Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

csocsi2006-03-19 11:07:09 // 495
A kérdésedre te is sejted a választ
csocsi2006-03-19 11:06:22 // 494
Vagyis a munkát kiadni kell nem pedig elvégezni?
csocsi2006-03-19 11:04:38 // 493
Sziklába biztos olcsóbban lehet dolgozni :))
csocsi2006-03-19 11:04:10 // 492
Amikor elvállalja a munkát csak megnézi mit vállalt, nem?
csocsi2006-03-19 11:02:51 // 491
A baj az hogy magasabb rendűeknél is csinálják :((
Alfista2006-03-19 10:57:30 // 490
Gyerekek! Ha nem építenek utat, akkor az a baj. Ha építenek, de drágán, akkor az a baj. Na most az a kérdés, hogy jó minőségben építettek-e tartós autópályát? Mer' ha így van, akkor én ezt támogatnám. Ki igazodik itt ki?
EDDI2006-03-19 10:56:58 // 489
Igy van!
Zsolt1552006-03-19 10:55:24 // 488
Én is arra saccolok, hogy az egyet a kendőbe, kettőt a bendőbe elv működik kis hazánkban! Valószínűleg fentről lefelé, egyre kisebb arányban! Míg a fővállalkozó mondjuk 1 milliárdot, kap az 1 km-ért, addig az alvállalkozónak, már csak a felét adja, és ez megy lefelé! Aki az utat építi, az mondjuk 100-150 milliót, kap. Ez a nagy üzlet!!!
EDDI2006-03-19 10:55:16 // 487
Ezt a tecnologiát probáld meg alkalmazni az emlitett szakaszon! Ez lessz a következmény ami most van.
EDDI2006-03-19 10:50:16 // 486
Igazad van! Férreértettetek! Biztosan lenyelik a pénzt. De nem a ténylegeskivitelezö.
Zsolt1552006-03-19 10:47:54 // 485
Mindenhol lehet utat építeni, de az olyan helyen, ahol a talaj nem kellő szilárdságú, ott a talajnak azt a rétegét ki kell cserélni! Az útépítésnél a víz elvezetése különösen fontos szempont! Az utak víztelenítése három fő szempont alapján történik! 1. Az útburkolat felszínén megjelenő víz elvezetése, 2. A csapadék elvezetése a földműtől, 3. A talaj- vagy kapilláris vizek elvezetése, mert azok gyengítik az útpálya teherbírását. A talajban lévő vizek elleni védekezésre víztelenítő szivárgó réteget alkalmaznak. A réteg jó vízelvezető, kellően tömör, nem fagyveszélyes homokos kavics, amelyet a szennyeződéstől vagy kb. 10 cm vastagságú apró szemcsenagyságú homokkal, vagy újjabban műanyag polipropilén szitaszövettel védenek. A védőrétegből szivárgókkal vezetik el vizet. A technológia adott, csak kérdés, hogy mennyit hasznosítanak belőle!
EDDI2006-03-19 10:46:04 // 484
Nem értem mire irod! A kivitelezönek semmi köze sincs a tervezöhöz! (99%)
GEORGE2006-03-19 10:42:53 // 483
Meg van az fizetve is!!!! Mind a Hr-nél, mind az Osztrákoknál, a Németeknél kevesebb pénzből épül 1km autópálya. Ettől jobban megfizetni szerintem nem lehet!!!!!!! Nem kéne elrakni a lovét!!!!!! Az sem elhanyagolandó hogy akiket felsoroltam de föleg az utolsó kettőnél 3szor 4 szer annyit keres egy melos mint itt!!! És még is olcsóbb a pálya/km!!!!!!!!!! hmmmmmm hogyis van ez??????
EDDI2006-03-19 10:42:28 // 482
Ez igaz! A foltozgatá pedig jo biznisz a válalkozonak!(az alsobbrendü utakon)
csocsi2006-03-19 10:39:40 // 481
Ha elvállalja és nem tudja megcsinálni akkor kinek a hibája? :(((
csocsi2006-03-19 10:38:01 // 480
Pedig ahányszor már foltozgatva lett az út, lehet hogy már egy normális ára is kijött volna :((((
EDDI2006-03-19 10:37:56 // 479
NEMTUDOM! De ez már nem a kivitelezön mulik!
csocsi2006-03-19 10:37:09 // 478
Nem hinném, hogy egyhamar változna ez a szemlélet :(((
EDDI2006-03-19 10:35:59 // 477
Mindenre megvan a tecnologia csak nincs megfizetve!
W.2006-03-19 10:35:45 // 476
Sajnos, mint ahogy sok egyéb dologban sem!
Vader (a Gróf)2006-03-19 10:32:13 // 475
Például a régi útburkolat visszafektetése "feljavítva"- technológia ill. a szemétbe szánt "veszélyes hulladék" gumiabroncs bedarálása az aszfaltba- technológia (tudtommal magyar találmány..) már ismert egy ideje!A gumitól persze rendkívül strapabíró lesz az asztfalt...És a veszélyes hulladék költséges és természetkárosító semlegesítése is megoldódna.
csocsi2006-03-19 10:29:08 // 474
Szerintem ezután sem kérdezik a véleményünket :((
csocsi2006-03-19 10:28:18 // 473
Akkor még erősítek egy kicsit :))
W.2006-03-19 10:27:57 // 472
Hát pont ezaz! Nekik jó..., de nekünk?
csocsi2006-03-19 10:27:50 // 471
Lehet nálunk azért nem éri meg jót csinálni, mert azt nem kellen javítani???? :((((((
Vader (a Gróf)2006-03-19 10:26:50 // 470
Ciao!Egy ismerősnek is van ilyen "útámító" vállalkozása.A legmodernebb technológiát képviselő gépei (és még néhány útépítőnél úgyszintén) rohadnak a garázsaiban, mert nem fizetik meg ezt a nyugati technológiát!Érthető okokból (miből élnek akkor meg, ha az úttal nincs gond jónéhány évig??!)...
W.2006-03-19 10:22:10 // 469
Sírni fogsz :)
W.2006-03-19 10:21:25 // 468
A sógoroknál folyamatosan építik/ újítják fel a sztrádákat, de nincs dugó, lehet haladni, ja és sima az út, egy javítás se sehol!!! Nálunk ez már nem pénz kérdés! Pénz van , lesz csak a magyar mentalitás az, hogy előbb teletömni a családi zsebet, aztán kicsit dolgozni, majd megint tömni!(tisztelet a kivételnek) A technológia szintén adott, úgy 20 éve csak a jó az sajnos drágább mint a rossz minőség.. vagy nálunk ez fordítva igaz talán, hiszen nincs is jobb meló, mint évente-kétévente ugyanazt a szakaszt foltozgatni egyre több zsozsóért és persze ugyanannak a pár cégnek!!
csocsi2006-03-19 10:17:06 // 467
Vaze, már furmánykodnak itt is :((((
csocsi2006-03-19 10:15:52 // 466
Meg egyáltalán miért olyan terepen építenek????
csocsi2006-03-19 10:15:06 // 465
Akkor felkészülök lelkileg :))))
GEORGE2006-03-19 10:14:31 // 464
Hagyjuk ezt, mindenre meg van a technológia!! Akkor az M6-al mi van?? Ott nem láposra van építve, és a legdrágább költségvetésű!! Ott miért szenvednek!?!?!?!?
GEORGE2006-03-19 10:13:16 // 463
Hogy vinnyognak most az M6-t miatt is!!!!!! Át akarnák adni szakaszosan, meg hiányosan, hogy majd kijavítják!!!! Meg a lóf.szt!!! Már elnézést!!! Ha miután átadták, akkor én nem akarok olyan autópályáért fizetni, amin majd útjavítási terelések lesznek, meg sebesség korlátozás és dugók!!!! Csinálja, meg amit vállalt határidőre, és olyan minőségben, ahogy kellene!!!!!! Egy újabb kivalló példa a magyarútépítőkre!! Köztudottan ez lesz az eddigi legdrágább autópálya!! Most már ekkora összegből sem kaphatunk egy rendes pályát?????????????
EDDI2006-03-19 10:10:57 // 462
Nem mindig a válalkozon mulik a dolog! Pl:M7 uj szakasza (Bboglár és környéke) Az egész ugy szar ahogy van! Rá kellene már ébredni,hogy lápos vidéken nem lehet normális utat épiteni ennyi pénzböl!
W.2006-03-19 10:05:57 // 461
Jövő héten le fogom fotózni azt a szakaszt, ajd felteszem ide!
csocsi2006-03-19 10:02:54 // 460
Ez má nem nevetséges hanem nagyon is szomorú :(((((( A beírásod nagyon is helyén való, csak támogatni tudom.
GEORGE2006-03-19 09:47:46 // 459
Mint annyi mindennek ami miliárdokba kerül, ma magyarországon nincs gazdálya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nevetséges dolog ez kérem!!! Mi az hogy nincs felelős egy átadott "út" ért? / Út = az a valami az autónk alatt / Mikor beirom, hogy a busás bevételt költse a vállalkozó hozzátartozói gyógyszereire akkor meg én vagyok a bunkó!!! :-( De mit kívánjunk ezeknek az embereknek?????
csocsi2006-03-19 09:26:56 // 458
Boiztos a mérnökök tudják mit csinálnak :((
W.2006-03-19 09:01:49 // 457
Sajnos a további szakaszokat is "építik", de hová?????: A BELVIZES SZÁNTÓFÖLDRE!!! Nézétek meg a Cegléd- Szolnok közötti "új"?? részt!
csocsi2006-03-18 12:33:33 // 456
Nem tudom elképzelni, hogy éreznék a tarthatatlanságot. Amit leírtál, hogy újonnan készített utak mennek tönkre nagyon hamar és felelősségre vonás nincs. Akkor a foltozásokat már ne ie hozzuk fel. Dföldvár Shell kút mellett a lámpánál szemtanuja voltam egy foltozásos javításnak: 2 emberke lapátolat a lukba az anyagot 1 bakanccsal igazgatta 1 pedig valami tömörítő dorongon támaszkodott, ha nem látom el sem hiszem. Mondanom sem kell 1 hónap nem kellett úgyanúgy nézett ki az út. :( A minőség, mikor erről szól most már minden, és akkor ilyenek előfordulnak. Ki veszi át ezeket, szóval ezernyi kérdés felmerül az emberben. Én agyonlőném mindet :((((((((( Szóval nem tudom lesz-e valaha járható utunk :(((((
Zsolt1552006-03-18 12:22:19 // 455
Gondolom ők is érzik - a szó igazi, és átvitt értelmében - a helyzet tarthatatlanságát! Minden meg lehet érteni. Most vagy a hozzáértés hiányzik, vagy ennyire ....! Nem tudom elképzelni, hogy hogyan tudnak átvenni, egy sokszor igencsak megkérdőjelezhető minőségű munkát! Elég sűrűn járok a 4-es úton, és örültem, amikor a két reptér közötti utat kiszélesítették 1998-99 körül. Egy év múlva az összes csatornafedél megsüllyedt, pedig teljesen újként építették. Örültem az új 2005-ben átadott M4-es 15-20 km-es 2x2 sávos szakaszának is, amely Vecsést és Üllőt is elkerüli, mert végre talán normálisan lehet majd közlekedni! Erre egy hónap után az oldalárok már nem tudta elvezetni a vizet (ezért a külső sáv szakaszosan napokra le van zárva), a rézsű megsüllyedt, stb. Ha egy új útépítést ennyire nem tudnak kivitelezni, akkor milyen lesz annak az útnak a minősége, amit ők újítanak fel???
csocsi2006-03-18 11:49:07 // 454
Hát ez az a felelősséget szokták elfelejteni :(((
Zsolt1552006-03-18 10:33:28 // 453
Olvastam az oldalukat, de nekem egy kicsit politika szagúnak nézett ki az egész! A fogadj örökbe egy kátyút kezdeményezés, pedig eléggé dilettáns megközelítés! Viszont Hornnak volt egy nagyon korrekt meglátása: "Lehet egymásra mutogatni, de mindenkinek megvan a felelőssége. Enyhén szólva is nevetséges, hogy az állapotokért semmilyen mértékig nem tartja magát felelősnek a főpolgármester. Ez meggyőződésem szerint elfogadhatatlan." Valóban ez megy!!! Ebben nagyon pengék, de azon nem tudnak ilyen vehemensen vitatkozni, hogy minél hamarabban, és jobb minőségben javítsák ki a kátyúkat! Szerintem, le lehetne foglalni a "akatyu" vagy a "katyuhelyzet" Web címet. Politikai kezdeményezéshez, viszont nem szeretnék csatlakozni!!! (Így már jó!)
Zsolt1552006-03-18 10:32:18 // 452
Olvastam az oldalukat, de nekem egy kicsit politika szagúnak nézett ki az egész! A fogadj örökbe egy kátyút kezdeményezés, pedig eléggé dilettáns megközelítés! Viszont Hornnak volt egy nagyon korrekt meglátása: ”Lehet egymásra mutogatni, de mindenkinek megvan a felelőssége. Enyhén szólva is nevetséges, hogy az állapotokért semmilyen mértékig nem tartja magát felelősnek a főpolgármester. Ez meggyőződésem szerint elfogadhatatlan.” Valóban ez megy!!! Ebben nagyon pengék, de azon nem tudnak ilyen vehemensen vitatkozni, hogy minél hamarabban, és jobb minőségben javítsák ki a kátyúkat! Szerintem, le lehetne foglalni a "akatyu" vagy a "katyuhelyzet" Web címet. Politikai kezdeményezéshez, viszont nem szeretnék csatlakozni!!!
csocsi2006-03-17 08:02:09 // 451
Így az igazi :))))
SD2006-03-17 04:23:56 // 450
porig ültetve:)
csocsi2006-03-16 07:40:51 // 449
Az opel lökös nagyon jól mutat a gép mögött.
Zsolt1552006-03-16 06:46:15 // 448
O.K.
Zsolt1552006-03-16 06:28:23 // 447
A hátamon áll fel szőr, amikor meglátom, vagy meghallom a hangját! Nagyon tud idegesíteni engem is! Olyan kényszeredetten nyilatkozik, hogy .... Már csak hozzáállásbeli gondok miatt is leváltanám!!!
W.2006-03-15 21:33:52 // 446
Ez ugyan nem itthon, hanem Antalya-n volt. Török sofőrünk a kis nyitott Suzuki Samurai- al a jobb kéz felől érkező opelt kissé átalakította...., a legszebb az, hogy a végén az Opel vezetőjét lecsukták, mert pofonvágta a vezetőnket! (egyéb sérülés nem volt)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak