Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2019-07-10 17:56:07 // 117952
Egy Stelvio-t csak megszoknál :)
Süti1592019-07-10 17:11:03 // 117951
CX-5 volt a bérautóm Svájcba onnan KB.: 130 km át Ausztriába, hát nekem is hiányzott a 159. Valahogy nem az igazi és a 2.0 skytech is gyöngyszeme.
Süti1592019-07-10 17:10:50 // 117950
CX-5 volt a bérautóm Svájcba onnan KB.: 130 km át Ausztriába, hát nekem is hiányzott a 159. Valahogy nem az igazi és a 2.0 skyactive is gyengusz.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-10 16:53:33 // 117949
Hú bazz.. örökre suv ellenes lettem. Vagy Mazda. Vagy mindkettő. Egy miskolci útról érek mindjárt haza. CX-3-mal voltunk, anyós ülésben hánykódtam végig. Szédülök mint az állat, rendesen rosszul lettem. Ebben nem értem mi a jó. Pech, hogy pont vizsgázni van a 159, nem tudtunk azzal menni. Hú de hiányzik most... Abban Utrechtig nem fingódtam így ki :-)
ProdyG2019-07-10 16:50:40 // 117948
Sziasztok, rég jártam erre (háttérbe került a kocsikázás mostanában).
De az Alfacity-re megyünk. Jön még valaki, esetleg lesz valami "univerzális balhé"?
:)
Shadin2019-07-10 11:27:30 // 117947
Tök igazad van. TBi-nél a Squadra programja erős és lineáris, de lustábban reagál, mint a gyári, bár szép görbéje van. Viszont nagyon "lapos" a pedál/nyomatékgörbe, annyira, hogy fulladozva lehet vele elindulni, ha nem adok nagyobb gázt, pláne most, hogy a klíma is jó :-)
Ehhez a gyári+ programhoz szívesen feltenném az Ulter-Sport v. Novitec dobokat. A hang ugye +20% teljesítmény.
Bár megfogadtam, hogy nem költök rá feleslegesen és remélem már muszájból sem :-(
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-10 11:00:33 // 117946
Igen, így van, és nem először járok így. Már a 8v jtd-ből is egy "kis" programozással olyan kis kellemes, normális motor lett. Az ezüst jtd-t amikor írogattam, a TD reakcióit vettem etalonnak (mert az full mechanikus és baromi jó érzés vezetni). Sokat szenvedtem vele, mire valami hasonló érzet jött ki. A gázpedál térképeket sehogy sem sikerült úgy megírni, hogy olyan legyen amilyet szerettem volna. Végül az lett a megoldás, hogy mechanikusan is hozzá kellett nyúlni, egy kis alumínium darabbal a gázpedál rugóját elő kellett picit feszíteni. Aztán újraírtam a gázpedál map-okat (minden más már addigra nagyon meg volt firkálva), és tök jó lett. :-)
A 159-nél is ugyanez van, remap után lett olyan autószerű az összes reakciója. A box sem volt igazán jó, a gyári sem. Nem tudom gyárilag miért nem alkotnak olyat, amit jó vezetni. Benzinest sem nagyon vezettem mostanában olyat, amiben bármi kapcsolatot éreztem volna a gázpedál és a motor közt. Annyira szintetikusak, hogy fájdalmas. De tudom, én vagyok az idióta kisebség, akinek ez hiányzik :-D Gázpedál map, nyomaték görbe és a gázpedáltól a nyomatékig idő nagyon számítanak. Az elsőt és az utolsót számomra a bovden tudja legjobban :-D
PBali2019-07-10 10:08:07 // 117945
Szia Csabi! Mit hívsz te simának? Érdekelne...anno 15-20 körül láttam én is ugy. hátsó dobot(Még Shadintól is kaptam ebay linkeket), de valamiért azt nem rendeltem azóta sem...Az enyém akkor ad nagyon rossz hangot, ha regenerál. Városban nagyon gáz, de pályán/autóúton kevésbé és legalább így tudom mikor zajlik a folyamat...ez az "előnye" megvan. Ezt leszámítva nem csörög-zörög. Én Alfistin néztem a napokban, 270 Euro a Novitec, bár nem tudom ér-e annyit egy dízelen...Ha 3-4 évre egy 20-asból megoldható, lehet, hogy inkább azt választom, ha rászánom magam a cserére, fene tudja...
Novitec hátsó dob
Shadin2019-07-10 10:03:01 // 117944
Nem tudom, a termék meggyőző volt mind kivitelezésben, mind hangban, de furi hogy a kompatibilitást a felszerelhetőség határozta meg, így 2.4-hez és TBi-hez volt írva. Nem gondolnám, hogy mindkét motorhoz egyforma dob kellene :-( Novitec pl. különbséget tesz és két külön cikkszámon árulja ezekhez a motorokhoz a dobot.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-10 09:17:07 // 117943
s az Ulter kókány cég lenne?
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-10 09:16:38 // 117942
állítják benne a terelő lapokat úgy változik a hangja...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-10 09:11:53 // 117941
mikor megjött a barátom Breraja a tréler a szerelőnél tette le, vezérlés csere, olajcsere és szívósor csere, mert gatyán volt + a sok sallang... legalább ilyen meglepetés nem éri
Shadin2019-07-10 09:04:07 // 117940
Itt is csak a hang lett az illesztés szempontja?
Mindegy volt mire teszik fel?
Ki a fene tudja, hogy mit jelent egy dobot a motorhoz hangolni?
Shadin2019-07-10 09:01:58 // 117939
Az Ulter-nek kurva jó hangja van csak az motoszkál az agyamban azóta is, hogy az baxta szét tavaly a turbómat, ami meg a motoromat :-) Nyilván ennek semmi értelme, de a program is a Squadra volt rajta és a csillagegyüttállás akár okozhatta is. azóta is vágyom azt a hangot, egy napot mentem vele, de arra emléxem még, hogy gyengébbnek tűnt tőle az autó. Hát nagyon nem tudom :-(

blog

Másnap: blog

Azóta eltelt pont egy év és 20k km.

Nem lett a Bibliám, de megmaradt ez a rész a fejemben:

"Kipufogó rendszer. Sokan nyúlnak ehhez a látszólag egyszerű alkatrészegyütteshez, a rendszer fojtásának csökkentése nem nagy ügy. Pedig a kipufogórendszer szakszerű átalakítása közel sem problémamentes feladat, korántsem mindegy pl. hogy a kipufogócső milyen hosszú, mennyire nyúlik be a hangtompítóba, mekkora a fojtása (ellennyomás), stb. Egy, a motorhoz jól illeszkedő rendszerben a cső végén depresszió hullám alakul ki, amely segít a hengerből eltávozó gáz kiáramlásában. A szelepösszenyitás - vezérműtengely profilkialakítás - kipufogó rendszer fojtás egymással szoros összefüggésben van, avatatlan kézzel hozzányúlni nem szerencsés"

forrás
Shadin2019-07-10 08:48:31 // 117938
Yani-éban Novitec van, de ahogy mértük, nem jelentős a különbség a gyárihoz képest, alul kis plusz nyomaték, felül valamennyivel kisebb teljesítmény. A box egy kicsit dízelessé teszi.
Zolibácsi2019-07-10 08:47:29 // 117937
Mióta meg vettem összesen nem mentem vele 2000 km-t. Valószínűleg amikor hoztam haza és egyszer mentem vele 200 at akkor történt, mert volt erre utaló jel. Azóta pedig nagy gaznal 3000 nel mindig limp módba tette magát. Szóval nagyon az elején vagyunk a dolognak.
Shadin2019-07-10 08:44:48 // 117936
Sajnálom. Ha ez a szerencse akkor mi a balszerencse? :-(
Shadin2019-07-10 08:43:39 // 117935
Vicces egyébként, hogy ahogy nálad is nem igazán a számok jelentenek sokat, én alig piszkáltam bele a gyáriba, mondhatni csak kisimítottam, és érzésre jelentős a javulás. Tényleg olyan, mintha azt kapná meg amire tervezték, vagy próbálták...
Shadin2019-07-10 08:40:55 // 117934
Úgy bizony! Sajna bennem van, hogy ez csak az alkalmat várja h eldobja a csatjait :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-10 08:07:25 // 117933
uhh neked nincs szerencséd... bár ha dízelt vennék az lenne az első, hogy szívósor vizsgálat sok szopástól menti meg az embert....
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-10 06:27:42 // 117932
Jah tényleg :) Jó a hangja apró pénzből
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2019-07-10 06:07:28 // 117931
Nekem Dinamit Dob épített van a katalizatortól hátra minden cserés lett. A végekkel a 3 dob és a flexicső +munka volt 100. Próbálgattunk vagy 6 féle dobot, felhegesztették és mentem vele. Nem tetszett, csere másikra és próba... hangos.... csere....szóval egy jó 4 órat ra kell szánni :D
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2019-07-10 06:02:30 // 117930
Trisz kollégám vett az 1.9 re Ulter-t az dupla végü 2 dobbal ilyen 80 körül rémlik. Nagyon jó hangja van tőle . De ha emlékeim nem csalnak ... mintha Shadinnak is lett volna Ulterje a TBi in :)

Ulter sound :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-09 23:23:38 // 117928
Felesleges, gyári programmal egyszerűen gyenge. Számok szintjén is 180 ló körül van, ami kevés az 1600 kilójához. Kell neki a remap nagyon. Viszont még a kkk-val is kb 230 ló kijön simán. Az meg tudod milyen :-) Egyébként Paks felé menet egy rövidebb szakaszon volt alkalmam Yani TBi-je után haladnom. Az övében talán box van? Nekem az volt a benyomásom, hogy tök egyformán megy a két autó. Csak a benzines jobban kormol :-P
Zolibácsi2019-07-09 23:00:04 // 117927
Csak hogy mennyire bele tudok választani, Gt-vel ki hagyom az alfa cityt, mert be nyelte az egyik swirl lapkat a 2. henger és a turbó fogta meg. Szerencsére csak turbó felújítás meg hf és szivosor csere.
Liquid2019-07-09 22:55:16 // 117926
össze lehet rakni pár perc alatt egyet :) Csak kell egy gyári program. Még lehet hogy nálam is akad 210 lovashoz.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-09 22:52:05 // 117925
Szerintem gyári 2.4-et már nem találsz :-) Csak húzottat. Egyszer próbáltam gyári progival, elég is volt :-))
RomeoOne2019-07-09 22:16:41 // 117924
Akkor még túl friss volt a többszázezres javíttatások élménye :D
Liquid2019-07-09 22:13:52 // 117923
bakker, tavaly bezzeg nem voltál hajlandó mókázni :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 22:01:59 // 117922
nagyobb turbó kéne kkk 4-es csak rohadt drága... 4 kiló bakker :(((
mennyi legyen a 2.0 280 VS 310? :DDD kell ez egyáltalán?
Shadin2019-07-09 21:52:19 // 117921
Plusz lovakkal 242 paci 6250-nél és 390 Nm 2500-nál, de ezek csak számok és ezt sajna nem bírja a kuplung. Majdnem szériával megyek.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 21:43:17 // 117920
Banánnak van a Tibijén talán sziklai a dupla 70 rugó volt...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 21:29:19 // 117919
Ez normál anyag az festik feketére :))) Bpen legyártják neked 70e ért duplára...de ez sem lesz örök élet
RomeoOne2019-07-09 21:28:03 // 117918
Hang szempontjából tök8, nekem csak egy cső van a dob helyett, semmi nem jön át a turbó + DPF kombón a 2.0-nál.
Csabi2019-07-09 21:24:47 // 117917
nem csak egy króm véggel több, le is van festve...:D
Meg gondolom a belseje is másabb..
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 21:13:46 // 117916
oda én is megyek a plusz lovakkal ... kivi leszek
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 21:12:41 // 117915
kép alapján raktak rá egy króm véget ettől sport nem saválló szóval ugyan úgy lerohad +20e-ért ... ha sportot szeretnél akkor ragazzon, supersprint, novitec...azok nem rohadnak le csak inkább 2 kiló :P
Shadin2019-07-09 21:03:18 // 117914
Valójában ~2700-nál 450 Nm és ~4500-nál majdnem 200 Le egy jó hosszú váltóval? Szemben a Tbi könnyedségével és majd 6000-es ford. tartományával. Nyomatékban előnye, teljesítményben hátránya van. Mikor lesz kul? Vagy ami helyette lesz? Beáldozom a kuplungom egy kézi váltós első kerekes 2.4 mellett csak hogy kiderüljön az igazság. 😁
Csabi2019-07-09 20:56:40 // 117913
29 körül van a sima, de ugye az ugyanúgy lerohad 3-4év alatt...Ezért néztem a sportot,az 20-al több, és örökélet :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-09 20:52:19 // 117912
Megvédjük a szent 2.4-et. Másképp 230. 450+ Nm mellett 230.:-)
A gyári 2.4-et meg hagyjuk is, az sehogy se 200. Elcseszett programja van sajnos.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-09 20:14:57 // 117911
sok értelme nincs... azaz semmi :D mennyi kint a sima dob? Megtaláltam annyi mint nálunk valahol még drágább is, megnyugodtam :DDD
Csabi2019-07-09 20:08:25 // 117910
Dízelre sportdob? Valaki próbálta már? (Imasaf)Ha már úgy is dobot kell vennem, nem olyan sokkal drágább mint a gyári-gagyi.
Roll19832019-07-09 18:43:43 // 117909
Tudom, anno nekem is a bontót ajánlottad, de kis guglizás után meglett.
Roll19832019-07-09 18:41:20 // 117908
De te sokat vagy vele Budapesten, nem? A pesti dugó nagyon fel tudja nyomni az átlagot.
Liquid2019-07-09 18:33:52 // 117907
Mindkettő jó :) A Tibi többet kajál, még a 2.4Q4-nél is kb. 2 literrel. Nálam az eddigi kb. 1000km átlaga 11.4
A dízel "mozdonyabb", és hangosabb, motorhangja is jobb. Illteve annak legalább van :)
Vszont a TBI is hasonlóan gyors és virgoncabb.
Bugi van a Tibiben is bőven.
Liquid2019-07-09 18:24:16 // 117906
Szólított valaki? :D
Shadin2019-07-09 17:51:08 // 117905
Liquid ments meg!!
Giuntini2019-07-09 17:40:07 // 117903
El a kezekkel az 5 hengertől!!!:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak