persze. Kisebb szűkítés. Szívószálon keresztül lélegezni te is nehezebben tudsz.
Amúgy a régi hetes bimmer légtömegmérőjét szokták fölszögelni. Picit nagyobb. :)
Wickey2009-05-25 12:00:18 // 28929
NaTo2009-05-24 23:28:00 // 28928
Az AFM-el kapcsolatban, pont ezt néztük már régebben, hogy a pillangószelephez képest kicsi az afm-ben levő lapát keresztmetszete. Aszem hogy a 2.0 V6 Turbo motornak az AFM-je ugyanilyen házban van, csak a lapát és az ott levő cső --izé téglalap - keresztmetszete nagyobb, de elvileg a légszűrőházra is meg a másik oldalon a szívócsőre is stimmelne maga a szerkezet. Ha egy ilyenbe átpakolnánk a 75-ös AFM-jét, az elvileg több levegőt engedne át. Namost, szívó motornál van ennek értelme? Úgyértem ez a pár centi jelenthet-e több levegőt a motornak feltöltés nélkül?
[k i z z o]2009-05-24 23:26:09 // 28927
A keskeny sávú lambda szenzor a 14,7:1 azaz lambda 1 AFR alatt illetve felett nem nagyon ad értékelhető jelet, csak azt tudjuk, hogy az AFR dúsabb, vagy szegényebb lett. Ez pl. úgy néz ki, hogy 0,45V -ot ad egy keskenysávú szonda ha 14,7:1 az AFR kb. Ha a keverék szegényebb akkor kisebb fesuültséget ad, ha dúsabb akkor nagyobbat. Azonban a sima egycellás szonda karakterisztikája az oxigén koncentrációra nagyon meredek, azaz ilyen - ez az én szélessávú szondám szimulált keskenysávú kimenete :
A motronicban ennek lekezelése, de minden keskenysávú szonda interfész ilyen, úgy történik, hogy terheléstől függően adnak meg egy lambda korrekciós faktort. Ez pl. 45% -AFM bejövő jelnél 0,72ms. Azaz a lambda jelnek 0,72ms beavatkozási értéke van a befecskendezésbe. Ha a keverék szegény, azaz lambda fesz. 0,42V alatt van akkor dúsit +0,72ms -al, ha a lambda jel 0,55V felett van akkor szegényit. (A motronic bemenetés egy 3 állapotú logikai kapu sor van, azok döntik el, mit csináljon a lambda jellel a CPU. Ennek a mintegy digitális szabályozásnak a kimenete a lambda szabályzott befecskendezés, amelynek képe jó szenzornál egy majdnem szinusz jel, ahogyan a motorvezérlő pofozgatja a befecskendezést, hol dusitja, hol szegényíti. A kimenő állapot azonban sem ideális, hisz a lambda jel csak átlagában lesz a kivánt AFR.
A keskenysávú szenzorral nem lehet AFR-t esem mérni, csak relaitve mondható meg az AFR.
A szélessávű szenzor, pl. LSU 4.2 más. A szondában megtalálható a keskenysávú egy része, azonban van benne egy ún. pump cell. Amig a keskenysávú szonda oxigén jelenlétére feszültséget generál, addig a szélessávú ezt mérhetően teszi. Röviden, ahogyan működik: a mérendő gázt beengedik egy cellába. Ez a gáz a cella falán kémiai elváltozást okoz, oxigén hiányt vagy oxigánt szabadit fel. A te dolgod, hogy oxigént injektálj a cellába, vagy elvonj onnan. Az oxigént a cellába egy másik cella pumpálja be, az hogy mennyi oxigént pumpál be, ill. von el áramfüggő, azaz a 2. cella áram hatására dolgozik.
Na és itt a szép dolog, hogy a pumpa cella áramából pontosan megmondható a nermst cellában lévő oxigéntartalma, innen pedig az AFR: Azaz, kapsz a végén egy értéket 0-5V-ig, hogy mekkora az AFR. Ezzel az AFR -el amit mérsz, az ideálishoz / kivánhoz képest minden egyes befecskendezési idő korrigálható. Ha pl. városban enyelegsz a motorral, akkor elég 15,5:1 AFR, kevesebbet fogyasztasz, de ha gyorsitasz akkor lehet tartani 13:1 AFR -t, amit és itt a kérdésedre a válasz a keskenysávú lambda nem tud. Hisz hogy is tud beállitani a becsatolt görbe alapján 13:1 AFR -t, sohogyan, mert nem detektálható, amig a szélessávú lambda szenzor a köv. karakterisztikával jár nekem pl.:
Az X tengely a lambda érték, az Y pedig a pump cella árama, ez az áram mérhető és ebből következik a lambda érték. Pl. 2.55mA -t ad a cella, ha a szenzor szabad levegőn van, és ott az oxigén koncentráció 20,9%.
Azaz, a széles sávú szondával pontosan mérhető menet közben az AFR, ez a jel használható lineáris szabályzójelként is. Én most még csak mérek vele, lehet vele korrigálni a motronic benzineket, de a cél, hogy a motronicnál legyen okosabb, és szabályozzon ő.
A motronicban ennek lekezelése, de minden keskenysávú szonda interfész ilyen, úgy történik, hogy terheléstől függően adnak meg egy lambda korrekciós faktort. Ez pl. 45% -AFM bejövő jelnél 0,72ms. Azaz a lambda jelnek 0,72ms beavatkozási értéke van a befecskendezésbe. Ha a keverék szegény, azaz lambda fesz. 0,42V alatt van akkor dúsit +0,72ms -al, ha a lambda jel 0,55V felett van akkor szegényit. (A motronic bemenetés egy 3 állapotú logikai kapu sor van, azok döntik el, mit csináljon a lambda jellel a CPU. Ennek a mintegy digitális szabályozásnak a kimenete a lambda szabályzott befecskendezés, amelynek képe jó szenzornál egy majdnem szinusz jel, ahogyan a motorvezérlő pofozgatja a befecskendezést, hol dusitja, hol szegényíti. A kimenő állapot azonban sem ideális, hisz a lambda jel csak átlagában lesz a kivánt AFR.
A keskenysávú szenzorral nem lehet AFR-t esem mérni, csak relaitve mondható meg az AFR.
A szélessávű szenzor, pl. LSU 4.2 más. A szondában megtalálható a keskenysávú egy része, azonban van benne egy ún. pump cell. Amig a keskenysávú szonda oxigén jelenlétére feszültséget generál, addig a szélessávú ezt mérhetően teszi. Röviden, ahogyan működik: a mérendő gázt beengedik egy cellába. Ez a gáz a cella falán kémiai elváltozást okoz, oxigén hiányt vagy oxigánt szabadit fel. A te dolgod, hogy oxigént injektálj a cellába, vagy elvonj onnan. Az oxigént a cellába egy másik cella pumpálja be, az hogy mennyi oxigént pumpál be, ill. von el áramfüggő, azaz a 2. cella áram hatására dolgozik.
Na és itt a szép dolog, hogy a pumpa cella áramából pontosan megmondható a nermst cellában lévő oxigéntartalma, innen pedig az AFR: Azaz, kapsz a végén egy értéket 0-5V-ig, hogy mekkora az AFR. Ezzel az AFR -el amit mérsz, az ideálishoz / kivánhoz képest minden egyes befecskendezési idő korrigálható. Ha pl. városban enyelegsz a motorral, akkor elég 15,5:1 AFR, kevesebbet fogyasztasz, de ha gyorsitasz akkor lehet tartani 13:1 AFR -t, amit és itt a kérdésedre a válasz a keskenysávú lambda nem tud. Hisz hogy is tud beállitani a becsatolt görbe alapján 13:1 AFR -t, sohogyan, mert nem detektálható, amig a szélessávú lambda szenzor a köv. karakterisztikával jár nekem pl.:
Az X tengely a lambda érték, az Y pedig a pump cella árama, ez az áram mérhető és ebből következik a lambda érték. Pl. 2.55mA -t ad a cella, ha a szenzor szabad levegőn van, és ott az oxigén koncentráció 20,9%.
Azaz, a széles sávú szondával pontosan mérhető menet közben az AFR, ez a jel használható lineáris szabályzójelként is. Én most még csak mérek vele, lehet vele korrigálni a motronic benzineket, de a cél, hogy a motronicnál legyen okosabb, és szabályozzon ő.
Tocsa2009-05-24 22:29:51 // 28926
Gyönyörű a kompresszor!!! :)
A szélessávú lambda miért is olyan jó dolog?
Bocs ha buta a kérdés , Tehát a sima lambdához képest mi az előnye ? (gondolom üa szabályzás de ez fogyasztás miatt jó vagy??)
A szélessávú lambda miért is olyan jó dolog?
Bocs ha buta a kérdés , Tehát a sima lambdához képest mi az előnye ? (gondolom üa szabályzás de ez fogyasztás miatt jó vagy??)
[k i z z o]2009-05-24 19:44:07 // 28925
Hi, minden OK. Az ecu alakul, amint irtam szélessávú lambda szenzort akarok vele megetetni.
Az intercooler igen jól dolgozik, nem nagyon kapcsol be a vízszivattyúja, ami azt jelzi a víz 40 fok alatt van benne, ha sokáig töltetem, akkor is 1 ciklus alatt lehűti a vizet, ami 14sec.
A töltőmű is töltöget, pont most szedtem szét, hogy megnézzem minden OK e.
Az intercooler igen jól dolgozik, nem nagyon kapcsol be a vízszivattyúja, ami azt jelzi a víz 40 fok alatt van benne, ha sokáig töltetem, akkor is 1 ciklus alatt lehűti a vizet, ami 14sec.
A töltőmű is töltöget, pont most szedtem szét, hogy megnézzem minden OK e.
Tocsa2009-05-23 22:19:58 // 28924
emélem nÜdv !
Hát te is előkerültél ?
Mitu veletek ? A nagy bálna megvan még azt hajtod? "vagy azt is összetörted :PPP?" :D
Remélem nem te mázlista !
Hát te is előkerültél ?
Mitu veletek ? A nagy bálna megvan még azt hajtod? "vagy azt is összetörted :PPP?" :D
Remélem nem te mázlista !
Tocsa2009-05-23 22:17:23 // 28923
Szóval angliában beszerezhető . :)
Ez jó hír . :))
A te csodaparipád hogy áll faragod még benne az ecu-t?
A töltőmű jól szuperál ? Itt a jóidő lehet tesztelgetni az intercooler hatásfokát ma is volt vagy 28-30 fok legalábbis nálunk! :)
Ez jó hír . :))
A te csodaparipád hogy áll faragod még benne az ecu-t?
A töltőmű jól szuperál ? Itt a jóidő lehet tesztelgetni az intercooler hatásfokát ma is volt vagy 28-30 fok legalábbis nálunk! :)
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2009-05-23 13:48:36 // 28922
Egy időben én is nézegettem a Megasquirt cuccost.
Amit kizzo írt problémaként azzal én is találkoztam több fórumon is.
Időközben az MS forumában olvastam sikeres alfa 3.0v6 konverziókat. Érdemes lenne velük csevegni, meg több más fórumon is olvastam hogy ennek annak megy. Lehet egy alap setupot hozzávágnak az emberhez ha kéri. Meg tuti tudnak tanácsot adni ki mivel szívott. Az biztos, hogy nem az a plug and play cucc meg klik1 klik1 installos software ;))
De devkitben jó ára van.
Rugalmasan fejleszthető.
Amit kizzo írt problémaként azzal én is találkoztam több fórumon is.
Időközben az MS forumában olvastam sikeres alfa 3.0v6 konverziókat. Érdemes lenne velük csevegni, meg több más fórumon is olvastam hogy ennek annak megy. Lehet egy alap setupot hozzávágnak az emberhez ha kéri. Meg tuti tudnak tanácsot adni ki mivel szívott. Az biztos, hogy nem az a plug and play cucc meg klik1 klik1 installos software ;))
De devkitben jó ára van.
Rugalmasan fejleszthető.
[k i z z o]2009-05-23 12:26:57 // 28921
Hi én Liverpoolban vettem egy könyvesboltban, de az amazon ide is kiszállitja, hogy melyikben van TS azt hiszem igen pirosban, de meg kell nézegetni az alfabb.com -ot, ott szokott Jim irogatni, ott biztos megemliti melyikben van TS. Ha felugrok, rákérdezek.
Tocsa2009-05-23 00:13:19 // 28920
Üdv !
Kizzo te a Jim kartalamakis könyvekből melyikben van Ts ?
A piros borítósban?
Te honnan rendelted az amazonról?
Van egy ismerősöm angliában ott be lehet szerezni ?
Kizzo te a Jim kartalamakis könyvekből melyikben van Ts ?
A piros borítósban?
Te honnan rendelted az amazonról?
Van egy ismerősöm angliában ott be lehet szerezni ?
LacUS2009-05-22 23:56:29 // 28919
Nekem elsődleges célom a MAF kiváltása és a jetronic gyújtásrendszerének felszámolása....De ez utóbbihoz még semmi közöm sincs :( úgyhogy van mit tanulnom még.
[k i z z o]2009-05-22 23:42:11 // 28918
Igen MAF -os, de lehet átalakitom majd, de most kiválóan működik és a szélessávú szabályozás jobban lefoglal / fontosabb. De amúgy van egy paralel MAP szenzor is a kocsiban, hisz full AFM állásnál nincs már mérhető adat, ilyenkor használom a MAP szenzor jelét. A kompresszor pedig rendesen megcsavarja az AFM -et. Szivóként ideális az AFM, persze azért van rajta átalakitás, pl. nagyobb keresztmetszetű, azaz megegyezik a pillangóval:) Feltöltve pedig van egy preciziós MAP szenzorom, amellyel korrigáltatom a motorvezérlést.
Én sem vagyok programozó, csak szeretem ezt csinálni, na meg a munkaadóm egész nap motorvezérlőkkel dolgoztat amúgy is.) Szóval jár az agyam, meg mindig is szerettem magam kireszelni a dolgokat.
Én sem vagyok programozó, csak szeretem ezt csinálni, na meg a munkaadóm egész nap motorvezérlőkkel dolgoztat amúgy is.) Szóval jár az agyam, meg mindig is szerettem magam kireszelni a dolgokat.
LacUS2009-05-22 20:59:24 // 28917
Nálad a motronic megamaradt MAF-os? Nekem jelenleg a Fastcar által használt Gotech elektronika az ami teccetős, árilag tudásilag is megfelelő.És nem kell programozónak lenni,ahhoz hogy használd :D
Gábor(figi75)2009-05-22 20:53:55 // 28916
Próbáltam,de csak nem akarta!:-)))
Minden héten kijárunk a városon kívül van ez a hely és eléggé szépen kiadja az íve!:-)
Minden héten kijárunk a városon kívül van ez a hely és eléggé szépen kiadja az íve!:-)
[k i z z o]2009-05-22 18:54:53 // 28915
Hi, simán jó, számitási teljesitményben bővn elég, rengeteg minden paraméterezhető benne, a VEMS sem jobb. Pesrze nem egy Motec.
DE csak akkor ajánlom, ha van valami ismereted elektronika / programozás terén. A HW és SW nyilt volt nagyon sokáig, olyan Linux féle, ezért elég sokáig nagyon profi dolgok irodtak hozzá és miután kiforrta magát sok okos amatőr agyában, akkor lett fizetős, amin nem baj hisz és sem adnám ingyen ha fejlesztettem volna. Én sem adom oda senkinek az irható Motronicot:)
A köv. gondok vannak vele: ha nincs pár kb. OK config file a te motorodhoz akkor 0-rol felsetupolni nagyon nehéz. Gondold el, hogy van egy kb. üres Motornicod, ami default lambda táblával megy, 14:7:1 mindenhol és a te motorod - főleg ha már módositgatva van - teljesen más AFR -ekkel jár. ez rengetk WBO-s méréssl jár.
A másik, jogy rengeteg kis SW van hozzá, meg megépithető devel. HW. Emiatt jó, ha vágod kicsit, mjd később jobban megtanulod hogyan működik a gönc, meg a SW hozzá uhgyanis a srácok nem fukarkodtak a paraméterezhetőséggel. Szerintem túl van bonyolitva.
Először asztalon kell feléleszteni, szimulált terhelésekel, bemenőjelekkel. Azza kell egy kis bench ahol inditod felszerelve.
Ami jó dolog, hogy a 3-as verzió ha jól tudom támogat szélessávú lambda szondát. E nélkül beállithatatlan a motor, nagyon nagy segitségedre lehet. Én is most tervezek / 1 verzió már működik egy szélessávú lambda meghajtót ami tudja vezérelni a benzin mennyiségeket, méri / logolja az AFR -t. Hihetetlenül jól beállitható vele minden.
De szerintem ha a 24V motor saját elektronikáját hsználod, akkor nem lesz semmi gond.
DE csak akkor ajánlom, ha van valami ismereted elektronika / programozás terén. A HW és SW nyilt volt nagyon sokáig, olyan Linux féle, ezért elég sokáig nagyon profi dolgok irodtak hozzá és miután kiforrta magát sok okos amatőr agyában, akkor lett fizetős, amin nem baj hisz és sem adnám ingyen ha fejlesztettem volna. Én sem adom oda senkinek az irható Motronicot:)
A köv. gondok vannak vele: ha nincs pár kb. OK config file a te motorodhoz akkor 0-rol felsetupolni nagyon nehéz. Gondold el, hogy van egy kb. üres Motornicod, ami default lambda táblával megy, 14:7:1 mindenhol és a te motorod - főleg ha már módositgatva van - teljesen más AFR -ekkel jár. ez rengetk WBO-s méréssl jár.
A másik, jogy rengeteg kis SW van hozzá, meg megépithető devel. HW. Emiatt jó, ha vágod kicsit, mjd később jobban megtanulod hogyan működik a gönc, meg a SW hozzá uhgyanis a srácok nem fukarkodtak a paraméterezhetőséggel. Szerintem túl van bonyolitva.
Először asztalon kell feléleszteni, szimulált terhelésekel, bemenőjelekkel. Azza kell egy kis bench ahol inditod felszerelve.
Ami jó dolog, hogy a 3-as verzió ha jól tudom támogat szélessávú lambda szondát. E nélkül beállithatatlan a motor, nagyon nagy segitségedre lehet. Én is most tervezek / 1 verzió már működik egy szélessávú lambda meghajtót ami tudja vezérelni a benzin mennyiségeket, méri / logolja az AFR -t. Hihetetlenül jól beállitható vele minden.
De szerintem ha a 24V motor saját elektronikáját hsználod, akkor nem lesz semmi gond.
NaTo2009-05-22 15:47:14 // 28914
Király :)
Te Figi, nem Csongrád felé akartál menni, csak kicsit túlszaladt a kocsi, de látom még arra kormányzol, hátha... :D
Te Figi, nem Csongrád felé akartál menni, csak kicsit túlszaladt a kocsi, de látom még arra kormányzol, hátha... :D
Gábor(figi75)2009-05-22 08:50:44 // 28913
Wickey2009-05-22 00:21:11 // 28912
ittvan róla pár sor még nem olvastam át, de átszaladva rajta egész olcsó játékszernek tűnik. Ha a 24V belevarázsolásával problémáim lesznek, lehet ez lesz a B-terv...
Wickey2009-05-22 00:12:00 // 28911
ECU témakörben valamit a Megasquirt-ről hallottatok? Valami DIY ECU, alap mint a fapad, de LMM nélküli, és ha jól emlékszem fillérekbe fáj. 200 USD körül van a készlet, de összerakva sem vészes. Sőt! Egyszer láttam ebay-en a gtv6 Bosch L-Jetronic házába beletunningolt MS-t, gyári kábelköteghez és csatlakozóhoz :-)
LacUS2009-05-20 22:42:42 // 28910
Már feliratkoztam fél éve az értesítőre..:) Ideje lenne már kiadni.
[k i z z o]2009-05-20 17:57:54 // 28909
Mindjuk e nélkül nem állnék neki, sok hibát ki lehet vele küszöbölni. A sor4 manualban is vannak port méretek, szép rajzok etc. Sztem ez is nagyon jó lehet. Ez alapján szépen okosan lehetne a V6-t tuningolgatni:
Szóval a linked: - ami még nem jelent meg, de neki kell állni gyűjteni.
http://www.amazon.com/Romeo-Engine-High-Performance-Manual-Speedpro/dp/1845840216/ref=sr_1_5/192-6626386-4980804?ie=UTF8&s=books&qid=1242834757&sr=1-5
Szóval a linked: - ami még nem jelent meg, de neki kell állni gyűjteni.
http://www.amazon.com/Romeo-Engine-High-Performance-Manual-Speedpro/dp/1845840216/ref=sr_1_5/192-6626386-4980804?ie=UTF8&s=books&qid=1242834757&sr=1-5
Marek2009-05-20 17:14:38 // 28908
Hallod! Már Én is remélem! :))
LacUS2009-05-20 11:20:42 // 28907
Hát az utolsó infóm szerint jó a computerem is meg az AFM-em is. :) Amikor beindult össze vissza habogot, és egy bizonyos fordulat után egész egyszerűen nyitva tartotta az injektorokat.A szerelő srác addig addig matatott míg a injektor sornál meg mozdította a kábelköteget, és láss csodát kitisztult azonnal, amint elengedte a kábeleket, habogott megint és leállt. Marek adott nekem kábelköteget most elvileg azt rakják be, aztán hívnak,ha van vmi.
NaTo2009-05-20 09:40:07 // 28906
Tényleg mi lett? Computered akkor mégis jó?
Én multkorában kicseréltem a computerem egy próba erejéig egy másik Jetronicra, de rosszabbul ment vele, mint az eredetivel.
Én multkorában kicseréltem a computerem egy próba erejéig egy másik Jetronicra, de rosszabbul ment vele, mint az eredetivel.
NaTo2009-05-20 09:37:50 // 28905
Köszi! Ez már jobban hangzik! Így már okés. :) Aszem kezdésnek egy hengerfejpolír lesz otthon tévé előtt ráérek esténként polírozgatni :)
Szelepeket Mester beszerzi majd, és a hf-ből picit leveszünk.
veztengely csere, belapkázzuk a szelephézagokat, állítunk a légtömegmérőn és haddmenjen. :)
Pont ilyesmire gondoltam, aztán ha nem elég ez kis csipp csupp, majd felöntöm kerozinnal, és beállítok a szívóoldalra egy ipari ventillátort :D
Szelepeket Mester beszerzi majd, és a hf-ből picit leveszünk.
veztengely csere, belapkázzuk a szelephézagokat, állítunk a légtömegmérőn és haddmenjen. :)
Pont ilyesmire gondoltam, aztán ha nem elég ez kis csipp csupp, majd felöntöm kerozinnal, és beállítok a szívóoldalra egy ipari ventillátort :D
LacUS2009-05-20 08:20:31 // 28904
:D Remélem addigra már saját lábán megy a kocsim, és "csak" mint tuning opcióként jön számításba a motronic :D
Marek2009-05-20 07:55:09 // 28903
Jövőhéten megindul a motorcsere projekt a 75-ösömön ( 3000 V6 12v Amerika motor ki, 3000 V6 24v QV motor be ), úgyhofy esetleg, majd annak a kábelkötegét is "megpróbálhatod", de jön a héten/jövőhéten egy 164 3000V6 12v motronicos komplett motor is hozzám, amiből szintén lehet "varászolgatni" ! :)
NaTo:
Neked meg a 164 S-es tengelxek ott vannak a szomszédban a földön! :)))))
NaTo:
Neked meg a 164 S-es tengelxek ott vannak a szomszédban a földön! :)))))
LacUS2009-05-20 00:06:24 // 28902
Basszus nekem ez, az AFM kivételével már meg van sőt ha lenne motronicos kábelkötegem, már RZ/SZ/Potenziato ecuval próbálkozhatnék...De makrancos hölgy nem akarja az igazságot....:( Bár a szerelő akihez került bíztat,hogy valszeg a kábelköteggel lesz gond, mert amint megmozgatja kitisztul...
[k i z z o]2009-05-19 23:48:28 // 28901
Az le. De ha gondolok, linkelek be neked valamit:)
De szerintem szerezz 164S tengelyeket, és nézd meg mit csinál. Az a legolcsóbb. Az AFM -en engedj a rugón 3-4 fogat, de jelöld be hol állt. Ez ingyen van. Mivel múltkor is irtad, nincs szándékodban sokat költeni, ezért én konkrét dolgokat nem irtam, azért inkább azt mondom, szerezz valahonnan S tengelyeket, meg a hfejből szedess le 1mm-t + AFM -el kicsit játsz.
De szerintem szerezz 164S tengelyeket, és nézd meg mit csinál. Az a legolcsóbb. Az AFM -en engedj a rugón 3-4 fogat, de jelöld be hol állt. Ez ingyen van. Mivel múltkor is irtad, nincs szándékodban sokat költeni, ezért én konkrét dolgokat nem irtam, azért inkább azt mondom, szerezz valahonnan S tengelyeket, meg a hfejből szedess le 1mm-t + AFM -el kicsit játsz.
NaTo2009-05-19 09:54:02 // 28900
Áá kár nekiállni. :)
Én úgy 20-30 lóerőt akartam pluszban a V6-oshoz, de nem akarnék még egy America árát rákölteni, meg fél évre leállítani a gépet, míg minden összeáll. Lehet hogy ez felejtős lesz nekem. :)
A kompreszoron már gondolkozunk egy ideje, persze pénzem semmi. :))
Csak álmodozok, de a kompresszor lenne talán ár/teljesítmény-ben a legjobb. Vagy egy nitró szett az éjszakai városi lámpás adok kapokhoz. :)
Kizzo a linked lemaradt!!!!
Én úgy 20-30 lóerőt akartam pluszban a V6-oshoz, de nem akarnék még egy America árát rákölteni, meg fél évre leállítani a gépet, míg minden összeáll. Lehet hogy ez felejtős lesz nekem. :)
A kompreszoron már gondolkozunk egy ideje, persze pénzem semmi. :))
Csak álmodozok, de a kompresszor lenne talán ár/teljesítmény-ben a legjobb. Vagy egy nitró szett az éjszakai városi lámpás adok kapokhoz. :)
Kizzo a linked lemaradt!!!!
LacUS2009-05-19 01:56:17 // 28899
Ezt a golf labda felületet most hallom először... Bár a tükörpolírról hallottam rosszat valóban, de hogy direkt gödröcskék legyenek :-O
A sűrítés nagy tengely viszont alap.Eddig AHMotorsport és Wössnernél találtam dugattyút hajtókart. AH-nál nem kaptam konkrét infot, a Wössner 12,5-ös kompresszió értéket ad a dugókra, viszont itt nincs Stroker lehetőség csak 3- túlméretig.Az AHnál egészen 3800ccm ig lehet menni....ez már egészen jól hangzik. A JE pistons egyik amerikai képviseletével mot beszélgetek, mert asszonták, ha elküldöm mit akarok legyártják és garantáltan olcsóbb lesz mint a fentiek.És a JE-vel igen jó tapasztalok vannak. Tengely. dbilas,AHnál van köszörült és új is viszont semmi paraméter.Az én favoritom a colombo e bariani, ott 3 féléből választhatunk alapból, de nem zárkóznak el egyedi gyártástól sem...Az árak...hát egy szett áráért itthon egy átlagos americát vehetünk...
Szerintem ez a Jetronic alkalmatlan a tuningra, nem írható (legalábbis nem könnyen) akkor már motronicot rá, de ott se csak rá dobni... Írható ECU, na igen.Az megoldás. A legolcsóbb a VEMS jelen pillanatban, kaptam rá árajánlatot, 450e programozással beszereléssel. :) Viszont az egész pontatlan gyújtás rendszertől megszabadít.OMEX 1500GBP és ez csak az ECU.Szóval a legolcsóbb motronic, és azt csippelgetni, viszont így megmarad a légtömegmérő, ami máris megadja a szívó tunig korlátait, hiszen azt a keresztmetszetet nem tudod bővíteni, tehát azon kis likacson keresztül levegőztess egy vérmesebb V6-ot, szvsz felejtős.
A főtengely lendkerék könnyítést meg V6 alfa mocinál el lehet felejteni, egy éve még senki nem vállalta itthon.(Havassytól, Bejóig) Miután csak egyben centírozható, ha külön csinálják sanszos hogy rázni fog, ha ráz akkor előbb utóbb a csapágyak megunják...
Turbo, kompresszor nitro...:)Kompresszorról majd Kizzot hallgatnám meg.Turbo kitek vannak kint USAban V8-akhoz fullos kit 0.8-1.5 nyomásokra WGvel,coolerrel,2 turboval,pop offal, olajhűtővel már 1500SUD+shippingért vannak...na most ahhoz még egy progizható ecu és egy fullos üanyagrendszer is kéne...:)
A sűrítés nagy tengely viszont alap.Eddig AHMotorsport és Wössnernél találtam dugattyút hajtókart. AH-nál nem kaptam konkrét infot, a Wössner 12,5-ös kompresszió értéket ad a dugókra, viszont itt nincs Stroker lehetőség csak 3- túlméretig.Az AHnál egészen 3800ccm ig lehet menni....ez már egészen jól hangzik. A JE pistons egyik amerikai képviseletével mot beszélgetek, mert asszonták, ha elküldöm mit akarok legyártják és garantáltan olcsóbb lesz mint a fentiek.És a JE-vel igen jó tapasztalok vannak. Tengely. dbilas,AHnál van köszörült és új is viszont semmi paraméter.Az én favoritom a colombo e bariani, ott 3 féléből választhatunk alapból, de nem zárkóznak el egyedi gyártástól sem...Az árak...hát egy szett áráért itthon egy átlagos americát vehetünk...
Szerintem ez a Jetronic alkalmatlan a tuningra, nem írható (legalábbis nem könnyen) akkor már motronicot rá, de ott se csak rá dobni... Írható ECU, na igen.Az megoldás. A legolcsóbb a VEMS jelen pillanatban, kaptam rá árajánlatot, 450e programozással beszereléssel. :) Viszont az egész pontatlan gyújtás rendszertől megszabadít.OMEX 1500GBP és ez csak az ECU.Szóval a legolcsóbb motronic, és azt csippelgetni, viszont így megmarad a légtömegmérő, ami máris megadja a szívó tunig korlátait, hiszen azt a keresztmetszetet nem tudod bővíteni, tehát azon kis likacson keresztül levegőztess egy vérmesebb V6-ot, szvsz felejtős.
A főtengely lendkerék könnyítést meg V6 alfa mocinál el lehet felejteni, egy éve még senki nem vállalta itthon.(Havassytól, Bejóig) Miután csak egyben centírozható, ha külön csinálják sanszos hogy rázni fog, ha ráz akkor előbb utóbb a csapágyak megunják...
Turbo, kompresszor nitro...:)Kompresszorról majd Kizzot hallgatnám meg.Turbo kitek vannak kint USAban V8-akhoz fullos kit 0.8-1.5 nyomásokra WGvel,coolerrel,2 turboval,pop offal, olajhűtővel már 1500SUD+shippingért vannak...na most ahhoz még egy progizható ecu és egy fullos üanyagrendszer is kéne...:)
[k i z z o]2009-05-18 23:50:10 // 28898
Hi, ami nem kell az a nagynyomású AC:) Főleg ha kinai...
Az a sportgyertya kategoria.
Amugy fel kell vinni a suriteset, kb. 11-re, kell hozzá 1 nagytengely, 164S cams, azok 1 mm -el többet nyitnak be, és kb. 10fokkal nagyob a gyári összenyitás + a profil si hosszabban van huzva. Ez első tengelynek jó lesz.
Ehhez még meg kell csinálni as hfej csatornákat, és kész. Namost, hogy ez egy szép szivó motor legyen, ahhoz + sok mindent lehet vele csinálni, de ezek legyenek a fő irányvonalak, sürités, hozzá tengely, hozzá légmennyiség, hozzá benzin, hozzá egy kipufogó - nem 60-as hasra nagyhangú, injektor nem kell nagyobb, AC sem, annyit nem tudsz megetetni szivóként vele, hogy a gyári AC ne szállitson eleget. Ez alá ami a legfontosabb, kell egy profi motor hajtókarban, dugóban, főtengelyben. A tömegeket lehet csökkenteni, a szelepeidet nem esztergálni, hanem cserélni kellene, a gyári alfa tulip szelep a legszarabb légfolyásra. kellhet szeleprugó megfelelő, pillangó másik, + computer.
De a lényeg, hogy minden mögött számok legyenek, és már előre mint nekiállsz. A leg összetettebb egy szivó motort tuningolni, farigcsálással nem sokra jutsz. Találj ki mindent hozzá, hogyan, mit mennyit, miből stb. Ja és lehetőleg soha ne hagyatkozz másokra :) Amit lehet csinálj magad, pl. hfej csatornázás. A hfej csatornákat nem polirozzuk, hanem golflabda felületet kell nekik csiniálni befecskendezési pont után, előtte meg centrális hornyoltra. De ezeket a neten mind ki tudod lesni.
De itt egy példa:
Az a sportgyertya kategoria.
Amugy fel kell vinni a suriteset, kb. 11-re, kell hozzá 1 nagytengely, 164S cams, azok 1 mm -el többet nyitnak be, és kb. 10fokkal nagyob a gyári összenyitás + a profil si hosszabban van huzva. Ez első tengelynek jó lesz.
Ehhez még meg kell csinálni as hfej csatornákat, és kész. Namost, hogy ez egy szép szivó motor legyen, ahhoz + sok mindent lehet vele csinálni, de ezek legyenek a fő irányvonalak, sürités, hozzá tengely, hozzá légmennyiség, hozzá benzin, hozzá egy kipufogó - nem 60-as hasra nagyhangú, injektor nem kell nagyobb, AC sem, annyit nem tudsz megetetni szivóként vele, hogy a gyári AC ne szállitson eleget. Ez alá ami a legfontosabb, kell egy profi motor hajtókarban, dugóban, főtengelyben. A tömegeket lehet csökkenteni, a szelepeidet nem esztergálni, hanem cserélni kellene, a gyári alfa tulip szelep a legszarabb légfolyásra. kellhet szeleprugó megfelelő, pillangó másik, + computer.
De a lényeg, hogy minden mögött számok legyenek, és már előre mint nekiállsz. A leg összetettebb egy szivó motort tuningolni, farigcsálással nem sokra jutsz. Találj ki mindent hozzá, hogyan, mit mennyit, miből stb. Ja és lehetőleg soha ne hagyatkozz másokra :) Amit lehet csinálj magad, pl. hfej csatornázás. A hfej csatornákat nem polirozzuk, hanem golflabda felületet kell nekik csiniálni befecskendezési pont után, előtte meg centrális hornyoltra. De ezeket a neten mind ki tudod lesni.
De itt egy példa:
TDI752009-05-18 23:06:20 // 28897
Esetleg a 164q4 hengerfeje, motronic-ja... Ha jól emléxem ennek a két háromliteres motornak (75 164) a furata, és lökete megegyezik. A motor és a kuplung lendkereket pedig ki lehet könnyíteni, de csak ésszel. Ja ezek után viszont lehet hogy meg kéne erősíteni a kardánt.
NaTo2009-05-18 14:10:21 // 28896
Kicsit halott ez a topic.
Én is régen írtam már, írok is.
Haverokkal gondolkoztunk kis tuning megoldásokban. Szóbakerült a hengerfejpolírozás, a szelepkönnyítés, és a sportvezérműtengely, meg a jetronic tuningolhatósága.
A hengerfejpolírról tudjuk hogy jó dolog, ott bajt nem tudunk csinálni, de pl érdemes a szelepeket könnyíteni? Mert ha ezek is náztium hűtésűek, mint a Giuliettámban, akkor nem kéne köszörülgetni ? :))
A sporttengellyel meg csak az a gond, hogy be kéne szerezni :) meg üzemanyaggal utána kéne menni, amihez meg nagynyomású AC kell meg ugyebár valami nagyobb teljkesítményű injektorfej. Végül a vezérlés kérdése, ami meg felveti, hogy a Jetronic computert mennyire lehet tuningolni?
Valakitől azt hallottam, hogy ez elég "analógos cucc", nem nagyon lehet chippelni.
Vélemények?
Én is régen írtam már, írok is.
Haverokkal gondolkoztunk kis tuning megoldásokban. Szóbakerült a hengerfejpolírozás, a szelepkönnyítés, és a sportvezérműtengely, meg a jetronic tuningolhatósága.
A hengerfejpolírról tudjuk hogy jó dolog, ott bajt nem tudunk csinálni, de pl érdemes a szelepeket könnyíteni? Mert ha ezek is náztium hűtésűek, mint a Giuliettámban, akkor nem kéne köszörülgetni ? :))
A sporttengellyel meg csak az a gond, hogy be kéne szerezni :) meg üzemanyaggal utána kéne menni, amihez meg nagynyomású AC kell meg ugyebár valami nagyobb teljkesítményű injektorfej. Végül a vezérlés kérdése, ami meg felveti, hogy a Jetronic computert mennyire lehet tuningolni?
Valakitől azt hallottam, hogy ez elég "analógos cucc", nem nagyon lehet chippelni.
Vélemények?
Alfa166JTD2009-05-18 11:51:37 // 28895
Keresek Alfa Romeo 75-höz vonóhorgot, lehetőleg műbizonylattal.
Marek2009-05-12 21:05:31 // 28894
Köszíííí! :)))
Inter156 (il mascalzone)2009-05-12 20:39:59 // 28893
Jaj! Nagyon korrekt képek:))))) Még a háttérben a felhők is kellenének:-DDD Mentem is el a fehér csodát!
prooF_752009-05-10 19:51:48 // 28892
Na ez király, hiányoltam is hogy tavaly nem volt. Tényleg jó buli és sokat lehet csapatni a pályán, aki tud az jöjjön.:)
Marek2009-05-07 10:44:54 // 28891
Idén immáron másodjára kerül megrendezésre Tökölön A
TÖHR azaz a Tököl Happy Rally!
A sokunk által kedvelt rendezvény 2009.JÚLIUS 11-én lesz, ismét a tököli reptéren!
A múltkorihoz hasonló programokkal fűszerezve ( minirally, gyorsulás, pörgölődés, stb.)
A részletes kiírásig, itt egy kis kedvcsináló összefoglaló az első TÖHR-ról!!
TÖHR azaz a Tököl Happy Rally!
A sokunk által kedvelt rendezvény 2009.JÚLIUS 11-én lesz, ismét a tököli reptéren!
A múltkorihoz hasonló programokkal fűszerezve ( minirally, gyorsulás, pörgölődés, stb.)
A részletes kiírásig, itt egy kis kedvcsináló összefoglaló az első TÖHR-ról!!
LacUS2009-05-05 17:47:10 // 28890
OKsa, a számom kint van mostmár a reglapomon,:)
NaTo2009-05-05 15:28:58 // 28889
Nincs kinn a telszámod az oldaladon. 17-órakor találkozom AlfaTIval, sztem 7-fél8 körül végzünk talán. Ez azt jelenti, hogy 8kor elindulok haza a cégből, és fél9kor otthon vagyok. Tehát innentől várlak szeretettel. Ha írsz telszámot, akkor ha hamarabb végzek, hívlak!
NaTo2009-05-05 13:16:35 // 28888
Csinos csinos... és a kocsi is szép! :)
LacUS2009-05-05 12:23:09 // 28887
Kb 5től otthon vagyok :) úgyhogy várom a hívást :)
NaTo2009-05-05 11:39:21 // 28886
Szia!
Ma még nem tudom mikor érek haza, mert AlfaTi-vel egy hosszabb megbeszélésem lesz munka után. :(
Rádcsörgök, ha már látom mikor érkezem, és természetesen jöhetsz. Kiszedjük, és viheted a computert.
Ma még nem tudom mikor érek haza, mert AlfaTi-vel egy hosszabb megbeszélésem lesz munka után. :(
Rádcsörgök, ha már látom mikor érkezem, és természetesen jöhetsz. Kiszedjük, és viheted a computert.
NaTo2009-05-05 11:37:03 // 28885
jaja! Ezek közül volt! :)
köszi!
köszi!
Marek2009-05-04 22:33:57 // 28884
LacUS2009-05-04 20:30:00 // 28883
Akkor majd írd meg mikor érsz rá :)
LacUS2009-05-04 16:48:11 // 28882
NaTo!
Kéne egy America computer, Marek mondta,hogy tőled hozzam el.Este 8 körül zavarhatlak?
Kéne egy America computer, Marek mondta,hogy tőled hozzam el.Este 8 körül zavarhatlak?
BMW forever!!!!!!!!2009-05-04 15:51:01 // 28881
NaTo2009-05-04 11:12:22 // 28880
Srácok! Aszem ebbe a topicba volt régebben belinkelve 2 video. Az egyik a Fifth Gear-ből Jeremy Clarkson 8C competizione tesztje volt.
Nem tudjátok mi a link? Le kéne töltenem újra, mert nem találom. :(
Nem tudjátok mi a link? Le kéne töltenem újra, mert nem találom. :(