Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552020-11-19 08:15:52 // 2706
Eladni el lehet, csak nem éri meg. :-))
De ha kap még egy kis támogatast, akkor nincs kizárva, hogy vissza fog kerülni a kínálatba.

De így, hogy a 38.000$-os lesz az alapár, az mai árfolyamon ~12m.Ft. A Tesla 3-ból nem lesz "népautó".
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-19 08:07:06 // 2705
hiába akarsz 1 kg kenyeret 150ft-ért adni, ha az előállítása 170ft... ennyire egyszerű :)
Zsolt1552020-11-19 06:26:55 // 2704
De legalább a BMW iX igazán csinosra sikeredett. :-)
Zsolt1552020-11-19 05:56:54 // 2703
A blog címét valamiert nem tudtam a telefonon másolni,.írni meg lusta voltam. :-)))

Az okat jó lenne tudni, de ezek szerint van egy költséghatár, ami alá nem tudnak lemenni. Jó eséllyel túl sok olyan ipari tevékenység kapcsolódik hozzá, ami miatt egyszerűen lehetetlen olcsóbbá tenni azt.
RomeoOne2020-11-19 00:00:24 // 2702
Abban a hsz.-ben írtam le az okát, amire válaszoltál :)
A 35 ezres Tesla egy nagy ígéret volt. De amúgy nem volt megalapozva pénzügyileg. 35k-nál kevés volt rajta a haszon (ha volt). Ez csak annyi, mint ha a Giuliánál megszüntetnék a full fapad, Super alatti kivitelt.
Zsolt1552020-11-18 22:33:22 // 2701
Azért jó lenne az okokat megtudni. 3 évvel.a Modell 3 gyártásának megkezdése után. Akkor, amikor minden kormány elektromos autót akar látni az utakon.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-18 22:31:58 // 2700
Így van ha nincs haszon semmi sincs.. meg ugye jobb egy lúdnyak, tíz tyúknyaknál :D
Zsolt1552020-11-18 22:21:49 // 2699
Így jó?
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-18 22:12:23 // 2697
Viszont a befektetők pénzéből sem lehet Dzsonit játszani :-) Azok mohón várják a megtérülést. A bevétel meg be tud forogni ide-oda, csak a kezemet figyeld, és egyszer csak a zsebben van :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-18 22:08:33 // 2696
Nagyban is csak az számít mennyi marad a zsebben bevételből nem lehet Dzsonit játszani vagy lehet csak a vége borulás :)))))
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-18 21:56:19 // 2695
Nagyban már másképp játsszák XD De kicsiben sem mindig jó a számszerű sok nyereség :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-18 21:48:40 // 2694
Kit érdekel a bevétel, céges szinten csak egy dolog számít az a nyereség :)))
RomeoOne2020-11-18 21:14:27 // 2693
Az billentette át a mérleg nyelvét pozitívba, de nyilván rengeteg bevétele van az autókból is. Persze, amíg intenzíven növekszik, gyárt telepít meg fejleszt, kvázi visszaforgatja a bevételt a cégbe, addig nagy profitot nem tud felmutatni.
Selmak2020-11-18 21:09:43 // 2692
A Teslának önmagában az eladás nem nagyon hozott profitot, a nullszaldó is örömtáncra perdítette Muskot, az igazi profitot a CO2 kvóta értékesítése hozta. Az FCA által megvett kvóta árából húzták fel a német Tesla gyárat.
RomeoOne2020-11-18 21:03:51 // 2691
Azért itt most csúsztattál egy nagyot :D

A 35 ezer dolláros verzió gyártásával áll le. Anno mondott egy nagyot Musk, hogy 35 000 dollár lesz az olcsó autója. Aztán nem jött ki a matek, de azért a palettára csak beerőszakoltak egy full fapad változatot, hogy ne lehessen már azt mondani, hogy megint csak kamuzott. Persze kilógott a lóláb, nem is nagyon vette senki, meg nem is érte meg nekik, ha valaki azt vette. És most már nem lesz 35k dolláros Model 3. Most már nem mondhatják, hogy kamuzott, mert évekig volt, de ezek után ráfoghatják, hogy változnak az idők. A Model 3-ból amúgy nagyon sokat eladnak, nagyon nem egy bukó a sztori
Zsolt1552020-11-18 20:55:15 // 2690
Leáll a Tesla a Model 3 gyártásával.
"... pedig a 3-as modellt Elon Musk a Tesla vezérigazgatója megígérte, hogy ez lesz a Tesla tömegértékesített autója. ..."

Az oka: anyagilag buko a történet.
Kócosw2020-11-06 13:54:23 // 2688
hajaj, mai vilagban sok a megmagyarázhatatlan véletlen...
Zsolt1552020-11-06 13:26:01 // 2687
Akkor nem az. Lehet sűrűn vannak ilyen viharok.
Kazes☻2020-11-06 13:01:32 // 2686
Na, ja... de azzal már nem foglalkoznak, hogy azokat a halakat és egyebeket esszük! 😡
Kazes☻2020-11-06 12:59:57 // 2685
Ez az utóbbi mintha már folyamatban is lenne, megspékelve vélt és/vagy valós jogokkal, sérelmekkel.
Kócosw2020-11-06 12:51:23 // 2684
ez firss augusztusbol
Zsolt1552020-11-06 12:45:19 // 2683
Már nem emlékszem. Kb.2 éve láttam.
Kócosw2020-11-06 12:25:01 // 2682
Az MSC Zoe ra gondolsz ahol ezt irtak? "Inzwischen wird auch ein zweiter Gefahrgut-Container mit rund 1.500 Kilogramm Lithium-Ionen-Batterien vermisst.... "
Rejtelyes viharba került, amilyen viharrol nem tudtak sajna csak a hajó vette észre...
Zsolt1552020-11-06 12:17:01 // 2681
"... Na és akkor visszatérve az erkölcsi normákra.. ugye, hogy nem mindegy kinek a normáit követjük? ..."
Mindenkinek azt kell, ahol él. Ergo ha te vendégségbe mész, akkor azt. Ha hozzád jönnek, akkor a tiédet.


"... Gondolod, hogy nem tudják egészen pontosan a szálakat most irányítók, hogy mi lesz ennek a vége? ..."
Dehogy nem. Azért csinálják.


"... Toleráljuk egymást, ..."
Nem. Mert a kisebbség azt akarja, hogy a többség tolerálja őket. Fordítva ez nem működik, mert ők pont azt nem akarják. Akkor azt mondják, hogy elnyomod őket, meg ez vagy az vagy. Főleg ha azt várod el, hogy a helyi törvényeket és a normákat tartsák be.

Szerintem. :-)))
Zsolt1552020-11-06 11:58:13 // 2680
Németországban láttam egy TV műsort, hogy "véletlenül" sok konténerszállító hajó kerül viharba és sok akkumulátorral telepakolt konténer esik a tengerbe egy vihar során. Aztán az újrahasznosító aki odaküldte nagyon sok pénzt kap a biztosítótól a "kárának" az enyhítésére. Röviden az újrahasznosításra fordítandó kiadás helyett, pénzt kapnak. Mindenki jól jár. A halak nem mennek bíróságra, így az ügy el van intézve.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-06 11:45:18 // 2679
Na és akkor visszatérve az erkölcsi normákra.. ugye, hogy nem mindegy kinek a normáit követjük? Nincs ilyen, hogy az erkölcs meg a törvény majd rendet varázsol. És lényegében definiálhatatlan az emberi szabadság. Az "ők" most villanyautót, pusztuló Európát, nemtelen gyerekeket, és hanyatló kereszténységet akarnak, mert az érdekrendszereik ezt kívánják. Valamiért. Gondolod, hogy nem tudják egészen pontosan a szálakat most irányítók, hogy mi lesz ennek a vége?

A mostani szélsőségesen szabados világ pontosan az szabadságot hangoztatja. Toleráljuk egymást, mindent szabad. Van egy bökkenő. A természet alaptörvényeit nem lehet megk(erül)ni. Olyan mintha a birkák elhatároznák, hogy mostantól mindent szabad. A kutyák és a pásztor nem kellenek, szabadság kell, mindenki csináljon azt amit akar, mert joga van hozzá. Az állatok egyenjogúak, együtt heverészik majd a birka a farkassal. Aztán jön a farkas és jól megeszi őket :-)) Mert az olyan.

Na ugyanez van. A birka népnek nem kell a pásztor, mindent is jobban tudnak. A kutya sem kell, mert erőszakosak, korlátozzák a birkaszabadságot, micsoda dolog! Az elődök már megszokásból tudták az utat, de az hüyeség, hisz mindent lehet, minek elavult normákat követni? Megy a boldog kóválygás össze-vissza, amíg elő nem kerül egy "farkas" nép, amelyik szépen röhögve felfalja az egész szerencsétlen bagázst.
Na így fogunk járni villanyautósóul, bankkártyástól..
Zsolt1552020-11-06 10:29:47 // 2678
Ez is egy agyrém. Nem a szülőnek kell megmutatnia a gyerek nagykorúságáig azt, hogy milyen az ideális család - apa, anya és nem 1, 2 -, melyek azok a normális értékek, amely mellett egy hagyományos értékrend van? Átadnia a tudását a gyereknek, hogy legyen egy alapja az élethez.
Aztán hogy ha nagykorú lesz, akkor lehet Juliska vagy Jancsi.

Ez tipikusan a jóléti társadalmak gondja. A jólétben nincs kedve a gyerekneveléssel foglalkoznia, aztán így mondhatja azért ilyen a gyerek, mert ezt választotta. Vagy elviszi az orvoshoz, hogy az megállapítsa a gyerek hiperaktív, ergo beteg. Nem az a gond, hogy sz.rt a nevelésre, hanem a gyerek beteg. Szedjen gyógyszert. Ennyi. A lelkiismeret letudva, gond megoldva.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-06 10:18:10 // 2677
mondjuk meg is értünk a kipusztulásra ebben az agyament világban, ahol lassan a születendő gyermeknek nem lesz neme, majd eldönti 18 évesen Jancsi lesz vagy Juliska, mint ha valami rossz szájeszfiksőn filmet néznék közben meg gendersemleges idiotizmus áhhhh cefet....
Zsolt1552020-11-06 10:16:32 // 2676
Itt a "zöld" Audi 6000ccm-es motorral és a papíron 2,7 literes fogyasztással.
Példa a legális adó elkerülésre, a "környezetvédelem" álcája mögött.
Zsolt1552020-11-06 10:03:16 // 2675
Szinte az egész világ ipara a gépjárműgyártásra épül. Ha azt bedöntik, az nem semmi lesz.A "környezetvédelem" az az, ami az anyagi érdekek mentén soha nem számított.


Előbb utóbb az lesz. Valószínűleg azért feszítik egymásnak a különböző népcsoportokat. A három nagyhatalom Kína, az USA és a Szovjetunió a maga területén nem akar, így marad csatatérnek megint Európa. :-(((
Ott van pénz, potenciál, akarat a jobbra ezért a helyreállításon, újjáépítésen nagyon-nagyon sokat lehet majd keresniük.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-06 09:50:06 // 2674
jah meg nem lesz a leugrunk a Balcsira fürcsizni megnézzük a jútobon otthonról :DDD
vissza az őskorba 2030 :DDD
komplett iparágak fognak így megszűnni legalább nem kell dolgozni, nem lesz munkahely jöhet a 3. világháború :)
Zsolt1552020-11-06 09:46:15 // 2673
Látod ez az amikor vakítják az embereket a zöld energia tisztaságával. Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy a szénüzemű erőmű generátora semmilyen káros anyagot nem bocsájt ki. Az nem is.
A megújuló energia előállításához szükséges eszközök legyártását, újrahasznosítását szeretik elfelejteni a "zöldek".
Zsolt1552020-11-06 09:37:21 // 2672
Nincs "faszbúk" elérhetőségem. :-))

"... az erőltetett rossz irány előbb utóbb bebukik ..." A jelenlegi körülmények között a napi igényeknek nem minden esetben jó az elektromos meghajtás.

Negatív példa.: Geentaxi-s cég arra épült fel, hogy csak és kizárólag tisztán elektromos autókat üzemeltetnek. Az elgondolás jó, hogy a városban sokat araszoló autónak ne legyen káros-anyagkibocsájtása. Csak Nissan Leaf-eket üzemeltettek.
Viszont nem vált be. Sokat beszélgettem a sofőrökkel és nagyon nagy szívás volt nekik. Egy 8 órás műszakból átlagosan télen 3-5, nyáron ~3 órát vett el a csak a töltés. Nem maga a folyamat, hanem hogy télen például a hideg miatt lecsökkent 80-110km-re az akkumulátor kapacitása, el kellett menniük töltőt keresni, sorban állni. Utána minden taxijuk a töltő közelében akart "címet felvenni".
Illetve azt sem várhatod el, hogy télen a hideg autóban fagyoskodjanak pár km pluszért.
Volt olyan, aki elindult a Reptérre, de dugóba került, ment a fűtés, a világítás és olyan gyorsan ment le a töltöttség a mínusz 1-2 fokban, hogy félúton félre kellett állnia és egy másik taxit hívni, mert már kijutni sem volt esélye, nem hogy vissza. Meg ha az utas miatta lekési a repülőt, akkor ki kell fizethetnie a jegy árát is. Röviden nem vált be a tisztán elektromos autózás, és a cég lényegében eltűnt a süllyesztőben.


Pozitív példa: olyan helyen, ahol tervezhető az útvonal hossza, oda tökéletes. A Német Posta is használ ilyen autókat.
Aztán, hogy nem merüljön le idő előtt az akku se rádió, se klíma, és lényegében semmi extra nincs az autókban. Tekerhető a kormány és előre és hátra is tud menni. Ennyi. A dolgozónak nem a kényelme a legfontosabb, hanem az hogy jó levegőn dolgozhat.
Kazes☻2020-11-06 09:36:54 // 2671
Zsolt1552020-11-06 09:09:57 // 2670
A közlekedési igényeidet szüntetik meg. :-))

Vásárolj interneten, intézd az ügyeidet interneten, dolgozz otthonról (már aki teheti), stb. Gondold el, mekkora megtakarítás ez az olyan multiknak, akik hatalmas irodaházakat tartanak fent a sok irodai alkalmazottnak.

Aztán az elsős gyerekeknek egy PP fájlban küldik el az anyagot, hogy azt nyissák meg és azt elolvasva tanuljanak meg olvasni. :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-06 08:15:06 // 2669
oké ez a terv még kis hazánkban a semmire való tömegközlekedés fényévekkel jobb, mint pl tőlünk nyugatabbra ahol szinte nulla ... ott hogyan fogják megoldani a tömegek mozgatását? teleportálással? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-05 22:09:14 // 2668
Az utolsó bekezdésben amit írsz.. na pont az történik. Az egyéni közlekedés elérhetetlenebb lesz. Te mindent tiltanál, megszüntetnél. :-) A politika ennél rafináltabban vesz rá arra, hogy mit tegyél és mit ne :-)
Várkonyi Gábor a blogjában elég jókat ír erről (is). Aztán hogy hova vezet ez az egész, a jó ég tudja. De a szénhidrogén égetés végéhez valószínűleg, amit mi sajnálunk most, aztán meg lehet hogy végül jól alakul, az erőltetett rossz irány előbb utóbb bebukik. Egyelőre betiltva nincs semmi, régi v8-ast árulnak az autoscouton, úgyhogy még nagy baj nincs XD
Aztán meg GoTO Csikós ominózus jövőbeli veterános cikke XD
Zsolt1552020-11-05 22:05:30 // 2667
"... úgy dönt az EU, hogy 5 év múlva nem lehet csak akkus autót eladni, akkor az lesz. ..."

Egyébként meg kíváncsi vagyok, hogy hogyan oldanák meg. Honnan lesz annyi áram, ahhoz elektromos hálózat, az akkumulátorokhoz lítium, autó darabszám, stb.stb.stb
Tavaly 1.177.000db autót adtak el az EU-ban.
Tisztán elektromos autóból meg még 100.000 darabot sem. Na ebből kell ennyi idő alatt valamit alkotni. A tervezetet most adják be - ha egyáltalán - , mire abból döntés lesz, az már kb.2021 közepe. Máris elment 1 év az 5-ből.
Akkor az már csak 4 év. Az összes szabályozással nem készülnek el addig.
Zsolt1552020-11-05 21:48:24 // 2666
Csak nézd az EU-t. Kisarkosítva Hollandiában azért visznek el, ha cigarettázol egy szórakozó helyen, nálunk, meg ha füvezel. Pedig egységes - elvileg - a szabályozás az EU-ban, de mégis pont ellentéte az egyik a másiknak. De vannak kivételek, kedvezmények.


Visszakanyarodva az elektromos autózáshoz, úgy dönt az EU, hogy 5 év múlva nem lehet csak akkus autót eladni, akkor az lesz.
A szabadságunkban nem leszünk korlátozva, maximum majd veszünk egy Lady utánfutót egy áramfejlesztővel. Aztán majd az tölti menet közben az autót. :-)))

Ha környezetre valóban vigyázni akarnának, akkor az egyéni közlekedést kellene teljesen betiltani, és mindenki menjen gyalog, vagy vonattal.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-05 21:32:55 // 2665
Parlament., törvény.. ezt mondom. Ki hozza a szabályt? Erkölcs. Különböző népek különböző erkölcsi szabályokkal indultak neki a történelemnek és most egységes elvárást támasztink 7 milliárd embernek. Amit oké, de ki fogalmazzon meg? A lelkiismeretünk? Kié?
Igen, elmentünk a témától, vagy csak messzebbről nézzük. :-) Mindinkább lesznek az 'ők' akik nem hagyják hogy úgy legyen ahogy 'mi' gondoljuk.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-11-05 21:23:06 // 2664
Elengedtük, mert lehetetlen kivitelezés adott dátumra :)))
Zsolt1552020-11-05 21:19:42 // 2663
Nagyon elmentünk a topic témájától. :-))

Vannak írott, kötelezően betartandó (törvény) és íratlan (erkölcs) szabályok.
Az előbbit a parlament határozza meg, a másik pedig az, amit a társadalom elfogadottnak és helyesnek tart. Idővel mind a kettő változik, az "igényeknek" megfelelően. :-)))
carver2020-11-05 21:14:31 // 2662
azért azt csodálom hogy ezt ilyen könnyen elengedtétek... Én aki sztem itt a legelnézőbb a villanyautózással szemben azt mondom hogy ez komplett idiotizmus, szóljatok hol kell aláírni vagy hova kell menni autós felvonulásra...
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-05 21:02:38 // 2661
Jó jó, de ki és kinek mondja meg? És ki dönti el, hogy hol a határ? Aki egyszer felülkerekedik, azon dolgozik, hogy ő és az utódjai is 'felül' legyenek. Aki alul van, fel szeretne jutni. Egyén, nemzet, 'faj'.. ez a történelem XD
Hiába hoznál szerinted etikus és igazságos szabályokat, hamar akadna ellenző, aztán olyan is aki eltipor és meghozza a saját szabályait.
Zsolt1552020-11-05 20:46:34 // 2660
A szabadság - szerintem - az amikor azt mondják meg, hogy mit nem tehetsz meg és nem azt, hogy mit kell tenned.
Meg van különbség a szabadság és a szabadosság között is. :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-05 20:35:51 // 2659
Szabadság ha mindent szabad? Ha mindent szabad, akkor szabad a másik ember felett uralkodni. Emberi alaptermészet. Szabad szabályokat hozni, hogy nekem jó legyen, legfeljebb másnak nem. Szabad korlátoznom bárki szabadságát. Akkor hogy is? XD Mégis kell szabály? És ha igen ki hozza meg? Melyik ember? :-) Ez ilyen egyszerű XD
Zsolt1552020-11-05 20:19:35 // 2658
Meg jogai is vannak. .-))
Joga van csendben maradni, bármi amit mond az felhasználható ellene a bíróságon, .... :-)))
Kócosw2020-11-05 20:12:10 // 2657
szabad vilag van hiszen minden szabad ember azt csinal amit szabad
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak