Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Gumi, felni, futómű

Azzurro2009-03-26 23:36:09 // 10211
Ilyen egy Suzukin!!
Fairlane2009-03-26 23:34:32 // 10210
Nemtom :)

Mernek különbözni :D
Fairlane2009-03-26 23:33:51 // 10209
Beláttuk.

Azzal a kiegészítéssel, hogy minden megoldható, csak kérdés mennyit kell beleinvesztálni :P
Tom122009-03-26 23:29:34 // 10208
...és ez mire jó? :-))
Zsoltyr2009-03-26 23:26:13 // 10207
Kinek mi az igénye, de szerintem érdemes figyelembe venni az utak minőségét is. ET függetlenül :-)
GEORGE2009-03-26 23:21:11 // 10206
Én is cseréltem hátul keményebb gátlóra. Sokat javult a helyzet.
GEORGE2009-03-26 23:19:42 // 10205
Én végig a 7,5x 16-ról írtam valóban ha növeljük a szélességet változnia kell az ET-nek.
meg néztem most én is ET 15-el a 9 széles felni 2mm beljebb és 48mm kijebb lenne.
Ez nagyon nagy túlnyúlás lépten nyomon beleérne és ráadásul nem a szélébe hanem a futófelületbe...
Be kell látni, hogy véges az autóra feltehető kerék méret
Fairlane2009-03-26 23:18:50 // 10204
Figy, nekem mind1 tulajdonképpen, csak jeleztem, hogy van a szélesebb felnire is váltóméret...
GEORGE2009-03-26 23:17:29 // 10203
ezek elég "vad" méretek de ahogy gondoljátok....szerintem nehéz ügy és túlzó a 9 coll széles felni és műszaki akadályai is vannak...
Fairlane2009-03-26 23:17:04 // 10202
Akinek tetszik, vagy peremeztet hozzá sárvédőt anak jó...

Azt akartam csak jelezni, hogy az ET és a felniszélesség szoros kapcsolatban állnak - önmagában az nem áll meg, hogy "ET 38-nak kell lenni" :)


De persze nem hiszem most azt, hogy ujat mondtam....
MIFI2009-03-26 23:16:45 // 10201
Nekem is beleér néha a 7.5X16 /215/40/16 all:( Kemény gátló hátra is akkor érjen bele:D
GEORGE2009-03-26 23:16:21 // 10200
bocsi benéztem én 16-ról beszélek te 17-et írtál.

érdekes ez a 145/146 míg a 145-ön vigan elfér a 7x17 addig a 146-ra csak lökös és peremezés átalakitása után tehető fel, úgy hogy használható is legyen.
Fairlane2009-03-26 23:14:59 // 10199
De arra rakhat pl 225/40est

persze az kva drága....
GEORGE2009-03-26 23:13:38 // 10198
szerinted ha a 5 centivel kijebb lóg az jó?
RoliQ42009-03-26 23:13:32 // 10197
de a 146 nak és 145 nek kicsit más hátul a rugózása:)
Zsoltyr2009-03-26 23:12:32 // 10196
Pedig úgy rémlik, hogy te mondtad ezt a méretet
Fairlane2009-03-26 23:12:29 // 10195
Amugy nemrég leltem ezt az oldalt.

Nézzetek meg pár képet, a "rakjunk a széles felnire keskeny, peres, nemrávaló gumit" már különálló tuningirányzattá nőtte ki magát: TyreStretch :)))
Vannak érdeke emberek...
Azzurro2009-03-26 23:12:06 // 10194
Azt nem szeretném, ha bele érne, mert annak nem sok értelme volna!! :-(((
GEORGE2009-03-26 23:11:16 // 10193
205/45R16 a gumiméret, a 9-es felnire kicsi lesz a 205 gumi...szóval több szempontból is felejtős ez a felni.
GEORGE2009-03-26 23:10:07 // 10192
Téves az info, nézd meg az oldalamon a 146-ot ot virit rajta a 7,5x16.
Fairlane2009-03-26 23:09:02 // 10190
De 9 széles a felni...

Ha azt nem akarja, hogy a belső síkja még beljebb kerüljön, akkor az et-nek kell csökkenni :)
Jelen állásban a 15 jó lehet, mert belül kb ugyanott lesz, kívül viszont 5 centivel kijjebb lóg

ET kalkulátor
Andi1562009-03-26 23:08:46 // 10189
Akkor azzal egyet értünk hogy nem szép, de miért nem jó.Légyszíves válaszolj, mert én tényleg nem tudom.Köszi
GEORGE2009-03-26 23:08:39 // 10188
te tudod koma, neekm a 7,5x16-os ET 38-al 3-4 személlyel hátul beleért.
Ez a 9x16 Et15 tuti használhatattlan lesz...próbáld fel..
RoliQ42009-03-26 23:08:04 // 10187
szerintem a 7 is felmegy gondolom ET függő
Zsoltyr2009-03-26 23:07:49 // 10186
Én most akarok 15*7-es felnit feltenni és azt is próbálgatni kell.
Zsoltyr2009-03-26 23:06:30 // 10185
Nem tudom pontosan a váltószámot, de pl 17*6,5-os felni a legnagyobb, amit fel lehet tenni. Legalábbis én ezt az információt kaptam
Azzurro2009-03-26 23:06:10 // 10184
Még én sem tudom!Fel akarom próbálni, hogy milyen.Nagyon kilógna?? :-(((
Zsoltyr2009-03-26 23:03:19 // 10183
A 9 coll széles alámegy egyáltalán?
RoliQ42009-03-26 23:03:05 // 10182
Szerintem is ami most van az sokkal szebb! Dehát ízlések és pofonok! Ráadásul ha az nem lenne elég hogy nem szép de mégcsak nem is jó:)
RoliQ42009-03-26 23:01:00 // 10181
Hát nem tudom én GabCsinak adok igazat amíg nem volt tehermentesítő gyűrűm az autó rázott pedig középen volt! és azóta mióta van már nem ráz! az biztos hogy tehermentesít hisz a súly a kerékagyra és nem a csavarokra nehezedik ez meg logikus! aki meg azt mondja hogy nem az meg logikátlan!
Andi1562009-03-26 22:58:53 // 10180
Szerintem nagyon görény és kész.Én nem cserélném le, és ez lesz a véleményem mindig.
Azzurro2009-03-26 22:57:06 // 10179
Mi nem tetszik benne??Sokkal mutatósabb!!! :-)))
Andi1562009-03-26 22:51:35 // 10178
Tesó! Szerintem ez nagyon csúnya.Amilyen most van neked az sokkal szebb!Úgy hogy szerintem ne cseréld le.
Azzurro2009-03-26 21:02:40 // 10177
Ilyenr5e gondolok!!! :-))
GEORGE2009-03-26 20:47:44 // 10176
ET 15??? Szerintem az nagyon nem lesz jó.
ET 38-nak kell lenni
Azzurro2009-03-26 20:46:18 // 10175
Valaki meg tudná nekem mondani hogy, T Borbet 9x16-os 4x100-as ET15 215-40-r16-os kerék, alá menne a 145 Alfára???
GTPeti2009-03-26 18:00:48 // 10174
A jelek szerint nem maradtam egyedül nézetemmel. :)
Wickey2009-03-26 16:58:44 // 10173
ez így szagszerű. Mondjuk azért a kerékcsavarok már nyírásra is elég szépet fel tudnának mutatni, de tény, hogy kötőelemként más céljuk van :-)
Wickey2009-03-26 16:57:20 // 10172
Azért elég gáz lenne ha meghúzott csavarok mellett mozogna a felni az agyon

ott a pont. Az a pöcs kis gyűrű csak annyit tesz, hogy a felni központosítva kerüljön fel. Teherbíró szerepe csak annyi van, hogy a csavarok lehúzásáig meg kell tartania a felnit/gumit középen. Tehát megemelt autó mellett, és szó sincs az egész autó súlyáról. Utána már csavarok tartják. Nehogymár 4 vagy 5, 90-110Nm között lehúzott kerékcsavar mellett még kóvályogjon is a felni az azért szép baleset lenne :-)
Dévid2009-03-26 16:00:03 // 10171
Ha a csavarra ránehezedik a kocsi súlya, akkor nincs meghúzva rendesen. A csavart ugyanis húzó igénybevételre tervezik, a nyíróerőket nehezen viseli. A teher átadásához csak annyi köze van, hogy a felni és az agy közti súrlódóerőt (ami a terhet valójában átviszi) a csavarral hozod létre. Legalábbis mechanikából ezt tanítják. Tudtommal a központosító(tehermentesítő)-gyűrű arra szolgál, hogy az a szerencsétlen felni központosan kerüljön fel a kerékagyra.
Liquid2009-03-26 15:05:36 // 10170
mindenesetre furcsállanám ha a 2mm vastag műanyag cucc kibírná az autó súlyát? vagy nem?
Nekem már rázott eccer az egyik első kerék, azért mert felszereléskor nem vettem észre, hogy a központosító gyürü egyik kis füle begyűrődött és emiatt nem tökéletesen középre került.

Azért elég gáz lenne ha meghúzott csavarok mellett mozogna a felni az agyon
GabCsi2009-03-26 15:00:25 // 10169
Persze én figyelmen kívül hagytam a mozgókúpos részt, 4x98 as felniben és gyűrűben gondolkoztam. Ebben az esetben természetesen nem tudod középre felcsavarozni a felnit gyűrű nélkül, ami központosít és tehermentesít :D
Minden más esetben nekem van igazam :D
GTPeti2009-03-26 14:54:59 // 10168
Ja és gyűrű nélkül baromira nem oda kerülne fel a felni, HA más a felni és a futómű osztóköre!!! Márpedig ilyen esetben van kiemelt szerepe a gyűrűnek.
Kulcsszó: mozgókúpos csavarok. Bár ha egyszerre húzod meg őket, akkor még lehet is, hogy középen marad a felni...
GTPeti2009-03-26 14:52:58 // 10167
Bocs, ezzel nem értek egyet.

A gyűrűt a csavarok meghúzása után elméletileg akár ki is vehetnéd. Hidd már el, hogy egy 1mm-es műanyag nem fogja neked az autó súlyát alakváltozás nélkül elbírni.
GTPeti2009-03-26 14:51:23 // 10166
Ez jó. :)

De csak majdnem olyan. Mert kivételesen értelmes szó jön ki a dajcs fordításából is. Sőt. Pontosabb megnevezés!
GabCsi2009-03-26 14:50:58 // 10165
Hát, már nem azért, de gyűrű nélkül is ugyanoda kerül fel a felni, mint gyűrűvel.
Ha gyűrű nélkül mész akkor ráz a kerék, miért is ráz, nem azért mert nem központosan került fel, hanem mert az éppen alsó holtponton lévő csavarra nehezedik a kocsi súlya, és mivel ez a kerék forgásából adódóan mindig a következő és következő csavar, kialakul a vibrálás. A csavar rögzítésre szolgál, semmi köze a teher átadásához.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-26 14:48:10 // 10164
off
ez már olyan mint a szünementes táp jelentése...."amit a disznók megállás nélkül esznek" :DDDDDDD
on
GTPeti2009-03-26 14:47:50 // 10163
Na ebben az esetben egyetértés van, megnyugvás és nirvána. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-03-26 14:46:28 // 10162
szép magyar nyelvünk ...s mi van ha a szónak azt az értelmét nézzük mivel tehermentesítő-nek nevezzük hogy mentesít attól a tehertől hogy a gyűrű nélkül küzdjünk pont középre illeszteni a kereket? :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak