Inner Circle2005-05-09 11:55:34 // 970
"Srácok! A Ferkának mennyire kötött a szerződése a gumigyárral? Hogy működik ez, hogy lehet felbontani??"
Erről annyit, hogy a Michelin mikor az F1-be jött, megkereste a Ferrarit hogy versenyezzenek együtt. A Ferrari meg azt mondta, hogy persze, és mondta hogy mennyit KÉR azért hogy Michelint használjon. Nem keveset. Erre a Michelin azt mondta, hogy OK, akkor a pályán találkozunk... beletelt pár évbe, de mostanra fordult a kocka. És a Michelint nem lehet kötelezni arra, hogy gumit adjon a Ferrarinak - van egy keret, hogy egy gyártónak hány csapatnak kötelező gumit adni, és ez már betelt (asszem a BAR-ral, és a Saubernek is már csak "szívjóságból" adtak).
2007-től, ha minden igaz, csak egy gumigyártól lesz, még nem tudni, hogy melyik.
Ja és a Ferrari fúrta meg azt, hogy már 2006-ban is csak egy gumigyártó legyen. Most elgondolkozhatnak rajta, hogy mennyire volt jó ötlet...
Azmo2005-05-09 11:54:03 // 969
azé kicsit erős ez hogy így temeted már MS-t......nem kéne lebecsülni!
Inner Circle2005-05-09 11:52:00 // 968
Hero worship, hőstisztelet? :D Ugyan már. MS csak 1 a 20 (most 18) közül, és régen volt már ő a legjobb... ha volt... Nagyszerűen látszik, hogy most kiesett mögüle a szupercsapat, és olyan lett, mint Batman a cuccai nélkül. Kapar még, de a jól működő csapatok (amilyen a Ferrari volt eddig) fel se néznek, mikor átmennek rajta.
Buves2005-05-09 11:03:28 // 967
Én úgy gondolom, hogy mindig a F1 ben vonultatják fel a világ csúcsteknikáját és ha ott már nem csak az a cél, hogy a motor egy versenyt, a gumi csak néhány kört bírjon ki, az hosszú távon jó hatással lesz a hétköznapi dolgokra. Sztem az JÓ, hogy az időtállóság, és a megbizhatóság hangsúlyosabb lett.
Ugyanakkor valóban kétélű a dolog, mert mégiscsak többet ér az ember élet! De hogy kedvenc showmenemet idézzem, "Ahol fát vágnak ott hullik a forgács!" :)
SKrisz2005-05-09 10:39:43 // 966
Simán igazad lehet. Sőt logikus is lenne... Csak mostanában a Forma-1 nem a logikáról szól már:(((
Azmo2005-05-09 10:39:40 // 965
ilyenekkel ne viccelődj....ebben az országban ez nem lenne meglepő!
bubble2005-05-09 10:39:29 // 964
Egyébként ezen is el lehet ám gondolkodni, hogy miért kellett az egygumis szabály. Végül is emberéletek múlhatnak gumikon, ezt már az utcai autóknál is a nép fejébe verik a marketingesek. Akkor most mi van a Forma 1-ben?
Vgül is bármikor előfordulhat, hogy a defekt miatt úgy a falra kenődik valaki, hogy ottmarad. Akkor talán majd észbe kapnak a szabálythozó faagyak.
bubble2005-05-09 10:36:27 // 963
Az esőgumira cseréléshez kell az engedély. A másikra meg nem tudom. Majd utána nézek kicsit. :)
bubble2005-05-09 10:35:21 // 962
Nem hiszem, hogy az lettt volna a probléma, hogy állóra fékezte a járgányt. Már csak azért is, mert ennél a pályánál a bal első gumit nagyon megviselik a pályakörülmények. Inkább egyszerűen elfogyott.
Sajnos a Palik mondott egy értelmeset is. :))) Azt mondta, hogy nem érti mi történi a Ferrarinál, mivel ők évek óta toronymagasan vertek mindenkit és vezettek. Nekik már tavaly az utolsó futamok alatt lehetőségük volt tesztelni az új járgányt is. Mégis az indulás óta agyonverik őket. Mi történt????
Én sem értem. :(
Buves2005-05-09 10:35:08 // 961
Én úgy tudom ki lehet cserélni, az ember élet azért fontos! Persze csak akkor, ha indokolt az eset és engedélyezik a bírák. Pont erről volt szó a futam előtt. Ha a boxba veszik észre sztem nem cserélhetik le csak úgy UKK MUKK FUCK!
Willy2005-05-09 10:27:18 // 960
Arra viszont kiváncsi lennék, hogy hányszor fékezte állóra a bal első kerekét Schumi? Mert amikor a defektet kapta igencsak blokkoltak a kerekek. Lehet hogy már nem ez volt az első alkalom. De ez csak feltételezés, mert nem igen mutatták a közvetítés alatt. Inkább Alonsoval voltak elfoglalva a spanyol tv-sek.
bubble2005-05-09 10:05:35 // 959
Meg akkor is, ha jól láthatóan sérült a gumi, de még nem defektes. Legalább is én így tudom.
SKrisz2005-05-09 10:03:57 // 958
Sajnos nem engedi meg. Lehet, hogy rosszul tudom, de gumit cserélni, csak defekt esetén engedélyeznek a szabályok.
bubble2005-05-09 09:44:59 // 957
Ha nem szar a gumi miért kapott két defektet?
Egyébként azt sem hiszem, hogy amikor az első defekttel kiállt a szerelők nem vizslatták meg a többit. Akkor miért nem cserélték ki a bal elsőt is. Végül is a szabály ezt megengedte volna.
Halesz2005-05-09 09:37:29 // 956
LOL LOL :))))))))))))))
Majd Palik megmutatja a repülőnapon, hogy kell menni a Red Bullal, aztán a végén még Forma 1-es pilóta lesz.... :)
Azmo2005-05-09 09:34:33 // 955
húzza fel a hosszúf**** öszvér a bridgestone-t, kb ennyit mondanék csak....
Tom122005-05-08 21:56:09 // 954
Az csak a hab volt a tortán...:-))
M-GEGE2005-05-08 21:48:54 // 953
Ugyanez volt amikor bejött a bridgestone...a Ferrari volt az utolsó csapat, akinek még goodyear-rel ment, az is szar volt. Lehet, hogy nincs róla szó, de ha tényleg csak a gumin múlik, akkor lehet, hogy már nem sokáig kell a bridgestonnak gumit szállítani a forma 1be.
Mindamellett szerintem nem feltétlenül kapott 2 defektet Schumi azért mert szar a gumi.
bubble2005-05-08 21:44:23 // 952
Normálisak vagytok? Futam közben dumálni??? :))))
Engem felhívni is tilos akkor! :))
Nem hiszem el, hogy a Ferrari hagyja, hogy a gumikon ússzon el a világbajnoki és konstruktőri cím. Vajon milyen szerződést írhattak alá a gyártójukkal????
Palik után már csak a Czollner Gyula a hülyébb. Ráadásul gonosz is. Folyamatosan fikázza a Ferrarit. Néha ki tudnám nyomni a szemét az ürgének.
Tommi2005-05-08 17:36:29 // 950
Pedig a Red Bull egész jól nyomta :PPP
SKrisz2005-05-08 17:35:09 // 949
Halesz!
Thx!:))) Tudtam én, hogy valamiért szükségem lesz rá!:))))
A futamot nem láttam, de azt hiszem jobb is...
GEORGE2005-05-08 16:36:08 // 947
Meg ki kell bosszankodnunk magunkat ezen a hülye gumis cégen is :-))))))))
GEORGE2005-05-08 16:35:20 // 946
Azért van hogy dumáljunk nem? :-))))))))))))))))
count M2005-05-08 16:33:49 // 945
Bammeg, két ilyen hozzászólás-gyárost. :DDDDDDDDD
Tommi2005-05-08 16:29:41 // 943
Na, akkor ezt megbeszéltük :)))))))))))))))))))
GEORGE2005-05-08 16:28:26 // 942
Jó van na te onnan én innen irtam ugyan azt!:-)
GEORGE2005-05-08 16:27:34 // 941
Jaaaaaaaaaa okééééééééé vettem!
Tommi2005-05-08 16:27:14 // 940
Nem ezt mondom én is? :)))
feszti2005-05-08 16:26:45 // 939
Hát ki miatt láthatod csak 2 hetente a lányodat??
Tom122005-05-08 16:20:03 // 937
Most beszéltek a MS-al és Ross B.-al, nagyon diplomatikusak voltak a gumikkal kapcsolatban. Majd meglátjuk volt a vége mindkettőnél. Ja és hogy legalább a 3. hely biztos lett volna...
GEORGE2005-05-08 16:20:01 // 936
Figyelj ha presztizs akkor presztizs ne hogy már azért mert egy gumicég megbukna azért ne lehessen váltani gumigyártót?! Készitsenek olyan gumit amivel pályán tudnak maradni az autók! Nem lehetetlen mert a "szomszéd" megcsinálta!!
feszti2005-05-08 16:18:54 // 935
Éjjel jól megverjük és akkor egy darabig nem lesz vele gond :))))
GEORGE2005-05-08 16:17:36 // 934
Szerinted én menyivel mentem ha a gödör után fék nélkül megállt nem egész 3-en belül?
A te gumid oldalfala biztos betonból van! Nincs olyan gumi ami egy 10cm-es éles padkán 40-el áthalad és nem vágja el benne a szálakat a felni!!!
Amin átmentél nem lehett olyan mint ami a fotoimon szerepel....
GEORGE2005-05-08 16:15:08 // 933
Hát most mit lehet erre mondani?:-)
Paco2005-05-08 16:12:10 // 932
Nekem viszont a Yokohama nem lett szálszakadásos csütörtökön egy hasonlót kifogva mint a tiéd.... Igaz ez csak 40-el volt.
Tom122005-05-08 16:11:45 // 931
Így meg kár az autófejlesztésbe ölni a sok pénzt, mert így kumhoval is menne. Jobb ha utánaszámolnak, melyik nagyobb kiadás.:)
Tommi2005-05-08 16:07:41 // 930
Így is, de ha szerződést bontanak, az azért komoly lenne :)))
Tom122005-05-08 16:03:05 // 928
Niki Laudának nagyon igaza volt utána: "A Ferrari a gumik áldozata lett."
Tommi2005-05-08 16:01:22 // 927
Ja, és az hagyján, hogy egy halom pénzbe meg cirkuszba kerülne, azon túl a Bridge-nek óriási presztízsveszteség lenne.
Tom122005-05-08 16:01:13 // 926
Hát ez siralmas volt - enyhén szólva. Azt hiszem az öreg Enzo már rég elhajtotta volna az összes japkót Maranello környékéről...
Tommi2005-05-08 16:00:02 // 925
Valamelyik évben volt már ilyen, amikor nem ment a Ferrarinak, fenyegetőztek a Bridgestone-nak azzal, hogy átmennek a franciákhoz. Szvsz ki lehetne fizetni őket, a vörösöknek nem lenne gond. De tény, hogy akkor a Bridge ki is vonulhatna a Forma-1-ből, hiszen 90%-ban a Ferrari miatt vannak ott és szinte csak nekik fejlesztik a gumikat.
Amúgy nem értem én ezt, annyi okos mérnök van ott, nem igaz hogy nem képesek egy ütőképes gumit csinálni, miközben a Michelin meg tud...
feszti2005-05-08 15:56:46 // 924
Ez egy jó kérdés, de ezt már biztos nem fogják szó nélkül hagyni !!!
GEORGE2005-05-08 15:53:58 // 921
állitolag egy halom pénzbe kerülne?
Pedig valamit kéne változtatni!!