Fórum >> Típusok >> Giulia

Szabolcs 1592018-10-05 10:12:06 // 6284
Elvileg 2019 től a benzines alfába is lesz részecskeszürö, dizel be meg jön ah ad blue
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 10:06:32 // 6283
ehhez képest már október van és az my19-es modellekben házon belül semmi ilyen plusz szűrőt nem alkalmaznak... lehet majd jövő ősztől ...
zgi5212018-10-05 09:58:48 // 6282
ezért kérdezem, nekem furi egy elnevezés (fordítás)
zgi5212018-10-05 09:56:54 // 6281
tavaszi cikk:

A leghatékonyabb megoldás egy OPF (Otto-Partikelfilter, tehát benzines részecskeszűrő) névre keresztelt berendezés beépítése a kipufogórendszerbe, ami a DPF-hez (dízel részecskeszűrőhöz) hasonló elven működik.
Kiderült, hogy nem csak a dízelek, hanem az új benzinmotorok is felettébb szennyezőek...

Bizonyos modellekben már jelenleg is számos gyártó használja ezt a viszonylag új fejlesztést. Ide tartozik a teljesség igénye nélkül a BMW, a Ford, a Mercedes-Benz, a PSA (Peugeot, Citroen, DS) és a Volvo. Az Opel egyes modelljeinél, pl. az Astránál márciusban kezdi el használni az OPF szűrőt, rövidesen pedig a teljes VW-konszernnél, a Toyotánál és a Lexusnál is megjelenik ez az elem. A lényeg annyi, hogy szeptembertől minden új benzinmotornak teljesítenie kell a normákat, így a közeljövőben biztosan egyre többet fogunk hallani az OPF-ről.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 09:54:19 // 6280
nem tudni, a 19-es modellekben pl biztos nincs még
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 09:53:26 // 6279
látod mi ezt a két szűrőt is megspóroltuk :DDD Nem a kartergáz szűrő az? Azt kell cserélni 100e-ként....
RomeoOne2018-10-05 09:51:50 // 6278
Egyébként lehet tudni, hogy ténylegesen mikortól raknak részecskeszűrőt a benzinesbe? Tényleg fognak ezekbe a 2.0 turbókba is? Azt olvastam valahol, hogy csak abba kell, amelyik nem tudja a kibocsátási értékeket, de pl. a turbó csökkenti a kibocsátást, így bizonyos turbós motorok megúszhatják.
Tehát van olyan dátum, hogy XXXX.XX.XX-től a benzines Giuliában lesz részecskeszűrő?
zgi5212018-10-05 09:49:32 // 6277
tudod, h én ideálisan használom.. gyereket nem ezzel viszem suliba 1 km-re :P
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 09:43:28 // 6276
azok igen de nekem nem az van :DDD Majd fogod csak idő kérdése :DDD
zgi5212018-10-05 09:37:18 // 6275
srácok, az lenne a kérdésem, hogy akinek már több olajcseréje volt a dízel Julisnál, milyen sűrűn kell üzemanyagszűrőt is cserélni? 2-3 olajcserénként pl? a manuál 60 ezret ír nyilván az soknak tűnik..
másik kérdés, nekem új a motorolaj centrifugál szűrő.. ismeritek?
zgi5212018-10-05 09:33:43 // 6274
pedig az új benzinesek kapnak részecskeszűrőt!

én spec egy éve alatt 1x sem láttam. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 09:08:09 // 6273
ezt nem akartam soha többé látni és nem is kell :DDD
Szabolcs 1592018-10-05 07:37:23 // 6272
kora reggeli regenerálás
droberto2018-10-04 22:40:15 // 6271
Azt tényleg szép, de azért a két fél illesztésénél levő éles sorja az gáz.
Szabolcs 1592018-10-04 20:33:23 // 6270
Köszönöm szépen
Haddel2018-10-04 20:17:42 // 6269
Boldog szülinapot!😃
WebM2018-10-04 18:34:14 // 6268
Jah, a gáz árazást a 8.8-as kijelzőre értettem. Az extrák darabonkénti árazásának tükrében a B-tech csomag szerintem jó ajánlat lett a Giuliánál. A Stelvio esetén kevésbé, mert ott a Superben már benne van a nagyxenon.
Szabolcs 1592018-10-04 17:00:11 // 6267
születésnapi ajándék az asszony tól, jöhet a szárny projekt
Shadin2018-10-04 15:41:00 // 6266
Boccs :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 14:27:14 // 6265
jah az Stelvionál néztem 1 misi a csomag ára...ok benne van az 5 kilós 19-es Classico felni na de a többi... az ülése nekem nem gyere be nem lehet kombinálni a Veloce-vel...
WebM2018-10-04 13:58:30 // 6264
Ez a B-Tech csomag szerintem nem rossz ajánlat, a benne lévő nagyxenon, 7" tft, carplay, adaptív tempomat együtt kiadja a felárát, és mind hasznos extra, tehát kvázi ingyen megkapod a 8.8-as kijelzőt (egyébként elég gáz az árazása..), meg az optikai dolgokat.
zgi5212018-10-04 13:46:41 // 6263
tegnap tankoltam maj' 20 ezerért, mert 455 a maxxmotion literje. (kizárólag ezt tankolok, gondolv a 2nd tulajra :))

pár éve emiatt nagyott csökkent a forgalom x időre.

de ma már nem éri el az embrek ingerküszöbét ez sem :(
WebM2018-10-04 13:45:16 // 6262
Extrákhoz: klíma plusz csomag nélkül hátul nincs fűtés kivezetés, így ezt mindenképpen érdemes megrendelni, ill. az adaptív tempomat nekem nagyon bejött automatával.

A fogyasztás nehéz téma, nagyon használat függő, nekem legalábbis elég széles tartományban mozog. Nem nagyon lehet különböző emberek bemondásait összehasonlítani.

Dízelt évi 30k futás fölött vennék.

Az alap ülések nem rosszak, az ülőlap kissé rövid, és a fejtámla furcsa pozícióban van. A veloce ülés gondolom jobb, habár abból meg csak full bőr van szellőztetés nélkül.
zgi5212018-10-04 13:43:38 // 6261
2100 -t forog 170-nél :)
Szabolcs 1592018-10-04 13:10:11 // 6260
szép napot kívánok mindenkinek 🐍 🍀 🇮🇹
Shadin2018-10-04 12:49:53 // 6259
Ahol én járok az Pest felé utolsó 15 km-es szakasz tele öntudatos autóssal. Meg egyébként sem fogok lealacsonyodni arra a szintre ami ahhoz kell, hogy ~120 felett menj az autópályán Siófok felé. Külföldön meg egyébként sem... Amivel meg néha a legális fölé lehet mennem arra a dízel is elég nem kell az 5850-es fordulatszám. Egy-két kigyorsítás kivételével mikor kell neked 4000 giri fölötti fordulat? Ja amikor autópályán már 160-nal mész? Azt tudja a dízel is csak 2800-as fordulattal :-)
TtK2018-10-04 12:32:48 // 6258
Nem :)
Kazes☻2018-10-04 12:12:15 // 6257
Jajj... ezt egyelőre még olvasni is rossz... nemhogy belegondolni! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-04 12:03:16 // 6256
Egyébként a másik felére: X év múlva utánad hajítják majd az első tulajos már nem garis dízelt fillérért ha a dízelhiszti így megy tovább. Annyival meg nem bonyolultabb egy dízel sem egy turbós benzinesnél...ha egyáltalán. Aztán lassan jönnek a dpf-es benzinesek is, lehet "örülni". Lesz ez még így se :-) 10 év múlva arról beszélgetünk majd, hogy kinek mekkora akkupakkja van :-) És hogy mekkora túláramot bírnak még el a motorok, kábelek, mennyire lehet felhúzni a gépet :-D És hogy a v6.flac vagy a v10.flac szól jobban a hanggenerátoron :-DDDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-04 11:55:37 // 6255
Ezt még a dízellel is átérzem. Alig van olyan szituáció, annyi hely, hogy akár 4000-ig leforgassam. Dízelebbül használom minden eddigi dízelemnél. És nagyon nagyon örülök, hogy automata, mert ez így városban is kordában tartja a nyomatékát, kb 35-40-ig nincs direkt hajtás. Így könnyebb nem elgázolni az előttem ólálkodókat :-D Az erő két dologra kell: előzésre és pályán néha ellépni jó messzire ha pár zűrös srác összegyűlik és megindul a ki kit öl meg kínlódás. Az előzéskor jó, ha nem kell kapcsolgatni, de mondjuk automatánál már ez is tökmindegy. A dízel is, benzines is visszarántja egy szemvillanás alatt ha odalépsz. És nagyjából már veheted is el a gázt :-) A max nyomatékot, teljesítményt másodpercekre lehet kiautózni.
RomeoOne2018-10-04 11:38:19 // 6254
Sosem értettem ezeket a "felső tartomány nem kihasználható" típusú kommenteket... Lehet, hogy ennek köze van ahhoz, hogy az M6-os középső szakaszánál élek :DDD
zgi5212018-10-04 11:28:38 // 6253
egyetértek, felső tartomány nem kihasználható úgy sem! a dízel meg amúgy sem megy többet 160-nál :oo
zgi5212018-10-04 11:26:55 // 6252
-sztem az olajhőfok mérőjének led szegmensei jól tükrözik a melegedést.
érzékeny is, időnként a középső fölé, majd alá is esik -pl. melegben pályán.

-igen, akinek nem alap felnije van, még defekt javító sem jár
cirka 16ezerért lehet rendelni (gyári60e)

-tudtommal nincs hozzáférhető nívópálca a dízelben. én még nem láttam, a manuál annyit ír, hogy "égésveszélyes helyen ellenőrizhető, csak szakszervízban"
Shadin2018-10-04 11:26:27 // 6251
Kb. igen, de ez egy ész érv?
RomeoOne2018-10-04 11:07:14 // 6250
Na basszus, nem gondoltam, hogy emögött ekkora történelem van :DDD Azt hittem ez is csak azért delej, mert hasonlít a hangzás, mint a Rover = rovar :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 11:00:14 // 6249
Ez egy ősrégi Alfás sztori kb 10 éves.... na szóval mivel régen az ment, ami füstűlt, ami nem füstűlt az nem is ment, kivéve a Banán (164V6TB) és mi füstűlt, hát a dízel és mért, mert ment, s miért ment, mert volt benne delej... tehát dízel=delej :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 10:56:35 // 6248
ergonomikus, pontos, finom tapintású műanyag mi kell még több? :)
RomeoOne2018-10-04 10:41:26 // 6247
Nagyon nem mentem a mélyére, de úgy láttam, hogy jöttek új felnik is. Egy Giulia Super konfigurátorába mentem bele és láttam egy ismeretlen 18-as felnit, emg egy új 19-est is. Ha azokra kattintottam le is fagyott a konfigurátor és nem tudta velük frissíteni az autó képét.
Érdemes lesz itt nézelődni új julisok között :D
TtK2018-10-04 10:38:35 // 6246
Nem a működésével van bajom, hanem a kivitelével.
RomeoOne2018-10-04 10:36:04 // 6245
Erhard szeret átkeresztelni dolgokat, nem baj, ha közben a jelentése is ellentétese lesz :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 10:23:55 // 6244
jeeee, jól összekavartad magad :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 10:21:48 // 6243
jah új csomag.... tegnap néztem háát.... elég drága csomag amiből a felni + fekete kipuff jó
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 10:20:00 // 6242
a kormány kapcsoló nekem kifejezetten tetszik végre nem az ami jobbra kanyarodva közeben megállva balra indexelve kitörik ez egy helyben áll a kormányzástól függetlenítve lehet használni.
TtK2018-10-04 10:11:50 // 6241
TBi azér' kell, mer' csak! :)
TtK2018-10-04 10:10:54 // 6240
Honnan jött ez, hogy a dizelt delejnek hívjátok? Nekem a delej = villany..
TtK2018-10-04 10:08:50 // 6239
Nekem mutatta a vízhőfokmérő, mikor elfolyt a víz egy része és felforrt a maradék.
A turbónyomás persze "értelmetlen" de jól néz ki. Márpedig egy Alfának jól kell kinéznie :)
Az olajhőfok úgy tűnik nem kamu, most, hogy hidegebb van, egy szegmenssel kevesebbet mutat.
TtK2018-10-04 10:05:55 // 6238
A 159-nek sokkal igényesebb bajuszkapcsolói vannak. Főleg a tekerők kialakítása. De úgy általában is szebbek és kellemesebb hozzájuk nyúlni.
Shadin2018-10-04 10:05:53 // 6237
Egy korábbi bejegyzésedre reflektálnék. Én a TBi-vel benzines üzemmódban azon az etapon ahol én járok nem tudom használni. Alacsony sebességfokozatban felesleges erődemonstráció, autópályán hajtva meg azért felesleges pörgetni, mert a legális tempóig simán megy nyomatékból, felette meg nem igazán használom. Arra akarok kilyukadni, hogy a TBi-t én "dízelként" használom az esetek 90%-ában. Gyári sw-vel 320Nm ugyan azon a fordulaton mint pl. az 1.9 JTDm, azaz egál. Nem gyári sw.-vel meg 370 v. 390Nm és hiába erősebb 50 lóval és hiába van a leszabályozási fordulatszám 6500-ig feltolva, még inkább az alsó felét használom a fordulatnak a nyomaték miatt. Szerintem azt a teljesítmény amit a TBi alapból tud nagyon kevesen tudják v. akarják kihasználni.

Ha a Giulia menet értékeit vizsgáljuk, azon az látszik, hogy nincs nagy különbség a benyás és a delej között, feltehetőleg a jól hangolt váltó miatt akár, szóval én most éppen azt sem zárom ki, hogy delejbe fogok beleülni és nem benyásba, ha újként veszem meg.

Egy dologra meg senki nem gondol még, az pedig az autó élete a második tulajdonosánál, amikor már kb. nincs garancia és elő fognak jönni a hibák. Második tulajként már nem biztos, hogy a dízelt fogom választani X év múlva.

Már nem tudom mire is akartam válaszolni és hova kanyarodtam :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-04 09:41:35 // 6236
Gyakorló 159 tulajként árnyalom :-)
- a dönthető üléssel egyetértek Ha ritkán is kell, de olyankor nagyon, plusz a síalagút is elég jól kihasználható funkció. Pláne mikor a gyerekek menet közben halásznak ki cuccokat a csomagtartóból :-DDDD Soha nem vennék fix hátsóüléses autót.
- a csomagtartót jól megnéztem magamnak, kb emiatt érezném a Giulia-t csöbörből vödörbe kategóriának. Ha néha kell cuccolni, akkor elég tetris :-) A Bose hifis 159-nél jobb egy picivel, mert nem lóg oda az a szájbalökött mélynyomó.A rakodónyílás is a Giulia-n szélesebb.
- a 159-ben van vízhőfok mutató, de rohadjon meg, nem a valóságot mutatja. 90-en leparkol és nem mutatja ha melegszik! A hűtő ventilátor (pl regen.kor) simán úgy kapcsolgat, hogy a hőfok 90-re van szegezve. Szóval ez így minek, pont olyan mintha nem lenne. Szóval nem írnám hátránynak a 159-el szemben. A véleményemet nem pozitív egyik megoldásról sem...
- az olajhőfok szerintem tök jó (ha nem fake műszer az is)
- a turbónyomás óra a magamfajtának jó, aki onnan már látja, hogy minden rendben van e. Dízelnél a regenerációt azonnal észre lehet venni rajta. User only üzemmódban tök felesleges design elem :-)
A többit nem tudom. Pótkerék nélküli autóm soha nem volt még, de pótkerék se kellett még soha. Szóval kicsi az esélye a szívásnak, de ha beüt egy komolyabb defekt, akkor nagy szívás.
'''''2018-10-04 09:19:16 // 6235
Nagy részével én is egyetértek.
Turbó nyomás mérő igazából minek?Persze szépen mutat. :-)
Vízhőfok talán jó lenne de gondolom úgy is durrog ha túlmelegszik.
(159-ben van de így is pár kartársnak hengerfejes lett a víz miatt)
Csomitartó ajtaja szerintem nagyobb mint a berlina 159-nek.Bőröndök simán beférnek.
Dönthető ülés nekem a 159-ben sem volt de nem hiányzott soha.
Nívópálca 159-ben van de én egyszer nem néztem meg,mutatja bent is mindkét autó.
Bajuszkapcsolókkal mi bajod?Normál műanyag.
Pótkerékkel én bajba lennék mert 275-ös. :-)

Szóval én együtt tudok ezekkel élni elég jól. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.