Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning

[k i z z o]2014-07-30 08:16:02 // 24639
Én azt javaslom, maradj egy jó minőségű gyári szűrőnél. Hirtelen itt találtam, meg, de van pdf valahol a neten: Légszűrők
kispeterz2014-07-30 08:07:47 // 24638
Sziasztok!
A szerelőm Pipercross sportlégszűrőt javasolt a cserénél, kb 7.000 Ft-tal drágábban mint a jelenlegi.
Érdemes ezt használni? Javul-e érezhetően a teljesítmény, csökken a fogyasztás? (mert én elég szkeptikus vagyok...)
147, 1.6, 105 LE
Előre is köszi a válaszokat!
Imi2014-07-29 20:31:21 // 24637
Nekem mindegyik autómba novitec van semmi bajom nincs vele.
'''''2014-07-29 19:38:08 // 24636
Én is Mankynál írattam.Csak ajánlani tudom.
Kócosw2014-07-29 16:03:20 // 24635
En pannonhalman irattam a progit, meg Liquid cartars is ha jol emlexem.
Nekem mar majd 100k ment bele chippel.
Somci2014-07-29 14:43:42 // 24634
www.autokorbel.hu - én náluk voltam,egy fiatal mérnök srác csinálja.
Alfa GT-Csaba2014-07-27 12:39:22 // 24633
Mankyt keresd ,korrekt megbizható srác!!Nekem volt már 2 féle chip és box is a kocsimba ,de a Manky féle progi a legtökéletesebb eddig,és marad is!
GTPeti2014-07-27 12:06:59 // 24632
Ki szidja? Csak 120-130ekm-t mentem vele. B)
Piritu - 1.000.0002014-07-27 11:16:58 // 24631
Kérdezd meg a szidókat, hogy mennyit mentek vele! Többen is használják itt az Amorén is gond nélkül.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2014-07-27 11:07:14 // 24630
Beszélj Mankyval :)
Gabulon2014-07-27 10:51:57 // 24629
Sziasztok!

Chippelni szeretném az 1.9 JTD 16v Alfamat!
De nem akarok ugy jarni h aztan cserelni keljen mindent!- olvastam a Novitec chipboxrol de azt mindenki szidja (pedig azt hittem h az toppon van)
Valaki tud ajanlani hogy hova erdemes elvinni h szepen megirjak a chipet!?
Elore is koszi mindenkinek
Buksi2014-07-09 16:33:02 // 24628
Dúúúva. :-)))
RoliQ42014-07-09 15:31:43 // 24627
Kész lett....
reszkethet minden offos:)
Somci2014-06-30 13:01:34 // 24626
Ez lenne? Garret IHI RHF3-P10,5
Somci2014-06-30 12:45:05 // 24625
Először volt Novitec box,ezt nem kommentálnám inkább... Aztán jött egy infarktus és mivel túléltem,gondoltam megjutalmazom magam és elmentem a SpeedItUp-hoz,ott Radenkovits Péter,a tulajdonos csinálta. Azért hozzájuk,mert az összes többi cég azt sem tudta,hogy mi az a DNA kapcsoló és ha itt elvéreztek,akkor már nem szívesen bíztam volna rájuk a munkát. Reggel 9-re mentem és délután 3-kor kész is voltam,pár nappal később visszamentem egy újabb mérésre. Nagyon érzékeny az üzemanyagra,csak 100-assal megy,95-től rángat. Eszméletlen jó lett,sokkal élhetőbb a karakterisztikája ,nyomatékosabb,nem lett kihegyezve és nagyon felhúzva. De ahogy Te is írtad,ebből ennyit lehet kihozni,sokkal többet nem. A kuplung jó bírja,de igyekszem a turbóra is nagyon figyelni: nem is gyepálom, bemelegítés-visszahűtés,semmi égetés-pörgetés,alacsony fordulaton padlógáz,stb.

Mivel le is van engedve és a hosszú első túlnyúlás miatt leér mindenhol,ezért feltehetően hobbi autó lesz belőle,ezért merült fel bennem a nagyobb turbó és intercooler... A G-Tech cégnél alakítják át több fokozatban (azt hiszem 185-tel indítottak,de az csak egy box,abban meg már nagyon nem hiszek, utána levő lépcsőkben már más a turbó,intercooler,teljes kipufogó rendszer,stb...),de a honlapjukról eltűntek a MiTo-ra vonatkozó adatok,csak Abarth maradt fent.

Na ezért érdekel,hogy az enyémben mi van (asszem IHI rémlik) és mi mehetne bele... :-)
'''''2014-06-28 08:05:07 // 24624
Köszi! :-)
Kau2014-06-27 21:21:16 // 24623
Jó lett.
Ollah2014-06-27 20:27:28 // 24622
Jahogy a Tiéd már csippelt?! Szép számok, grat! Nagyon jól mehet a gép. ;)
Kuplung hogy bírja a majd 300 Nm-t?
(A programozó kicsoda? Mármint cégnév vagy nicknév?)
Ollah2014-06-27 20:24:33 // 24621
Squadratuning oldalán elég részletesen írnak az 1.4T-ről, illetve a turbóról, de legutóbb, amikor néztem, még mindig csak flamandul volt fent a hablaty. A lényeg talán kihámozható belőle.
Emlékeim szerint csodát nem lehet vele tenni, mert nagyon kicsi. Talán 180 ló körül vége van. (Bár nekem anno 155 lóval is tetszett.)
IC-ről nem írnak, ha jól rémlik.
'''''2014-06-27 19:47:22 // 24620
Ma kapott a verda egy kis tuningot.(Most még csak optikait)Lekarbonoztattam az első pajzsot.

Kau2014-06-27 08:22:16 // 24619
Megkérdezheted Pirit is. A 156-os versenyautóján az van. És volt neki egy 75-ös is, azon nem tudom, hogy az volt-e.
Tuningman2014-06-26 23:24:10 // 24618
Egyedi gyártásnál mindig egyedi árak vannak, mindig attól függ, hogy mit kell gyártani.
Pl: a képen látható géptetőnek csak a negatívja 60ezer körül van. Általában úgy érdemes üvegszálas cuccokat gyártani, hogy többen összedobják a negatív árát, utána már nem vészes a másolat, másolatok tehát a végtermék ára, ami ebben az esetben 40 körül meg van / db.
Lehet negatív nélkül is üvegszálas cuccokat csinálni de abból nem lehet másolatot készíteni, így ott mindig csak egyet lehet csinálni.
Negatív nélkül Vittorio mester gyárt minden félét :)
LacUS2014-06-26 21:47:11 // 24617
:) Igen erről tudok :) Csak ez annyira nem az én pénztárcám hogy csak na :)
LacUS2014-06-26 18:23:46 // 24615
Egy ilyen "tól-ig" ár engem is érdekelne üvegszálas cuccokra.
Tuningman2014-06-26 16:35:37 // 24614
Ismerek de nem lesz olcsó.

Ezt a kollégám csinálta :)
GTPeti2014-06-26 14:16:39 // 24613
Verseny célra lesz? Mert egyébként, ha az autó úgy van tervezve, akkor a motorháztető is a gyűrődő elemek közé tartozik. Vagyis gyengíted, ha műanyagot teszel fel.
Vermacy2014-06-26 13:41:31 // 24612
Ismertek olyat, aki motorháztetőt tud üvegszálas anyagból készíteni!?
Somci2014-06-26 11:53:45 // 24611
Sziasztok!

Tudna nekem valaki abban segíteni,hogy a MiTo 155 lóerős verziójában pontosan milyen márkájú,típusú és nyomáson működő turbó, illetve milyen méretű-térfogatú intercooler van?

Köszönöm! :-)
Gyalu2014-06-26 10:28:59 // 24610
Ha jársz Zénél, akkor keresd meg Kukkert:) Na Ő tart neked előadást arról, hogyan lehet még plusz lovakat reszelni a paripába :) Sőt most az én autóm is ott áll a garázzsal szemben futóműcserére várva, abban is találsz pár érdekességet:)
Gyalu2014-06-26 10:24:49 // 24609
Azért ezt így nem jelenteném ki, hogy a nagyobb turbó nyomáson működik, de elvileg tud nagyobb nyomást és több levegőt szállítani.
Egy sör mellett szívesen elmondom neked amit én erről tudok/gondolok, de itt leírni azért elég hosszú lenne...
Föckös2014-06-26 10:15:02 // 24608
akkor a nagyobb turbó nagyobb nyomáson működik, és így szállít több levegőt?
ez érdekes, és mik vannak még apróságok?
Gyalu2014-06-26 09:59:03 // 24607
Nincs ebben semmi bonyolult. Kicsit kisarkítva a dolgot, mondhatjuk, hogy minél több levegő jut a hengeredbe annál több üzemanyagot tudsz elégetni, minél több üzemanyagot égetsz el annál nagyobb az autód teljesítménye.
Szóval növeled a motor fordulatszámát, javítod a hengered töltöttségét...
A szívó csatornáid, vezérműtengelyed és szelepeid nem lettek módosítva, ezért csak egy módon tudsz több levegőt juttatni a hengerbe, emeled a töltőnyomásod.
A gyári turbód normál utcai használatra lett méretezve, nagy fordulaton már nem képes több levegőt szállítani, valamit a kis meleg oldal miatt a kipufogó gázok sem távoznak olyan könnyen a hengeredből ezért cserélik a turbót nagyobbra. A nagyobb turbót több égéstermék tudja csak megforgatni, így magasabb fordulaton kezd el tölteni, szükség esetén magasabb nyomáson és magasabb fordulaton is több levegőt szállít... És ez egy ördögi kör .... És még sok sok apróság :)
Föckös2014-06-26 09:39:35 // 24606
na most sem értem. a +anyag van nagyobb nyomáson?
vagy a levegő van nagyobb nyomáson?
a több levegőhöz nagyobb nyomás kell?
azért nem értem, mert írtam a nagy turbós autóról, te meg óva intettél a turbó, nagyobbra cseréléséről, mert láttál már 1,9es motort szétesni 1,6os nyomáson.

a nagy turbó nagyobb nyomáson megy?

(nem értek hozzá, csak kérdezem)
Golyszi2014-06-26 08:15:18 // 24605
MIt nem értesz? +anyag, nagyobb nyomáson több levegőt igényel, hogy "maradéktalanul" elégjen és ne kormoljon mint az állat :)
Buksi2014-06-25 22:00:57 // 24604
Akkó' minek szólsz bele? :-DDDDD
Föckös2014-06-25 15:19:34 // 24603
én ezt nem értem
---2014-06-25 14:42:16 // 24602
Napi alfás olvasnivaló: http://hvg.hu/cegauto/20140625_Ilyen_lenne_egy_rocksztar_Alfa_Romeoja
Gyalu2014-06-24 10:01:42 // 24601
Mennyit tudnak a Gyári csúcsok?
Golyszi2014-06-24 08:15:19 // 24600
plussz levegö, csak azért kellett, hogy a jobb égés miatt ne füstöljön annyira... :)
mreni2014-06-23 17:45:24 // 24599
mondjuk nekem is 1.8-al ment az 1.9 1749V-vel mégsem durrant szét,napi használatban van,igaz már gyári nyomáson.:D
Föckös2014-06-23 17:32:37 // 24598
Föckös2014-06-20 10:22:18 // 24565
"A teljesítmény tuningosok meg már csak elvétve vagy egyáltalán nem írnak ide."

igen, de ennek oka van ;-)
mreni2014-06-23 16:33:04 // 24597
bármelyik blokkot szétlehet fújni egy eszetlen konfiggal :)
Kau2014-06-23 14:57:50 // 24596
Mert az 1.6-os Alfák jók :)))
Föckös2014-06-23 11:51:36 // 24595
nade minek 1,6 bar?
Golyszi2014-06-23 08:34:55 // 24594
Szia,

Én csak javasolni tudom, hogy óvatossan azzal a nagy turbóval!
Láttam már 1.9.es JTD blokkot szétturranni!!! 1,6Bar felett életveszély!
De a Te döntésed!
Föckös2014-06-23 07:58:59 // 24593
1,9 jtdm egy méretes turbóval megbízhatóan és füstmentesen tudja hosszútávon a 230-250 lóerőt, kérdés, hogy akkor van-e szükség motorcserére.
Kau2014-06-23 06:51:40 // 24592
Az hurka ;)
Jorjie2014-06-23 06:35:19 // 24591
Meg még van valami 1.6 TS 146, azt nem ismered? :-D
Kau2014-06-22 23:08:09 // 24590
És természetesen a 2. leggyorsabb Q4, ami Maszaté volt :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak