pb_2006-11-21 21:49:19 // 5073
Melyik részeről kellene?
Gery832006-11-21 21:28:12 // 5072
Sajna nem... :(
Laci 146 1.9 jtd2006-11-21 20:59:40 // 5071
Szia esetleg ijet nem tudsz 33 1.8 td sw-röl?
esetleg villany rajzot?
Gery832006-11-21 20:44:47 // 5070
Akkor azonnal add ide a tankodat! :D
Face2006-11-21 20:43:36 // 5069
Mindkettőtöknek rossz a tank jeladója akkor.. :( Nekem csak kb az uccsó 5-8 liternel kezdett el világítani, és ki tud az szívni elég sokat, nekem miután hazahoztam tavaly kínkeservesen jutottam el másnap a benzinkútig végig szaggatott és rángatott már... még isteni szerencse hogy egy elég bika, vmi Fiat kisteherautó benzinszűrő van beépítve.. tuti telementek volna a karbik a tank alján lévő dzsuvával...
Face2006-11-21 20:38:15 // 5067
Gyerekek ezek a motorkodok, valtoattetelek meg stb tomenytelen mennyisegu adatok teljesen feleslegesek... szerintem... Akit ennyire erdekel az ugyis utana keres neten... Tim's Alfasudos oldalarol raktam össze a cuccot, az eredeti mintaban amit kaptam, csak motorvaltozatok/LE adatok voltak..
De a tipusokat, alvaltozatokat szerintem is fel kene tuntetni, holnapra beledolgozom ebbe a listaba egy egeszseges egyveleget kepezve, ok? Addig tobbet ne szurjatok be ide ha lehet. Ok?
Gery832006-11-21 20:30:16 // 5066
Gery832006-11-21 20:26:25 // 5065
Kizárt dolog!
Így is eléggé rohad! :D
Whiteskull2006-11-21 20:25:10 // 5064
Te használod télen?
Gery832006-11-21 20:24:33 // 5063
Majd lehet én is! :D
Whiteskull2006-11-21 20:24:03 // 5062
Na akkor ezt jövőre kipróbálom. :)))))
Gery832006-11-21 20:22:54 // 5061
Nekem is, és ez aggasztó. :D
Bár nem vagyok biztos benne, hogy mind az 50 litert ki tudja szívni!
Whiteskull2006-11-21 20:21:52 // 5060
Hát egyszer azért kipróbálnám. Mostanában 33 liternél már leesett a mutató a legaljára.
Gery832006-11-21 20:20:36 // 5059
Tényleg annyi!
Múltkor mikor teletankoltam és eresztett le kellett szívni, több mint 50 liter jött ki!
De a műszer kb már akkor világít, amikor legalább 20 liter van még benne... :(
Gery832006-11-21 20:18:59 // 5058
1976
Alfasud Sprint
AS*5000001*902A - *5006351*902A
Típus 902 A, Motor Típus AS30184
1977
Alfasud Sprint
AS*5006351*902A - *5017781*902A
Típus 902 A, Motor Típus AS30184
1978
Alfasud Sprint 1.3
AS*5017781*902A - *5024998*901
Típus 902 A, Motor Típus AS30164
Alfasud Sprint 1.5
AS*5025000*902A - *5039999*902A
Típus 902 A1, Motor Típus AS30124
1979
Alfasud Sprint 1.3 Veloce
ZAS902A40*05046000 - *05055600
Típus 902 A4, Motor Típus AS30168
Alfasud Sprint 1.5 Veloce
ZAS902A50*05046000 - *05055600
Típus 902 A5, Motor Típus AS30128
1980
Alfasud Sprint Veloce 1.3
ZAS902A40*05055601 - *05070001
Típus 902 A4, Motor Típus AS30168
Alfasud Sprint Veloce 1.5
Mint a Típus 902 A 4
Típus 902 A5, Motor Típus AS30128
1981
Alfasud Sprint 1.3 Veloce
ZAS902A40*05070001 - *05079999
Típus 902 A4, Motor Típus AS30168
Alfasud Sprint 1.3 Veloce
ZAS902A40*05080000 - *05089999
Típus 902 A4A, Motor Típus AS30168
Alfasud Sprint 1.5 Veloce
ZAS902A50*05070001 - *05079999
Típus 902 A5, Motor Típus AS30128
Alfasud Sprint 1.5 Veloce
ZAS902A50*05080000 - *05089999
Típus 902 A5A, Motor Típus AS30128
Alfasud Sprint 1.5 Veloce
ZAS902A50*05070001 - *05079999
Típus 902 A5, Motor Típus AS30128
1982
Alfasud Sprint 1.3 Veloce
ZAS902A40*05090000 - *05092200
Típus 902 A4A, Motor Típus AS30168
Alfasud Sprint 1.5 Veloce
ZAS902A50*05090000 - *05092200
Típus 902 A5A, Motor Típus AS30128
Alfasud Sprint 1.5 Veloce trofeo
ZAS902A50*05090000 - *05092200
Típus 902 A5A, Motor Típus AS30128
1983
Sprint 1.3
ZAS902A40*05092201 - *05114299
Típus 902 A4A, Motor Típus AS30168
Sprint 1.5
ZAS902A50*05092201 - *05098999
Típus 902 A5A, Motor Típus AS30128
Sprint 1.5 QV
Ld. lent
Típus 902 A5B, Motor Típus AS30146
Sprint 1.5 QV
ZAS902A50*05099000 - *05114300
Típus 902 A5C, Motor Típus AS30146
1984
Sprint 1.3
ZAS902A40*05114301 - *05120500
Típus 902 A4A, Motor Típus AS30168
Sprint 1.5
ZAS902A50*05114301 - *05120500
Típus 902 A5B, Motor Típus AS30146
Sprint 1.5 QV
ZAS902A50*05114301 - *05120500
Típus 902 A5C, Motor Típus AS30146
1985
Sprint 1.3
ZAS902A40*05120501 - *05124899
Típus 902 A4A, Motor Típus AS30168
Sprint 1.5
ZAS902A50*05120501 - *05124899
Típus 902 A5B, Motor Típus AS30146
Sprint 1.5 QV
ZAS902A50*05120501 - *05124899
Típus 902 A5C, Motor Típus AS30146
1986
Sprint 1.3
ZAS902A40*05124900 - *05128600
Típus 902 A4A, Motor Típus AS30168
Sprint 1.5
ZAS902A50*05124900 - *05118600
Típus 902 A4A, Motor Típus AS30168
Sprint 1.5 QV
ZAS902A50*05124900 - *05118600
Típus 902 A5C, Motor Típus AS30146
Whiteskull2006-11-21 20:07:06 // 5057
Komolyan 50 literes az üzemanyagtartály? :-o
Nekem 37 liternél többet sosem sikerült beletankolnom.
Gery832006-11-21 20:04:25 // 5056
Váltó:
Modell
Differenciál / 1.fok. / 2.fok. / 3.fok. / 4.fok. / 5.fok. / Hátram.
Alfa Sud Sprint Veloce 1.5 1980-
9/35 / 1:3.545 / 1:2.062 / 1:1.452 / 1:1.114 / 1:0.897 / 1:3.091
Alfa Sprint 1.3 & 1.5 non Green Cloverleaf
11/39 / 1:3.750 / 1:2.050 / 1:1.387 / 1:1.027 / 1:0.825 / 1:3.091
Alfa Sprint 1.5 Green Cloverleaf
9/37 / 1:3.750 / 1:2.050 / 1:1.387 / 1:1.027 / 1:0.825 / 1:3.091
Gery832006-11-21 19:57:22 // 5055
A típusokhoz:
Gyártási év / Modell / Body type / Chassis code
1979-83 / AlfaSud Sprint 1.5 Veloce / 902.09 / 902.A5
1983 / AlfaSud Sprint Trophy / 902.09 / 902.A5
1984-85 / AlfaSud Sprint Series 3 twin carb / 901.15 / 902.A50
1985-86 / AlfaSud Sprint Series 3 "QV" leaded fuel / 902.37 / 902.A5B
1986-87 / AlfaSud Sprint Series 3 "QV" unleaded fuel / 902.43 / 902.A50
Whiteskull2006-11-21 19:56:41 // 5054
Bizony nekem is elkerregett egy kicsit, mire a benzínt felszívta. :)))
Ferke2006-11-21 19:55:47 // 5053
Én meg akkutöltőt vadászok, mert nem bírja az akksi ezt a néhány heteként indítgatást.
Whiteskull2006-11-21 19:48:09 // 5052
Na jó, igaz. Kell egy kis megszállottság is hozzá. :)))
Ma elkezdtem szétválogatni a kábeleket az újrafűzéshez. :)))
pb_2006-11-21 19:47:20 // 5051
Egyéb +jegyzések.))
Ferke2006-11-21 19:44:30 // 5050
Azért aki nekiindul sprintet venni, ott már eleve kell legyen "érzés", nem?:)))
Whiteskull2006-11-21 18:10:39 // 5049
Hát ez elég lehangolóra sikeredett.
De tökéletesen igazad van ezekkel a dolgokkal. Kár, hogy olyan rublika nincs, hogy "érzés". :))))
Whiteskull2006-11-21 18:08:42 // 5048
Sziasztok! :)))
gargapitic2006-11-21 17:49:59 // 5047
tudja valaki miért nem?
sziasztok:)
Gery832006-11-21 17:42:54 // 5046
Miért érdemes????
Tud valaki akár egy értelmes ellenérvet felhozni??? :DDD
Rumi2006-11-21 17:30:06 // 5045
ezek után azt is írjátok már le légyszi, hogy miért érdemes megvenni :)
köszi
Gery832006-11-21 17:14:12 // 5044
pedrito2006-11-21 16:26:09 // 5042
Most hirtelen csak ezek jutnak eszembe kiegészítésként, de holnapig még agyalok, hátha még eszembe jut valami.
Én a nem veloce krómlökösösökről ezt találtam:
1.3 (1976-1978) 1286 cm3 76 LE 103 Nm
1.3 (1978-1979) 1351 cm3 79 LE 111 Nm
1.5 (1978-1980) 1490 cm3 84 LE 120,5 Nm
Csak egy ötlet, tudom, hogy a motorjaikban nem különböznek a többi társuktól, de nem kellene megemlíteni a PLUS-t, TROFEO-t és társait?
A futóműhöz, ha a szilenteket írjuk, akkor szerintem a kerékcsapágyat is meg lehet említeni.
A fékeknél nálam a fékfolyadékszivárgás oka egy elhasználódott o-gyűrű volt. A fékrásegítő elhasználódása is rossz emlék.
A karosszériához a repedező és töredező díszcsíkokat is megemlíthetet, ha gondolod.
Face2006-11-21 15:40:20 // 5041
Tessék (A kapott minta adatlap alapján):
Alfa Romeo Alfasud Sprint / Sprint adatlap
Gyártási év: 1976-1989
Modellfrissítés: 1983-84 illetve 1987
Karosszéria: coupe
Üzemanyagtartály: 50 liter
Motorváltozatok:
Benzines:
Alfasud Sprint 1.3- 75 Le
Alfasud Sprint 1.5- 79 Le
Alfasud Sprint 1.3 Veloce- 86 Le
Alfasud Sprint 1.5 Veloce- 95 Le
Sprint 1.3- 85 Le
Sprint 1.5- 95/105 Le
Sprint 1.5 QV- 105 Le
Sprint 1.7 QV(ie)- 105 Le
Sprint 1.7 QV- 114 Le
Dízel: -
Sebességváltó:
5 fokozatú kézi
Gyakori hibák/tanácsok:
Motor:
- karburátorok elöregedése, elkoszolódása, gazdaságtalan fogyasztás -> felújítás, alapos tisztítás, finomhangolás célműszerekkel
- olajcsere 10000 km-enként
- minnél jobb benzinszűrő beszerelése erősen ajánlott
Sebességváltó:
- reccsenő 2-es illetve további fokozatok -> szinkron gyűrű/egyéb váltóalkatrészek elkopása
- nehezen kapcsolható fokozatok / mellékapcsolás, ruganyos váltókar -> elkopott váltórudazat
- olajsaras váltó -> gyenge konstrukciójú szimeringek
- váltóolaj csere 25000 km-enként
Futómű:
- Szilentek elhasználódása
Fékek:
- 1984-ig elöl belsőfékek kézifékkel, gyenge konstrukció ~20 év elteltével a meghibásodás szinte elkerülhetetlen , nem működő kézifék/berohadt-folyó féknyergek/ gyenge fékhatás -> felújítás (ha lehet..), csere iparilag felújított darabra, autó átépítése külsőfékes Sprint/33 futómű-fékrendszerre
- Összerohadó hátsó fékerőszabályzó
Karosszéria/belső elemek:
- Rozsda, rozsda és mégtöbb rozsda mindenhol - gyenge minőségű acélból készült kasztni, galvanizálás teljes hiánya...-> téli használat latyakos, havas sózott utakon méreg az autó számára...
- Műanyaglökhárítósnál letörős, gyenge lökhárító vezető sínek
- Eltömődő vízlevezetőcsövek a hátsóablakok mechanikájának házában, illetve a csomagtér ajtó aljánál
- Letörős műanyag belső kilincsek
- A csomagtér ajtóba való átvezetésnél megtörős hátsó ablakmosócső -> merev sarokelem beiktatása a csőbe
Egyéb:
- Nagyon gyenge/alulméretezett elektromos rendszer, direktbe kapcsolt nagyfogyasztók -> ujrakábelezés, ujrasaruzás, relésítés, vastagabb vezetékek alkalmazása
- Műanyag sebességmérő meghajtófogaskerék a váltóban , idővel széttörik nem fog működni a mérőműszer
- Elöregedő lámpa foncsorok, gyenge fényerő
pedrito2006-11-21 10:41:40 // 5040
Üdv!
Face, hogy alakul a kis típusismertető az oldalra? Remélem közzé teszed az 1.0-s verziót, hogy mi is hozzátehessük, amit tudunk, vagy tapasztaltunk.
pb_2006-11-21 09:19:18 // 5039
Ferke2006-11-20 23:40:41 // 5038
Volt ilyen??? Olyan hátsó tárcsáa, amin a kézifék is hátul volt??? Ha igen, akkor miért nem ezt rakjuk a sprintek alá? Vagy már esélytenem találni ilyet?
pb_2006-11-20 23:36:47 // 5037
Kíváncsi leszek, majd a teszteredményekre.) 33-as is volt gyárilag hátul tárcsás.
Face2006-11-20 22:18:51 // 5036
Továbbá:
sudhoz
33-Sprint-hez
:)))
Whiteskull2006-11-20 22:17:10 // 5035
És ez jó a belsőfékes Sprintbe is?
Face2006-11-20 22:15:11 // 5034
tt (tt Alfa team)2006-11-20 22:13:37 // 5033
Negyven alatt, plusz szerelés!
Whiteskull2006-11-20 22:06:06 // 5032
Megoldódott a kábelkérdésem. Van egy komplett kibontott kábelkötegem valami 1-2 éves kocsiból. Jóval több madzag van benne, mint amire szükségem lesz. :))))
Whiteskull2006-11-20 22:04:15 // 5031
Akkor nagyjából 40 körül meglenne az ültetett Sprint garnitúra?
tt (tt Alfa team)2006-11-20 22:02:35 // 5030
Van a dobozon is egy szám: 120369
tt (tt Alfa team)2006-11-20 22:01:43 // 5029
megnéztem a dobozt, azon semmi jelzés, a hátsó rugókon 100042 szám, az elsőkön 100051 12/06 jelzés látható. Elég necces volt a rendelés, ugyanis a katalógusban volt némi félreérthetőség, és ugyanolyan kód alatt volt ez, és a csíklámpás 33-as rugója is. Ez a 3. garnitúra egy év alatt ami érkezett, és ez végre a régi 33 és Sprint rugója. Az ára nem volt vészes: 35-36k körül, nem tom pontosan, egy éve fizettem ki! :))
Ami esetleg jó hír, hogy most van a boltban 2 gar új 33-ashoz való rugó, és úgy gondolom, hogy a kereskedő most már vágja, hogy mi kell, ha újat rendelnénk.
Ha minden simán megy 4-6 hét alatt itt kell lennie.
Face2006-11-20 21:53:04 // 5028
Ezt már régebben is mondtad h sokáig tart... de azért ez 2006-ban az Európai Únióban elég meredek átfutási idő... magától a német cégtől rendeled, vagy vmi magyar "importálja" Neked? Márkát és árakat tudnál esetleg mondani?
tt (tt Alfa team)2006-11-20 21:49:41 // 5027
Ja, ez az 1.7i egy fekete Sprint. De ugyanez a rugó jó a régi 33 alá is, de a 4x4-et nem ültetem le.
tt (tt Alfa team)2006-11-20 21:47:57 // 5026
Lehet, hogy ez arenszer nem is lesz rossz egy OMP vagy Brembo bordás versenytárcsával és OMP / Ferrodo betéttel. Bár ahhoz eléggé állatkodni kell, hogy ezeket is megfőzze. +lehetne hátra is tenni régi Sprintből tárcsás rendszert.
A rugók német import sportrugók. Kb. egy éve rendeltem...
pb_2006-11-20 21:18:37 // 5025
Milyen rugókat teszel az 1.7 alá? Már, ha a 33-ról van szó.
pb_2006-11-20 21:17:18 // 5024
Az a baj, hogy ez a fék sem annyira nem szám, de tény gyárilag ez volt a csücs. Sajna a 33-nak elég gyenge pontja a fék.