Liquid2023-05-15 21:16:44 // 30744
Ha automata akkor infóim szerint 100e km környékén esedékes, a manuálisról nincs infóm.
Sandree802023-05-15 21:16:15 // 30743
Jól van na, picit emeltem a nyomáson, és ezt mutatta a dyno 🤣🤣🤣
Persze elírtam, gyári, 200 lovas az autó.
Persze elírtam, gyári, 200 lovas az autó.
Sandree802023-05-15 21:14:55 // 30742
Jól van na, picit húztunk a nyomáson, aztán ezt mutatta a pad 🤣🤣🤣
Persze elírás, teljesen gyári 200 pacis...
Persze elírás, teljesen gyári 200 pacis...
farki2023-05-15 21:03:46 // 30741
2000 LE-nél má’ korábban kellett volna … 🤣🤣🤣
Sandree802023-05-15 20:53:06 // 30740
Sziasztok!
Biztos volt már, elnézést...
2.0 2000LE, automata, 70.000 km, szerintem ideje váltóolajat cserélni.
1. kérdés: ugye jól gondolom, hogy illik már cserélni?
2. kérdés: tud valaki valami jól bevált helyet, ahol rendesen megcsinálják?
3. kérdés: nagyságrendileg mire lehet számítani?
Üdv. & köszi:
Sanyi
Biztos volt már, elnézést...
2.0 2000LE, automata, 70.000 km, szerintem ideje váltóolajat cserélni.
1. kérdés: ugye jól gondolom, hogy illik már cserélni?
2. kérdés: tud valaki valami jól bevált helyet, ahol rendesen megcsinálják?
3. kérdés: nagyságrendileg mire lehet számítani?
Üdv. & köszi:
Sanyi
RomeoOne2023-05-15 19:43:00 // 30739
SD2023-05-15 08:28:34 // 30738
Hogy: jóreggelt, jóestét :)
RomeoOne2023-05-12 19:43:33 // 30736
A bal alsó egy Acura😅
SD2023-05-12 16:02:31 // 30735
SD2023-05-12 13:26:41 // 30734
mondanám hogy Enzo Ferrari is alfával kezdte:)
A Giulia ferraribb a ferrarinál:D
Ennyi:D
A Giulia ferraribb a ferrarinál:D
Ennyi:D
SD2023-05-12 13:24:46 // 30733
az elavult hogy hogy kell telefonkábelt vezetni a szegélylécben, meg hogy melyik lámpába hány wattos izzó tehető, hogy kell megfoltozni a zoknit
de az nem avult el hogy tudatosan olyan közösségeket keressen mindenki ahol hasonló emberekkel együtt többre jut mint magában
ez a lényeg:) jó emberek jó célok és működik minden:)
de az nem avult el hogy tudatosan olyan közösségeket keressen mindenki ahol hasonló emberekkel együtt többre jut mint magában
ez a lényeg:) jó emberek jó célok és működik minden:)
SD2023-05-12 13:17:52 // 30732
már van Ferrarid:) nekik nem lesz Alfájuk:)))
RomeoOne2023-05-12 12:43:22 // 30731
Én arra rájöttem, hogy ne mlesz Ferrari-m alkalmazottként, szóval más irányt kell nézni xd
SD2023-05-12 12:33:08 // 30730
Igen csak az az érdekes hogy eddig úgy éreztük hogy jaj már mindjárt jó lesz most meg úgy néz ki hogy eddig volt jó:D
Nehéz eldönteni mi az az elv amihez ragaszkodnod kell, és mit kell elereszteni.
Én "nagyon gazdag emberektől" azt tanultam rugalmasnak kell lenni.
(teszem hozzá, ez még nem jelent önfeladást, de én nem vagyok "nagyon gazdag ember" így ez annyira nem számít:D)
Illetve amikor milliárdosok járnak 8-10 éves autókkal akkor én igazából bicikli felé nem nagyon skálázhatnám magam.. csináltam is ezt 10 évig és még fogom is.. és valahogy ők jutnak egyről a kettőre:D
Amikor egy ilyen céghez beállok a Piros Alfával a kék toyoták közé?:D
Az mekkora bátorság?:D
De én is jutottam 1-ről a kettőre:))) Csak kérdés ki hova teszi a célt.. ez sokmindentől függ, kor, egészség, lehetőségek, kötelezettségek.
Nehéz eldönteni mi az az elv amihez ragaszkodnod kell, és mit kell elereszteni.
Én "nagyon gazdag emberektől" azt tanultam rugalmasnak kell lenni.
(teszem hozzá, ez még nem jelent önfeladást, de én nem vagyok "nagyon gazdag ember" így ez annyira nem számít:D)
Illetve amikor milliárdosok járnak 8-10 éves autókkal akkor én igazából bicikli felé nem nagyon skálázhatnám magam.. csináltam is ezt 10 évig és még fogom is.. és valahogy ők jutnak egyről a kettőre:D
Amikor egy ilyen céghez beállok a Piros Alfával a kék toyoták közé?:D
Az mekkora bátorság?:D
De én is jutottam 1-ről a kettőre:))) Csak kérdés ki hova teszi a célt.. ez sokmindentől függ, kor, egészség, lehetőségek, kötelezettségek.
zgi5212023-05-12 12:32:22 // 30729
jogos!
a mnyp -ből is volt kiút.. hány (okosabb) ember gondolta úgy, hogy kockáztat? kb. 100k a több millióból.
99% felült, beetették az emlegetett 1 vagy 10% nem.
most többszörös a 2010 -es reálérték..
és itt nem pár száz k -ról beszélünk ám.
de nincsenek illúzioim :)
a mnyp -ből is volt kiút.. hány (okosabb) ember gondolta úgy, hogy kockáztat? kb. 100k a több millióból.
99% felült, beetették az emlegetett 1 vagy 10% nem.
most többszörös a 2010 -es reálérték..
és itt nem pár száz k -ról beszélünk ám.
de nincsenek illúzioim :)
zgi5212023-05-12 12:27:25 // 30728
ennél kevés nyomasztóbb videó van :(
zgi5212023-05-12 12:26:49 // 30727
az elmúlt 20+ évben csak példát mutatok :-), de ahogy mondod olyan gyorsan változik a helyzet, a trend, hogy technikailag sem követhető, másolható az előző generáció. ideje korán elavult lett. :-(
SD2023-05-12 12:24:20 // 30726
Én is tudok ilyen sztorikat mondani, rokonomnak a Dévó Tikkó nem érkezett meg akkor mennyire nagy pénz volt 4millió, más a konyháját gyújtja fel vagy lenullázzák egy tömegkarambolban.
Én azt gondolom ezekben az eseményekben is még az utolsó utáni pontig vannak kibúvók, ha egyel sem sikerült élni, akkor meg annak úgy kellett lennie..
Hány tragikus xart tudék csak a saját életemből felsorolni, végül 10 év múlva az abból merített erő hozza a legjobb dolgokat.. Azért inkább nem szeretnék több szart:D
Én azt gondolom ezekben az eseményekben is még az utolsó utáni pontig vannak kibúvók, ha egyel sem sikerült élni, akkor meg annak úgy kellett lennie..
Hány tragikus xart tudék csak a saját életemből felsorolni, végül 10 év múlva az abból merített erő hozza a legjobb dolgokat.. Azért inkább nem szeretnék több szart:D
SD2023-05-12 12:20:30 // 30725
szerintem azzal tehetsz nekik a legjobbat a 1. példát mutatsz 2. megérteted hogy mindig voltak lázálom szerű ideák a világban és ezek jönnek mennek.. 3. alkalmazkodjanak az ember a jég hátán is megél.. ők még megélhetik hogy rendeződik az ami most épp szét akar esni, mi már nem biztos, hogy valami pozitívat is mondjak:D:D:D
A kulcs valahol ott van hogy a térképről nem megyek le tudom mit szeretnék tudom mit tudok, és a végletekig tudok alkalmazkodni és hajlandó vagyok kockázatot és felelősséget is vállalni. Ha ezt sikerül megérteni akkor már a leg elitebb részébe tartoznak az emberiségnek, és innen csak az a kérdés hogy felső 10% vagy felső 1% az meg kb. mindegy is... de ezzel felelősség is jár mert ők fogják megmondani mi legyen, de ha választhatok akkor én mégis inkább megmondom, nem elszenvedem:D Csak az a baj ezen a bolygón mindenki meg akarja mondani, és nem elszenvedni. Úgyhogy kell még keresni pár bolygót mert ezen már ennyi felső 10% nem fér el:D
Na de komolyra fordítva, a jövőkép az extrém gyors és átláthatatlan átszerveződések miatt vannak. Ha fent-tarthatatlan lesz a magánvagyon, akkor erre két lehetőség van, vagy mégis valami áron elérni, vagy a megfelelő kaszt szerinti szolgáltatási rendszerbe betagozódni.
De nem elfelejteni ki vagy honnan jösz és mi a célod.. Mert csak akkor van gond:)
A kulcs valahol ott van hogy a térképről nem megyek le tudom mit szeretnék tudom mit tudok, és a végletekig tudok alkalmazkodni és hajlandó vagyok kockázatot és felelősséget is vállalni. Ha ezt sikerül megérteni akkor már a leg elitebb részébe tartoznak az emberiségnek, és innen csak az a kérdés hogy felső 10% vagy felső 1% az meg kb. mindegy is... de ezzel felelősség is jár mert ők fogják megmondani mi legyen, de ha választhatok akkor én mégis inkább megmondom, nem elszenvedem:D Csak az a baj ezen a bolygón mindenki meg akarja mondani, és nem elszenvedni. Úgyhogy kell még keresni pár bolygót mert ezen már ennyi felső 10% nem fér el:D
Na de komolyra fordítva, a jövőkép az extrém gyors és átláthatatlan átszerveződések miatt vannak. Ha fent-tarthatatlan lesz a magánvagyon, akkor erre két lehetőség van, vagy mégis valami áron elérni, vagy a megfelelő kaszt szerinti szolgáltatási rendszerbe betagozódni.
De nem elfelejteni ki vagy honnan jösz és mi a célod.. Mert csak akkor van gond:)
SD2023-05-12 12:20:30 // 30724
szerintem azzal tehetsz nekik a legjobbat a 1. példát mutatsz 2. megérteted hogy mindig voltak lázálom szerű ideák a világban és ezek jönnek mennek.. 3. alkalmazkodjanak az ember a jég hátán is megél.. ők még megélhetik hogy rendeződik az ami most épp szét akar esni, mi már nem biztos, hogy valami pozitívat is mondjak:D:D:D
A kulcs valahol ott van hogy a térképről nem megyek le tudom mit szeretnék tudom mit tudok, és a végletekig tudok alkalmazkodni és hajlandó vagyok kockázatot és felelősséget is vállalni. Ha ezt sikerül megérteni akkor már a leg elitebb részébe tartoznak az emberiségnek, és innen csak az a kérdés hogy felső 10% vagy felső 1% az meg kb. mindegy is... de ezzel felelősség is jár mert ők fogják megmondani mi legyen, de ha választhatok akkor én mégis inkább megmondom, nem elszenvedem:D Csak az a baj ezen a bolygón mindenki meg akarja mondani, és nem elszenvedni. Úgyhogy kell még keresni pár bolygót mert ezen már ennyi felső 10% nem fér el:D
Na de komolyra fordítva, a jövőkép az extrém gyors és átláthatatlan átszerveződések miatt vannak. Ha fent-tarthatatlan lesz a magánvagyon, akkor erre két lehetőség van, vagy mégis valami áron elérni, vagy a megfelelő kaszt szerinti szolgáltatási rendszerbe betagozódni.
De nem elfelejteni ki vagy honnan jösz és mi a célod.. Mert csak akkor van gond:)
A kulcs valahol ott van hogy a térképről nem megyek le tudom mit szeretnék tudom mit tudok, és a végletekig tudok alkalmazkodni és hajlandó vagyok kockázatot és felelősséget is vállalni. Ha ezt sikerül megérteni akkor már a leg elitebb részébe tartoznak az emberiségnek, és innen csak az a kérdés hogy felső 10% vagy felső 1% az meg kb. mindegy is... de ezzel felelősség is jár mert ők fogják megmondani mi legyen, de ha választhatok akkor én mégis inkább megmondom, nem elszenvedem:D Csak az a baj ezen a bolygón mindenki meg akarja mondani, és nem elszenvedni. Úgyhogy kell még keresni pár bolygót mert ezen már ennyi felső 10% nem fér el:D
Na de komolyra fordítva, a jövőkép az extrém gyors és átláthatatlan átszerveződések miatt vannak. Ha fent-tarthatatlan lesz a magánvagyon, akkor erre két lehetőség van, vagy mégis valami áron elérni, vagy a megfelelő kaszt szerinti szolgáltatási rendszerbe betagozódni.
De nem elfelejteni ki vagy honnan jösz és mi a célod.. Mert csak akkor van gond:)
zgi5212023-05-12 12:17:03 // 30723
bármid volt és van sajnos a történelem folyamán előfordul az "" einstand
(nem is oly régen is volt 1, pl. magánnyugdíjpénztár elvétele, bár itt sokan vagytok akiket ez nem érinthet)
bármit, bármikor elvesznek, hiába van a neveden..
sajnos már a kinti bank sem biztonságos, épp tegnap hallottam a NAV pontosan tudja kinek hol mennyi van a kinti számláján. (gondolom, ha a nevén van és nem of -shore)
mennyi embernek volt pechje tavaly tavasszal a SperBank -al? Még állami kóceráj is bukott vele.
(nem is oly régen is volt 1, pl. magánnyugdíjpénztár elvétele, bár itt sokan vagytok akiket ez nem érinthet)
bármit, bármikor elvesznek, hiába van a neveden..
sajnos már a kinti bank sem biztonságos, épp tegnap hallottam a NAV pontosan tudja kinek hol mennyi van a kinti számláján. (gondolom, ha a nevén van és nem of -shore)
mennyi embernek volt pechje tavaly tavasszal a SperBank -al? Még állami kóceráj is bukott vele.
RomeoOne2023-05-12 12:06:58 // 30722
Nekem az egésszel kapcsolatban az az érzésem, mint mikor annio a Deus Ex: Human Revolution végére értem. (Nem gamerek tudom ezt most nem értik)
Ott is az volt, hogy választhattál, broadcast-elsz egy olyan narratívát, amivel a totál állami kontrollt segíted elő vagy egy olyat, amivel a giga cégek totál uralkodását biztosítod be vagy bedöntöd az egész rendszert. Egyik opció sem igazán tetszett.
Most is itt vannak ezez az irányok... Ne legyen semmid, mert egyik oldalról rugalmasabb és reziliensebb vagy, nem vagy munkáltatóhoz kötve vagy helyhez... Másrészről meg nincs semmid, ami "békeidőben" működhet jól, de ha felborul a rend... Csak egy gyökértelen, nincstelen senki leszel, aki feladott minden kötöttséget, hogy egy ideálizált gazdasági koncepció szerinti berendezkedésben többre jusson. Aztán mi lesz, ha kibillen az egyensúlyból ez a rendszer?
Én az ilyen felfogásban pont a kiszolgáltatottságot látom és a függőséget. Az ilyen embertömegeket lehet majd csak igazán manipulálni, zsarolni.
Ott is az volt, hogy választhattál, broadcast-elsz egy olyan narratívát, amivel a totál állami kontrollt segíted elő vagy egy olyat, amivel a giga cégek totál uralkodását biztosítod be vagy bedöntöd az egész rendszert. Egyik opció sem igazán tetszett.
Most is itt vannak ezez az irányok... Ne legyen semmid, mert egyik oldalról rugalmasabb és reziliensebb vagy, nem vagy munkáltatóhoz kötve vagy helyhez... Másrészről meg nincs semmid, ami "békeidőben" működhet jól, de ha felborul a rend... Csak egy gyökértelen, nincstelen senki leszel, aki feladott minden kötöttséget, hogy egy ideálizált gazdasági koncepció szerinti berendezkedésben többre jusson. Aztán mi lesz, ha kibillen az egyensúlyból ez a rendszer?
Én az ilyen felfogásban pont a kiszolgáltatottságot látom és a függőséget. Az ilyen embertömegeket lehet majd csak igazán manipulálni, zsarolni.
zgi5212023-05-12 11:56:33 // 30721
egyenlőség sosem volt/lesz
kinek, kinek a szerencséje hova születik vagy nem lesz e bátor gázszerelő
kinek, kinek a szerencséje hova születik vagy nem lesz e bátor gázszerelő
zgi5212023-05-12 11:55:27 // 30720
nekem egyetemisták a srácaim, borzasztó szomorú vagyok a 0 jövőképük miatt. Akkor még nem is beszéltünk rólad, aki igen csak az elején van a családteremtésnek, milyen lehetőségek lesznek még nekik.. bele sem gondolok inkább
zgi5212023-05-12 11:49:32 // 30719
maradok azért optimista és bízom a fiatalokban, ők fogják elérni a változást..
SD2023-05-12 11:37:36 // 30718
Nem beszélve a környezeti terhelés miatt meghalt emberekről...
De az hogy most jelenleg a világon a leg nagyobb arányú haláleset maga a születésszabályozás???
No flame: pár perc élvezetért megölni egy emberi lényt??? Akiből lehetett volna a következő Elon Musk vagy Dali vagy bármi??
Hogy tudatosan nyomorban tartani tömegeket hogy élősködve egy kis réteg luxusban élhessen?
Amikor ezek a nagy elvek ilyet megengednek, akkor azt kell mondjam, ez a civilizáció megérett a pusztulásra..
Reméljük megéljük a következőt:D
De az hogy most jelenleg a világon a leg nagyobb arányú haláleset maga a születésszabályozás???
No flame: pár perc élvezetért megölni egy emberi lényt??? Akiből lehetett volna a következő Elon Musk vagy Dali vagy bármi??
Hogy tudatosan nyomorban tartani tömegeket hogy élősködve egy kis réteg luxusban élhessen?
Amikor ezek a nagy elvek ilyet megengednek, akkor azt kell mondjam, ez a civilizáció megérett a pusztulásra..
Reméljük megéljük a következőt:D
SD2023-05-12 11:33:01 // 30717
Az irány lehetne jó, a probléma hogy eddig egyetlen technikai fejlesztés sem azért készült mert majd az embereknek jó lesz, hanem inkább megpróbálják azok sarokba szorítására, kihasználsára, masszává gyúrására használni.
Itt a mobil, mindenki birtokolja a tenyerében az embereiség eddigi összes tudását.. és mire használja??
Itt az EU 6 és lassan 7 emissziós norma: 1/100 a kibocsátása ezeknek az autóknak mint egy régi típusnak erre mit eredményez? Akkor inkább gyártsunk fél tonna akkumlátort minden autóba..
Családja ne legyen a 20-30 éves fiataloknak mert így a megkeresett pénzük 80% hülyeségre költhetik.
Ezzel együtt a generációkról generációra szálló értékek tarthatatlanná válnak, mindenki egy sérült vagy szétesett család szerű valamibe születik maximális kiszolgáltatva az aktuális érdekeknek.
Valóban jó vivmányoknak néz ez ki:)
Szerintem ökológiailag fenttartható civilizációt 1/10 ennyi fogyasztással lehetne létesíteni, ez azt jelenteni nem egy embernek lenne egy autója hanem 10-nek és megosztoznának.
Nem 1 ember tartana fent egy albérletet, hanem generációs házban élnének, esetleg valamit meg is termelnének maguknak vagy a környezetüknek...
Jelen világunkban a klasszikus értékek amortizálása nem az új világmegváltó ideáknak csinál helyet, hanem a pillanatnyi haszonszerzésnek.
Ha mindenkinek 20 aktív éve van amikor igazán tud hatni és akkor akar meggazdagodni az ezt eredményezi.
Ahelyett hogy tudnánk hogy amit én ma megteszek azt teszem a gyerekeim unokájáért is...
Csak ezt nem lehet leírni, megtanítani celeb főzős műsorban.. csak megtapasztalni, annak aki megteszi azt a rengeteg sok erőfeszítést hogy mondjuk 40-80 évet egyben tartson egy családot.
Itt a mobil, mindenki birtokolja a tenyerében az embereiség eddigi összes tudását.. és mire használja??
Itt az EU 6 és lassan 7 emissziós norma: 1/100 a kibocsátása ezeknek az autóknak mint egy régi típusnak erre mit eredményez? Akkor inkább gyártsunk fél tonna akkumlátort minden autóba..
Családja ne legyen a 20-30 éves fiataloknak mert így a megkeresett pénzük 80% hülyeségre költhetik.
Ezzel együtt a generációkról generációra szálló értékek tarthatatlanná válnak, mindenki egy sérült vagy szétesett család szerű valamibe születik maximális kiszolgáltatva az aktuális érdekeknek.
Valóban jó vivmányoknak néz ez ki:)
Szerintem ökológiailag fenttartható civilizációt 1/10 ennyi fogyasztással lehetne létesíteni, ez azt jelenteni nem egy embernek lenne egy autója hanem 10-nek és megosztoznának.
Nem 1 ember tartana fent egy albérletet, hanem generációs házban élnének, esetleg valamit meg is termelnének maguknak vagy a környezetüknek...
Jelen világunkban a klasszikus értékek amortizálása nem az új világmegváltó ideáknak csinál helyet, hanem a pillanatnyi haszonszerzésnek.
Ha mindenkinek 20 aktív éve van amikor igazán tud hatni és akkor akar meggazdagodni az ezt eredményezi.
Ahelyett hogy tudnánk hogy amit én ma megteszek azt teszem a gyerekeim unokájáért is...
Csak ezt nem lehet leírni, megtanítani celeb főzős műsorban.. csak megtapasztalni, annak aki megteszi azt a rengeteg sok erőfeszítést hogy mondjuk 40-80 évet egyben tartson egy családot.
SD2023-05-12 11:14:14 // 30716
Látom ezt in is, a saját húgom aki 7 ével fiatalabb mint én se család se lakás témában nem indul el, és már behozhatatlan a lemaradása.
Feleségem öccse ugyan ez.. egy vidéki szolgálati lakásban járkál, szüleitől kapott lelakott autót használ..
Kb. talán a 80-as évek beli generáció az utolsó aki ezeket még kifuttathatja, ha nem készen kapja. Akik utánna születtek már nincs esélyük, persze kivételek mindig lesznek:/
Feleségem öccse ugyan ez.. egy vidéki szolgálati lakásban járkál, szüleitől kapott lelakott autót használ..
Kb. talán a 80-as évek beli generáció az utolsó aki ezeket még kifuttathatja, ha nem készen kapja. Akik utánna születtek már nincs esélyük, persze kivételek mindig lesznek:/
carver2023-05-12 10:29:56 // 30715
minden szavaddal igazat szósz!
a régi beidegződéseket el kell felejteni, hogy ha 1,5 évente munkahelyet vált akkor az gyanús, arra kell készülni, hogy tovább fognak állni.
Céges lojalitás már nem nagyon van, legfeljebb a mikrokörnyzethez (munkatársak, főnök, feladat, iroda - ha van egyáltalán mert mindenki inkább HO-ban dolgozna)
De attól tartok az autokrata rendszerek nem múlnak hanem jönnek :( Az egész világon csökken a toleranciaküszöb, nő az agresszió és ez hatás-ellenhatásként az autokrata rendszereknek kedvez, mert az emberek (azokban az országokban ahol kimaradt a polgárosodás) az hiszik "jajj, hát én kevés vagyok egyedül, erős kéz kell majd megmondják mit tegyek, inkább befogom a számat oszt nyelek". Vagy esetleg: "kit érdekel, majd megoldom okosba".
a régi beidegződéseket el kell felejteni, hogy ha 1,5 évente munkahelyet vált akkor az gyanús, arra kell készülni, hogy tovább fognak állni.
Céges lojalitás már nem nagyon van, legfeljebb a mikrokörnyzethez (munkatársak, főnök, feladat, iroda - ha van egyáltalán mert mindenki inkább HO-ban dolgozna)
De attól tartok az autokrata rendszerek nem múlnak hanem jönnek :( Az egész világon csökken a toleranciaküszöb, nő az agresszió és ez hatás-ellenhatásként az autokrata rendszereknek kedvez, mert az emberek (azokban az országokban ahol kimaradt a polgárosodás) az hiszik "jajj, hát én kevés vagyok egyedül, erős kéz kell majd megmondják mit tegyek, inkább befogom a számat oszt nyelek". Vagy esetleg: "kit érdekel, majd megoldom okosba".
zgi5212023-05-12 10:05:02 // 30714
egyébiránt én azt érzem egyre kevésbé is van igényük a saját tulajdonra, birtoklásra.
Bp-n pl., halál a közlekedés és parkolás. El vannak a rollerrel, carsharing -el.
Nekünk boomerknek fura ez az open office, látom is van aki direkt korábban megy be, hogy minden nap ugyan oda üljön. Mondjuk spec. ez engem nem izgat, ahogy fialaokat sem, pedig évtizedig egy asztalnál, pc nél ültem.
Már a lojalitás sem divat, az a fura a cv -ben ha nem 3 évenként váltasz.. :)
Nem mersz kilépni a komfortzónádból..
Gyors és nagy változások lesznek itt carver cartárs és nem csak az autós elketrifikáció és AI nyomulása miatt.
En nem is bánom, ha a begyepsedett autokrata rendszer(ek) leváltódnak végre.
A puding próba pont hétvégén jön Törökországban.. :)
Bp-n pl., halál a közlekedés és parkolás. El vannak a rollerrel, carsharing -el.
Nekünk boomerknek fura ez az open office, látom is van aki direkt korábban megy be, hogy minden nap ugyan oda üljön. Mondjuk spec. ez engem nem izgat, ahogy fialaokat sem, pedig évtizedig egy asztalnál, pc nél ültem.
Már a lojalitás sem divat, az a fura a cv -ben ha nem 3 évenként váltasz.. :)
Nem mersz kilépni a komfortzónádból..
Gyors és nagy változások lesznek itt carver cartárs és nem csak az autós elketrifikáció és AI nyomulása miatt.
En nem is bánom, ha a begyepsedett autokrata rendszer(ek) leváltódnak végre.
A puding próba pont hétvégén jön Törökországban.. :)
carver2023-05-12 09:55:51 // 30713
"de ez 2 generacion belul megvaltozik, mert sem autot, sem lakast nem tudnak megvenni majd a fiatalok"
sad but true...
sad but true...
SD2023-05-12 09:14:10 // 30712
Igen itt Mo. A röghöz kötöttség valós tény, én is azzal a tudattal vettem házat hogy én itt szeretném leélni az életem:D
Ennek a másik véglete mondjuk az amerikai típusú gazdaság, ahol a 16 éves korodtól nincs folyamatosan hiteled mire oda érsz, nem fogsz tudni venni kecót, mert kreditrendszer van a bankoknál.
Autót úgy veszel, hogy bemész elhozod aztán a bank intézi…
Az aktuális munkahely és fizu határozza meg hogy hol és mennyiért laksz és erre, van is kialakult hálózat.
Ott egy élet munkájából nem is jön össze egy ház, az itteni gazdasági lehetőségek és vágyak okozzák pl. hogy sokan az előző generációból addigra küzdötték ki a megfelelő méretű lakást/házat mire pont kirepültek a gyerekek, aztán két nyugdíjas fagyoskodik.
Van előnye és hátránya mindenképp..
Ennek a másik véglete mondjuk az amerikai típusú gazdaság, ahol a 16 éves korodtól nincs folyamatosan hiteled mire oda érsz, nem fogsz tudni venni kecót, mert kreditrendszer van a bankoknál.
Autót úgy veszel, hogy bemész elhozod aztán a bank intézi…
Az aktuális munkahely és fizu határozza meg hogy hol és mennyiért laksz és erre, van is kialakult hálózat.
Ott egy élet munkájából nem is jön össze egy ház, az itteni gazdasági lehetőségek és vágyak okozzák pl. hogy sokan az előző generációból addigra küzdötték ki a megfelelő méretű lakást/házat mire pont kirepültek a gyerekek, aztán két nyugdíjas fagyoskodik.
Van előnye és hátránya mindenképp..
zgi5212023-05-11 22:23:59 // 30711
mi igy szocializalodtunk! akkor erezzuk magunkat biztonsagban, ha a tulajdonban lakunk.
de ez 2 generacion belul megvaltozik, mert sem autot, sem lakast nem tudnak megvenni
majd a fiatalok.
de igazad van, a berlakas sokkal rugalmasabb eletet enged, es nyugaton a berlot is vedi a jog, ad-hoc nem lehet kipenderiteni ok nelkul.
a magantulajdon “napjai” meg vannak szamolva. 😔
de ez 2 generacion belul megvaltozik, mert sem autot, sem lakast nem tudnak megvenni
majd a fiatalok.
de igazad van, a berlakas sokkal rugalmasabb eletet enged, es nyugaton a berlot is vedi a jog, ad-hoc nem lehet kipenderiteni ok nelkul.
a magantulajdon “napjai” meg vannak szamolva. 😔
carver2023-05-11 20:29:23 // 30710
Az értékálló jó kifejezés, csak nem úgy hanem
- hosszú távon akár egy helyben is állhat az értéke
- benne áll az érték és nem forog
1. a lakás sajnos NEM feltétlen értékálló befektetés. Ugyanolyan befektetés mint bármi más, ha jókor szállsz be és jókor szállsz ki akkor jó befektetés ellenkező esetben rossz befektetés:
lásd itt vagy itt
bár első látásra nem úgy tűnik, a két grafikon nagyjából ugyanazt mutatja. Lehet bukni lakáson sokat...
2. A lakásra neked/nekünk kell költeni. Folyamatosan. Én kb a vásárláskori ár 2/3-át költöttem a lakásra 20 év alatt. Ha bérled akkor max kifeste(te)d amikor elmész.
3. A lakás is kicsit olyan mint az autó hogy hol egy kabrió kéne, hol egy furgon, hol egy pályaautó. Persze ha van egy JÓ autód akkor az majdem mindig jó ;) Ha veszel lakást meg leszel szorulva ha jön a (harmadik) gyerek, amikor kirepülnek, amikor válsz, amikor házasodsz, ha nyugdíjba mész, ha máshol találsz munkát, ha bérelsz akkor mindig az aktuális igényre szabhatod a lakást. 1 hónap alatt.
+1. Az ország versenyképesége szempontjából is jobb lenne ha nem lennénk ennyire röghözkötöttek. Mindenki lakást akar és onnantól nem is nagyon hajlandó költözni ami mindjárt korlátozza a lehetséges munkahelyek számát. (pl max 1 óra alatt jussak el melóba) Nem találtam meg azt a műsort/cikket amit azt hiszem egy alapkezelő készített amiben azt elemezték hogy hogyan függ össze a nyugati országok magasabb termelékenysége a magasabb bérlési hajlandósággal. De ha megnézitek ezeket a grafikonokat és képzeletben ráteszitek az országok GDP-jét akkor elég jó az átfedés a magas bérlési kedv és a gazdag országok között...
- hosszú távon akár egy helyben is állhat az értéke
- benne áll az érték és nem forog
1. a lakás sajnos NEM feltétlen értékálló befektetés. Ugyanolyan befektetés mint bármi más, ha jókor szállsz be és jókor szállsz ki akkor jó befektetés ellenkező esetben rossz befektetés:
lásd itt vagy itt
bár első látásra nem úgy tűnik, a két grafikon nagyjából ugyanazt mutatja. Lehet bukni lakáson sokat...
2. A lakásra neked/nekünk kell költeni. Folyamatosan. Én kb a vásárláskori ár 2/3-át költöttem a lakásra 20 év alatt. Ha bérled akkor max kifeste(te)d amikor elmész.
3. A lakás is kicsit olyan mint az autó hogy hol egy kabrió kéne, hol egy furgon, hol egy pályaautó. Persze ha van egy JÓ autód akkor az majdem mindig jó ;) Ha veszel lakást meg leszel szorulva ha jön a (harmadik) gyerek, amikor kirepülnek, amikor válsz, amikor házasodsz, ha nyugdíjba mész, ha máshol találsz munkát, ha bérelsz akkor mindig az aktuális igényre szabhatod a lakást. 1 hónap alatt.
+1. Az ország versenyképesége szempontjából is jobb lenne ha nem lennénk ennyire röghözkötöttek. Mindenki lakást akar és onnantól nem is nagyon hajlandó költözni ami mindjárt korlátozza a lehetséges munkahelyek számát. (pl max 1 óra alatt jussak el melóba) Nem találtam meg azt a műsort/cikket amit azt hiszem egy alapkezelő készített amiben azt elemezték hogy hogyan függ össze a nyugati országok magasabb termelékenysége a magasabb bérlési hajlandósággal. De ha megnézitek ezeket a grafikonokat és képzeletben ráteszitek az országok GDP-jét akkor elég jó az átfedés a magas bérlési kedv és a gazdag országok között...
SD2023-05-11 13:08:58 // 30709
Nem utolsó sorban kézeld el ezt a reklámot egy Alfa Giuliával:)))
Már majdenm beadtam a derekam és vettem mostani ilyet.. de neeem. az nem én vagyok, esetleg az alfa mellé de nem keeeeel:)
Nekem a legláis csajok és az embernek való autó is kell így a legnehezebb legdrágább és még mindenki meg is pukkadhat:D
Már majdenm beadtam a derekam és vettem mostani ilyet.. de neeem. az nem én vagyok, esetleg az alfa mellé de nem keeeeel:)
Nekem a legláis csajok és az embernek való autó is kell így a legnehezebb legdrágább és még mindenki meg is pukkadhat:D
SD2023-05-11 13:04:38 // 30708
Ha csak a technikai oldalát nézzük a fizetésem 60%-ig lehet gyerek lízingdíjat kiszabni, az elég drága:D És utána valami balfék fogja nekik megmondani mi legyen nem én:D
A másik nővel a teljes kezdőcsomatot végigjátszani a jelen kecót vagy kifizetni vagy eladni:D
Ehhez nagyon jó kertészlánynak kell lennie:D
Végeredményben most megeszik a fizetésem 40%át a másik 40-et csak simán felélik.. Ok így ez drágább valójában..
De a 40%-ból meg hogy tartsak fent egy olyan nőt amiért érdemes ezt felrúgni:D
De most csak a gazdasági aspektust néztük:)
Az asszony csere nem illetékmentes és ott nem 6% az illeték hanem 50% :P
Ááá nem éri meg:D
A másik nővel a teljes kezdőcsomatot végigjátszani a jelen kecót vagy kifizetni vagy eladni:D
Ehhez nagyon jó kertészlánynak kell lennie:D
Végeredményben most megeszik a fizetésem 40%át a másik 40-et csak simán felélik.. Ok így ez drágább valójában..
De a 40%-ból meg hogy tartsak fent egy olyan nőt amiért érdemes ezt felrúgni:D
De most csak a gazdasági aspektust néztük:)
Az asszony csere nem illetékmentes és ott nem 6% az illeték hanem 50% :P
Ááá nem éri meg:D
RomeoOne2023-05-11 12:31:10 // 30707
Elég lenne csak a gyerekeket visszalízingelni, asszony helyett meg belízingelhetsz egy másikat :D Vagy ne adjak életvezetési tanácsokat? :DDDDD
SD2023-05-11 12:30:17 // 30706
a hajszálakat, használati nyomoknak olvastam elsőre:D
RomeoOne2023-05-11 12:29:32 // 30705
Na jó, utána én is alaposan végignéztem, hogy milyen hajszálak maradtak az ülésen, hogy van-e amelyiknek nem stimmel a színe, hossza :DDD
SD2023-05-11 12:22:35 // 30704
Az meg úgy egy nagyon drága befektetés lenne:D
SD2023-05-11 12:21:59 // 30703
Esetemben ez azért nem működik mert utána a feleségem válna licenszdíj kötelessé, gyerektartás fomájában:D
RomeoOne2023-05-11 12:01:34 // 30702
Az már nem a klasszikus befektetés rész, hanem a Gyuri által predefiniált kategóriák alapján a "bármi más aspektusa az autózásnak"
:DDDD
:DDDD
SD2023-05-11 11:55:27 // 30701
Az autó mint befektetés: pl. lehet benne kertész lányokat licenszelni :D
SD2023-05-11 11:51:28 // 30700
Igen nyugatabbra a bérlés azért elfogadott tény mert egyrészt a fizetésekhez illeszkedik egy bérleti díj.
Amúgy én nagyjából kiszámoltam magyarországon a különbség ennyi: 2x
Ha bérelsz kétszer annyit költesz mintha törlesztenéd, régi jobb kamatkörnyezetben:)
De ugye a másik felét simán elköltöd felújításra azért, viszont az utána a te befektetésedet gyarapítja...
Tehát valóban a bérlés szabadságot ad, és kevésbé kell 10-20 évre tervezni, de kiszolgáltatottság is mert ha azt mondják akkor költözöl ha nem akarsz is.
Amúgy én nagyjából kiszámoltam magyarországon a különbség ennyi: 2x
Ha bérelsz kétszer annyit költesz mintha törlesztenéd, régi jobb kamatkörnyezetben:)
De ugye a másik felét simán elköltöd felújításra azért, viszont az utána a te befektetésedet gyarapítja...
Tehát valóban a bérlés szabadságot ad, és kevésbé kell 10-20 évre tervezni, de kiszolgáltatottság is mert ha azt mondják akkor költözöl ha nem akarsz is.
SD2023-05-11 11:48:52 // 30699
Az adózás igen nehéz ügy, én nem kértem részletfizetést mert azt mondtam ha úgy is be kell fizetni akkor legalább ne 12-szer öljön meg az ideg hogy erre ennyi pénzt pocsékolni:)
Az sem állja meg a helyét hogy nem számítottam rá mert tudtam hogy lesz, csak amikor ki kell fizetni mégis... naa..
Viszont azért huligánkodni autót eladni meg mindent átborogatni hogy most bebizonyítsam a NAV-nak ez meg már olyan szintű suttyóság lett volna aminél magam többre tartom:)
Akkor inkább fizetek mint egy úr:D
És végül is azóta csak behozta azt a kis adó forintot... :)
Az sem állja meg a helyét hogy nem számítottam rá mert tudtam hogy lesz, csak amikor ki kell fizetni mégis... naa..
Viszont azért huligánkodni autót eladni meg mindent átborogatni hogy most bebizonyítsam a NAV-nak ez meg már olyan szintű suttyóság lett volna aminél magam többre tartom:)
Akkor inkább fizetek mint egy úr:D
És végül is azóta csak behozta azt a kis adó forintot... :)
SD2023-05-11 11:46:08 // 30698
Igen jól látod idő horizonton kell nézni a befektetést..
Én úgy látom az über gazdagok sem tudnak igazán keresni befektetésekkel max mint befőttet elrakják kevésbé romló eszközökbe... Az igazi pénzkereset amikor nyomtatott pénzből rakod el a befőttet :))) és annak már csak ha a fele marad is meg megérte mert at is ajándék.. de ez messzire vezet:)
Az autó esetén nekem is volt több váltás: a párszáz k-s autót akkor dobtam el mikor kiszámoltam hogy 5 év alatt egy 1.5milásra nem kell költenem szinte szervízt és ugyan ott tartok mintha tákolnám a romot.
A pármilliós autó szintén ott botlik meg hogy ott már amikor eljön az ideje és az ujjabbaknál egyre hamarabb jön el... akkor milliós tételek jönnek sorban.. futómű, automataváltó, egy kis nagynyomású ez-az és közben egy rom-ban ülsz és fizeted a milliókat.
Na ehhez képest 5 év remélhetőleg problémamentes autózás már egészen más kategória és valójában addigra is a piaci ára valószínüleg pont annyi lesz hogy ha akarsz ki tudsz szállni beőle ugyan annyiért mint ha a használtat tákoltad volna és abból meg szinte nulláért kell kiszállnod.
És akkor persze a szerelem kérdés ami pénzben nem kifejezhető, mikor ki van feszítve az életed és tényleg arra vágysz hogy valami úgy legyen ahogy azt te megálmodtad:)))
Akkor veszel egy Giuliát:))) És örülsz, és ha a anyagilag megfelelően lövöd be a ballisztikius pályát akkor nem köpködve szállsz ki belőle, hanem egy életere szóló élménnyel:) Ami meg megfizethetetlen:)
Én úgy látom az über gazdagok sem tudnak igazán keresni befektetésekkel max mint befőttet elrakják kevésbé romló eszközökbe... Az igazi pénzkereset amikor nyomtatott pénzből rakod el a befőttet :))) és annak már csak ha a fele marad is meg megérte mert at is ajándék.. de ez messzire vezet:)
Az autó esetén nekem is volt több váltás: a párszáz k-s autót akkor dobtam el mikor kiszámoltam hogy 5 év alatt egy 1.5milásra nem kell költenem szinte szervízt és ugyan ott tartok mintha tákolnám a romot.
A pármilliós autó szintén ott botlik meg hogy ott már amikor eljön az ideje és az ujjabbaknál egyre hamarabb jön el... akkor milliós tételek jönnek sorban.. futómű, automataváltó, egy kis nagynyomású ez-az és közben egy rom-ban ülsz és fizeted a milliókat.
Na ehhez képest 5 év remélhetőleg problémamentes autózás már egészen más kategória és valójában addigra is a piaci ára valószínüleg pont annyi lesz hogy ha akarsz ki tudsz szállni beőle ugyan annyiért mint ha a használtat tákoltad volna és abból meg szinte nulláért kell kiszállnod.
És akkor persze a szerelem kérdés ami pénzben nem kifejezhető, mikor ki van feszítve az életed és tényleg arra vágysz hogy valami úgy legyen ahogy azt te megálmodtad:)))
Akkor veszel egy Giuliát:))) És örülsz, és ha a anyagilag megfelelően lövöd be a ballisztikius pályát akkor nem köpködve szállsz ki belőle, hanem egy életere szóló élménnyel:) Ami meg megfizethetetlen:)
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-11 11:28:06 // 30697
Minden elköltött Forint befektetés valamibe, ez az én nézőpontom. Nem feltétlenül pénzügyi megtérülésbe. Egy autóra sosem tekintettem úgy, hogy majd mennyit fog érni.
Valahol az optimumot szeretem eltalálni. Ahol a vágyaimba is beletalál (befektetés a lelki nyugalmamba XD), de anyagilag is adott helyzetben optimum, közben befektetek a mobilitásomba, vagy akár az üzleti megítélésembe. Sokrétű téma :-)
Egy új autónál pláne érdemes gazdasági oldalról is odafigyelni, mert nem igaz hogy elsüllyedt pénz. Most pláne nem, egyre komolyabb anyagi értéket is képvisel.
Egy autó vásárlását gazdaságilag vételárral, fenntartási költséggel, értékvesztéssel és várható eladási árral érdemes számolni. Egy 13 milliós autó megvétele nem jelenti 13 milla elköltését és elfelejtését.
Pl ha eladom gari lejárta után, és semmit nem veszek helyette, tegyük fel, hogy kb csak a vételár kamatait bukom erre a három évre. Ennyit fordítottam mobilitásra, élvezetre, megjelenésre, vagy bármi más aspektusára az autózásnak.
További példaként: Az öreg 146 TD 9 év alatt 2 millióba került (plusz a meg nem szerzett kamatok). Nem sok. Ebben napi logisztika és az élmény oltárán elköltött full fényezés, lakatolás ára is benne van. A 159 a szűk 5 év alatt kb ugyanennyibe került. Az egyiket 380e-ért vettem, a máskat 3 milláért. Az első esetben elsüllyedt pénz a vételár, mert nem tétel a teljes ráfordításban. A 159 esetében nem került 3 millióba, vagyis a vételárba valójában az 5 év autózás.
És a Giuliánál is megvan az a pont, ahol ha eladom, olcsóbban autóztam, jobb minőségű, problémamentes autóval, mintha pl a 159-et tarom meg, vagy egyéb használtat veszek "olcsón".
A kérdés azon a ponton lesz, hogy eladom, és anyagilag jól kiszállok, vagy amibe azon felül kerül, azt a saját szórakoztatásomra költöm XD
Valahol az optimumot szeretem eltalálni. Ahol a vágyaimba is beletalál (befektetés a lelki nyugalmamba XD), de anyagilag is adott helyzetben optimum, közben befektetek a mobilitásomba, vagy akár az üzleti megítélésembe. Sokrétű téma :-)
Egy új autónál pláne érdemes gazdasági oldalról is odafigyelni, mert nem igaz hogy elsüllyedt pénz. Most pláne nem, egyre komolyabb anyagi értéket is képvisel.
Egy autó vásárlását gazdaságilag vételárral, fenntartási költséggel, értékvesztéssel és várható eladási árral érdemes számolni. Egy 13 milliós autó megvétele nem jelenti 13 milla elköltését és elfelejtését.
Pl ha eladom gari lejárta után, és semmit nem veszek helyette, tegyük fel, hogy kb csak a vételár kamatait bukom erre a három évre. Ennyit fordítottam mobilitásra, élvezetre, megjelenésre, vagy bármi más aspektusára az autózásnak.
További példaként: Az öreg 146 TD 9 év alatt 2 millióba került (plusz a meg nem szerzett kamatok). Nem sok. Ebben napi logisztika és az élmény oltárán elköltött full fényezés, lakatolás ára is benne van. A 159 a szűk 5 év alatt kb ugyanennyibe került. Az egyiket 380e-ért vettem, a máskat 3 milláért. Az első esetben elsüllyedt pénz a vételár, mert nem tétel a teljes ráfordításban. A 159 esetében nem került 3 millióba, vagyis a vételárba valójában az 5 év autózás.
És a Giuliánál is megvan az a pont, ahol ha eladom, olcsóbban autóztam, jobb minőségű, problémamentes autóval, mintha pl a 159-et tarom meg, vagy egyéb használtat veszek "olcsón".
A kérdés azon a ponton lesz, hogy eladom, és anyagilag jól kiszállok, vagy amibe azon felül kerül, azt a saját szórakoztatásomra költöm XD
RomeoOne2023-05-11 11:16:17 // 30696
Nem feltétlenül. A Giulia Q is lehet befektetés, ha elteszed és előveszed 20 év múlva 0 km-esen.
Ahogy egy Chiron sem fog annyit érni, ha napi használós, emiatt megvannak rajta a használat nyomai.
Persze, ettől függetlenül a nagyobb értékű, ritka autóknál nagyobb az esély az értéknövekedésre.
Ahogy egy Chiron sem fog annyit érni, ha napi használós, emiatt megvannak rajta a használat nyomai.
Persze, ettől függetlenül a nagyobb értékű, ritka autóknál nagyobb az esély az értéknövekedésre.
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-11 11:03:23 // 30695
Nem akkora fődre gondoltam :-) De van a családban őstemelő, gazdálkodó, ami csak kell.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
622
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...