leopop32021-04-23 00:41:00 // 19831
Teljesen igazad van 😁👍
Utó irat: Imádom a Brerám 😁
159-és rész miatt írtam bele
Utó irat: Imádom a Brerám 😁
159-és rész miatt írtam bele
Halesz2021-04-22 22:38:59 // 19829
A holnapi Backstage témája. Kemény lesz, de érdekes! :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-22 22:16:09 // 19828
Nem nyilvánvaló, de nagyon valószínű, hogy az lesz a fő irány . Túlságosan sarokba szorították a gyártókat, és erre a pályára állították a háttér ipart is. Innnen teljes hátraarc nem fog menni. Lesz még hibrid, a jelenleginél is szigorúbb normáknak megfelelő még döglöttebb motorokkal. És senki nem angyal már a megoldáson, az akksikkal vannak elfoglalva. Az új Giuliának már az i4 ellen kell menni, az pedig a PSA platformján jöhet össze. Ez a folyamat elindult. Kell vagy 10 év hogy kiforrja magát, és szinte biztos, hogy ilyen benzinesek mint amik még most éppen vannak, nem lesznek.
Az is tuti, hogy ilyen öncélúan, szívből tervezett autók sem lesznek, a bohém olasz autótervezének a Stellantissal vége. Normális üzleti alapon fog működni, eladható autók készülnek majd. Ez egyrészt jó, lesznek Alfák 20 év múlva is. De ilyenek mint most, asszem soha többé.
Az is tuti, hogy ilyen öncélúan, szívből tervezett autók sem lesznek, a bohém olasz autótervezének a Stellantissal vége. Normális üzleti alapon fog működni, eladható autók készülnek majd. Ez egyrészt jó, lesznek Alfák 20 év múlva is. De ilyenek mint most, asszem soha többé.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-22 21:22:30 // 19827
most sem nyilvánvaló, hogy minden autó elektronyos lesz :DDD tolják kifelé az évszámokat mivel rájöttek, hogy megbszta a borz a nyulat :P
tdemeter2021-04-22 20:37:50 // 19826
Szerintem kár sírni. Ez a platform még akkor született, amikor nem volt nyilvánvaló, hogy minden autó elektromos lesz. Lépniük kell, persze, mi mást lehetne csinálni? Ha az nem jó erre, akkor kell más.
Szerintem tök felesleges olyanon sírni, hogy majd jönnek a franciák és minden elbaxnak jól. Nyilván senki sem ezt akarja. Olcsón, akarnak tudni gyártani versenyképes, modern autókat, ehhez pedig nem járhatsz külön utakon.
Az alfa már tök rég nem csak a saját eszközeit építi az autóiba, gondoljatok csak bele pl a 159 motorjaiba, közben meg a 159-et imádtuk.
Szóval legyen inkább sok szép új autó, legyen belőle sok pénz és majd abból fejlesszenek 1-1 unikumot, amit az igényesebb vásárló közönség megengedhet magának, minthogy a saját útjukat járva eltűnjenek a süllyesztőben...
Szerintem tök felesleges olyanon sírni, hogy majd jönnek a franciák és minden elbaxnak jól. Nyilván senki sem ezt akarja. Olcsón, akarnak tudni gyártani versenyképes, modern autókat, ehhez pedig nem járhatsz külön utakon.
Az alfa már tök rég nem csak a saját eszközeit építi az autóiba, gondoljatok csak bele pl a 159 motorjaiba, közben meg a 159-et imádtuk.
Szóval legyen inkább sok szép új autó, legyen belőle sok pénz és majd abból fejlesszenek 1-1 unikumot, amit az igényesebb vásárló közönség megengedhet magának, minthogy a saját útjukat járva eltűnjenek a süllyesztőben...
RomeoOne2021-04-22 20:29:06 // 19825
De sztem csak a "nem Q" modellek. A Q sztem nem kap facelift-et, simán kivezetik. Bááár, a saját kategóriájában jól fogy, az alapmodellekkel ellentétben, simán versenyképes a mezőnyben. Fene tudja
G-MANN🍀2021-04-22 20:00:00 // 19823
Így így !!👍🍀
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-22 19:32:56 // 19822
Majd veszek egy uccsó szériást ami nem hibrid aztán megy ameddig megy...
Fornitore2021-04-22 18:51:26 // 19821
Szerintem mindenki sejtette hogy a Giulia és a Stelvio az utolsó igazi alfa.Innentől a klónok jönnek.Pont beszélgettük egyik barátommal hogy a mi fajtánkat akik szeretik az autózást és a mi korosztályunkat elengedték az autógyártók.Most már az új generációnak készítik.Ez van!
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-22 18:46:15 // 19820
Várható volt. Én azon csodálkozok, hogy még gyártják. Kizárt hogy megéri. A világ legjobbja szerintem azért jöhetett létre, mert eddig senkinek nem jutott eszébe olyan platformot gyártani, ami ennyire költséges. :-) Ezen kívül alkalmatlan elektromos hajtásra, szóval nem lehet vele hosszabb távon számolni, kár energát tenni a módosításába.
Szerintem a Giulia kap még egy faceliftet, LED lámpákat, LCD műszerfalat (van ismerős aki látta a teszt állomását), hibrid hajtást, pár ezt-azt és még egy masszív áremelést. Aztán ennyi...
Szerintem a Giulia kap még egy faceliftet, LED lámpákat, LCD műszerfalat (van ismerős aki látta a teszt állomását), hibrid hajtást, pár ezt-azt és még egy masszív áremelést. Aztán ennyi...
Giuntini2021-04-22 18:08:42 // 19819
Erre azt mondom, hogy menjenek az osztrigazabáló......
Megcsinálják a világ legjobb platformját, és utána majd Peugeot platformon lesznek az Alfák????
Ha ez igaz, akkor a sírásás megtörtént....
Megcsinálják a világ legjobb platformját, és utána majd Peugeot platformon lesznek az Alfák????
Ha ez igaz, akkor a sírásás megtörtént....
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-22 17:21:21 // 19818
Ez a jó hír. A rossz pedig EZ..
RomeoOne2021-04-22 10:27:44 // 19817
A külföldi konfigurátorokba már bekerült az arany szín ;)
leopop32021-04-20 13:59:37 // 19816
Igen ezt gondoltam. Most én a használt Giulia árára gondoltam.
Illetve akkor arról nem is beszéltem hogy valami olyan belsővel is kéne ami tetszik is ez a nagy dilemma 😅
Illetve akkor arról nem is beszéltem hogy valami olyan belsővel is kéne ami tetszik is ez a nagy dilemma 😅
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-20 11:13:58 // 19815
a jó forint mindenre gyógyír nem elég, hogy emelik az árakat mindenhol :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-20 11:01:31 // 19814
Olcsóbb itt semmi nem lesz. A Stellantis márkái között az Alfa Romeo egy központi prémium szerepet kap várhatóan. Hallottam olyat, hogy az új vezetés sürgette az árelemést. Mi még "megúsztuk" és egy árfolyam korrekciónak megfelelő emelést kaptunk.
Csak érdekességképpen Giulia Super alapárak:
2019.07. - 11270000 (1EUR=325Ft) 34677 EUR
2020.01. - 11820000 (1EUR=330Ft) 35818 EUR
2020.07. - 12020000 (1EUR=350Ft) 34343 EUR
2021.01. - 12120000 (1EUR=360Ft) 33667 EUR
2020.04. - 13120000 (1EUR=360Ft) 36444 EUR
Csak érdekességképpen Giulia Super alapárak:
2019.07. - 11270000 (1EUR=325Ft) 34677 EUR
2020.01. - 11820000 (1EUR=330Ft) 35818 EUR
2020.07. - 12020000 (1EUR=350Ft) 34343 EUR
2021.01. - 12120000 (1EUR=360Ft) 33667 EUR
2020.04. - 13120000 (1EUR=360Ft) 36444 EUR
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-20 10:34:57 // 19813
Na de majd most.. a franciák majd összeszedik az Alfát. Már csak újabb 3-4 év. XD
leopop32021-04-20 10:17:51 // 19812
Hát nekem is ez jutott eszembe illetve hogy még mindig olyan áron van ami még nem fér bele a keretbe 🤣🤣
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-20 09:02:38 // 19811
jah a Giulia SUV :DDD 2 modell van elég szánalmas ...
RomeoOne2021-04-20 08:22:42 // 19810
De, 4 éve a Stelviot :)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-20 06:38:11 // 19809
Rohan az idő... és 5 éve nem adtak ki új modellt sem...
RomeoOne2021-04-19 22:05:32 // 19808
Buon compleanno!
Halesz2021-04-19 21:51:30 // 19807
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-19 10:40:38 // 19806
pl a gyári sport tárcsák és betét az a negyede sem :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-19 10:10:59 // 19805
Az pont jó, ha a karbon tényleg négyszer annyit bír :-)
samu1262021-04-18 23:32:01 // 19804
Kékecske
Ez mennyire reális? És miért nincs alfatexes Giulia? Az alfatex bézs zsínű 159-es ülése az nekem örök és hiányozna :(
Ezt azért linkeltem mert a sok fekete bőr mellé kb az egyetlen alternatíva
Ez mennyire reális? És miért nincs alfatexes Giulia? Az alfatex bézs zsínű 159-es ülése az nekem örök és hiányozna :(
Ezt azért linkeltem mert a sok fekete bőr mellé kb az egyetlen alternatíva
RomeoOne2021-04-18 23:24:56 // 19803
Hát attól függ melyik acél :)
Rendes pályázós acél tárcsa meg ahhoz való betét az simán eléri a 50-60%-át is a karbonnak.
Pl. Pagid Racing RSL 29 vagy Carbone Lorraine betétek
Tárcsákból pl. az AP racing, Stoptech, Pfc ami ütősebb.
Rendes pályázós acél tárcsa meg ahhoz való betét az simán eléri a 50-60%-át is a karbonnak.
Pl. Pagid Racing RSL 29 vagy Carbone Lorraine betétek
Tárcsákból pl. az AP racing, Stoptech, Pfc ami ütősebb.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-18 19:02:16 // 19802
Na igen klasszisokkal olcsóbb az acél, mint a karbon kb a negyede...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-18 17:57:38 // 19800
Egyébként adtunk már el Porschera vagy R8ra gyári tárcsát, nincs is hozzá más Brembo volt bennük gyárilag de ilyet közforgalomba nem árusítja a Brembo sem, sokkal könnyebb volt és más volt az anyaga....A közBrembo egy kalap szar, a futottak még kategória...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-18 17:53:41 // 19799
Pedig azt használják sőt rallyeban is...
RomeoOne2021-04-18 17:50:47 // 19798
A karbon kerámia szinte minden tekintetben sokkal jobb, mint a vasfék. Nem is ezt tagadtam, csak sokan azt hiszik, hogy az akkor kell, ha valaki pályázni akar. Ezt cáfoltam.
RomeoOne2021-04-18 17:49:12 // 19797
Igen, az egyel ezelőtti M4 volt duplakuplungos. Az újakba már ugyanaz a ZF megy, mint a Giulia-ba.
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-18 15:40:20 // 19796
Ha egyszer elterjed a SiC erősített karbon kerámia mint féktárcsa anyag, és normális ára lesz, akkor azért lesznek előnyei. Nagyon tartós, könnyű, jobb fékhatást lehet elérni vele. Amíg ennyibe kerül, addig nagyjából mindegy. Ha egyszer lejön a technológia az elérhető kategóriába, onnantól egy nagyon jó dolog lesz. Villanyautón egy ilyen fékrendszer kb soha nem kopna el. Jelentősen csökkenti a rugózatlan tömeget is.
leopop32021-04-18 14:52:56 // 19795
Az a sor nekem sem tetszett de csak most láttam mert kiderült hogy 2 oldal volt a cikk én pedig csak egyet olvastam el 😅
Kazes☻2021-04-18 13:08:08 // 19794
Giuntini2021-04-18 12:42:57 // 19793
Aztan még:"Kicsit Homasita a sok szénszál betét"
Fékek terén viszont jobb választás a karbon. Tomi autóján Velencén sikerült elfárasztani a fékeket!
Fékek terén viszont jobb választás a karbon. Tomi autóján Velencén sikerült elfárasztani a fékeket!
Giuntini2021-04-18 12:39:38 // 19792
Nem igazán van képben, mert a BMW M3-ban ugyanaz a 8 sebességes ZF váltó van mint az Alfában! Én nem is tudom, hogy lehetett ilyet leírni, hogy az M3 duplakuplungos váltója bizonyos esetekben gyorsabb mint a Giulia ZF váltója??!!!
RomeoOne2021-04-18 10:43:04 // 19791
Egyébként pályázós autókat, pl. amiket a Nordschleife-n bérelnek, vasfékkel szokták szerelni. Persze azok spéci tárcsák meg betétek, jóval drágábbak. Azok jobban bírják a magas hőmérsékletet is.
De a tévhitekkel ellentétben a karbon-kerámia fék nem igazán a masszív pályázásra való. Igaz, hogy magas hőmérsékleten sem fárad el, mint a vas, de a tartós magas hőmérséklet károsítja. Plusz nagyon sérülékeny is a mechanikai behatásokra, rácsúszol a kavicságyra, vagy megütöd kerékcserénél a tárcsát, és addig tartott. És ehhez képest, ugye, jó drága.
Ezek a kerámia fékek, amiket személyautókra raknak, inkább csak arra jók, hogy egyszer-kétszer megfuttasd egy pályanapon vagy ha meg akarod rendesen hajtani lefele a Mátrából, azt is kibírja.
Az F1-ben amúgy nem ez a fajta karbon kerámia mátrix (CCM) fék van. Az is karbon, de teljesen más technológia. Karbon-karbon vagy karbon-rost (carbon fibre) féknek hívják.
Egyébként többek között Mór Csabánál olvastam még hasonló kritikát:
Alfa Romeo Giulia QV: maximumra pörgetve
A cikk vége felé írja:
Másfél bemelegítő kör után visszatértem a boxba, beállítani az ideális guminyomást a gyors körhöz. Ahogy megálltam, egy marék hamut vettem észre az első kerekek mellett: porrá vált az első fékbetétek egy része.
Az autón az alapáras acél fékrendszer volt, ahol a problémát véleményem szerint a kicsire méretezett első féknyergek jelentik. A kis fékek miatt kis felületen képződik a súrlódás, ami nagyobb hőt generál, mintha nagyobb felületen tenné ugyanazt. Így az egyébként nem fékgyilkos Pannónia-Ringen is már másfél kört követően olyan hőmérsékletek vannak az első fékeknél, ami nem egészséges.
De a tévhitekkel ellentétben a karbon-kerámia fék nem igazán a masszív pályázásra való. Igaz, hogy magas hőmérsékleten sem fárad el, mint a vas, de a tartós magas hőmérséklet károsítja. Plusz nagyon sérülékeny is a mechanikai behatásokra, rácsúszol a kavicságyra, vagy megütöd kerékcserénél a tárcsát, és addig tartott. És ehhez képest, ugye, jó drága.
Ezek a kerámia fékek, amiket személyautókra raknak, inkább csak arra jók, hogy egyszer-kétszer megfuttasd egy pályanapon vagy ha meg akarod rendesen hajtani lefele a Mátrából, azt is kibírja.
Az F1-ben amúgy nem ez a fajta karbon kerámia mátrix (CCM) fék van. Az is karbon, de teljesen más technológia. Karbon-karbon vagy karbon-rost (carbon fibre) féknek hívják.
Egyébként többek között Mór Csabánál olvastam még hasonló kritikát:
Alfa Romeo Giulia QV: maximumra pörgetve
A cikk vége felé írja:
Másfél bemelegítő kör után visszatértem a boxba, beállítani az ideális guminyomást a gyors körhöz. Ahogy megálltam, egy marék hamut vettem észre az első kerekek mellett: porrá vált az első fékbetétek egy része.
Az autón az alapáras acél fékrendszer volt, ahol a problémát véleményem szerint a kicsire méretezett első féknyergek jelentik. A kis fékek miatt kis felületen képződik a súrlódás, ami nagyobb hőt generál, mintha nagyobb felületen tenné ugyanazt. Így az egyébként nem fékgyilkos Pannónia-Ringen is már másfél kört követően olyan hőmérsékletek vannak az első fékeknél, ami nem egészséges.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-18 09:54:04 // 19790
Minden csak viszonyítás kérdése az F1ben a karbonfékeket is sikerül kifárasztani ....
Valaki ökör módon állandóan csak a féket nyomja oda semmi nem elég.
Valaki ökör módon állandóan csak a féket nyomja oda semmi nem elég.
RomeoOne2021-04-17 22:18:27 // 19789
Mondjuk ezt már az elejétől fogva mondták, hogy ha tényleg elkezded használni, akkor viszonylag hamar el lehet fárasztani a vasféket. Ha pl. meg akarod szalasztani Eger és Miskolc között Répáshuta felé a Bükkben, ahhoz kevés lesz.
GEORGE2021-04-17 21:44:52 // 19788
ez a valamit le kell szólni kategória....tökéletes mégsem lehet....
leopop32021-04-17 11:56:27 // 19786
Cikk olvasása után ugyanez merült fel bennem is
Liquid2021-04-17 11:03:41 // 19785
Azt az egyet nem értettem én se
Halesz2021-04-17 10:50:51 // 19784
Ez egy elég alapos és korrekt cikk!
Én mondjuk a féket sehol nem éreztem kevésnek, nem tudom mit lejtőztek vele :)))
Én mondjuk a féket sehol nem éreztem kevésnek, nem tudom mit lejtőztek vele :)))
RomeoOne2021-04-17 10:50:40 // 19783
Van benne néhány tárgyi tévedés, de meglepően képben van a szerző, nem vártam volna ezt az origo-tól.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.