdirányban és a dugattyú palástján, forgattyústengely csapján ennek megfelelően nő a terhelés. A többi ütemben gyakorlatilag nincs változás. Ebből látszik, hogy üresen felpörgetett motor a vizsgån nem teljes terhelést kap.( A dragrace közben viszont ki van használva , mert a két terhelésfajta maximuma adódik össze.). Ami az öreg motort illeti ,a kopott hajtókar csapágy plusz jelentős terhelést ad, mert a lötyögés miatt kalapácsütés szerű terhelés is rárakódik az eddigiekre. Ez már lehet olyan sok, hogy eldurran a hajtôkar.
katbal2019-01-26 01:12:38 // 114277
Volt ilyen tervezési feladat annó a suliban. A hajtókarban elég komoly húzoerök is ébrednek. A löket felénél maximális sebességgel megy felfele a dugattyú. Onnantól a hajtókar dolga, hogy lelassitsa a dugattyút, ami ugye a felsö holtponton egy pillanatra megáll majd elkezd gyorsulva mozogni lefele. Kipuff ütemröl beszélünk, a nyitott szelepeken épp csak ki kell tolni a gázokat, szal nem nagyon áll semmi a dugattyú útjában. A dieselek dugattyúja meg viszonylag nehéz (vastag dugattyútetö, benne kialakitva az égéstér, stb....) és a relativ hosszú löket miatt a dugattyúsebesség is nagy tud lenni, ami hendikepp a négyzeten a hajtókarnak....... Terheletlen motorban alig vannak "gázok" amik a dugattyú ellen dolgoznának, ezért az a legkritikusabb ilyen szempontból.
Liquid2019-01-25 22:05:56 // 114276
én is így látom :)
RomeoOne2019-01-25 21:41:03 // 114275
De ha a terhelés 0, akkor annak akárhányszorosa is 0 :DDD
liusz2019-01-25 21:38:21 // 114274
Minden ami forog - és a hajtókar alsó csapja annak tekinthető- azt kétszeres fordulat esetén négyszeres terhelés éri. De tényleg durrant már el jtdm 5000-nél? Az elég gáz lenne..
Fordjee2019-01-25 11:53:18 // 114273
Köszi, utánanézek.
pettinke2019-01-25 10:30:38 // 114272
lapozd fel a használati útmutatót, és azt fogod találni, hogy:

magyarán ez nem a kormányzárról szól, hanem az immo-ról. nem tudta elolvasni a kulcsból a kódot az autó, én a TEG olvasó (amibe a műszerfalon bedugod a kulcsot) kontakthibájára gyanakodnék.
Fordjee2019-01-24 22:50:49 // 114271
Sziasztok!

Felvillant egy kormán jel, alatta egy kulccsal és úgy láttam, hogy valami protection unavaible, vagy hasonló felirat is megjelent. Kb. 100-as tempónál. Gondolom a kormányzár meghibásodását jelenti, de mit akarhat menet közben vele? Találkozott valaki ilyennel?
Leállítás után eltűnt és nem jött elő.
Liquid2019-01-24 21:55:37 // 114270
miért?
Giuntini2019-01-24 21:28:07 // 114269
Ez tévedés. Pontosan terhelés nélküli padlózáskor törhet a hajtókar.
Szergej2019-01-24 20:28:34 // 114268
Igen. Elvileg kellene....
szelod92019-01-24 20:25:14 // 114267
Igen ezekre gondoltam. A legnagyobb problémám, hogy hibát nem dob rá, de nem is megy a venti. Mindenképp kéne hibát dobjon, nem?
Szergej2019-01-24 20:06:37 // 114266
https://fiatalkatreszek.hu/termek/Hűtőventillátor+vezérlő/28737
Szergej2019-01-24 20:04:09 // 114265
http://olaszautobonto.hu/elektronika/alfa-romeo-159-19-jtd-50516858-szamu-gyari-uj-hutoventilator-vezerlo-elektronika/14353
Szergej2019-01-24 20:02:17 // 114264
Külföldi fórumokon sokat írnak, a hűtőventillator vezérlő hibájáról. Néha nyáron az enyém is dob hibát miatta, de működik...! A ventillátor mellé van felszerelve, ez a vezérlő elektronika. Ugy néz ki kb mint az ecu.
Shadin2019-01-24 19:14:00 // 114263
De tényleg, nem utalt valami konkrétabbra?
Shadin2019-01-24 19:13:29 // 114262
Vat kájnd of modul? Aztat nem mondta? Itt sajna egy modul merül föl.
szelod92019-01-24 18:54:55 // 114261
Körvonalazódni látszik a hűtés téma. Egy modul okozhatja a hibát, a bontósok szerint gyakori hiba az 1.9 és 2.0 JTD modelleknél, ennek ellenére nem találtam róla túl sok információt. Valakinek van személyes tapasztalata a témában? Link is jöhet, bármi :D
szelod92019-01-24 10:40:09 // 114260
Szerintem a nagyobb baj inkább az, hogy a hideg motort teszik ki ilyen terhelésnek. Ahová én hordom az autót, ott szerencsére nem művelnek ilyet.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak