Shadin2019-02-20 15:28:39 // 114940
A GI/A a piros, az kell pl. a 145-ösbe és a GI/R meg a zöld ami a 159-be megy.
Lörke2019-02-20 15:12:33 // 114939
Köszi.
A szín számít? Tutela GI/R-ben találtam zöld-et, illetve alolyat, ahol nem írják milyen színű. Őszintén...nem néztem még meg rendesen, hogy az autóban milyen van, mintha színtelen lenne talán.
A szín számít? Tutela GI/R-ben találtam zöld-et, illetve alolyat, ahol nem írják milyen színű. Őszintén...nem néztem még meg rendesen, hogy az autóban milyen van, mintha színtelen lenne talán.
Shadin2019-02-20 15:03:38 // 114938
Emlékeim szerint 1,6L a teljes töltet.
Lörke2019-02-20 14:54:57 // 114937
Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy kormányszervó olajcsere hány litert igényel? Választ előre is köszönöm.
Azt szeretném kérdezni, hogy kormányszervó olajcsere hány litert igényel? Választ előre is köszönöm.
szelod92019-02-20 14:45:16 // 114936
Leginkább a 300 kg-t hagynám el... Asszonyon mégse lehet azért ennyit faragni 🤣🤣
Shadin2019-02-20 14:28:18 // 114935
A féktárcsa és a nyereg tengelye meg kell egyezzen, ha nem akkor lóg a csapágy, szarul van feltéve a tárcsa az agyra vagy szar a tárcsa, de akkor üt, ami nem egyenlő egy azimut hibával.
Shadin2019-02-20 14:21:30 // 114934
Képzeld el amikor egy "ütő" kerékagyra teszel fel egy tárcsát amit be- ill. visszaszabályoznak a síkba. Nagyon nem jó ötlet.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-20 14:16:16 // 114933
Nyugi, ez normális! :-) Városban nekem is többször volt már ilyen.
Macccy2019-02-20 14:02:50 // 114932
Magas motorhőfok annyira nem kell neki, sőt inkább a nem forró jobb, biztonságosabb lehet (nyár), szerintem ha már az égés, a rátolt "szívató" beállt, akkor már regenerálhat, nekem is csinálta már így.
liusz2019-02-20 13:38:55 // 114931
Nekem gyakran így csinálja már évek óta a 2.0Jtdm
tdemeter2019-02-20 13:38:12 // 114930
Időnként ezt eljátszotta nekem is az 1.9. de ezt eljátsza az offos xtrail is, szerintem ez biztosan normál
Giuntini2019-02-20 13:32:52 // 114929
Ma elég érdekes dolgot csinált a vas. Meg a 70 fokot sem.érte el az üzemi hőmérséklet, és már elindította a regent. Mondjuk már sejtettem, mert 500 km közelében volt a megtett km. Nem tudom mennyire káros ilyen alacsony vízhőmérsékletnél elindítani a regent.
tdemeter2019-02-20 13:32:48 // 114928
Egyszer a 159-hez vettem körbe egy szett ATE betét+tárcsa párost. Ez első 1500 km után elkezdett nekem is ütni. Kb 3000-nél untam meg, elvittem felszabályoztatni.
Meg is csinálták, de az égatta világon nem lett jobb semmivel sem!
Úgyhogy hagytam a francba az egészet...
Aztán jött a tél és felkerültek a nem XL-es gumik, amivel csodák csodájára megszűnt minden problémám.
Akkor arra gondoltam, hogy a merev oldalfalú XL-es kerekek miatt kopott be szarul.
Aztán jött a tavasz, a gumicsere és kíváncsi voltam, hogy akkor üt-e megint. De akkor már jó volt, bekopott!
Még egyszer neki nem állnék b.szak.dni vele, idő kell neki szerintem....
Meg is csinálták, de az égatta világon nem lett jobb semmivel sem!
Úgyhogy hagytam a francba az egészet...
Aztán jött a tél és felkerültek a nem XL-es gumik, amivel csodák csodájára megszűnt minden problémám.
Akkor arra gondoltam, hogy a merev oldalfalú XL-es kerekek miatt kopott be szarul.
Aztán jött a tavasz, a gumicsere és kíváncsi voltam, hogy akkor üt-e megint. De akkor már jó volt, bekopott!
Még egyszer neki nem állnék b.szak.dni vele, idő kell neki szerintem....
RomeoOne2019-02-20 13:32:43 // 114927
A féknyereg nem dől a tárcsával együtt. A hiba pont ebből adódik, hogy a féktárcsa nem fekszik fel szépen és nem párhuzamos a felfekvő síkkal. Így a fékpofák közt riszálja magát, nem egyenesen fut.
droberto2019-02-20 13:18:07 // 114926
Azt vedd figyelembe, hogy a fékbetét(nyereg) is dől a tárcsával együtt. Mivel minden a csonkállványra van felszerelve, így mindennek egyforma a dőlése. A helyszíni eszterga is adott (a te példáddal élve: 2,15°) dőlésű agyra (csonkállványra) van felszerelve.
Ezért azzal is csak az aggyal párhuzamos síkon dolgozol.
Ezért nincs túl sokkal több értelme a helyszíni felszabályozásnak, mint egy leszerelt állapotban történőnek.
A lényeg, hogy a féktárcsa agy (felfekvő, ha úgy tetszik illesztett) részén levő sík, párhuzamos legyen a két fékezett rész síkjával.
Ezért azzal is csak az aggyal párhuzamos síkon dolgozol.
Ezért nincs túl sokkal több értelme a helyszíni felszabályozásnak, mint egy leszerelt állapotban történőnek.
A lényeg, hogy a féktárcsa agy (felfekvő, ha úgy tetszik illesztett) részén levő sík, párhuzamos legyen a két fékezett rész síkjával.
RomeoOne2019-02-20 13:01:25 // 114925
Ez az arány egyébként a dőlésszögtől és a tárcsa átmérőjének és vastagságának a függvénye. Kisebb dőlésszögnél több marad a tárcsából, de magasabb és keskenyebb tárcsa esetén pedig kevesebb. Szerintem a valóságban egy féktárcsa az általam felrajzoltnál nagyobb átmérő/vastagság arányú, tehát csak nagyon kis dőlésszög esetén lehet egyáltalán értelmesen kivitelezni az egész műveletet. Amit valószínűleg inkább meg kell próbálni korrigálni. (Szétszerelés, megtisztítás, stb.)
RomeoOne2019-02-20 12:53:26 // 114924
droberto2019-02-20 12:38:59 // 114923
Milyen márkájú lengőkar ez?
alfa155gyuri2019-02-20 12:35:10 // 114922
droberto2019-02-20 12:00:50 // 114921
"A 166-on nekem 2x is szabályozták, ami bizonyára jól sikerült mert pár ezet km-ig nem rázott. Aztán megint kezdte." - Minél vékonyabb a fala, annál könnyebben vetemedik, deformálódik. Ami egyszer bekövetkezik, az vékonyabb anyagnál nagyobb valószínűséggel - máshogy fogalmazva: kisebb igénybevételnél is már - be fog következni.
Ezért sem preferálom a szabályozást.
Ezért sem preferálom a szabályozást.
Smith2019-02-20 11:50:03 // 114920
A 166-on nekem 2x is szabályozták, ami bizonyára jól sikerült mert pár ezet km-ig nem rázott. Aztán megint kezdte.
Piritu, igen, téged emlegetett Csöri, mikor panaszoltam neki, hogy az újan felrakott tárcsa ráz. Mikor feltette azt mondta, nem kell "vasalgatni", használjam normál módon. De nekem a normál mód az, hogy óvatosan lassítok, nem fékezgetek indokolatlanul. Mikor rázott, akkor meg lecseszett, hogy hát fékezgessek már rendesen, az majd rendbehozza, mert nálad is ez volt.
És tényleg akkor Csöri is nyomott pár határozottabb fékezést, és máris érezhetően javult. Azóta én is próbálom "rendesen" használni, de nem satuzva. És mostanra úgy tűnik elmúlt a rázás.
Piritu, igen, téged emlegetett Csöri, mikor panaszoltam neki, hogy az újan felrakott tárcsa ráz. Mikor feltette azt mondta, nem kell "vasalgatni", használjam normál módon. De nekem a normál mód az, hogy óvatosan lassítok, nem fékezgetek indokolatlanul. Mikor rázott, akkor meg lecseszett, hogy hát fékezgessek már rendesen, az majd rendbehozza, mert nálad is ez volt.
És tényleg akkor Csöri is nyomott pár határozottabb fékezést, és máris érezhetően javult. Azóta én is próbálom "rendesen" használni, de nem satuzva. És mostanra úgy tűnik elmúlt a rázás.
Smith2019-02-20 11:45:47 // 114919
Ésszerűbb, mert kisebb? Én is minimum 80%-ban egyedül járok-kelek vele, sosem cipekedek, sőt utálom ha bármi bele van pakolva, mégsem zavar az üres tér mögöttem :)
szelod92019-02-20 11:31:14 // 114918
Nincs kihasználva a mérete. Barátnőmmel ketten járunk vele, néha ülnek be csak hátra és felesleges ekkora autó. Mentem vele 25 ezret eddig, nincs gondom vele, ezért is nem sürgős az eladása. Giuliettára szeretném cserélni, lehetőleg 170 lovas dízelre pont azért, mert sokat megyek vele. Talán ésszerűbb döntés lehetne a Giulietta, annak ellenére, hogy mindenki próbál lebeszélni róla, mert mennyire gyönyörű a 159... Röviden ennyi 😊
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-20 09:20:09 // 114917
Igen, egy-egy autó is lehet ráhatással az árakra. Szűk a kínálat. Az újpesti srác hirdetései is tipikusan húznak egyet - egyet az árakon. Persze kérdés, hogy mennyiért (és mikor) mennek el valójában. Szerintem nem placebo :-) Viszont vevők sincsenek sokan, látszik, hogy ugyanazok az autók vannak fent hónapokig.
Zolibácsi2019-02-20 07:45:36 // 114916
Ahogy nézegetem most az 159 2.4 árakat, úgy látom hogy amit be lőttem 2.4 milliós árat, egész szépen ki igazította a többi 159 2.4 árat is. Vagy csak placebo? Egészen be lehet ha tárolni az ár sávokat. 1,5-1,8-2-2,4 stb
Hozzá teszem nem sok érdeklődő van ilyen áron kb mindenki a 2 millió alattiakat keresi
Hozzá teszem nem sok érdeklődő van ilyen áron kb mindenki a 2 millió alattiakat keresi
droberto2019-02-20 00:02:50 // 114915
Köszönöm a linket.
Nem értem, hogy mi a különbség ez és a hagyományos felszabályozás közt.
Nagyjából semmi, leszámítva azt, hogy nem kell leszedni a tárcsát.
Az eredmény ua. Ütni nem fog.
Ettől még ugyanúgy a deformàció az oka annak ha egy darabig jó utána meg üt.
Legalább a tárcsát le drótkefélhették volna gépfelrakás előtt.
Egyébként ez se veszi figyelembe a dugattyú (nyereg-betét) esetleges szöghibáját.
Szóval szerintem EBC link ide vagy oda, az egész egy sarlatán dolog.
Nem értem, hogy mi a különbség ez és a hagyományos felszabályozás közt.
Nagyjából semmi, leszámítva azt, hogy nem kell leszedni a tárcsát.
Az eredmény ua. Ütni nem fog.
Ettől még ugyanúgy a deformàció az oka annak ha egy darabig jó utána meg üt.
Legalább a tárcsát le drótkefélhették volna gépfelrakás előtt.
Egyébként ez se veszi figyelembe a dugattyú (nyereg-betét) esetleges szöghibáját.
Szóval szerintem EBC link ide vagy oda, az egész egy sarlatán dolog.
RomeoOne2019-02-19 23:36:16 // 114914
De ez egy vicc. Ha nem függőlegesen áll a féktárcsa, hanem van egy kis dőlése, akkor megmarad a dőlés, de az oldalait függőlegesre csiszolják? Tehát ennek valójában változó vastagsága lesz, ahogy forog, csak pont úgy áll majd, hogy az oldalirányban nem lesz kilengése. Csak épp a tárcsa szélein jól elvékonyítják a tárcsát. Ez egy jó kis "szakembör" megoldás, még ha promózzák magukat is, hogy 2 millió egy gép.
Találomra beítam a DTV-t a google-be, ezt a linket találtam. Felvázol egy csomó opciót, de a felszabályozás nincs köztük.
Találomra beítam a DTV-t a google-be, ezt a linket találtam. Felvázol egy csomó opciót, de a felszabályozás nincs köztük.
Piritu - 1.000.0002019-02-19 22:38:10 // 114913
A Giuliettánál (4 dugattyús nagy fékes) a gyári és a cserélt féktárcsáknál is előjött pár ezer km után a rázás finomabb 100 feletti tempóról való fékezéskor. Aztán elhagyta magától pár nagyobb fékezés után. Különösebb elméletek helyett nekem a megkérdezettek annyit mondtak hogy ez az összekopási folyamat része nem úszónyerges fékeknél.
αλφα2019-02-19 22:24:54 // 114912
A fék rázásra - utoljára - visszatérve íme itt egy kis "szakirodalom". Ajánlom a cikk alján lévő linket is áttanulmányozni az okok ott vannak részletesen, szemléltető animációval elmagyarázva. Mást nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki! :) Sosem fékeztem nagyot, sosem hevítettem tüzesre a tárcsát, mégis rázott. Ja, és Brembo a típusa. Amit egyébként - hiába az a gyári - A szerelő srác egyáltalán nem ajánlott. ATE, vagy TRW. Ezekkel - tapasztalatai szerint - jóval kevesebb a gond.
https://ebcbrakes.hu/fektarcsa-felszabalyozas-professzionalis-hunter-es-pro-cut-berendezesekkel.html
https://ebcbrakes.hu/fektarcsa-felszabalyozas-professzionalis-hunter-es-pro-cut-berendezesekkel.html
cscs2019-02-19 21:42:30 // 114910
igen, kiszakadt a vezetőülés, de még mielőtt megvettem. azt gondoltam, hogy hamar találok bele ilyen ülsét, de azóta eltelt két év...
esvé2019-02-19 21:29:24 // 114909
PIX, szürke 159 SW, ma este M7-n, Bp felé. Helló :D
Haddel2019-02-19 16:08:13 // 114908
ProdyG2019-02-19 15:55:37 // 114907
köszi srácok az infókat, kitalálok valamit :)
a jelenlegi csövet tuti lecserélem valami másra.
a jelenlegi csövet tuti lecserélem valami másra.
alfa155gyuri2019-02-19 12:56:21 // 114906
És a nem Debreceni hol található?Köszi.
Tocke2019-02-19 12:53:12 // 114905
Srácok, vezérléscserét tervezek az autón, mit tanácsos ilyenkor cserélni és milyen típust ajánlatok? Emlékszem, a vízpumpa is volt téma, hogy fém vs műanyag lapátos. A vas 1,9 jtdm 8V.
A generátor és a szabadonfutó új.
Köszi a tanácsokat!
A generátor és a szabadonfutó új.
Köszi a tanácsokat!
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-19 10:20:24 // 114904
Amúgy Fagumit, a t-t nem láttam :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-19 10:02:03 // 114903
A gyári is nyilván reped, nekem az 5 éves autón már cserélve volt ez a cső. Nagy hőt kap az ott, nem igazán okosan van elvezetve.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-19 09:58:34 // 114902
Giuntini2019-02-19 09:37:40 // 114901
Én cseréltem gyárira, két éve, és semmi baj nincs vele. Ára kicsit húzós, 10 rugó körül van, de megéri, hogy ne legyen bajod többé vele.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-19 09:04:40 // 114900
sport tárcsa az nem fog ütni, nem igazán szoktak hullámosodni... a 156-osnak volt baja az első tárcsával, alul volt méretezve és rendszeresen ütött többszöri nagyobb fékezés után ezért kapott EBC-t soha többet nem ütött :D
RomeoOne2019-02-19 08:16:02 // 114899
Hogyhogy ilyen hamar? Még egy éve sincs nálad az autó
ProdyG2019-02-19 07:47:18 // 114897
Sziasztok,
jó ideje tökéletesen működik a kocsi, de a hétvégén azért jól megviccelt.
Van a jó öreg "résolajcső", ami szeret megrepedezni (beszéltük már ezt), aztán szivárog belőle a dízel (érezni az utastérben).
Ezt a csövet kb 4 hónapja cseréltem vadi újra, a boltban kapható legdrágább GATES márkát vettem meg, hogy minden tuti legyen. Na ez a hétvégén nem az, hogy megrepedt, hanem egyik percről a másikra széthasadt a feszültségtől és elkezdett ömleni az üzemanyag az utcára. Nem hittem, hogy ilyen intenzíven jön a cucc ebből a pici csőből, de szerintem 1-2 liter üzemanyag elfolyhatott kb 5 perc alatt. Még szerencse, hogy épp jó helyen voltam a kocsival és ott tudtam hagyni, majd másnap visszamentem kicserélni ezt az ominózus csövecskét. Viszont így ezt a GATES márkát már nem tartom megbízhatónak.
Van tapasztalatotok bármi más márkával? Ez a cső jelenleg is nagyon feszül a csonkon amire rá van húzva, felrakni is alig tudtam, hiába passzolnak a számok, úgy tűnik nem ez a márka a legjobb választás...
Nagyobb átmérőjű csövet meg nem merek berakni, mert nem az lenne a gyári méret...
jó ideje tökéletesen működik a kocsi, de a hétvégén azért jól megviccelt.
Van a jó öreg "résolajcső", ami szeret megrepedezni (beszéltük már ezt), aztán szivárog belőle a dízel (érezni az utastérben).
Ezt a csövet kb 4 hónapja cseréltem vadi újra, a boltban kapható legdrágább GATES márkát vettem meg, hogy minden tuti legyen. Na ez a hétvégén nem az, hogy megrepedt, hanem egyik percről a másikra széthasadt a feszültségtől és elkezdett ömleni az üzemanyag az utcára. Nem hittem, hogy ilyen intenzíven jön a cucc ebből a pici csőből, de szerintem 1-2 liter üzemanyag elfolyhatott kb 5 perc alatt. Még szerencse, hogy épp jó helyen voltam a kocsival és ott tudtam hagyni, majd másnap visszamentem kicserélni ezt az ominózus csövecskét. Viszont így ezt a GATES márkát már nem tartom megbízhatónak.
Van tapasztalatotok bármi más márkával? Ez a cső jelenleg is nagyon feszül a csonkon amire rá van húzva, felrakni is alig tudtam, hiába passzolnak a számok, úgy tűnik nem ez a márka a legjobb választás...
Nagyobb átmérőjű csövet meg nem merek berakni, mert nem az lenne a gyári méret...
droberto2019-02-18 23:10:06 // 114896
változó vastagságú féktárcsa = a futómű geometriával van a baj?
Ezt csak én nem értem? :)
Hogy lehet az, hogy egy darabig jó egy tárcsa, aztán utána ütni kezd?
Csak, úgy, hogy egy nagy fékezéstől hullámos lesz.
Ha egy tárcsa rendesen le van pucolva, be van fogva a tokmányba és meg van esztergálva, annak jónak kell lennie. Ha nem így lenne, akkor minden ettől sokkal finomabb tűrésű illesztett alkatrész pár kuka lenne. Gondolj csak bele.
Ha a kerékagy felfekvő síkja merőleges a fék dugattyú tengelyével és a betét két oldala is párhuzamos egymással, nem szar a nyereg, akkor annak jónak kell lennie. Ha nem így volt - és tényleg nem hullámosodásról beszélünk - akkor ott már kapott a csonkállvány vagy valami más.
Vagy ott csak egyszerűen Edward valamit elb@szott.
Egyébként meg ez a szabályozás dolog részemről üldözendő, sarlatán dolog. Ha egy tárcsát már szabályozni kell az kuka, ahogy már írták is az okokat.
Ezt csak én nem értem? :)
Hogy lehet az, hogy egy darabig jó egy tárcsa, aztán utána ütni kezd?
Csak, úgy, hogy egy nagy fékezéstől hullámos lesz.
Ha egy tárcsa rendesen le van pucolva, be van fogva a tokmányba és meg van esztergálva, annak jónak kell lennie. Ha nem így lenne, akkor minden ettől sokkal finomabb tűrésű illesztett alkatrész pár kuka lenne. Gondolj csak bele.
Ha a kerékagy felfekvő síkja merőleges a fék dugattyú tengelyével és a betét két oldala is párhuzamos egymással, nem szar a nyereg, akkor annak jónak kell lennie. Ha nem így volt - és tényleg nem hullámosodásról beszélünk - akkor ott már kapott a csonkállvány vagy valami más.
Vagy ott csak egyszerűen Edward valamit elb@szott.
Egyébként meg ez a szabályozás dolog részemről üldözendő, sarlatán dolog. Ha egy tárcsát már szabályozni kell az kuka, ahogy már írták is az okokat.
droberto2019-02-18 21:18:20 // 114894
Van a Bernernek direkt erre kiszedő spray-je.
Áztatsd legalább egy hétig.
Ha mosták a motort akkor vsz. berohadt (elektrokémiai korrózió), és még 5-10t húzóerő is kevés lehet.
No ekkor nyúlik meg.
Ha nem folyt be víz, kézzel ki lehet húzni.
Visszarakáskor új réz alátét kell és injektor paszta is. Ha maximalista vagy, akkor mehet rá O gyűrű is.
Áztatsd legalább egy hétig.
Ha mosták a motort akkor vsz. berohadt (elektrokémiai korrózió), és még 5-10t húzóerő is kevés lehet.
No ekkor nyúlik meg.
Ha nem folyt be víz, kézzel ki lehet húzni.
Visszarakáskor új réz alátét kell és injektor paszta is. Ha maximalista vagy, akkor mehet rá O gyűrű is.
antonov2019-02-18 20:53:05 // 114893
Rendben, köszi!
A kiszedéstől félek, bár már locsolgatom egy ideje fékfolyadékkal, kkl-t is beszereztem már, működik is. Ha már kint vannak akkor semmiből nem áll felcserélni, igazatok van.
Az enyém amúgy nem füstöl. Viszont számomra ingerküszöb felettien hangos, egyenetlenül jár és nagyon remeg. Nagyobb hidegben hallatszik hogy az egyik henger kis késéssel kel életre.
A kiszedéstől félek, bár már locsolgatom egy ideje fékfolyadékkal, kkl-t is beszereztem már, működik is. Ha már kint vannak akkor semmiből nem áll felcserélni, igazatok van.
Az enyém amúgy nem füstöl. Viszont számomra ingerküszöb felettien hangos, egyenetlenül jár és nagyon remeg. Nagyobb hidegben hallatszik hogy az egyik henger kis késéssel kel életre.
droberto2019-02-18 20:16:28 // 114892
Az enyém bezabálta a lapátkákat, ezért szedtem szét a HF-et. Ha meg már kiszedtem, a porlasztókat gondoltam csináltatok új IMA számot. Egyébként 2-2,5 közt volt a korrekcióm. Magyarul gondolhatod, hogy fájt az az 1/3 millió forint pluszba még.
A csere után a fogyim 1-3 dl-t esett vissza, a befecs hangja olyan nyers-pattogós, mint az újaknál.
A csere után a fogyim 1-3 dl-t esett vissza, a befecs hangja olyan nyers-pattogós, mint az újaknál.
Smith2019-02-18 19:57:24 // 114891
Korrektül hangzik, és jogos, nekem ami rázott, még sosem volt méret alá kopva. 66-on nagyon sokat szívtam vele, ott végül az oldotta meg, hogy Brembo tárcsát kapott, utána nem lett vele baj.