Szoszo™2011-07-12 16:15:34 // 58329
Lehet hengerfej tömités,vagy szelepfedél tömités,csak lehet ott csöpög le.Vagy egyszerűen rossz pasztát használt a szerelőd.
Szoszo™2011-07-12 16:12:33 // 58328
Hát én is így vettem a kocsit hogy,folyót torkán száján az olaj.Olaj le,karter le,pasztát vakard le,új paszta be,karter fel,régi olaj be,kis járatás,olaj le,új olaj be :)
bbb802011-07-12 16:06:46 // 58327
ez megvolt kb. 3-4x és már féltengelyt szimeringet is cseréltek :(
szerelövel sikerült összerúgjam a port, mert mondtam, hogy keresek valakit aki ért hozzá...
szerelövel sikerült összerúgjam a port, mert mondtam, hogy keresek valakit aki ért hozzá...
Totti (NagyVad)2011-07-12 15:55:10 // 58326
Le kell bontani a kartellt régi tömítő pasztát le vakarni a blokkról is meg a kertekről is újra pasztázni és vissza rakni!
bbb802011-07-12 15:50:47 // 58325
Sziasztok,
Na elkészült a kocsi, de szivárog a kartelnál, ha a vezérlés felöl nézzük a 2.-3. csavarnál - ennyit mondott a szerelö. Ötlet valakinek, hogy mi lehet?
Illetve, ha van ALFA szerelö, aki 100% meg tudja állítani a szivárgást szóljon, érdekel!!!
Köszönöm!
Na elkészült a kocsi, de szivárog a kartelnál, ha a vezérlés felöl nézzük a 2.-3. csavarnál - ennyit mondott a szerelö. Ötlet valakinek, hogy mi lehet?
Illetve, ha van ALFA szerelö, aki 100% meg tudja állítani a szivárgást szóljon, érdekel!!!
Köszönöm!
BFMSE2011-07-10 23:00:18 // 58323
Jól néz ki. Az íze is jó volt? :)
ötödik Béla2011-07-10 19:31:24 // 58322
Köszi! Érdeklődök nála.
Pedrus2011-07-10 18:11:19 // 58321
Andy2011-07-09 19:15:55 // 58320
Ha automata akkor Arno az illetékes. Ő már végigjárta ezt a sztorit.
ötödik Béla2011-07-09 19:05:17 // 58319
Sziasztok! Egy ismerősömnek van egy 2.5 V6 166-osa. Megállt az autójában a váltó. Szeretné felújítatni, bontott váltóról hallani sem akar. Van valakinek valamiféle ötlete, tanácsa, tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha valakit tudnátok ajánlani a felújítás elvégzéséhez, azt szívesen vennénk. Előre is köszi!
Alfa166Turbo2011-07-09 18:02:31 // 58318
Dzsozy2011-07-08 20:52:37 // 58317
Voltam futóművesnél, megnézek mindent. Amúgy az alsó-felső lengőkarok cseréje megtörtént, kb 20 e km van bennük. Új tácsák-fékbetétek. Csak mondom, hogy mikor kerekén van a vas, tekergetem a kormányt, szemmel lehet látni, hogy remeg a féknyereg. Lementem az aknába,fater tekergette a kormányt és elkezdtem tapizni. A Totti által említett, mivel nem tudtam mi az, axiálig jutottam. Kerék le,kocsi fel, és úgy is tapiztam, és ott az axiálnál "roppan" egyet. Onnan megy el a féknyeregig. Na azért tegyük hozzá, hogy mint azért a többség, bocs akit megsértek ezzel, laikus szerelő vagyok. :)
na ezt a cuccot érzem .
na ezt a cuccot érzem .
Don Gombóc2011-07-08 19:34:33 // 58316
Na én arra gondoltam, két biztije van és két reléje a vízhűtő ventillátornak.
Andy2011-07-08 19:19:04 // 58314
Oké, akkor így van. Ez nálunk itt nem vitatéma. Csak tudod aztán jön hogy "szarolasz" erre viszont itt mifelénk harapnak! Ha érted! :))))
mreni2011-07-08 19:17:26 // 58313
nem azt mondtam hogy ne vigye el,csak azt hogy be lehet anélkül is állítani.... ez így is van
mreni2011-07-08 19:16:34 // 58312
szerintem pont,ez az az alkatrész amiből nem szabad bontottat venni...
Andy2011-07-08 19:14:55 // 58311
Egy futómű állítás 3-4 ezer forint. Egy pár új gumi meg alsó hangon is 50. De végül is lehet spórolni. ;))
Alfpapesz2011-07-08 19:14:07 // 58310
Szerintem 10000 körül kapsz utángyártott komplett kormányösszekötőt axiál+gömbfej.Igaz, hogy nem gyári, de érdemes bontottal foglalkozni ki tudja meddig bírja.
mreni2011-07-08 19:13:37 // 58309
ez így van,de nem nyalta le,volt már nálam azóta mindkét autó amin cseréltem... tudom szerencsém volt:)
Totti (NagyVad)2011-07-08 19:12:13 // 58308
Biztos bár az majd csak később derül ki mennyire sikerült pontosan mikor lenyalja a gumikat!
Totti (NagyVad)2011-07-08 19:10:40 // 58307
Ja vágási! :D
Andy2011-07-08 19:08:53 // 58306
Nekem 8, vagy mondhatnám hogy a 7 is páros. :)) Meg nem is akarok benne nagyon erőlködni. Csak mondtam, hogy ezt a ropogást mi is mindenhonnan hallottuk. ;))
Andy2011-07-08 19:06:44 // 58305
Hát Én elvittem. És állított is rajta szépen. Mondjuk nem is nyalta el a gumit utána sem! :)))
Totti (NagyVad)2011-07-08 19:06:39 // 58304
Ki tapintással be lett azonosítva a az axiál a kolléga által!
mreni2011-07-08 19:05:42 // 58303
volt már dolgom vele,és be lehet állítani;)
Andy2011-07-08 19:05:22 // 58302
Nekem anno az axiál nem recsegett hanem úgy kopogott, hogy majd beszartam! 35-nél nem mertem gyorsabban menni.:))
Halk ropogásszerű hangot az első felső lengőkarban a gömbcsukló adott, és qrva nehéz volt beazonosítani, mert szanaszét vitte a hangot.
Halk ropogásszerű hangot az első felső lengőkarban a gömbcsukló adott, és qrva nehéz volt beazonosítani, mert szanaszét vitte a hangot.
Totti (NagyVad)2011-07-08 19:03:28 // 58301
Hát mert mondjuk pont a 66 nem az a faék futóműves autó amit menetszám alapján vagy tólómérővel! be állítasz! Másrészt ha már mind a kettő cserél márpedig nagyon javallott akkor ott igen csak szét kell bontogatni a dolgokat!
mreni2011-07-08 19:01:51 // 58300
meg kell mérni,bejelölni és kész:D
de nem akarlak lebeszélni,csak én még soha nem vittem emiatt futóműveshez,pedig csináltam párat:)
de nem akarlak lebeszélni,csak én még soha nem vittem emiatt futóműveshez,pedig csináltam párat:)
Dzsozy2011-07-08 19:00:15 // 58299
Gondolom a kormánygömbfej miatt, hátha nem annyi menet van visszacsavarva. azért a tolómérő se olyan jó! Meg hát használni is tudni kell. :)) Meg mire az ember keze tiszta horzsolás, meg fejből mondja a csúnya szavak szótárát, azért necces a dolog. :)
mreni2011-07-08 18:56:06 // 58298
miért kell elvinni állítani?:)
mreni2011-07-08 18:55:33 // 58297
ja hogy axiál csukló... hát az picit neccesebb
Totti (NagyVad)2011-07-08 18:54:16 // 58296
Hát szerintem meg lehet oldani otthon is de mivel utána mindenképp el kell vini futómű állításra így szerintem lehet egyszerűbb olyan helyen kezdeni ahol egy füst alatt meg van az egész!
mreni2011-07-08 18:54:06 // 58295
simán cserélhető:)
Dzsozy2011-07-08 18:50:39 // 58294
Kösz szépen a segítséget, most azért egy kicsit jobb lett a vérnyomásom! Házilag oldható, vagy bízzam szakira? Ambíció, szerszám van, akarat is, bivaly vagyok, csak a türelmem véges! :)
Totti (NagyVad)2011-07-08 18:43:35 // 58293
Szerintem tuti hogy az axiálod fáradt el !
Dzsozy2011-07-08 18:41:15 // 58292
Igazából a ropogó hangot az okozza,hogy beremeg a féknyereg,és a fékbetétek ropogtatják a tárcsát. De miközben fater tekergette a kormányt,keresgéltem, hogy miért remeg a féknyereg. Addig tapogattam, amíg arra jutottam, hogy ott roppan,remeg kormányzásnál, ahol van ez a harmonikás porvédő a kormányművön. Az lebontottam, ott lehet látni ezt a göbcsukló szerűséget. De szerintem az jó, hanem beljebb a kormányműnél van gebasz! Ha leveszem a kereket, akkor is ez a szitu,szóval szerintem nem a féknyeregtől indul visszafele, hanem fordítva. De akkor hát istennek nem kell 150.000 venni komplett kormányművet! :)
Totti (NagyVad)2011-07-08 18:31:17 // 58291
Van a kormány gömbfej az köti össze a csonkállványt az axilálcsuklóval ami csatlakozik a kormányműhöz! És az lehet rossz és adhat ropogó hangot!
Dzsozy2011-07-08 18:28:00 // 58290
Köszi!!!! De igazából szerintem,bár most ebben nem vagyok azért tökéletesen meggyőződve, nem az a gömbcsukló van elkopva (szerintem), hanem ott ahol a kormányműhöz csatlakozik ez a csukló. Ez elképzelhető?
Totti (NagyVad)2011-07-08 18:23:29 // 58289
Axiál csukló az sem nagy összeg!
Dzsozy2011-07-08 18:18:46 // 58288
Módosítok, nem kormány összekötő, mert az nem nagy kunszt, hanem komplett a cucc! Nem tudom mi a pontos megfogalmazása, ami a két kereket összeköti komplett, és van benne egy gömbcsukló a harmonikás porvédő alatt!
Dzsozy2011-07-08 18:06:42 // 58287
Hát rossz hírem van! :( Egy hosszabb próbakör után újra előjött a ropogás! Most jöttem fel az aknából és asszem megvan a hiba forrása! Terhelt állapotban,a kerekén,mikor tekergetem a kormányt, beremeg a féknyereg, és ropogtatja a tárcsát. Na de nem olyan egyszerű, mert nem magától remeg a féknyereg! A kormányösszekötő adta meg magát, és onnan ered az egész! Vég megy a remegése!
Levettem a kereket,megemeltem a vasat,lementem az aknába,fater tekergette a kormányt és füleltem,meg tapogattam, és sajna arra a következtetésre jutottam, hogy a kormányösszekötő a ludas! :( Most körbenézek, hogy mibe fájna egy jobb állapotú bontott!
Levettem a kereket,megemeltem a vasat,lementem az aknába,fater tekergette a kormányt és füleltem,meg tapogattam, és sajna arra a következtetésre jutottam, hogy a kormányösszekötő a ludas! :( Most körbenézek, hogy mibe fájna egy jobb állapotú bontott!
Gábor1662011-07-08 14:00:38 // 58286
Alfpapesz:
Remélem ennyivel megoldódik. Inkább nem "mondok" semmit. Nem akarom a falra festeni... :-)
Remélem ennyivel megoldódik. Inkább nem "mondok" semmit. Nem akarom a falra festeni... :-)
GT Ɨ|ѯ2011-07-08 13:40:16 // 58285
nincs mit:-)
forzaaaaa
forzaaaaa
Zotya 1642011-07-08 13:24:24 // 58284
Alfpapesz2011-07-08 10:22:52 // 58283
Szevasz
Sajnos csak angol kézikönyven van, ez alapján a kiegyenlítő tartály előtti biztosíték táblában van egy Climate control fan 30A biztosíték.Erre gondoltam, persze lehet,hogy rosszul. Van motor hűtő ventilátor bizti is, de az 40A.
Üdv.
Sajnos csak angol kézikönyven van, ez alapján a kiegyenlítő tartály előtti biztosíték táblában van egy Climate control fan 30A biztosíték.Erre gondoltam, persze lehet,hogy rosszul. Van motor hűtő ventilátor bizti is, de az 40A.
Üdv.
Alfpapesz2011-07-08 09:40:08 // 58282
Szevasz, Gábor
Pillanatnyilag megoldódott a hűtés( ventilátor) probléma.
Az igazság az, hogy nem vártam csütörtökig (villamossági szerelő), kedden délután ráértem, nekiláttam újra bontogatni a járgányt.Ablaktörlő lapát, takaró műanyagok leszerel. Végig minden csatit, amihez hozzáfértem széthúzgáltam, átnéztem.A külső levegő elzáró motor valamiért gyanús volt?!? Csati szét, gyújtás, megy a ventilátor, ICS lefagyva. Csati össze ventilátor megy, ICS OK. Működik a rendszer, de mi volt a gond? Ha másnap is működik akkor csak egyszerűen meggyógyúlt, kivárok.
Másnap OK.Autóvillamossági szerelő lemond, tökéletes a gép.Tegnap délután utazás, 1000 fok, ventilátor nem mükszik. B... meg, ilyen nincs. Este 10-kor hazaérkeztem, műanyag lebont (félig) , gyújtás rá, csatik egyesével, szisztematikusan. Külső levegő elzáró csati szét, semmi... végül is a külső levegő elzáró "doboz" aljánál van egy csatlakozó( vent. csat.) annak a mozgatásakor megindúlt a ventilátor.Most már van konkrét hibám amit orvosolni kell. De ezt majd valamelyik napfényes délutánon megoldom.
Üdv.
Pillanatnyilag megoldódott a hűtés( ventilátor) probléma.
Az igazság az, hogy nem vártam csütörtökig (villamossági szerelő), kedden délután ráértem, nekiláttam újra bontogatni a járgányt.Ablaktörlő lapát, takaró műanyagok leszerel. Végig minden csatit, amihez hozzáfértem széthúzgáltam, átnéztem.A külső levegő elzáró motor valamiért gyanús volt?!? Csati szét, gyújtás, megy a ventilátor, ICS lefagyva. Csati össze ventilátor megy, ICS OK. Működik a rendszer, de mi volt a gond? Ha másnap is működik akkor csak egyszerűen meggyógyúlt, kivárok.
Másnap OK.Autóvillamossági szerelő lemond, tökéletes a gép.Tegnap délután utazás, 1000 fok, ventilátor nem mükszik. B... meg, ilyen nincs. Este 10-kor hazaérkeztem, műanyag lebont (félig) , gyújtás rá, csatik egyesével, szisztematikusan. Külső levegő elzáró csati szét, semmi... végül is a külső levegő elzáró "doboz" aljánál van egy csatlakozó( vent. csat.) annak a mozgatásakor megindúlt a ventilátor.Most már van konkrét hibám amit orvosolni kell. De ezt majd valamelyik napfényes délutánon megoldom.
Üdv.
Gábor1662011-07-07 21:02:30 // 58281
Dzsozy:
Nincs mit. Nem keresgéltem. Ez a saját autom különböző javítások között.
Bocs, de pontosítanom kell:
A féltengely a kerékagyhoz csatlakozik, a féktárcsát szintén a kerékagyhoz rögzíti ez a csavar. De ahogy írod, a kerékcsavarok rögzítik igazán!
Egy kép a kerékagyról:
A féltengely középen az anyával a végén.
Nincs mit. Nem keresgéltem. Ez a saját autom különböző javítások között.
Bocs, de pontosítanom kell:
A féltengely a kerékagyhoz csatlakozik, a féktárcsát szintén a kerékagyhoz rögzíti ez a csavar. De ahogy írod, a kerékcsavarok rögzítik igazán!
Egy kép a kerékagyról:
A féltengely középen az anyával a végén.
Dzsozy2011-07-07 17:17:05 // 58280
Lényeg a lényeg! :) Ja a 155 is ilyen, abból maradt rám emlékbe 2 db. Na de most ezt látva, akkor ez csak azt a célt szolgálja, hogy ne mozduljon el a tárcsa kerék felrakásakor? Akkor a tárcsát a féltengelyen a kerékcsavar biztosítja? Csak a problémám miatt, hogy a tárcsának lett 4-5 tizedes holtjátéka jobbra-balra, fel-le, kinek mi. Én meg odabasztam neki egy tízes csavart, meghúztam a tárcsán, máris nincs holtjátéka! Köszi szépen a keresgélést!! :)