Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro
Norbika2005-09-13 20:55:22 // 1106
A holttest eltűntetését is vállalom."Diszkréció mindenekelőtt"
Attie2005-09-13 20:53:07 // 1105
Elég kirabolni egy bankot hozzá :)
Larini2005-09-13 20:42:02 // 1104
Szívesen segítek! :)
GRoman2005-09-13 20:40:35 // 1103
Kit kell érte megölni?
Attie2005-09-13 20:36:34 // 1102
T-332005-09-08 18:32:06 // 1101
Sziasztok!
Haveromnak van egy eladó 1.8-as benzines Alfa90-ese eladó.
Már egy ideje le van támasztva, de a motor, váltó,difi rendben van és nagyon minimális pénzért lemondana róla.
Szintén neki van egy garnitúra Speedline alu. és egy garnitúra lemezfelnije, mindkettő 14"-os.
Akit érdekel keresse a 30-3740542 telcsi számon Zsoltit.
remete2005-08-30 19:39:14 // 1100
Na, végre beengedett az oldal. Már azt hittem ki vagyok tiltva :-). Köszönöm az infót. Majd megírom mire jutottunk - előzetesen annyit, hogy új tudások birtokában vagyok az 1984/'85-ös modellév és szerkezeti változtatásokkal kapcsolatban, viszont ennek köszönhetően most egy 1987-es Trabanttal járok :-))))).
Wickey2005-08-24 19:08:47 // 1099
Riszpekt.
Próbáltam kihámozni az eperből hogy mire van is igényed, de unsuccessful.
Hívjad viszont a 70/314 45 09-et oszt' hátha. Hivatkozz rám.
remete2005-08-24 18:49:30 // 1098
Kedves kollegák! Segítségre lenne szükségem: a bordástengelynél (sebváltó hajtótengely) és a kapcsolótengelynél (szelektor) lévő szimeringek mérete érdekelne - épp váltócserébe készülünk bonyolódni és a cseredarabnál (2.0TS+sperr) beépítés előtt szeretném lecserélni ezeket, hogy ne kelljen olajfolyással szembesülni összerakás után. ha bármi megjegyzésetek, jótanácsotok van, ne habozzatok megosztani velem. Ja, igen: sűrgős lenne! Előre is köszi!
Norbika2005-07-17 14:38:51 // 1097
Wickey2005-07-17 13:08:40 // 1096
Kardán:
Verko Linea Kft.
Keresd "Robi"-t a tagok között.
Gábor(figi75)2005-07-16 22:03:27 // 1095
Köszi a tippet,de ha lenne rá 70 gurigám már nemis fájna a felyem!!!!!!!!!!
Az alkatrészek már megvannak csak bekellene barkácsolni a támasztó csapágyat,meg az önbeálló gyürűt..........
Norbika2005-07-16 21:01:08 // 1094
ÖÖÖ,kardánohoz vidd el,én is ezt fogom tenni,csapágycsere,felújítás,garancia,cakk-pakk 70 guriga:-((
Gábor(figi75)2005-07-16 11:14:53 // 1093
Sziasztok!
Segítség kellene,75 kardán rendszer javítása! Középső támasztó csapágy csere.........mennyire kell megbontani?És milyen sorrendben kell aprítani?
segítséget elöre is köszönöm................
remete2005-07-15 23:54:34 // 1092
Kedves elektonyos tükör tulajdonosok (nur Alfetta és korosztálya), ki tudtok-e segíteni egy kapcsolási rajzzal, mert végre lett kapcsoló, csak ezt a virnyákos elektronyos trükköt nincs kedvem minden oldalról kiméricskélni. Előre is köszi!
bb182005-07-14 18:39:26 // 1091
végülis ez leginkább árfüggö a legolcsobb a lengyel timken, azután az japán, és végül az skf. igazábol számit az is hogy nem minden cég gyárt minden méretet és lehet hogy csak egy fajtában kapod meg. a multkor vettem egy spec csapágyat és csak skf és japán volt . a japcsit vetten, kb 2/3 áron mint az skf.
remete2005-07-13 23:58:56 // 1090
Ja, igen: karbikkal együtt :-) jött el.
remete2005-07-13 23:57:25 // 1089
Csak gondolom meg akarták bennem erősíteni az elhatározást, hogy az autóhoz ne engedjek "szerelőt" hozzányúlni. Holnap megyek a mesterhez, beszereljük az ülést, meg az oldalkárpitokat is. A könyöklőkhöz még kell gyártani egyedi csavarokat és már majdnem kész is. Az ár amúgy nem stimmel, kicsit azért hosszabb volt, viszont a gép műszaki állapota is jobb, mint azt várná az ember (gyakorlatilag javítható lenne).
remete2005-07-13 23:52:42 // 1088
Ezaz. Kösz mindenkinek - Wickeynek különösen.
Rizzo2005-07-13 23:44:58 // 1087
Ha a 945-ös hozzászólás az és az ára is annyi amiről ott szó van akkor nagyon megérte.Szép kerekek vannak rajta.És viszonylag komplett.
Hogy lehettek ilyen barbárok az alvázvédős helyen?
Jut eszembe még mindig nem láttuk az első üléseket.
remete2005-07-13 23:30:36 // 1086
Rosso. GTV 2.0. A képek itt vannak valahol a topikban. Alkatrészbázis építek; bár ne kelljen soha. Amúgy a volt géped/gépem most esett át egy teljes üregvédelmen, jól körbe is csodálták a szerelők (aztán összebaxták a vadiúj kárpitot Katepoxszal, majdnem infarktust kaptam).
Rizzo2005-07-13 23:16:15 // 1085
Mutasd meg,vagy ird le.
remete2005-07-13 23:11:58 // 1084
Vettem valamit... :-)
Norbika2005-07-13 17:09:21 // 1083
Ja,még valami,sajnos a srác visszamondta a híd horganyzását,mert mégis túl nagynak tűnik abba a kádba.Természetesen kisebb alkatrészeket ugyanúgy tud horganyozni,csak a híd nagyságú elem túl nagy falat.Ha valaki esetleg akar valamit horganyoztatni,szóljatok,megkérdezem az árat,segítek,amiben tudok.
Norbika2005-07-13 17:03:41 // 1082
Mindegy,végülis úgy alakult,hogy SKF-et vettem,meglátjuk mit tud,annyira rossz nem lehet.Azért vettem ezt,mert hirtelen ezt tudott szerezni az autóboltos haver.Meglátjuk....
Norbika2005-07-10 20:45:57 // 1081
Szóval akkor melyiket vennéd meg te,ha éppen szükséges lenne?
bb182005-07-10 18:05:31 // 1080
esetleg még néhány csapágy dolog:
-az skf-re fuj több haver is, szerintük nem az igazi már.
-lengyelországban megvette a zkl-t a timken. ezután timken minöséget gyártanak ami a vlágon az egyik legjobb. én kimondottan lengyel timkent veszek, sokkal olcsobb mint az angol és ugyanaz.
-a japcsi csapágyak is kitünöek és jo áron vannak.
forrás: Sógor ( HTI fejlesztömérnök )
Haver ( Pesti uti skf bolt tulajdonosa )
Haver ( szintén alkatrészgyárto fejlesztömérnök )
bb182005-07-10 18:00:07 // 1079
lehet hogy rosszul emlékszem, de mintha anno én samara csapágyat tettem volna az agyba. nem biztos, de érdemes utána nézni. van mindenféle gyártmány, de az orosz sem rossz akármit mondanak.
Norbika2005-07-10 16:37:01 // 1078
ALFA75td2005-07-10 16:07:06 // 1077
Nem hosszában hanem forgásirányban van 15-20 mm játéka és ott eggyáltalán nem lehetne és a tünet hogy k...ra kotyog tehát szinte negyed fordulatott fodíthatok rajta a hosszirányu játék az persze ,hogy természetes
Saughassy2005-07-10 15:52:58 // 1076
Nemnem! Hosszirányban meg tobbet is kell kotyognia! Nezd meg hogy rugozik az egesz. amikor a DeDion a kocsi hasa fele kozelit, akkor rovidul a feltengely hossza. azzal semmi baj sincs, ha oldaliranyba nem log es nem ropog! Volt vmi tunet amibol a feltengely hibajara kovetkeztettel?
ALFA75td2005-07-10 15:46:12 // 1075
Szinte teljesen szétkopott egy jó 15-20 mm kotyogása van megnéztem és hát nagyon gatya
Saughassy2005-07-10 15:08:18 // 1074
Egyebkent tutira szar? Nem igazan szoktak tonkremenni, de meg akkor is a felujitas szerintem olcsobb.
Saughassy2005-07-10 14:56:22 // 1073
Jájj mi most csereltunk a hetvegen, sokfele van. Nagyon. Még V6nal is. Eloszor is nem tudhatod milyen a DeDionod... nekem se az eredeti volt alatta. Egy dolgot tehetsz csak, viszed a honod alatt a regit es pont olyat szerzel. Mi most 3 felet talaltunk! Van egybe hosszu V6. Van kis kozdarabos V6 (elviekben ez a gyari 75V6e) es nagy kozdarabos V6, ez a GTV6 e. Hogy mi a helyzet kis es nagy dieselnel, ill TS ne adj isten 1.6 karbisnal. Nem tudlak biztatni, probald osszemerni. Vigyazz, hogy a feltengely nagyot "nyulik" tehat vagy osszenyomott, vagy szetszedett vegallast nezz. A kozdarabon egyebkent a fektarcsahoz csatlakozo valamit ertem. 2 Jo allapotu (nem szakadt porvedos) GTV6hoz valo feltengely 35 korul van Zsambekon.
ALFA75td2005-07-10 14:37:47 // 1072
Sziasztok Transaxle fanok infóra lenne szügségem a 75 nél a féltengelyek azonosak a benzines és diesel modelnél???????????????????????
Norbika2005-07-10 13:21:07 // 1071
Mindegy,utánanézek,mert nekem jó minőségű kel,de nem a legdrágább,úgyhogy majd válogatunk.
Saughassy2005-07-10 12:22:55 // 1070
Az biztosan az extra kemenysegu hatso volt? Mert az elsobe valok valoban 2-5k kozott vannak.
Rizzo2005-07-10 11:10:57 // 1069
Én csapágyboltban 5000 körül vettem a hátsó kerékcsapágy darabját
(kerekenként egy kell).XIII.ker Üteg utca
Itt ugyan nem adták hozzá azt a menetes gyürűt ami rögziti a hídba
de nekem sikerült megmentenem a régit.
K... nehéz kicserélni,az egyik legnagyobb szívásom volt a 75-tel.
Norbika2005-07-09 21:00:08 // 1068
A teljes hátsó híd 10 ropiért fürdik meg puszira,sárga,vagy fehér horgany a választék,a srác fusiba nyomja a galvánban.Ha kész lesz az enyém,megmutatom képen,milyen lett,ha valakinek ttszik,beszélhetünk róla.Klubtagoknak nem teszek rá semmit természetesen,csak el kell hoznotok.De még az enyémet nem láttam,hogy milyen lett,nem mondok semmit,de a stabi rudam,rugók,csavarok,stb,stb,nagyon tetszenek.
Saughassy2005-07-09 19:52:06 // 1067
Ize 15k egy hatso kerekcsapagy:(
bb182005-07-09 19:36:25 // 1066
milyen galvanizálás, mennyiért és hol?
ha kérhetném. :-))
Wickey2005-07-09 18:50:20 // 1065
hümm...
hümmhümm...
Mond majd egy árat, hogy mennyiért galvanizálták le a hidat.
Esetleg érdekelne. Ámbár tökmindegy, hidam van másik, amúgy is használatban levő autónál a kasztni szokott kirohadni a bekötéseknél. A híd csak akkor rohad ha sokat áll.
Norbika2005-07-09 18:45:06 // 1064
Ja,még valami:Amit csak tudok,legalvanizáltatok,mert itt gyakorlatilag a futóműnél minden egyes csavar rozsdás,úgyhogy az utolsó csavart is lekezeltetem,meg a srác azt mondta,hogy van akkora kádjuk a galvánban,amibe befér a hátsó híd,úgyhogy az is megy a horganyba úszni,főleg a rugótányérok miatt,szerintem típushiba lehet,hogy megül benne a víz,hiába hegesztjük meg,a festéket áteszi a rozsda hamar.
Norbika2005-07-09 18:34:01 // 1063
Kuplung probléma szerencsére megoldódott,szétszedtem a másik váltót,Sash van rajta,asszem,nem biztos,hogy így kell írni,na mindegy.Sokkal jobb állapotban van,mint a régi,és jobb minőség,úgyhogy azt újíttatom fel inkább.Azonkívül van két újszerű állapotú piros Koni gátló,azok is átugranak,már nem keveset spóroltam:-)A kuplung felújításra 13-at mondtak,szerintem elfogadható,szabályzással,ferrodoval,cakk-pakk,össze is teszik.A fékkeket is szétszedtem,két tárcsa megy szabályzásra,bele új betét,fékcső,nyereg lepucolva,lefestve,megjáratva megy vissza a helyére,szerencsére az hibátlan,karmatyúzni sem kell.Áthoztam a másik alól a hidat is,mert az enyémen a rugótányér mindkét oldalon átrohadt,de a bontottat is hegesztették már,pont ott,mindkét oldalt,de még így is jobb állapotú,mint az enyém.Kijavítjuk.Mai napom ennyi volt,legközelebb az első futót szedem szét,még termelem a pénzt a hátsó futó munkáira,mindennel együtt 30-40-ből ki szeretném hozni a futóművet+a váltót,amit csak össze kell rakni az új szinkronokkal,amit Inge-től kapok postán,remélem,minden renben lessz a váltó összerakásával,nem egy akkora durranás így első ránézésre.Még a hátsó kerékcsapágyakat kell kicserélnem,azt sem tudom,mi az ára,valami jobb minőségűt kellene venni bele,majd meglátjuk.
Saughassy2005-07-09 10:48:59 // 1062
Nem olyan regen fizettem erte vmi 100.000 korul, nincs humorerzekem megint belekezdeni.
Saughassy2005-07-09 10:48:14 // 1061
Valtoolajcsere kozben talaltuk.
Wickey2005-07-09 10:43:53 // 1060
Az valóban nem jó dolog az álmos könyv szerint.
Cserélj sztem váltóolajat, vagy ha van rá lehetőség, szedjétek szét megint.
Nekem hál' a jó istennek Jürgen megadta a váltónak amit kellett, nagyon zsír. De van egy tartalék, rövid sperres váltóm is, friss olajjal :-)))
Saughassy2005-07-09 10:09:49 // 1059
Ha nem is vagyok az aszfalton farkat kergeto fajta, de azert nalam is kapja a kikepzest. En sokkal inkabb feltem a kupplungom es asszem okkal. Ez a fukka egytarcsas... raadasul a valtobol most elohalasztunk egy femdarabot az olajleeeresztonel, nem volt tul jo erzes 5000km el valtofelujitas utan.
Wickey2005-07-09 09:44:02 // 1058
abban igen, hogy csúcshaverom aki slam lomtalanításkor minden vackot átnézett és kidobott. Rossz lengőkar, 2.0 dedion, halom alfa6-osból származó cucc, ilyesmi.
Egyedül a kardánokhoz nem nyúlt. Aszongya: hardyból meg kardánból sosincs elég...
Nekem még nem volt bajom vele. De 20ezer kmnél többet nem mentem egy kardánnal, és nem is sűrűn pörögtem vele...
De kérdezd Robit. Az ő mentalitását lásd: várpalotai képek. Utána váltó, kardán, kuplung, és hardy cserével folytatta. :-)
Saughassy2005-07-09 09:32:32 // 1057
Te Wick biztos vagy ebben az allando kardantoresben? Persze lehet, ha rosszul teszik vissza a motort vagy basznak kutyacsontot cserelni. De meg akkor is szazszor hamarabb fog egy hardy elszakadni, mint egy kardan torni...