Robesz72007-06-02 20:24:25 // 31021
Mire gondolsz gyújtásnál? A gyertyákban van vagy 5-10 e km, de cseréltem másikra, amiben szintén nincs több és egy hajszálnyit sem más, viszont előtte mindkettővel jó volt... ha egy kis különbség is lenne a két garnitúra között, akkor gyanakodnék, de kopp ugyan olyan... a kábelek egy évet és 17000 km-t mentek és semmi sérülés nincs rajtuk... az elosztóban és a rotor-ban is ugyan ennyi km van és nem látszik hiba rajtuk... esetleg a trafó nem tud már teljesíteni? van olyan, hogy még működik, de már nem az igazi?
pb_2007-06-02 20:22:08 // 31020
Lehet 3 bar fölött álló helyben. De, ha mondjuk 1/2 óra alatt elengedni a nyomást, akkor nagy valószínűséggel szar.
Robesz72007-06-02 20:21:34 // 31019
Olyanom van, azt ki fogom próbálni...
Robesz72007-06-02 20:21:12 // 31018
Igen, de az utastérben kell, hogy legyen, mivel menet közben kellene látnom... álló helyben rá tudom rakni a Honda-ét költség nélkül... (drága a benzincső... mire bevezetem, mindennel együtt vagy 3-4 e Ft...:-)))
pb_2007-06-02 20:19:45 // 31017
Az L-Jetronic nyomásszabályzója.
Robesz72007-06-02 20:19:40 // 31016
Másik dolog a szivattyúról: van egy olyanom, ami 1.6 8V boxer-é, ezzel hibátlanul üzemelt, de mivel papír szerint nagyobb mennyiség kell neki, én beépítettem egy 2000 V6 Turbo-ét... most úgy mértem őket, hogy szabadon, nyomás nélkül a kicsi nyomott 30 sec alatt 6 dl-t, míg a nagy 15 sec alatt 6.5 dl-t. Majd ráraktam egy nyomásszabályzó a nagyra, beállítottam a 3.2-s nyomást és mértem az ezen a nyomáson átfolyó mennyiséget. Ez 1 min alatt 1.5 dl volt. Majd ráraktam a kis szivattyút a már előzőleg a nyagyhoz beállított szabályzóra és áramot adtam neki... míg a nagynál 3.2 bar-t mutatott, a kicsinél csak 2.7-t és az átfolyó mennyiség is elhanyagolható volt még fél dl sem... Viszont régen ezzel a kicsivel is hibátlan volt és nem éreztem különbséget, mikor a nagyot beépítettem, így gondolom, hogy mivel a kicsivel is jó és a nagy sokkal többet tud, így az nem lehet baj..
pb_2007-06-02 20:18:53 // 31015
Mindösszesen 1 manométert, benzincsövet, Telágazást, és néhány bilincset kell hozzá szerezni.) Aztán a nyomásmérő szépen elfér a motortérben. Mondom a gyújtás alattomos dolog.)
Robesz72007-06-02 20:13:44 // 31014
Figyu: van (Hondához) állítható nyomásszabályzónk nyomásmérő órával ellátva.... na én ezt letekertem a minimumra, így szinte 0 a nyomás, de biztosan nincs 1 bar.. azt beépítettem a szivattyú és a gyári szabályzó közé, így az órája mér és a nyomás meg volt a 3.2... vizsont minden jel arra utal, hogy nincs benya és most már nem is indúl elsőre.. szted olyan lehet, hogy álló helyben 3.2, de egyszercsak elengedni?
Robesz72007-06-02 20:10:00 // 31013
mármint az L Jetronic.nak a milye jó bele? Nyomásszabályzója? mert ilyenem van is egy és én is úgy tudod, hogy ugyan azon az értékeken dolgozik...
Robesz72007-06-02 20:08:41 // 31012
nem vagyok biztos, hogy teljesen ki lehet lőni a gyújtást, csak semmi nem utal arra, hogy ez lenne, bár én is gondolkodom rajta... A fix nxomásmérő jó lenne, csak többe kerül beépíteni, mint egy új bontott nyomásszabályzó, így jó lenne valahogy másképp rájönni.... tudod, minimális költség.. :-))
pb_2007-06-02 20:08:32 // 31011
Ezt is ki lehet próbálni, vagy ahogy írtam beépíteni 1 nyomásmérőt. Asszem a sima L Jetrinoc-é is jó bele.
pb_2007-06-02 20:06:32 // 31010
Aha, szóval nemcsak max fordulat környékén jön ki a dolog. Akkor ez így már érdekesebb.) Azt mondod, hogy a gyújtást ki lehet lőni, akkor tényleg a "benzin vonalon" kellene keresni a problémát. Be kellene fixen építeni 1 nyomásmérőt a rendszerbe, és +figyelni mit csinál, milyen értékek jönnek ki.
Robesz72007-06-02 19:52:03 // 31009
a relével tisztában vagyok, egy szürke fekete vezeték jön ki a computer 20-as lábáról, ami testet ad a 85-re...:-))) viszont eddig mindíg indult elsőre, most pedig csak 2.-ra, de akkor pöccre... az jutott eszembe, hogy adok egy áramot a szivattyúnak, vagy egy testet a relének, várok egy picit, míg tölt és indítok... ha pöccre indúl, akkor biztosan elengedi..
Robesz72007-06-02 19:49:11 // 31008
ja, bocs, fordulatszám mérőre gondoltam.. :-))) nem is értettem, hogy gondolod..:-)) szóval fordulatszám jeladó... viszont, ha azzal lenne a baj, akkor szaggatnia is kellene, mivel a gyújtás is erről megy, bár ez talán lehet... ellenállást mértem nála, ez rendben van, (azt hiszem 575-től 750-ig lehet és nekem 606 volt) de be nem indítottam, hogy feszültséget is mérjek... szerintem szaggatnia is kellene, mivel úgy képzeld el, hogy 7000 környékén elhalkul a kipuff, "sokáig" igy megyek és szép lassan kúszik csak följebb a fordulat, de egyet sem ránt, nem szaggat, nem füstöl, olyan, mintha tartanám a gázpedált... de nem csak max fordulaton rossz amúgy, hanem végig, csak itt jön ki nagyon...
pb_2007-06-02 19:48:39 // 31007
A szabályzó +tartja 1 ideig a nyomást, de 1 bizonyos idő után elengedni, vagyis 0 lesz a nyomás a rendszerben. Ez az időtartam nagyon változó, lehet akár néhány óra, 1-2 nap, vagy 1 7 is, attól függ milyen kedve van.)) A szivattyúnal van 1 reléje, amit a Motronic vezérel, ha nem idítasz, csak gyújtáson vagy, akkor a relé vezérlőágát a Motronic +szakítja, hogy a szivattyú ne menjen fölöslegesen.
A nem indul normálisan az lehet szabályzó probléma.
A nem indul normálisan az lehet szabályzó probléma.
Robesz72007-06-02 19:43:14 // 31006
Ok... bocsi, csak nem akarlak zavarni.. :-))
pb_2007-06-02 19:39:51 // 31005
Miért ne lenne?? Csak közben mást is csinálok, és nem tudok azonnal válaszolni.)
pb_2007-06-02 19:38:54 // 31004
A fordszám jeladó, a Motronic 1ik fő jele, hanem a legfőbb, tehát azt sem árt ellenőrizni. A gyertyakábel, legújabb tapasztalataim alapján eég alattomos dolog, nálam pl nem szaggatott rossz kábellel, a gyengülés sem volt annyira érzehető, ment-ment, talán nem olyan jól, dehát be tudtam annak, hogy +szoktam, a fogyasztás viszont nőtt, bár még ez sem volt annyira szemet szúró dolog, mert jónéhányx +padlóztam. A lényeg, hogy kiderült a 2-es henger kb. csak vegetált. A füstölésben lehet, hogy igazad van, elgondolkodtató a dolog.
Robesz72007-06-02 19:35:49 // 31003
ja és ebből arra következtetek, hogy bár meg van a nyomás álló helyben, de mégsem lehet jó, különben nem engedné el a nyomást... lehet ilyen szerinted?
Robesz72007-06-02 19:34:10 // 31002
valóban mértem a nyomásszabályzót, és 3.2-n állt, viszont... viszont ennek ellent mond, hogy egy napja olyat is tapasztalok, amit eddig soha: első indításra semmi, majd mikor visszaveszem a gyújtást, akkor tudod, feltölt a szivattyú és másodikra pöccre indúl... na.. most az jutott eszembe, hogy mivel itt a szivattyú nem a gyújtásra tölt, hanem akkor, amikor érzékeli, hogy forog a motor, így muszáj lenne neki megtartani a nyomást a szabályzóig... tehát a szivattyú és a szabályzó közt meg kell lenni a nyomásnak... a szivattyún van egy egyirányú szelep, ahogy próbálgattam és csak gondolom, hogy a szabályzó sem engedhetné 3.2 bar alá a nyomást, akár áll, akár megy a motor, különben minden indításnál újra kellene termelnie... szerinted így van, mart ezt csak gondolom?
Robesz72007-06-02 19:29:53 // 31001
ja, ha nincs kedved erről beszélgetni, akkor hagyhatjuk, csak gondoltam, tippelhetünk vmit a beszélgetés közben és meglátjuk, mi lesz a vétkes..:-))
pb_2007-06-02 19:29:51 // 31000
A nyomásszabra az írtad, hogy jó, ha 3,1-3,2 a nyomás, és mondjuk 0,5-ös vákuumot rádva visszamegy 2,5-2,7 közé, akkor simán kipipál6od, a nyomásszabot. Az injektor tényleg lehet gond, de sztem nem szoktak ezek beszarni, de ez csak szvsz.
Robesz72007-06-02 19:27:31 // 30999
eddig is ilyen gyertyával ment hibátlanul, nem a fordulatszámmérő rossz, mert nem is megy a kocsi, ha gyertyakábel lenne, akkor néha szaggatna is, ilyet nem csinál, csak simán elgyengül.... biztosan éreztél már olyat, amikor egyik benzinszűrő eldugul... na ugyan olyan... elfogy a benzin... a kipufogó is elhalkul nagy fordulaton, eddig pedig egyre jobban üvöltött, ahogy a fordultszám emelkedett... ja és minden más miatt füstölne legalább egy kicsit, kivéve, ha elfogy a benzin
pb_2007-06-02 19:27:00 // 30998
Mit basztak el rajta? Az enyém is komolyan volt törve, sztem nem is 1x, mégis megy még.))
pb_2007-06-02 19:23:43 // 30997
Ez a dolog sztem sok minden lehet, elképzelhető az is, hogy hiba, hibát fed. Hogy miért nem forog ki 8k.ig ezt akár kérdezhetném én is, mert nálam váltó cs előtt kiforogta, utáná pedig már nem.
Lehet akár gyújtás annak ellenére(pl kábelek), hogy végig nézted, lehet gyertya is, mert nem a gyárilag ajánlottad használod. Lehet a motorvezérlővel is gond, de lehet, hogy szimplán csak a fordszám jeladónál van hiba.
Szóval sok minden lehet.)
Lehet akár gyújtás annak ellenére(pl kábelek), hogy végig nézted, lehet gyertya is, mert nem a gyárilag ajánlottad használod. Lehet a motorvezérlővel is gond, de lehet, hogy szimplán csak a fordszám jeladónál van hiba.
Szóval sok minden lehet.)
Robesz72007-06-02 19:19:42 // 30996
na, mindegy, ha nem írsz, akkor szerintem vagy a nyomásszabályzó lesz, vagy az injektorok közül valamelyik, vagy csak simán dugulás van valahol... :-)) nem volt már idő tegnap végignézni mindent, ezért gondoltam, hogy vajon jól tippelsz e.. :-))
Bálint332007-06-02 19:18:42 // 30995
Az én autómat elbaszták a lakatosok, már csak komoly pénzek/munka árán lehetne frankó autót csinálni belőle (megy meg minden, de nem az igazi).
Ebből következően nem szeretnék már többet költeni rá, ergo ki kéne szállni belőle. Erre lehet megoldás egy ugyan ilyen autó olaszországból lényegesen jobb állapotban (kis trükközéssel...)
Ebből következően nem szeretnék már többet költeni rá, ergo ki kéne szállni belőle. Erre lehet megoldás egy ugyan ilyen autó olaszországból lényegesen jobb állapotban (kis trükközéssel...)
Robesz72007-06-02 18:57:37 // 30994
gondolom, ez állítás kérdése, nekem kicsivel ment, és csak nagyra alacsony fordulatnál csinálta.... de ilyenkor nem esünk pánikba, egy kis állítás és már megy is... :-)))
Robesz72007-06-02 18:56:40 // 30993
pb: lenne egy kérdésem... szerinted mi lehet az oka, hogy a motor hibátlanul működik, minden elektromos sza.t kimértem, minden jó és egyszercsak elkezdett elgyengülni a kocsim és most épp alig bírja kiforgatni 7000-ig... van, hogy szinte beáll a fordulat és nem megy tovább, eddig viszont tudta a 8000-t is, ha kell, bár szinte soha nem forgattam végig... nem füstöl egyáltalán, nem szaggat, csak, egyszerűen nem megy... 9.2-ket mérek 100-ra, eddig 7.3-at tudott... szivattyút kivettem, mértem, hibátlan (turbósé), nyomásszabályzó jó (3.2 bar), elektromos kütyük gyári értéken, gyertyák cserélve, kábelek elosztófedél, rotor jók... van még egy pár tippem és úgy is rájövök, csak kíváncsi vagyok, hogy van e ötleted és ha igen, akkor eltalálod e, hogy mi lesz... (játék)... :-)))
pb_2007-06-02 18:56:32 // 30992
Én inkább azt vettem észre, olyankor, hogy nagyon-nagyon kis gázra befullad.
pb_2007-06-02 18:55:05 // 30991
pb_2007-06-02 18:54:59 // 30990
Nem csináltam én belőle ügyet, értek én mindent.)
Robesz72007-06-02 18:51:15 // 30989
Akkor jó... már kezdtem gondolkodni, hogy honnan veszek strobit.. :-)))
pb_2007-06-02 18:50:42 // 30988
Akkor várom a választ a kérdésre.))
Robesz72007-06-02 18:50:21 // 30987
Ez igaz, de lehet, hogy már amúgy sem volt jó és az a kicsi hiányzott... onnan gondolom, hogy nekem pont ezt csinálta 1-2 hete, mikor elkezdtem állítgatni... hirtelen gázadásra rántott egyet-kettőt... ezért állítottam aztán műyzerrel és hibátlan is lett...
Azmo2007-06-02 18:50:00 // 30986
.......jaj már, most egy kis Brigéciolos takarításból miért kell ügyet csinálni? klasszul szedi a mocskot, látványos, jó anyag....mit nem értesz?
pb_2007-06-02 18:49:10 // 30985
Mit művelt vele? Nem olyan erős anyag az.
Azmo2007-06-02 18:48:25 // 30984
alap hozzáállás, hogy a szerelő átbaszott tuti.....pb axiómák 1. fejezet
:D
:D
pb_2007-06-02 18:47:33 // 30983
Nem lehet a szerelő félre beszélt, és gondolom ezért, 1 csomó lét is kért.((
Azmo2007-06-02 18:46:45 // 30982
gyertya kivétel....azt aki kitalálta oda.....ahh, szopás az egész....
még jobb lenne ha még jobban el lenne dugva :)
még jobb lenne ha még jobban el lenne dugva :)
Robesz72007-06-02 18:46:41 // 30981
Az, hogy megtorpan, az sokmindentől lehet, de ezknél általában vagy a légtömegmérőn kell lazítani, vagy a szívótorkokat beállítani (szinte mindíg)
pb_2007-06-02 18:46:27 // 30980
Azokkal a kis csavarokkal anyit nem tudsz rajta rontani, ill javítani, az leginkább finomhangolásra jó.
Azmo2007-06-02 18:45:43 // 30979
gyagya :) nem, csak láttam mit művelt a váltóházzal, ennyi :)
Robesz72007-06-02 18:44:48 // 30978
Most lehet én nem vagyok képben.. :-)) 33 1.7 16V-ről van szó? Mert, ha igen, akkor azon lehet állítani alap előgyújtást?
pb_2007-06-02 18:43:52 // 30977
Arra voltam kíváncsi, hogy tapítással hasonlítottad őket össze, vagy miből gondolod, amit írtál?)))
Robesz72007-06-02 18:43:18 // 30976
Ha a szívócsonk nem jól van beállítva, az látszik általában a gyertyán... nem egyszerű mutatvány, de meg lehet csinálni... A Golden Lodge-hez azt hiszem, nagy gyertyakulcs kell, a 16V-hez pedig kicsi... lehet bele sem fér.. Nekem az NGK BKR6EK-val is jó, de a BERU-nak is van egy 4 pólusu gyertyája, amit most használok és az is jónak tűnik..
Robesz72007-06-02 18:40:23 // 30975
Tesóm 146 8V motorja nem szeretin... nem megy vele, bár lehet, csak ez kivétel..
Azmo2007-06-02 18:37:58 // 30974
bocsi, lehet fáradt vagyok....mivan? :D
Robesz72007-06-02 18:36:23 // 30973
4 vezetékesem van, ha gondolod....:-))