csocsi2006-03-19 11:47:07 // 507
	Az pedig mindenhez kapcsolódik :(
	
Zsolt1552006-03-19 11:45:02 // 506
	Ez nem politikai hirdetés volt! :-)))
Csak ezek a lobbi érdekek befolyásolják meg a mi életünket. A mi esetünkben a közlekedést!
	
csocsi2006-03-19 11:43:13 // 505
	Pedig ezeknek a módszereknek más előnyük is lenne, többek közt a környezet kímélet, mivel a büdös kamionok nem az utakon rohangálnának.
Valszeg hosszú távon ez nem egy okos döntés volt, és még milyen sok idő kell mire ezt kiküszöbölik :(((((((
Pedig meilyen jó lenne ha bevagoníroznának vagy behajóznának a határon és át lennének szállítva a kamionok. Lehet hogy a MÁV-nak is jobban menne?
	
Zsolt1552006-03-19 11:31:14 // 503
	Mindig a lobbi érdek dönt! Mióta EU-s ország lettünk szinte megszűnt a Ro-La forgalom. Ergo több kamion van az utakon! Miért? 
Mert a fuvarozók/szállítmányozók érdeke azt kívánta meg, hogy a szállítmányt végig ők vigyék - a közúton -! Egyszerű a képlet, mert így több a bevételük!!! Viszont, ha nő a forgalom, akkor romlik az úthálozat!
Igaz az is, hogy a Magyar közlekedés politika 1968-as módosítása, a forgalom áthelyezését a vasútról a közútra helyezte előtérbe. Ennek folyamodványa a vasúti, és a vízi szállítások csökkenése volt. A vasút, vagy a vízi közlekedés fejlesztése szinte a nullával egyenlő. El is veszítették a versenyképességüket! Ezen változtattak 2003-ban (Magyar Közlekedés Politika 2003-2015), de gyors változásra az egyéni érdekek miatt nem lehet számítani. Ez egyébként igazodik az EU közlekedés politikájához is.
	
csocsi2006-03-19 11:20:48 // 502
	Remélem ezt fönt is látják az osztozkodásnál
	
Alfista2006-03-19 11:18:51 // 501
	Szerintem is, de talán annyi reménysugarat látok, hogy kicsivel több pénz jut az utakra, mint a zsebekbe! Talán kicsivel, mert már nagyon a 24. órában vagyunk. :-(((
	
Zsolt1552006-03-19 11:16:08 // 500
	A jó minőséget én is támogatnám, még ha drágább is! 
A Gazdasági Verseny Hivatal nem hiába büntette meg az autópálya-építőket kartelezés miatt. Ez csak az, ami kiderült. Mennyi lehet még ezen kívül??? 
Aprópénz volt nekik amit kifizettek, mert a magyar piac nem olyan nagy, hogy rajtuk kívül mást találjanak. A lapok továbbra is le vannak osztva. Szerintem!
	
csocsi2006-03-19 11:14:30 // 499
	És ha még így lesz megoldva akkor ez az idő akár kitolódhat jobban is :(((((
Az biztos, hogy nem készültek ekkora forgalomra, a sok túlpakolt kamion sem könnyíti a helyzetet :((((
	
Alfista2006-03-19 11:12:44 // 498
	Az a nagy baj, hogy itt a nagy rendszerváltásban mindenki elfelejtette, hogy nem szabad az utakon pénzt spórolni, mert nagyon vissza tud ütni! Hát most visszaütött, de nagyon!
Rohamosan nőtt a gépkocsiállomány, kurva sok kamion jár már mindenhol, nemcsak a főközlekedési utakon, útfelújításra meg nagyon senki sem költött!
Ahhoz, hogy ezt behozzuk, nem 1-2 év kell, hanem 10-20!
	
csocsi2006-03-19 11:11:35 // 497
	Számomra is ez jött le, de ez rohadt szomorú :((((((
	
Zsolt1552006-03-19 11:10:53 // 496
	Azon biztos nagyobb profitot realizálni, mint a munka elvégzésén!!!
	
csocsi2006-03-19 11:07:09 // 495
	A kérdésedre te is sejted a választ
	
csocsi2006-03-19 11:06:22 // 494
	Vagyis a munkát kiadni kell nem pedig elvégezni?
	
csocsi2006-03-19 11:04:38 // 493
	Sziklába biztos olcsóbban lehet dolgozni :))
	
csocsi2006-03-19 11:04:10 // 492
	Amikor elvállalja a munkát csak megnézi mit vállalt, nem?
	
csocsi2006-03-19 11:02:51 // 491
	A baj az hogy magasabb rendűeknél is csinálják :((
	
Alfista2006-03-19 10:57:30 // 490
	Gyerekek! Ha nem építenek utat, akkor az a baj.
Ha építenek, de drágán, akkor az a baj.
Na most az a kérdés, hogy jó minőségben építettek-e tartós autópályát?
Mer' ha így van, akkor én ezt támogatnám.
Ki igazodik itt ki?
	
Zsolt1552006-03-19 10:55:24 // 488
	Én is arra saccolok, hogy az egyet a kendőbe, kettőt a bendőbe elv működik kis hazánkban! Valószínűleg fentről lefelé, egyre kisebb arányban! 
Míg a fővállalkozó mondjuk 1 milliárdot, kap az 1 km-ért, addig az alvállalkozónak, már csak a felét adja, és ez megy lefelé! Aki az utat építi, az mondjuk 100-150 milliót, kap.
Ez a nagy üzlet!!!
	
EDDI2006-03-19 10:55:16 // 487
	Ezt a tecnologiát probáld meg alkalmazni az emlitett szakaszon!
Ez lessz a következmény ami most van.
	
EDDI2006-03-19 10:50:16 // 486
	Igazad van! 
Férreértettetek! Biztosan lenyelik a pénzt.
De nem a ténylegeskivitelezö.
	
Zsolt1552006-03-19 10:47:54 // 485
	Mindenhol lehet utat építeni, de az olyan helyen, ahol a talaj nem kellő szilárdságú, ott a talajnak azt a rétegét ki kell cserélni! 
Az útépítésnél a víz elvezetése különösen fontos szempont! Az utak víztelenítése három fő szempont alapján történik!
1. Az útburkolat felszínén megjelenő víz elvezetése,
2. A csapadék elvezetése a földműtől,
3. A talaj- vagy kapilláris vizek elvezetése, mert azok gyengítik az útpálya teherbírását.
A talajban lévő vizek elleni védekezésre víztelenítő szivárgó réteget alkalmaznak. A réteg jó vízelvezető, kellően tömör, nem fagyveszélyes homokos kavics, amelyet a szennyeződéstől vagy kb. 10 cm vastagságú apró szemcsenagyságú homokkal, vagy újjabban műanyag polipropilén szitaszövettel védenek. A védőrétegből szivárgókkal vezetik el vizet. 
A technológia adott, csak kérdés, hogy mennyit hasznosítanak belőle!
	
EDDI2006-03-19 10:46:04 // 484
	Nem értem mire irod!
A kivitelezönek semmi köze sincs a tervezöhöz! (99%)
	
GEORGE2006-03-19 10:42:53 // 483
	Meg van az fizetve is!!!!
Mind a Hr-nél, mind az Osztrákoknál, a Németeknél kevesebb pénzből épül 1km autópálya.
Ettől jobban megfizetni szerintem nem lehet!!!!!!!
Nem kéne elrakni a lovét!!!!!!
Az sem elhanyagolandó hogy akiket felsoroltam de föleg az utolsó kettőnél 3szor 4 szer annyit keres egy melos mint itt!!!
És még is olcsóbb a pálya/km!!!!!!!!!! hmmmmmm hogyis van ez??????
	
EDDI2006-03-19 10:42:28 // 482
	Ez igaz!
A foltozgatá pedig jo biznisz a válalkozonak!(az alsobbrendü utakon)
	
csocsi2006-03-19 10:39:40 // 481
	Ha elvállalja és nem tudja megcsinálni akkor kinek a hibája? :(((
	
csocsi2006-03-19 10:38:01 // 480
	Pedig ahányszor már foltozgatva lett az út, lehet hogy már egy normális ára is kijött volna :((((
	
EDDI2006-03-19 10:37:56 // 479
	NEMTUDOM! De ez már nem a kivitelezön mulik!
	
csocsi2006-03-19 10:37:09 // 478
	Nem hinném, hogy egyhamar változna ez a szemlélet :(((
	
EDDI2006-03-19 10:35:59 // 477
	Mindenre megvan a tecnologia csak nincs megfizetve!
	
W.2006-03-19 10:35:45 // 476
	Sajnos, mint ahogy sok egyéb dologban sem!
	
Vader (a Gróf)2006-03-19 10:32:13 // 475
	Például a régi útburkolat visszafektetése "feljavítva"- technológia ill. a szemétbe szánt "veszélyes hulladék" gumiabroncs bedarálása az aszfaltba- technológia (tudtommal magyar találmány..) már ismert egy ideje!A gumitól persze rendkívül strapabíró lesz az asztfalt...És a veszélyes hulladék költséges és természetkárosító semlegesítése is megoldódna.
	
csocsi2006-03-19 10:29:08 // 474
	Szerintem ezután sem kérdezik a véleményünket :((
	
csocsi2006-03-19 10:28:18 // 473
	Akkor még erősítek egy kicsit :))
	
W.2006-03-19 10:27:57 // 472
	Hát pont ezaz! Nekik jó..., de nekünk?
	
csocsi2006-03-19 10:27:50 // 471
	Lehet nálunk azért nem éri meg jót csinálni, mert azt nem kellen javítani????
:((((((
	
Vader (a Gróf)2006-03-19 10:26:50 // 470
	Ciao!Egy ismerősnek is van ilyen "útámító" vállalkozása.A legmodernebb technológiát képviselő gépei (és még néhány útépítőnél úgyszintén) rohadnak a garázsaiban, mert nem fizetik meg ezt a nyugati technológiát!Érthető okokból (miből élnek akkor meg, ha az úttal nincs gond jónéhány évig??!)...
	
W.2006-03-19 10:21:25 // 468
	A sógoroknál folyamatosan építik/ újítják fel a sztrádákat, de nincs dugó, lehet haladni, ja és sima az út, egy javítás se sehol!!! Nálunk ez már nem pénz kérdés! Pénz van , lesz csak a magyar mentalitás az, hogy előbb teletömni a családi zsebet, aztán kicsit dolgozni, majd megint tömni!(tisztelet a kivételnek) A technológia szintén adott, úgy 20 éve csak a jó az sajnos drágább mint a rossz minőség.. vagy nálunk ez fordítva igaz talán, hiszen nincs is jobb meló, mint évente-kétévente ugyanazt a szakaszt foltozgatni egyre több zsozsóért és persze ugyanannak a pár cégnek!!
	
csocsi2006-03-19 10:17:06 // 467
	Vaze, már furmánykodnak itt is :((((
	
csocsi2006-03-19 10:15:52 // 466
	Meg egyáltalán miért olyan terepen építenek????
	
csocsi2006-03-19 10:15:06 // 465
	Akkor felkészülök lelkileg :))))
	
GEORGE2006-03-19 10:14:31 // 464
	Hagyjuk ezt, mindenre meg van a technológia!!
Akkor az M6-al mi van??
Ott nem láposra van építve, és a legdrágább költségvetésű!!
Ott miért szenvednek!?!?!?!?
	
GEORGE2006-03-19 10:13:16 // 463
	Hogy vinnyognak most az M6-t miatt is!!!!!!
Át akarnák adni szakaszosan, meg hiányosan, hogy majd kijavítják!!!!
Meg a lóf.szt!!! Már elnézést!!!
Ha miután átadták, akkor én nem akarok olyan autópályáért fizetni, amin majd útjavítási terelések lesznek, meg sebesség korlátozás és dugók!!!!
Csinálja, meg amit vállalt határidőre, és olyan minőségben, ahogy kellene!!!!!!
Egy újabb kivalló példa a magyarútépítőkre!!
Köztudottan ez lesz az eddigi legdrágább autópálya!!
Most már ekkora összegből sem kaphatunk egy rendes pályát?????????????
	
EDDI2006-03-19 10:10:57 // 462
	Nem mindig a válalkozon mulik a dolog!
Pl:M7 uj szakasza (Bboglár és környéke)
Az egész ugy szar ahogy van! Rá kellene már ébredni,hogy lápos vidéken nem lehet normális utat épiteni ennyi pénzböl!
	
W.2006-03-19 10:05:57 // 461
	Jövő héten le fogom fotózni azt a szakaszt, ajd felteszem ide!
	
csocsi2006-03-19 10:02:54 // 460
	Ez má nem nevetséges hanem nagyon is szomorú :((((((
A beírásod nagyon is helyén való, csak támogatni tudom.
	
GEORGE2006-03-19 09:47:46 // 459
	Mint annyi mindennek ami miliárdokba kerül, ma magyarországon nincs gazdálya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nevetséges dolog ez kérem!!!
Mi az hogy nincs felelős egy átadott "út" ért?  / Út = az a valami az autónk alatt /
Mikor beirom, hogy a busás bevételt költse a vállalkozó hozzátartozói gyógyszereire akkor meg én vagyok a bunkó!!! :-(
De mit kívánjunk ezeknek az embereknek?????
	
csocsi2006-03-19 09:26:56 // 458
	Boiztos a mérnökök tudják mit csinálnak :((
	
Online tag
0
		Vendég0
368
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 
