Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2019-01-31 08:38:31 // 114440
Hát, nagyon nyomós érdekük fűződik hozzá, hogy ez ne legyen annyira egyszerű a "hétköznapi" ember számára, konkrétan azért, mert ebből élnek...
"megoldják még a magyar határ előtt" /Ezt olyan mondta aki hobby szinten csinálja/:)
Fiktív számlát sem találsz újsághirdetésben, és a google-n sem :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-31 07:10:06 // 114439
Olyan jókat derülök, elképzeltem ahogy egy hétköznapi életet élő 159 tulaj vissza akarja tekertetni a vezérlőt... Google, óra tekerés.. a francba, mindenhol csak az idő átállítás, meg TC cikkek, megkérdi a szomszédokat, aboltost, barátokat semmi, pedig mindenki hallott róla de senki sem látta, mint a szopófantom... felad egy hirdetést, de semmi... :))))
Kivi vagyok ki jutna el az emberig....
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-31 06:58:54 // 114438
??? Jószagú telihold...
alfa155gyuri2019-01-31 05:29:12 // 114437
Itthonit se!Ha valaki megy pl 50000km et 2 év alatt két műszaki között simán visszateker 40000-et és azt mondja keveset használja.2 év alatt sok minden történhet itthon is.
linzenbold2019-01-30 23:06:42 // 114436
Van köztünk olyan aki ért az automata váltókhoz? Alfa 159 1.9jtdm
Egy hibát kellene beazonosítani hang alapján.
RomeoOne2019-01-30 22:47:21 // 114435
Mármint az itthoniaké. A külföldről behozottak tekerését ez sem fogja vissza, ha jól tudom :)
Csabi2019-01-30 22:15:41 // 114434
Ezért írtam, gari alatt minden megvan nekem is. A nem garisakat meg nem adják ki, nem látják központilag.(állítólag) Ha akarom, akkor gyártok rá elméletet, hogy miért valós a kilométer, és ha akarom elhiszem, hogy a nepper társadalmi munkával hozza be külföldről:) Mert pl az én autóm azzal a kilométerrel pont annyiba került nyugaton mint itthon..Nem találtam lényegesen olcsóbban.
Persze magánszemélytől, kétséget kizáró papírokkal infókkal más a helyzet...de ez nagyon ritka , szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 21:56:05 // 114433
egyébként mióta eáker van igencsak kezdenek békénhagyódni az órák érdekes módon...
Zolibácsi2019-01-30 21:55:42 // 114432
Mielőtt fel rakják az "új" hengerfejet azért nézd meg hogy valóban az...
Reméljük jó lesz!
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-30 21:52:11 // 114431
4 éves kor az első műszaki itthon, az lesz az első ismert km állás a központi rendszer szerint, ha nincs közben tulajdonos váltás. Azért arra viszont jó esély van, hogy az addigi garis és nem garis szervizeket a márkakereskedésből lekérd. Nekem még nullrevíziós szervíz bejegyzés is van (akksi csere), ülőlap csere, egr csere, kábelköteg csere (nyest lehetett), ilyesmik. Szépen követhető a km végig.
Balu19902019-01-30 21:50:41 // 114430
A helyi Fiat szervíz vállalja az új hengerfej beszerzését és beépítését, egy olyan áron ami kiegészítve a kocsira kötött garanciával egy vállalható összeg jön ki (kb. 400 000 Ft). Úgy gondolom ez az ár úgy hogy egy vadonatúj hengerfej lesz fent teljesen megéri.
Továbbá engedett a kereskedő, megvan az eladó száma, úgyhogy lehet hogy tőle is tudok kicsikarni valamennyi pénzt.
Csabi2019-01-30 21:45:57 // 114429
Na ugye, mindenki teker, te mondtad! :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 21:28:29 // 114428
szakszervizben lehet így megy márkaszervizben sosem kérdezték tőlem a km állását ... szegény Tomi egyszer el akarja adni a QV-t szerintem majd km-et kell bele tekernie, mert tuti tekert lesz vagy a Stelviom is, mert a papírok mit sem érnek :DDDD
Mondjuk Te fogsz a legszarabbul járni, mert mire bele rakod a 180e-et addigra mindenki azt hiszi 400e van benne... mindenki teker, Te is :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 21:17:45 // 114427
Attól, hogy nem "balkáni" autó, 60 éves első tulajjal, lekérdezett szervizkönyvvel ...bár lehet hogy ez a bolsanoi vén fószer átugrott magyarországra megtekertetni az órát, mert a TC cikkeit olvassa... magyarul :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Smith2019-01-30 21:13:52 // 114426
Halljuk a jóhírt!
Csabi2019-01-30 20:50:05 // 114425
Hát pont ezért. A garanciális javítások központilag megvannak. SOkra nem mész velük 5-6éves kortól. Amúgy több szakszervizben jártam , és minden alkalommal én mondtam be a kilométer állást a munkafelvevőnek...Lehet ez máshol, máshogy van. A számlák, szervizkönyv...hitelét vesztett dolgok (nálam):)
Zolibácsi2019-01-30 20:48:55 // 114424
Ne tartsd magadban, mesélj!
Smith2019-01-30 20:36:02 // 114423
Ami visszanyomozható, lekereshető, ott lehet garantált. De amíg a rendszer annyit ír ki, hogy az első bejegyzés 119000, addig szart se ér az egész. Jah, és nekem sem volt adásvételim, se magyar számlám... Ilyen ez a popszakma.
Csabi2019-01-30 20:29:27 // 114422
"Barátom most vett egy Brera-t 2.4-es 159e km-rel, első tulaj, garantált méter. "

Akár csak egy hirdetésben, ez ilyenkor mitől garantált? :) Ettől függetlenül komolyan elmosolyodok amikor hallom , hogy szinte mindenki 140-160e km-rel veszi az autóját...A bátrabbak még a 110et is bevállalják, a kevésbé azok 190re tekertetik...
Remélem megélem amikor ennek vége lesz...:)
PBali2019-01-30 20:27:02 // 114421
😃😃😃 Szerintem mikor megvette sem volt már igazán az ő mérete...😃 Az esküvői kocsink nekünk is régi Spider volt, ez volt az álomverdám erre a célra...nem volt könnyű a pedálokat kezelni az én magasságommal és a benne lévő nagy kormánnyal...😉 De a garázsba minden Alfás elfogadna egyet, aztán ünnepnapra elővenni és élvezni a dolce vitát...;-) Talán én is kapok a 40-edikre...:-)))
Balu19902019-01-30 20:09:45 // 114420
Köszönöm a felajánlást, de úgy fest a dolog, hogy megoldódik a kálváriám, ráadásul happy enddel. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-30 20:08:31 // 114419
Ez ideális városi szaladgálós. :-)
'''''2019-01-30 19:36:47 // 114418
ErHardnak van egy eladó spidere amit kinőtt! :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 19:04:52 // 114417
Jah és ha már szakszerviz... Vezérműszíjat cserélték benne viszont a görgők meg a pumpa még a gyári volt benne.... ahhhhh, a feszítő fém része vállára koptt, a vezető fütyült, a pumpa eresztett :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 19:01:43 // 114416
Bocsi csak 152e van benne..

Viszont új a teljes hosszbordás rész is...
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-30 16:27:53 // 114414
Ja, azért.. generátorról nem tudtam. Csak az enyém is 159e van :-)
PBali2019-01-30 16:01:21 // 114412
Jó időben nagy feeling lehet, elhiszem, hogy imádja a gyerkőc. :-)
De tudod, ilyenkor jön a "hülye Alfás" énem, akinek ha nyitott tetejű, akkor már Spider kéne, lehetőleg faceliftes, jó állapotú...meg is jöttünk a magasabb kiadások világába. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-30 15:57:02 // 114411
Ez az enyém?.-DDD A generátorról fogalmam se volt. Az egr-t sejtettem, meg is őriztem az állapotát gyorsan :-) Hogy mi minden volt ebben cserélve, az meglepő, lekértem a szalonból. Amíg nálam van, nyilván megbecsülöm az állapotát és folytatom a sort.
Zolibácsi2019-01-30 15:42:03 // 114410
Punto cabrio, gyereket én viszem reggel oviba. És a jobb1 ülésre van kötve a gyerek ülés. Imádja... Persze ez csak rövid tavokra. Hosszú távra hátul ül a másik kocsiban.
Kazes☻2019-01-30 15:38:17 // 114409
És Vitarával a szomszéd szemében is nagyot nőnél! :P Komolyan! :D
PBali2019-01-30 15:33:23 // 114408
Emlékszem, te is néztél 1.8 TS Gt-t is. Én is nézem folyamatosan, voltunk Sopronban, Egerszegen, itt Győrben (innen is üdv., Robi :-) )...melóba járni imádnám azt is, mai napig odavagyok érte. Olcsóbb is lenne - ha lehetne normálisat kapni, de nem igazán lehet -, benzines is...de nincs hátsó ajtó, ami gyerekkel elég nagy kompromisszum.(Párom megölne érte :-) )
Nem az én autóm a fő családi autó, de ha kell, az is tud lenni.
Giulietta 1.4 Tb lenne talán ideális az elérhető opciók közül, azt Eszter sem bánná. Bár mondta, hogy ha lecserélem a 159-est és utána visszasírom, neki ne panaszkodjak majd...:-D
Cserébe sokszor hosszabb úton járok dolgozni autópályán, hogy ideális legyen a dízelnek, már alapban munkábajárásra többet költök, mintha benzinesem lenne. Nem biztos, hogy ér ez nekem ennyit...nyugdíjra is kéne már spórolni...:-)
Az biztos, hogy amíg nálam van, igyekszem mindent megadni a kocsinak. A többi majd alakul, az egyik énem majd elintézi :-)
(tudom, nem filmes rovat, de a Széttörve c. film marha jó skizó mozi :-D)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 15:28:49 // 114407
és akkor még egy kis adalék a 159e km-et futott 2.4-hez az előző gazdi is költött rá, mert az egr vacsi új volt meg a generátort is... ezeket ő cserélte már .... a futómű patent :) szóval lehet locsolni rendesen ....
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-30 14:44:23 // 114406
Totál megértem ezt a skizo állapotot. :-) A 159 annyira más világ, egy élmény használni, nekem valahol beteljesítette az autós vágyaimat. De ketyeg a félmilla.
Átülök a másikba, naná, hogy pár napig hiányzik a kényelem, a csend, a nyomaték, a hang, az a beltér és úgy egyáltalán az egész luxus élmény. Ilyenkor nem ketyeg a félmilla, viszont ketyeg a fenntartás többi része. Ilyenkor meg baromira bosszant, hogy fizetek rá mindent, áll benne a pénz és ott díszeleg az ajtó előtt. Na ilyenkor van az, hogy új autót akarok, ami ennyire nincs a földön, ami nem dízel, nem dpf-es hanem arra és akkor használom büntetlenül, szabadon amire akarom. Felesleges nekem ilyen autópálya dominátor. Aztán meg beleülök és 5km-en újra megvesz kilóra, mert nagyon nagyon jó :-DD Pontosan tudom, hogy nekem egy mindenre jó autó oldaná fel a skizo-t :-) És ilyenkor baromi nagy akadály Alfásnak lenni. ..:-D
samu1262019-01-30 14:26:58 // 114405
Azzal azért számoljatok, hogy mondjuk 6 év alatt belerakott 6 millió az jóval kevesebb, mint ha egy kvázi új (utolsó darabos) 159-esbe ültetek volna akkor abban a pillanatban 6 millióért.

Nem egetrengető a különbség (jelenérték-jövőérték, 5 millió 25 ezer vs 7 millió 300 ezer).

Ugyanakkor a kvázi új 159-esnél feltételezzük, hogy zsebben volt a 6 millió önerő, és 6 év alatt nem kellett semmit sem zsebből fizetni és ekkor majd 2 millióval jobban jártunk a régebbivel, még ha önteni is kell bele a pénzt.

Szervóolajra ránézek köszi a tippet :)
PBali2019-01-30 14:09:28 // 114404
Abszolút elkéri, más liga, mint a 147...
Anno az egyik cartárs (már nem emlékszem ki) is 500e Ft/évet írt kb, az nagyjából áll is. És itt két eléggé féltve őrzött darabról beszélünk, nem elodázott szervízekkel, alkatrész cserékkel...Innen nézve sem mernék 1.5-ért venni, mert a kétszer ennyiért vett is sokba kerül a mindennapokban. Persze van, akit nem zavar, ami minket igen, de azért az Alfások általában elég kényesek az autójukra...:-)
Nem titok, én a fentiek miatt egyre többször gondolok arra, hogy átülök egy 1.4-es Giuliettába...(aztán visszanézek a parkolóban, vagy beleülök a 159-be és már össze is zavarodtam...naponta átlag 3-szor)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-30 14:06:51 // 114403
A többség nem teheti meg, hogy nem autózik :-) Innen nézve nehéz döntés, hogy melyiket ne toljam végig agyig sárban, latyakban sóban a városon. A 159-et, ami alól elrohad a bölcső 10 évesen, vagy a 22 éves épp felújított autót? Melyiket rohasszam el? Az időjárás megadta a választ, a 159-cel nem tudtam kimenni az utcánkból sem, de egy reggeli iskola menetbe is beletört volna a bicskája (de a haspáncélja tuti). Mennyire fájt a szívem a frissen felújított autót kivinni ebbe a hardcore kínzásba, ne tudd meg. De ez van, az az autó volt alkalmas erre. 2 hete a 159 nem ment. A havat sem lapátoltam el előle, majd elolvad. "Őfelsége" bölcsője megúszta, nem kap sót. Pedig használati tárgy volna vagy mi.. Igaz a másik is. Innen nézve a tökéletes autó továbbra is a vitara. Tudnám annyira utálni, hogy totál nem érdekelne se hó, se só, nyúznám amíg mozog aztán bontó. Lehet jobb lenne, nem ? :-DDDDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-30 13:52:44 // 114402
Nálam minden autómnál cél, de tapasztalat, hogy néha (pláne a km-ek előrehaladtával) nehéz lépést tartani az autó amortizációjával. Egy fiatalabb, kisebb futásúnál könnyebb a játék, de azt senki nem mondta, hogy olcsó :-)
Az tuti, hogy mindhárom Alfámnál minimum megőriztem a vételkori állapotot, de inkább felfelé ívelt a sztorijuk. Az ezüstnél megéltem ahogy a sok km-rel egyre nehezebb kihívás ez, ott a rozsda miatt feltettem a kezem.
A 159-nél is első nyösszre felső lengőkar cserék, rugó csere a törés miatt, minden mással meg mázlim volt mondhatni, nincs mit cserélni rajta. Ezen kívül cseréltem nyomás szenzort és injektor csatit, vettem új gumit. Plusz ugye amikor megvettem vagy 200 kapásból ráment a kezdő szervizre. Ezekkel a költségekkel nincs is gond szerintem.
Évente a 15e km-re elkéri a 450e Ft-ot. Gumira, váltóolajcserére, mindig valamire. Pont belenéztem Bali159 blogjába, a 2.0 jtd-m is elkéri ugyanezt. Szeritnem ezt kell megérteni, ezeknek ennyi a fenntartási költsége, ha nem nankang gumikon, legolcsóbb tákolt megoldásokkal akarjuk tovább pofozni pár ezer km-re, vagy "csakmégegy műszakira".
Giuntini2019-01-30 11:59:05 // 114401
A bölcső és ezek a dolgok meg jellemzőek. Szarból, újra felhasznált anyagokból készülnek. A haspáncél tartó két nyúlványt két éve cseréltem, mert porrá volt rohadva. Gyári újat rendeltem, és azok is most már teljesen rozsdásak, úgy hogy sót vagy havat nem lát az alja, mert akkor elő sem veszem!
Giuntini2019-01-30 11:55:56 // 114400
Az életkor sem adja! Én 6 évesen vettem, szép volt az autó, minden működött rajta, akkor ki gondolta, hogy ebbe futok bele. Mondjuk vétel után derült ki, hogy két kerékagy csapágyat cserélni kell, mert nem derült ki a próba során, két felső lengőkar, és mind a két hátsó rugó törve volt. Új gumik, és egyebek. Majd egy év, és jött a fekete leves.
Morfiusz Cédula2019-01-30 11:44:23 // 114399
Szerintem azt senki nem írja, hogy feltétlen 400 ezernek kell lennie egy autóban ahhoz, hogy költeni kelljen rá. Viszont ha van két azonos életkorú autó, akkor a 400 ezret futottból nagyon nagy valószínűséggel több csontváz fog kihullani, mint mondjuk egy harmad annyit futottból.
Amit az életkorról írsz, azzal teljesen egyetértek. Most már lassan a legfiatalabb 159-esek is 8-9 évesek lesznek, ez már önmagában nem kevés, még ha valóban megkímélt és keveset futott, akkor is simán benne van a pakliban, hogy cserélni kelljen drága alkatrészeket is.
Szabister2019-01-30 11:42:08 // 114398
Ezzel én is így vagyok :) Úgy látom lehet bűvös szám a 2.8 nekem is valahol itt áll jelenleg :) De akármikor beülök indít és mehetek vele. kb ennyit rá kell szánni hogy megbízható legyen teljesen az autó. És még a bölcsőm nincs kicserélve ami lassan esedékes lesz. És valószínűleg nekem sem adnának érte 2 misit mert nem Ti. De új a kuplung mindenestől rajta. Már így vettem tisztában voltam a hibával. Turbo felújítva. Szervo szivattyú felújítva. Legkondi hűtő kicserélve (szétedte már a gáz) meg jó pár apróság nagyrésze a blogomban de még kell fríssítenem :)
Morfiusz Cédula2019-01-30 11:32:43 // 114397
Félreértés ne essék, számora egyáltalán nem bántó, ha bárki rossz véleménnyel van bármelyik modellről, én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy oka van annak, hogy ezek közül az atók közül nem kevés van, ami már problémásabb. Egyrészt az életkoruk, másrészt az a rengeteg km ami a legtöbben valójában már benne van.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 11:32:14 // 114396
elkéstél 1001km-rel :))))
Roll19832019-01-30 11:30:33 // 114395
A fórumot olvasva felmerül bennem a kérdés, hogy hány kilométernél szabaduljak meg a TBi-től? :D Most 151e van benne.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-30 11:23:19 // 114394
nem baromi nehéz csak tudod minden gyártó megadja mit mikor kéne cserélni pl a Boschnál sok elektromos ketyerének pl LMM, lambda 150e km után cserés szerinted hányan cserélik? Ugyan így az Aisinnál 150-200e kmnél szeleptömbcsere... szerinted ki áldoz be rá 2 kilót? Majd ha tönkre megy... én ezekről beszélek ... és sorolhatnánk elég sokáig .... és senkit nem akarok ezzel b@asztatni, mert én sem vagyok különb csak ezek tények...
Giuntini2019-01-30 11:08:47 // 114393
Az enyém!:) Viccet félretéve! Baromi nehéz téma ez! Én 2,5 millióért vettem 2013-ban az autót, és most 6 millióban van, de csak a konkrét javításokkal. Olajcsere meg hasonlóak nincsenek benne. Valójában anyagilag lepadlózott. Utólag könnyű lenne okoskodni, hogy akkor 6 millióért egy 2011-es 50 ezer métert futott 2,4 TI-t tudtam volna venni, szinte egy új autót. Igen ám, csak mikor az ember elkezd belemenni a javításokba nem látja a végét. Mert futómű, rugótörések és egyebekkel simán lehet kalkulálni a megvétel után 5-6 kilóval. Ha az ember nekimegy a nagyjavításoknak, akkor van az hogy nem látja a végét. Ha az autó nem új vagy újszerű, ez mindig benne van. Két választás van: az egyik bontószökevényt csinálni a nem kevés pénzért megvásárolt használt autóból, vagy totálisan helyrehozni. Én nem akartam így vételkor, de ez lett belőle. De még így sem totálisan helyrehozott, mert a kora miatt lehetnek dolgok vele. Ez egy iszonyú nagy önámítás, prémium autót kevés pénzért. Én most már tudom, 6 évesen vettem egy 12 milliós autót 2,5 millióért, és megfizettem az árát.
Mikor készen lett a hengerfej probléma és csírájában lett kiirtva a probléma, mert egy gyári vadiúj hf-et kapott, hátradőltem a székben. Hát ez így sem volt igaz! Jött egy ékszíjtárcsa, aztán meg egy komplett generátor. Problémamentes autót csak újonnan lehet venni és kész, máskülönben nagyon zsebbe nyúlós tud lenni a dolog.
PBali2019-01-30 10:56:58 // 114392
Ez jó...és teljesen igaz! :-DDD
PBali2019-01-30 10:56:04 // 114391
Jogos, enyém 8 éves lesz, 180e km van benne, de a 147-hez képest már elég nagy összeg rá lett költve, hogy rendben legyen és még semmi "durva" nem volt.
Én a 300-400ezret már az igazán cinkes és költséges dolgokra írtam, ami bőven milliós tétel is lehet. Egy használt 159-est/Brerát megfelelő műszaki színvonalon fenntartani nem olcsó. Korábban volt itt téma ki mennyit költött rá, abból is látszik, látszott. Költeni kell rá már jóval 250e km előtt is, ez tuti. Bár ne kellene és úgy lehetne napi szinten használni...:-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak