Fórum >> Típusok >> Giulia

Lev2020-05-27 20:07:26 // 15679
Próbáltam a dízelt is, jó volt az is, de teljesen más a két autó, szerintem. Ízlés és használat kérdése, hogy ki melyiket preferálja, de egy biztos: ez az autó minden verzióban "álom" :)
Giuntini2020-05-27 19:49:09 // 15678
En is nagyon díjaznam az 1,75-öt! A 4C-ben😊 Ott aztán van műsor!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-27 19:34:37 // 15677
no ugye :) szerintem még jobban tökélesítették az 1.75-öt ... csak ezt már rég meg kellett volna tenniük ...
Piritu - 1.000.0002020-05-27 18:59:35 // 15676
Miután átültem a 2,0 turbóbenzinbe elkezdtem megérteni a TiBi utáni rajongást.
Már anno amikor a 159-et vettem sajnáltam hogy nem volt belőle MultiAir mint a Giuliettában. Ha lett volna már akkor elcsábultam volna...
Piritu - 1.000.0002020-05-27 18:36:17 // 15675
olvassák át ők :-DD
zgi5212020-05-27 16:12:19 // 15674
a 2.2 AT8 olyan 170 -nél forog 2100 -at, 140 magassága olyan 1700 lehet :)
de 120-170 között is úgy tol, mint induláskor ezt a lenti zeperfs teszt is mutatja.
jahh, és minnél gyorsabb annál halkabb a motor, emiatt ne tedd, hogy nem választod :)
és hát a féktáv miért rövidebb a 2.2 nek...? érdekes :)
zgi5212020-05-27 16:07:40 // 15673
sztem a szerviz előtt olvasd át, hogy a S&S mennyi perifériát figyel, hogy működjön..
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-27 15:01:43 // 15672
Vagy túlszárnyalja 6.ban 70-230 a tartomány :))))
Liquid2020-05-27 14:59:14 // 15671
a TIBI karakterisztikában igen közel áll egy modern dízelhez
Liquid2020-05-27 14:56:49 // 15670
A TIBI nem hangosabb, sőt a Q4-nél halkabb, ezt a kolegák mondják, nem én :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-27 13:53:39 // 15669
Ugye :-) De szépen leírtuk ugyanazt XD
tdemeter2020-05-27 13:21:53 // 15668
Ma voltam Kelet pestben, lett új DNA kapcsolóm, szóval végre mehetek A-ban is;)
Láttam 2 db giuliettát, 2020-as modellt, szerintem abból az autóból mindent kihoztak amit lehetett. Teljesen kultúr, sportos vas, bármikor beleülnék szívesen még a giulia mellett is.
Szinte hihetetlen, hogy az egy több mint 10 éves forma...
VKG231!!! (156+75)2020-05-27 12:30:15 // 15667
140-nél 1900-at.
Giuntini2020-05-27 12:08:51 // 15666
Tudom, ezért is mondtam, itt más a helyzet a 8 sebességű automata miatt. Kíváncsi lennék, ha valamelyik dízeles cartárs megírná, hogy 150-nél mennyit forog a 2,2 diesel!
Piritu - 1.000.0002020-05-27 11:26:59 // 15665
Így van, de még mindig meglep. (Volt 9 évem megszokni)
RomeoOne2020-05-27 11:26:52 // 15664
A turbo a karakterisztikáját változtatja meg a benzinmotornak, a Gyuri által említett nyomatékgörbe (és mivel ezt a fordulatszámmal felszorozva kapod a teljesítményt) és teljesítménygörbe változik meg. Felpúposodik alacsonyabb fordulatokon is. És ezek megint nem forognak annyit, csak itt míg a dízelnél a gázolaj égési sebessége limitálja a fordulatot, addig a TB-nél a turbo által szállított levegő mennyisége. Rohadt nagy turbo kéne 10ezres vagy afeletti fordulathoz.
Nyomaték kb. teljesítmény/fordulat, de ez csak a karakterisztikája, ha leosztod a LE-ben megadott teljesítményt a fordulattal, nem fogsz Nm-t kapni. Kell még oda pár konstans.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-27 11:17:49 // 15663
s mi a helyzet a turbó benyással ott ugye kisebb köbcentinél is nagyobb a lóerő... (matekból sosem voltam jó kivéve az osztás, szorzás, összedás, kivonás, % számítás :))))) ha a lóerő=nyomaték x fordulat akkor a nyomaték = lóerő / fordulat ugye? akkor ezért dízelebb a dízelnél a TBi?
RomeoOne2020-05-27 11:14:05 // 15662
Előbb megjöttél, mint gondoltam :D
RomeoOne2020-05-27 11:13:38 // 15661
Na majd talán jön a másik fizikus is és kijavít ha kell, de kb. a következőképpen lehetne konyhanyelven magyarázni. A nyomaték az az erő, amit a motor ki tud fejteni. A teljesítmény már egy kombináltabb szám, az kb. a nyomaték és a fordulatszám szorzata (meg még egy rakás konstanssal való szorzás/osztás, de a lényeg, hogy a furdulatszám a változó a teljesítmény képletében és első fokú függvénye).
Tehát lehet a teljesítménye két motornak ugyanakkora, hogy ha az egyik keveset forog, de ott jó nagy forgatónyomatéka van, a másik meg nem olyan nyomatékos, de azt nagy fordulaton is tudja.
Ugye a dízel alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb és nem is forog annyit. Ezért a váltó áttételezése is más, alacsonyabb fordulaton tudja ugyanazt a sebességet az autó. Tehát nagyobb az áttét. Mintha a mountain bike-ot a legnagyobb áttétre teszed. Nem tudod nagyon gyorsan tekerni, de nagy erővel kell taposnod és gyorsan megy. Ha nem vagy olyan erős, de kisebb erővel nagyobb fordulaton tudod tekerni a pedált, akkor kisebb fokozatba teszed és mész ugyanolyan gyorsan.
Ahogy zgi521 is mondta, hasonló teljesítményű benzinesnél és dízelesnél a dízel a nagy, alacsony fordulaton rendelkezésre álló nyomaték miatt alacsonyabb sebességnél jobban megindul, csak nagy sebességnél már gyorsan kéne tekerni egy nagy áttétet, ami már duplán hátrány egy dízelmotornak. Nem is erre van kitalálva.
A Velocek-nél viszont már túl nagy a különbség. Ahogy írtam is, kb 250 ló körüli dízel kéne, hogy pariban legyen a 280 lovas benzinessel.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-27 11:03:45 // 15660
Hadd pontosítsak :-) A nyomaték fordulattal(!) ér valamit. Nagy itt a kavar nyomaték és lóerő témában, pedig egyszerű:

lóerő = nyomaték x fordulatszám

Ezért lehetetlen két adatból (csúcsnyomaték és max lóerő) megmondani, hogy melyik fog jobban menni. A nyomaték görbe az amiből minden kiderül. Majdnem minden :-)
Mert ugye a dízel nagyobb nyomatékú, de kevesebbet forog. Tehát hosszabb áttételt tesznek hozzá. Így lesz az, hogy adott esetben a nagy nyomatékú 4000-ig forgó dízel keréken pont annyit tud, mint a kisebb nyomatékú, de tovább forgó benzines.

Ilyen meg egyszerűen nincs, hogy a nyomaték alul tol, a lóerő meg felül (húz?) :-)
Szóval dízelben is, benzinesben is az a jó, ha a nyomatékát fordulaton is tartja a motor. Abból lesz sok lóerő.

Példa. Van egy dízelünk, ami 2000-nél 350Nm-t tud, 4500-nál fogy el, ott még a 200Nm kijön, aztán lekókad.
A 300Nm-rel 2000-nél lead kb 129 lóerőt, 200Nm 4200-nál 155 paci.

Vegyünk egy szívó benyást, ami 4000-nél 175Nm-t tud, és ez 6300-nál 135-re esik. Szép "fennsík, ahogy mondani szokás. 4000-nél ez 129 lóerő, 6500-nál pedig 157 lóerő.

Ha megfgyeljük, mindkettő 2500 rpm körüli fordulatszám tartományt fed le csúcsnyomaték és csúcs teljesítmény között, tehát valószínűleg hasonlóan lehet kiautózni a kettőt.

A vita azért bárilyen fórumon kb örökké menne rajta, hogy de a nyomaték alul tol, de a fordulat felül húz XD
Piritu - 1.000.0002020-05-27 10:56:10 // 15658
A benzines Júlia kevesebbet forog a pályán mint a diesel 159/Giulietta.
Giuntini2020-05-27 10:50:14 // 15657
Ott a pont! Hosszú távú autózásnál nincs párja a dízelnek! Erre példa a 159 2,4 jtdm vs Tibi. 150-nél az 5 hengeres 2500-at forog. A Tibi 4000 felett. Akkor melyik a nyugtatóbb és halkabb?
Tudom a Giuliánál más a helyzet, de azért ez ott is valamennyire igaz, főleg ha a fogyit vetjük össze! Csak indulásnál, lassú tempónál a dízelnek ne lenne ilyen tolakodó hangja! Az első pillanattól fogva a legnagyobb negatívumnak tartom.
Piritu - 1.000.0002020-05-27 09:43:25 // 15656
Tegnap hazafelé meglepett Júlia egy üzenettel és a sárga tengeralattjáróval.
Indulás után kb 1 km-re közölte hogy a startstop nem áll rendelkezésre és mellé jött a lámpa. Amúgy működött rendesen. Megálltam, újraindítottam és eltűnt minden.
Egyenlőre betudom a szokásos hisztinek hogy keveset megyünk, de ha még egyszer csinálja elviszem a szervizbe.
tdemeter2020-05-27 09:06:52 // 15655
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-27 08:58:17 // 15654
jó példa erre a traki pl egy 90 le 2000-es fordulaton 350Nm nyomatékot ad le ... faxán lehet vele szántani :D
egyéb iránt mindig azt mondom van helye a delej autóknak, hosszú távra még mindig az a leggazdaságosabb... engem vittek 2.2 Gyulával szépen teszi a dolgát semmi baj sincs vele!
Liquid2020-05-27 08:56:53 // 15653
a cél mindig az, hogy gyors legyen :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-27 07:36:15 // 15652
Dehogy kevés nem Honda ez :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-27 07:34:30 // 15651
Te vagy a fizikus bakker:))) Azt hiszem arányosítva kell nézni hiába nagyobb a nyomaték 15%kal, ha a lóerő a másik oldalon 40%-kal több az lesz a jobb...
Lev2020-05-27 06:59:20 // 15650
Nem is 2.0 Veloce :)
RomeoOne2020-05-27 00:21:50 // 15649
Hát ez nem 5.2
G-MANN🍀2020-05-26 23:10:47 // 15647
2 másodperccel jobban 0-60? a 2.2 dízel, mint a 2.0 Veloce benzin?
Na ez kizárt.
2.0 Veloce 0-100 5.2
G-MANN🍀2020-05-26 23:02:11 // 15646
👍 és ott a pont

Egy benzines egy dízel nyomatékával, nekem érzésre ez a Veloce benzines

Nehogy azt mondjuk, hogy kevés egy 2.0 benzinesnek ennyi nyomaték 😂😂

na jó egy egy nagy hajóba (Stelvio) brutál lehet a 310/460 😉👍
G-MANN🍀2020-05-26 22:57:44 // 15645
Élőben nem ezt tapasztaltam. Nem vagyok nyomaték függő, csak élvezet👍😉 ez a benzines Veloce egy álom
RomeoOne2020-05-26 22:47:54 // 15643
Ez igaz, de aVeloce-nél tényleg túl nagy a különbség. Nem is értem. A dízelnek kb. 250 lovasnak kéne lennie, hogy a benzines veloce párja legyen. Meg azt sem értem, hogy miért venné valaki a veloce dízelt a 180 lovas (most már 190, így meg főleg nem) dízel helyett. Elhanyagolható a teljesítménybeli különbség. Igaz, az árkülönbség sem akkora, mnit a benzinesnél. Gondolom valami adózási oka lehet.
RomeoOne2020-05-26 22:42:06 // 15642
Attól függ mi a cél :)
zgi5212020-05-26 22:38:35 // 15641
az megvan hogy indulaskor 60 ig jobban tol a nagyobb nyomatek?
olyan 2 mp -el
no az nem keves
compare
zgi5212020-05-26 22:34:23 // 15640
egyetertek a mindennapok baratja a nyomatek :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-26 22:14:13 // 15638
Egyik a másik kezében jár... minél nagyobb mind a kettő annál jobb :))) Ezért kell a 310 ló a 460Nm-rel :P
Liquid2020-05-26 22:09:45 // 15637
a nyomaték csak lóerővel együtt ér valamit :)
Giuntini2020-05-26 22:09:13 // 15636
Ez viszont szerintem a mindennapokban nem érezhető. Kompenzálja a dízel nagyobb és alacsonyabban ébredő nyomatéka. Ezt mondom úgy, hogy ennek ellenére a benzinest választanám!
zgi5212020-05-26 21:54:56 // 15635
foleg h nyomatekban a 180 as 50Nm rel tobb mig a 210 lovas 70Nm veri a 280 lovast.
mar akinek a nyomatek szamit..😀
RomeoOne2020-05-26 21:03:09 // 15634
Nyilván, mindig is volt. Arra gondolt, hogy a 210 és a 280 ló között elég nagy a lépcső.
sas-1592020-05-26 19:00:54 // 15633
Van már dízel Veloce is, 210 lóerővel.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-26 17:05:33 // 15632
de hátulról igen :DDD
G-MANN🍀2020-05-26 16:58:51 // 15631
Velocenak nincs dízel alternatívája a Giuliában. 😉
A kutat biztos, hogy többet látogatom, de a nyomaték a dinamika is prémium, és még a hangja is álom🤗👍
Egyébként egy automata 180LE dízel is álom👍
Piritu - 1.000.0002020-05-25 22:11:16 // 15630
Mondjuk a hang miatt szoktam - ha van hely - a traktor (igazi) előzésekor leforgatni az ötödikig a fokozatokat :-DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.