pb_2006-08-28 13:29:31 // 21421
Na igen a fék, elég kalandos dolog volt. Ami így utólag kiderült hiba, hibára halmozva, nem is értem hogy működhetett 1általán belőle valami is. Állítólag több hírneves szervizben is foglalkoztak a dologgal. Így utólagosan +állapítva nem sok sikerrel, inkább csak az előző tulaj brifkója bánta a dolgot. Szóval a dolog úgy kezdődött, hogy a JH keréken a fékhatás konvergált a 0-hoz, ami még talán nem is lett volna akkora baj, ha mindez nem vizsgán derül ki(persze mi is hülyék voltunk).
Jó kezdjük a fékerőszabályzónál. Már a kiszerelésnél látszódott, hogy a mechanikája szét van esve, ez volt az 1ik baja, ill be volt rohadva. A szétszedésénél 1 10-es imbuszt sikerült +csavarni. Mivel alkatrészt nem lehet kapni hozzá, ezért tisztítás után ment össze. A kiszerelés, és a beszerelés 1 élmény volt. Után légtelenítés, és ekkor jött a hidegzuhany. A pedált padlóig lehetett nyomni, lassulás csak úgy volt elérhető, hogy rá kellett pumpálni a pedálra 2x, 3x.
Következő ötlet JH féknyereg, mivel a porvédő is szakadt volt, és nem sokkal előtte sikerült annál a féknél +égetni, az alig használt betéteket, gondoltam ott lesz a probléma forrása. Azt már előtte is tudtam, hogy nem lesz 1 sétagalopp a szétszedése, de mondom + kell húzni ezt a lépést. Közben kiderült, hogy a BH nyereg sincs a topon, mert mint kiderült a dugattyú belül össze volt rohadva, jó akkor a füst alatt a 2t elrendezzük. A szétszedés még, csak-csak ment, de mikor kiszedtem az ominózus zégert, akkor már fogtam a fejem, mert fogalmam sem volt, hogy, hogy fogom én azt visszavarázsolni. Az összerakása beletelt vagy 1 hónapba, vagy többe is. A hátsó nyergek +érnének 1 külön fejezetet.
Összerakás után próba az autón a kf mechanikával, balos műxik, hurrá, jobbos, ugyanazt a hibát produkálja, mint eddig, vagyis a dugó nem megy vissza a munkahengerbe fékezés után. Erőteljes hajhullás indult + ekkor. Próbáljuk le a balos alkatrészeivel, sikerült rájönni, hogy a problémát, 1 kb 18 HUF-os o gyűrű okozza. Csere után már tökéletesen működött.
Közben kaptam még 1 ötletet, hogy a főfékhenger is ludas lehet, de ha jót akarok magam cseréljem, mert úgy lesz tartósabb a dolog. Én még ezt +fejeltem a gumicsövekkel is. Ez is jó játék volt.
A baj először hátul kezdődött, néhány szerncsétlen próbálkozás után(elnyalódott hollandik, szerszámok, stb-k), rájöttem, hogy a fékerőszabtól hátra célszerű kiszerelni az egész csövezést, majd vissza a komplettet a cserélt gumicsövekkel. Aztán jött az eleje, szinte ez volt a legszebb élmény, az egész fék szerelésben. Történt ugyanis, hogy a JE nyeregnél a eltörött a fémcső. Amikor a kezemben maradt a hollandi, már akkor láttam, hogy írtózatosan +szoptam. Nem a fékcső legyártatása miatt fájt a fejem, hanem a hogy fogom én ezt oda beépíteni miatt, mert a motor+váltó, kormánymű a helyén volt. Asszem ez is +érne 1 külön mesét.
Lényeg, hogy sikerült. Eközben kiderült pár újabb turpisság is, az 1. nyergekről kiderült, hogy nem a 33-asra valók, hanem Fiat nyergek(Tempra, stb). Ez is 1 kicsit szíven ütött, de nem nagyon érdekelt. A másik ilyen szívet melengető turpisság az ABS vezérlő hibája volt, végülis sikerült szerezni abból is kölcsonbe(thx to IC), ill még 1 db-ot, Tatáról.
Utána +int jött a légtelenítés, már gyanús volt mert nagyon nyögvenyelősen kezdődött a dolog. Végeredmény kb ugyanott tartottunk, ahol 1/2 évvel azelőtt, pedál padlón koppan, talán a fékhatás 1 hangyányival javult. Kezdtünk kifgogyni az ötletekből.
Aztán kezdtek sorjázni a hülyébbnél hülyébb ötletek. Újítsuk fel az 1. nyergeket is, +történt, persze nem segített, mondjuk sejtettem. Közben az ABS-t is próbáltuk éltre kelteni, elől 1 jeladóval. Aztán valahogy sikerült elérni azt, hogy lezárt az 1ik körnél. Mindemelett a vákuumdobban lévő csavarral is játszottunk, ott is sikerült elérni 1 olyat, hogy az autó már szinte alig gurult, úgy fogta a fék, de a rohadék pedál csak koppant.
Következő ötlet ABS-t likvidálni kell. Természetesen ez sem hozta + a várva várt hatást.
Aztán válasszuk le az hátulját, a pedál már nem koppan, hoppá, hátul lesz a problem. Fékerőszab, vagy valamelyik nyereg. De, ha a nyereg szétugrott volna belül, akkor a kf sem működne, akkor csak a fékerőszab marad. Sikerült is szerezni 1et(thx to Kando, és Whiteskull), jobb állapotban volt a db, mint a sajátom. Azért szétszedtem, és kitakarítottam. Összarak a rendszer hatás 0.
Elég sok embernek meséltem a problémáról, természetesen mindenki csodálkozott, még az autószerelők is. Tippeket is kaptam, a tippek között a főfékhenger is szerepelt. De mondom az új, 1-200 km-et, ha futott. Kezdtem hajlani 1 bontott főfékhenger beépítésére, jobb ötlet híján. Az 1.t Rumitól szereztem. Beépítés, és légtelenítés után semmi változás. Azt le sem írom már mit mondtam. Jó szerezzünk még 1et hátha ez is rossz. Szeremcsém volt, mert Bandinak pont volt 1 kiváló állapotú főkfékhengere, amire gyorsan le is csaptam.
Újabb csere, már a 4., aztán légtelenítés, csak nem akarta az igazságot jó légtelenítsünk, amíg jó nem lesz. Nem lett jó. Akkor próbáljuk csak 1 körre, JE BH, valami történik, de nem az igazi. Másik kör próba semmi sem történik. A fejek 1re jobban vörösödnek, 1 írtózatos NEM készülődik. Nem lehet, hogy a 4. főfékhenger is rossz legyen. Állítsunk a vákuumdob csavarján, közben újabb áldozat keletkezik 1 fémcső személyében, 1 ABS-hez vezető cső önként ajánlkozik a helyettesítésre, ezzel totálisan elveszteve eredeti formáját.
Aztán a sokadik állítás után végre látszik az alagút vége. Fékpedál 1/2 úton +áll, mint a szög, munkahengereknél nem zuborog a levegő. Boldogan kijelenthetjük műxik, 1 gyors próba az utcán, az eredményt jónak minősítjük. Akkor rugdossuk el vizsgára.
Röviden kb. ennyi a fék története.
kando.2006-08-28 13:24:33 // 21420
Én is az enyémére :-)
Most, hogy úgyis beteg, lehet, hogy neki kéne állni, de kéne vmi fedett hely, nem tudom, utcán mennyire meggyőző kábeleket kidobálni az autóból :-)
Lehet, hogy páran furcsán néznének rám :)))
Whiteskull2006-08-28 13:12:34 // 21419
Én is kíváncsi leszek hány méter felesleges kábelt tudok kiszórni belőle. :))
Ferke2006-08-28 13:11:29 // 21418
Dede, át is lesz kábelezve, az a minimum.
Whiteskull2006-08-28 13:10:23 // 21417
Azért csak kibújt a szög a zsákból. :))))
Ferke2006-08-28 13:10:05 // 21416
Szuper! Köszönöm! Remélem lottózol!?:))
Ferke2006-08-28 13:09:11 // 21415
Na jó, nem biztos, hogy én fogom csinálni. Igy jó??!:)))))))
Whiteskull2006-08-28 13:07:57 // 21414
Na! Lásd kivel van dolgod! :)))
Ha én nyerek a lottón, akkor is hozhatod a kicsikét. :)))
Így máris duplájára nőtt a nyerési esélyed. :))))
Ferke2006-08-28 13:05:25 // 21413
Össze van az rakva, csak a műszakin nem menne át! Már téli álmot alszik, anagiaktól függ minden. Ha nem felejtem el feladni a lottót, akkor nyerek, és már szedem is szét és viszem is Zsolti öcsikéjéhez! ha mégse nyerek, akkor csak önidítókat korongozok-festek, mer az ócsó!:)
kando.2006-08-28 12:51:12 // 21412
Jól van na :-)
Átkábelezni nem akarod esetleg ?
Tényleg, a Sprint az most össze lesz rakva, műszakira, vagy Te is leteszed téli álmot aludni ? :)
Whiteskull2006-08-28 12:48:09 // 21411
Majd anyukádat kérdezd meg, amikor már három hete szétszedted a kocsiját, és még mindig nem látod a végét. :))))
Ferke2006-08-28 12:46:32 // 21410
Ne kekeckedjetek, azóta már túl vagyok a generátoron, a vízpumpán, az elosztón, és még sorolhatnáááámm...:))))
Az a klíma már semmiség!:)
Whiteskull2006-08-28 12:31:03 // 21409
Hát ahogy néztem, még az önindítót se rakta össze. :)))
kando.2006-08-28 12:30:17 // 21408
Persze, azt hiszi ért hozzá :-)
Most összerakott egy önindítót, aztán már klímával folytatja :-PPPP
Whiteskull2006-08-28 12:25:04 // 21407
Látom azért te is bevállalsz mindent. :)))
Ferke2006-08-28 12:22:44 // 21406
Ááá, kéész vagy nagyon! Sok sikert a homokfúváshoz. Egyébként ezzel a homokfúvással le is van tudva a felületkezelés is?
Mennyiért csinálnak ilyet?
granturismo2006-08-28 12:06:01 // 21405
Jó kérdés. A Renault nekem olyam mint a Hold. Messziról láttam már.:-)
Sajnos nem tudok segíteni.
Ellenben van ez az AlfaRomeo boxermotor na abban van egy lábcsapcsukló-csapcsavar, namost abban az a kakasakasztó rugasz-nyuvasz..............bla bala bla bla........................................................................:-)))))))))))))))))
granturismo2006-08-28 12:01:34 // 21404
Most megyek a homokfújóhoz:-)
norbee2006-08-28 11:45:09 // 21403
Trisó üt, homokfúvást nehezebb házilag kivitelezni... ;)
Ferke2006-08-28 11:43:53 // 21402
Jaj, gt, 1 kérdés: anyám klímájával szenvedek, vagyis a jöevndőbeli klímájával, merhogy mevette klíma nélkül az offos clio 2-est, és most szeretne bele. Találtam is egyet, komplett: kompresszor, hűtő, kábelezés, belső konzol.
De 1.6-os clioból van, anyámé meg az 1.2-es, 8v. Naost ember asszonya, hogy az jó bele, mer csak a hűtő térhet el, az is csak a diesel-benzines között.
Ennek hol nézzek utána szerinted, hogy jó-e ez a cucc? Az autodata progi elég buta, abban néztem, de semmit nem hoz!
Ferke2006-08-28 11:41:03 // 21401
Lemaradtam Paco kollegáról, miért?Milyen lett neki?Csúnya??
granturismo2006-08-28 11:34:08 // 21400
Hát versenyhelyzet, igen, de nem pb-vel hanem a felújítás lehetséges megoldásai közötti verseny. Mindenképpen szépre akartam ezt is. Lehet festeni hőálló ezüsttel (ld. önindító háza), lehet homokfúvatni és lehet trisózni. A trisó sem rossz, de a Paco kolléga leírása kicsit elrettentett. Úgyhogy marad a homokolás.
Ferke2006-08-28 11:18:10 // 21399
Ááá, szóval veersenyhelyzet van??:-D
Ferke2006-08-28 11:17:31 // 21398
Még nem próbáltam! De muszáj lesz neki!:)
kando.2006-08-28 11:15:33 // 21397
Az ABS nem jött össze, nem sikerült normális jeladót szerezni eddig, amennyire tudom...
De ahogy én tapasztaltam, a fék jó lett a gépen :-)
pb_2006-08-28 11:05:31 // 21396
Az is cserés persze. Gondolkodunk a legyártáson, valahogy +kéne oldani.
Ja a fenyítés, az kell ezeknek.)
granturismo2006-08-28 10:35:43 // 21395
Nagyon lassan halad. Pláne hogy akadályokat gördítek magam elé.
Pb betette a szívótorkokat most én is kénytelen vagyok valami hasonlót beújítani.-))
granturismo2006-08-28 10:22:58 // 21394
pb kollege.
Nem mesééltél róla de végülis sikerült megcsinálni a féket?
Mi volt a gond?
ABS-el mi van?
Ferke2006-08-28 09:53:14 // 21393
Hű de kva jól néz ki!!!! mikor fejezed be???:)
kando.2006-08-28 09:48:42 // 21392
Sztem a középső dob talán mégis cserés, mielőtt nem csak belül, hanem kívül is perforálódik... :-)
Jah, lehet, hogy fenyítés alatt nem mernek elromlani, inkább megjavulnak maguktól, de ha elkezded tisztelni, ,,szeretni'' őket, minnyá ,,elkurvulnak'' és előjönnek a problémák.. :-)
Ha szerelési segítségem esetleg ismét nagyfokban hiányozna, szójjá, jövök, segítek :--)
pb_2006-08-28 09:34:33 // 21391
Nem tudom mit nem szeret, de majd lesz 1 kis baráti lbeszélgetés kedvenc Alfa Romeommal. Tegnap a közelébe sem mentem.)
A piros sem lett ám teljesen jó, valahol kifúj még, ill továbbra is ráz a kardán. Természetesen ennek az lett a következménye, hogy kapott 1 kis nyak tekergetést az is. Aztán tegnap este arra jutottunk kedves barátommal, hogy ezeket állandóan fenyítés alatt kellene tartani, akkor nincs semmi bajuk, mindig akkor jönnek elő a hülyeségekkel, mikor az ember +próbál normálisan közlekedni velük.
kando.2006-08-28 08:39:42 // 21390
Szép lett, csodálatos ;-)
És működik is ? :-PPPP
kando.2006-08-28 08:38:49 // 21389
Hát na ja... :-)
Bár tényleg valamiért elhagyta magát, vasárnap jobban ment még..
Nem szereti a hideget ?
Műszerfalon azóta megnézted a csatikat, nyákot ?
granturismo2006-08-28 00:52:44 // 21388
granturismo2006-08-28 00:47:39 // 21387
Sud Sprint Ja. Rettenetes:-(((
pb_2006-08-27 23:34:33 // 21386
+kaptam az adatokat. 2006 aprilisától nézve, mostanáig összkerék nélkül, a legnagyobb fogyasztás 9,29 volt, a legalacsonyabb pedig 7,2. De úgy átlagosan 8 körül alakult a dolog. Mondjuk közben volt 1 Lszonda csere is.
pb_2006-08-27 21:27:24 // 21385
Apróbb hibák, azok mindig vannak, azokat már szinte + se látom.) Fel sem tűnik már, ha nem tudok normálisan 1-et, vagy 2-őt kapcsolni.) Az sem zavar már, hogy fogalmam sincs mennyivel megyek, és még tudnám sorolni a hasonló dolgokat.) De mondjuk tényleg ettől szép az egész.)
Whiteskull2006-08-27 21:17:15 // 21384
Ennyivel vagyunk többek, az új autó tulajdonosoknál. Felül tudunk emelkedni az "apróbb" hibákon. :DDD
pb_2006-08-27 21:15:50 // 21383
Nem szoktam.)) Hozzászoktam már, hogy mindig kitalál valamit, csak, hogy 1 nyugodt percem se legyen. Bár eddig ilyen haldoklást még sose produkált, ez bosszant kicsit.
Whiteskull2006-08-27 21:01:15 // 21382
Ne csüggedj! Hozzászokhattál már. :))
Whiteskull2006-08-27 21:00:18 // 21381
Ahhoz el kéne indulnia a skodának. :)))
pb_2006-08-27 20:59:16 // 21380
Csak a szokásos hülyeségek. +forrasztom a kmóra csatlakozóit erre marad ugyanolyan sz@r, az összes mutató össze-vissza mutat, hazafelé hidegen elhagyta az ereje(erőteljes hajhullás), aztán mikor magára talált valami elkezdett zörögni. Ezt könnyen javítottam, mert felhangosítottam a magnót, aztán mikor haza értem, hallom, hogy surrog valami. Benéztem alá, de nem húztam magammal semmit, mondom ok rohadjá' +. Aztán innom kellett 1 kicsit.)
Hari2006-08-27 19:35:40 // 21379
Sziasztok!
Na nezetek ide mit találtamEz Szud???!!!
Scott2006-08-27 14:42:05 // 21378
Ne idegesíts ! Mi történt ?
pb_2006-08-27 01:35:42 // 21377
Én is ma indítottam be, és +int + kellett állapítsam mekkora hulladék, szutyok.
Scott2006-08-26 22:31:28 // 21376
Próbáld ki, hogy egy hétig csak a skodával jársz és utána ülsz be a Sprintbe. Isteni érzés lesz :)
Whiteskull2006-08-26 22:25:02 // 21375
minden nap. :)))
Whiteskull2006-08-26 22:21:29 // 21374
Jó neked. Én minden na mentem vele, így nem érezhettem ezt. :)))))
Scott2006-08-26 22:13:25 // 21373
Ma beültem a 33-ba, hogy járassam egy kicsit a motort ( Lacháza óta be sem indítottam ). Nem bírtam ki amikor elérte az üzemi hőfokot "mentem" vele pár kört. Nagyon király, ment mint az állat. Qva jó így egy hét Unozás után visszaülni :)
Scott2006-08-26 22:09:44 // 21372
Hát, szó ami szó bírja a tuningot a gépezet :))