Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

András bácsi2006-02-01 16:56:15 // 9873
Véletlenül nem cserélted meg a két gyújtásmodul csatlakozóit? A papírtömítés nem lehet gond, nekem is ment már úgy anno.
Cs.Alfa2006-02-01 16:51:06 // 9872
Sziasztok! Ki tudja a hátsó ablakfűtésnek melyik és hány amperos a biztosítékja a 146 TS-nél?
Cs.Alfa2006-02-01 16:51:05 // 9871
Sziasztok! Ki tudja a hátsó ablakfűtésnek melyik és hány amperos a biztosítékja a 146 TS-nél?
Cs.Alfa2006-02-01 16:50:50 // 9870
Sziasztok! Ki tudja a hátsó ablakfűtésnek melyik és hány amperos a biztosítékja a 146 TS-nél?
TSiga ( I am the TSIG)2006-02-01 16:27:19 // 9869
Szevasz Mindenkinek! Elektronikai problemám van - szerintem: Kicsi 155-öm('92, 2.0 8V) nem ment már több mint 1 éve. Mivel unatkoztam, elhatároztam, hogy leveszem a szívósort lefényezni. Cseréltem zsír új tömítést is. Cseréltem új termosztátot is. Ezekhez le kellett venni a 2 trafót a helyéről, a csatiait meg lehúztam. Egy hete kapott egy vadi új akkut is, mert a régi a sok állásban megadta magát. Indítom az autót, kicsit reszelt de utána pöccre indult. 2-3000 ford. -nál teljesen OK, de 1500 alatt, pláne alapjáraton lefullad. JA, és iszonyat füstöl, meg benzinszagot áraszt. Gondoltam a sok áldigálásban valami megkotlott. Kikerestem a manualban a komputerdiagnosztikára vonatkozó részt, és legyártottam a tesztert. Ma leteszteltem a komputert, de nem dobott ki semmilyen hibaüzenetet. A szívósor és a pillangószelep-ház közé új tömítést gyártottam vékonyabb kartonból ami régebbi autóinknál bevált módszer. Arra gyanakszok, hogy mintha valahonnan fals levegőt szívna. De akkor nemértem mitől füstöl. Fogalmam sincs mi lehet a hiba...Talán WD40-el menjek végig minden csatin, amit megbontottam???
Vudi2006-02-01 13:40:47 // 9868
Tud nekem vki mondani egy olyan céget, aki egy féltengelyt le tud gyártani rajz/méret alapján? Az sem árt, ha jó minőségben. :)
Karakot2006-02-01 13:36:35 // 9867
Én is láttam már 25-ért, sőt 18-ért is, de többen is azt nyilatkozták itt az Amore-n, hogy nem muzsikál ezekkel olyan jól a gép, mint amit az Alfától lehet venni. Sőt, pár hsz-el lejjebb még az is elhangzott, hogy ha egy Bosch boltban veszem meg ugyanazt a típusszámú lmm-et, mint amit az Alfa szervíz ad, még ott is lehet különbség a minőségben-teljesítményben. Kérdés persze, hogy elég jelentős-e ez a különbség ahhoz, hogy ne 35-ért vegyem meg egy Alfától független kereskedőtől azt, amit az Alfa 50-60-ért árul.
Mike.2006-02-01 06:16:42 // 9865
Igen a gyári az Bossch,... sajnos. Az utángyártott, márka nélkülivel is sok a rizikó. Lehet, hogy külsőre megeggyezik a gyárival de vigyázz mert nem biztos, hogy tényleg jó lesz. Kicsit rizikós ez. A 60-70 e Ft kicsit sok. Telefonálgassál mág egy pár helyre. Én találtam már tuti jót 25 e Ft -ért is.
Tom122006-01-31 23:46:23 // 9864
Sajnos a gyári is az...
Thomasz2006-01-31 23:44:32 // 9863
az nem bosch hanem fos!egyébként gyári
Karakot2006-01-31 23:41:33 // 9862
Na, ma este végre sikerült kivennem a légtömegmérőt. A szervízkönyv szerint még nem volt cserélve az lmm, mindenesetre Bosch felirat van rajta. Most akkor a Bosch a gyári beszállító, vagy az előző tulaj valamikor már cserélte?
Ödi2006-01-31 17:57:27 // 9861
Hát most kérdeztem volna rá hogy felvételel hogy áltok.de tul nagy a távolság.Nem voltam teljesen képben hol van Gyöngyös. Tényleg a 16:20-as márt odaért:-))))
Barni1472006-01-31 17:49:45 // 9860
22 ezer m2 ha jól tudom.
Ödi2006-01-31 17:47:25 // 9859
Hát az sem lehet egyszerü. Mekkora a gyár?
Barni1472006-01-31 17:34:21 // 9858
Ó nálunk bonyolult a helyzet. Van teszteres, vágógépes, szerszámos és általános terület. Ezeken belül van a a gépgazdarendszer. Hozzám tartoznak a általános területen a hidaulikus prések és szerszámok , pneumatikus alkatrészek, csavarozók, kötegelő szerszámok.
Ödi2006-01-31 17:30:46 // 9857
Elektromos,vagy nálatok nincsen megkülömböztetés.
Barni1472006-01-31 17:28:31 // 9856
már 8 éve.
Ödi2006-01-31 17:25:54 // 9855
Karbantartás?
Barni1472006-01-31 17:22:53 // 9854
Gépjárművek villamos elosztó rendszereit csináljuk. Ford, GM.
Ödi2006-01-31 17:20:58 // 9853
Nézem,de nem látom:-))) Te is elektronikában utazol?
Barni1472006-01-31 17:13:13 // 9852
Nézd meg a főképemet kedves kolléga! Lear
Ödi2006-01-31 17:09:48 // 9851
Milyen korbacs?Te hol nyomod?
Barni1472006-01-31 17:07:59 // 9850
hmm, lehet hogy igazad van. Nálunk nincs ilyen , egy korbács vagy jó vagy nem.
Ödi2006-01-31 17:05:37 // 9849
Szegecselés,ütes,kinyomoerö,nyomatékátvitel,nyelvmagaság egyenletesége.stb.Mig nem voltam képben én sem gondoltam volna milyen bonyolult egy tárcsa,hát mégegy szerkezet.
Barni1472006-01-31 17:02:40 // 9848
Ausztriában :-)
Ödi2006-01-31 17:02:10 // 9847
Luk Nem rossz márka,de ezt csinálják.
Barni1472006-01-31 17:01:37 // 9846
És a kuplungokat mi szerint szortírozzák. Kevésbé vetemedett, jobban ragasztott, szegecselt , erősebb rugós ?
Ödi2006-01-31 17:01:10 // 9845
Szentgotthárdon?
Barni1472006-01-31 16:59:28 // 9844
Opel motor gyárban én is jártam :-)) Nagy élmény volt .
Barni1472006-01-31 16:58:32 // 9843
Szép kis cég lehet. :-)
Ödi2006-01-31 16:58:27 // 9842
Plusz van hasonló tapasztalatom opel gyárból is.
Ödi2006-01-31 16:56:23 // 9841
Én jelenleg egy kuplung gyárban dolgozom,itt igy van.Pedig nem sok"elekronikai kütyü"van ben.
Barni1472006-01-31 16:55:58 // 9840
Pontosan.
Ödi2006-01-31 16:54:09 // 9839
Pasz. De szerintem nem a "nagy cégek"csinálnak ilyent.Honnét is lenne nekik rossz.Amitt visszakapnak rosszat azt szétbombázák hogy miért romlot el.Nekik nem tétel se egy sem száz.Én arra gondolnék hogy élelmes hozzártő emberek ezen huznak némi kis lét.
Barni1472006-01-31 16:52:37 // 9838
Ez max az elekronikai kütyüknél lehetséges, de ott sem valószínű. A Bosch is beszállítóktól kapja az alkatrészeket, van pl. amit csak nekik gyártanak ( speciális tranzisztor , dióda ellenállás ). Ezeknek magas követelményeknek kell megfelelni. A légtömegmérő az mondjuk egy speciális ellenállás, a hőszállas az egészen egyedi, de itt sem valószínű hogy az egyik érzékenyebb lenne a másiknál. A felújított mondjuk az takarhatja, hogy a körítés megmarad a lényeget pedig cserélik.
Karakot2006-01-31 16:46:52 // 9837
Aha, így már értem. És arról van esetleg valami infód, hogy mit jelent a felújított kategória?
Ödi2006-01-31 16:43:24 // 9836
Azért mert a gyáraknak készitet alkatrészek minöségére jobban figyelnek a beszálitok+ezeknek az alkatrészeknek a türései sokkal kisebbek mint a boltokba kiszálitotaknak.Van ahol igy is válogatják szét,gyárba már nem jó =>boltba még elmegy.
Karakot2006-01-31 16:37:46 // 9835
Ezt nem igazán értem. Ha pl a Bosh a lmm beszállítója az Alfának, akkor miért lenne jobb minőségű az az lmm, amit az Alfa szervízben veszel meg, mint amit egy Alfától független Bosh viszonteladótól ugyanazzal a típusszámmal?
Barni1472006-01-31 16:11:04 // 9834
Lehetséges. A vezérlésmódosító is létezik ilyen variációban. A gyári sem minden esetben jobb, csak gyári csomagolású, de a beltertalma bosch, glaser, ayusa, delphi, valeo stb. esetleg rajta van a gyár logója. Ez végülis olyan mint a Tesco Gazdaságos csak fordítva működik az árképzés.
Ödi2006-01-31 16:06:01 // 9833
Nem akarok okoskodni de a gyáraknak beszálitot alkatrészek mindig jobbak mint a boltba vásárolhatok.
Karakot2006-01-31 16:00:16 // 9832
Ma felhívtam az egyik Alfa szervízt, hogy mennyibe kerül a "GYÁRI" légtömegmérő. Kaptam a várható 50-60e körüli árat (attól függ, hogy euro2-es vagy 3-as). Ismert ugye, hogy a Bosh lmm-ek 30-40 körül mozognak, míg noname-et már 18e-ért is lehet kapni. Gondoltam rákérdezek, hogy a gyárit ki gyártja? A válasz az volt, hogy nem tudni, de nyilván valami külső beszállító. Tudja valaki, hogy ténylegesen melyik cég készíti a gyári légtömegmérőket? A végén még kiderül, hogy pl. a Bosh a beszállító. Vagyis vesszük a "gyárit", mert azzal jobban megy mint az "utángyártottal", holott lehet, hogy ugyanazt kapjuk, csak drágábban?????? És még egy érdekesség. Azt mondta a szervízes, hogy 50-60-ba a "felújított" cikkszámú kerül, ami gyakran ténylegesen újat jelent, néha pedig felújítottat. Ha valóban és biztosan "újat" kérünk, akkor az 80e körül mozog. Hallot már erről valaki? Lehetséges, hogy 60 ezerért CSAK egy használt alkatrészt kapok????? Ha pedig tényleg rutinszerű, hogy felújítják a használtakat, és "re-new"-ként eladják, akkor működhet ez a felújítósdi homemade is?
Gordon2006-01-31 09:40:54 // 9831
Csiki-Bege-s szervízt ismeri valaki? Milyenek?
Gordon2006-01-31 09:14:08 // 9830
Küldtem!
Majom2006-01-31 08:45:34 // 9829
Nem ertek hozza de kuld, meghallgatnam, par furcsa zajt sajnos mar hallottam. krisztian.domotorfy@hu.flextronics.com vagy tedd fel valahova
Gordon2006-01-31 08:43:52 // 9828
Van telcsivel felvett videóm! Meghallgatná valaki, akinek jó füle van ehhez?
Majom2006-01-31 08:38:57 // 9827
Longman, Bandi, koszi, meg ma megerdeklodom!
Gordon2006-01-31 08:35:39 // 9826
Szívás, mert a csere után megint van hang! Csak és kizárólag hideg motornál. Kb. 5 percig pattog/kattog! Olyan mintha a szíj odaérne valahova, vagy valamelyik kerék a burkolathoz! A hangból itélve valami nagyobb kerék leeht mivel lassú a pattogás üteme, kb. egyharmad sebességgel, mint ahogy a vezérlést hallani. Mi a franc lehet ez?
Gordon2006-01-31 08:33:16 // 9825
Gyári, volt a teljes csere, minden az AR-től lett rendelve.
Longman2006-01-31 08:25:29 // 9824
Sziasztok! Nekem is hallatszik egy kis cincogás a motorból, de egyenlőre csak hideg motornál csinálja. Még nem is lehet pontosan behatárolni, hogy mi adja ki, valószínüleg vmelyik feszítő, de nem a vezérműszíjé! Majom: Váltóügyben próbáld ezt a számot: 20/474-1222 - Csontó József, hivatkozz a fórumra!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak