Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Fastcaristák vs. Batiánusok

kod2005-05-21 10:16:01 // 1721
a kanyarban csak ugy erzed hogy drama.. mert a kabin kulon van es beleng.. de a harom rover alatt annyi vas van hogy az bizony nem mozog!! ha off-rodra akarsz vasat abba minnel kevesebb elektronika kell mert besz@rik a kosztol es szepen elfustol... ja az en vasam valoszinuleg elado vagy az lesz meg nem dontottem el.. :-(((
kod2005-05-21 10:11:25 // 1720
Na na na na...!!!! Sajnos 1reszeben igazad van volt par Defis aki lejaratta a markat mert "uri" modon versenyzett.. de azert amikor nekem az elso szezonom volt nem volt kellemes azt hallgatni a sirato elott hogy itt az angol beteg!! es rohogott mindenki.. aztan amikor felmentunk ott ahol sokan elvereztek es ezt nem egy helyen megcsinaltuk akkor szepen csendben maradtak.... volr Rangem is a regi V8as az meg terepjaro volt es valoban jobb mint a Defi az izombol atmegy mindenen viszont nagy hatul a kinyulasa azert vagjak.. ugy viszont elveszti a lenyeget... es szerintem az nem egy rossz hogy elhoztunk egy kozel gyari vassal a magyar ajnoksagban egy 4ik es egy 5ik helyet .. ja ugy hogy az utolso 2 versenyre nem tudtam lemenni... ha az mond valamit amikor 4dik lett a vas akkor a nagy oreg Zsom Lajos volt az ellenfel vegig vele kuzdottunk a bajnoki 1 helyert!!! Lajos 1 lett mert lement a 2 versenyre a vegen. Amikor az 5 hely volt akkor pedig szinten ellene volt a nagy kuzdelem a 2 helyert es szinten azert lettunk 5dik helyen mert az utso 2 versenyre nem tudtunk lemenni!! Vertem meg en nem egyszer olyan vasat amire 3x annyi volt koltve mint amennyit az en defim osszesen ert!
bb182005-05-21 09:36:43 // 1719
helyesbitenék. off roadban nem a land rover az etalon, csak nálunk és néhány europai országban nagyon nagy az ázsioja, de nem teljesen jogosan. körbe kellene nézni a világban, hogy mely országokban milyen terepjárokat használnak legszivesebben ill. hol milyet használ a hadsereg. a land rovert a camel trophy futtatta fel, de elegük is lett belöle mert már nincsenek benne. a camel azt mondta hogy már nagyon az autorol szol és nem ezért kezdték. a range rover igazi terepjáró, de pl. a defender csak azért terjedt el, mert sokáig europában más nem volt. amugy nem is tartom sokra. a defenderesek meg el vannak ájulva maguktol. amig terepeztem sok defendert kihuztam a szrbol, de amikor nekem kellett volna segitség akkor olyanokat mondtak, hogy versenyezni jöttek nem autot menteni, miközben az azévi bajnok megállt hogy segitsen. összességében azt tudom mondani, hogy a defender kultuszauto lett, de nem a tudása vagy a képessége hanem a hagyomány és a camel által kapott reklám miatt. versenyauto épitésre pedig alkalmatlan. nem birja a nagy terhelést és nagy tempot ( kivéve a range rover ).a palik ment a dakaron a bowlagerrel, de az is csak méssziről bokor mögül háttal olyan mint a defi.
Bg.2005-05-20 21:59:40 // 1718
Szükségből jött erény:) A Discovery gyakorlatilag a Régi Range alapjaira épült. Most is gyakorlatilag együtt léptetik a típusváltásokat. Azért az off road-os emberkéknél még mindig etelon a Land Rover, de használtan piszok drága. Talán ezért is éítenedek belőle kevesen verseny autót, nomeg az aszfaltos úttartása sem a leg (Discovery). Ez pld a magas hasából és a magas utasteréből következik: ritka autó ami 182 széles és 194 magas. Kanyarban egy dráma, ami versenyen fontos lenne, de terepen senkit sem érdekel, viszont a csomagtartós két pót ülésen is van rendesen láb és fejtér. És persze nem aszfltos extrákkal van tele, de a II Disc. pld széria a lejtmenet stabilizátor, ami az X5 van M merci estében még pénzért sem rendelhető.
bb182005-05-20 18:03:30 // 1717
a történet a II világégésig nyulik vissza amikor angliának kevés acélja volt és azt szigoruan be kellett osztani. ekkor találták ki a land rovernél, hogy aluminium van bőven tehát azzal kell potolni az anyaghiányt. azután ez megmaradt mint bevált mód ( tudvalévő hogy 40 év alatt lényeges változás a defender felépitésében nem történt ). ezért mese hogy a korrozio ellen találták ki, meghogy milyen csuda egy autó is az. valóban jo terepjáró ( bár a discoveri kicsit tényleg elment a suv felé de azért még nem az ) de a felépitése gyenge. meg kéne nézni hogy a komoly versenyeken hány land rover megy ( szinte nincs ). Még valami kérdés ?
TáDé2005-05-20 17:56:20 // 1716
Szerencsés csillagzat alatt született vagy elb@szott az olasz valamit. ;)))
Bg.2005-05-20 17:47:16 // 1715
Ezt most nem értem. De ha segítessz, biztos megértem. Az alu karosszéria kevésbé merev, de könnyebb, és nem rohad. A mereséget mindenféle ötvözéssel és anyag vastagséggal pótolják. A könnyebb nem gond, mert egy ilyen autó egyébként is nehéz (bár amit nyernek a súlyon, valszeg elveszik az anyagvastagságban). A rohadás régi probléma, csak az utóbbi kb 15 évben terjedt el a galvaniázált kaszni. Egy Land Rover pedig - a lengeda szerint - az örökkévalóságnak készül. Ezért is, elég hamar elkezdtek alu kasznit készíteni. Ebből mit nem tudnak az emberek?
bb182005-05-20 17:38:31 // 1714
de nem is a legjobb. mindig azt hangoztatják a discoveri tulajok, hogy milyen okosak voltak a pudingfejüek hogy aluból csinálták a kasznit, de hogy valojában mi volt az oka azt kevesen tudják, meg azt hogy az alváz és a többi vas mennyire rohad !
bb182005-05-20 17:34:34 // 1713
nem tudom melyikre gondolsz, mert 700 tol fölfelé minden van camaro, firebird stb. Sőt ugy néz ki hogy egy haver feltámasztja azt a darabot amelyik volt usa helyezett, német és spanyol bajnok. most itthon van de még szétszedve.
Bg.2005-05-20 16:15:04 // 1712
Discovery
Bg.2005-05-20 16:14:28 // 1711
A disocery nem SUV hanem terepjáró - nem is a legrosszabb. De egy aszfaton nem király, úgy hogy én sem értem a megállapítást. Inkább úgy a szavannák királya:)
beeep1462005-05-20 15:37:34 // 1710
Off Totalcar cikk Tényleg ennyire elment a világ SUV= király felé? Nehogy már egy SUV legyen az utak királya... :-)) A mi dieselünk vaj' mér' nem van ott?
Bg.2005-05-20 15:17:53 // 1709
Azt belátom, hogy az új MJTD-k hangra is szebbek őseiknél. Csak nekem az őssel volt randim:)
Ollah2005-05-20 09:26:24 // 1708
Jah, amikor a Brabus biturbót építették, akkor is mit szívtak, hogy a 960 Nm-t vagy mennyit a váltó is kibírja... Nem eccerű játék ez. Bár a verseny is más tészta, ott elég, ha kibír 5-10 alkalommal 402 métert. ;) Apropó, a nagyotmondós dízeltulajról közben kiderült, hogy kissé szélhámos az ember. A leírtak nem feltétlenül hatalmas ökörségek, de több mint valószínű, hogy kamm az egész. Bg! Le sem merem írni, milyen márkájú és milyen üzemanyaggal hajtott autóról gondolom, hogy valszeg az ideális városi autó lehet. :)))
joe752005-05-20 08:07:34 // 1707
Andersen él??:)))
Bg.2005-05-19 23:57:28 // 1706
Két napot autóztam 145TD-vel. Holnaptól egy kis kényeztetésre vágyom:) Egy dolog a szükség állapot egy másik a fogyasztás, egy harmadik a komfort, amit azért finom járású motorral párosul.
Wickey2005-05-19 23:40:35 // 1705
haha. 2000 Nm. HAHAHA.. Az ÖSSZES nagy dízelt gyártó gyártó (na, ezt megaszondtam) kűzd a motorjaival, mindenki halálba folytja a 4-5 literes TD-ket, mert sorra robbannak el a váltóik, nem tudnak 1000Nm-t kibíró váltót produkálni. Pedig egy S merci nem éppen a kőccségtakarékosság fellegvára. Namost egy gyárilag 130-150 lóerős, meg legyen mondjuk 300Nm-es 1.9es dízel váltója bírna hétszeres túlméretezéssel? Lehet hazudni, de akkor ésszel tegyük...
Ollah2005-05-19 20:34:25 // 1704
Csak nem a Kámáróra gondolsz? Nemá, hogy ezer lojjerős!!! Nitróval együtt sem hiszem... Akkor sokkal jobbat menne... Ugye...? ;) Vagy csak a tapadással vannak gondok? :P
bb182005-05-19 20:00:46 // 1703
néha hozzájutok ( a havertől rekvirálom ) a hot-rod ujságot. hát érdekesek vannak benne.
bb182005-05-19 19:56:27 // 1702
pedig nem kellene olyan messze menned csak a XI ker. galvani utra.
Ollah2005-05-19 19:22:15 // 1701
Ámeriká az Ámeriká, emmeg Agyarország... Vettem kint egy old-school és dragster verdákat hirdető újságot, well, abban voltak finom gépezetek, szóval tudom, miről beszélsz. Sőt, pár hete volt a Discovery-n egy Mustang restaurátor fickó meg a haverja. Utóbbinak a napi császkálós autó egy 1200 lovas Corvette...khm... ;)
bb182005-05-19 19:07:18 // 1700
éppen ezt mondtam. pl a vr6 goofon is ez a fő problema meg sok máson is. ( én azon csodálkoztam, hogy a sudomon nem ment szét a válto két év alatt. még olajat se kellett tölteni bele ! )
TáDé2005-05-19 19:05:19 // 1699
A széria 164 TD is szétszaggatja a váltóját (sajnos tapasztalat) ... :(
bb182005-05-19 18:40:23 // 1698
és még egy tapasztalat: egy bizonyos tipuson belül amikor egyre nagyobb motorokat raknak beléjük gyárilag, sokszor a végén már gyengének minősül a válto, mert azt nem fejlesztik utána.
bb182005-05-19 18:37:58 // 1697
érdekes is volna. még 7-800 azt mondom hihető. bár láttam gyári skoda válton ford 2.6 v6 motort és állitolag birta.
BFMSE2005-05-19 18:03:53 // 1696
"Kerámia kuplung, széria váltó ( lemértük a váltót és a haldexot, kibír 2000Nm-t)" En nem tudom elhinni, hogy a gyari valto kibir 2000nm-ert.
bb182005-05-19 17:07:50 // 1695
ha 1000 loerős gépet akarsz látni tudok mondani embert aki ilyeneket csinál. 7-800 le-s gépek mennek szériában nála. pl 10400 ccm chewy big blokkbol tudtommal a rekord 6000 le. !! ( igaz az usa-ban )
Bati2005-05-19 17:05:40 // 1694
na annyira azé nem
bb182005-05-19 17:04:36 // 1693
hát azt sokan keresik, csak a minöséggel kell nagyon vigyázni.
Ollah2005-05-19 17:02:05 // 1692
Ha érdekel komolyan dízel tuning, akkor tudok adni kontaktot a sráchoz, aki tényleg komoly dízeleket építget. (Ez az 5,19-es gép talán éppen az övé.) Nyilván van a dízelek tuningolásának is softcore és hardcore változata, vannak választási lehetőségek.
Bati2005-05-19 16:59:37 // 1691
nem tud valaki olcsobb üzemanyag (gázolaj) lehetöséget pesten vagy környékén???
Bati2005-05-19 16:55:21 // 1690
ha rendeznek valami talit legközelebb elmegyek megnézni
TáDé2005-05-19 16:53:17 // 1689
Csak még élőben nem látta senki őket. ;)
Bati2005-05-19 16:51:50 // 1688
mondom már nem is tudom mit higgyek és mit ne kéne ennek a slovák oldalnak a cime megprobálom kideriteni az 1000Le s az holland volt és kb 3-4 futamot birt a gyorsulásin
Ollah2005-05-19 16:48:37 // 1687
Mekkmondom őszintén, írni könnyű ilyen szépeket, de ki látta? Mer' én nem hallottam/olvastam róla gyorsulási versenyek után. Pedig egy 1000 lóerős autóval simán király lenne Mo.-on. Ezek szvsz akkora kamuk, hogy 5 km-ről bűzlenek. Vannak nagyon ütős dízelek, pl. egy virtuális ismerősnek van saját ööö talán ibizája, qrva keményet megy a gép, a legütősebb dízel itthon, az van 5 körül 100-on. De 1000 lojjerő??? Nemá... A menő (benzines) Audik kb. 650-700 lovasak, azokat úgy elverné, mint a sz@rt. Majd, ha látom...
Bati2005-05-19 16:45:12 // 1686
mondjuk 4.5 s es 0-100Km/h gyorsulo golfokkal lépten nyomon találkozni a forumokon és mérési jegyzökönyvekben
Bati2005-05-19 16:40:31 // 1685
én már nem is tudom mit higgyek vagy mit nem de olvastam már 3.0 L 1000 le és végtelen sok nyomatékrol is de van itt más is ez ugyan az az oto Ezteket 2003 áprilisában írta, aszongya: "Kerámia kuplung, széria váltó ( lemértük a váltót és a haldexot, kibír 2000Nm-t) Motor teljesen áttdolgozott PD-befecskendezés(2/3nyival többet képes szállítani) Természetesen áttdolgozott program (többfokozatú, visszakapcsolható akár 110Kw ra is) Nitro befecskendezés külön vezérléssel és proporcionális szeleppel(az állandó nyomás betartása végett) Kipuff teljesen üres 90mm cső végig minőségi anyagból (se dob, se kati, semmi). Extrák:APEXI figyeli a gyorsulást,időt, teljesítményt, tripet stb. Nyomásmérő a szívócsőben, ezt muszáj mert a nyomás fullteljesítménynél 3,5bar. tudom ezek extrém adatok de így van. Tervezem az interkúlert hűteni nitroval, hogy fagyos legyen már a sprint előtt is. Ettől kb. 30 lovat várok." "Ha sikerül elindulni és váltani akkor 0-100 megvan 5,19alatt." aztán 2003 május vége: emlegetnek egy versenyt egy ferrari modenával(400ps) amit úgy néz ki ,hogy lenyomott a dízel leon. (ezt viszont már egy másik konfiggal) A reptér rövidsége miatt csak 300m-es sprintet mértek 10,5ös idővel.
TáDé2005-05-19 16:37:13 // 1684
A 2,4 TD-ben is a V6 féle futómű van.
Ollah2005-05-19 16:32:07 // 1683
Bati! Berakom tunereknek csemegézni, ha nem haragszol. Szerintem LOL a dolog, de ki tudhassaja... És ez most no offense a batiánusoknak, tőlem benzines is lehetne, de attól még akkora faxságnak tűnik, hoccsakna...
Bati2005-05-19 16:21:21 // 1682
OFF de érdekes 1.9 pumpadüzni TDI ""hogy értem el ezt a teljesítményt? szartam rá az ilyen fogalmakra mint: élettartam, trakció, stb...elkezdtünk abba a Leonba Nitrot spriccelni 60bar nyomáson 8mm-es spricnin keresztül.. természetesen megfelelő mennyiségű üzemanyaggal... eredmény kb. 550 ló (RMS az apexi-vel mérve) a forgatónyomaték kb. 1000-1200Nm(nem mérhető érték)... gyorsulás 0-100 3,5 - 3,8 sec, 0-200 11sec...a legfigyelemreméltóbb hogy a motor még él, és a váltó is...hát nemtudom, menjek tovább vagy már inkább ne?????"
GToni2005-05-17 10:23:49 // 1681
Kecskeméten meg Szegeden voltunk a hétvégén. Délelőtt láttalak amikor mentünk haza. PUG. Ezek a motorosok néha engem is kiborítanak, tisztelet a kivételnek. Elég light-os tempóban 100-130 jöttünk haza (fogyasztásra gyúrtam, meg hátul lapított a család), de úgy mentek el mellettünk mint ha bóják lettünk volna. Mondjuk én mindig próbálok figyelni, nehogy baj legyen, de aki elbambul és kicsit ráhúz valamelyikre, mert pl. előzni próbál azt a motorost csak kiskanállal szedik össze. :-( Nem messze tőlünk Csorna és Nagycenk között van egy kedvenc szakaszuk. Az egyik feltett egy kamerát a motorra és végigment normál forgalomban ezen a szakaszon. Gyakorlatilag olyan gyorsan amennyit a motor bírt. Ez alkalomból a rádióban készítettek vele egy interjút. A riporter csak hüledezett a videó megtekintése után, de a fickónak tök természetes volt, hogy a falukban 150-200-al közben meg 250-el ment. Közben meg jöttek a felháborodott telefonok - szerintem teljesen jogosan. Közben meg azt próbálta megmagyarázni, hogyan vigyáznak a többi autósra. No comment.
joe752005-05-17 07:13:16 // 1680
Hali mikor láttál? Délelött vagy délután? Amúgy leszaladtunk Siófokra, aztán át Tihanyba, és úgy jöttünk vissza. Odafele elég lightosan, hazafele viszont elég állat tempóban. :) Hazafele úton megelőzött egy csapat motoros, úgy mentek mint az őrültek. Én olyan 160 körül ballagtam Simontornya után de úgy húztak el mellettem bőven kétkiló fölötti tempóban. Aztán Solt és Akasztó köztt az egyikük az árokban kötött ki. Nem sokkal elöttem eshetett a gyerek, mert a Mentő még nem volt ott, de elég szarul nézett ki a dolog.:((( Milyen offos autóval voltál?
Saughassy2005-05-16 23:22:30 // 1679
Azt nemtom, mert 75ben a V6 nehezebb :) Igaz jarnak hozza vastagabb stabrudak etc...
GToni2005-05-16 20:13:50 // 1678
Na milyen volt a mai túra? A Dföldvári hídon kettővel elöttem mentél. Csak most láttam élőben a gépedet. Sokkal brutálabb mint a képeken:-) Mondjuk nem ismerhettél meg mert offos autóval voltunk. Csak a motor és a váltó hasonlít a Tiedére, Diesel power rulez :-). Én már megtértem!
joe752005-05-02 18:11:23 // 1677
Hidd el hogy szarrá veri bármikor. No de istenem ez van. Az egy új tipus a TS meg már nem az. Mejd a JTS motorok új generációja ellenfél lesz, meg az MJTD-k. Már nem kell sokat várni rá.
TáDé2005-05-02 17:40:05 // 1676
Nem igaz én mindig itthon tankolom csurig ... kútfejről 160-ért ... :PPP
TáDé2005-05-02 17:38:10 // 1675
Szerinted miért nehezebb a TD a 164-ben mint a 3.0 V6? ;)
BFMSE2005-05-02 17:13:17 // 1674
Volt alkalmam kiprobalni egy Seat Ibiza TDI Cupra tipusu autot. 1215 kg, 160 Le, 330 Nm. Hat nem volt rossz... De nem mondanam, hogy korbeautozza a 2.0 TS-t. Szerintem kozel hasonloan mehetnek, talan egy kicsit jobban megy a TDI. A gyari adat 0-100-ra 7,6 asszem, de szerintem azt kihozni belole nem olyan 1xu. A tulaj elmondasa szerint forszirozott uzemben 9 liter folott is eszik az auto. Na csak gondoltam megosztom veletek.
Robi2005-04-26 22:19:09 // 1673
Azt hittem, hogy Alfákról beszélsz, nem voltam képben. :)
BFMSE2005-04-26 12:03:37 // 1672
Olcsobb, és sokkal jobb :) Egyebkent gazkutak vannak kulfoldon is. Franciaorszagban, olaszorszagban eleg sok, meg nemetorszagban is. Ausztriaban nem tudom, de szerintem ott is van par. Az LPG ara kint kicsit magasabb mint itthon.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak