Liquid2019-08-07 09:09:00 // 118340
egyszerű a dolog, van rajta automata gom azt kell megnyomni, aztán tekerni a hőfokot, nem egy atomfizika :) bár tapasztalatból tudom, hogy a nőknek ez is sok tud lenni :D
Shadin2019-08-07 07:31:21 // 118339
Én is küzdök az AQS-sel (is) pl. Állandóan meg akar ölni. :-)
Kazes☻2019-08-06 23:21:46 // 118338
Akkor nincs több nyafi, McFly! :P
:D
:D
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 22:15:14 // 118337
Jól van az így, elbosszankodok a hülyeségein, de a nagy Brembo, a mozdony hang, az útra ragasztott Ti futómű jó haverok. Mostanában megint egyre többet megyek, a pihentető autózás azért sokmindent megér.
ZoliNix2019-08-06 22:07:13 // 118336
Én is Seléniát használtam eddig. Kb 5000 km-ig ok, azután elkezdi csipegetni. 10-12000-es cserénél már kb 1 Litert utántöltök ha tartani akarom a szintet. A klíma nálam tök jó. Beállítom automatán (nem full) a fokot, és azt tartja, semmi gondja. :)
Kazes☻2019-08-06 21:10:31 // 118335
De csak eleinte lenne furcsa számukra, aztán megszoknák! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 20:37:12 // 118334
Az lenne még család inkompatibilis XD Hogy keresztbe menne az alattuk egy rossz mozdulatra. Nyúl vagyok hát :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 20:34:44 // 118333
Nem bántom én :-) Majd ha lesz időm, türelmem, MES-ben kikapcsolom a páraszenzort végre.
Kazes☻2019-08-06 20:32:42 // 118332
De ahhoz nyúúúl vagy... ! XD
Kazes☻2019-08-06 20:31:59 // 118331
De akkor az '59-ed p.csán rúghatod... ha ennyit bosszant (már megint)! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 20:31:10 // 118330
Mondjuk inkább gondoltam arra a Quattroporte-ra, tudod, amihez úgyis nyúl vagyok XD
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 20:30:22 // 118329
Áhh köszi, de a TD-be pont nem hiányzik a klíma sem. :-) Egy klímás autó elég a házhoz, csak az működne jól..
Kazes☻2019-08-06 20:28:47 // 118328
Van egy klímás '46 TD-m, eladjam neked (csakis)?! ;)
:D
:D
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 20:26:13 // 118327
Az király... tényleg veszek valami kőkorszaki vasat. Nekem ezek nem hiányoznak.
Első parkradar kuka, automata klíma kuka, esőérzékelős ablaktörlő kuka, autós navi, listából kiválasztós rádió kuka, bluetooth kihangosító kuka (nincs a 3e ftos Xiaomi transzmitter szintjén sem)
A összes extrából a sötétedő tükör az, ami nagyon bejött, plusz a hátramenetben átálló külső tükör.
Első parkradar kuka, automata klíma kuka, esőérzékelős ablaktörlő kuka, autós navi, listából kiválasztós rádió kuka, bluetooth kihangosító kuka (nincs a 3e ftos Xiaomi transzmitter szintjén sem)
A összes extrából a sötétedő tükör az, ami nagyon bejött, plusz a hátramenetben átálló külső tükör.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-06 20:19:23 // 118326
Az 59 nálam sosem kapcsolta magát automatára, a Stelvio mindig :)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 20:12:50 // 118325
Minek bosszantod vele magad? :-) A facebook sajnos ez a színvonal, lassan leáldozóban van neki. Pár év és törlik a fészbukot.. jajjj mi lesz akkor :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 20:10:40 // 118324
Nem az a gond. Ez a klíma magától kapcsol 'sehova'. Elalszanak a nyilak. Valamikor. Gondolom a klíma sokadik kinyomására, nem tudom. Én sem veszem észre sokszor, csak azt, hogy jé párásodik nincs levegő. Ja. Mert a köcsög kikapcsolt minden keringetést bosszúból, mert nem hagytam klímázni. Szintén ugyanekkor ott marad automata belső keringésen. Egyes fokozaton keringeti belül sehova a levegőt :-) Beszívja, de nem. fújja ki? Megfejteni sem tudom, hogy milyen logika alapján. :-)
Giuntini2019-08-06 19:57:09 // 118323
Facebook-on megint osztják az észt😀 "Mennyit lehet egy tank gázolajjal elmenni autópályán... 1,9 150 paci. Beleszóltak 2,4-esek is. 1100 km bőven 130 felett. Lejtőn lefelé állandóan. Akkor autópályán 130-nál, miért 8,5 a gyári adat???
Kit akarnak becsapni? Csakis saját magukat?
Kit akarnak becsapni? Csakis saját magukat?
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-06 19:52:29 // 118322
Mobilt tudja kezelni? Vagy csak a sima nyomógombos van neki? :)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 19:24:53 // 118321
Manuális klímát be lehet faragni az automata helyére? Itt hagytam a családomnak az autót, és szépen kiderült, hogy család inkompatibilis. Azon kívül, hogy én is a hátam közepére kívánom az egész sz.rt. Beültem, elszaladtam ide a közelbe. A keringetés sehova nem volt állítva, a ventilátor 1-esen fújt (sehova), a belső keringetés automatán. Kinga annyit csinált, hogy párszor kinyomta az automatán bekapcsoló klímát, mert nem kellett neki (sem). Érdekes, nem csak nekem az első reakcióm kinyomni. Utána pedig fogalma nem volt hogy mit hova nyomjon, inkább hagyta. Egy sima egy zónás manuális klímát ide nekem könyörgök... minden automatikától menteset, kattanós fröccsöntött bumszli tekerőgombokkal és két primitív nyomógombbal. Semmi több.. :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-06 19:16:36 // 118320
a Gyulában mindig legyen tarcsiban 1-2L selenia majd, mert enni fogja a gyárit :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-06 19:12:01 // 118319
Minden Tibis visszatér a gyári után a 0w40-re, nem eszi meg sokkal csendesebb...
Shadin2019-08-06 17:26:40 // 118318
Tudod hogy meg lesz, csak arra céloztam hogy van különbség olajok között és nem a Selénia az isten. Azt sem gondolnám, hogy csak nekem eszi a C3-as Selénia olajat minden autóm. Az előző is ami ráadásul patika volt.
Piritu - 1.000.0002019-08-06 15:32:41 // 118317
Így van :-)
Amúgy olajcsere után - még ha ugyan azt a márkát töltöd be - halkabb lesz a motor.
Amúgy olajcsere után - még ha ugyan azt a márkát töltöd be - halkabb lesz a motor.
Piritu - 1.000.0002019-08-06 15:31:47 // 118316
Nekem is megszűnt az olajfogyasztás, igaz a motorgeneráltól :-)
Liquid2019-08-06 15:31:26 // 118315
Szokták mondani, hogy a "halkabb" nem feltétlenül a jobb mechanika ismérve, ott van pl. a klasszikus olajos fűrészporral töltött difi :D
Piritu - 1.000.0002019-08-06 15:29:24 // 118314
Erre szokták mondani hogy ha valami kehes azt meg kell csinálni, nem elfedni a tüneteit :-)
Giuntini2019-08-06 13:41:02 // 118313
Az én tapasztalatom olaj ügyben, lassan 30 éve csakis gyári Fiat olajat használok.
Én még használtam VS ásványolajat a Croma 2,5 D-hez. Aztán a TD-hez már Seleniát. Volt olyan, hogy egyszer-egyszer hiány volt belőle. Shell, Aral, még az IP olajtól is megváltozott a hangja negatív irányba.
Mostani tapasztalat: húgom Puntojába mindig Selenia került. Soha nem ette az olajat az 1,4 16V, vagy csak kis mértékben. "Okos" barátja egy-két éve átvette a hatalmat, Castrolt meg Mobil-t és egyéb olajat raktak bele, és szépen elkezdte enni az olajat. A Selenia 20K-val soha!
Én még használtam VS ásványolajat a Croma 2,5 D-hez. Aztán a TD-hez már Seleniát. Volt olyan, hogy egyszer-egyszer hiány volt belőle. Shell, Aral, még az IP olajtól is megváltozott a hangja negatív irányba.
Mostani tapasztalat: húgom Puntojába mindig Selenia került. Soha nem ette az olajat az 1,4 16V, vagy csak kis mértékben. "Okos" barátja egy-két éve átvette a hatalmat, Castrolt meg Mobil-t és egyéb olajat raktak bele, és szépen elkezdte enni az olajat. A Selenia 20K-val soha!
ProdyG2019-08-06 12:41:13 // 118312
nagyon köszi, elszaladok akkor hozzájuk :)
Zolibácsi2019-08-06 11:57:16 // 118311
Motoromba (régi cbr Honda ) tettem kézikönyv szerint bele való olajat. Majd rövid idő után észre vettem hogy nehezen vált. Ugye itt ugyan az a váltó és motor olaj. És láss csodát meg ette az olajat kb meg 2x öntöttem rá így olajat. 2 ezer km-t mentem vele és már azt hittem a motoromnak van baja. Vettem bele motul drága olajat ami kB a duplája a került mint a sima olaj. És láss csodát meg szűnt az olaj fogyás. Engem meg győzött ha tehetem maradok a motulnal
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-06 11:49:57 // 118310
Nekem a TD gumijában volt csavar, pár hónapja csináltattam meg. Bementem a gumishoz, és 20p alatt megcsinálták. Drága sem volt. Nagyobb keréken nagyobb csavar, lehet drágább, nekem pár ezer Ft volt.:-) Javaslom őket, én ide járok sok éve.
ProdyG2019-08-06 10:35:40 // 118309
Sziasztok,
tegnap észrevettem, hogy egy elég nagy csavar áll az egyik első kerékben. A guminyomás nem volt teljesen rendben, pár tized bar-t vesztett, de ahhoz képest egész jól tartja magát :)
Szereljem le a kereket és vigyem be egy gumishoz? Valami extra tudnivaló esetleg? mennyit kérnek el egy ilyenért?
köszi!
tegnap észrevettem, hogy egy elég nagy csavar áll az egyik első kerékben. A guminyomás nem volt teljesen rendben, pár tized bar-t vesztett, de ahhoz képest egész jól tartja magát :)
Szereljem le a kereket és vigyem be egy gumishoz? Valami extra tudnivaló esetleg? mennyit kérnek el egy ilyenért?
köszi!
Shadin2019-08-06 10:28:38 // 118308
Erre (is) van válaszom, az aktuális olajamat nem eszi és jelentősen halkabb indításkor az egyébként kehes vez. módosítóm. Gyárival konkrétan csörgött. Nem lobbizom semerre, de van különbség olaj és olaj között.
samu1262019-08-06 09:47:37 // 118307
Aki többnyire nem a rakparton áll annak mindegy (ha az olaj degradáció az egyetlen különbség)
zoli9782019-08-06 09:44:35 // 118306
Akkor azt hiszem maradok a Selenianál, nem változtatok semmin. Azért kérdeztem meg mert én sem tudom mitől jobb a Motul.
samu1262019-08-06 09:19:06 // 118305
A fórumon +1-ezett alfa szervízeknél Motult kaptam bele, nem "specialista" műhelytől meg Seleniát. A miért Motulra azt a választ kaptam hogy mostanában szeret hamarabb degradálódni a Selenia, és én városban járkálok, melegágya a sok regennek.
Mindenki el tudja dönteni ennek az igazságtartalmát magának. Nem látom az anyagi motivációt a Motul vs Selenia vitában, egyéni preferencia :)
Mindenki el tudja dönteni ennek az igazságtartalmát magának. Nem látom az anyagi motivációt a Motul vs Selenia vitában, egyéni preferencia :)
Smith2019-08-06 09:10:10 // 118304
És mit éreznél, ha mást tennél bele? Mi az elvárás?
Nekem senki ne mondja, hogy ha a prémium olajok közül beletesz valamit az autóba (ami paraméterekben megfelelő), akkor azon fog érződni valami a csere után. De ha nem érződik, hogyan próbálod ki? :) Szerintem az olaj pont egy olyan dolog, ami sokkoszor 10e km-ek alatt derül ki, hogy jó választás volt-e vagy nem. De még akkor sem, mert a motor millió más jellemzője megváltozhat a sok km alatt, és ugyan ki fogja megmondani, hogy az olaj miatt alakultak-e úgy a dolgok, ahogy.
Ez kb. olyan, mint aki azt állítja, hogy belekortyol a borba, és megmondja melyik dűlő, melyik tőkéjéről van az a szőlőszem, amit megivott... :D
Nekem senki ne mondja, hogy ha a prémium olajok közül beletesz valamit az autóba (ami paraméterekben megfelelő), akkor azon fog érződni valami a csere után. De ha nem érződik, hogyan próbálod ki? :) Szerintem az olaj pont egy olyan dolog, ami sokkoszor 10e km-ek alatt derül ki, hogy jó választás volt-e vagy nem. De még akkor sem, mert a motor millió más jellemzője megváltozhat a sok km alatt, és ugyan ki fogja megmondani, hogy az olaj miatt alakultak-e úgy a dolgok, ahogy.
Ez kb. olyan, mint aki azt állítja, hogy belekortyol a borba, és megmondja melyik dűlő, melyik tőkéjéről van az a szőlőszem, amit megivott... :D
Piritu - 1.000.0002019-08-06 09:05:34 // 118303
Az simán lehet hogy van korszerűbb “jobb” olaj de a motorjának még attól ugyan az...
zoli9782019-08-06 07:15:46 // 118302
Jól van, csak sokan mondták, hogy jobb a selenia.
Piritu - 1.000.0002019-08-06 06:53:27 // 118301
Ha nincs baj vele én nem tennék be mást.
zoli9782019-08-06 06:49:07 // 118300
Nincs baj a Seleniaval, csak gondoltam kipróbálok mást.
Piritu - 1.000.0002019-08-05 22:16:50 // 118299
Gratula! :-)
Giuntini2019-08-05 22:10:45 // 118298
Sziasztok!
Mediterrán Party-n kis autóm elhozta a szépségversenyen kategóriájában a 2. helyet.
Mediterrán Party-n kis autóm elhozta a szépségversenyen kategóriájában a 2. helyet.
Piritu - 1.000.0002019-08-05 11:44:40 // 118297
A használati 267. oldalán ott van akövetelmény? SAE 5W30 és FIAT 9.55535-S1 minősítés.
Mi a baj a Seleinával?
Mi a baj a Seleinával?
RomeoOne2019-08-05 11:22:27 // 118296
Uraim!
Sikerült egy garázsra szert tennem, így híres-hírhedt ponyvám eladóvá válik. Ezen a blogon elérhető néhány kép és információ. Ez nem egy tescos ponyva, az ára újonnan közel 130 ezer volt, de a minősége is ezt a szintet képviseli.
A ponyva 159 berlinára lett szabva, így másra nem is tehető fel. Sőt, ha vannak a gyáritól eltérő karosszéria elemek az autón, akkor sem biztos látatlanban, hogy jó lesz. Van antennazsák is a ponyván, az nem jelent problémát.
A gyártói leírás alapján:
- Egyedi méretezéssel készül. Ez azt jelenti, hogy minden típushoz külön szabásmintával dolgozunk, tehát az autóponyva pontosan fog illeszkedni az Ön autójára. Így a szél nem lobogtatja, és nem tud szennyeződést sodorni alá, ami veszélyt jelenthetne a fényezésre
- Puha béléssel rendelkezik, ami szintén elengedhetetlen a biztonsághoz. Gyengéden veszi körül az autót, a kisebb mechanikai behatásokat is tompítja, hosszú távon sem foszlik.
- Vízálló, de lélegző anyagból van. Megvédi az autót a csapadéktól, de a pára is ki tud szellőzni a pórusain keresztül, így biztosítja a száraz környezetet, késlelteti a rozsdásodást.
- Véd az UV sugárzástól, ugyanakkor lecsökkenti és elnyújtja a napi hőingadozást. A karosszéria és az utastér így sokkal kevésbé melegszik fel, viszont környezeténél lassabban hűl ki. Mindez lassítja a fényezés, valamint a műanyag-, és gumialkatrészek öregedését.
- A hosszú élettartam érdekében maga az anyag is UV-stabil, tehát tartósan ellenáll a Nap ibolyán túli sugárzásának.
- Bírja az extrém hőmérsékleteket, ezért egész évben használható.
- Az alsó szegély elöl és hátul gumírozott. Így a ponyva könnyen felhelyezhető, ugyanakkor stabilan a helyén marad. A kerekeknél található lekötő fülek még viharos idő esetén is a helyén tartják a ponyvát.
Ha bármi további kérdés felmerül, akkor keressetek nyugodtan. Ár megegyezés szerint.
UI: új otthonában:
Sikerült egy garázsra szert tennem, így híres-hírhedt ponyvám eladóvá válik. Ezen a blogon elérhető néhány kép és információ. Ez nem egy tescos ponyva, az ára újonnan közel 130 ezer volt, de a minősége is ezt a szintet képviseli.
A ponyva 159 berlinára lett szabva, így másra nem is tehető fel. Sőt, ha vannak a gyáritól eltérő karosszéria elemek az autón, akkor sem biztos látatlanban, hogy jó lesz. Van antennazsák is a ponyván, az nem jelent problémát.
A gyártói leírás alapján:
- Egyedi méretezéssel készül. Ez azt jelenti, hogy minden típushoz külön szabásmintával dolgozunk, tehát az autóponyva pontosan fog illeszkedni az Ön autójára. Így a szél nem lobogtatja, és nem tud szennyeződést sodorni alá, ami veszélyt jelenthetne a fényezésre
- Puha béléssel rendelkezik, ami szintén elengedhetetlen a biztonsághoz. Gyengéden veszi körül az autót, a kisebb mechanikai behatásokat is tompítja, hosszú távon sem foszlik.
- Vízálló, de lélegző anyagból van. Megvédi az autót a csapadéktól, de a pára is ki tud szellőzni a pórusain keresztül, így biztosítja a száraz környezetet, késlelteti a rozsdásodást.
- Véd az UV sugárzástól, ugyanakkor lecsökkenti és elnyújtja a napi hőingadozást. A karosszéria és az utastér így sokkal kevésbé melegszik fel, viszont környezeténél lassabban hűl ki. Mindez lassítja a fényezés, valamint a műanyag-, és gumialkatrészek öregedését.
- A hosszú élettartam érdekében maga az anyag is UV-stabil, tehát tartósan ellenáll a Nap ibolyán túli sugárzásának.
- Bírja az extrém hőmérsékleteket, ezért egész évben használható.
- Az alsó szegély elöl és hátul gumírozott. Így a ponyva könnyen felhelyezhető, ugyanakkor stabilan a helyén marad. A kerekeknél található lekötő fülek még viharos idő esetén is a helyén tartják a ponyvát.
Ha bármi további kérdés felmerül, akkor keressetek nyugodtan. Ár megegyezés szerint.
UI: új otthonában:
Giuntini2019-08-05 10:24:25 // 118295
És miért akarsz Motul olajat belerakni? Szerintem használd a Seleniát!
antonov2019-08-05 08:35:49 // 118294
Sziasztok!
1.9, 150 lovas. Az elvárt és a mért töltőnyomásnak mennyire pontosan kell együtt futnia? Olyan 1-2 másodperces csúszás van a két görbe között nekem.
Azért kérdezem mert általában meleg időben, vagy ha már nagyon át van melegedva az autó, akkor nagyon-nagyon kelletlenül indul el, majd hirtelen meglódul. Lyukas turbócső tud ilyet okozni? EGR már falazva van régóta.
Van esetleg ötletetek?
1.9, 150 lovas. Az elvárt és a mért töltőnyomásnak mennyire pontosan kell együtt futnia? Olyan 1-2 másodperces csúszás van a két görbe között nekem.
Azért kérdezem mert általában meleg időben, vagy ha már nagyon át van melegedva az autó, akkor nagyon-nagyon kelletlenül indul el, majd hirtelen meglódul. Lyukas turbócső tud ilyet okozni? EGR már falazva van régóta.
Van esetleg ötletetek?
Csabi2019-08-05 07:59:38 // 118293
zoli9782019-08-05 05:59:57 // 118292
Motul olajat szeretnék az autómba rakni 1.9 jtd 150LE részecske szűrős. Melyiket ajánlanátok bele? Eddig Seleniát használtam.
Macccy2019-08-04 23:23:29 // 118291
HATALMAS köszi az ilyen oknyomozásért, thx !