Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

BeeGee2011-07-20 12:57:13 // 14061
Persze hogy jobb, PZero nem is létezik ilyen méretben :) De talán más gyártónál sem..
vm2011-07-20 12:37:35 // 14060
Namostannyi...
Kársztájlingon leltem:

"Gumik

195/40 r17 Kumho Ecsta 2
185/35 Nankang!Ns II

Nem azért vettem nankang gumit mert csak arra volt pénzem ! ezt csak azok mondják akiknek még soha nem volt ilyen gumija h szar meg kína meg stb.. toyotán is meg ezen is teljesen meg vagyok vele elégedve, sokkal jobban mint a p zero neroval.....
"
Wickey2011-07-20 09:31:12 // 14059
ehhe. Azzal sokan vannak úgy, hogy nincsenek oda... :-) Amúgy levezettem. Szerintem a George se lesz tőle boldog. Amúgy tényleg gondoltam rá tegnap, hogy még szóban felvilágosítom, de így se rossz. :-)
Wickey2011-07-20 09:28:12 // 14058
Úgy tudtam baszki, eszembe is volt tegnap délután, amikor találkozunk, hogy zárójelben felhívjam a figyelmed a főtengely meg a kerék közti különbségre (lásd: végáttétel és váltóáttétel) mielőtt válaszolsz...
Namindegy. Szóval.
Hogy mikor rak 385Nm-t kerékre egy benzines? Hát, lássuk.
Ott az asszony csótány 1.2-es puntója. 60 sátáni lóerővel, és talán 100Nm körüli nyomatékkal.
A végáttátele 3.44, az egyest nem tudom pontosan, nézd el tehát nekem, ha egy nagyjából reális, 1:3 körüli áttétellel számolok, de az eredmény szempontjából lényegtelen, hiszen elsőben egy dobott kuplungnál 100*3.44*3 összesen tehát több, mint 1000 (EZER!) Nm kerül az első kerékre. :-))))) Odab@szós, állat versenygép, mi? :-)

GTA 300Nm 4800-nál? Kísérletezzünk fejben megint?
Ez azt jelenti, hogy ha melletted megy egy GTA 4800rpm-el, míg te pontosan ugyanakkora tempóval 3000rpm-nél kisajtolsz 385Nm-t, keréken a GTA padlógázra 25%-kal több nyomatékot fog lepörgetni (4800/3000 = 1.6, 1,6*300 / 385 = 1.25 körül). A fokozatot kábé ugyanaddig tudjátok elforgatni, te 4500ig, a GTA 7000 körülig, csak ne felejtsük a dízel esetében a pornósztárf@szaforgatásutánt: a gta nagy fordulaton még jobban fog menni.

BTW alapvetően veled értek egyet, a mislennek, pirellinek van bőségesen zárt pályás mért értéke, kibaszottul nem képviselne hozzáadott értéket ha most itt 3-4 Alfa nekilátna 6-8 garnitúra gumival bohóckodni. A mislen arra kíváncsi, hogy te, mint pzero user hasonló stílusban közlekedve mit gondolsz a kékek gummájáról, csak osztán el ne felejtsd a beszámolót. Szóval autókázz. És ne számháborúzz mert az nemmegy. :-)))
Ferke2011-07-20 09:10:39 // 14057
Hehe:) Semmi sincs ingyen:))))
Blade2011-07-19 22:15:26 // 14056
Akikről Te beszélsz azok 5ezredre tudják ugyanezt...
Blade2011-07-19 22:14:14 // 14055
Nézd, elméleti szinten beszéltünk a dologról. Azt hogy a feltételek hogyan teljesülnek, vagy hogyan nem, az más kérdés.

"2.000-es fordulattól ott "tombol" a 385Nm a kereken, a benzinesed mikor tud ennyit rátenni a kerekekre????
ki ne találd már, hogy a benzines több Nm-el törli a gumit!
Ha ezt így gondolod javaslom nézz utána a dolgoknak.

156 2,5 V6 215Nm 5000-es fordulatnál.....
156 GTA 300Nm 4800-as fordulatnál....

Szóval pont fordítva vannak a dolgok, a benzinesnél nem fog soha annyi Nm keletkezni mint a dieselnél.....de ez már megint Diesel 6 benzin vita lesz."

Szerintem neked kell utánanézni a dolgoknak. Már a legelejétől, mert a gyárilag megadott Nm érték főtengelyre értendő, nem a kerekekre. Hiába nagyobb a dizeled nyomatéka, ha az áttételek miatt kevesebb szorzódik fel mire a kerekekre ér. Ezért gyorsul kevésbé jól a dizeled egy GTA-hoz képest, hiába több a nyomaték kuplungon. Kérdezd Wickeyt, szerintem szívesen levezeti neked, nekem anno megtette és igaza volt, bár a stilusáért nem voltam oda:))
Poló2011-07-19 22:07:43 // 14054
Nem akarok beszállni a vitába, de a 385 Nm-ed a főtengelyen van mérve és nem a keréken. Abból elveszít jó sokat, mire a kerekekre ér, többet, mint a 3,2 V6 a 300-ból, mert a dieselen a kisebb motorfordulat miatt hosszabb váltó van.
GEORGE2011-07-19 21:57:31 // 14053
Hát apám te nagyon profi lehetsz, ha rendre tudsz menni mondjuk a H.ringen tizedekre köröket......eddig ilyen teljesítményt az óvodás koruktól gokartokban és versenyautókban felnőtt F1-es versenyzőktől láttam még csak.....akik fittek, non-stop konditermekben tartják magukat karban...csak az autó versenyzésnek élnek.....
vm2011-07-19 21:54:38 // 14052
Mondjuk az is igaz, hogy a LIP (by QH) is romlott sokat...
GEORGE2011-07-19 21:51:37 // 14051
Szia.
Úgy látom te nagyon nem akarod megérteni amit írok, de már kezdek az ilyen dolgon nem meglepődni.

leírtam a blogomban a dolgokat, olvasd el, nem akarom ide is beírni....


Nos, nem megyek pályára, mert nem pálya tapasztalatokra adták a gumit.
Addig fogom használni míg le nem kopik a cserére.
megnézem mennyi km-t bír, közben pedig folyamosan hasonlítani fogom a Pirellihez.
Nem baj, ha ezt te nem fogadod el.


A pályás bemérés úgy nem ér semmit se, hogy csak a Michelint mérjük meg.
Ki ad a mérésre 4db új Pirelli PZero Nerot?


Senki nem mondta hogy add az autódat hozzá, vagy a lelkedet vagy akármit, vagy áldozz rá. Te is tudod hogy mindenhez pénz kell. Nem kell áldoznod rá. Húslevest is lehet főzni hús nélkül, olyan is lesz...



kinek az autójával megyünk?
Ki fog tankolni?
Ki fogja az autó szervizelni ha szükség lesz rá?
Nehogy már azért álljam én a költségeket, hogy "ti" megtudjátok melyik gumi a jobb.



Hiába 400Nm az autód, ha nem kerül a kerékre akkora nyomaték mint egy benzinesnél.


2.000-es fordulattól ott "tombol" a 385Nm a kereken, a benzinesed mikor tud ennyit rátenni a kerekekre????
ki ne találd már, hogy a benzines több Nm-el törli a gumit!
Ha ezt így gondolod javaslom nézz utána a dolgoknak.

156 2,5 V6 215Nm 5000-es fordulatnál.....
156 GTA 300Nm 4800-as fordulatnál....

Szóval pont fordítva vannak a dolgok, a benzinesnél nem fog soha annyi Nm keletkezni mint a dieselnél.....de ez már megint Diesel 6 benzin vita lesz.
GTPeti2011-07-19 21:46:52 // 14050
A Simer-t az amúgy -olaszutáló- szerelő barátom is dícsérte. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-19 21:44:54 // 14049
nem tudom nálunk éves szinten a 10 QH termékből 8 garis ...valamelyik 1 nap után :PPP
vm2011-07-19 21:41:52 // 14048
Annyira azért nem vészes.
QH amúgy többnyire csomagol, tárcsát viszont pont gyárt.
mreni2011-07-19 21:35:15 // 14047
láttam már szétszakadt QH tárcsát azóta messziről kerülöm...
vm2011-07-19 21:34:55 // 14046
Huppsz...
A Simernél fordítva írtam az arányt.
Szóval az ára alacsony, de nagyon jó betét ;-)
vm2011-07-19 21:33:19 // 14045
Minőség/árszint százalékosan:
QH tárcsa 60/60,
Zimmermann tárcsa 100/100,
Mintex betét 40/60,
Remsáról nincs tapasztalatom.

Textar betétet csak kemény tárcsához, Brembo-t pl. megeszi.
A mostohagyerek Simer betétek viszont meglepően jól teljesítenek, mondjuk 30/80
Ferko2011-07-19 21:20:01 // 14044
Vagy kettő:-Dd
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-19 21:12:11 // 14043
zimmermann :) az a bökő gyárija de ahhoz kemény a remsa a mintex meg qh a gagyi kategória....
falcokc2011-07-19 21:10:06 // 14042
nincs mit, egy jáger lesz :-DDDDD
Ferko2011-07-19 21:05:21 // 14041
Köszi szépen srácok!:-DD
falcokc2011-07-19 21:02:14 // 14040
sztem textar,vagy jurid
GTPeti2011-07-19 21:01:33 // 14039
SZVSZ a QH az olyan Tesco Value kategória...

Én Jurid betétet használok a kezdetektől. Nem a legolcsóbb de nagyon jók. (Ha nem szorul/lóg a kézifékkötél, akkor ráadásul nem is csikorog hátul. :)
Ferko2011-07-19 21:00:12 // 14038
Ford Mondeoba. Nem az új száriéba, hanem az az előttibe.
Poló2011-07-19 21:00:09 // 14037
Nekem hátul remsa betét van, nem nyikorog.
falcokc2011-07-19 20:58:59 // 14036
mibe akarod?
Ferko2011-07-19 20:58:21 // 14035
Sziasztok! Kérdésem lenne, szakmai!:-)

QH féktárcsáról, Czimermann féktárcsáról, mintex fékbetétről, remsa fékbetétről mi a véleményetek?
Willy2011-07-19 20:50:59 // 14034
Az a baj, hogy teljesen elbeszéltek egymás mellett.

Ezt az egészet nem egy profi tesztként kell felfogni. George rengeteget ment a Pirellivel a 156-osán és e mellett még több másik fajta gumival is, és a saját tapasztalatai alapján ő úgy érzi, hogy az autójához a PZero Nero az egyik legmegfelelőbb gumi.

Most, hogy megkapta a Michelin szettet a Pirellihez fogja hasonlítani, szintén a saját megérzései alapján.

Tehát ez egy egyéni vélemény lesz, amit vagy megfogad valaki vagy nem.

Szerintem ennyi a lényeg.
Piritu - 1.000.0002011-07-19 20:13:13 // 14033
Több garnitúra Nokian-t koptattam el eddig, téli és nyárit is. Nem volt velük semmi gondom, még a német autópályán sem. Tapad, csendes, cserébe gyorsan kopik.
Anett1662011-07-19 20:06:57 // 14032
Oszi szerelőnk azt mondta, hogy elég nehéz a 166-os eleje és a gyári rugó idővel elfárad benne. Sajnos típushiba...

Hol vetted az első ablakokra a légterelőt?
BeeGee2011-07-19 13:33:55 // 14031
Arra a séróra zselé? :D
Pályán még gondolkozom semi slick és a full slick között. Valszeg a beszerzés határozza majd meg, azaz az ár :) Ahhoz már felnit is szeretnék (amit linkeltem a másik topikban), úgyhogy ebben a szezonban már valszeg sokat nem fogok variálni.
Utcára meg marad utcai, M vagy P.
Blade2011-07-19 13:23:16 // 14030
Kálloy?:) Nyilván hajzselére költötte a gumik árát:D
Utcán elviselhetetlen a semi-slcik, az tuti, de nem is oda való. Viszont ha külön garnitúrád lesz az utcára és külön a pályára, akkor a pályára valónak érdemes semi-slicket venni, nem?
A Sport Cup is semi-slick, én is azt szerettem volna, de sajnos csak 18-19-es méretben van, ahogy írtad. 18-as felni a /40-es gumikkal szerintem túl kemény lenne a rázókövekhez, úgyhogy sajnos nem valószínű hogy lesz olyan gumim, pedig nagyon szívesen kipróbálnám és szimpatizálok is vele:) Bár lehet egyszer elcsábulok:))
BeeGee2011-07-19 13:11:59 // 14029
Elbeszélünk, igen :)
Abban igazat adok, hogy a tapadást ott lehet a legjobban lemérni. De ez egy utcai gumi, aminek nem csak a tapadása a lényeg, érted :)

Felhasználás: az hogy 8 éves gumival vettem a GTV-t az előző gazdájáról árulkodik :) Alattam egy új garnitúra sem húzott többet 3 szezonnál, mert elkopnak.
Viszont most sem fogok első guminak félslicket venni, mert utcán elviselhetetlen. Normál utcai és normál pálya gumit szeretnék, mert akkor használja az ember rendeltetésszerűen és a leghosszabb ideig :)
Legszimpatikusabb a Misi Sport Cup lenne, de azt csak 18ban gyártják és az ára is ferrarihoz méltó :) Így esélyesen a japánok lesznek a befutók pályára.
Blade2011-07-19 13:00:50 // 14028
A fék?
Nyilván érezni, a változó nyomásponttal,a tapadási körből(hogy be tudod-e vinni a sebességet) a nyomóerővel és hogy változik-e fékezés közben vagy progresszív marad. Tulajdonképpen ezzel nem kell foglalkozni,mert a gyári rendszer is mint tapasztalhattad, teljesen jól birja a Hringet is, semmit sem gyengült a hideg állapothoz képest.
Páratartalom? Azt a vezérlés korrigálja ha jól tudom, de nem szokott ingadozni egy motor teljesítménye annyit, hogy az a köridőkön meglátszódjon, mert egy GTA-nál pl. kellene vagy 15 le mínuszt csökkennie, nem?:)
Euroringen egy deka gumi nincs amit össze tudnál szedni, aminek jelentősége lenne:)
Blade2011-07-19 12:52:49 // 14027
Az a baj Gabi, hogy elbeszélünk egymás mellett:)
A lehetőségekhez képest a tapadást egy versenypályán lehet megállapítani legjobban, erre van lehetőség itthon is. Amit Te írsz tesztpályákat, azokat fejlesztésekre használják, de nekünk az nem lényeg. Szerintem egy pályán nagyon sok következtetést le lehet vonni egy utcai gumival kapcsolatban aminek hasznát veszi az ember az utcán is ,na meg oda lehet irni az eredményt (köridő kopás, kezelhetőség) a tulajdonságai mellé.
Ha már felhasználás: nemrég volt arról szó ,hogy hobby célra használjátok az autót. És ha már gumiválasztás, miért ne lehetne egy olyan gumit választani, ami jó köridőt tud jobbat mint a konkurens, ha úgysem éri el az élettartamot a kopással??:)
Ha öt évekig fent van a GTV-n egy gumi, márpedig fent lehet, akkor érdemes úgy választani, hogy pont kifussa a kopással az öt évet, és pályára is feljöhess vele. Nem?:) Nem feltétlenül kell a Hringre sem semi-slick, jó az utcai is, úgysem az a lényeg hogy az ember az autóját fejlessze, hanem hogy saját maga fejlődjön, ezt pedig a mai utcai sport gumik ki tudják szolgálni.
vm2011-07-19 12:38:51 // 14026
Igazából nekem is csak egy nem túl tárgyilagos szubjektív tapasztalatom van. Előző vason kb 2 hónapig volt egy garnitúra Michelin... valami MX3, vagy MX3V, vagy mi a szösz, ami olyan volt, amilyen.
Aztán felkerült a helyére Yokohama A509, az hátbavágta kétszer, utána Yoko A539, az még jobb volt, a mostanira Yoko C-drive, az egy kissé öregurasabb, most meg a GY F1, ami nem rossz, nem rossz, de nem olyan...
Tecc a PZero, de nekem drága, következőre bizos hogy megint a japit veszem.
BeeGee2011-07-19 12:38:48 // 14025
Íme :)
Honnan tudod, hogy a fék kezd fogyni, nem a gumi? Honnan tudod, hogy megváltozott a páratartalom, ami miatt a gép teljesítménye 2-3%-ot esett? A pályáról összeszedett gumírozást hogyan vonod ki a képletből és ülteted át utcai értékekre?
Nem akarom tovább ragozni, de szerintem ugyanannyira lenne szubjektív az a teszt, mint az utca :)
BeeGee2011-07-19 12:32:33 // 14024
Egy verseny guminál a tapadás a lényeg, de ez utcai gumi. Itt sok minden másra kíváncsi az ember.

"Egy jegyzőkönyves mérésből a pályán, amiben benne vannak a köridők, a kopások, a melegedések stb. elég sok következtetést lehet levonni a gumikkal kapcsolatban."
Nem hiába találták ki a speciális tesztpályákat gumik tesztelésére. Csak egy egyszerű példa: itthon melyik versenypályán tudod megmérni, hogy 200 vagy akár 250 felett hogy viselkedik a gumi? A 250 nekünk irreális, de a 200at sokan ki tudjuk próbálni autópályán, versenypályán viszont sehol.

"Azért ne mond meg az én vásárlási szokásaimat:) "
Egy általános mintát értettem, ne magadra vedd :) Ha így jobban tetszik, az én gumiválasztásomnál szerepet kap a felhasználási területtől függően a tulajdonságok prioritása: tartósság - tapadás - komfort, aztán érdekel az általam elismert használóinak a véleménye róla, és a teszteredményei. Ez a minta sok mindenkinél megfigyelhető :) Ezért egy utcai guminál nem érdekel, hogy teljesít a pályán, de versenygumi választásnál sem a hammer klubbot fogom megkérdezni :)
Andy2011-07-19 12:21:12 // 14023
Pedig jó az. Saját tapasztalat. Ugyanazon az autón jobban szerettem a Misit, mint a Pirellit. Na jó ez csak ilyen puritán utcai "teszt" volt részemről. :))
vm2011-07-19 12:19:17 // 14022
Vannak szakmai tesztek, és vannak felhasználói tesztek.
Ez most az utóbbi. Mit kell ezen ennyit szúmózni ;-)

Én is várom a tapasztalatokat, mert nekem sem a szívem csücske a francia cucc.
Totti (NagyVad)2011-07-19 12:12:06 // 14021
Hmm :-) Te miről beszélsz de komolyan ahogy te le írod a véleményed úgy én is meg tehetem nem ? De !!! Ja és semmi olyanról nem maradtam le ami némileg szakmámba vág!
Blade2011-07-19 12:06:57 // 14020
Ne döntsd már el helyettem, hogy én kinek milyen szándékkal írok... Ha ebből neked csak az jön le hogy kötözködök, akkor szerintem valamiről lemaradtál....
Blade2011-07-19 12:04:26 // 14019
Gabi, szerinted a tapadáson kívül milyen egyéb dologra kíváncsi az ember a pályán? Elsősorban, úgy értem. Az egzaktságra ott a válasz tottinál. Nyilván az élettartamot nem ott kell lemérni és a gördülési ellenállást sem, arra tökéletes egy fékpad. Egy jegyzőkönyves mérésből a pályán, amiben benne vannak a köridők, a kopások, a melegedések stb. elég sok következtetést lehet levonni a gumikkal kapcsolatban.
Szerintem nyugodtan le lehetne mérni a Hringen is, annak ellenére hogy az shell grip 3-as, de hogy ne legyen kétség, ott az Euroring, ami aszfaltban sem különbözik, akkor melyik az objektivebb dolog, egy köridő, vagy az hogy "tegnap nagyanyám felé a négyesen kurvára betapadt az egyik kanyarban, ahol kivülről elmentem egy stift mellett pedig nyomta neki" ?
Azért ne mond meg az én vásárlási szokásaimat:) Motornál nagyobb tapasztalatom van mint autónál, ebbe ne menjünk bele. Jelenleg ott tartok, hogy van tapasztalatom utcai gumival, most pedig semi-slickel. A következő slick lesz. Hogy tartósan milyen gumival fogok járni a pályákra, az később fog kiderülni, akkor amikor több tipust kipróbáltam.
Totti (NagyVad)2011-07-19 11:59:43 // 14018
Nem lesz mert a lényegét nem érted sem az én írásomnak sem Beegee-ét sem!!! Sima kötözködés amit George tesztjével kapcsoltban csinálsz! Szerintem !!!!
Blade2011-07-19 11:53:24 // 14017
Biztosan meglepő lesz számodra, de tudok két tizeden belül menni. De ne tudjak csak 1másodpercen belül. Tegyük fel az egyik gumi tud 1mp-vel jobbat mint a másik mert jobb a tapadása (a többi tényező most nem érdekes). Akkor az egyik gumival 1.29-es idők lesznek, a másikkal 1.28-as... Ebből meg a körök összehasonlításából sok következtetést le lehet vonni.
Jöhet a következő kérdés..:))
Totti (NagyVad)2011-07-19 10:58:16 // 14016
Meg előztél ! :-) Ugyan ezt írtam csak rövidebben :-)
Totti (NagyVad)2011-07-19 10:56:35 // 14015
Nem bele vaú de te tudsz két töke egyforma kört menni szerintem nem csak úgy mint senki! Tehát itt meg is bukik az elméleted hogy pályán kéne össze hasonlítani George tesztjében a két gumit az sem adná vissza hogy melyik is a jobb az is szubjektív lenne!! Neki élettartam tesztre adta Michelin a gumikat hogy hasonló körülmények között tesztelje mit a Pirelliket azzal sem volt pályán! Akkor ezzel minek menne!
BeeGee2011-07-19 10:52:48 // 14014
"Már miért lenne felesleges?"
Mert ott csak a tapadást tudod lemérni, és azt sem egzaktul. Az utcai guminál szempont a zaj és a gördülési ellenállás is (azaz a fogyasztásra gyakorolt hatása). Ha csak az lenne a szempont, akkor mindenkinek E-s slickeken kéne járnia :)
Azért nem mond többet 1 mp különbség a versenypályán, mert ott a szélsőségek számítanak, az utca emberének meg az optimális tulajdonság keverése.

Te vettél már úgy gumit, mert 0,1 G-vel jobban tapadt, mint a másik? Olvasol teszteket, hallgatsz az általad elfogadott emberek véleményére és próbálgatsz. Ugyanúgy szubjektíven, ahogy George teszi. Pont ezért lehet érdekes ez a teszt, mert az "utca embere' mond véleményt róla a kedvenc gumijához képest. Nekem ez hitelesebbnek lesz, mint ha elővenne mindenféle mérőeszközt és olyan dolgokat próbálgatna, amit eddig egy gumin sem.
Blade2011-07-19 10:33:59 // 14013
Már miért lenne felesleges? Ott az Euroring, utcai aszfalttal, azzal mi a gond? Biztonságosan teret nyújt tényleg a gumi határainak kipróbálására. Mégiscsak többet mond egy 1.30.0 meg egy 1.29.0 attól hogy "a hétvégén mennyire tapadt hazafelé a kanyarban..." meg "közepes esőben stabil a 160.." Nem?

"Szerintem nem. Szeretem a PZerot, de se a Rosso, se a Nero, de a Michelin PS-ek sem az a kategória, ami ne szabna gátat még egy 150 Le-s kocsi kiautózásában is a pályán. Ennyi erővel terepre is lehetne vinni őket, ugyanannyira objektív lenne a kép :)"

Nem az autót kell kiaknázni, hanem a gumit...
Szerintem azért szorosabb a kapcsolat a pálya-utca között, mint az utca-terep között. Lásd abból is, hogy teljesen más még a formája is egy terepguminak. Másik dolog, hogy ezeket a gumikat rendszeresen tesztelik pályán, lásd ommm cikkjét a Michelin autós napról Estorilban, ahol PS3-akat szereltek F458-ra, meg Porschekra...
BeeGee2011-07-19 10:24:33 // 14012
Úgy látszik ez hobbiautó betegség. Én is olyan régi és szar gumikkal vettem a GTV-t, amin már a drót kezdett kikandikálni.. 2002esek voltak :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak