Fórum >> Egyebek >> KRESZ

Piritu - 1.000.0002010-01-03 18:08:17 // 615
Nem, sőt ha tovább olvasod:
"(7) A Magyar Köztársaság területén csak olyan külföldi rendszámú gépjármű közlekedhet, amelyet a rendszámot kiadó állam jelzésével elláttak."
kando.2010-01-03 18:07:12 // 614
Ez úgy látszik nem :)
Átsuhant felettük a fáradt és álmos jogalkotók mindig fürgésző tekintete... :D
GEORGE2010-01-03 18:05:36 // 613
(6) A külföldre távozó magyar rendszámú gépjárművet - a „H” betűt feltüntető - államjelzéssel kell ellátni.

Ez ezek szerint nem szünt meg az EU-s rendszám bevezetésével???
ystuc2010-01-03 18:04:18 // 612
Asszem Kando linkje a legjobb jelenleg, én is átfogom tanulmányozni. :-)
GEORGE2010-01-03 18:02:58 // 611
Van erre egy linked?
Elolvasnám!
kando.2010-01-03 18:02:35 // 610
Na én utánajártam és találtam egy hasznosnak tűnő oldalt ez ügyben:

kreszdoktor

itt benne vannak a módosítások, a régi és az új szöveggel, hát lesz/van mit olvasni :D :D
Piritu - 1.000.0002010-01-03 18:02:30 // 609
TSiga ( I am the TSIG)2010-01-03 17:59:47 // 608
Hali!
Szerintem ha az ember nem mérgelődik a hülye szabályokon, akkor nekem csak az nem világos, hogy ha én az 1 autó széles céges Hiace-l megyek az egyirányú utcában szabályosan, akkor a szembejövő biciklisnek ugye nincs elsőbbsége?

Egyébként már látom a sok rosszindulatú SUVost meg pickupost, akiknek két-három biciklis is van a géptetőjén mert egész nap az egyirányú utcákat járta nevelési célzattal.
ystuc2010-01-03 17:54:36 // 607
Senki ne felejtse! A KRESZ változott! Jöhetnek szemből is bringások az egyirányú utcában (eddig is jöttek), és elgurulhatnak mellettünk a kocsisorban (eddig is elgurultak). Mehetünk 90-nel is akár a vasúti átjáróban (hülye lennék annyival átmenni ilyen jó minőségű átjáróknál), és biztos vagyok benne, hogy sokan fognak is. Gondolom rám meg majd bőszen dudálnak, hogy miért fékezek? Ahogy szoktak fekvőrendőrök esetében is...
Ja, és ha a hókotró takarítja az utat, azt sem szabad ezentúl megelőzni! :-)

Van még pár, de mindről én sem tudok... :-)
Blade2009-11-26 20:37:05 // 605
Akkor még bal oldali közlekedés volt:)
krecsi2009-11-26 11:57:14 // 604
"Fontos, hogy a gyalogosok vigyázzanak a közlekedésre! Akkor rend és csend lesz!”
Ezt már régen is tudták:)
Föckös2009-11-26 11:54:35 // 603
ja igen, bocsi ezt nem vettem észre.
ez van!
Föckös2009-11-26 11:53:04 // 602
tökmindegy a követési távolságot, úgy kell megállapítani, hogy az előtte közlekedő hirtelen fékezése esetén is meg tudjon állni. úgyhogy ennyi, ne hagyja magát!
Ferke2009-11-26 11:45:41 // 601
Hát ez vicc, ez olyan egyértelmű helyzet, hogy ennél egyértelműbb nincs is. Mekkora rohadékok....
Andy2009-11-26 11:34:48 // 600
Az volt a legnagyobb cserépedény! :)) Valszeg ügy lesz belőle, mert a BKV nem ismeri el a felelősséget! :((
Ferke2009-11-26 11:28:50 // 599
Na de ha van is féknyom, akkor is a bkv-s a hibás, nem? Ha bárhol satuzok, mert egy gyerek kiszalad elém, és a mögöttem lévő belém jön, akkor ő a hibás, nem?
Ferke2009-11-26 11:27:32 // 598
Na de zebra ide, vagy oda, ha valaki hirtelen megáll, bárhol legyen is az meg kell tudnia állni mögötte...
Ezt egy 5 éves is tudja, hogy aki a másikba hátulról belemegy, az a hibás, és kész. Eleve egy bkv-s miért pattog ezen, amikor neki "hivatalból" el kell ismernie a hibát, ha jól tudom.
Nem is értem, a BKV helyszínelői ilyankor azonnal ott vannak, és azok az emberek nem a sofőr emberei, sőt!
Engem is vágott már hátba főtaxis, akik anno a bkv helyszínelőivel voltak szerződve, a taxis eleve nem is pattogott, elismerte, de azért még ők is külön elismertették vele.

Remélem jött bkv-s helyszínelő a barátodnál is!?
Whiteskull2009-11-26 11:20:52 // 597
Akkor elég egyértelműnek tűnik a dolog. :))))
Andy2009-11-26 11:19:38 // 596
Köszi! :)

Nem hogy féknyom nincs, de a gyalogos már átért (szerencsére) mikor jött a busz. Szegény ismerősömet átlökte a zebrán autóstól.
Whiteskull2009-11-26 11:10:03 // 595
"Azt a helyet, ahol a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg."
- magyarul a zebra előtt füstölgő kerekekkel fékezve nem lehet megállni. Ha nincs féknyom a zebra előtt senki sem tudja megmondani, hogy milyen hirtelen fékezett.

"Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni."

-ez alapján mindenképpen hibás a buszos
Andy2009-11-26 10:57:45 // 594
Hölgyek-Urak!

Tudja valaki pontosan, hogy milyen szabályok vannak érvényben a gyalogátkelőhely megközelítésével kapcsolatban?

Ha jól emlékszem van valami olyan, hogy úgy kell megközelíteni, hogy bármikor meg tudjak állni előtte ha a szükség úgy hozza.

Ismerősöm elengedte a gyalogost a zebrán, BKV busz meg telivágta hátulról. A buszsofőr nem akarja elismerni a felelősségét és azzal védekezik, hogy hirtelen állt meg a srác.
Hédi2009-11-26 10:36:17 // 593
Mennyire igaz.
Csuda dolgok szoktak errefelé is történni, Á la kétkerekűűű:))))
Hédi2009-11-26 10:32:42 // 592
Igazad van, én is igy gondolom:)

Aki az úttestre teszi a "lábát", az tudatosan és a szabályok ismeretében tegye.
A szabályok nem ismerete, nem mentesít. Nem igazságos csak az egyik félt (többnyire az autós az) felelősség tenni.
krecsi2009-11-26 10:30:58 // 591
Egyszer anyámat vittem sötétben, ködös, esős időben, lakott területen kívül, semmi utcai világítás, szemből jövő autók kivilágítják az ember szemét szituációban. Egyszer csak egy bringás került elém, persze világítás nélkül. Épphogy meg tudtam állni. Anyám reakciója: "csak annyit látni a biciklisből?" Azóta ha biciklivel megy felveszi a fényvisszaverő mellényt, ügyel a világításra. De leginkább kerüli is a sötétben való bringázást.
Tommi2009-11-26 10:29:39 // 590
Jaja. Még gyerekkorban bele kell nevelni a kis pöcsöke (by Garrison tanár úr), hogy hogyan kéne közlekedni, mert sok felnőtt ész nélkül szaladgál.
krecsi2009-11-26 10:18:40 // 589
Az iskolában be lehetne vezetni tantárgyként. Az édeskevés mikor egy osztályfőnöki órán, jobb helyeken bemegy egy rendőr, rosszabb helyeken az osztályfőnök elmeséli, hogyan is kéne közlekedni.
Tommi2009-11-26 10:12:44 // 588
Tegyen KRESZ vizsgát a gyalogos is :PPP

Amúgy érdekes megfigyelést tettem az ismerőseim között: akinek van jogsija, az gyalogosként is teljesen másképp közlekedik, sokkal körültekintőbben és "autós fejjel gondolkodva".
Pl a sarkon nem áll teljesen a járda szélére, mert akkor azt autós nem lát ki tőle a másik utcára, ha át akar menni az utca másik felére, akkor nem autó mögül ugrik ki (jópárszor előfordul a figyelmetlen gyalogosoknál), stb...
csocsi2009-11-26 10:07:57 // 587
Ez faluhelyen jelent sok izgalmas akciót :)))
krecsi2009-11-26 10:07:18 // 586
És persze ne hagyjuk ki a gyalogost is. Pont tegnap megálltam a zebránál, mert az út szélén állt egy nő. De csak állt ott tovább. Intek neki, hogy menjen, de ő int, hogy marad. Akkor meg anyádnak álltál oda teljesen a szélére?
Tommi2009-11-26 10:07:09 // 585
Ilyen nekem is volt, kis utcából jövök ki a Körútra, zöld a lámpám, egyszercsak balról (ahonnan elvileg ugye piros van és állniuk kéne) feltűnik egy biciklis és integet, hogy lassítsak, mert ő jön. Éppen le tudtam fékezni, hogy el ne üssem, megállt a bal első kerekem előtt, én kiugrottam a kocsiból és elkezdtem vele k@rvaanyázni, hogy mégis mit képzel. Válasz: "háizé, itt ritkán szokott autó kijönni, gondoltam most se fog". Iszonyúan leüvöltöttem és megkérdeztem tőle, hogy szerinte miért utáljuk a bicikliseket?

A télnek legalább ennyi előnye van, hogy kevés a kétkerekű puhatestű az utakon :)))
krecsi2009-11-26 10:03:04 // 584
Tehát változás nem lesz a közlekedésben, mert eddig is így mentek, csak az autósé a felelősség. Egyébként honnan is kéne tudnia, hogy hogyan kéne közlekednie? Ha nincs jogsija, akkor nem tanulta. Én simán bevezetném bringára is a jogosítványt. Tanulja meg a kreszt+ hogy milyen műszaki állapotú, felszereltségű kerékpárral indulhat el. Ja és az eü. alkalmasságit is. Nem egy öreg ül úgy fel egy bicajra, hogy az orráig nem lát, olyan rossz a szeme. Most így hülyeségnek hangzik, de ő is közlekedik, nem csak az autós.
Zsolt1552009-11-25 21:22:30 // 583
Szerintem sem lett volna szabad megengedni. Még a nyáron, az egyik este a Wesselényi utcába kanyarodtam balra, egy kis utcából. Néztem jobbra, nem jött senki, ezért elindultam és azzal a lendülettel majdnem elütöttem a kerékpárost.
Nem volt kivilágítva, és az úttest bal szélén tekert, nekem meg így esélyem sem volt észrevenni. Majdnem ráhasalt a gépháztetőre. :-((( Ezután ezért én leszek a felelős???
Hédi2009-11-25 20:56:08 // 582
Pontosan.
Eddig is mentek árkon-bokron át, ahogy kigondolták.
Legalábbis itt minálunk (kis városban élek). Marha jó, mikor egyirányú utcából balra szeretnék kikanyarodni, tehát balra kell húzódjak, de nem tudok, mert jön velem szemben a biciklis...
Piritu - 1.000.0002009-11-25 20:55:43 // 581
Az MTI oldala szerint - bár csak a címet van jogom megnézni - január 1-től.
Willy2009-11-25 20:50:54 // 580
Már csak az a kérdés hogy ez mikor lép hatályba?
Piritu - 1.000.0002009-11-25 20:48:00 // 579
Itt a vitaanyag, ezt fogadhatták el...
ystuc2009-11-25 20:42:20 // 578
Na igen... Egyébként nem is értem ezt a nagy kivételezést a bringásokkal. Eddig is mentek szembe egyirányú utcában, most akkor már küldjük is be őket...?
Andy2009-11-25 20:29:13 // 577
"A KRESZ módosítása a biciklis közlekedésben bevezet négy sebességhatárt, meghatározza a "nyitott kerékpársáv" fogalmát, és lehetővé teszi például, hogy a kerékpárok egyirányú utcába is behajtsanak a forgalommal szemben."

Elképzelem ahogy egy kereszteződésben majd hirtelen felbukkan egy bicajos onnan ahonnan elvben nem várja az autós, mert egyirányú.

Ne legyen igazam de sok bicajos el lesz csapva.

Szvsz ez hülye szabály.
krecsi2009-11-25 19:57:35 // 576
Grego2009-10-06 22:24:31 // 575
Én Szlovéniában ugyanígy jártam a múlt héten, de én még dudáltam is neki. Aztán meg jobbról, ő meg villogó és fenyegetés. Azt hittem megállít de nem, mert éppen elhúztak mellettünk, akiket azelőtt előztem meg és ment utánuk. Ja 110-es korlátozás én meg megérkeztem mögé 170-nel. Szerencsére nem lett semmi.
Piritu - 1.000.0002009-10-06 22:06:52 // 573
Ha nincs kinnt más tábla, akkor - és ha jól értettem a szöveget - igen :-))
pepel2009-10-06 21:58:00 // 572
akkor most 50,meg 90?
GEORGE2009-10-06 21:39:36 // 571
Na végre!!!!! Ideje volt már nagyon :-)
Imádok ilyen nagy furgonokkal nyomulni, eddig meg mindig "rettegve" csináltam.
Ha meg sietős volt akkor hagytam a havernak vezetni, az még sem az én jogsim, ha bemérnek.
De ezek után végre egy könnyebbség :-)
Piritu - 1.000.0002009-10-06 21:30:07 // 570
Mondjuk a jogtárban még a régi szöveg van most is :-(
Piritu - 1.000.0002009-10-06 21:28:11 // 569
Akkor egy jó hír:
"39. § (1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A közúti jármű vezetője köteles a jármű sebességét a vasúti átjáró előtt elhelyezett - 90., 91., 92. vagy 95. ábra szerint - veszélyt jelző táblánál lakott területen legfeljebb 30 km/órára, lakott területen kívül legfeljebb 40 km/órára csökkenteni, és a vasúti átjáróig ezzel a csökkentett sebességgel kell haladni."
Módosítás:
"Az R. 39. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A vasúti átjáró megközelítésekor, illetve a vasúti átjárón történő áthaladás során eleget kell tenni a vasúti átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek.”"

Leépítettek agy sz@..tóhelyet?
Hardy2009-09-28 17:37:06 // 568
Az hogy egy nap múlva hatályát veszti azért van, mert módosítja a KRESZ adott paragrafusait, ami onnantól így módosítva, megváltoztatva érvényes. A módosító rendeletben írtak lesznek az ezen dátum után készült KRESZ könyvekben. Azért helyezik hatályon kívül, mert így a következő módosításnál elég megint a KRESZ adott paragrafusaira hivatkozni, mert egy idő után a módosítás módosításának a módosításának a ........ kéne hivatkozni.
Piritu - 1.000.0002009-09-27 18:42:41 // 567
Hogy van ez? A végén ezt írja.
"Ez a rendelet 2009. október 1-jén lép hatályba, és 2009. október 2-án hatályát veszti."

????????
Willy2009-09-27 18:28:40 // 566
Jó lenne mert akkor nem kéne folyamatosan lesnem a felüljárókat amikor a transittal vagyok. :)
Na meg éjszaka volt pár olyan kalandom hogy 140-es tempónál utolértem a belső sávban 80-100 körül poroszkáló rendőrautót, és amikor észrevettem hogy rendőr akkor már nem akartam belesatuzni és elmentem mellette. Szerencsére eddig megúsztam, de a legális 130 azért megnyugtatóbb lenne. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak